Kamu İhale Kurumundan:
MAL ALIMI
İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 4/3/2009 tarihli ve 27159 mükerrer sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 27 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan
“mesleki faaliyetini sürdürdüğünü ve” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve
aynı fıkranın (c) bendinin sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Yaklaşık maliyeti eşik değere eşit
ve üzerinde olan her türlü mal alımı ihalelerinde, banka referans mektubu
istenmeyebilir.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin yedinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(7) İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine
ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden veya kamu kurum ve kuruluşları
ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası
üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin yapılabilmesi durumunda, bu
belgeler için belgelerin sunuluş şekline ilişkin şartlar aranmaz.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 34 üncü maddesine aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(14) Aday veya isteklinin iş hacmi tutarının
değerlendirilmesinde, kendi iş hacmi tutarı ile birlikte ortak olduğu ortak
girişime/girişimlere ait iş hacmi tutarı da hissesi oranında dikkate
alınarak toplanmak suretiyle toplam iş hacmi tutarı belirlenir. Bu durumda
aday veya isteklinin iş hacmi tutarı kullanılan ortak
girişimdeki/girişimlerdeki hisse oranını gösteren belgelerin de teklif
kapsamında sunulması gerekmektedir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 36 ncı
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekildedeğiştirilmiş,
üçüncü fıkrasındaki “(a), (b), (c) ve (ç)” ibareleri “(a) ve (b)” şeklinde
değiştirilmiştir.
“(1) İhalelere katılacak aday veya istekliler
tarafından,
a) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza
beyannamesinin,
b) Tüzel kişi olması halinde,
ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel
kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret
Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması
halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil
Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter
tasdikli imza sirkülerinin,
teklif kapsamında sunulması zorunludur. Ayrıca aday veya
isteklilerin ihale tarihi itibarıyla mesleki faaliyetlerini mevzuatı gereği
ilgili odaya kayıtlı olarak sürdürmesi gerekmekte olup, ihale üzerinde
kalan isteklinin sözleşme imzalanmadan önce, bu durumu tevsik eden
belgeleri 4734 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat ile ön yeterlik ve ihale
dokümanında yer alan düzenlemelere uygun olarak sunması gerekmektedir.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı
maddesinin ikinci fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Tevsik işleminin aslına
uygunluğunun noter tarafından onaylanmış ruhsat örneklerinin sunularak
yapılması halinde, örnek çıkarma işleminin ilan veya davet tarihinden sonra
yapılmış olması zorunludur.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 58 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 58 – (1)
Aşırı düşük teklif tespit ve değerlendirme işlemlerine ilişkin olarak,
ihale ilanı ve dokümanında belirtilmek kaydıyla, ikinci ve üçüncü
fıkralardaki koşullar çerçevesinde aşağıdaki seçeneklerden bir tanesi
kullanılır.
a) Verilen tekliflerden diğer tekliflere veya
yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanların, ihale komisyonu
tarafından tespit edilmesi halinde, bu teklif sahiplerinden Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte
önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak
istenir. İhale komisyonu tarafından;
1) İmalat sürecinin ekonomik olması,
2) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal
ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
3) Teklif edilen malın özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamalar dikkate
alınarak, aşırı düşük teklifler değerlendirilir. Bu değerlendirme
sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada
bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir.
b) İhale, aşırı düşük teklif tespit ve
değerlendirme işlemleri yapılmaksızın sonuçlandırılır.
(2) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı Kanunun 8 inci
maddesinde öngörülen eşik değerin dört katına eşit veya bu değerin
altındaki ihalelerde, birinci fıkranın (b) bendinin kullanılması
zorunludur.
(3) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen
eşik değerin dört katının üzerinde olan ihalelerde birinci fıkranın (a) ve
(b) bendindeki seçeneklerden birinin kullanılması zorunludur.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK009.0/M
Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı standart formunda yer alan 2 numaralı
dipnottaki “Şartnamede” ibaresi “ön yeterlik/idari şartname ve teknik şartnamede”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin
eki Ek-1’de yer alan KİK0015.2/M numaralı Götürü Bedel Teklif Mektubu ve
KİK015.3/M numaralı Birim Fiyat Teklif Mektubu standart formlarının 2 nci maddesinin sonuna aşağıdaki cümle eklenmiş,
KİK015.3/M numaralı standart formun ikinci sayfasındaki Birim Fiyat Teklif
Cetvelinin 3 numaralı dipnotu aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ayrıca ihale tarihi itibarıyla
mesleki faaliyetimizi mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak
sürdürdüğümüzü ve ihalenin üzerimizde kalması halinde sözleşme imzalanmadan
önce, bu durumu tevsik eden belgeleri 4734 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat
ile ön yeterlik ve ihale dokümanında yer alan düzenlemelere uygun olarak
İdarenize sunacağımızı taahhüt ediyoruz.”
“3Teklif vermeye yetkili kişi tarafından
her sayfası ad soyad/ticaret unvanı yazılarak
imzalanacaktır. Ortak girişim olarak teklif verilmesi halinde, her sayfası
ad soyad/ticaret unvanı yazılarak bütün ortaklar
veya bu ortakların yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanacaktır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale
Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin,
Ek-3’te yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal
Alımlarında Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Şartnamesinin, Ek-4’te yer alan
Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında
Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin, Ek-5’te yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21
inci Maddesinin (b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale
Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin ve Ek-6’da yer
alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d) ve (e) Bendine Göre
Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 7.1 inci maddelerinin (a) bendi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 10 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen Mal
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname, Ek-3’te yer alan Belli
İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında
Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Şartnamesi, Ek-5’te yer alan 4734 Sayılı
Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle
İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname ile Ek-6’da yer
alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d) ve (e) Bendine Göre
Pazarlık Usulü ile İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari
Şartnamesine aşağıdaki 7.5.4 üncü madde eklenmiştir.
“7.5.4.
İsteklinin teklifi kapsamında sunması gerektiği teknik şartnamede
belirtilen belgeler.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-2’de
yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 7.7.1 inci maddesinin sonuna aşağıdaki cümle eklenmiş ve
bu maddeye ilişkin 16 numaralı dipnot yürürlükten kaldırılmıştır.
“İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden
veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin
yapılabilmesi durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline
ilişkin şartlar aranmaz.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-2’de
yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı
maddeye ilişkin aşağıdaki dipnot eklenmiştir.
“Madde 33
– Aşırı düşük teklifler
33.1…………………………..33.1”
“33.1 (1) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı
Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin dört katına eşit veya bu
değerin altındaki ihalelerde bu madde aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.
“İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(2) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin dört katının üzerinde olan ihalelerde bu madde idare
tarafından aşağıdaki (I) ve (II) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir.
(I) “İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(II) “Verilen tekliflerden diğer tekliflere veya
yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanların, ihale komisyonu
tarafından tespit edilmesi halinde, bu teklif sahiplerinden Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte
önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak
istenir. İhale komisyonu tarafından;
a) İmalat sürecinin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal
ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen malın özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamalar dikkate
alınarak aşırı düşük teklifler değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda,
açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan
isteklilerin teklifleri reddedilir. İhale komisyonunca reddedilmeyen
teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.”
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-3’te yer
alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında
Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Şartnamesinin 7.9.1 inci maddesinin sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiş ve bu maddeye ilişkin 19 numaralı dipnot
yürürlükten kaldırılmıştır.
“İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden
veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin
yapılabilmesi durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline
ilişkin şartlar aranmaz.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-4’te
yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 7.4.1 inci maddesinin sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiş ve bu maddeye ilişkin 12 numaralı dipnot
yürürlükten kaldırılmıştır.
“İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden
veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin
yapılabilmesi durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline
ilişkin şartlar aranmaz.”
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-4’te
yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında
Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye ilişkin aşağıdaki dipnot eklenmiştir.
“Madde 33
– Aşırı düşük teklifler
33.1…………………………..28.1”
“28.1 (1) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı
Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin dört katına eşit veya bu
değerin altındaki ihalelerde bu madde aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.
“İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(2) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin dört katının üzerinde olan ihalelerde bu madde idare
tarafından aşağıdaki (I) ve (II) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir.
(I) “İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(II) “Verilen tekliflerden diğer tekliflere veya
yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanların, ihale komisyonu
tarafından tespit edilmesi halinde, bu teklif sahiplerinden Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte
önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak
istenir. İhale komisyonu tarafından;
a) İmalat sürecinin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal
ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen malın özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamalar dikkate
alınarak, aşırı düşük teklifler değerlendirilir. Bu değerlendirme
sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada
bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir. İhale komisyonunca
reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.””
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-5’te
yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c), (f) Bentlerine
Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 7.7.1 inci maddesinin sonuna aşağıdaki cümle eklenmiş ve bu
maddeye ilişkin 16 numaralı dipnot yürürlükten kaldırılmıştır.
“İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden
veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin yapılabilmesi
durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline ilişkin şartlar
aranmaz.”
MADDE 17
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-5’te
yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c), (f) Bentlerine
Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 34 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
ilişkin aşağıdaki dipnot eklenmiştir.
“Madde 34
– Aşırı düşük teklifler
34.1…………………………..33.1”
“33.1 (1) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı
Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin dört katına eşit veya bu
değerin altındaki ihalelerde bu madde aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.
“İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(2) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin dört katının üzerinde olan ihalelerde bu madde idare
tarafından aşağıdaki (I) ve (II) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir.
(I) “İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(II) “Verilen tekliflerden diğer tekliflere veya
yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanların, ihale komisyonu
tarafından tespit edilmesi halinde, bu teklif sahiplerinden Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte
önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak
istenir. İhale komisyonu tarafından;
a) İmalat sürecinin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal
ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen malın özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamalar dikkate
alınarak, aşırı düşük teklifler değerlendirilir. Bu değerlendirme
sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada
bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir. İhale komisyonunca
reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.””
MADDE 18 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-6’da yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(a), (d) ve (e) Bendine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Mal
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 7.7.1 inci maddesinin sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiş ve bu maddeye ilişkin 16 numaralı dipnot yürürlükten
kaldırılmıştır.
“İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin, EKAP üzerinden
veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi ve teyidinin yapılabilmesi
durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline ilişkin şartlar
aranmaz.”
MADDE 19
– Aynı Yönetmeliğin eki Ek-6’da
yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d) ve (e) Bendine
Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Mal Alımlarında Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 38 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
ilişkin aşağıdaki dipnot eklenmiştir.
“Madde 38
– Aşırı düşük teklifler
38.1…………………………..33.1”
“33.1 (1) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı
Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin dört katına eşit veya bu
değerin altındaki ihalelerde bu madde aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.
“İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(2) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin dört katının üzerinde olan ihalelerde bu madde idare
tarafından aşağıdaki (I) ve (II) numaralı seçeneklerden biri seçilerek
düzenlenecektir.
(I) “İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır.”
(II) “Verilen tekliflerden diğer tekliflere veya
yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanların, ihale komisyonu
tarafından tespit edilmesi halinde, bu teklif sahiplerinden Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte
önemli olduğu tespit edilen bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak
istenir. İhale komisyonu tarafından;
a) İmalat sürecinin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal
ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen malın özgünlüğü,
gibi hususlarda yapılan yazılı açıklamalar dikkate
alınarak, aşırı düşük teklifler değerlendirilir. Bu değerlendirme
sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada
bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir. İhale komisyonunca
reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.””
MADDE 20
– Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
“Başlamış
olan ihaleler
GEÇİCİ
MADDE 11 – (1) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten önce ilanı veya yazılı olarak duyurusu yapılmış
olan ihaleler, ilanın veya duyurunun yapıldığı tarihte yürürlükte olan
Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır.
MADDE 21
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 22 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
4/3/2009
|
27159 (Mükerrer)
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
3/7/2009
|
27277
|
2-
|
4/3/2010
|
27511
|
3-
|
16/3/2011
|
27876
|
4-
|
16/7/2011
|
27996
|
5-
|
13/4/2013
|
28617
|
6-
|
24/9/2013
|
28775
|
7-
|
28/11/2013
|
28835
|
8-
|
7/6/2014
|
29023
|
9-
|
16/8/2014
|
29090
|
10-
|
12/6/2015
|
29384
|
11-
|
27/6/2015
|
29399
|
12-
|
27/4/2016
|
29696
|
13-
|
27/5/2016
|
29724 (Mükerrer)
|
14-
|
29/11/2016
|
29903
|
|