Devlet Personel Başkanlığından:
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ, TÜRKİYE KALKINMA
BANKASI ANONİM
ŞİRKETİ, İLLER BANKASI ANONİM ŞİRKETİNDE VE PTT
ANONİM
ŞİRKETİNDE 2016 VE 2017 YILLARINDA UYGULANACAK
ÜCRETLERİN TESPİTİNE İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO: 2017/1)
22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
geçici 9 ve ek 1 inci maddelerine tabi kuruluşlarla, bu Kanun Hükmünde
Kararname kapsamı dışında kalan ve 15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Kanuna
tabi olmayan kamu bankaları ile PTT Anonim Şirketinde çalışan kapsam dışı
ve sözleşmeli personel ile bu kuruluşlar ile kamu iktisadi teşebbüsleri ve
bağlı ortaklıkları ve iştiraklerinin yönetim kurulu başkan ve üyeleri,
denetim ve tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerine 2016 ve 2017 yıllarında
uygulanacak ücretlerin tespitine ilişkin 18/07/2017 tarihli ve 2017/T-7
sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı ilişiktedir.
Tebliğ olunur.
YÜKSEK PLANLAMA KURULU KARARI
Bazı kamu
kuruluşlarının 2016 yılı personel ücretleri
MADDE 1 – (1) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici
9 ve ek 1 inci maddelerine tabi kuruluşlarla, bu Kanun Hükmünde Kararname
kapsamı dışında kalan kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında
(haklarında özelleştirme kararı alınanlar dâhil) çalışan kapsam dışı
personelin ücretleri, 1/1/2016 tarihinden itibaren
%6,9 oranında artırılmıştır.
(2) Kapsam dışı personel ile
Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş. (6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanununun 27 nci maddesi kapsamındaki), Türkiye Kalkınma Bankası
A.Ş. ve İller Bankası A.Ş. sözleşmeli personeline; aylık ücret, her türlü
sosyal yardım, zam, tazminat, ödenek, vekâlet ücreti, avukatlık vekâlet
ücreti (6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanununun 27 nci
maddesi kapsamındaki personel hariç), temettü, prim, ikramiyelerden bir aya
isabet eden miktar ve diğer adlar altında yapılan ödemelerin (yönetim
kurulu üyeliği ücreti ve ek ödemesi, harcırah, doğum ve ölüm yardımları
hariç) brüt aylık ortalaması;
a) Hiç bir şekilde 2.035-TL’den düşük,
b) Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş.,
BOTAŞ ve TPAO’da; genel müdürler için 12.459-TL’den, diğer personel için
10.524-TL’den yüksek,
c) Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. ve İller Bankası
A.Ş.’de; genel müdürler için 11.093-TL’den, genel müdür yardımcıları için
10.239-TL’den, diğer personel için 8.539-TL’den yüksek,
ç) Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, TEMSAN ve Türkiye
Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’de; genel müdürler için 10.911-TL’den, diğer
personel için 8.686-TL’den yüksek,
d) Diğer kuruluşlarda; genel müdürler için
8.728-TL’den, diğer personel için 6.454- TL’den yüksek
olamaz.
(3) Kuruluşlarda 854 sayılı Deniz İş Kanununa tabi
çalışan personelden kaptan/başmühendis ile uzakyol
kaptan/başmühendis ehliyetli bakım, onarım, donatım enspektörler
grubunun ücret ve diğer haklarında gerekli düzenlemeleri yapmaya, ilgili
kuruluş veya bakanlığın teklifi üzerine Devlet Personel Başkanlığı
yetkilidir.
Bazı
kurum ve kuruluşlarda 2016 yılı yönetim, denetim ve tasfiye kurulu üyelik
ücretleri
MADDE 2 – (1) Posta ve
Telgraf Teşkilatı A.Ş. ve İller Bankası A.Ş. yönetim kurulu üyelerine net
2.729-TL’yi, yönetim kurulu başkanına bu ücretin iki katını, denetim kurulu
üyelerine ise yönetim kurulu üyeleri için belirlenen ücretin 3/4’ünü
aşmayacak şekilde Genel Kurul tarafından belirlenen miktarda aylık ücret
verilir. Bu kuruluşların
yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile denetim kurulu üyelerine 15 Ocak ve 15
Temmuz tarihlerinde birer aylık ücret tutarını aşmayacak şekilde Genel
Kurul tarafından ek ödeme yapılabilir. Özelleştirme
kapsam ve programında bulunup kamu payı %50’nin üzerinde olan kuruluşlar
dâhil kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarının yönetim kurulu
üyelerine 2.729-TL, yönetim kurulu başkanına bu ücretin iki katı, tasfiye
kurulu üyeleri ile bağlı ortaklık denetçilerine yönetim kurulu üyeleri için
belirlenen ücretin 3/4’ü tutarında net aylık ücret verilir. Bu
kuruluşların yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile denetçilerine, 15 Ocak ve
15 Temmuz tarihlerinde birer aylık ücret tutarında ek ödeme yapılır. Bu
aylık ücret ve ek ödemenin her türlü vergi ve kesintileri (uhdesinde kamu
görevi bulunan yönetim, denetim veya tasfiye kurulu üyelerinin birinci ve
ikinci işverenden aldıkları ücretleri birleştirmek suretiyle ödemeleri
gereken ilave gelir vergisi dâhil) ilgili kuruluş tarafından karşılanır.
(2) Bu maddenin birinci
fıkrasında belirtilen kuruluşların ortaklık ve iştiraklerinde, bunları
temsilen yönetim, denetim ve tasfiye kurullarında görev alanlara ücret,
prim, ikramiye, temettü ve sair adlar altında yapılacak ödemelerin yıllık
net tutarı; birinci fıkrada belirlenen miktarın yönetim kurulunda görev
alanlar için 14 katını, denetim ve tasfiye kurullarında görev alanlar için
14 katının 3/4’ünü aşamaz.
(3) Bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen
kuruluşların ortaklık ve iştiraklerinde ücret, prim, ikramiye, temettü ve
sair adlarla ikinci fıkrada belirtilen miktarlardan daha yüksek ödeme
yapılması kararlaştırıldığı takdirde, aşan kısım iştirakler tarafından
ilgililere ödenmeyerek temsil ettikleri kuruluşa yatırılmak suretiyle irat
kaydettirilir.
(4) Bu maddenin birinci
fıkrasında belirtilen kuruluşların yönetim ve denetim kurulu başkan ve
üyeleri ile denetçilerinin, kuruluş yönetim kurulunun muvafakati ile bu
kuruluşların doğrudan ve dolaylı pay sahibi olduğu ortaklık ve
iştiraklerinde yönetim, denetim veya tasfiye kurullarında görev almaları halinde
tahakkuk edecek ücret, temettü, prim ve sair hakları temsil olunan kuruluşa
ödenir.
(5) Yönetim, denetim ve tasfiye kurulu başkan ve
üyeleri ile denetçilerin ücretleri her ayın onbeşinde
peşin ödenir. Ay ve dönem içinde göreve başlayanlara ücret ve ek ödemenin
çalışma günlerine tekabül eden tutarı ödenir. Emeklilik ve ölüm hali hariç
olmak üzere görevden ayrılma halinde ücret ve ek ödemenin çalışılmayan
günlere tekabül eden tutarı geri alınır.
(6) Yönetim Kurulu başkan ve üyeleri, denetim ve
tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerden, başka bir iş veya yerde geçici
görevlendirilmeleri sebebiyle bu görevlerini fiilen yürütmeleri mümkün
olmayanlar ile burada belirtilen görevlerinden uzaklaştırılanlara ücret
ödemesi ve ek ödeme yapılmaz. Yönetim kurulu başkanlığı ve üyelikleri, denetim
ve tasfiye kurulu üyelikleri ile denetçiliğe vekâleten atanan veya
görevlendirme yapılanlara herhangi bir ödeme yapılmaz.
(7) Kamu sermayeli banka ve
borsalar ile bunların iştiraklerinin; sermayesi kısmen veya tamamen Hazineye
veya Özelleştirme İdaresi Başkanlığına ait olup özelleştirme neticesinde
kamu payı %50’nin altına düşen Devlet iştiraklerinin; uydu yörünge
pozisyonlarının haklarına sahip olan sermayesinin tamamı Hazineye ait
şirketin; yönetim, denetim ve tasfiye kurullarında görev alanlara, yetkili
organları veya esas sözleşmeleri uyarınca belirlenen ücretler ödenir.
Diğer
ücretler
MADDE 3 – (1) Bu Karar kapsamında bulunan kurum ve
kuruluşlarda çalışan personelden, birden fazla kuruluşta görev alanlara bir
görev için ücret ödenir.
(2) Özelleştirme kapsam ve programında bulunan kamu
iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarından olup özelleştirme işlemleri
tamamlanan kuruluşların kapsam dışı kamu personelinin ücretlerine, bu
personelin kapsam dışı statülerde bulunduğu sürelere ait bu Karardaki ücret
artışları hiçbir işlem yapılmaksızın aynen uygulanır.
Ücretlerin
belirlenmesi
MADDE 4 – (1) Bu Karar
kapsamındaki kuruluşlarda açıktan veya naklen atanan, eğitim düzeyi, görev
yeri veya unvanı değişen veya kuruluş içinde aynı unvandakilere göre daha
az ücret alan kapsam dışı personelin ücretlerini, personelin unvanı, eğitim
düzeyi, iş gerekleri, işyeri ve çalışma şartları dikkate alınarak en düşük
ve en yüksek ücretler dâhilinde belirlemeye ilgili kuruluş yönetim kurulu
yetkilidir.
(2) 1 inci maddenin ikinci fıkrasının (b) bendi
kapsamındaki PTT A.Ş.’nin personelinin
ücretlerinin, belirlenen tavanı geçmemek kaydıyla artırılmasına Kuruluş
Yönetim Kurulu yetkilidir. Ancak, bu şekilde yapılacak artış oranı 1 inci
maddenin birinci fıkrasındaki artış sonrası oluşacak ücretin %23,8’ini
aşamaz.
(3) 1 inci maddenin ikinci fıkrasının (ç) bendi
kapsamındaki personelin ücretlerinin, belirlenen tavanı geçmemek kaydıyla
artırılmasına kuruluş yönetim kurulları yetkilidir. Ancak, bu şekilde
yapılacak artış oranı 1 inci maddenin birinci fıkrasındaki artış sonrası
oluşacak ücretin %5,4’ünü aşamaz.
Ücretlerde
artış yapılması
MADDE 5 – (1) Bu Karar
kapsamında bulunan yönetim, denetim ve tasfiye kurulu üyelikleri ile
sözleşmeli ve kapsam dışı personel için belirlenen ücret ve ücret
tavanlarına, 2016 yılı ikinci altı aylık dönemi ve 2017 yılının birinci ve ikinci
altı aylık dönemleri için kamu görevlilerinin mali haklarında uygulanan
artış oranı kadar artış yapılır.
Yürürlükten
kaldırma
MADDE 6 – (1) 21/8/2015 tarihli ve
2015/T-17 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 7 – (1) Bu Karar 1/1/2016
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
|