OLAĞANÜSTÜ
HAL KAPSAMINDA BAZI DÜZENLEMELER YAPILMASI HAKKINDA
KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABUL
EDİLMESİNE
DAİR KANUN
Kanun No. 6758 Kabul
Tarihi: 10/11/2016
BİRİNCİ BÖLÜM
Eğitim ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 1-
17/6/2016 tarihli ve 6721 sayılı Türkiye Maarif Vakfı Kanununun 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasına “Mütevelli Heyetine ödenecek huzur hakkı ise
Milli Eğitim Bakanı tarafından belirlenir.” cümlesi ve maddeye aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(3)
Vakıf tarafından yurtdışında görevlendirilen okul yöneticileri ve
öğretmenler 15/7/1950 tarihli ve 5682 sayılı Pasaport Kanununun 14 üncü
maddesi kapsamındaki Hükümetçe, hususi idarelerce veya belediyelerce resmî
vazife ile dış memleketlere gönderilenlere veya dış memleketlerde vazifeye
alınanlara tanınan haklardan faydalanırlar.”
MADDE 2- 25/8/2011
tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“Kalkınmada öncelikli yörelerde sözleşmeli öğretmen
istihdamı
GEÇİCİ MADDE 11- (1) 8/2/2007 tarihli ve
5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında faaliyet gösteren
dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezlerinde 14/3/2014 tarihi
itibarıyla eğitim personeli olarak çalışmakta olan ve bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihte herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık
veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olup bu iş yerleri üzerinden
sigorta primi ödenmiş çalışma süresi 1/1/2014 tarihi itibarıyla en az altı
yıl olanlardan Kamu Personel Seçme Sınavına girme şartı hariç öğretmen
kadrosuna atanabilmek için aranan özel şartlar ile 657 sayılı Kanunun 48
inci maddesinde öngörülen genel şartları taşıyanlar arasından Bakanlıkça
belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren altı ay içinde bir defaya mahsus olmak üzere yapılacak sözlü
sınavda başarılı olanlar, başarı sırasına göre ek 4 üncü madde kapsamında
istihdam edilmek üzere kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerdeki
boş sözleşmeli öğretmen pozisyonlarına atanabilir.”
İKİNCİ BÖLÜM
Yargı ile İlgili Düzenlemeler
MADDE
3- 14/4/1982 tarihli ve 2659
sayılı Adlî Tıp Kurumu Kanununun 8 inci maddesinin birinci fıkrasına
aşağıdaki bent eklenmiştir.
“g- Adlî
Bilişim,”
MADDE
4- 2659 sayılı Kanuna 22 nci
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 22/A maddesi eklenmiştir.
“Adlî
Bilişim İhtisas Dairesinin görevleri:
MADDE
22/A- Mahkemeler ile hakimlikler ve savcılıklar tarafından talep edilen
bilişim ile ilgili konularda gerekli incelemeleri yapmak; veri toplama, işleme,
depolama veya aktarma işlevi gören bilişim sistemleri ile her türlü sayısal
ve elektronik materyal üzerinde inceleme, araştırma ve analizleri yapmak,
sonuçlarını bir raporla tespit etmek.”
MADDE
5- 2659 sayılı Kanunun 29 uncu
maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “yirmitrilyon lira” ibaresi
“yüzmilyon Türk Lirası” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
6- 2659 sayılı Kanunun 30 uncu
maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “ikinci görev aylığı ödenmeksizin”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 7- Ekli
(1) ve (2) sayılı listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek 13/12/1983
tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Adlî Tıp Kurumuna ait bölümüne
eklenmiştir.
MADDE 8- 2659
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 5- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl süreyle;
a) Adlî
Bilişim İhtisas Dairesi Başkanlığına tahsis edilen kadrolara açıktan ve
nakil suretiyle atamalar merkezi yönetim bütçe kanunlarında öngörülen atama
sayı sınırlarına tabi değildir.
b) 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Devlet Personel
Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesinde sayılan kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar, bilişim
alanında özel bilgi ve ihtisas gerektiren konularda çalıştırılmak üzere,
kendilerinin ve kurumlarının muvafakati ile aylık, ödenek, her türlü zam ve
tazminatlar ile diğer mali ve sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenmek
kaydıyla altı ayı geçmemek üzere geçici olarak Kurum emrinde
görevlendirilebilir. Bu süre bir defa altı aya kadar uzatılabilir. Bu
personel kurumlarından izinli sayılır. İzinli oldukları sürece
memuriyetleri ile ilgili özlük hakları devam eder ve bu süreler terfi ve
emekliliklerinde hesaba katılır. Terfileri başkaca bir işleme gerek
kalmaksızın süresinde yapılır. Anılan kurum ve kuruluşlarda 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 6 ncı maddesi uyarınca istihdam edilenler
hariç olmak üzere sözleşmeli personel olarak istihdam edilenler de sözleşme
süreleriyle sınırlı olmak kaydıyla bu şekilde görevlendirilebilir ve bu
suretle çalışılan süreler sözleşmesinin vize edildiği kurum veya kuruluşta
geçmiş sayılır. Bu suretle görevlendirilenlere ilk altı ayla sınırlı olmak
üzere Adlî Tıp Kurumu Döner Sermaye İşletmesinden ilave ek ödeme yapılır.
Yapılacak ödemenin miktarı 30 uncu maddenin ikinci fıkrasının (e) bendinde
belirlenen oranı geçmemek üzere Adlî Tıp Kurumu Başkanlar Kurulunca
belirlenir. Sözleşmeli olarak istihdam edilen personele aynı süreyle
sınırlı olarak yapılacak ek ödemenin tavan tutarı ise, aynı unvanlı veya
emsali kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali personel esas
alınarak belirlenir. Sözleşmeli personele bu kapsamda yapılan ilave ek
ödemeler sigorta prim kesintisine tabi tutulmaz.
GEÇİCİ MADDE 6- Son üç yıl içinde yapılan Tıpta
Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavlarından klinik puan türünde 45 ve üzeri puan
alanlardan, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içinde
başvuruda bulunanlar, Adlî Tıp Kurumu Başkanı ile Başkanın Kurum içinden
belirleyeceği iki üyeden oluşacak Komisyon tarafından yapılacak mülakat
sonucuna göre boş kadro sayısını geçmemek üzere Adlî Tıp Kurumunda uzmanlık
eğitimine başlatılabilirler.”
MADDE 9-
26/9/2004 tarihli ve 5235 sayılı Adlî Yargı İlk Derece Mahkemeleri ile
Bölge Adliye Mahkemelerinin Kuruluş, Görev ve Yetkileri Hakkında Kanunun 34
üncü maddesinin birinci fıkrasına (3) numaralı bendinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki bent eklenmiş ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.
“4. Hukukî veya fiilî nedenlerle bir dairenin kendi
üyeleri ile toplanamadığı hâllerde ilgisine göre diğer dairelerden kıdem ve
sıraya göre üye görevlendirmek,”
MADDE 10- 5235
sayılı Kanunun 35 inci maddesinin birinci fıkrasının (2) numaralı bendi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 11-
5235 sayılı Kanunun 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı
bendinde yer alan “incelenerek yazılı düşünce ile birlikte ilgili daireye
gönderilmelerini ve duruşmalara” ibaresi “duruşmalarına” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 12-
5235 sayılı Kanunun 41 inci maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı
bendinde yer alan “dosyalardan kendilerine verilenleri inceleyerek yazılı
düşüncesiyle birlikte ilgili daireye göndermek ve duruşmalara” ibaresi
“dosyaların duruşmalarına” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 13- 4/12/2004
tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 128 inci maddesinin
dokuzuncu fıkrasına “elkoymaya” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve onuncu
fıkra uyarınca kayyım atanmasına” ibaresi ile maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“(10) Bu madde uyarınca elkonulan taşınmaz, hak ve
alacakların idaresi gerektiğinde bu malvarlığı değerlerinin yönetimi
amacıyla kayyım atanabilir. Bu durumda 133 üncü madde hükümleri kıyasen
uygulanır.”
MADDE 14- 5271
sayılı Kanunun 278 inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Dosyanın bölge adliye mahkemesinde tevzii
MADDE 278- (1) Dava dosyası, bölge adliye
mahkemesine geldiğinde işbölümüne göre görevli ceza dairesine verilir.
Daire, varsa tebligat eksikliklerinin giderilmesini sağlar.”
MADDE 15- 5271
sayılı Kanunun 277 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sunulmak
üzere, Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından bölge adliye mahkemesi Cumhuriyet
Başsavcılığına” ibaresi, 280 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“Cumhuriyet Başsavcılığının tebliğnamesini,” ibaresi ve 297 nci maddesinin
ikinci fıkrasında yer alan “Cumhuriyet Başsavcılığı” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 16-
13/12/2004 tarihli ve 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı
Hakkında Kanunun 92 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“9 uncu maddenin
ikinci fıkrasında yazılı suçlardan hükümlü ve tutuklu olanların, ceza infaz
kurumu düzeni ile toplum güvenliğini tehlikeye düşürebileceği, terör örgütü
veya diğer suç örgütü üyelerinin örgütsel amaçlı faaliyet ve
haberleşmelerine imkân sağlayabileceği, yol, kalınacak ceza infaz kurumu ya
da sınav merkezi veya okulda güvenlik açısından sakınca bulunabileceği
değerlendirildiği takdirde kurum dışına çıkmaları Cumhuriyet başsavcılığı
tarafından kısıtlanabilir.”
MADDE 17- 5275
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 7- (1) Maliye Bakanlığınca
Adalet Bakanlığına tahsis edilen Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazlar,
Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerler ve Adalet Bakanlığına tahsis
edilen ya da izin verilen mülkiyeti kamu kurum ve kuruluşlarına ait
taşınmazlar üzerinde, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir
yıl içinde, yılı yatırım programında yer alma ve ödeneği bulunma şartı
aranmaksızın, 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu kapsamında imar
planı yapım ve onay süreleri beklenilmeksizin, birinci ve ikinci derece
arkeolojik sit alanları ile doğal sit alanları hariç olmak üzere özel
kanunlar kapsamında kalan yerlerde bu kanunlardaki kısıtlamalara tabi
olmaksızın, vaziyet planı ve avan proje üzerinde, 4/1/2002 tarihli ve 4734
sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (b)
bendinin tabi olduğu usule göre ceza infaz kurumlarının yapım işi ihalesi
yapılabilir.
(2) Birinci fıkra uyarınca yapılacak olan ceza
infaz kurumlarının, 25/2/1998 tarihli ve 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamında
kalan yerler üzerinde yapılmasının gerekmesi halinde, Adalet Bakanlığının
talebi üzerine bu yerlerin tahsis amaçları, 4342 sayılı Kanun hükümlerine
tabi olmaksızın ve ot bedeli alınmaksızın değiştirilerek tapuda Hazine
adına tescil edilir ve bu taşınmazlar Maliye Bakanlığı tarafından Adalet
Bakanlığına tahsis edilir.”
MADDE 18- 12/1/2011
tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 344 üncü maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “başvuru harcı” ibaresi “başvuru için gerekli
harçlar” şeklinde değiştirilmiştir.
Kayyımlık
yetkisinin devri ve tasfiye
MADDE
19- (1) Bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihten önce terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı
nedeniyle 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 133
üncü maddesi uyarınca kayyım atanmasına karar verilen şirketlerde görev
yapan kayyımların yetkileri, hakim veya mahkeme tarafından Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonuna devredilir ve devirle birlikte kayyımların
görevleri sona erer.
(2) Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra ve olağanüstü halin devamı
süresince terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı nedeniyle Ceza
Muhakemesi Kanununun 133 üncü maddesi uyarınca şirketlere ve bu Kanunun 13
üncü maddesi uyarınca varlıklara kayyım atanmasına karar verildiği
takdirde, kayyım olarak Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu atanır.
(3)
20/7/2016 tarihli ve 2016/9064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla ülke
genelinde ilan edilen olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe konulan kanun
hükmünde kararnameler gereğince kapatılan ve Vakıflar Genel Müdürlüğüne
veya Hazineye devredilen şirketler hariç olmak üzere; birinci ve ikinci
fıkra kapsamındaki şirketlerin mali durumu, ortaklık yapısı, diğer
sorunları veya piyasa koşulları nedeniyle mevcut halin sürdürülebilir
olmadığının Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından tespit edilmesi
durumunda, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu şirketin yahut varlıklarının veya
bu Kanunun 13 üncü maddesinde belirtilen varlıkların satılmasına veya feshi
ile tasfiyesine karar verebilir. Satış ve tasfiye işlemleri Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonu tarafından yerine getirilir.
(4)
Birinci ve ikinci fıkralar uyarınca Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun
kayyım olarak atanmasına karar verilen şirket, taşınmaz, hak, varlık ve
alacaklar hakkında Ceza Muhakemesi Kanununun 128 inci maddesi uyarınca
verilen el koyma ve tedbir kararları, kayyım yetkisinin Tasarruf Mevduatı
Sigorta Fonuna devriyle birlikte kendiliğinden kalkar.
Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonunun satış ve tasfiyeye ilişkin yetkileri
MADDE
20- (1) 19/10/2005 tarihli ve 5411
sayılı Bankacılık Kanunu ile temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve
denetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından devralınan şirketler ve
bunların varlıkları ile ilgili olarak Fona verilen yetkiler, bu Kanun ile
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna verilen kayyımlık görevi ile satış veya
tasfiye işlemlerinde, bu şirketlerin yahut bunların sahiplerinin Fona
borçlu olup olmadığına ve varlıkları üzerinde Fon haczi bulunup
bulunmadığına bakılmaksızın kıyasen uygulanır. Bu madde kapsamında Fon
tarafından atanan veya görevlendirilenler hakkında ve bu kapsamda icra
edilen iş ve işlemler hakkında 25/7/2016 tarihli ve 6755 sayılı Olağanüstü
Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması ile Bazı Kurum ve Kuruluşlara Dair
Düzenleme Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek
Kabul Edilmesine Dair Kanunun 37 nci ve 38 inci maddeleri uygulanır. Şirketlerin
tasfiye işlemlerini yürütmek üzere Fon Kurulu tarafından görevlendirilen
tasfiye komisyonu, adli işlemler veya davalar bakımından taraf ehliyetine
sahiptir. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun kayyım olarak atandığı şirketlerin
ya da bunların varlıklarının bu madde kapsamında satışından elde edilecek
tutarlar yargılamanın kesin hükümle sonuçlandırılmasına kadar bir hesapta
nemalandırılır.
(2)
Şirket varlıklarının ticari iktisadi bütünlük yoluyla satışına karar
verilmesi halinde Fon Kurulu, geçmiş dönem borçlarını, bu borçların
FETÖ/PDY terör örgütüne aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olmayan kişilerle
gerçek mal veya hizmet ilişkisine dayanması şartıyla ihale bedelinden
ödemeye veya ihale alıcısına ödettirmeye yetkilidir.
(3) Bu
madde hükümleri, kapatılan kurum, kuruluş, özel radyo ve televizyonlar, gazete,
dergi, yayınevi ve dağıtım kanallarının veya bunların bağlı olduğu
şirketlerin Hazine tarafından devralınan varlıklarının satış ve tasfiyesini
teminen Maliye Bakanlığınca Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devredilmesi
durumunda da uygulanır. Devredilen varlıkların satışından elde edilen
tutarlar Maliye Bakanlığına aktarılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Güvenlik ile
İlgili Düzenlemeler
MADDE
21- 18/3/1924 tarihli ve 442
sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesine ikinci fıkrasından sonra gelmek
üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve mevcut altıncı fıkrasının son cümlesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Güvenlik korucularının görev alanı,
görevli oldukları köyün hudutları içinde kalan alandır. Gerektiğinde vali
veya kaymakam onayı ile güvenlik korucularının görev alanları, geçici
ve süresi belirli olarak köy hudutları dışına genişletilebilir ve görev
yerleri değiştirilebilir. Güvenlik korucuları diğer bir ilin valisinin
talebi üzerine, istihdam edildikleri ilin valisinin onayı ile geçici ve
süresi belirli olarak iller arasında görevlendirilebilir. Bu durumda,
güvenlik korucusunun harcırahı görevlendirildiği valilik tarafından
ödenir.”
“Güvenlik
güçleriyle birlikte operasyonlara katılan güvenlik korucularına herhangi
bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın her ay 225 gösterge rakamının
memur aylık katsayısı ve operasyona çıktıkları gün sayısı ile çarpımı
sonucu bulunacak tutarda ek tazminat ayrıca ödenir.”
MADDE
22- 10/6/1949 tarihli ve 5442
sayılı İl İdaresi Kanununun 11 inci maddesinin (H) fıkrasına aşağıdaki
paragraf eklenmiştir.
“Vali;
kamu düzeni ve güvenliği ile kişilerin can ve mal emniyetinin korunması,
suç işlenmesinin önlenmesi, trafik güvenliği ve kontrolünün sağlanması
amacıyla meydan, karayolları, cadde, sokak ve park gibi kamuya açık
alanlarda kurulacak sistemlerin yerlerinin tespiti, kurulumu ve altyapı
faaliyetlerini koordine eder. Bu sistemlerin altyapı, kurulumu ve
işletilmesi ile ilgili olarak il özel idaresi, belediye, köy ve diğer kamu
tüzelkişilikleri valiliğin talebini yedi gün içinde sonuçlandırır. Bu süre
içerisinde ilgili kurumlarca sonuçlandırılmayan iş ve işlemler vali
tarafından resen tamamlattırılır.”
MADDE 23- 15/7/1950
tarihli ve 5682 sayılı Pasaport Kanununun 22 nci maddesinin birinci
fıkrasına “İçişleri Bakanlığınca tespit edilenlere” ibaresinden sonra
gelmek üzere “ve terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı
belirlenen yurtdışındaki her türlü eğitim, öğretim ve sağlık kuruluşları
ile vakıf, dernek veya şirketlerin kurucu ve yöneticisi olduğu veya bu
yerlerde çalıştığı İçişleri Bakanlığınca tespit edilenlere” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE
24- 10/7/1953 tarihli ve 6136
sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“6. 442
sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesine göre görevlendirilen güvenlik
korucularından hâlihazırda görevde bulunanlar ile aynı Kanunun ek 16 ncı
maddesinin birinci fıkrası ve 27/5/2007 tarihli ve 5673 sayılı Köy
Kanununda ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 1
inci maddesine göre görevleriyle ilişikleri kesilenler,”
MADDE
25- 10/2/1954 tarihli ve 6245
sayılı Harcırah Kanununun 42 nci maddesinin son fıkrasında yer alan
“Hükümeti temsilen uluslararası konferanslara katılanlar;” ibaresinden
sonra gelmek üzere “kalkınmada birinci derecede öncelikli illerde terörle
mücadele kapsamında operasyonel faaliyetlerde takviye kuvvet olarak geçici
görevlendirilen Emniyet Hizmetleri Sınıfı ve Jandarma Hizmetleri Sınıfı
personeli;” ibaresi eklenmiştir.
MADDE
26- 2692 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“Tamamlanmayan
temin ve statü geçiş iptalleri
GEÇİCİ
MADDE 10- Sahil Güvenlik Komutanlığında bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarih itibarıyla tamamlanmamış olan tüm personel temin faaliyetleri
ve statü geçiş işlemleri iptal edilmiştir.”
MADDE
27- 10/7/1983 tarihli ve 2803
sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanununun 8 inci maddesinin
başlığında yer alan “sıkıyönetim,” ibaresi metinden çıkarılmıştır.
MADDE
28- 2803 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“Tamamlanmayan
temin ve statü geçiş iptalleri
GEÇİCİ
MADDE 6- Jandarma Genel Komutanlığında bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarih itibarıyla tamamlanmamış olan tüm personel temin faaliyetleri ve
statü geçiş işlemleri iptal edilmiştir.”
MADDE
29- 14/10/1983 tarihli ve 2920
sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun mülga 144 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“İnsansız
hava araçları
MADDE
144- İnsansız hava aracı satan şirketlerin sorumlu işleticileri ve
yöneticileri, satılan araç bilgileri ile satın alanların kimlik bilgilerini
usulüne uygun şekilde tutmak ve azami kalkış ağırlığı beşyüz gram (dahil)
üzerindeki insansız hava araçları ile ilgili bilgileri, aynı gün içinde
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan kayıt sistemine kaydetmek
zorundadır. Bu kayıtlar, suç işlenmesinin önlenmesi ve suç
soruşturmalarında kullanılmak üzere kolluk birimleriyle paylaşılır. Bu
yükümlülüğe aykırı hareket edenler ile yurtdışından bireysel olarak
getirdiği veya yurtiçinde devraldığı aracı en geç üç gün içinde sisteme
kaydettirmeyenlere beşbin Türk Lirası idari para cezası verilir.
Kayıt
esnasında gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar veya veri girişi yapanlara
onbin Türk Lirası idari para cezası verilir.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca belirlenen kurallara aykırı olarak
veya mülki idare amirlerince belirlenen alanlar dışında insansız hava aracı
uçuran kişilere bin Türk Lirasından onbin Türk Lirasına kadar idari para
cezası uygulanır.
Yukarıda
sayılanlar dışında kalıp da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün insansız
hava araçları ile ilgili koyduğu kurallara ve bu kapsamda sivil havacılığı
düzenlemek maksadıyla alacağı önlemlere uymayanlara bin Türk Lirasından
onbin Türk Lirasına kadar idari para cezası verilir.
Belirlenen
alanlar dışında insansız hava aracı uçuranlara uygulanacak idari para
cezaları mahallin mülki idare amirince, diğer idari para cezaları ise Sivil
Havacılık Genel Müdürü tarafından uygulanır.
Bu
maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı ile
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca müştereken çıkarılan
yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE
30- 14/2/1985 tarihli ve 3152
sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 7 nci
maddesinde yer alan “dört” ibaresi “beş” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
31- 3152 sayılı Kanunun 28/A
maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesine “valiye bağlı olarak”
ibaresinden sonra gelmek üzere “kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli”
ibaresi eklenmiş, aynı fıkranın ikinci, üçüncü ve dördüncü cümleleri ile
mevcut dördüncü fıkranın ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmış, aynı
maddeye birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar ile
beşinci fıkrasının başına aşağıdaki cümle eklenmiş ve sekizinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bakanlıklar
ve diğer merkezi idare kuruluşları, illerde yapacakları her türlü yatırım,
yapım, bakım, onarım ve yardım işlerini bu Başkanlık aracılığıyla
yapabilirler. Bu işler karşılığı yapılacak kaynak transferlerinin hangi
aşamada ne surette avans veya tahakkuk suretiyle yapılacağı, ihaleye
çıkılmasında kaynağın sağlanması yöntemi, avans karşılığı ödeneğin
saklı tutulması, ödenek devri, aranacak belgeler ile bu kapsamdaki diğer
esas ve usuller İçişleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından
müştereken belirlenir. Bu madde kapsamında Başkanlık aracılığıyla yapılacak
işlere ilişkin ödenekler, kamu kurum ve kuruluşlarının bütçelerinde ayrı
tertiplerde izlenir, bu ödeneklerden diğer tertiplere aktarma yapılamaz ve
başka amaçlarla kullanılamaz. Söz konusu tertiplerde yer alan ödeneklerden
harcanmayan kısımlar ertesi yıl bütçesine devren ödenek kaydedilir.
Başkanlığın
gelirleri şunlardır:
a)
İçişleri Bakanlığı bütçesinden yapılacak Hazine yardımları
b) Kamu
kurum ve kuruluşlarının yatırım ve hizmetleri için aktardıkları tutarlar
c) Bağış
ve yardımlar
d) Diğer
gelirler
Bu Kanun
ve diğer mevzuatla Başkanlığa verilen görevlerin gerektirdiği her türlü
giderler Başkanlık bütçesinden karşılanır.
Başkanlığın
bütçesinin hazırlanması ve uygulanması ile diğer hususlar Maliye Bakanlığının
görüşü alınarak İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılan yönetmelikle
belirlenir.
Başkanlık
ilin ihtiyaçları çerçevesinde gerektiğinde her türlü yatırım ve
hizmetleri yerine getirebilir; bu amaçla kamu kurum ve kuruluşlarıyla,
diğer tüzel kişilerle ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapabilir ve
ortak projeler yürütebilir.”
“Başkanlığın
personel ihtiyacı İçişleri Bakanlığı kadrolarında görev yapan
personelden karşılanır.”
“İldeki
kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülmesi gereken yatırım ve hizmetlerin
aksadığının ve bu durumun halkın sağlığı, huzur ve esenliği ile kamu düzeni
ve güvenliğini olumsuz etkilediğinin vali veya ilgili bakanlığınca tespit
edilmesi durumunda, vali uygun süre vererek hizmet ve yatırımın
gerçekleştirilmesini ister. Hizmet ve yatırımın verilen sürede
gerçekleşmemesi hâlinde, vali söz konusu yatırım ve hizmetin ildeki diğer
kamu kurum ve kuruluşlarınca yerine getirilmesini isteyebileceği gibi
yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı aracılığıyla da yerine getirebilir.
Yapılan veya yapılacak harcamalar karşılığı tutarlar ilgili kurumun pay ve
ödeneklerinden tahsis yapan kurum tarafından kesilerek ilgili başkanlığa
veya hizmeti yerine getiren diğer kamu kurum ve kuruluşuna gönderilir. Bu
fıkra kapsamında ilgili genel bütçeli idarelere aktarılan tutarları, bir
yandan genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir, diğer yandan bütçesinin
ilgili tertiplerine ödenek kaydetmeye ve yıl içerisinde harcanmayan
kısımlarını ertesi yıl bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye ilgili kurum
yetkilidir. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılan tutarların
bütçeleriyle ilişkilendirilmesi bu kurumların tabi olduğu mevzuat hükümleri
çerçevesinde gerçekleştirilir.”
MADDE
32 - 3152 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 10- Yatırım izleme ve koordinasyon başkanlıklarının 2016 mali
yılı harcamaları, Maliye Bakanlığınca yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar
İçişleri Bakanlığının 2016 yılı bütçesinde yer alan ödeneklerden
karşılanır.
Başkanlıkların
kullanımında bulunan her türlü taşınır, taşıt, araç, gereç ve malzeme ile
borç ve alacaklar, hak ve yükümlülükler, yazı ve elektronik ortamdaki her
türlü kayıt ve dokümanların devir işlemleri İçişleri Bakanlığınca
belirlenecek esaslara göre yürütülür. 6360 sayılı Kanunla tüzel kişiliği
kaldırılan il özel idarelerine ait taşınmazlardan ilgisi nedeniyle Hazineye
devredilen ancak halen başkanlığın kullanımında olan taşınmazlar, bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç üç ay içinde ilgili
başkanlığın talebi ve defterdarlık tarafından tapu müdürlüğüne başvurulması
üzerine tapuda bu başkanlık adına devir ve tescil edilir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla, başkanlıklarca sözleşmeye
bağlanmış olan işler mevcut sözleşme hükümlerine göre yürütülmeye devam
olunur. Başkanlıklara devredilen sözleşmelerden dolayı taraf olunan davalar
ile başlatılmış olan takiplerde başkanlıklar kendiliğinden taraf sıfatını
kazanır. Ancak valinin uygun görmesi halinde söz konusu davalar ile
başlatılmış takipler valiliklerce sonuçlandırılır.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce, 6360 sayılı Kanunun geçici 1 inci
maddesinin yirmibeşinci fıkrası ile bu Kanun ile değiştirilmeden önceki
28/A maddesine göre; İçişleri Bakanlığı bütçesine, genel bütçe kapsamındaki
kamu idarelerinin işleri ile ilgili olarak aktarılan veya kaydedilen
ödeneklerden harcanmayan kısımlar, iş veya projenin ilgili olduğu idare
bütçesine İçişleri Bakanlığınca aktarılır. Genel bütçe kapsamında yer
almayan diğer kurum ve kuruluşlarının işlerine ilişkin İçişleri Bakanlığı
bütçesine kaydedilen ödeneklerden harcanmayan kısımlar karşılığı tutarlar
ise İçişleri Bakanlığı bütçesine gider kaydedilerek ilgili kurum veya
kuruluşun muhasebe birimi hesabına yatırılır. Yatırılan bu tutarlar ilgili
kurum veya kuruluş tarafından bütçesine gelir ve ödenek kaydedilir. Bu
fıkra kapsamında merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçelerine
kaydedilen veya aktarılan ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi yıl
bütçesine devren ödenek kaydetmeye ilgili kamu idaresi yetkilidir.”
MADDE
33- 5/4/2001 tarihli ve 4636
sayılı Millî Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri
İşletme Başkanlığının Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanunun 1 inci
maddesinin birinci fıkrasına “dış takviye kuvvetlerinin” ibaresinden sonra
gelmek üzere “, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Jandarma Genel
Komutanlığının” ibaresi eklenmiştir.
MADDE
34- 3/7/2005 tarihli ve 5393
sayılı Belediye Kanununun 45 inci maddesine birinci fıkrasından sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Ancak,
belediye başkanı veya başkan vekili ya da meclis üyesinin terör veya terör
örgütlerine yardım ve yataklık suçları sebebiyle görevden uzaklaştırılması
veya tutuklanması ya da kamu hizmetinden yasaklanması veya başkanlık sıfatı
veya meclis üyeliğinin sona ermesi hallerinde 46 ncı maddedeki makamlarca
belediye başkanı veya başkan vekili ya da meclis üyesi görevlendirilir.
Görevlendirilecek kişinin seçilme yeterliğine sahip olması şarttır.
Görevden uzaklaştırılan veya tutuklanan belediye meclisi üyesinin istifa
etmesi halinde de bu fıkra hükümleri uygulanır. Bu fıkra gereğince belediye
başkanı veya başkan vekili görevlendirilen belediyelerde bütçe ve muhasebe
iş ve işlemleri valilik onayı ile defterdarlığa veya mal müdürlüğüne
gördürülebilir. Bu belediyelerde belediye meclisi, başkanın çağrısı
olmadıkça toplanamaz. Meclisin, encümenin ve komisyonların görev ve
yetkileri 31 inci maddede belirtilen encümen üyeleri tarafından yürütülür.”
MADDE
35- 5393 sayılı Kanunun 57 nci
maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Ancak
belediye veya bağlı idarelerde; hizmetlerin aksatılmasının terör veya
şiddet olaylarıyla mücadeleyi olumsuz etkilediğinin veya etkileyeceğinin
valilik tarafından belirlenmesi halinde, valilik söz konusu hizmeti Yatırım
İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı, il özel idaresi veya kamu kurum ve
kuruluşları aracılığıyla yapar veya yaptırır. Valiliğin talebi üzerine,
yapılan veya yapılacak harcamalar karşılığı tutarlar, Maliye Bakanlığı veya
İller Bankası Anonim Şirketince ilgili idare payından kesilerek ilgili
kurum ve kuruluşa gönderilir. Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu
idarelerine aktarılan tutarlar bu idarelerin bütçeleriyle ilişkilendirilir.
Bu fıkra kapsamındaki ihtiyaçlar; parasal ve bütçe sınırlamasına tabi
olmaksızın 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinde
belirtilen usule göre temin edilir.
Belediye
ve bağlı idare imkânlarının terör veya şiddet olaylarına dolaylı ya da
doğrudan destek sağlamak amacıyla kullanıldığının valilik tarafından
belirlenmesi durumunda, terör ve şiddet olaylarına destek olmak amacıyla
kullanılan belediye veya bağlı idare taşınırlarına mahallin en büyük mülki
idare amiri tarafından el konulur. Bu fıkra kapsamında sorumluluğu tespit
edilen belediye veya bağlı idare personelinin vali veya kaymakam tarafından
görevden uzaklaştırılması halinde göreve iade işlemi ancak uzaklaştırma
işlemini yapan makam tarafından yapılır.”
MADDE
36- 5393 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 9- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce terör veya terör
örgütlerine yardım ve yataklık suçları kapsamında haklarında yürütülen
soruşturma veya kovuşturma nedeniyle görevden uzaklaştırılan belediye
başkanı, başkan vekili ve meclis üyelerinin yerine 45 inci maddenin birinci
fıkrasının (b) bendine göre işlem yapılmış olsa bile onbeş gün içerisinde
46 ncı maddedeki yetkili makamlarca 45 inci maddenin ikinci fıkrasında
belirtilen usule göre görevlendirme yapılır.”
MADDE
37- Ekli (3) sayılı listede yer
alan kadro ihdas edilerek 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin İçişleri
Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Milli Savunma ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 38- 22/4/1925 tarihli ve 657 sayılı Harita Genel
Komutanlığı Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a)
Savunma, güvenlik ve istihbarat ile kalkınma, eğitim ve bilimsel araştırma
amaçlı yurtiçi ve yurtdışına ait temel harita ve harita bilgileri ile
coğrafi verilerin üretimi,”
MADDE
39- 657 sayılı Kanuna aşağıdaki ek
madde eklenmiştir.
“Coğrafi
Veri Merkezi
EK MADDE
4- Savunma, güvenlik, istihbarat ve kalkınma maksatlı çalışan kurum ve
kuruluşların temel coğrafi veri ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla Harita
Genel Komutanlığına bağlı olarak Coğrafi Veri Merkezi kurulmuştur.”
MADDE
40- 657 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 3- Coğrafi Veri Merkezi ve destekleyecek diğer birimler için ihtiyaç
duyulacak kadrolara açıktan ve naklen yapılacak atamalar Merkezi Yönetim
Bütçe Kanunundaki sınırlamalara tabi değildir.”
MADDE
41- 21/6/1927 tarihli ve 1111
sayılı Askerlik Kanununun 14 üncü maddesinin dördüncü, beşinci ve yedinci
fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
“Yükümlülerin
sağlık muayeneleri Türk Silahlı Kuvvetleri sağlık yeteneğine ilişkin
yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre yapılır. Bu muayeneler,
askerlik şubesinin bulunduğu yerde öncelikle varsa kayıtlı olduğu aile
hekimi tarafından, yoksa en yakın resmi sivil sağlık kuruluşunda tek tabip
tarafından yapılır. Aile hekimlerince veya resmi sağlık kuruluşunca
hakkında karar verilmeyenler Sağlık Bakanlığınca belirlenen en yakın
yetkili sağlık kurullarına sevk edilir.
Yükümlüler
hakkında ertesi yıla bırakma, sevk geciktirmesi veya askerliğe elverişli
değildir kararlı sağlık raporlarını tanzim etmeye yetkili makam, Sağlık
Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kuruluşu sağlık kuruludur. Ancak,
yatalaklar ile gözle görülür rahatsızlığı bulunanlar hakkında ertesi yıla
bırakma, sevk geciktirmesi veya askerliğe elverişli değildir kararlı sağlık
raporları, askerlik şubesi başkanı veya vekili ile mülki amirliklerce
görevlendirilen resmi iki sivil (varsa biri aile hekimi) tabipten teşkil
edilecek geçici sağlık kurulunca verilebilir. Geçici sağlık kurulunca karar
verilemeyen yükümlüler askerlik şubelerince Sağlık Bakanlığınca belirlenen
en yakın yetkili sağlık kurullarına sevk edilirler.”
“Bu
madde kapsamında yapılacak sağlık muayenelerinden herhangi bir ücret veya
katkı payı alınmaz.”
MADDE
42- 1111 sayılı Kanunun 62 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “asker hastanelerinden” ibaresi
“resmi sağlık kuruluşundan” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
43- 28/2/1982 tarihli ve 2629
sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç ve Kurbağa Adam Hizmetleri Tazminat
Kanununun 12 nci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Pilot,
silah sistem subayı, seyrüsefer subayı, taktik koordine subayı, uçuş ekibi
personeli, görev ekibi personeli, paraşütçü, denizaltıcı, ADS pilotu,
dalgıç ve kurbağa adamlardan 23 yıl ve daha fazla uçuculuk, paraşütçülük,
dalıcılık hizmet süresi olanlara 23’üncü hizmet yılı karşılığında
gösterilen oranda aylık tazminat ödenir. Jet ve pervaneli pilotlarından 32
yıl ve daha fazla uçuş hizmet süresi olanlara tazminat oranı %680 olarak
uygulanır.”
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
MADDE
44- 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 30- Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında 33 üncü
maddenin (a) fıkrası uyarınca araştırma görevlisi kadrosuna atanmış olup,
bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte araştırma görevlisi kadrosunda
bulunanların statüleri herhangi bir işleme gerek kalmaksızın 50 nci
maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde belirtilen statüye dönüştürülmüş
sayılır ve bunlar hakkında söz konusu (d) bendi hükümleri uygulanır. Bu
şekilde statüleri değiştirilen araştırma görevlilerinden 33 üncü maddenin
(a) fıkrasına göre yeniden ataması yapılmayanların mecburi hizmet
yükümlülükleri kaldırılır. 35 inci madde uyarınca başka bir üniversitede ve
yurtdışında eğitimde bulunanlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üniversitelerinin talebi üzerine onbeş gün içinde kendi
üniversitelerine dönmek zorundadırlar. Bu süre içerisinde dönmeyenlerin
atamaları iptal edilir.”
Pilotlara
ödenecek tazminat
MADDE
45- (1) Sadece Emniyet Genel
Müdürlüğü ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kadro veya pozisyonlarında
bulunan pilotlar için geçerli olmak üzere; 28/2/1985 tarihli ve 3160 sayılı
Emniyet Teşkilâtı Uçuş ve Dalış Hizmetleri Tazminat Kanununun 6 ncı
maddesinin (f) fıkrasının birinci paragrafının birinci cümlesindeki
“%5.5’i” ibaresi “%7’si” şeklinde ve aynı Kanuna ekli Ek Cetvelin “Pilot
Aylık Tazminat Oranları (%)” sütununda yer alan tazminat oranları hizmet yılları
itibarıyla aşağıdaki şekilde uygulanır.
Uçuş Hizmet Yılı
|
Pilot Aylık Tazminat Oranları (%)
|
1
|
290
|
2
|
297
|
3
|
306
|
4
|
345
|
5
|
359
|
6
|
371
|
7
|
392
|
8
|
403
|
9
|
418
|
10
|
495
|
11
|
514
|
12
|
535
|
13
|
653
|
14
|
780
|
15
|
790
|
16
|
815
|
17
|
840
|
18
|
867
|
19
|
875
|
20
|
878
|
21
|
888
|
22
|
895
|
23
|
930
|
MADDE
46- 12/4/1991 tarihli ve 3713
sayılı Terörle Mücadele Kanununun ek 1 inci maddesinin beşinci fıkrasına
“Bir başkasının bakımına muhtaç olacak derecede engelli olanlar,”
ibaresinden sonra gelmek üzere “terör örgütlerine veya Milli Güvenlik
Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar
verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut
bunlarla irtibatı olduğu ilgili valilerce tespit edilenler,” ibaresi
eklenmiştir.
Yürürlük
MADDE
47- (1) Bu Kanunun;
a) 45
inci maddesi 31/8/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) Diğer
maddeleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE
48- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
23/11/2016
Liste için tıklayınız.
|