Ufuk Üniversitesinden:
UFUK
ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ENTEGRE SİSTEM
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ufuk Üniversitesi Tıp
Fakültesinin kabul ve kayıt işlemleri, eğitim-öğretim ve sınavlarında
uyulacak usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Ufuk
Üniversitesi Tıp Fakültesinde entegre eğitim
sistemiyle öğrenim gören öğrencilerin eğitim-öğretimlerinin düzenlenmesini,
sınav ve değerlendirmelerin yapılma şartlarını, stajların ve aile
hekimliğinin gerçekleştirilme şeklini, diploma, unvan ve diğer öğretim
çalışmaları ile mezuniyet çalışmalarının düzenlenmesine ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b) Dekan: Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını,
c) Ders Kurulu: Bir organ, sistem veya konunun;
birbiriyle bağlantılı olarak tıp alanlarını bütünleştiren bir düzen
içerisinde verilen teorik ve pratik uygulamalar bütününü,
ç) Ders Kurulu/staj/staj kurulu not ortalaması:
Dönem I, II ve III’te dönemin yıl boyunca girilen
ders kurulu sonu sınavlarının not ortalamasını, Dönem IV, V ve VI’da yıl boyunca alınıp başarılan stajların not
ortalamasını,
d) Dönem: Fakültede eğitimin her bir ders yılını,
e) Dönem Koordinatörü: Tıp eğitim müfredatının
kendi dönemini ilgilendiren kısmının planlanması ve diğer dönemlerle
eşgüdüm halinde yürütülmesinden, ilgili döneminin ölçme değerlendirme
sürecinin kurallara uygun bir şekilde gerçekleştirilmesinden sorumlu
öğretim üye veya görevlisini,
f) Eğitim Komisyonu: Tıp Fakültesinde görevli
öğretim üyeleri arasından Dekan tarafından görevlendirilen; bir başkan,
başkan yardımcıları, bölüm başkanları, eğitim ve dönem koordinatörleri ile
koordinatör yardımcıları, öğrenci fakülte temsilcisi, dönem temsilcisi
öğrenciler ve bir sekreterden oluşan komisyonu,
g) Fakülte Kurulu: Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Fakülte Kurulunu,
ğ) Fakülte: Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesini,
h) Fakülte Yönetim Kurulu: Ufuk Üniversitesi Tıp
Fakültesi Yönetim Kurulunu,
ı) Koordinatörler Kurulu: Ufuk Üniversitesi Tıp
Fakültesinin Eğitiminde görev alan Koordinatörler Kurulunu,
i) Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu: Ufuk
Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi eğitim komisyonunu,
j) Mütevelli Heyeti: Ufuk Üniversitesi Mütevelli
Heyetini,
k) Öğrenci: Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesinde
öğrenim görmeye hak kazanan ve kayıtlı bulunan öğrenciyi,
l) Rektör: Ufuk Üniversitesi Rektörünü,
m) Senato: Ufuk Üniversitesi Senatosunu,
n) Stajlar: Dönem IV, V ve VI’da
klinik eğitim amaçlı, kuramsal eğitime ek olarak beceri ve tutum eğitiminin
de verildiği, değişik branşlarda rotasyon şeklinde
yapılan eğitim programlarını,
o) Staj Kurulu: Tıbbın belirli bir alanına ilişkin
bilgi ve becerilerin bütünleşmiş biçimde öğrencilere kazandırılması
amacıyla değişik tıp disiplinlerinden öğretim elemanlarının bir araya
gelerek oluşturdukları kurulu ve bu kurulun çalışmalarının ürünü olan
ders/staj programını,
ö) Üniversite: Ufuk Üniversitesini,
p) Üniversite Yönetim Kurulu: Ufuk Üniversitesi
Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci
Kabulüne İlişkin Esaslar
Öğrenci
kabul, kayıt şartları ve kayıt yenileme
MADDE 5 – (1) Fakülteye, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları ile belirlenen esaslara göre
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının (ÖSYM) yaptığı sınav
sonuçlarına göre öğrenci alınır. Öğrencilerin ilk kayıt işlemleri, kayıt
yenileme işlemleri, yatay geçiş yoluyla kayıt kabulü, öğrenim ücretlerinin
belirlenmesi ve tahsili; Ufuk Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki esaslara uygun olarak
yapılır. Zamanında başvurmayan ya da istenen belgeleri tamamlamayan öğrenci
kayıt hakkını kaybeder.
(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kayıt ve
kabulü ile ilgili işlemler, YÖK’ün belirlediği esaslar ve Senato
kararlarına göre yapılır.
Öğrenci
statüsü
MADDE 6 –
(1) Fakülteye yalnız tam zamanlı
öğrenci kabul edilir, dinleyici öğrenci kabul edilmez.
Yatay
geçişler
MADDE 7 –
(1) Fakülteye yurt içi ve yurt
dışı yükseköğretim kurumlarından yapılacak yatay geçişler; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve
Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik hükümlerine ve Senatoca belirlenen esaslara göre yapılır.
Adayların başvurularının kabul edilmesi için İngilizce yeterlilik sınavını
başarmış olmaları gerekir. Bu öğrencilerin fakültenin eğitim programına
intibakları Fakülte Yönetim Kurulunca yapılır.
(2) Yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin
başarılı oldukları ders/stajlardan muaf olmak istemeleri halinde öğrencinin
durumu mezuniyet öncesi eğitim komisyonu tarafından değerlendirilir ve
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretime
İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
süresi
MADDE 8 – (1) Tıp doktorluğu eğitim-öğretimi, her biri bir
ders yılını kapsayan ve en az otuz iki haftadan oluşan altı dönemden ibaret
olup, toplam en az 5500 eğitim ve öğretim saatinden oluşur. Fakülteye kayıt
yaptıran öğrencilerin yabancı dil hazırlık eğitim süreleri altı yıllık
eğitim-öğretim süresine dâhil değildir. Tıp eğitimi için azami süre dokuz
yıldır.
(2) Fakültede eğitim süreleri, dönem I ve II’yi kapsayan temel tıp bilimleri dönemi; dönem III,
IV ve V’i kapsayan klinik tıp bilimleri dönemi ve
dönem VI’yı oluşturan aile hekimliği dönemi
olarak adlandırılır.
(3) Eğitim süresinin sınırları ve esasları için
2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi hükümlerine göre işlem yapılır.
(4) Eğitim ve öğretimlerini altı dönem sonunda
başaramayan öğrenciler öğrenim ücretlerini ödemek koşuluyla YÖK’ün
belirlediği esaslara göre eğitim ve öğretimlerine devam ederler.
Öğretim
dili
MADDE 9 – (1) Öğretim dili İngilizce destekli Türkçedir.
Türkçe yapılan derslerde İngilizce kaynaklar izlenebilir; ödev, proje ve
raporların bu dilde hazırlanması istenebilir.
(2) Fakülte Kurulu kararı ile belirlenen bazı
dersler İngilizce yapılabilir.
(3) Fakülteye giriş hakkını kazanan öğrenciler
İngilizce yeterlilik sınavına tabi tutulurlar. Yeterlilik sınavında
başarılı olan öğrenciler ile Üniversitenin eşdeğerliğini kabul ettiği
uluslararası sınavlardan son beş yılda belirlenen düzeyde başarılı olan
öğrenciler, doğrudan birinci döneme başlarlar. Başarısız olanlar ise
hazırlık sınıfı öğrencisi olarak, 23/3/2016
tarihli ve 29662 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında
Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik ve 26/7/2015 tarihli ve 29426 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Ufuk Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınıfı
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidirler.
(4) Yabancı dil hazırlık programını iki yıl içinde
başarıyla tamamlayamayan öğrencinin 2547 sayılı Kanun hükümlerine göre
fakülteyle ilişiği kesilir.
Eğitim
esasları
MADDE 10 – (1) Fakültede uygulanan tıp eğitiminin amacı;
birinci basamakta üstün nitelikli koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmeti
vermek için gereken bilgi ve becerilerle donanmış, tıp mesleğinin etik
değerlerini özümsemiş ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenmiş hekimler
yetiştirmektir.
(2) Bu amaca yönelik olarak eğitim entegre sistemle sürdürülür. Bu sistemde gözetilen
ilkeler şunlardır:
a) Gerek temel tıp bilimleri derslerinin gerekse
klinik tıp bilimleri derslerinin kendi içlerinde uyum gösterecek biçimde
işlenmesi, yani yatay uyumun sağlanması,
b) Temel ve klinik tıp bilimleri derslerinin
birbirinden kopuk değil, birbirine bütünleşmiş biçimde işlenmesi, yani
dikey uyumun gerçekleşmesi,
c) Tıbbın belirli bir alanına ilişkin bilgilerin
kuramsal derslerde aktarılmasına paralel olarak, o alanı ilgilendiren
beceri ve tutumların da entegre hekimlik
uygulamaları yoluyla kazandırılması,
ç) Üst düzeyde bütünleşmeyi güvence altına alacak
biçimde eğitimin ilk üç dönemde ders kurulları, üst dönemlerde ise stajlar
ve staj kurulları yoluyla düzenlenmesi ve sürdürülmesi.
(3) Eğitim programları, ikinci fıkradaki ilkeler
doğrultusunda ve eğitim dönemleri itibariyle düzenlenir.
Eğitim
şekli
MADDE 11
– (1) Fakülte eğitim programında;
a) Tıbbın belirli bir alanına ilişkin bilgi ve becerilerin
bütünleşmiş biçimde öğrencilere kazandırılması amacıyla değişik tıp
disiplinlerinin bir araya gelerek oluşturduğu kuramsal ve uygulamalı
eğitimleri içeren ders/staj kurulları,
b) Mesleki eğitime yönelik klinik ve iletişim
becerileri eğitimleri,
c) 2547 sayılı Kanunda öngörülen, Atatürk İlkeleri
ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil
derslerinden oluşan zorunlu dersler,
ç) Eğitim komisyonunun önerisi ve Fakülte Kurulunun
onayıyla gerekli görülen diğer dersler,
bulunur.
(2) Tıp eğitimi; Dönem I, II ve III’te
ders kurulları, Dönem IV ve V’te staj/staj kurulu
esasına göre ve Dönem VI’da aile hekimliği
eğitimi şeklinde yapılır.
(3) Fakültede her dönemde yer alacak ders
kurulları, dersler, stajlar, staj kurulları ve bunların süreleri ile AKTS’leri eğitim komisyonunun önerisi Fakülte Kurulunun
ve Senatonun onayı ile belirlenir. Öğrenciler altı yıllık eğitim-öğretim
süresince en az 360 AKTS’lik yükü başarıyla
tamamlamak zorundadır.
(4) Fakülte öğrencileri, 2547 sayılı Kanunda öngörülen
zorunlu dersleri almakla yükümlüdür. Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi ile Türk Dili dersleri Fakülte Kurulunun kararı ile birinci veya
ikinci ders yıllarında okutulabilir. Bu derslerden başarılı olmak
Fakülteden mezun olmak için ön koşuldur.
(5) Yabancı dil dersleri hariç zorunlu derslerin
ders yılı sonu ve bütünleme sınavları kredili olarak değerlendirilir.
(6) Mesleki derslerle tıp dışı zorunlu derslere ek
olarak eğitim komisyonu önerisi, Fakülte Kurulu kararı ile seçmeli dersler
açılır. Seçmeli dersler, hem mesleki hem de Üniversitede açılan derslerden
oluşabilir. Öğrenci tercihlerini sıralayarak dönemin ilk haftası içinde
ilgili dönem koordinatörüne bildirir. Öğrenci, tercihlerine ve açılan
derslerin kontenjanlarına göre derslere yerleştirilir.
(7) Fakültede entegre tıp
eğitimi uygulanır. Bu sistemde kuramsal ve uygulamalı derslerde bütünlük
bulunduğundan ulusal ve uluslararası değişim programları hariç aile
hekimliği dönemine kadar kurum dışı eğitim yapılmaz.
Önkoşul
ve dönem geçme
MADDE 12
– (1) Tıp doktorluğu eğitim ve
öğretiminde entegre sistemde her ders yılı, bir
sonraki ders yılının ön koşuludur. Bir ders yılında başarısız olan öğrenci,
bir üst ders yılının derslerine devam edemez. Dönem I, II ve III’te yıl sonunda başarısız
olan öğrenci dönemi, Dönem IV, V ve VI’da
staj/staj kurullarında başarısız olan öğrenci stajı/staj kurullarını
tekrarlar. Bir döneme ait tüm stajlar başarılı bir şekilde tamamlanmadan
bir üst döneme geçilmez.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Devam
Zorunluluğu, Mazeretler ve İzinlere İlişkin Esaslar
Devam
zorunluluğu
MADDE 13
– (1) Fakültede eğitim tam zamanlı
ve devam şartı ile yapılır. Kuramsal derslere, laboratuvar
çalışmalarına, stajlara, uygulamalara, tartışma, seminer, saha, klinik
çalışmalarına ve öğretim elemanlarınca uygun görülen diğer çalışmalara
devam zorunludur.
(2) Dönem I, II ve III’te
her ders kurulunda devam durumu ayrı olarak değerlendirilir. Kurul kuramsal
sınavına girebilmek için kurul içindeki derslerin bütününün %70’ine girmiş
olmak şarttır. Uygulama sınavlarına girebilmek için ilgili dersin kurul
içindeki kuramsal derslerinin %70’ine, uygulama derslerinin %80’ine girmiş
olmak şarttır. Dönem sonu sınavına girebilmek için tüm dönemdeki derslerin
%70’ine girmiş olmak şarttır. Dönem sonu uygulama sınavlarına girebilmek
için ilgili dersin tüm dönemdeki kuramsal derslerinin %70’ine, uygulama
derslerinin %80’ine girmiş olmak şarttır. Kuramsal ve uygulamalı kısımları
ayrılamayan dersler, devam yükümlülüğü açısından kuramsal dersler gibi
değerlendirilir. Mazeretli olarak uygulamalara katılamayan öğrenciler için
telafi programları uygulanabilir.
(3) Dönem IV ve V’te her
stajın/staj kurulunun devam durumu kendi içinde değerlendirilir. Staj/staj
kurulunun sınavlarına girebilmek için staj/staj kurulu içindeki tüm ders ve
uygulamaların %80’ine devam etmek zorunludur.
(4) Aile hekimliği döneminin tamamına devam
esastır.
(5) Ders kurulu ve staj
kapsamı dışındaki derslerin devam zorunluluğu ayrı değerlendirilir, bu
derslerin sınavları ders geçme usulüne göre yapılır ve sınavlara girebilmek
için derslerin %70’ine devam zorunludur.
(6) Sağlık raporları veya başka özürler öğrencinin
derslere devam zorunluluğunu ortadan kaldırmaz. Mazeretli ya da mazeretsiz
olarak devamsızlık süresi bu Yönetmelikte açıklanan bu süreleri aşan
öğrenci sınava giremez, FF2 notu alır, puanı (0)
sıfırdır. Staj/staj kurulu sınavına devamsızlık nedeniyle giremeyen
öğrenciye FF2 notu verilir, puanı (0) sıfırdır ve
stajı tekrarlar. Sınav tarihini içeren mazeretler ile ilgili durumlar 14
üncü maddede tanımlandığı üzere uygulanır.
Mazeretler
MADDE 14
– (1) Öğrencinin sınavına
giremediği derslerin ara sınavları ve ders kurulu sınav tarihini kapsayan
mazeretini belgelendirmesi ve bunun Fakülte Yönetim Kurulunca kabul
edilmesi gereklidir. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından değerlendirmeye
alınan mazeretler aşağıdaki gibidir:
a) Sağlık raporu ile belgelenen sağlıkla ilgili
mazeret; öğrencinin Fakültenin hastanelerinden alacağı sağlık raporu, bu
mümkün olmadığı takdirde herhangi bir yataklı tedavi kurumundan alınacak
rapor ile belgelendirilmesi gerekir. Sağlık raporları rapor alındığı
tarihten itibaren üç işgünü içinde dilekçe eşliğinde Fakülte öğrenci
işlerine teslim edilir. Sağlık raporu kabul edilen öğrenci, raporlu olduğu
sürece derslere devam edemez ve sınava katılamaz. Derse devam veya sınava katılması
halinde sonuçları geçersiz sayılır.
b) Mahallin en büyük mülki amirinden belgelenmiş
olmak kaydıyla doğal afete maruz kalma.
c) Belgelenmek koşuluyla kaza, ikinci dereceye
kadar vefat ve benzeri olağanüstü durumlar.
ç) Fakülte Yönetim Kurulunca uygun görülen diğer
haller.
(2) Mazeret belgelerinin geçerli olabilmesi için
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi gerekir.
(3) Fakülte Yönetim Kurulu mazeret belgelerini,
gerekçe göstererek kabul ya da ret edebilir.
(4) Mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen
öğrenci mazeretinin geçerli olduğu tarihte yapılan sınava giremez. Fakülte
Yönetim Kurulu ilgili sınav için açılacak olan mazeret sınavına ilişkin
uygulamaları belirler. Raporlu süreler öğrencinin devamsız bulunduğu
süreler içinde sayılır.
(5) Hazırlık sınıfı öğrencilerinin raporları ve
diğer özürleri hazırlık sınıfı koordinatörlüğü tarafından değerlendirilir.
İzinler
MADDE 15
– (1) Öğrencilere,
kanıtlayacakları önemli nedenlerin veya eğitim ve öğretimine katkıda bulunacak
Üniversite dışı yurt içi ve yurt dışı burs, staj ve araştırma gibi
imkânların doğması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bir yıla kadar
izin verilebilir. Bu izin başvurusu, akademik yıl başlamadan en az onbeş gün önce yapılır. Sağlık nedeniyle yapılan izin
başvurularında başvuru süresi koşulu bulunmaz. İzinli geçen süreler için
2547 sayılı Kanun hükümleri ve diğer ilgili mevzuat uygulanır.
(2) Milli takım karşılaşmalarında, üniversiteler
arası yıllık spor karşılaşmalarında ve Üniversite takımlarında görev alan
öğrencilerin bu takımlarda bulunmak zorunda olmaları nedeniyle kendilerine
Rektörlükçe izin verilir. Öğrenciler müsabakalar nedeniyle izinli
sayıldıkları süre içinde devamsız sayılmaz ve sınavına giremedikleri
ders/ders kurulu için mazeret sınavına alınırlar. Ancak öğrenci Dönem IV, V
veya VI’da ise devam etmediği süredeki uygulamaları
anabilim dalının göstereceği sürede tamamlamak zorundadır. Öğrenci bu
süreyi tamamlamadığı takdirde stajı tekrarlar.
(3) Öğrencilerin kurum dışı bilimsel aktivitelere
katılma koşulları ve bu katılımın devamsızlığa yansıması hususuna ilgili
dönem koordinatörünün teklifi üzerine Fakülte Yönetim Kurulunca karar
verilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sınavlar ve
Değerlendirmeye İlişkin Esaslar
Sınavlar
MADDE 16 – (1) Fakültede Dönem I, II ve III için öğretimde
öngörülen sınavlar şunlardır:
a) Ders kurulu sınavı: Her
ders kurulunun eğitim-öğretiminin sonunda ders kurulu sınavı yapılır. Bir
sınavdan alınabilecek 100 tam notun gerek anabilim dalları, gerekse uygulamalı/kuramsal
sınavlar arasında paylaştırılması ders kurulu sorumlusu tarafından ders
saatleri göz önüne alınarak yapılır. Yapılan paylaştırma sonrasında
anabilim dallarının derslerinin kuramsal, uygulamalı ve toplam not payları
belirlenir.
b) Dönem sonu genel sınavı: Dönem I, II ve III’te; dönem sonunda, son ders kurulu sınavının
bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra bütün ders
kurulları içeriğini kapsayan ve dönem sonu genel sınavı olarak adlandırılan
tek bir sınav yapılır.
c) Dönem bütünleme sınavı: Senatonun eğitim-öğretim
yılı başında belirlemesi halinde bir bütünleme sınavı yapılabilir.
Bütünleme sınavı, dönem sonu genel sınavından en erken on dört, en geç
yirmi bir gün sonra yapılan ve bütün ders kurulları içeriğini kapsayan
sınavdır. Dönem sonu genel sınavına girmesi gerektiği halde girmeyen, dönem
sonu genel sınavı tarihini kapsayan mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca
kabul edilen, dönem sonu genel sınavı 50’nin altında olan veya dönem sonu
genel sınavına göre hesaplanan dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan
öğrenciler bu sınava girer. Alınan not dönem sonu genel sınavı notu yerine
geçer.
(2) Dönem IV ve V için öngörülen sınavlar
şunlardır:
a) Staj/staj kurulu sınavı: Dönem IV ve V’te her stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya
uygulamalı ve/veya yönlendirilmiş ve/veya klinik yönelimli olarak yapılan
sınavdır. Bu sınavda alınan not; staj notu olarak adlandırılır.
b) Staj/staj kurulu bütünleme sınavı: Dönem IV ve V’te staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından
başarılı olamayan veya mazereti nedeniyle staj/staj kurulu sonu sınavına
giremeyen öğrenciye, Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi
halinde açılacak olan sınav; staj bütünleme sınavıdır. Staj/staj kurulunun
bulunduğu dönemin son staj/staj kurulunun bitiminden en erken on dört, en
geç yirmi bir gün sonra yapılır. Bu sınavdan alınan not staj notu yerine
geçer.
(3) Tüm dönemlerde ders kurulu/staj/staj kurulu
haricinde verilen derslerde ara sınav, en son ara sınavdan en erken on
dört, en geç yirmi bir gün sonra final sınavı ve final sınavından en erken
on dört, en geç yirmi bir gün sonra bütünleme sınavları yapılır.
(4) Tüm dönemlerde belgelenmiş mazereti Fakülte
Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen öğrencilere giremedikleri ders
kurulu ve ders ara sınavları için aşağıda belirtilen esaslara göre mazeret
sınavı açılır:
a) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen
bir mazeret nedeni ile açılan sınava girememiş bir öğrenci için yeni bir
mazeret sınavı açılmaz.
b) Dönem sonu genel sınavı, staj sonu sınavı için
mazeret sınavı açılmaz, öğrenci bütünleme sınavı hakkını kullanır.
Bütünleme sınavı için; sağlık sorunu gibi zorunlu hallerde öğrencinin
başvurması, ilgili dönem koordinatörünün teklifi üzerine Fakülte Yönetim
Kurulu kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir.
Sınav
günleri ve şekli
MADDE 17
– (1) Sınavlar yazılı, çoktan
seçmeli, sözlü, uygulamalı, yapılandırılmış gibi çeşitli yöntemlerde veya
bunların bir araya getirileceği şekillerde yapılabilir.
(2) Öğretim elemanları daha önceden haber vererek
veya vermeden, öğrenmeyi arttırmak amacıyla ders ve uygulamalar sırasında
öğrencileri sınava alabilir. Bu sınavlar eğer yapılırsa %30’u geçmemek
kaydıyla staj/ders kurulu notuna etki edebilir. Bu sınavların staj/ders
notuna etki edecek ağırlığı Koordinatörler Kurulunca belirlenir.
(3) Sınav şekilleri ile ilgili olarak
Koordinatörler Kurulu ve Fakülte Kurulu tarafından değişiklikler
yapılabilir.
(4) Öğrenciler, sınav takviminde bildirilmiş olan
sınavlara belirlenen gün ve saatte girmek zorundadır.
Sınav
sonuçları
MADDE 18
– (1) Tüm sınav sonuçları, en geç
sınavı izleyen on iş günü içerisinde ilan edilir. Dönem Koordinatörleri,
öğrencilerin istemeleri halinde sınav belgelerini öğrencilere göstermekle
yükümlüdür.
(2) Kuramsal sınav sonuçlarına itirazı olan
öğrenciler, bu itirazlarını sınav sonuçlarının ilanını takip eden üç iş
günü içinde Dekanlığa yazılı olarak sunarlar. Bu başvurular bir hafta
içinde ilgili Dönem Koordinatörünce incelenerek sonucu Dekanlığa sunulur.
Sonuç Dekanlık tarafından öğrenciye yazılı olarak bildirilir.
(3) 18/8/2012 tarihli ve
28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği esaslarına göre, sınav ve ödevlerden dolayı işlem
yapılarak disiplin cezası verilen öğrencilere sınav ve ödev notu olarak
sıfır (0) verilir.
Dönemlerde
başarı durumunun değerlendirilmesi
MADDE 19
– (1) Fakültede Dönem I, II ve III’te dönem geçme, Dönem IV, V’te
staj geçme esası uygulanır. Dönem VI aile hekimliği eğitimi kapsamındaki
stajları içerir. Akademik eğitimin her yılı, bir sonraki yılın ön koşuludur.
Bu nedenle ön koşullu olmadığı belirlenen ortak, zorunlu ve seçmeli dersler
dışında bir dönemin ders kurullarının bütünü ya da stajların her biri
başarılmadan bir üst döneme geçilmez.
(2) Dönem I, II ve III’te
dönem sonu başarı notu; eğitim-öğretim yılı başarı notudur. Bu not; ders
kurulu sınavlarının not ortalamasının %60’ı, dönem sonu genel sınavı veya
bütünleme sınav puanının %40’ı toplanarak elde edilir. Dönem sonu başarı
notu en az 60’tır. Ders kurulu sınavı, dönem sonu genel sınavı ve bütünleme
sınavı için değerlendirme esasları şunlardır:
a) Kuramsal ve uygulama sınavlarını içeren ders
kurulu sınavında, ders kurulunda yer alan her dersin puanının yarısı o
dersin baraj puanıdır. Öğrencinin dersin puanının yarısından azını aldığı
durumda, baraj puanı ile arasındaki fark kadar puanı aldığı puandan
düşülür.
b) Kuramsal ve uygulama sınavlarını içeren dönem
sonu genel sınavından alınması zorunlu olan asgari not 50’dir.
c) Ders kurulu sınav
notlarının her biri en az 60 ve kurul sınavları not ortalaması 80 ve
üzerinde olan öğrenciler isterlerse dönem sonu genel sınavına
girmeyebilirler. Bu durumdaki öğrencilerin dönem sonu geçiş notu ders kurulu
sonu sınavlarının puan ortalamasının %100’ü olarak alınır. Not
ortalamalarını yükseltmek amacı ile bu sınava girmek isteyen öğrenciler bu
isteklerini sınav tarihinden en az yedi gün önce yazılı olarak Dekanlığa
bildirmek zorundadır.
ç) Dönem I, II ve III’te
dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler başarısız sayılır ve o
dönemi tekrarlar.
(3) Dönem IV ve V’te her
stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya uygulamalı olarak yapılan
staj/staj kurulu sınavı başarılı olmak için staj notunun 100 üzerinden en
az 60 olması gerekir. Staj/staj kurulu sınavlarının değerlendirilmesi ve
staj tekrarı için uygulama esasları şunlardır:
a) Dönem IV ve V’te
staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından başarılı olamadığından
bütünleme sınavına alınan öğrencinin başarılı olabilmesi için 100 üzerinden
en az 60 alması zorunludur. Öğrenci staj bütünleme sınavında başarılı
olamadığı takdirde, akademik takvimin elverdiği şekilde bu staj/staj
kurullarını, staj takvimine uygun olarak tekrarlar. Staj/staj kurullarının
sonunda ve bütünleme sınavında yine başarı gösteremeyen öğrenci, başarılı
olana dek akademik takvimin elverdiği şekilde bu staj/staj kurullarını
devam zorunluluğu ile tekrarlar.
b) Bir dönemin stajlarının tümünü gecikmeli olarak
yıl içinde tamamlayan öğrenciler, üst dönemin stajlarına staj takvimine
uygun olarak başlayabilirler.
c) Dönem IV ve Dönem V’te
dönem sonu başarı notu, staj ve staj kurulu başarı notlarının
ortalamasıdır.
(4) Ders kurullarının ve stajların dışında kalan ve
ders geçme sisteminin uygulandığı derslerde dersin başarı notu; ara
sınavların not ortalamasının %40’ı ve final ya da bütünleme sınav notunun
%60’ının toplamı ile belirlenir. Bu derslere de devam zorunludur ve bu
derslerin sınavları, Ufuk Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre ilgili
birimlerce yapılır. Bu derslerin sınavları ve başarı değerlendirmesi ile
ilgili uygulama esasları şunlardır:
a) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 5 inci
maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu dersler
haricindeki derslerden başarılı olabilmek için final veya bütünleme
sınavından 100 üzerinden en az 60 almak ve ders başarı notunun 100
üzerinden en az 60 olması zorunludur.
b) İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde
ders yılı içinde en az bir ara sınav yapılır. Bu derslere devam ettiği
halde sınavlarda başarısız olan öğrenciler bir sonraki öğretim yılında
devam zorunluluğu olmadan başarısız olduğu derse kayıt yaptırmak ve
sınavlarına girmekle yükümlüdür. Öğrenci bu derslerden başarılı olmadıkça
mezun olamaz.
(5) Dönem VI aile hekimliği
döneminde öğrencilerin başarı durumları eğitim programındaki zorunlu ve seçmeli
intörnlük stajlarının anabilim dallarında yapılan
çalışmaları sonunda klinik, poliklinik, laboratuvar
ve saha çalışmaları, aldıkları hasta öyküleri, yazdıkları çıkış özetleri,
hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler,
toplantılardaki katılımları, verilen görevleri yerine getirmeleri, kuramsal
bilgi düzeyleri ve genel davranışları gibi ölçütler üzerinden
değerlendirilir. Aile hekimliği
döneminde yapılan değerlendirme esasları şunlardır:
a) Dönem VI’da başarı
durumu not ile belirtilir; başarılı sayılmak için staj başarı notunun 100
üzerinden en az 60 olması gereklidir. Dönem VI stajlarında başarısız olan
öğrenciler başarısız oldukları staj/stajları tekrar ederler.
b) Dönem VI’da başarısız
olunan stajlar için son stajın bitiminden sonra staj tekrarı hakkı verilir.
8 inci maddede tanımlanan azami süreyi aşan Dönem VI öğrencilerine
Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen öğrenim ücretini ödemek kaydı ile
birden fazla stajdan başarısız ise iki öğretim yılı, sadece bir stajdan
başarısız ise sınırsız süre ile tekrar hakkı verilir.
Notlar
MADDE 20
– (1) Fakültedeki sınavların
değerlendirilmesinde kullanılan notlar ile dereceleri aşağıda gösterilmiştir:
Puan
Notu Harf Notu Katsayı
90-100 AA 4,0
80-89 BA 3,5
70-79 BB 3,0
65-69 CB 2,5
60-64 CC 2,0
0-59 FF 0,0
(2) Diğer notlar şunlardır:
a) EX: Muaf,
b) S: Başarılı. Zorunlu ya da seçmeli derslerden
başarılı,
c) U: Başarısız. Zorunlu ya da seçmeli derslerden
başarısız,
ç) FF1: Sınava girme
hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız,
d) FF2: Devamsızlık
nedeni ile sınava girme hakkı yok, başarısız.
ALTINCI BÖLÜM
Mezuniyet ve
Diplomalara İlişkin Esaslar
Genel not
ortalaması, mezuniyet ve mezuniyet dereceleri
MADDE 21
– (1) Bir ders, ders kurulu veya
stajdan kazanılan AKTS, o dersin, ders kurulunun ve stajın, staj kurulunun AKTS’si ile öğrencinin aldığı harf notunun çarpımı ile
bulunan sayıdır.
(2) Önceki not ne olursa olsun tekrar edilen
stajlar ve bütünleme sınavından alınan en son not geçerlidir.
(3) Ortalama, sonucun virgülden sonra iki hane
yürütülmesi ile hesaplanır.
(4) Genel not ortalamalarına göre mezuniyet dereceleri
aşağıdaki gibidir:
Genel Not
Ortalaması Dereceler
90-100 Üstün
başarı
80-89 Pekiyi
70-79 İyi
60-69 Orta
Ön lisans
diploması ve tıp doktoru diploması
MADDE 22
– (1) Fakültede aşağıdaki
diplomalar verilir:
a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: Dönem I
ve II’deki eğitimlerini başarı ile tamamladıktan
sonra altı dönemlik tıp eğitimini herhangi bir nedenle tamamlamadan
Üniversiteden ayrılanlara, ilgili mevzuat hükümlerince Fakülte Yönetim
Kurulu kararı ile verilir.
b) Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için
öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Öğrenim
ücretleri
MADDE 23 – (1) Fakültenin yıllık öğrenim ücretleri, ders
ücretleri, staj ücretleri, sınav ücretleri gibi öğrenim ücretlerini içeren
maddi hususlar Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.
Disiplin
işleri
MADDE 24 – (1) Öğrencilerin disiplin işlemleri Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
(2) Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan
öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden sayılır. Okuldan uzaklaştırma
cezası alan öğrenciler bu süre içerisinde derslere ve sınavlara katılamaz.
Uzaklaştırma cezasından dolayı derslere katılamayan öğrencilerin bu
süreleri devamsızlıktan sayılır.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 25
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; Ufuk Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 26
– (1) 5/10/2009
tarihli ve 27367 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ufuk Üniversitesi Tıp
Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Eğitim
sistemi değişiminde geçiş sürecine ilişkin esaslar
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Fakültede 2017-2018
eğitim-öğretim yılı itibarıyla dönem I’den
başlamak üzere gerçekleştirilen eğitim sistemi değişikliği nedeniyle;
önceki sistemde öğrenim görmekte iken başarısızlıkları ve/veya
devamsızlıkları nedeniyle ders tekrarı yapması gereken ve bir üst döneme
devam etme hakkı olmayan öğrenciler kendi istekleri ile entegre
eğitim sistemine dahil olmadıkları takdirde;
a) Devam etmek zorunda oldukları dönemde verilen ve
daha önce başarmış oldukları derslerden muaf tutulurlar.
b) Tekrar başarmakla yükümlü oldukları
ders/dersler; yeni sistemde başarısız oldukları yılın ve bir üst yılın
programlarına dağıtılmış ise öncelikle dersin/derslerin başarısız oldukları
yılda ders kurulları içerisindeki kısmını başarı ile tamamlayarak bir üst
döneme geçiş hakkını elde ederler.
c) Tekrar başarmakla yükümlü oldukları ders/dersler;
yeni sistemde başarısız oldukları yılın ve bir alt yılın programlarına
dağıtılmış ise öncelikle bir alt yılın ders kurulları içerisindeki kısmını
başarı ile tamamlayarak bir üst döneme geçiş hakkını elde ederler. Bu
durumdaki öğrencilerin ders yılı başında geçmiş dönemde verilen dersleri
almaları için gereken koşullar konusunda Fakülte Kurulu karar verir.
ç) Tekrar aldıkları ve ders kurullarına yerleşmiş
programa tabi oldukları derslerden devam yükümlülükleri ve başarı
değerlendirmeleri gibi yasal düzenlemeler açısından öğrenime
başladıklarında geçerli olan Ufuk Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine tabidirler.
d) Devam etmek zorunda oldukları döneme yeni konan
tıp alanındaki ve/veya zorunlu dersleri almak ve başarmakla yükümlüdürler.
(2) 2017-2018 eğitim-öğretim yılından önce kayıtlı
öğrencilerin, uygulanacak olan müfredat programında yapılacak olan
değişiklikler nedeniyle hak kaybına uğramaması için Fakülte Kurulu
tarafından belirlenen esaslara göre önlemler alınır.
Yürürlük
MADDE 27
– (1) Bu Yönetmelik 2017-2018
eğitim-öğretim yılı başında yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Ufuk Üniversitesi Rektörü yürütür.
|