Batman Üniversitesinden:
BATMAN ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞTİRME UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Batman Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların görevlerine ve çalışma
şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Batman Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Batman Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulunu,
b) Merkez (BÜKAGEM): Batman Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Batman Üniversitesi Kariyer Geliştirme
Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürünü,
ç) Rektör: Batman Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Batman Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Batman Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin ilgili birimlerinin ve tüm
akademik programlarının işbirliğiyle kariyer danışmanlığı alanında
araştırmalar yapmak.
b) Üniversite öğrencilerinin kariyer
planlamalarına, liseden üniversiteye, üniversiteden çalışma yaşamına uyum
sağlayabilmelerine ve mezuniyet sonrasında kendi özelliklerine uygun işlere
yerleşmelerine kariyer psikolojik danışmanlığı yoluyla yardımcı olmak.
c) Yaşam boyu öğrenme merkezi ile işbirliği içinde
Üniversitenin öğrencilerine ve mezunlarına mesleki yeterliklerini
artırmalarına ve alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmelerine yönelik
eğitimler vermek.
ç) Üniversite adaylarına ilgi ve yeteneklerini tanıtıp
özellikleriyle uyumlu lisans programları hakkında bilgi vererek
Üniversitenin tercih edilebilirliğini artırmayı sağlamak.
d) Üniversite mezunlarının kariyer gelişim
süreçlerine ilişkin izleme çalışmaları yapmak.
e) Üniversite öğrencilerinin staj yapabilecekleri
kurum sayısını artırarak, öğrencilerin bu kurumlarla bağlantı kurmalarını
sağlamak.
f) Ulusal ve uluslararası düzeyde Batman
Üniversitesi mezunlarının istihdamını sağlamak ve Batman ilinde genç
işsizlere yönelik kariyer gelişim ve mesleki beceri eğitimleri düzenlemek.
g)
Üniversite ve sanayi arasındaki işbirliğini güçlendirmek ve Batman
ilinde faaliyet gösteren firmaların kurumsal gelişimlerini artırmak
amacıyla firma yetkilileri ve personellerine yönelik eğitimler vermek.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının nitelik, saygınlık, tercih edilirlik ve bağlılıklarını en
üst düzeye çıkarmak vizyonu doğrultusunda,
bütüncül bir yaklaşımla kariyer planlama ve geliştirmeye ilişkin strateji,
politika, proje, program ve organizasyon önerileri geliştirmek ve
Rektörlüğe sunmak; onaylanan önerilerin uygulanmasına ilişkin faaliyetleri
koordine ve kontrol etmek,
b) Üniversite öğrencilerine, mezunlarına ve çalışanlarına
bireysel kariyer planlama, iş arama, mesleki ve kişisel birikimlerini sunma
konusunda gerekli yetkinlikleri kazandırma ve geliştirmeye yönelik kurs,
sertifika programları gibi eğitim faaliyetleri ile yayın faaliyetlerini
gerçekleştirmek, koordine etmek ve desteklemek,
c) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının kariyer planlama ve geliştirme performanslarını
iyileştirmeye yönelik olarak bireysel potansiyellerini, kişisel
özelliklerini, becerilerini, öz değerlerini, eğilim ve beklentilerini
ortaya çıkarmak için gerekli kariyer danışmanlığı ve diğer hizmetleri
vermek, verilmesini sağlamak,
ç) Kariyer faaliyetleri düzenleyen birimler,
öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi vb. ile işbirliği ve koordinasyon içinde
kariyer günleri vb. etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya destek vermek,
d) İlgili özel, kamu kurum ve kuruluşları ile
işbirliği tesis ederek, kurum ve kuruluşların kariyer geliştirme çalışmalarında
gerekli proje ve programların yürütülmesine destek vermek,
e) Merkez programlarına ve hizmetlerine paydaşlar
ve ilgili çevrenin ilgisini artırıcı çalışmalar yapmak,
f) Kariyer planlama ve geliştirme, iş alanları ve
imkânları ile hedef kitlenin kariyer yönelim ve beklentileri gibi konularda
araştırmalar yapmak ve yaptırmak,
g) Mezun dernekleri ve vakıfları ile işbirliği
halinde mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izlemek ve ilgili
bilgileri güncellemek,
ğ) Staj ve diğer eğitim ve kariyer geliştirme
faaliyetlerinde kullanılmak amacı ile öğrenciler, mezunlar, iş yerleri, işler
vb. ile ilgili Kariyer Geliştirme Bilgi Yönetim Sistemi oluşturmak ve
işletmek,
h) Merkezin amaçları doğrultusunda her türlü basılı
ve görsel yayın yapmak,
ı) Kariyer planlama ve geliştirme konusunda
özellikle akademik personele yönelik benzer program ve faaliyetleri
gerçekleştirmek,
i) Kariyer planlama ve geliştirme konusunda
araştırma, yayın, proje, tez çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek,
j) Üniversite bünyesindeki lisans ve lisansüstü
düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme ile ilgili eğitim ve öğretim
programları ile işbirliği projeleri oluşturmak ve uygulamak,
k) Kariyer geliştirme kapsamı içinde sosyal iş
ağının geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
l) Üniversite ile iş hayatı arasında köprü kurarak
staj imkânları geliştirmek ve öğrencileri iş ortamı ile buluşturmaya
yönelik faaliyetler gerçekleştirmek,
m) Kariyer planlama ve geliştirmeyi üniversiteye
giriş öncesi, öğrencilik, mezuniyet sonrasını kapsayan ve
aday-öğrenci-mezun-çalışan ve aileleri ile diğer paydaşları içerir bir
bütünsel yaklaşımla ele alarak; amaçlar doğrultusunda gerekli diğer
faaliyetleri gerçekleştirmek.
n) Üniversite ve sanayi arasındaki işbirliğini
güçlendirmek amacıyla Batman ili sanayisinde ihtiyaç duyulan alanlarda
işsiz gençlere yönelik mesleki beceri eğitimleri düzenlemek ve firmaların
kurumsal yapısını güçlendirmek amacıyla firma yetkilisi ve personellerine
yönelik eğitimler vermek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1 ) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu,
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Merkezin Müdürü, Merkezin faaliyet alanı ile
ilgili Üniversitenin öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl
için görevlendirilir. Görevi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi ile Müdüre çalışmalarında yardımcı
olmak üzere, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversitede görevli
öğretim elemanları arasından iki kişi, üç yıl için Rektör tarafından müdür
yardımcısı olarak görevlendirilir. Rektör gerektiğinde aynı usulle müdür
yardımcısını değiştirebilir.
(3) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcısını vekil olarak bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni
Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcının da görevi
sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm
etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin
alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
(2) Müdürünün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil, Yönetim Kuruluna ve Danışma
Kuruluna başkanlık etmek ve yönetmek,
b) Yönetim Kurulu kararlarının Yönetmelik
çerçevesinde uygulanmasını sağlamak ve gerektiğinde çalışma grupları
oluşturmak,
c) Merkez bünyesinde gerekli hizmet birimleri
oluşturmak, bu birimlerin faaliyetlerini düzenlemek, koordine ve kontrol
etmek,
ç) Üniversite içi ve dışı kişi ve kuruluşlar
arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
d) Merkezin planlanan ve gerçekleştirilen
faaliyetleriyle ilgili yıllık raporların hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim
Kuruluna sunmak,
e) Merkezin amaçları doğrultusunda işin
gerektirdiği diğer görevleri belirlemek ve yerine getirilmesini sağlamak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanlarına giren
konularda çalışmalar yapan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından
üç yıllığına görevlendirilen beş üye olmak üzere toplam sekiz üyeden
oluşur. Süresi sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir
nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı
usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kuruluna, Müdür başkanlık eder. Yönetim
Kurulu ayda en az bir kez toplanır. Müdür gerekli gördüğünde Yönetim
Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu
ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir, çekimser oy kullanılmaz.
Oyların eşitliği durumunda Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış
kabul edilir. İzinsiz ve mazeretsiz olarak bir yılda ardışık olarak üç
toplantıya katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki görevleri yapar:
a) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak.
b) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
c) Merkez elemanlarının eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak.
ç) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile ilgili
geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu ve özel
kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve
usullerini tespit etmek.
e) Danışma Kurulunun görüş ve önerilerini değerlendirerek
karara bağlamak.
f) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak.
g) Merkezin Danışma Kurulu üyelerini Rektöre
önermek.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu; Müdürün
başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanlarında
deneyimli Üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları ile
istekleri halinde ilgili kurum ve kuruluşlardaki uzman kişiler arasından
Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllığına seçilen
yirmi üye olmak üzere toplam yirmi üç üyeden oluşur. Boşalan üyeliklerin
yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni üye seçilir. Süresi
biten üye yeniden seçilebilir.
(2) Danışma Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda
iki kez salt çoğunlukla olağan olarak toplanır. Müdür, gerekli gördüğü
takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma Kurulunun görevleri; Merkezin
faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda
değerlendirmeler yapmak ve istişare nitelikte görüş ve önerilerde
bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 14
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini uygun gördüğü ölçüde Müdüre devredebilir.
Döner
sermaye
MADDE 15
– (1) Merkezin döner sermaye
kapsamındaki hizmetlerinde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 17
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Batman Üniversitesi Rektörü yürütür.
|