Başbakanlıktan:
OLAĞANÜSTÜ HAL
İŞLEMLERİ İNCELEME KOMİSYONUNUN
ÇALIŞMASINA
İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Usul ve Esasların amacı, Olağanüstü Hal
İşlemleri İnceleme Komisyonuna yapılan başvurulara ve Komisyonun
çalışmalarına ilişkin hususları düzenlemektir.
(2) Bu Usul ve Esaslar, 2/1/2017 tarihli ve 685
sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun
Hükmünde Kararname uyarınca Komisyona yapılan başvuruların incelenmesi ve
Komisyonun çalışmasına ilişkin hususları kapsar.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Usul ve Esaslar, 685 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
13 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Komisyonun
görevleri
MADDE 3 – (1) Komisyon, olağanüstü hal kapsamında doğrudan
kanun hükmünde kararnameler ile tesis edilen aşağıdaki işlemler hakkındaki
başvuruları değerlendirip karar verir.
a) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan
teşkilattan çıkarma ya da ilişiğin kesilmesi.
b) Öğrencilikle ilişiğin kesilmesi.
c) Dernekler, vakıflar, sendika, federasyon ve
konfederasyonlar, özel sağlık kuruluşları, özel öğretim kurumları, vakıf
yükseköğretim kurumları, özel radyo ve televizyon kuruluşları, gazete ve
dergiler, haber ajansları, yayınevleri ve dağıtım kanallarının kapatılması.
ç) Emekli personelin rütbelerinin alınması.
(2) Olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe konulan
kanun hükmünde kararnamelerle gerçek veya tüzel kişilerin hukuki
statülerine ilişkin olarak doğrudan düzenlenen ve birinci fıkra kapsamına
girmeyen işlemler de Komisyonun görev alanındadır.
(3) Bu maddede belirtilen işlemlere bağlı olarak
olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe konulan kanun hükmünde kararnamelerde
yer alan ilave tedbirler ile kanun yollarının açık olduğu işlemler hakkında
ayrıca başvuru yapılamaz.
Başvuru
sahipleri
MADDE 4 – (1) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan
teşkilattan çıkarılanlar ya da ilişiği kesilenler ile öğrencilikle ilişiği
kesilenler ve rütbesi alınan emekli personel şahsen, kanuni temsilcisi veya
vekili aracılığıyla başvuru yapabilir.
(2) Kapatılan kurum veya kuruluşlar adına başvuru
yapma yetkisi, kapatılma tarihi itibarıyla kurum veya kuruluşu temsile
kanunen yetkili olanlara aittir. Yetkili olmayanlar, üyelik veya başka
sebeplere dayanarak başvuru yapamaz.
(3) Kanuni temsilci veya vekil aracılığıyla yapılan
başvurularda temsil belgesi veya vekâletnamenin inceleme sürecinde geçersiz
hale gelmesi, başvurunun incelenerek karara bağlanmasını engellemez.
(4) Başvuru hakkındaki inceleme devam ederken
başvurucunun ölmesi halinde ilgilinin kanuni mirasçılarından yeni başvuru
alınmasına gerek olmaksızın mevcut başvuru incelenerek karara bağlanır.
(5) Başvuru hakkı olan kişinin, başvuru süresi
başlamadan veya başvuru süresi sona ermeden önce ölmesi halinde kanuni
mirasçılardan biri mirasçılık belgesi ibraz etmek kaydıyla ölüm tarihinden
itibaren altmış gün içinde başvuruda bulunabilir.
Başvuru
süresi
MADDE 5 – (1) Komisyona başvuru süresi;
a) Komisyon tarafından başvuruların alınmaya
başlanacağı tarihten önce yürürlüğe konulan kanun hükmünde kararnamelerle
tesis edilen işlemler hakkında, başvuruların alınmaya başlanacağı tarihten
itibaren,
b) Komisyon tarafından başvuruların alınmaya
başlanacağı tarihten sonra yürürlüğe konulacak kanun hükmünde
kararnamelerle tesis edilen işlemler hakkında ise ilgili kanun hükmünde
kararnamenin Resmî Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren,
altmış gündür.
(2) Başvuru tarihi, valiliklere veya kurumlara
başvurunun yapıldığı tarih olarak kabul edilir. Ceza infaz kurumları ve
tutukevlerinde tutuklu veya hükümlü bulunan kişiler bakımından başvuru
tarihi, kurum müdürlüğüne başvurunun yapıldığı tarihtir.
Başvuru
usulü
MADDE 6 –
(1) Başvurular, Komisyon
tarafından oluşturulan https://ohalkomisyonu.basbakanlik.gov.tr internet
sitesinde yayımlanan ve bu Usul ve Esasların 1 ve 2 numaralı ekinde yer
alan ilgili başvuru formu doldurulup alınan çıktı imzalanmak suretiyle
valiliklere veya en son görev yapılan kuruma varsa ekleriyle birlikte
yazılı olarak yapılır.
(2) Komisyona doğrudan başvuru yapılamaz. Bu
şekilde yapılan başvurular hakkında herhangi bir işlem veya inceleme
yapılmaz.
(3) Ceza infaz kurumları ve tutukevlerinde bulunan
tutuklu veya hükümlüler, bu Usul ve Esaslara ekli formu fiziki olarak
doldurup bulundukları kurumda görevli memura teslim eder. İlgili memur,
doldurulan formu esas alarak internet sitesinde yayınlanan formu doldurup
alınan çıktıyı başvurucuya imzalatarak kurum müdürlüğüne teslim eder. Kurum
müdürlüğü, gerekli işlemleri tamamlayarak başvurucuya alındı belgesi verir
ve bağlı olduğu Cumhuriyet başsavcılığı aracılığıyla başvuru formunu varsa
dilekçe ve ekleriyle birlikte Komisyona gönderir.
(4) Valilikler ve ilgili kurumlar, başvuru evrakını
gecikmeksizin Komisyona gönderir.
(5) Bu Usul ve Esaslar kapsamında yapılan
başvurular hakkında 6/1/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü
Kanununun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrası hükümleri uygulanmaz.
(6) Başvurulara ilişkin diğer hususlar Komisyonca
belirlenir ve ilan edilir.
Başvuru
formu
MADDE 7 – (1) Başvuru formu elektronik ortamda doldurulur.
Formun çıktısı alınır, başvurucu, kanuni temsilcisi veya vekili tarafından imzalanır
ve ilgili valilik veya kuruma ekleriyle birlikte teslim edilir.
(2) Gerçek kişilere ilişkin başvuru formunda
aşağıdaki hususlar yer alır.
a) Başvurucunun adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarası, doğum tarihi ve yeri, adresi ile varsa telefon numarası ve
elektronik posta adresi.
b) Kanuni temsilci veya vekil tarafından yapılan
başvurularda, kanuni temsilcinin veya vekilin adı, soyadı, Türkiye
Cumhuriyeti kimlik numarası, doğum tarihi ve yeri, adresi ile varsa telefon
numarası ve elektronik posta adresi.
c) Başvurucunun en son görev yaptığı kurumu, sicil
numarası ve unvanı.
ç) Öğrencilikle ilişiği kesilenler bakımından
başvurucunun en son öğrencilik yaptığı okulu ile öğrenci numarası veya
sicil numarası.
d) Başvurucu hakkında işlem tesis edilen kanun
hükmünde kararnamenin sayısı ve tarihi ile başvurucunun bulunduğu liste ve
sırası.
e) Başvurucunun veya kanuni temsilcisinin ya da
vekilinin başvuru hakkındaki beyanları.
f) Başvurucunun veya kanuni temsilcisinin ya da
vekilinin imzaları.
(3) Kurum veya kuruluşlara ilişkin başvuru formunda
aşağıdaki hususlar yer alır.
a) Kurum veya kuruluşun adı, unvanı, MERSİS
numarası, vergi numarası, sicil numarası,
özel öğretim kurumları için kurum kodu, dernekler için kütük
numarası, vakıflar için merkezi sicil numarası, adresi ile varsa telefon
numarası ve elektronik posta adresi.
b) Kanuni temsilci veya vekil tarafından yapılan
başvurularda, kanuni temsilcinin veya vekilin adı, soyadı, Türkiye
Cumhuriyeti kimlik numarası, doğum tarihi ve yeri, adresi ile varsa telefon
numarası ve elektronik posta adresi.
c) Kapatılan kurum veya kuruluşun sahibinin gerçek
kişi olması halinde, bu kişinin adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik
numarası ile bu kurum veya kuruluşun varsa bağlı olduğu tüzel kişinin
unvanı, vergi kimlik numarası, MERSİS numarası veya sicil numarası.
ç) Kurum veya kuruluşlar hakkında işlem tesis
edilen kanun hükmünde kararnamenin sayısı ve tarihi ile ilgili kurum ve
kuruluşun bulunduğu liste ve sırası.
d) Kurum veya kuruluş adına başvuran kanuni temsilcinin
veya vekilin başvuru hakkındaki beyanları.
e) Kurum veya kuruluş adına başvuran kanuni
temsilcinin veya vekilin imzaları.
(4) Başvuru formunda, varsa daha önce adli
mercilere veya idari makamlara yapılan başka başvurular da belirtilir.
Başvuruda
gerekli bilgi ve belgeler
MADDE 8 – (1) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan
teşkilattan çıkarılanlar ya da ilişiği kesilenler ile öğrencilikle ilişiği
kesilenler ve rütbesi alınan emekli personele ilişkin işlemler hakkında
yapılan başvurularda aşağıdaki bilgi ve belgelerin ibraz edilmesi
zorunludur.
a) Gerçek kişiler için başvuru formu. (Ek-1)
b) Başvurucuya ait nüfus cüzdanı fotokopisi.
c) Başvuru kanuni temsilci veya vekil aracılığıyla
yapılıyorsa temsil belgesi ya da vekâletname örneği.
ç) Varsa başvuruya esas belgelerin aslı veya noter
ya da ilgili kamu kurumu veya kuruluşu tarafından tasdikli sureti.
(2) Kapatılan kurum veya kuruluşlara ilişkin
işlemler hakkında yapılan başvurularda aşağıdaki bilgi ve belgelerin ibraz
edilmesi zorunludur:
a) Kurum veya kuruluşlar için başvuru formu. (Ek-2)
b) Kurum veya kuruluş adına başvuruyu yapana ait
nüfus cüzdanı fotokopisi.
c) Kurum veya kuruluş adına başvuruyu yapanın
kapatılma tarihi itibarıyla kurum veya kuruluşu temsile kanunen yetkili
olduğuna dair karar, imza sirküleri, vekâletname ya da diğer resmi
belgelerin onaylı sureti.
ç) Varsa başvuruya esas belgelerin aslı veya noter
ya da ilgili kamu kurumu veya kuruluşu tarafından tasdikli sureti.
(3) Başvuru formundaki “Başvurucunun Dilekçesi” bölümüne
yazılan beyanlar, okunaklı ve başvurunun esasına yönelik özlü bilgileri
içerir şekilde hazırlanır. Forma yazılan beyanların on sayfayı geçmesi
hâlinde başvurucunun, başvuru formuna olayların özetini içerir ayrı bir
dilekçe eklemesi gerekir.
(4) Başvuru formlarının eksiksiz olarak doldurulup
doldurulmadığı ve gerekli belgelerin eklenip eklenmediği başvuruyu alan
valilik veya kurum tarafından kontrol edilir. Başvuru formu ile başvuruda
sunulan belgelerde eksiklik tespit edilmesi halinde, ilgili valilik veya
kurum eksikliğin giderilmesi için başvurucuya on beş günlük kesin süre
verir. Eksiklik giderildikten sonra belgeler Komisyona gönderilir.
(5) Başvurana, başvurunun kayda alındığını gösteren
alındı belgesi verilir. (Ek-3)
Kayıt ve
dosyalama
MADDE 9 – (1) Komisyona yapılan her başvuruya bir tarih ve
sayı verilir.
(2) Her başvuru, kendisine ait dosya numarası
üzerinden kayıt altına alınır. İlgili kurumlar tarafından Komisyona
iletilen bilgi ve belgeler ile başvurunun incelenmesine dair diğer
belgeler, ait olduğu dosyada kayıt altına alınır.
(3) Komisyona intikal eden dosyalarla ilgili olarak
daha önce kurumlara yapılan başvurular birleştirilir.
Ön
inceleme
MADDE 10
– (1) Başvurular, bu Usul ve
Esaslar ile 685 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede aranan şartlara uygunluk
bakımından ön incelemeye tabi tutulur.
(2) Ön inceleme Başkan tarafından raportör olarak
görevlendirilen personelce yapılır.
(3) Ön inceleme sonucunda aşağıda belirtilen
durumlardan birinin tespiti halinde başvuru Komisyonca reddedilir.
a) Başvurunun Komisyonun görev alanına girmemesi.
b) Başvurunun süresi içinde yapılmaması.
c) Başvurunun yazılı olarak, şahsen veya kanuni
temsilci ya da vekil aracılığıyla yapılmamış olması.
ç) Başvurunun kurum veya kuruluşları kanunen
temsile yetkili olanlar dışında kalanlar tarafından üyelik veya diğer
sebeplerle yapılması.
d) Başvuru sahibinin hukuki menfaatinin
bulunmaması.
e) Başvurunun olağanüstü hal döneminde yürürlüğe
konulan kanun hükmünde kararnamelerle doğrudan tesis edilmeyen işlemler
hakkında olması.
f) Başvurunun olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe
konulan kanun hükmünde kararnamelerde yer alan ilgili kişinin silah
ruhsatlarının alınması, pasaportunun iptal edilmesi, kamu konutlarından
veya vakıf lojmanlarından tahliye edilmesi gibi ilave tedbirler hakkında
olması.
g) Başvuru konusunun kanun yollarının açık olduğu
işlemler hakkında olması.
ğ) Başvurunun aranılan diğer şartlara uygun olarak
yapılmaması.
(4) Üçüncü fıkrada sayılan hususların ön inceleme
safhasından sonra tespit edilmesi halinde de başvurunun reddine karar
verilir.
Eksikliklerin
giderilmesi
MADDE 11
– (1) Başvuru formu ile başvuruda
sunulan belgelerde eksiklik tespit edilmesi halinde, durum başvuruyu alan
valiliğe veya kuruma bildirilir. İlgili valilik veya kurum eksikliğin
giderilmesi için başvurucuya on beş günlük kesin süre verir. Eksiklik
giderildikten sonra belgeler Komisyona gönderilir. Verilen süre içinde
eksilik giderilmemesi halinde, durum Komisyona bildirilir. Valiliğe veya
kuruma yapılan ilk başvuru, başvuru tarihi olarak kabul edilir.
Bilgi ve
belge talep etme yetkisi
MADDE 12
– (1) Komisyon, kamu görevinden,
meslekten veya görev yapılan teşkilattan çıkarma ya da ilişik kesme ile
öğrencilikle ilişik kesme ve emekli personelin rütbesini alma işlemleriyle
ilgili bilgi, belge, bulgu, olgu ve kanaatlerini ilgilinin en son görev
yaptığı Bakanlıktan veya kurumdan talep edebilir.
(2) Kapatılan kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi,
belge, bulgu, olgu ve kanaatler;
a) Kapatılan dernekler açısından İçişleri
Bakanlığından,
b) Vakıflar açısından Vakıflar Genel Müdürlüğünün
bağlı olduğu Bakanlıktan,
c) Vakıf yükseköğretim kurumları ile özel öğretim
kurumları, özel öğrenci yurtları ve pansiyonları açısından Millî Eğitim
Bakanlığından,
ç) Sendika, federasyon ve konfederasyonlar açısından
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından,
d) Özel sağlık kuruluşları açısından Sağlık
Bakanlığından,
e) Radyo ve televizyon kuruluşları açısından Radyo
ve Televizyon Üst Kurulunun ilişkili olduğu Bakanlıktan,
f) Kapatılan gazete, dergi, yayınevi, dağıtım
kanalı ve haber ajansları açısından Basın-Yayın ve Enformasyon Genel
Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakanlıktan,
talep edilebilir.
(3) Soruşturmanın gizliliğine ve Devlet sırlarına
ilişkin ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşları
ile yargı mercileri, Komisyonun görevi kapsamında ihtiyaç duyduğu her türlü
bilgi ve belgeyi verilen süre içinde Komisyona göndermek veya Komisyon
kararı üzerine yerinde incelenmesine imkân sağlamak zorundadır.
(4) Bu madde kapsamındaki kurum ve merciler,
başvurucuların terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin
milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum
veya gruplara üyeliği, mensubiyeti, aidiyeti, iltisakı veya bunlarla
irtibatı olduğu kanaatinin oluşmasına dayanak oluşturan, istihbari
nitelikte olanlar dahil tüm bilgi ve belgeleri talep üzerine resmi yazıyla
birlikte verilen süre içinde Komisyona iletir.
Görüşme
usulü ve oylama
MADDE 13
– (1) Komisyon toplantısında
işler, gündemdeki sıraya göre incelenir ve karara bağlanır.
(2) Komisyon Başkanı, söz almak isteyen üyelere söz
verir. Görüşmeler tamamlandıktan sonra açık oylama yapılır.
(3) Komisyonun toplantı ve karar yeter sayısı
dörttür. Oylamalarda çekimser oy kullanılamaz.
(4) Komisyon Başkanı, toplantının bir düzen ve
disiplin içinde yürütülerek sonuçlandırılmasını sağlayacak gerekli
tedbirleri alır.
Esastan
inceleme ve karar
MADDE 14
– (1) Komisyon incelemelerini
dosya üzerinden yaparak başvurunun reddine veya kabulüne karar verir.
(2) Komisyon, incelemelerini terör örgütlerine veya
Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette
bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti,
aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı yönünden yapar.
(3) Sözlü ifade verme veya tanık dinletme talepleri
dikkate alınmaz.
Kararların
bildirilmesi ve dosyaların devri
MADDE 15
– (1) Komisyon kararlarının
bildirilmesinde ve dosyaların devrinde aşağıdaki usul ve esaslar uygulanır.
a) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan
teşkilattan çıkarılan ya da ilişiği kesilenlere ilişkin başvurunun kabulü
kararları Devlet Personel Başkanlığına,
b) Öğrencilikle ilişiği kesilenlere ilişkin
başvurunun kabulü kararları Milli Eğitim Bakanlığına,
c) Rütbeleri alınan emekli personele ilişkin
başvurunun kabulü kararları ilgilinin son görev yaptığı kuruma,
ç) Kapatılan kurum veya kuruluşlara ilişkin
başvurunun kabulü kararları, ilgili bakanlık veya kuruma,
Komisyon tarafından bildirilir.
(2) Komisyon, sonuçlandırdığı başvurulara ilişkin
dosyaları aşağıda sayılan kurum ve kuruluşlara devreder.
a) Kamu görevinden, meslekten veya görev yapılan
teşkilattan çıkarılan ya da ilişiği kesilen ve rütbesi alınan emekli
personel açısından en son görev yapılan kurum veya kuruluş.
b) Devlet memurları ve işçiler dâhil Türk Silahlı
Kuvvetlerinden çıkarılanlar açısından Millî Savunma Bakanlığı.
c) Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel
Müdürlüğü ve Sahil Güvenlik Komutanlığı teşkilatlarından çıkarılanlar
açısından İçişleri Bakanlığı.
ç) Öğrencilikle ilişiği kesilen öğrenciler
açısından Millî Eğitim Bakanlığı.
d) Kapatılan dernekler açısından İçişleri
Bakanlığı.
e) Kapatılan vakıflar açısından Vakıflar Genel
Müdürlüğü.
f) Kapatılan sendika, federasyon ve
konfederasyonlar açısından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı.
g) Kapatılan özel sağlık kuruluşları açısından
Sağlık Bakanlığı.
ğ) Kapatılan vakıf yükseköğretim kurumları, özel
öğretim kurumları, özel öğrenci yurt ve pansiyonları açısından Millî Eğitim
Bakanlığı.
h) Kapatılan özel radyo ve televizyon kuruluşları
açısından Radyo ve Televizyon Üst Kurulu.
ı) Kapatılan gazete, dergi, yayınevi, dağıtım
kanalı ve haber ajansları açısından Basın-Yayın ve Enformasyon Genel
Müdürlüğü.
i) Resen emekliye sevk edilmiş, kendi isteğiyle
emekli olmuş, Emniyet Teşkilatı Disiplin Tüzüğü hükümlerine göre meslekten
veya Devlet memurluğundan çıkarılmış ya da müstafi sayılmış olup rütbeleri
alınan Emniyet Teşkilatı personeli açısından İçişleri Bakanlığı.
(3) Başvurunun kabulüne veya reddine ilişkin
Komisyon kararları, başvurucu tarafından bildirilen adrese, dosyanın
devredildiği kurumlarca 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu
hükümlerine göre tebliğ edilir.
Kanun
yoluna başvuru
MADDE 16
– (1) Komisyon kararlarına karşı,
kararın tebliğinden itibaren altmış gün içinde 685 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 11 ve ek 1 inci maddesinde belirtilen kurum veya kuruluşlar
aleyhine Hâkimler ve Savcılar Kurulunca belirlenecek Ankara idare
mahkemeleri nezdinde iptal davası açılabilir. Bu davalarda ayrıca Başbakanlığa
ve Komisyona husumet yöneltilemez.
Personel
görevlendirme, sekretarya ve bürolar
MADDE 17
– (1) Komisyon çalışmaları için
yeteri kadar personel Başbakanlık tarafından görevlendirilir. Bu personel
Komisyon Başkanının gözetim ve denetimi altında çalışır.
(2) Raportörler ile sekretarya hizmetini görecek
kişiler, personel arasından Komisyon Başkanı tarafından görevlendirilir.
(3) İhtiyaç duyulan bürolar Komisyon Başkanı
tarafından oluşturulur.
(4) Bürolar ile personelin iş bölümü ve görev
dağılımı Komisyon Başkanı tarafından belirlenir.
Bilişim
sistemlerinin kullanılması
MADDE 18
– (1) Komisyonun görev alanına
giren işlerde her türlü veri, bilgi ve belge akışı ile dokümantasyon
işlemleri ve bu işlemlere ilişkin her türlü kayıt, dosyalama ve saklama işlemleri
ile uyum ve işbirliği sağlanmış dış birimlerle yapılacak her türlü işlemler
elektronik ortamda yapılabilir.
Kurumlarca
Komisyona intikal ettirilecek başvurular
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Usul ve Esasların
yayımlandığı tarihten önce yapılan başvurularla ilgili olarak; Komisyona
yapılan başvuruların alınması süresinin tamamlanmasından sonra, daha önce
kendilerine başvuru yapılmış olan kurumlarca önceki başvuruya ait dilekçe
ve ekleri ile en son görev yapılan kurum adı, başvuru sahibinin adı,
soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve işlem yapılan kanun hükmünde
kararnamenin sayısını içeren liste Komisyona intikal ettirilir.
(2) Aynı kişi tarafından 685 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin kapsamına giren konularda bu Usul ve Esaslara göre Başbakanlık
tarafından ilan edilen altmış günlük başvuru süresinde yeni başvuru
yapılması halinde, kurumlar tarafından Komisyona gönderilen başvuru dilekçe
ve ekleri bu başvuru ile birleştirilerek incelenir. Yeni başvuru
yapılmaması halinde kurumlara daha önce yapılmış başvuru Komisyon
tarafından işleme alınır.
(3) Bu Usul ve Esasların 4 üncü maddesinde sayılan
başvuru hakkı olmayanlar tarafından kurumlara verilen dilekçeler Komisyona
gönderilmez.
(4) Bu Usul ve Esasların yayımlandığı tarihten önce
kurumlara yapılan başvurular da 10 uncu maddede belirtilen şartlar
bakımından ön incelemeye tabi tutulur.
(5) Komisyonun başvuruları almaya başlayacağı
tarih, Başbakanlık tarafından ilan edilir.
Yargı
mercilerince Komisyona intikal ettirilecek başvurular
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Komisyonun görev
alanına giren konularda daha önce herhangi bir yargı merciine başvurulmuş
veya dava açılmış olması halinde, bu dosyalar hakkında yargı mercilerince
karar verilmesine yer olmadığına ve tarafların yaptıkları masrafların
üzerlerinde bırakılmasına dosya üzerinden kesin olarak karar verilir,
vekâlet ücretine hükmedilmez. Bu dosyalar yargı mercilerince bu Usul ve
Esaslara göre başvuruların alınması süresinin tamamlanmasından sonra
Komisyona gönderilir. Aynı kişi tarafından yeni başvuru yapılması halinde,
gönderilen dosya bu başvuru ile birleştirilir.
Yürürlük
MADDE 19
– (1) Bu Usul ve Esaslar yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20
– (1) Bu Usul ve Esasları Başbakan
yürütür.
Ekleri için tıklayınız
|