Ekonomi Bakanlığından:
TÜRKİYE TANITIM
GRUBUNUN KURULUŞ VE GÖREVLERİ
HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, ihracatın
geliştirilmesi ve Türk malı algısı ile ülke imajının dünya pazarlarında
güçlendirilmesini teminen TİM nezdinde kurulan Türkiye Tanıtım Grubunun
kuruluş, görev ve faaliyetleri ile çalışma usul ve esaslarının belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 18/6/2009 tarihli ve 5910
sayılı Türkiye İhracatçılar Meclisi ile İhracatçı Birliklerinin Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanunun 18 inci maddesinin beşinci fıkrasına dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Bakan: Ekonomi Bakanını,
b) Bakanlık: Ekonomi Bakanlığını,
c) Birlik: İhracatçı Birliğini,
ç) Sektörler Konseyi: 5910 sayılı Kanun uyarınca
oluşturulan Sektörler Konseyini,
d) TİM: Türkiye İhracatçılar Meclisini,
e) TTG: Türkiye Tanıtım Grubunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
TTG’nin
Kuruluşu, Organları ve Görevleri
TTG’nin
kuruluşu
MADDE 4 –
(1) TTG, Bakanlıkça belirlenen
ihracat politikaları, stratejiler, hedef pazarlar ve tanıtım faaliyetleri
çerçevesinde, ihracatın geliştirilmesi ve Türk malı algısı ile ülke imajının
dünya pazarlarında güçlendirilmesi amacıyla faaliyet göstermek üzere TİM
nezdinde kurulmuştur.
TTG’nin
organları
MADDE 5 –
(1) TTG’nin organları şunlardır:
a) Danışma Kurulu.
b) Yönetim Kurulu.
c) İcra Direktörlüğü.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 6 –
(1) Danışma Kurulu; Sektörler
Konseyi başkan ve üyeleri ile Bakanlık; İhracat Genel Müdürü, Anlaşmalar
Genel Müdürü, Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürü ve Serbest
Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdüründen oluşur.
(2) Danışma Kurulunun başkanlığını TİM başkanı
yürütür. Danışma Kurulu kendi üyeleri arasından iki başkan yardımcısı
seçer. TTG, Danışma Kurulu başkanı veya yetkilendireceği yardımcısı
tarafından temsil edilir.
(3) Dört yıl için görev yapan Danışma Kurulu, yılda
en az bir kez 9 uncu maddenin ikinci fıkrası uyarınca yapılacak toplantıdan
önce toplanır.
(4) Danışma Kurulu, toplam üye sayısının en az
2/3’ü ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu
ile alınır.
(5) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Yönetim Kurulunca hazırlanan yıllık bütçe,
faaliyetler ve icra planını Bakanlığa sunulmak üzere karara bağlamak,
b) TTG’nin amaçlarının yerine getirilmesine yönelik
politika ve stratejileri belirleyerek Bakanlığa sunmak,
c) Yıllık faaliyet raporunu ve söz konusu
faaliyetlerin etkilerini inceleyen etki analizi raporunu Bakanlığa sunmak.
Yönetim
Kurulu ve görevleri
MADDE 7 – (1) Yönetim Kurulu; TİM başkanı, Danışma Kurulu
üyeleri arasından Bakanlıkça belirlenen üç üye, TİM’in teklifi ve Bakanlık
onayı ile belirlenen TTG’nin faaliyet alanına giren konularda uzman üç üye
ve Bakanlıkça belirlenen bir Bakanlık temsilcisinden oluşur.
(2) Yönetim Kurulunun başkanlığını TİM başkanı
yürütür. Yönetim Kurulu, kendi üyeleri arasından bir başkan yardımcısı
seçer.
(3) Dört yıl için görev yapan Yönetim Kurulu, ayda
en az bir kez toplanır.
(4) Yönetim Kurulu, toplam üye sayısının en az
2/3’ü ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu
ile alınır.
(5) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Yıllık bütçeyi, faaliyetleri ve icra planını
hazırlamak ve görüşülmek üzere Danışma Kuruluna sunmak,
b) Bütçeyi ve icra planını uygulamak,
c) İcra Direktörlüğünce hazırlanan yıllık faaliyet
raporunu ve söz konusu faaliyetlerin etkilerini inceleyen etki analizi
raporunu Danışma Kuruluna sunmak,
ç) İcra Direktörünün atanmasını teminen Bakanlığa
teklifte bulunmak,
d) TTG’nin amaçlarının yerine getirilmesine yönelik
politika ve strateji önerileri geliştirmek, genel ve sektörel toplantılar
düzenlemek,
e) Bakanlık ve Danışma Kurulu kararları
doğrultusunda çalışmalar yapmak,
f) Bakanlık ve Danışma Kurulunca verilen diğer
görevleri yapmak.
İcra
Direktörlüğü ve görevleri
MADDE 8 – (1) İcra Direktörlüğü; Yönetim Kurulunun teklifi
ve Bakanlığın olumlu görüşünü almak kaydıyla görevlendirilen bir İcra
Direktörü ile yeterli sayıda uzman personelden oluşur.
(2) İcra Direktörlüğünün görevleri şunlardır:
a) Yıllık bütçe, faaliyetler ve icra planına
ilişkin önerilerini Yönetim Kuruluna sunmak,
b) TTG’nin amaçlarının yerine getirilmesine yönelik
faaliyet ve projeler geliştirmek, raporlar hazırlamak ve Yönetim Kuruluna
sunmak,
c) Birlikler tarafından geliştirilen ve yıllık
bütçenin en fazla %20’sinin tahsis edileceği sektörel tanıtım projelerini
Yönetim Kuruluna sunmak,
ç) Yıllık faaliyet raporunu ve söz konusu
faaliyetlerin etkilerini inceleyen etki analizi raporunu hazırlamak ve
Yönetim Kuruluna sunmak,
d) Toplantıların gündemini hazırlamak, toplanma
tarihi ile yer ve gündemini üyelere bildirmek ve organizasyonlarını yapmak,
e) Toplantılara ait tutanak, rapor ve diğer
dokümantasyonun düzenlenmesini, üyeler ile ilgili kurum ve kuruluşlara
gönderilmesini, dosyalanmasını ve arşivlenmesini sağlamak,
f) Faaliyetlere ilişkin üçer aylık raporlar
hazırlayarak Bakanlığa sunmak,
g) Bütçenin hesaplarını tutarak, alınan kararlar
doğrultusunda mali işlemleri yürütmek,
ğ) İlgili kurum ve kuruluşlarla haberleşmeyi ve
bilgi akışını sağlamak,
h) Çalışmalarla ilgili diğer işlemleri yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Bütçe
MADDE 9 – (1) TTG’nin gelirleri, ihracat işlemleri üzerinden
FOB bedelin onbinde üçüne kadar Bakanlıkça belirlenen oranda kesilen katkı
paylarından oluşur.
(2) Danışma Kurulunca karara bağlanan yıllık bütçe,
faaliyetler ve icra planı, her yılın Kasım ayı içerisinde Bakan veya Bakan
tarafından belirlenen Bakanlık personeli başkanlığında gerçekleştirilecek
toplantıda görüşülerek onaylanır. Yıllık bütçenin en fazla %20’si sektörel
tanıtım projelerine tahsis edilir.
(3) Yıllık bütçe, faaliyetler ve icra planında
değişiklik Bakanlık onayı ile yapılır.
(4) Bütçeden harcamalar Türkiye İhracatçılar
Meclisi ve İhracatçı Birlikleri Satın Alma ve Satım Uygulama Usul ve
Esasları çerçevesinde yapılır.
(5) TTG bütçesinden harcama, TTG Yönetim Kurulu
başkanı veya yetkilendireceği başkan yardımcısı ve TİM Genel Sekreterinin
müşterek imzası ile yapılır.
(6) TTG’nin faaliyetleri kapsamında her türlü görev
seyahati, bunlara ilişkin harcama ve giderler TTG bütçesinden karşılanmak
üzere, Birliklerin tabi olduğu görev seyahatleri uygulama usul ve esasları
çerçevesinde gerçekleştirilir.
(7) TTG’nin faaliyetleri kapsamında yapılacak mal
ve hizmet alımları ile görev seyahatlerinde, Birliklerin tabi olduğu satın
alma uygulama usul ve esasları ile görev seyahati uygulama usul ve
esaslarına göre yönetim kuruluna ait olan yetki ve sorumluluklar TTG
Yönetim Kuruluna; yönetim kurulu başkanına ait olan yetki ve sorumluluklar
TTG Yönetim Kurulu başkanına; genel sekreter ve genel sekreterlik
personeline ait olan yetki ve sorumluluklar ise, TİM Genel Sekreterine ve
TİM Genel Sekreterliği personeline aittir.
(8) TTG kesintileri ve harcamalarına ilişkin
kayıtlar TİM Genel Sekreterliği tarafından ayrı bir hesapta tutulur,
harcama ile ilgili karar ve belgeler esas alınarak TİM Genel Sekreterliği
tarafından muhasebeleştirilir.
(9) TTG’nin faaliyet raporu, hesapları ve bütçesi,
bütçe dönemi sonunda bir sonraki yılın Haziran ayında yapılacak TİM genel
kurulunda ibra açısından görüşülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Personel
MADDE 10
– (1) İcra Direktörlüğünde çalışan
personel, istihdam giderleri TTG bütçesinden karşılanmak suretiyle TİM
nezdinde özel hizmet sözleşmesi ile istihdam edilir. İcra Direktörlüğünde
istihdam edilen İcra Direktörüne ödenen ücretin yıllık toplamı TİM Genel
Sekreter Yardımcısının yıllık maaş ve ikramiyeleri toplamından, diğer personele
ödenen ücretin yıllık toplamı TİM’de istihdam edilen şube müdürünün yıllık
maaş ve ikramiyeleri toplamından fazla olamaz.
TTG’nin
faaliyetlerinde Bakanlık yurt dışı temsilciliklerinin katkıları
MADDE 11
– (1) TTG tarafından yurt dışında
gerçekleştirilen faaliyetler, Bakanlık talimatları çerçevesinde ilgili
ülkede bulunan Bakanlık yurt dışı temsilciliği aracılığıyla izlenir.
Denetim
MADDE 12
– (1) TTG’nin tüm faaliyet,
çalışma, hesap ve işlemleri Bakanlığın idari ve mali denetimine tabidir.
TTG’nin, Bakanlığın denetim imkânlarının elvermesi kaydıyla, en az iki
yılda bir denetlenmesi esastır. Gerekli görülen hallerde Bakanlıkça ayrıca denetim
yaptırılabilir.
Yetki
MADDE 13
– (1) Bu Yönetmeliğe ilişkin
ortaya çıkacak özel ve zorunlu durumları inceleyip sonuçlandırmaya ve
gerekli önlemleri almaya Bakanlık yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Ekonomi Bakanı yürütür.
|