Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI HAKKINDA
YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 29/4/2014 tarihli ve
28986 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Teknolojik Ürün Yatırım Destek
Programı Hakkında Yönetmeliğin 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı ve kapsamı;
a) Ülke ekonomisinin uluslararası düzeyde rekabet
edebilir bir yapıya kavuşturulması için kamu kurum ve kuruluşları ile
kanunla kurulan vakıflar veya uluslararası fonlar tarafından desteklenen
sanayiye yönelik ar-ge ve yenilik projeleri
sonucunda ortaya çıkan teknolojik ürünler,
b) Teknoloji geliştirme bölgelerinde yer alan
işletmelerin, bölgede başlatıp sonuçlandırdıkları ar-ge
ve yenilik projeleri sonucunda ortaya çıkan teknolojik ürünler,
c) Kamu araştırma
enstitülerinde/merkezlerinde/altyapılarında ar-ge
faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan teknolojik ürünler,
ç) Özkaynaklar
kullanılarak yapılan ar-ge faaliyetleri sonucunda
ortaya çıkan ve patenti alınan veya TÜBİTAK tarafından onaylanan teknolojik
ürünler,
ile ilgili Türkiye’de yerleşik gerçek ve tüzel
kişilerce gerçekleştirilecek yatırımların desteklenmesine ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (ç) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (a) ve (ı)
bentleri yürürlükten kaldırılmış ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler
eklenmiştir.
“ç) Başvuru formu: Başvuru sahibinin destekten
yararlanmak amacıyla Genel Müdürlüğe yazılı ve/veya elektronik ortamda
sunduğu ve ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda Genel Müdürlükçe içeriği
güncellenen formu,”
“e) Değerlendirme komisyonu:
Başvuruları ve yatırım projesinde yapılması talep edilen değişiklikleri
değerlendirmek ve karara bağlamak üzere Genel Müdür ya da görevlendireceği
Daire Başkanı başkanlığında; alanında uzman öğretim üyeleri arasından
Bakanlıkça görevlendirilecek iki üye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
(TOBB) meclis veya sektör temsilcileri, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)
meclis veya sektör temsilcileri, Organize Sanayi Bölgeleri, Endüstri
Bölgeleri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri ile kanunla kurulan vakıflar,
dernekler veya meslek odalarının yönetici veya temsilcileri arasından bir
üye, Bakanlık personelinden bir üye olmak üzere beş üyeden oluşan
komisyonu,”
“n) TÜBİTAK: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Kurumunu,
o) Tamamlama belgesi: Yatırımını tamamlayan
işletmeler için Genel Müdürlükçe düzenlenen belgeyi,”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin ikinci bölümünün adı “Destek
Unsurları, Destek Şartları, Başvuru Şekli ile Başvurularda Aranacak
Belgeler” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (b) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 5 –
(1) Yatırımcı, başarı ile tamamlanan her bir ar-ge
ve yenilik projesi veya faaliyeti sonucunda ortaya çıkan teknolojik ürünün
yatırımı için destek unsurlarından yalnızca bir defa yararlandırılır.
(2) Yatırım konusu teknolojik ürün, yurt içinde
üretime ilk defa konu olması halinde destek kapsamında değerlendirilir.
(3) Ar-ge
süreçleri yurt dışında gerçekleşmiş ve o ülkedeki kurum, kuruluş veya
fonlar tarafından desteklenmiş olan ar-ge ve
yenilik projeleri sonucunda ortaya çıkan veya özkaynaklar
kullanılarak yapılan ar-ge faaliyetleri sonucunda
ortaya çıkan ve patenti alınan veya TÜBİTAK tarafından onaylanan teknolojik
ürünün üretimine yönelik yatırımı, Türkiye’de yapılması halinde, destek
kapsamında değerlendirilir. Başvuru
sahibi yatırımcının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olma zorunluluğu aranmaz
ve yatırımcıdan istenecek belgeler bu Yönetmeliğin uygulamasına ilişkin
usul ve esaslarda belirtilir.
(4) 26/6/2001 tarihli ve
4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu kapsamında kurulan
teknoloji geliştirme bölgelerinde yer alan işletmelerin, bölgede başlatıp
sonuçlandırdıkları ar-ge ve yenilik projeleri
sonucunda ortaya çıkan teknolojik ürünün bölge içerisinde yatırımının
yönetici şirket tarafından oluşturulacak Teknolojik Ürün Değerlendirme
Komisyonunca uygun bulunması veya yatırıma konu ürünün teknolojik ürün
özelliği taşıdığına dair olumlu rapor verilmesi halinde işletmelerin gerek
bölge içerisinde gerekse bölge dışında yapacakları yatırımlar destek
kapsamında değerlendirilir.
(5) Özkaynaklar
kullanılarak yapılan ar-ge faaliyeti sonucunda
ortaya çıkan ve TÜBİTAK tarafından onaylanan teknolojik ürünler için ilgili
kurum tarafından teknolojik ürün olduğuna dair verilen belgenin olması
halinde destek kapsamında değerlendirilir.
(6) Kamu araştırma
enstitülerinde/merkezlerinde/altyapılarında gerçekleştirilen ar-ge faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan teknolojik
ürünlerin yatırımı için yapılan başvurular, söz konusu teknolojik ürünle
ilgili tüm hakların başvuru sahibine devredilmiş olması ve noter tasdiki
ile belgelendirilmesi halinde destek kapsamında değerlendirilir.
(7) Ar-ge ve yenilik
projesi/faaliyeti sahibi gerçek veya tüzel kişilik ile yatırımcı tüzel
kişiliğin farklı olması halinde yatırımcı ile ar-ge
ve yenilik projesi/faaliyeti sahibi arasında ar-ge
ve yenilik projesi/faaliyeti ile ilgili taraflara ilişkin hak tesisine dair
noter tasdikli belge istenir.
(8) Büyük veya KOBİ ölçeğindeki işletmelerce tüm
süreçleri yürütülen ve başarı ile tamamlanarak sonucunda teknolojik ürüne
dönüşen ar-ge ve yenilik projeleri/faaliyetleri
ile ilgili hakların daha küçük ölçekli işletmelere devredilmesi durumunda
yatırım konusu teknolojik ürün, devreden işletmenin ölçeği esas alınarak
yatırım desteği kapsamında değerlendirilir.
(9) Kamu araştırma
enstitülerinde/merkezlerinde/altyapılarında gerçekleştirilen ar-ge faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan teknolojik
ürünlerle ilgili hakları devralan hak sahiplerinin;
a) Tüzel kişilik olması ve bu haklarını daha küçük
ölçekli işletmelere devretmesi durumunda, taraflar arasında işletme ölçeği
daha büyük olan tarafın ölçeği esas alınarak,
b) Gerçek kişi olması ve bu haklarını tüzel kişiliklere
devretmesi durumunda ise gerçek kişiler mikro ölçekli işletme sınıfına denk
tutulup taraflar arasında işletme ölçeği daha büyük olan tarafın ölçeği
esas alınarak,
söz konusu teknolojik ürünler, yatırım desteği
kapsamında değerlendirilir.
(10) Bu Yönetmelik kapsamında; destek unsurlarına
yönelik uygulama, öncelikli teknoloji alanları, desteklemeye esas alınacak kriterler ve diğer hususlar Bakanlıkça hazırlanan
uygulamaya ilişkin usul ve esaslarda belirtilir.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Başvuru
şekli
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında, teknolojik ürünle
ilgili Türkiye’de yatırım yapmak isteyen işletmeler başvuru yapar. Gerçek
kişilerin, başvurudan önce şirket kurarak tüzel kişilik kazanmaları
şarttır.
(2) Başvuru formu ve Bakanlık tarafından istenen ek
belgeler, işletmeyi temsil ve ilzama yetkili kişi tarafından imzalanarak
yazılı ve/veya elektronik ortamda Genel Müdürlüğe başvuru yapılır.
(3) Yılda bir veya birden fazla dönemde ya da
sürekli olarak başvuru kabul edilebilir. Başvuru tarihleri Bakanlık
internet sitesinden ilan edilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 9 –
(1) Eksiklik bulunmayan veya süresi içerisinde eksikleri tamamlanan
başvurular, Değerlendirme Komisyonu tarafından; makroekonomik politikalar,
arz/talep dengesi, sektörel etkiler, katma değer
yaratma potansiyeli ile mali ve teknik yönden değerlendirilir.
(2) İşletmelerce yapılacak başvurularda
desteklenmeye esas alınacak işletme sınıfı; Küçük ve Orta Büyüklükteki
İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmelik
kapsamında belirtilen işletme türleri dikkate alınarak belirlenir ve destek
kapsamında değerlendirilir.
(3) Yatırım projesini yerinde incelemek üzere Genel
Müdürlükten en az bir personel görevlendirilir.
(4) Genel Müdürlük gerekli gördüğünde alanında
uzman ilgili kurum, kurul ve kuruluşlardan görüş alabilir, komisyon
üyelerini yerinde inceleme yapmak üzere görevlendirebilir.
(5) Genel Müdürlük gerekli gördüğünde yatırım
projesi ile ilgili, alanında uzman kurum, kuruluş ve tüzel kişilik veya
gerçek kişilere yerinde inceleme yaptırıp rapor hazırlatabilir.
(6) Raporlar, yatırım projesinde desteklenmesi
gereken yatırım kalemleri ile ilgili önerileri de ihtiva eder.
(7) Değerlendirmeye esas teşkil eden tüm raporlar
tamamlandıktan sonra Genel Müdürlükçe belirlenen gün ve saatte
değerlendirme toplantısı yapılır.
(8) Değerlendirme toplantılarına Genel Müdür ya da
görevlendireceği Daire Başkanı, başkan sıfatıyla katılır ve toplantıyı
yönetir.
(9) Değerlendirme Komisyonu en az dört üyenin
katılımı ile toplanır.
(10) Komisyonda kararlar, en az üç üyenin aynı yöndeki
kararı ile belirlenir.
(11) Komisyon, yatırım projesinin desteklenmesine,
desteklenecek yatırım kalemlerinin belirlenmesine ve değişiklik taleplerine
ya da yatırım projesinin reddine karar verir.
(12) Başvurular, Değerlendirme Komisyonu tarafından
en geç 45 iş günü içerisinde değerlendirilip karara bağlanır. Bu süre,
başvuru formunda ve ek belgelerde eksiklik bulunması halinde bu
eksikliklerin giderildiği tarih itibarıyla başlar. Eksiksiz yapılan
başvurularda, başvuru tarihi dikkate alınır.
(13) Değerlendirme Komisyonu tarafından
desteklenmesi uygun bulunan başvurular ile desteklenmesi uygun görülmeyen
başvurular, karar tarihinden itibaren 10 iş günü içerisinde gerekçesi
belirtilerek Genel Müdürlükçe başvuru sahibine yazılı olarak bildirilir.
(14) Beyan edilen bilgi ve belgelerin varlığı ile
muhteviyatı itibariyle doğruluğundan başvuru sahibi sorumlu olup yatırımın
herhangi bir aşamasında aksinin tespiti halinde ilgili yatırım projesinin
destek kapsamından çıkarılıp çıkarılmamasına Genel Müdürlük yetkilidir.
(15) Değerlendirme Komisyonu, desteklenecek yatırım
projelerinin değerlendirme aşamasında Bakanlık bütçesine bu amaçla tefrik
edilen bütçe ödeneğini dikkate alır.
(16) Değerlendirme Komisyon kararlarının ve işletme
ile imzalanan sözleşme ve eklerinin birer örneği Genel Müdürlükçe yatırım
projesinin ödenek ve harcama durumunun planlanabilmesini sağlamak amacıyla
sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç 30 gün içinde Maliye
Bakanlığı (Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü)’na
gönderilir.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin dördüncü bölümünün adı “Destek
Süresi, Makine ve Teçhizat Desteği ile İşletme Gideri Desteği” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 10 uncu
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “veya kredi faiz desteği” ibaresi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 11 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 11 –
(1) Yatırım konusu teknolojik ürünün üretimine yönelik yatırım proje tutarını oluşturan harcamalara,
işletmenin büyüklüğüne göre aşağıdaki tutarlarda geri ödemesiz destek
sağlanır:
a) Mikro işletmelere, yatırım proje tutarının en
fazla %60’ı kadar destek sağlanır. Bu destek tutarı 8.000.000 TL’yi
geçemez.
b) Küçük işletmelere, yatırım proje tutarının en
fazla %50’si kadar destek sağlanır. Bu destek tutarı 7.000.000 TL’yi
geçemez.
c) Orta büyüklükteki işletmelere, yatırım proje
tutarının en fazla %40’ı kadar destek sağlanır. Bu destek tutarı 6.000.000
TL’yi geçemez.
ç) Büyük işletmelere, yatırım proje tutarının en
fazla % 10’u kadar destek sağlanır. Bu destek tutarı 3.000.000 TL’yi
geçemez.
(2) Yatırım projesine konu satın alınacak makine ve
teçhizatın, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununun 63 üncü maddesi kapsamında Bakanlıkça hazırlanan usul ve
esaslara uygun olarak alınmış yerli malı belgesi ile belgelendirilmesi
durumunda, birinci fıkrada belirtilen oranlara 20 puan daha ilave edilir.
(3) Destek ödemesi, sözleşmede belirtilen hususlar
çerçevesinde Türk Lirası cinsinden yapılır.
(4) Desteklenen işletmelere yapılacak ödemelerde;
döviz cinsinden yapılan harcamaların Türk Lirası karşılığı, fatura
tarihindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden
hesaplanır.
(5) Ödemeler, yurt içinde faaliyet gösteren kamu
bankalarından birinde desteklenen işletme adına açılmış bulunan ve hesap
bilgileri sözleşmede belirtilen banka hesap numarasına yapılır.
(6) Ödemenin yapılabilmesi için; satın alınan
makine ve teçhizatın satış faturalarının ibraz edilmesi ve montajının
tamamlanmış olması şarttır. Yatırımcı tarafından makine ve teçhizatın
doğrudan ithal edilmesi durumunda, onaylı gümrük giriş beyannamelerinin de
ibraz edilmesi istenir.
(7) Her bir yatırım projesi için işletmelere
sağlanacak makine ve teçhizat desteği tutarı ile işletme gideri desteği
tutarının toplamı yerli malı ilave puanı dahil
10.000.000 TL’yi geçemez.
(8) İşletmenin talep etmesi halinde makine ve
teçhizat desteği için bu maddede işletmeler itibarıyla belirlenen destek
üst limitinin %25’ine kadar teminat karşılığında ön ödeme yapılabilir.
(9) Her bir harcama kalemi için, gerçekleşen satın
alma tutarının Değerlendirme Komisyonu tarafından desteklemeye esas alınan
bütçede belirlenmiş olan tutarı aşması halinde, desteklemeye esas alınan
bütçedeki tutar, destek kapsamında değerlendirilir.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 13 üncü
maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
altıncı fıkrasına “yararlandırılacak” ibaresinden sonra gelmek üzere “mikro
ve” ibaresi eklenmiştir.
“(1) İşletme gideri desteği kapsamında; yatırımını
tamamlamış ve Genel Müdürlük tarafından Tamamlama Belgesi verilen mikro ve
küçük işletmelere, belge tarihi esas alınarak ilk faaliyet yılını
tamamlamadan başvuru yapılması halinde, aşağıdaki işletme dönemi harcama
kalemleri için en fazla 1 yıl süresince geri ödemesiz destek verilebilir.
(2) Yatırımını tamamlamış mikro ve küçük
işletmelere, aşağıdaki gider kalemlerinden biri veya birkaçı esas alınarak
destek sağlanır:
a) Enerji giderleri: Üretim amaçlı yıllık
kullanılan enerji bedelinin en fazla %75’i kadar.
b) Personel giderleri: Yıllık istihdam edilen
personel için, destek ödemesinin yapıldığı tarih esas alınarak o dönem
uygulanan brüt asgari ücret tutarının en fazla %75’i kadar.
c) Kira gideri: Yıllık kira giderinin en fazla
%75’i kadar.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin beşinci
bölümünün adı “Yatırım Proje Tutarını Oluşturan Harcama Kalemleri,
Desteklenmeyen Harcamalar ve Yatırımın Desteklendiği Diğer Kaynaklar”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin 15 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 15 –
(1) Tamamlanmış yatırımlar ile başvuru tarihinden önce gerçekleştirilmiş
bulunan yatırım harcamaları destek kapsamında değerlendirilmez.
(2) İkinci el veya kullanılmış makine ve teçhizat
içeren yatırımlar destek kapsamında değerlendirilmez.
(3) Finansal kiralama şirketleri aracılığıyla temin
edilen makine ve teçhizat destek kapsamında değerlendirilmez.
(4) Teknolojik ürüne yönelik yatırım projesinde,
destek kapsamında değerlendirilmeyecek harcama kalemleri şunlardır:
a) Arsa bedeli.
b) Arazi düzenleme giderleri.
c) Bina-inşaat giderleri.
ç) Ulaştırma giderleri.
d) Taşıt araçları giderleri.
e) Yönetim, aydınlatma, havalandırma, ısıtma gibi
genel giderler.
f) Beklenmeyen giderler.
g) Kuruluş dönemi faiz giderleri.
ğ) İşletme dönemi faiz giderleri.
h) Amortismanlar.
ı) Bakım ve onarım giderleri.
i) İşletmeye alma giderleri.
j) Hammadde, ara malı ve işletme malzemeleri.
k) Yatırım projesi için hazırlanacak fizibilite
raporu gideri.”
MADDE 17
– Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında destek sağlanan işletmeler; diğer mevzuat
hükümlerince sağlanan muafiyet, istisna ve indirim gibi diğer farklı destek
ve teşvik unsurlarından da yararlanabilirler.
(2) Teknolojik ürünün üretimine yönelik kamu
kaynaklarından sağlanan geri ödemesiz destekler başvuru formunda
belirtilir. Söz konusu kaynaklardan sağlanan geri ödemesiz destekler
Bakanlığımızca verilecek geri ödemesiz destek tutarından düşülür.”
MADDE 18
– Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 17 –
(1) Bu Yönetmelik çerçevesinde desteklenmesi uygun görülen teknolojik
ürünün yatırımcısı ile Bakanlık arasında yapılan sözleşmede aşağıdakiler
yer alır:
a) Sözleşmenin amacı ve kapsamı.
b) Sözleşmenin tarafları.
c) Taraflara ilişkin bilgiler.
ç) Bakanlık tarafından sağlanacak destek oranları
ve süresi.
d) Destek kapsamında yer alan harcama kalemleri.
e) Sağlanacak toplam destek tutarı.
f) Desteğin iptal edilmesi durumunda, yapılan
desteğin geri ödenmesine ilişkin hususlar.
g) İdari ve mali konulardaki hükümler ile diğer
hususlar.
ğ) Sözleşme ekinde, yapılacak yatırımlar ile ilgili
yatırım iş-zaman planı, taahhütname ve onaylı bütçe.”
MADDE 19
– Aynı Yönetmeliğin 18 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18 –
(1) İşletme yetkilisi, işletmenin tüzel kişiliğindeki değişiklikler ve
yatırım projesinde öngörülemeyen makine ve teçhizat ile ilgili talebini
gerekçeli olarak Genel Müdürlüğe bildirir.
(2) Sözleşmede belirtilen destek tutarını aşmamak
kaydıyla yatırım proje bütçesine yeni harcama kalemlerinin eklenmesine
ilişkin değişiklik talepleri, Değerlendirme Komisyonu tarafından
görüşülerek bildirim tarihinden itibaren 30 iş günü içinde karara bağlanır.
(3) Genel Müdürlük tarafından yerinde yapılan ya da
yaptırılan inceleme sonucunda öngörülen amaç ve çalışma programına uygun
biçimde yürütülmediği tespit edilen yatırımlarla ilgili nihai kararı
Değerlendirme Komisyonu verir. Yatırımın destek kapsamından çıkarılmasına
karar verilmesi halinde, Bakanlıkça yapılan ödemeler, 20 nci maddeye göre geri alınır.
(4) Yatırım konusunda, mücbir sebeplerden
kaynaklanan değişiklikler, işletme temsilcisi tarafından Genel Müdürlüğe
bildirilir. Bu durumda, yapılacak işlemler Genel Müdürlük tarafından
belirlenir.”
MADDE 20
– Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Bakanlık desteğinin ödendiği”
ibaresi “Bakanlıkça Tamamlama Belgesinin düzenlendiği” şeklinde ve “5”
ibaresi “3” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 21
– Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “destekler”
ibaresi “destek” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 22
– Aynı Yönetmeliğin 21 inci
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Sonuç Raporu doğrultusunda Bakanlıkça,
alanında uzman en az bir öğretim üyesi ile Genel Müdürlükten en az bir
personel yatırımı yerinde incelemek, yapılan harcamaları denetlemek ve
içeriği Genel Müdürlükçe belirlenen yatırım tamamlama belgesini düzenlemek
üzere görevlendirilir.
(3) Bakanlıkça Tamamlama Belgesinin düzenlendiği
tarihten itibaren işletmeler, 3 yıl boyunca yıllık olarak yatırım desteği
verilen ürünle ilgili satış bilgileri ve sağlanan gelişmelerin yer aldığı,
içeriği Genel Müdürlükçe belirlenen gelişme raporunu Genel Müdürlüğe yazılı
ve/veya elektronik ortamda sunar.”
MADDE 23
– Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 22 –
(1) Kamu personeli hariç Değerlendirme Komisyonu üyesi olarak veya izleme
ve denetim için görevlendirilecek alanında uzman kişilere ikinci fıkra
kapsamında yapılacak ödemeler Bakanlık bütçesinden karşılanır.
(2) Başvuru değerlendirme, izleme ve denetimde
komisyon üyesi veya izleyici olarak görevlendirilen alanında uzman
kişilerin ücretleri her bir görevlendirme için 635 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında Bakanlıkça ödenir.
(3) Bu Yönetmelik kapsamında destek unsurlarına
yönelik yapılacak ödemelerle ilgili hususlar Bakanlıkça hazırlanan
uygulamaya ilişkin usul ve esaslarda belirtilir.
MADDE 24
– Aynı Yönetmeliğin 23 üncü
maddesinin birinci fıkrasına “denetimi,” ibaresinden sonra gelmek üzere
“alanında uzman” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 25
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 26
– Bu Yönetmelik hükümlerini Bilim,
Sanayi ve Teknoloji Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
29/4/2014
|
28986
|
|