Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından:
ARICILIK,
İPEKBÖCEKÇİLİĞİ, KAZ VE HİNDİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN
UYGULAMA ESASLARI TEBLİĞİ
(TEBLİĞ NO: 2017/20)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı; tarımsal üretimde
sürdürülebilirliğin sağlanması, girişimciliğin teşvik edilmesi,
yetiştiricilerin gelir düzeyinin yükseltilmesi, alternatif gelir
kaynaklarının oluşturulması ve kırsalda istihdama katkı sağlayacak
arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğinde üretimin
artırılması, kalitenin yükseltilmesi için damızlık işletmelerinin ve ticari
modern işletmelerin kurulmasına yönelik usul ve esasların belirlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Tebliğ, üretim
potansiyeline göre Bakanlıkça belirlenecek illerde 2017-2019 yılları arasında;
arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğine yönelik
yatırımların desteklenmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ; 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayılı
Tarım Kanununa ve 9/1/2017 tarihli ve 2017/9760 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine
İlişkin Karara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Arıcılık Kayıt Sistemi (AKS): Etiketlenmiş ve
tanımlanmış kovanlara ait bilgilerin merkezi bir veri tabanında kayıt
altına alındığı, izlendiği ve raporlandığı Bakanlık kayıt sistemini,
b) Bakan: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanını,
c) Bakanlık: Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığını,
ç) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğünü,
d) Besleme evi: İpekböceği yetiştiriciliğinde yaş
koza üretimi amaçlı, tüzel kişiliklerce inşa edilen taşınmazı,
e) Damızlık kaz: Kaz yetiştiriciliğinde
sürdürülebilirliği sağlamak için oluşturulan sürüdeki hayvanları,
f) Damızlık kaz işletmesi: Damızlık üretim amacı
ile kurulmuş, Bakanlıktan damızlık üretim izni veya faaliyet onay belgesi
almış, üretime yönelik ticari civciv ve/veya kuluçkalık yumurta üreten
işletmeleri,
g) Dut bahçesi: İpekböceği beslemesinde kullanılmak
üzere tesis edilen kapama dut bahçesini,
ğ) Genel Müdürlük: Hayvancılık Genel Müdürlüğünü,
h) Hak ediş: İl proje yürütme birimince hazırlanan
ödemeye esas olan raporu,
ı) Hak ediş icmali: İl proje yürütme birimince
hazırlanarak il proje ve değerlendirme komisyonu tarafından onaylanan ve
Genel Müdürlüğe gönderilen icmal cetvelini,
i) Hak ediş raporu: İl proje yürütme birimince
hazırlanan ve ödemeye esas olacak raporu,
j) Hibe başvuru formu: Hibe desteğinden yararlanmak
isteyen yatırımcıların başvuru esnasında dolduracakları formu,
k) Hibeye esas proje tutarı: Proje uygulama
rehberinde belirtilen kriterleri sağlayan hibe desteği verilebilecek
giderlerin KDV hariç toplamını,
l) Hibe desteği: Karar kapsamındaki Bakanlıkça
belirlenecek olan illerde yatırımcılara Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Karar ve bu Tebliğ hükümleri çerçevesinde geri
ödeme beklemeksizin verilen mali katkıyı,
m) İl müdürlüğü: İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğünü,
n) İlçe müdürlüğü: İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğünü,
o) İşletme: Hayvanların barındırıldığı, tutulduğu,
bakıldığı, beslendiği kapalı, yarı açık veya açık sistem tesis durumundaki
yerleri,
ö) Karar: 9/1/2017 tarihli ve 2017/9760 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Kararı,
p) Kuluçkahane: Ticari amaçla civciv üretimi için
Bakanlıktan izin veya faaliyet onay belgesi almış işletmeleri,
r) Termin planı: Başvuru sahibinin proje
faaliyetlerinin takvim yılı içindeki tahmini gerçekleşme aylarının gösterildiği
proje faaliyet tablosunu,
s) Uygulama rehberi: Başvuru formlarının, yatırım
projelerinde aranacak idari ve teknik detayların, izleme ve değerlendirme
rapor örneklerinin, konuyla ilgili uygulama birimlerince tutulacak
cetvellerin içinde yer aldığı Genel Müdürlükçe yayımlanacak olan rehberi,
ş) Yatırımcı: Bu Tebliğ kapsamında proje hazırlayıp
başvuruda bulunan ve başvurusu kabul edilerek yatırımı gerçekleştiren
gerçek ve tüzel kişileri,
t) Yatırım projesi: Uygulama rehberindeki esaslara
göre hazırlanmış ve onaylanmış projeyi,
u) Yerel fiyat tespit komisyonu: Yatırım/Proje
kapsamında teklif edilmiş, makina, alet ekipman ve malzemelerin
desteklemeye esas birim fiyatlarını belirleyecek, il bilim, sanayi ve
teknoloji müdürlüğü uzmanı, sanayi ve ticaret odası uzmanı ile il
müdürlüğünce görevlendirilecek konu uzmanlarından oluşan komisyonu,
ü) Yer tespiti: Başvuru sahibinin inşaat yapacağı
alanın il proje yürütme birimi ve kadastro müdürlüğünden/il müdürlüğünden
görevlendirilmiş teknik personel ile (harita mühendisi/teknikerleri)
birlikte tapu kaydında belirtilmiş olan alanın ada, pafta ve parsel
bilgileri doğrultusunda tespitini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uygulama
Birimleri ve Görevleri
Uygulama
birimleri
MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ kapsamındaki iş ve işlemlerin
yürütülmesinde görev alacak olan uygulama birimleri şunlardır:
a) İl proje yürütme birimi.
b) İl müdürlüğü.
c) İl proje değerlendirme komisyonu.
ç) Merkez proje değerlendirme komisyonu.
(2) İl proje yürütme biriminin oluşturulmasına
ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile il müdürlüğü bünyesinde;
hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği/hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su
ürünleri, tarımsal altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme
ile koordinasyon ve tarımsal veriler şube müdürlüklerinde görevli ziraat
mühendisleri ve veteriner hekimler ile il çevre ve şehircilik müdürlüğü, il
özel idareleri, büyükşehir belediyeleri veya il müdürlüğünde görev yapan
inşaat, elektrik ve makina mühendisleri ve teknikerlerinin katılımıyla en
az beş asıl beş yedek üyeden oluşan il proje yürütme birimi kurulur. Asıl
üyelerin görevlerini yerine getiremeyecekleri hallerde bunların yerine,
valilik olurunda belirlenen sıraya göre yedek üyeler görev alır.
b) Yatırımın gerçekleştirileceği yerin tespitinin
yapılması amacıyla il kadastro müdürlüğü veya il müdürlüğünden konu uzmanı
bir teknik eleman, inşaat hak edişlerinin düzenlenmesi amacıyla da il çevre
ve şehircilik müdürlüğü, büyükşehir belediyeleri, il özel idareleri veya il
müdürlüğünden bir teknik eleman bu birim içerisinde görevlendirilir.
(3) İl proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile vali yardımcısı başkanlığında;
il gıda, tarım ve hayvancılık müdürü, hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği/hayvan
sağlığı, yetiştiriciliği ve su ürünleri, tarımsal altyapı ve arazi
değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarımsal
veriler şube müdürlerinden oluşan il proje değerlendirme komisyonu kurulur.
Her üye için bir yedek üye belirlenir. Komisyon üyelerinin görevlerini
yerine getiremeyecekleri hallerde bunların yerine, valilik olurunda
belirlenen ilgili yedek üyeler görev alır. Komisyon, toplam üye sayısının
salt çoğunluğuyla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların
eşitliği halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Merkez proje değerlendirme komisyonu, Bakan
oluru ile genel müdür veya genel müdür yardımcısı başkanlığında; genel
müdür yardımcısı, ilgili daire başkanı ve konu uzmanı teknik elemanlar ile
birlikte en az beş üyenin katılımı ile kurulur. Komisyon başkanının
bulunmaması durumunda komisyona ilgili genel müdür yardımcısı veya daire
başkanı başkanlık eder.
(5) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje
değerlendirme komisyonu ve il proje yürütme biriminin görev süreleri
projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.
Uygulama
birimlerinin görevleri
MADDE 6 – (1) İl proje yürütme biriminin görevleri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında
başvuruların; Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi hükümleri doğrultusunda
incelemesini yaparak hazırladığı raporu il proje değerlendirme komisyonuna
göndermek.
b) İl düzeyinde proje hazırlanması aşamasında
başvuru sahiplerini yatırım konuları ve destekleri hakkında bilgilendirmek.
c) Yatırımların uygulamasını kontrol etmek, izlemek
ve değerlendirmek.
ç) Onaylanan projelerde, proje tamamlandığında;
uygulama rehberindeki kriterlere göre hak ediş düzenleyerek il proje
değerlendirme komisyonunun onayına sunmak.
(2) İl proje değerlendirme komisyonunun görevleri
aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında il proje
yürütme birimi tarafından hazırlanan raporları, uygulama rehberindeki
kriterlere göre incelemek, değerlendirmek, yatırıma uygun bulunan projeleri
onaylayarak sonuç tablolarını hazırlamak ve bunları Genel Müdürlüğe
sunulmak üzere il müdürlüğüne göndermek.
b) İl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin
çalışması için her türlü idari ve teknik desteği sağlamak.
c) Ödemeye uygun bulduğu hak edişler için uygulama
rehberinde yer alan ödeme icmal cetvelini düzenleyerek onaylamak ve Genel
Müdürlüğe göndermek.
(3) İl müdürlüğünün görevleri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesinin, idari, mali,
çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla uyumlu bir şekilde
yürütülmesi ile Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi kapsamında yapılacak
tüm çalışmaların il bazında tanıtılmasını, uygulatılmasını, sekretaryasını
ve koordinasyonunu sağlamak.
b) İl proje değerlendirme komisyonu tarafından
yatırıma uygun bulunan uygulama projelerini teknik gereklilikler bakımından
incelemek, onaylamak ve onaylanan projeler ile hak edişleri Genel Müdürlüğe
göndermek.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında
yürütülecek faaliyetlerin kontrolü ile bu faaliyetlerin idari, mali,
çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla uyumlu bir şekilde
yürütülmesine destek vermek.
b) Yatırımların desteklenmesi ile ilgili olarak il
müdürlüklerinden gelen onaylı listeleri ve raporları bütçe imkânlarına göre
değerlendirmek suretiyle onaylamak, onayladığı projeleri asil ve yedek
olarak listelemek ve bunları ilgili il müdürlüğüne göndermek.
c) Uygulama rehberi ve talimatları hazırlayarak
Genel Müdürlük onayı sonrasında illere gönderilmesini, ilgili personele
eğitim verilmesini, il ve bölgede Kararın öngördüğü tanıtımların
yapılmasını sağlamak.
ç) Hibeye esas yatırım konularına ait tutarların üst
sınırlarını belirlemek.
d) İl müdürlüklerinde bu Tebliğin uygulanması ile
ilgili olarak ortaya çıkan sorunların çözümünde etkin rol almak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Arıcılık,
İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi Yetiştiriciliği Desteklemeleri
Arıcılık
MADDE 7 –
(1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde, AKS’ye kayıtlı en az 30 arılı kovana sahip
veya arı yetiştiriciliği konusunda eğitim aldığını belgeleyen kişiler
desteklemelerden yararlandırılır.
(2) Destekleme konuları; bal süzme makinası, bal
eritme ve dinlendirme kazanı, sır alma teknesi, polen tuzaklı boş kovan,
elektrik üreten güneş enerjisi sistemi, seyyar arıcı barakası, bal sağım
çadırı malzemelerini kapsar.
(3) Yetiştiriciler 3 yıl süre ile faaliyetini
sürdüreceğine ve almış olduğu makina, alet ve ekipmanı bu süre boyunca
işletmesinde faal tutacağına dair taahhütname verir.
Damızlık
ve ticari kaz, ticari hindi yetiştiriciliği
MADDE 8 –
(1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenen illerde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet
kapasiteli ticari kaz ile 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri
desteklenir.
(2) Uygulama rehberinde belirtilen esaslar
çerçevesinde yatırım için başvurusu onaylanan yetiştiricilere, damızlık kaz
işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makina, alet ve ekipman
alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, alet ve
ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılır.
(3) Destekleme ödemesi, yatırımcı tarafından
hayvanların teminini müteakip gerçekleştirilir.
İpekböceği
yetiştiriciliği
MADDE 9 –
(1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde dut bahçesi tesisi ve ipekböceği besleme
evi yatırımı için hibe desteği uygulanır.
(2) Yatırımcı, yatırım konuları için ayrı ayrı veya
birlikte başvurabilir.
Desteklemelere
ilişkin ortak hükümler
MADDE 10
– (1) Desteklemeye ilişkin genel
esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Karar kapsamında desteklenecek iller Bakanlıkça
belirlenir.
b) Uygulama rehberi Genel Müdürlükçe hazırlanır ve
Bakanlık internet sitesinde yayımlanır.
c) Satın alınacak makina, alet ve ekipman için
istenen belge ve teknik özellikler uygulama rehberinde belirtilir.
ç) Yatırımcı proje gereğince yapacağı yapı ve
tesislerle ilgili her türlü izni ilgili kurumlardan almak ve ilgili mevzuat
hükümlerine uymak zorundadır; ancak inşaat izni ve yapı kullanım ruhsatının
alınması süreci, termin planında belirtilenden daha uzun sürecekse ilgili
birimlerden olumlu rapor ve yatırımcıdan taahhütname alınmak koşulu ile bu
madde kapsamı dışında tutulur.
d) İnşaatlar için yapılacak hibe desteği ödemesinde
Bakanlıkça projenin onaylandığı yıldaki Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca
yayımlanan İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatları üzerinden poz
numaralarına göre hazırlanan maliyet cetvelleri kullanılır.
e) Makina, alet ve ekipmanın birim fiyatı valilik
oluru ile oluşturulan yerel fiyat tespit komisyonu tarafından belirlenir.
Hak ediş düzenlemesinde komisyonca belirlenen fiyatlar esas alınır.
f) Yatırımcılar, proje tutarının desteklemeye tabi
kısmının üzerini kendileri karşılarlar, buna yönelik öz kaynak belgelerini
il proje değerlendirme komisyonuna sunarlar.
g) Yatırımcılar, proje kapsamında kurulan işletmeyi
teminat olarak gösteremezler.
ğ) Hibe desteğinden, projesi onaylanan ve
yatırımını tamamlayan yatırımcılar yararlanırlar.
h) Termin planına göre yükümlülüklerini yerine
getirmeyen veya yatırım yapmaktan vazgeçenlerin projesi iptal edilir ve bu
kişiler hibe desteğinden yararlandırılmazlar.
(2) Başvurulara ve bunların değerlendirilmesine
ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Bu desteklemeden yararlanmak isteyen gerçek ve
tüzel kişiler, uygulama rehberinde belirtilen süre içinde kayıtlı olduğu
il/ilçe müdürlüğüne yazılı olarak müracaat ederler.
b) İstenecek belgeler Genel Müdürlük tarafından
uygulama rehberinde belirtilir.
c) Başvurular, yapıldığı yıl için geçerlidir.
ç) Hibe kullanacak yatırımcılardan, aynı konuda
diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan faiz ve hibe desteği
niteliğindeki desteklerden yararlanmadıklarına, bu desteklerden
yararlandıklarının tespiti halinde Karar kapsamındaki hibe desteğinin iptal
edileceğini kabul ettiklerine dair taahhütname alınır.
d) Yapılan müracaatlar, il değerlendirme
komisyonunca on beş gün içinde incelenir, uygulama rehberinde yayımlanacak
puanlama sistemi ile belirlenecek puan barajına uygun olarak sıralanan
başvuru listesi, il müdürlüğünce merkez proje değerlendirme komisyonuna
gönderilir.
e) Merkez proje değerlendirme komisyonunca uygun
bulunan projeler il müdürlüğüne gönderilir.
f) İl müdürlüğü, uygulama rehberinde belirtilen
temel kriterlere göre yapılan değerlendirme sonucunu yatırımcıya tebliğ
eder.
(3) Yatırımın ve işletmelerin denetimi;
a) Yatırım, yer tespit tutanağının düzenlendiği
tarih itibari ile başlar ve bir yıl içerisinde bitirilir. Termin planındaki
sürede tamamlanamayan yatırımlara, yatırımcının gerekçesi ile yapacağı
başvuru üzerine il proje değerlendirme komisyonunun uygun görüşü ve merkez
proje değerlendirme komisyonunun kararıyla bir yıla kadar ek süre verilebilir.
b) İl müdürlüğü, yatırım projesinin süresi
içerisinde yapılması için yatırım konusu yapı ve tesisleri kontrol etmeye
veya ettirmeye yetkilidir.
c) Yatırımın tamamlanması ve hak edişlerin ödenmesi
sonrasında beş yıl süre ile yılda en az iki defa olmak üzere il
müdürlüklerince işletmeler denetlenir. Yapılacak kontrol ve denetimler
sonucunda tespit edilen hata veya noksanlıklar, verilecek süre içerisinde
giderilmesi için yatırımcıya yazılı olarak bildirilir.
ç) Yatırımcı, beş yıl süre ile yatırım konusunda
faaliyetini sürdüreceğine dair taahhütname verir. İzleme ve takibi il proje
yürütme birimince yapılır.
(4) Hak ediş başvurusu, icmallerin düzenlenmesi ve
destekleme ödemesine esas alınacak çalışmalar aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımcılar, tamamlanan yatırımları için
dilekçe ile il müdürlüğüne başvururlar.
b) Hak edişler il proje yürütme birimince yerinde
incelenerek hazırlanır.
c) İnşaat hak edişlerinde, konu uzmanı en az bir
teknik personelin imzası ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yayımlanan
İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatlar üzerinden poz numaralarına bağlı
olarak gerçekleşen keşif özetlerinin bulunması zorunludur.
ç) İl proje yürütme birimince uygulama rehberindeki
kriterlere uygun olarak hazırlanan hak edişler, il proje değerlendirme
komisyonunun onayına sunulur.
d) İl proje değerlendirme komisyonunca ödemeye
uygun hak edişler için uygulama rehberinde yer alan ödeme icmal cetveli
düzenlenerek onaylanır ve il müdürlüğünce Genel Müdürlüğe gönderilir;
akabinde Genel Müdürlük tarafından incelenerek belirlenen takvime göre
ödenmek üzere bankaya gönderilir.
e) İnşaat, makina, alet ve ekipman, dut bahçesi
tesisi yatırımlarının tamamlanması ve kaz, hindi projelerinde bunlara ilave
olarak, hayvanların yatırımcı öz kaynağı ile temininden sonra tek seferde
ödeme yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Finansman
ve ödemeler
MADDE 11
– (1) Karar uyarınca yapılacak
ödemeler, Bakanlığın ilgili yıl bütçesine tahsis edilen ve Hayvancılığı
Geliştirme Projesi altındaki arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi
yetiştiriciliği projeleri kapsamında Bakanlık bütçesine tefrik edilen sermaye
transferleri ödeneğinden karşılanır.
(2) Ödemeler Banka aracılığıyla yapılır. Uygulama
için Bankaya destekleme tutarının % 0,2’si oranında hizmet komisyonu
ödenir.
Desteklerden
yararlanamayacak olanlar
MADDE 12
– (1) Bu Tebliğ kapsamındaki hibe
desteklerinden kamu kurum ve kuruluşları ile bunların ortaklıkları
yararlanamaz.
(2) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının aynı
konudaki faiz ve hibe desteği niteliğindeki desteklerinden faydalanan
yatırımcılara Karar kapsamında hibe kullandırılmaz.
Denetim,
haksız ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 13
– (1) Karar ve bu Tebliğ ile
uygulama rehberinde yer almayan hususlarda oluşacak problemlerin çözümünde
il müdürlüğü yetkilidir.
(2) Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda
denetimi sağlayacak tedbirleri Bakanlık alır.
(3) İdari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan
ödemeler hariç olmak üzere desteklemelerden haksız yere yararlandığı tespit
edilenlere 5488 sayılı Kanunun 23 üncü maddesi hükümleri uygulanır.
(4) Haksız ödendiği tespit edilen destekleme
ödemeleriyle ilgili alacaklar, ödemenin yapıldığı tarih itibarıyla
21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranları dikkate
alınarak hesaplanan kanuni faizi ile birlikte anılan Kanun hükümlerine göre
geri alınmak üzere ilgili vergi dairelerine intikal ettirilir. Haksız
ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan, belge veya belgeleri düzenleyen
gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak tutarların tahsilinde müştereken
sorumlu tutulurlar.
Yürürlük
MADDE 14
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanı yürütür.
|