Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından:
DAMIZLIK KOÇ
TEKE YETİŞTİRİCİLİĞİ YATIRIMLARININ
DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN UYGULAMA ESASLARI TEBLİĞİ
(TEBLİĞ NO: 2017/18)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Tebliğin amacı; ülkemizin
ihtiyaç duyduğu damızlık koç-teke ihtiyacını karşılayacak işletmelerin
kurulmasına yönelik yatırımların desteklenmesine ilişkin usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, Türkiye Damızlık Koyun Keçi
Yetiştiricileri Merkez Birliği ve Merkez Birliğine üye damızlık koyun keçi
yetiştiricileri il birliklerince, 500 baş kapasiteye sahip damızlık
koç-teke üretimine yönelik yeni işletme kurulması veya mevcut işletmelerin
kapasitelerinin 500 başa sahip olacak şekilde artırılmasını, rehabilitasyon
yatırımlarını ve bu işletmelerden damızlık koç-teke alımı yapacak Birlik
üyesi yetiştiricileri kapsar.
(2) Hibe desteği Bakanlıkça belirlenecek olan
illerde 2017-2019 yılları arasında uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Tebliğ; 18/4/2006 tarihli
ve 5488 sayılı Tarım Kanununa ve 9/1/2017 tarihli ve 2017/9760 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Kararına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4 –
(1) Bu Tebliğde geçen;
a) Anaç hayvan: Yetiştiricinin koç-teke alımı için
müracaat tarihinde en az 12 aylık (360 gün) yaşta olan dişi koyun ve
keçiyi,
b) Bakan: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanını,
c) Bakanlık: Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığını,
ç) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğünü,
d) Birlik: Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri
Merkez Birliği ve üye il birliklerini,
e) Damızlık Koç-Teke: Bakanlık kayıt sistemlerine
kayıtlı 12-36 aylık koyun-keçi türü erkek hayvanı,
f) Genel Müdürlük: Hayvancılık Genel Müdürlüğünü,
g) Hak ediş icmali: İl proje yürütme birimince
hazırlanarak il proje değerlendirme komisyonu tarafından onaylanan ve Genel
Müdürlüğe gönderilen icmal cetvelini,
ğ) Hak ediş raporu: İl proje yürütme birimince
hazırlanan ve ödemeye esas olacak raporu,
h) Hibe Tutarı: Hibeye esas proje tutarının; inşaat
yatırımı, hayvan alımı ile makina, alet ve ekipman alımı için yapılacak
yatırımların %50 nakdi tutarını,
ı) Hibeye esas proje tutarı: Proje uygulama rehberinde
belirtilen kriterleri sağlayan hibe desteği verilebilecek giderlerin KDV
hariç toplamını,
i) Hibe desteği: Bakanlıkça belirlenecek olan
illerde damızlık koç-teke üretimine yönelik ağıl inşaatı, makina alet ve
ekipman alımı, gerekli durumlarda rehalibitasyonu ile bu işletmelerden
damızlık temin eden yetiştiriciye, Karar ve bu Tebliğ hükümleri
çerçevesinde geri ödeme beklemeksizin verilen mali katkıyı,
j) İl müdürlüğü: İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Müdürlüğünü,
k) İşletme: Hayvanların damızlık niteliği kazanana
kadar barındırıldığı yerleri,
l) Karar: 9/1/2017 tarihli ve 2017/9760 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Kararı,
m) Termin planı: Proje faaliyetlerinin takvim yılı
içindeki tahmini gerçekleşme sürelerinin gösterildiği proje faaliyet
tablosunu,
n) TİGEM: Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğünü,
o) Uygulama rehberi: Başvuru formlarının, yatırım
projelerinde aranacak idari ve teknik detayların, izleme ve değerlendirme
rapor örneklerinin, konu ile ilgili uygulama birimlerince tutulacak
cetvellerin içinde yer aldığı Genel Müdürlükçe yayımlanacak olan rehberi,
ö) Yatırım projesi: Başvuru konusu olan tesisin
ihtiyaçlarına göre yapı elemanlarının ölçülendirilip boyutlandırıldığı,
inşaat sistem ve gereçleriyle teknik özelliklerinin belirtildiği, her türlü
ayrıntı ile birlikte kapasite raporunu da içeren projeyi,
p) Yerel fiyat tespit komisyonu: Desteklenecek alet
ekipman ve makinelerin birim fiyatının tespiti amacıyla il bilim, sanayi ve
teknoloji müdürlüğü, sanayi ve ticaret odası ile il müdürlüğünce
görevlendirilecek konu uzmanlarından oluşan komisyonu,
r) Yer tespiti: Birliğin inşaat yapacağı alanın il
proje yürütme birimi ve kadastro müdürlüğünden/il müdürlüğünden
görevlendirilmiş teknik personelle (harita mühendisi/teknikerleri) birlikte
tapu kaydında belirtilmiş olan alanın ada, pafta ve parsel bilgileri doğrultusunda
tespitini,
s) Yetiştirici: Bu işletmelerden damızlık hayvan
alacak birlik üyesi gerçek ve tüzel kişileri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uygulama
Birimleri ve Görevleri
Uygulama
birimleri
MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ kapsamındaki iş ve işlemlerin
yürütülmesinde görev alacak olan uygulama birimleri şunlardır:
a) İl proje yürütme birimi.
b) İl proje değerlendirme komisyonu.
c) İl müdürlüğü.
ç) Merkez proje değerlendirme komisyonu.
(2) İl proje yürütme biriminin oluşturulmasına
ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile il müdürlüğü bünyesinde;
hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su ürünleri/ hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği,
tarımsal altyapı ve arazi değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile
koordinasyon ve tarımsal veriler şube müdürlüklerinde görevli ziraat
mühendisleri ve veteriner hekimler ile il çevre ve şehircilik müdürlüğü, il
özel idareleri, büyükşehir belediyeleri veya il müdürlüğünde görev yapan
inşaat, elektrik ve makina mühendisleri ve teknikerlerinin katılımıyla en
az beş asıl beş yedek üyeden oluşturulur. Asıl üyelerin görevlerini yerine
getiremeyecekleri hallerde bunların yerine, valilik olurunda belirlenen
sıraya göre yedek üyeler görev alır.
b) Yatırımın gerçekleştirileceği yerin tespitinin
yapılması amacıyla il kadastro müdürlüğü veya il müdürlüğünden konu uzmanı
bir teknik eleman, inşaat hak edişlerinin düzenlenmesi amacıyla da il çevre
ve şehircilik müdürlüğü, büyükşehir belediyeleri, il özel idareleri veya il
müdürlüğünden bir teknik eleman bu birim içerisinde görevlendirilir.
(3) İl proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile vali yardımcısı başkanlığında;
il gıda, tarım ve hayvancılık müdürü, hayvan sağlığı, yetiştiriciliği ve su
ürünleri/hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği, tarımsal altyapı ve arazi
değerlendirme, kırsal kalkınma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarımsal
veriler şube müdürlerinden oluşan il proje değerlendirme komisyonu kurulur.
Her üye için bir yedek üye belirlenir. Komisyon üyelerinin görevlerini
yerine getiremeyecekleri hallerde bunların yerine, valilik olurunda
belirlenen ilgili yedek üyeler görev alır. Komisyon, toplam üye sayısının
salt çoğunluğuyla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların
eşitliği halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Bakan oluru ile genel müdür veya genel müdür
yardımcısı başkanlığında; genel müdür yardımcısı, ilgili daire başkanı ve
konu uzmanı teknik elemanlar ile birlikte en az beş üyenin katılımı ile
kurulur. Komisyon başkanının bulunmaması durumunda komisyona ilgili genel
müdür yardımcısı veya daire başkanı başkanlık eder.
(5) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje
değerlendirme komisyonu ve il proje yürütme biriminin görev süreleri
projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.
Uygulama
birimlerinin görevleri
MADDE 6 – (1) İl proje yürütme biriminin görevleri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında
başvuruları Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi hükümleri doğrultusunda
incelemesini yaparak hazırladığı raporu il proje değerlendirme komisyonuna göndermek.
b) İl düzeyinde proje hazırlanması aşamasında
başvuru sahiplerini yatırım konuları ve destekleri hakkında bilgilendirmek.
c) Yatırımların uygulamasını kontrol etmek, izlemek
ve değerlendirmek.
ç) Destekleme kapsamında düzenlediği hak edişleri
il proje değerlendirme komisyonunun onayına sunmak.
(2) İl proje değerlendirme komisyonunun görevleri
aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında il proje
yürütme birimi tarafından hazırlanan raporları, uygulama rehberindeki
kriterlere göre incelemek, değerlendirmek, yatırıma uygun bulunan projeleri
onaylayarak sonuç tablolarını hazırlamak ve il müdürlüğüne göndermek.
b) İl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin
çalışması için her türlü idari ve teknik desteği sağlamak.
c) Ödemeye uygun bulduğu hak edişler için uygulama
rehberinde yer alan ödeme icmal cetvelini düzenlemek, onaylamak ve Genel
Müdürlüğe iletilmek üzere il müdürlüğüne göndermek.
(3) İl müdürlüğünün görevleri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesinin idari, mali,
çevresel uygulamalar ve teknik hususlara uyumlu bir şekilde yürütülmesini
sağlar.
b) Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi kapsamında
yapılacak tüm çalışmaların il bazında tanıtılmasını, uygulatılmasını,
sekretaryasını ve koordinasyonunu sağlar.
c) Onaylanan proje ve hak edişleri Genel Müdürlüğe
gönderir.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında yapılacak
faaliyetlerin kontrolüne, idari, mali, mühendislik ve çevresel
uygulamalarla uyumlu bir şekilde yürütülmesine destek verir.
b) Uygulama rehberi ve talimatları hazırlayarak
Genel Müdürlük onayı sonrasında illere gönderir.
c) Hibeye esas yatırım konularına ait tutarların
üst limitlerini belirler. Komisyon üst limitleri değiştirmeye yetkilidir.
ç) Yatırımların desteklenmesi ile ilgili olarak
illerden gelen onaylı projeleri inceler ve nihai kararı verir.
(5) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje
değerlendirme komisyonu ve il proje yürütme biriminin görev süreleri
projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yatırımlara
Yönelik Destekleme Uygulama Esasları
Desteklemeden
yararlanacaklar
MADDE 7 –
(1) Bu Tebliğ kapsamındaki
desteklerden;
a) Yeni yatırım projelerinde inşaat yapımı, makina,
alet ve ekipman alımı olarak belirlenen projelerle başvuran birlikler,
b) Rehabilitasyon veya kapasite artırımı
projelerinde bu Tebliğ kapsamındaki yatırım konularını ihtiva eden bir
proje ile başvuran birlikler,
c) Bu işletmelerden damızlık koç-teke alan birlik
üyesi yetiştiriciler,
yararlanır.
Başvuru
yeri, istenecek belgeler ve zamanı
MADDE 8 –
(1) Bu desteklemeden yararlanmak
isteyen Birlikler Bakanlıkça belirlenmiş illerde ve süresinde kuruluşun
bulunduğu ildeki yatırımın yapılacağı il müdürlüğüne müracaat eder.
(2) Birliklerce yeni kurulan veya kapasitesi
artırılan işletmelerden damızlık koç-teke alımı yapacak Birlik üyesi
yetiştiriciler, bulundukları destekleme kapsamındaki il müdürlüğüne
müracaat eder.
(3) Başvurular yapıldığı yıl için geçerlidir.
(4) İstenecek belgeler Genel Müdürlük tarafından
hazırlanıp Bakanlık internet sayfasında yayımlanan uygulama rehberinde
belirtilir.
(5) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının aynı
konudaki faiz indirimi ve hibe desteği niteliğindeki desteklerinden
faydalanan birlik ve yetiştiricilerin Karar kapsamındaki başvuruları
değerlendirilmez. Birlik ve yetiştiriciler, koç-teke alımı ve ağıl yatırımı
konusunda Bakanlık veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulanan faiz
indirimi veya hibe desteği programlarından yararlanmadığına, yararlanmış
ise Karar kapsamındaki hibe desteğinin iptal edileceğini kabul ettiğine
dair taahhütname verir.
Yatırım
konuları ve hibe oranları
MADDE 9 – (1) Bu Tebliğ kapsamında kurulacak işletmelere
aşağıda belirtilen oranlarda hibe desteği uygulanır:
a) Yeni yatırım veya kapasite
artırımı/rehabilitasyon konusunu kapsayan inşaat yapımı, makina alet ve ekipman
alımına ait gerçekleşme tutarının % 50’si,
b) Bu işletmelerden damızlık koç-teke satın alan
birlik üyesi yetiştiricilere alım tutarının %50’si.
Yatırım
konuları hakkında genel esaslar
MADDE 10
– (1) Yatırım yapan birlikler ağıl
inşaatı, kapasite artırımı/rehabilitasyon, makina, alet ve ekipman alımı
desteklerinden bir kez yararlandırılır. Koç-teke alımı desteklemesinden
birlikler yararlanamaz.
(2) Yetiştiriciler, her elli baş anaç hayvana kadar
bir baş koç-teke olmak üzere en fazla beş baş koç-teke alabilir ve
destekleme hibesinden bir kez yararlandırılır.
(3) Birliklerce kurulacak veya kapasitesi
artırılacak işletmelerden ilk 500 (beşyüz) baş damızlık koç-teke alımının
desteklenmesinden sonraki takip eden yıllarda koç-teke hibesinin devam edip
etmeyeceği bütçe imkanları dahilinde Bakanlıkça belirlenir.
(4) Hibeye esas yatırım konularına ait tutarların
üst sınırı, bütçe imkânları dikkate alınarak Bakanlık merkez proje
değerlendirme komisyonu tarafından belirlenip il müdürlüklerine bildirilir.
(5) Onaylanan yatırım tutarının üst sınırını aşan
kısmı, aynî veya nakdi katkı olarak birlik tarafından karşılanır.
(6) Karar kapsamında uygulanacak hibe desteğinden,
projesi onaylanan ve projesinde belirtilen süre içinde yatırımını
tamamlayanlar yararlanır.
(7) Birlikler, kredi veya vergi teşviklerinden yararlanabilirler.
(8) Uygulama rehberi Genel Müdürlükçe hazırlanır ve
yayımlanır.
(9) Kapasite artırımı/rehabilitasyon projesi,
inşaat ile makina ve alet-ekipman alımı konularından en az birini kapsar.
(10) İnşaat yatırımları için;
a) Birlik, proje gereğince yapacağı yapı ve
tesislerle ilgili her türlü izinleri yetkili mercilerden almak ve yürürlükteki
mevzuat hükümlerine uymak zorundadır. Ancak, inşaat izni ve yapı kullanım
ruhsatının alınması süreci; termin planında belirtilenden daha uzun
sürecekse ilgili birimlerden olumlu görüş ve birlikten taahhütname alınmak
koşulu ile bu fıkra kapsamı dışında tutulur.
b) İnşaat gider kalemleri; kapasiteye uygun ağıl,
gübre çukuru, yem deposu, silaj çukuru inşaatlarını kapsar.
c) Rehabilitasyon projeleri; kapasite artırımına
konu ağıl, taşıyıcı unsurlarını etkileyen veya brüt inşaat alanını
değiştiren işlemler, pencere alanlarının genişletilmesi, kapıya
dönüştürülmesi, çatı yüksekliğinin artırılması, pencere ve kapılar gibi
unsurların yerlerinin veya ölçülerinin değiştirilmesi gibi bina görünümüne
etki eden unsurların birlikte olmak kaydıyla hibe konularına uygun
kapasiteye ulaşılmasını sağlayan işlemleri kapsar.
ç) İnşaatlar için yapılacak hibe desteği ödemesinde
Bakanlıkça projenin onaylandığı yıldaki Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca
yayımlanan İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatlar üzerinden poz
numaralarına göre hazırlanan maliyet cetvelleri kullanılır.
(11) Yetiştiricilerin satın alacağı damızlık
koç-tekeler;
a) Uygulama rehberinde belirlenmiş olan teknik ve
sağlık şartlarını taşıması gerekir. Damızlık olarak yetiştirilecek
hayvanlar bölgedeki yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan hâkim ırk olur.
b) Damızlık olarak yetiştirilecek hayvanlar, halk
elinde ıslah projesi kapsamında olan işletmelerden, Bakanlık küçükbaş hayvanların
ırk ıslahına yönelik soy kütüğü ve ön soy kütüğü kayıtlarının tutulduğu
işletmeler ile TİGEM işletmelerinden temin edilir.
c) Hibe kapsamında birliklerce alınan ve satılan
damızlık materyalin seçimi, il müdürlüğünce görevlendirilen bir ziraat mühendisi
(zooteknist) ve bir veteriner hekimden oluşan seçim heyetince uygulama
rehberinde belirlenen teknik kriterler ve sağlık şartları doğrultusunda
yapılır.
ç) Desteklemeye esas damızlık koç-teke birim
fiyatları, merkez proje değerlendirme komisyonunca belirlenir.
(12) Makina, alet ve ekipmanlar için;
a) Makina, alet ve ekipmanlar yeni, kullanılmamış,
TSE veya CE belgeli, Bakanlıkça deney yapma yetkisi verilmiş kuruluşlardan
alınmış olumlu deney raporuna sahip ve projenin kapasitesine uygun olur.
Satın alınacak makina alet ve ekipmanlar için istenilecek belgeler ve
teknik özellikler uygulama rehberinde belirtilir.
b) Makina, alet ve ekipmanlar; gübre sıyırıcı, yem
kırma, karma ve dağıtmayı kapsar. Kapasite artırım veya rehabilitasyon
projeleri, tüm ekipmanları kapsayacak şekilde hazırlanabileceği gibi,
işletmenin bu ünitelerden herhangi birine sahip olması durumunda sadece
diğer ünite için başvuru yapılabilir.
c) Makina, alet ve ekipmanların birim fiyatı,
valilik oluru ile belirlenen fiyat tespit komisyonu tarafından belirlenir.
Destekleme hak edişlerinde komisyonun belirlediği fiyat esas alınır.
Yatırıma
başlama ve bitirme süreleri
MADDE 11
– (1) Hibe desteğinden, projesi
onaylanan ve belirtilen süre içinde yatırımını tamamlayan birlikler
yararlanır. Yatırım, yer tespit tutanağının düzenlendiği tarih itibari ile
başlar ve bir yıl içerisinde bitirilir. Termin planındaki sürede
tamamlanamayan yatırımlara, birliğin gerekçesi ile yapacağı başvuru üzerine
il proje değerlendirme komisyonunun görüşü ve merkez proje değerlendirme
komisyonu kararıyla ek süre verilebilir.
(2) Termin planına göre taahhütlerini yerine
getirmeyen veya yatırım yapmaktan vazgeçen birliğin projesi iptal edilir ve
birlik hibe desteğinden yararlandırılmaz.
Yatırım
başvurularının incelenmesi ve değerlendirilmesi
MADDE 12
– (1) Birliğin başvurusu on beş
gün içinde, il proje yürütme birimince incelenir ve rapor olarak il proje
değerlendirme komisyonuna gönderilir.
(2) İnceleme raporu, on beş gün içinde il proje
değerlendirme komisyonunca değerlendirilir. İl müdürlüğü, komisyon
tarafından yatırıma uygun bulunarak onaylanan başvuruyu Genel Müdürlüğe
gönderir.
(3) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje
değerlendirme komisyonlarından gelen onaylı projeleri inceler.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonu tarafından
uygun bulunan proje, Genel Müdürlükçe il müdürlüğüne gönderilir ve yatırıma
başlanması için il müdürlüğünce birliğe tebliğ edilir.
Yatırımın
ve işletmenin denetimi
MADDE 13
– (1) İl müdürlüğü, yatırım
projesinin süresi içerisinde yapılmasını, yatırım konusu yapı ve tesisleri
kontrol etmeye veya ettirmeye yetkilidir.
(2) Birlik beş yıl süre ile yatırım konusunda
faaliyetini sürdüreceğine dair taahhütname verir.
(3) Koç ve tekeleri alan yetiştiriciler iki yıl
kendi işletmesinde tutmak zorundadır. İzleme ve takibi il proje yürütme
birimince yapılır.
(4) Yatırımın tamamlanması ve hak edişlerin ödenmesi
sonrasında işletmeler beş yıl süre ile yılda en az iki defa olmak üzere il
müdürlüklerince faaliyeti ile ilgili konularda denetlenir ve Bakanlığa
raporla bildirilir. Yapılacak kontrol ve denetimler sonucunda tespit edilen
hata veya noksanlıkların, il müdürlüğünce belirlenecek süre içerisinde
birlik tarafından giderilmesinin zorunlu olduğu yazı ile birliğe
bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hak Edişler
Ödeme
belgelerinin hazırlanması
MADDE 14
– (1) Birlik tamamlanan
yatırımları için dilekçe ile il müdürlüğüne başvurur.
(2) Hak edişler proje yürütme birimince yerinde
incelenerek hazırlanır. Yeni yatırımlarda yatırım tamamlanmadan hak ediş
düzenlenmez.
(3) İnşaat hak edişlerinde, konu uzmanı en az bir
teknik personel (mühendis/tekniker) imzası ve Çevre ve Şehircilik
Bakanlığınca yayımlanan İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim Fiyatlar
üzerinden poz numaralarına bağlı olarak gerçekleşen keşif özetlerinin
bulunması zorunludur.
(4) İnşaat ve/veya makina yatırımları
tamamlandıktan sonra bu yatırımlarla ilgili ödemeler bir defada yapılır.
(5) Hayvan alımı için düzenlenecek hak edişlerde,
yetiştiricilerin satın aldıkları hayvanları Bakanlık kayıt sisteminde kendi
işletmelerine kaydettirmesi zorunlu olup, kayıtlı olduğuna dair bilgiler
icmal ekinde belirtilir.
(6) Birlik, damızlık olarak sattığı hayvan ve
yetiştiricilere ait bilgileri il müdürlüğüne gönderir. İl müdürlüğünce
Bakanlığa gönderilen icmallerin ödemeleri yılda en fazla üç seferde
yapılır.
Hak ediş
icmallerinin düzenlenmesi ve destekleme ödemesine esas çalışmalar
MADDE 15
– (1) İl proje yürütme birimince
uygulama rehberindeki kriterlere göre hazırlanan hak edişler il proje ve
değerlendirme komisyonunun onayına sunulur.
(2) Ödemeye uygun bulunan hak edişler için uygulama
rehberinde yer alan ödeme icmal cetveli düzenlenerek il proje değerlendirme
komisyonu tarafından onaylanır ve il müdürlüğü tarafından Genel Müdürlüğe
gönderilir.
(3) Birlik ve hayvan alımı yapan yetiştiricilere
ödenmek üzere il müdürlüğünce Genel Müdürlüğe gönderilen icmaller
incelenir, değerlendirilir ve ödeme yapılmak üzere bankaya gönderilir.
(4) Projenin tamamlanması sonucu birlik ile hayvan
alımı için yetiştiricilere ödenecek hak ediş bir başkasına devredilemez.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Finansman
ve ödemeler
MADDE 16
– (1) Karar uyarınca yapılacak
ödemeler, Bakanlığın ilgili yıl bütçesine tahsis edilen ve Hayvancılığı
Geliştirme Projesi altındaki Bakanlık bütçesine tefrik edilen sermaye
transferleri ödeneğinden karşılanır.
(2) Ödemeler Banka aracılığıyla yapılır. Uygulama
için Bankaya destekleme tutarının % 0,2’si oranında hizmet komisyonu
ödenir.
Desteklerden
yararlanamayacak olanlar
MADDE 17
– (1) Bu Tebliğ kapsamındaki hibe
desteklerinden kamu kurum ve kuruluşları ile bunların ortaklıkları
yararlanamaz.
(2) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının aynı
konudaki (koç-teke alımı, ağıl inşaatı yapımı veya tadilatı, yem kırma,
karma ve dağıtma makinesi hibesinden yararlanmış olanlar) faiz ve hibe
desteği niteliğindeki desteklerinden faydalanan yatırımcılara Karar
kapsamında hibe kullandırılmaz.
Denetim,
haksız ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 18
– (1) Karar, bu Tebliğ ve uygulama
rehberinde yer almayan hususlarda oluşacak problemlerin çözümünde il
müdürlüğü yetkilidir.
(2) Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda
denetimi sağlayacak tedbirleri Bakanlık alır.
(3) İdari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan
ödemeler hariç olmak üzere desteklemelerden haksız yere yararlandığı tespit
edilenlere 5488 sayılı Kanunun 23 üncü maddesi hükümleri uygulanır.
(4) Haksız ödendiği tespit edilen destekleme
ödemeleriyle ilgili alacaklar, ödemenin yapıldığı tarih itibarıyla,
21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranları dikkate
alınarak hesaplanan kanuni faizi ile birlikte anılan Kanun hükümlerine göre
geri alınmak üzere ilgili vergi dairelerine intikal ettirilir. Haksız
ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan, belge veya belgeleri düzenleyen
gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak tutarların tahsilinde müştereken
sorumlu tutulurlar.
Yürürlük
MADDE 19
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanı yürütür.
|