OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA BAZI
DÜZENLEMELER YAPILMASI
HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/678
Olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması; Anayasanın
121 inci maddesi ile 25/10/1983 tarihli ve 2935
sayılı Olağanüstü Hal Kanununun 4 üncü maddesine göre, Cumhurbaşkanının
başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu’nca 31/10/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ
BÖLÜM
Güvenlik
ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 1 – 18/3/1924
tarihli ve 442 sayılı Köy Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 3- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte güvenlik korucusu olanlardan,
bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla;
a) 49
yaşını dolduranların görevleriyle ilişiği bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altı ay içinde kesilir ve bunlara önceden peşin ödenmiş
olan ücretin kalan günlere isabet eden tutarı geri alınmaz.
b) 44 yaşını doldurmuş ancak 50 yaşından gün
almamış ve hizmet süresi onbeş yıl ve üzeri
olanlardan bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde
başvuruda bulunanların görevleriyle ilişiği başvuru tarihinden itibaren
altı ay içinde kesilir ve bunlara önceden peşin ödenmiş olan ücretin kalan
günlere isabet eden tutarı geri alınmaz.
Birinci
fıkra kapsamında ilişiği kesilenlere bu Kanunun ek 16 ncı
maddesinin birinci fıkrası uyarınca aylık bağlanır. Aylık miktarı
hesaplanırken onbeş yıldan daha az hizmeti
olanlar için onbeş yıl esas alınır.
Birinci
fıkra kapsamında ilişiği kesilenlerin yerine aynı yerleşim biriminde görev
yapmak üzere öncelikle ve sırasıyla varsa 30 yaşını doldurmamış olmak
kaydıyla çocuklarından birisi, yoksa kardeşlerinden birisi güvenlik korucusu
olarak görevlendirilebilir.
Birinci fıkranın (b) bendine göre ilişiği kesilen
güvenlik korucularına, ilişiklerinin kesildiği tarihi takip eden aybaşından
50 yaşından gün alacakları tarihi takip eden aybaşına kadar olan ay
sayısının, en son aldıkları aylık ücretleri ile ilişiklerinin kesildiği
tarihi takip eden aybaşında bu Kanunun ek 16 ncı
maddesi uyarınca bağlanan ilk aylıkları arasında oluşan farkın yarısı ile
çarpımı sonucu bulunacak tutarda tazminat defaten ödenir. Verilecek tazminat tutarından herhangi bir vergi ve
kesinti yapılmaz.”
MADDE
2 – 26/6/1973
tarihli ve 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanununun 2 nci
maddesinin birinci fıkrasına “bekar odaları,”
ibaresinden sonra gelmek üzere “günübirlik kiralanan evler,” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE
3 – 1774
sayılı Kanunun 15 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “2,” ibaresi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
4 – 1774
sayılı Kanunun ek 1 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddenin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Bu Kanunun 2 nci maddesinde sayılan
özel veya resmi her türlü konaklama tesisleri tüm kayıtlarını bilgisayarda
günü gününe tutmak, genel kolluk kuvvetlerinin bilgisayar terminallerine
bağlanarak mevcut bilgi, belge ve kayıtları genel kolluk kuvvetlerine anlık
olarak bildirmek zorundadırlar.
İkinci fıkrada belirtilen genel kolluk kuvvetlerinin
terminallerine bağlanmayanlara onbin Türk Lirası,
anlık veri göndermeyen veya gerçeğe aykırı kayıt tutanlara beşbin Türk Lirası idari para cezası, mülki idare
amirlerince verilir. Bu fiillerin tekrarı halinde işletme ruhsatları iptal
edilir. Bu maddeye göre verilen idari para cezaları tebliğinden itibaren
bir ay içinde ödenir.
Bu Kanunun 2 nci maddesinde sayılan
özel veya resmi her türlü konaklama tesisleri, ikinci fıkrada belirtilen
genel kolluk kuvvetlerinin terminallerine bağlanmak için gerekli işlemleri
bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde tamamlar.
Bu maddenin uygulanması ile görevi gereği bu verileri kullanan
kamu personelinin denetimine ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı
tarafından belirlenir.”
MADDE
5 – 18/12/1981 tarihli ve 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanununun
27/A maddesinin birinci fıkrasına “Türk Silahlı Kuvvetlerine” ibaresinden
sonra gelmek üzere “veya Sahil Güvenlik Komutanlığına” ibaresi eklenmiştir.
MADDE
6 – 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 4 üncü
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Türk
Silahlı Kuvvetlerine, Sahil Güvenlik Komutanlığına, Jandarma Genel
Komutanlığına ve Emniyet Genel Müdürlüğüne ait harekat,
eğitim ve savunma amaçlı yapılar için bu Kanun hükümlerinden hangisinin ne
şekilde uygulanacağı Millî Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ile Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı tarafından müştereken belirlenir.”
MADDE
7 – 4/4/1990 tarihli ve 3621 sayılı Kıyı Kanununun 3 üncü
maddesinin birinci fıkrasına “Türk
Silahlı Kuvvetlerine” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya Sahil Güvenlik
Komutanlığına” ibaresi eklenmiştir.
MADDE
8 – 3621 sayılı Kanunun 6 ncı
maddesinin dördüncü fıkrasının (a) bendine “Sahil Güvenlik Komutanlığının
faaliyetlerinin özelliği gereği kıyıdan başka yerde yapılması mümkün
olmayan Sahil Güvenlik Komutanlığı bağlısı gemi/bot karakolları ve destek
birimi binaları,” ibaresi eklenmiştir.
MADDE
9 – 10/7/2003 tarihli ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanununun 2
nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Türk
Silahlı Kuvvetlerine” ibaresi “Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel
Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğüne”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
10 –
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu
Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer
alan “Türk Silahlı Kuvvetleri (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı dahil)” ibaresi “Türk Silahlı
Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 11 – 3/7/2005
tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 75 inci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Afet,
kitlesel göç ve teröre maruz kalan yerleşim birimlerinin belediyeleri ile
bu Kanunun 45 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince belediye başkanı
veya başkan vekili görevlendirilen belediyelerde, vali veya belediye
başkanı, aksayan belediye hizmetinin başka bir belediye tarafından yerine
getirilmesini talep edebilir. Yardım istenilen belediye, meclis kararına
gerek olmaksızın İçişleri Bakanının izniyle bu talebi yerine getirebilir.”
İKİNCİ BÖLÜM
Millî Savunma ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 12 – 21/6/1927 tarihli ve 1111 sayılı Askerlik
Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 54 – 15 Temmuz 2016 tarihinde
gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemin devamı
niteliğindeki eylemlere, görevi olmadığı halde mukavemet ederken şehit
olanların kendinden olma erkek çocukları ile aynı anne ve babadan
kardeşlerinin tamamı hakkında, 10 uncu maddenin birinci fıkrasının (9)
numaralı bendinin (b) alt bendinin ikinci paragrafında düzenlenen hükümler
uygulanır. Bu maddenin
uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Millî Savunma Bakanlığınca
belirlenir.”
MADDE 13 – 27/7/1967
tarihli ve 926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 14 üncü
maddesinin birinci ve üçüncü fıkralarına aşağıdaki cümleler ile dördüncü
fıkrasına “bir yıllık” ibaresinden sonra gelmek üzere “(doğrudan Özel
Kuvvetler Komutanlığı emrinde görev yapmak üzere subay nasbedilenler
için iki yıl)” ibaresi eklenmiştir.
“Doğrudan
Özel Kuvvetler Komutanlığı emrinde görev yapmak üzere subay nasbedilecek olanların yaş ve diğer giriş şartları
Genelkurmay Başkanlığının görüşü alınarak Millî Savunma Bakanlığınca
belirlenir.”
“Doğrudan
Özel Kuvvetler Komutanlığı emrinde görev yapmak üzere subay nasbedilenlerin deneme süresi iki yıldır.”
MADDE 14 – 926
sayılı Kanunun 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle ve aynı
maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Özel Kuvvetler Komutanlığı emrinde görev yapmak üzere
muvazzaf subaylığa nasbedilenler, doğrudan Özel
Kuvvetler Komutanlığı emrine atanırlar.”
“Doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığında görev yapmak
üzere subay nasbedilenler sınıflarına
bakılmaksızın Özel Kuvvetler Komutanlığında eğitime tabi tutulurlar. Bu
eğitimlerde sağlık nedenleri hariç olmak üzere başarı gösteremeyenlerin
Türk Silahlı Kuvvetleri ile ilişikleri kesilir ve aldıkları aylıkları
dışında Devletçe bunlara yapılan masraflar, kanuni faizleriyle birlikte
kendilerinden tahsil olunur. Sağlık nedenleri ile başarı gösteremeyenler
bir sonraki dönem eğitimine katılırlar. Bunlardan ikinci dönem eğitimde de
başarı gösteremeyenler kuvvet komutanlıklarınca sınıf ve rütbelerine uygun
görevlere atanırlar. Doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığında görev yapmak
üzere subay nasbedilenlerden sonradan Özel
Kuvvetler Komutanlığı dışına atananlar, ayrıca sınıflarına ilişkin
eğitimlere tabi tutulurlar.”
MADDE
15 –
926 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine
aşağıdaki cümle ile dördüncü fıkrasına “atandıkları görevde bir yıllık”
ibaresinden sonra gelmek üzere “(doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığı
emrinde görev yapmak üzere astsubay nasbedilenler
için iki yıl)” ibaresi ve aynı fıkraya aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığı
emrinde görev yapmak üzere astsubay nasbedilecek
olanların yaş ve diğer giriş şartları Genelkurmay Başkanlığının görüşü
alınarak Millî Savunma Bakanlığınca belirlenir.”
“Doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığı
emrinde görev yapmak üzere astsubay nasbedilenlerin
deneme süresi iki yıldır.”
MADDE 16 –
926 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 36- Kriz veya harekât
kaynaklı ihtiyaç durumlarında kuvvet komutanlıklarının pilot ihtiyacının
muvazzaf personel dışında harbe hazır pilotlarla karşılanabilmesi
maksadıyla; bu komutanlıklar bünyesinde pilot olarak hizmet vermiş ve kendi
istekleriyle görevden ayrılmış olanlar, uçuculuk niteliklerini haiz olmak
kaydıyla ilgili kuvvet komutanlığının teklifi ve Millî Savunma Bakanlığının
onayı ile ihtiyat pilot olarak görevlendirilebilirler. İhtiyat
pilotlara, belirli aralıklarla ayda üç işgününden kısa olmamak ve bir
sözleşme yılında toplam altmış işgününü geçmemek kaydıyla, belirlenecek
hava araçlarında ve bölgelerde görev uçuşu yaptırılır ve bu süre içinde
ihtiyaca göre tazeleme ve harbe hazırlığın devamı eğitimi verilir. İhtiyat pilot sayısı, ilgili kuvvet komutanlığının önerisi ve
Millî Savunma Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakanlar Kurulunca
belirlenir.
İhtiyat pilotlar,
sözleşme ile ihtiyat pilot statüsüne alınırlar. Bir tüzel
kişilik tarafından istihdam edilenlerin sözleşmeleri, ihtiyat pilotun
yazılı rızası alınmak kaydıyla istihdam edildikleri tüzel kişilikle,
diğerlerinin sözleşmeleri ise kendileriyle yapılır. Tüzel kişilik ve/veya
gerçek kişilerle yapılan sözleşme, ilgili kuvvet komutanlığının teklifi ve Millî
Savunma
Bakanlığının uygun görmesi halinde tek taraflı olarak feshedilebilir.
İlgili kuvvet
komutanlıkları tarafından eğitim veya görev amaçlı uçuş yapacak olan
ihtiyat pilotun uçuş süreleri ve uçuş görev süreleri, pilotun görev yaptığı
tüzel kişiliğe bildirilir. Uçuş görev süreleri ve uçuş süreleri ilgili komutanlık
ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün ilgili mevzuatında belirtilen
süreleri kapsar ve karşılıklı koordine ile düzenlenir.
Sosyal güvenliğe
ilişkin olarak aşağıdaki hükümler uygulanır:
a) İhtiyat pilot
olarak çalıştırılanlar hakkında 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (a) bendi hükmü uygulanır. Kamu kurum ve
kuruluşlarında çalışmaları sebebiyle yaşlılık veya emekli aylığı kesilmiş olanlardan
bu maddenin beşinci fıkrasının (d) bendi kapsamında görevlendirilenler
hariç olmak üzere herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan yaşlılık ve emekli
aylığı alanlar hakkında 5335 sayılı Kanunun 30 uncu
maddesi hükümleri uygulanmaz.
b) İhtiyat pilotların
hizmetleri, ilgili kuvvet komutanlığı tarafından çalıştığı sürelerle
sınırlı olarak bildirilir.
c) Bu kapsamda
çalışanlar hakkında, emeklilik ve yaşlılık aylığı alanlar hariç 5510 sayılı
Kanunun 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında yer
alan tablonun (13) numaralı sırasındaki hükümler uygulanır.
d) İhtiyat pilot
olarak çalıştırılanlara 22/5/2003 tarihli ve 4857
sayılı İş Kanunu hükümleri uygulanmaz.
Mali hususlarda
aşağıdaki hükümler uygulanır:
a) İhtiyat pilot
olarak çalıştırılanlara, aylık görev süresi içinde toplamda üç saati
geçmemek üzere, ilgili kuvvet komutanlığınca kayıt altına alınan her uçuş
saati başına jet pilotları için (10.000), pervaneli pilotları için (7.000)
gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak
tutarda uçuş tazminatı ödenir. Görev yapılan her gün için ise jet
pilotlarına (2.500), pervaneli pilotlarına (2.000) gösterge rakamının memur
aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ayrıca ödeme yapılır.
Bir saatten az uçuş süreleri için uçulan süreyle orantılı olarak ödeme
yapılır. Bu ödemeler, uçuşun gerçekleştiği ayı takip eden aybaşında
yapılır.
b)
İhtiyat pilot olarak çalıştırılanlara, aylık görev süresi içinde ilgili
komutanlıkça ihtiyaç duyulması halinde üç saatten fazla uçulan her uçuş
saati başına jet pilotları için (5.000), pervaneli pilotları için (3.500)
gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak
tutarda toplu uçuş tazminatı her sözleşme yılının sonunda ödenir. Bu ödemenin
yapılmasında yıllık seksen saatten fazla uçuşlar dikkate alınmaz. Yıllık
sözleşme süresini tamamlamadan ayrılanlara toplu uçuş tazminatı ödenmez.
c) Bu kapsamda
yapılan ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi kesintisi
yapılmaz.
d) İlgili kuvvet
komutanlığının talebi, ilgili kamu kurum veya kuruluşunun muvafakati ve
personelin rızası üzerine kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilen
ihtiyat pilotlara bu madde kapsamında ödeme yapılmaz. Ancak bu personelin
ihtiyat pilot olarak komutanlık bünyesindeki uçuş saatleri, tabi oldukları
mevzuat uyarınca uçuş sürelerinde değerlendirilir.
e) İhtiyat pilotlara,
bu maddede öngörülen ödemeler ile 10/2/1954
tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununa göre hak kazanılması halinde
yapılabilecek harcırah ödemeleri dışında ilgili kuvvet komutanlığınca herhangi
bir ödeme yapılmaz.
İhtiyat pilotların
göreve çağrılma usulleri, tabi olacakları disiplin hükümleri, sağlık
yetenekleri, kıyafetleri, yapılacak sözleşmeler ile diğer hususlar Millî
Savunma Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 17 – 31/7/1970 tarihli ve
1325 sayılı Millî Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilâtı Hakkında Kanuna 2 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 2/A
maddesi eklenmiştir.
“Askeri fabrikalar ve tersaneler
MADDE 2/A- Askeri fabrikalar ve tersaneler, üretim
planlaması çerçevesinde ve asli görevlerini aksatmamak kaydıyla genel
yönetim kapsamındaki kamu idarelerinden, kamu iktisadi teşebbüslerinden,
yabancılar dahil gerçek ve tüzel kişilerden
sipariş almaya veya bunların ihtiyaçları için teklif vermeye, bu siparişler
ve teklifler sebebiyle her türlü ticari işlemlere girişmeye ve gerektiğinde
müşterek imalatta bulunmaya, atıl durumda olan tezgâh ve ekipmanlarını
kiralamaya yetkilidir. Bu faaliyetlerin icrasında, 30/5/1985
tarihli ve 3212 sayılı Silahlı Kuvvetler İhtiyaç Fazlası Mal ve
Hizmetlerinin Satış, Hibe, Devir ve Elden Çıkarılması; Diğer Devletler
Adına Yurt Dışı ve Yurt İçi Alımların Yapılması ve Eğitim Görecek Yabancı
Personel Hakkında Kanun ve 10/6/1985 tarihli ve 3225 sayılı Millî Savunma
Bakanlığı, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanlıklarına Bağlı Kurumlar
ile Asker Hastanelerinde Döner Sermaye Teşkili ve İşletilmesine İlişkin
Kanun hükümleri uygulanmaz. Bu kapsamda yürütülecek faaliyetlerle ilgili usul
ve esaslar Millî Savunma Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirlenir.”
MADDE 18
– 1325 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 8- 31/12/2020
tarihini geçmemek kaydıyla, emekli subay ve astsubaylar Millî Savunma
Bakanlığı ve bağlı birimlerinde personel ve askeri öğrenci temin
faaliyetine yönelik hizmetlerin yürütülmesi için görevlendirilebilir.
Bunlara görev yaptıkları her gün için (1.500) gösterge rakamının memur
aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçmemek üzere damga
vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ücret
verilir. Bu kapsamda görevlendirilebilecek toplam personel sayısı üçyüzü geçemez. Bu şekilde görevlendirileceklerin
seçimi, nitelikleri, görev ve yetkileri, verilecek ücretin tutarı ile bu
maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar Millî Savunma Bakanlığınca
çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 19 –
18/3/1986 tarihli ve 3269 sayılı Uzman Erbaş
Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 4- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte 7 nci
hizmet yılını tamamlamış ve 10 uncu hizmet yılını bitirmemiş olan uzman
erbaşlara, 15 inci maddedeki diğer şartları taşımaları kaydıyla bu maddenin
yayımı tarihinden itibaren yapılacak ilk astsubaylığa geçiş sınavına
müracaat hakkı verilir.”
MADDE 20 – 21/4/2005
tarihli ve 5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 30 uncu maddesinin dördüncü fıkrasına
aşağıdaki bent eklenmiştir.
“j) 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri
Personel Kanununun ek 36 ncı maddesi kapsamında
istihdam edilen ihtiyat pilotlar,”
MADDE 21 – 18/10/2016 tarihli ve 6749 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan Tedbirlere
İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun
3 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ayrıca
Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi daire başkanı ve üyeleri
ile askeri hâkimlerin askeri rütbeleri, mahkûmiyet kararı aranmaksızın
alınır.”
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
MADDE 22 – 4/6/1937
tarihli ve 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanununa aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
“EK
MADDE 35- Emniyet Genel Müdürlüğü, adli süreçlerin hızlandırılması
amacıyla, siber suçlarla mücadele birimlerindeki adli bilişim incelemeleri
ve siber suç analizlerinde personel yetersizliği nedeniyle ihtiyaç duyulan
teknik personeli, bu madde kapsamında aynı anda çalıştırılacak toplam
personel sayısının beşyüzü aşmaması ve sözleşme
süresinin 31/12/2020 tarihini geçmemesi kaydıyla,
4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin
birinci fıkrasının (b) bendinde düzenlenen pazarlık usulüyle, 10/12/2003
tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 27 nci maddesi, 28 inci maddesinin beşinci fıkrası ve 4734
sayılı Kanunun 62 nci maddesinde belirtilen
sınırlamalar ile aynı Kanunun ek 8 inci maddesinde öngörülen uygun görüş
alma şartına tabi olmaksızın, mali yılla sınırlı yüklenme, ertesi yıla
geçen yüklenme ve gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişmek suretiyle
hizmet alımı yoluyla temin edebilir.”
MADDE 23 – 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun ek 11 inci maddesinin onuncu
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Mahkeme
tarafından kayyım atanıncaya kadar kurucu vakıf, Vakıflar Genel Müdürlüğü
tarafından yönetilir.”
MADDE 24 –
2547 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 73- Ek 11 inci maddenin onuncu fıkrasının yürürlüğe girdiği tarihten
önce faaliyet izni geçici olarak durdurulan vakıf yükseköğretim kurumları
ve bu kurumların kurucu vakıfları hakkında da aynı fıkra hükümleri
uygulanır.”
MADDE 25 – 7/5/1987
tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun ek 3 üncü
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Sağlık
Bakanlığı ve Millî Savunma Bakanlığınca müştereken belirlenen yerlerde
askerlik hizmetini yedek subay olarak yerine getirenler, Devlet hizmeti
yükümlülüğünü tamamlamış sayılır.”
MADDE 26 – 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik
Sigortası Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 16- 31/12/2023 tarihine
kadar uygulanmak üzere, özelleştirme kapsamına alınan kuruluşlar dahil 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine
tabi iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların
müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, mülga 18/6/1999 tarihli ve
4389 sayılı Bankalar Kanununa tabi faaliyeti devam eden kamu bankaları,
büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve bunlara ait
tüzel kişilerin veya bunlara bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel
kişiliğini haiz kuruluşların, Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı tahsil
dairelerince 6183 sayılı Kanun kapsamında takip edilen işsizlik sigortası
prim borçlarına karşılık, mülkiyeti bu idarelere ait ve üzerinde herhangi
bir takyidat bulunmayan taşınmazlardan Kurum
tarafından uygun görülenler Sosyal Güvenlik Kurumunun görevlendireceği üç
temsilci ile taşınmazın bulunduğu yerdeki defterdarlık tarafından
görevlendirilecek iki temsilciden oluşan komisyon tarafından ve
gerektiğinde bilirkişi mütalaası alınmak suretiyle takdir edilecek değeri
üzerinden, borçlu kurumun da uygun görüşü alınarak Kurum bütçesinin gelir
ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin Kurumca satın alınabilir.
Bu idarelerin satın alınan
taşınmazlarının tapu işlemlerine esas olan ve birinci fıkrada belirtilen
şekilde tespit edilen değerine eşit tutarda Kuruma ait olan ve Sosyal
Güvenlik Kurumuna bağlı tahsil dairelerince 6183 sayılı Kanun kapsamında
takip edilen işsizlik sigortası prim borcu, satın alma işlemi
sonuçlandığında Sosyal Güvenlik Kurumunca terkin edilir.
Bu madde hükümleri, birinci fıkrada
sayılan kuruluşlar dışında kalan, borcunu ödemede çok zor duruma düştüğü
Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı denetim elemanlarının inceleme raporu ile
tespit edilen ve Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı tahsil dairelerince 6183
sayılı Kanun kapsamında takip edilen işsizlik sigortası prim borcu bulunan
diğer mükelleflerin (tüzel kişiliği bulunanların ortaklarına ait olanlar dahil) taşınmazları için de uygulanabilir.
Bu madde uyarınca Kurum tarafından satın
alınan taşınmazlardan, Maliye Bakanlığınca kamu hizmetlerinde kullanılmak
veya gerektiğinde genel hükümlere göre değerlendirilmek üzere talep
edilenler, Kurum Yönetim Kurulunun uygun görüşü ve Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanı onayıyla bedeli karşılığında Hazineye devredilir.
Devir bedeli; bu madde uyarınca satın
alınan taşınmazlar için satın alma bedeli, satın alma tarihinden altı ay
geçtikten sonra devir halinde satın alınan bedele geçen sürede yeniden
değerleme oranı kadar artış yapılmak suretiyle belirlenir. Devir bedeli
Fona aktarılır.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul
ve esaslar Sosyal Güvenlik Kurumu ve Kurum tarafından müştereken
belirlenir.”
MADDE 27 – 14/10/1999 tarihli ve 4456 sayılı Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketinin
Kuruluşu Hakkında Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 1- Görece az gelişmiş bölgelerdeki yatırım ortamını canlandırarak
istihdam, üretim ve ihracatı artırmak yoluyla bölgeler arası gelişmişlik
farklarını azaltmak amacıyla gerçekleştirilecek olan Cazibe Merkezleri
Programı, Banka aracılığıyla yürütülür.
Cazibe
Merkezleri Programı kapsamında verilecek destekler Hazine Müsteşarlığı
bütçesinden Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketine aktarılacak kaynaktan
karşılanır. Hazine Müsteşarlığının 10/12/2003
tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile diğer
mevzuat kapsamındaki sorumluluğu, kaynağın bütçe mevzuatında öngörülen
usule uygun olarak Bankaya aktarılması ile sınırlıdır.
Banka,
Cazibe Merkezleri Programı kapsamında; arsa temini, altyapı işleri ve bina
inşaatı ile ilgili iş ve işlemler için söz konusu kaynağı öncelikle Yatırım
İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarına, il özel idarelerine, belediyelere
olmak üzere, kamu kurum ve kuruluşlarına veya organize sanayi bölgeleri
tüzel kişiliklerine kullandırabilir.
Cazibe
Merkezleri Programı kapsamında; yeni yatırım projeleri için veya yarım
kalmış ya da yatırımı tamamlanarak işletme sermayesi yetersizliği nedeniyle
işletmeye geçememiş veya kısmen geçmiş yahut başka sebeplerle faaliyet
göstermeyen tesislerin yeniden ekonomiye kazandırılması için yatırım ve
işletme dönemi destekleri sağlanabilir.
Cazibe
Merkezleri Programının uygulanacağı iller ile bu Program kapsamındaki;
a)
Danışmanlık Hizmeti Desteği,
b) 12/4/2000 tarihli ve 4562 sayılı Organize Sanayi
Bölgeleri Kanununun geçici 9 uncu maddesi kapsamında tahsisi yapılabilecek
ve bedeli aynı maddede belirtilen usule göre ödenmek ve mahsuplaşmak
suretiyle ya da Bakanlar Kurulunca belirlenecek diğer usullerle temin
edilen organize sanayi bölgesi parsellerinin, boş veya yatırıma uygun
parsel bulunmaması halinde Hazine taşınmazlarının üzerinde anahtar teslimi
fabrika binası yapılarak yatırımcılara kiralanmak üzere Yatırım İzleme ve
Koordinasyon Başkanlıklarına veya il özel idarelerine üretime geçme şartı
aranmaksızın devri suretiyle uygulanacak Bedelsiz Yatırım Yeri Tahsisi
Desteği,
c)
Anahtar Teslim Fabrika Binası Yapım Desteği,
ç)
Faizsiz Yatırım Kredisi Desteği,
d) Faiz
İndirimli İşletme Kredisi Desteği,
e)
Bakanlar Kurulunca belirlenen illerden halen faaliyette bulunan üretim
tesisini Cazibe Merkezleri Programı kapsamındaki illere taşımak isteyen
yatırımcılara yönelik nakdi taşınma desteklerini kapsayan ve taşınan tesisi
yatırımlarda devlet yardımları hakkındaki kararlar kapsamında yeni
yatırımların faydalandığı destek unsurlarından yararlandırmaya imkân veren
Üretim Tesislerini Taşıma Desteği,
f) Hazine taşınmazlarının çağrı merkezi ve veri
merkezi yapımı için tahsisi, muvafakatleri alınmak kaydıyla mülkiyeti 5018
sayılı Kanunun eki (II) sayılı cetvelde yer alan idarelere, mahalli
idarelere, kamu iktisadi teşebbüslerine ve diğer kamu kurum ve
kuruluşlarına ait atıl vaziyetteki kamu binalarının çağrı merkezi ve veri
merkezi olarak kullanımı için tahsisi, çağrı merkezi ve veri merkezi binası
yapım desteği ve çağrı merkezlerinde ve veri merkezlerinde ihtiyaç duyulan
telekomünikasyon altyapısına verilecek destekleri kapsayan Çağrı ve Veri
Merkezleri Yatırım Desteği ile veri merkezleri için Enerji Desteği,
g)
Cazibe Merkezleri Programı kapsamında uygulanacak diğer destek unsurları,
ğ)
Desteklere başvuru ve desteklerden yararlanma koşulları, destek
uygulamalarına konu arsa, fabrika binaları, Hazine taşınmazları ile kamu
kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazlar üzerinde gerektiğinde ilgililer
lehine sınırlı ayni hak tesisi, tahsis, kullanım, kiralama ile destek
konusu taşınmazların mülkiyetinin devri,
h)
Destek sözleşmelerinin sona erdirilmesi, desteğin geri alınması, müeyyide
uygulanması ve destek konusu taşınmazın mülkiyetinin devri,
ı)
Cazibe Merkezleri Programı Yönlendirme Komitesine ilişkin çalışma usul ve
esasları,
i)
Cazibe Merkezleri Programının uygulanmasına ilişkin diğer konular,
ile
ilgili hususlar Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
Banka, Cazibe
Merkezleri Programı kapsamındaki illerde, şirketlere iştirak edebilir ve
şirket kuruluşlarına öncülük edebilir.
Bakanlar
Kurulu, Cazibe Merkezleri Programının uygulanmasında kamu kurum ve
kuruluşlarını görevlendirmeye ve bu görevlendirme kapsamında ödenecek
bedelleri belirlemeye yetkilidir.
Özel
hukuk kişilerine ait taşınmazlar üzerinde Anahtar Teslim Fabrika Binası
Yapım Desteği verilebilmesi, söz konusu taşınmazların mülkiyetinin Bakanlar
Kurulunca belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde Yatırım İzleme ve
Koordinasyon Başkanlıklarına veya il özel idarelerine devredilmesine
bağlıdır. Bu kapsamda yapılacak devirler bakımından 4562 sayılı Kanunun 18
inci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi uygulanmaz.
Bu
maddenin ikinci fıkrasında belirtilen kaynağın kullandırılmasında bu
Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan anonim şirket olma
şartı aranmaz. Cazibe Merkezleri Programı kapsamında kullandırılan kaynağın
takip ve tahsil işlemleri 21/7/1953 tarihli ve
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre
yapılır. Banka, Faizsiz Yatırım Kredisi Desteği kapsamında,
kredilendirilen makine ve teçhizatı teminat olarak kabul eder, ilave
teminat aramaz.
Cazibe
Merkezleri Programı kapsamındaki illerde kurulacak çağrı merkezleri ve veri
merkezleri, yatırımlarda devlet yardımları hakkındaki kararlar kapsamında,
kurulduğu bölgenin bölgesel teşviklerinden, herhangi bir asgari yatırım
tutarı şartı aranmaksızın söz konusu kararlarda belirtilen usuller
çerçevesinde faydalandırılır.”
MADDE 28 – 29/6/2001
tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve
Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun ek 2 nci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten” ibaresi “18/4/2013 tarihinden” şeklinde
değiştirilmiş, aynı fıkraya “kullanma izni bedeli” ibaresinden sonra gelmek
üzere “ile mevcut tesisle proje bütünlüğü bulunan ve izinsiz kullanılan
alanlar için ön izin verilmesi, irtifak hakkı tesis edilmesi ve/veya
kullanma izni verilmesi halinde ecrimisil ve
katılım payı” ibaresi eklenmiş, altıncı fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve bu cümleden sonra gelmek üzere aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“İhale sonucunda en yüksek teklifte bulunan yatırımcıdan
katılım payı tahsil edilerek kırkdokuz yıl
süreyle bağımsız ve sürekli nitelikli irtifak hakkı tesis edilir ve/veya
kullanma izni verilir. Yatırımın tamamlanması sonrasında irtifak hakkı
ve/veya kullanma izni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının
uygun görüşü ve Bakanlığın izni ile devredilebilir.”
MADDE
29 – 4706
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 20- Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten önce Hazinenin özel mülkiyetindeki veya Devletin hüküm ve tasarrufu
altındaki taşınmazlar üzerinde tersane, tekne imal ve çekek yeri (yat çekek
yeri hariç) yatırımı yapılmak amacıyla lehine irtifak hakkı tesis edilen
ve/veya adına kullanma izni verilen yatırımcılar tarafından Bakanlığa
başvurulması ve bu Kanunun ek 2 nci maddesinin
beşinci fıkrasında belirtilen şartların yerine getirilmesi halinde yeni
sözleşme düzenlenmek suretiyle bu yatırımcılar lehine bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren geçerli olmak üzere irtifak hakkı ve/veya
kullanma izni bedeli alınmaksızın toplam yıllık hasılattan
binde bir oranında pay alınarak kırk dokuz yıl süreli bağımsız ve sürekli
nitelikli irtifak hakkı tesis edilir ve/veya kullanma izni verilir.
Yatırımın tamamlanması sonrasında irtifak hakkı ve/veya kullanma izni
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının uygun görüşü ve Bakanlığın
izni ile devredilebilir.
Bu Kanunun ek 2 nci
maddesinin beşinci fıkrası kapsamında yatırımcılardan 18/4/2013
tarihinden sonraki dönem için tahsil edilmiş olan ecrimisiller
alınacak hasılat paylarından mahsup edilir.”
MADDE 30 – 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı
Kamu İhale Kanununun 11 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent ve
aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“g) Terör örgütlerine iltisakı
yahut bunlarla irtibatı olduğu, Millî İstihbarat Teşkilatı veya Emniyet
Genel Müdürlüğü tarafından bildirilen gerçek ve tüzel kişiler.”
“Birinci fıkranın (g) bendi kapsamındaki
bildirimlere ilişkin usul ve esaslar Bakanlar Kurulunca belirlenir. Söz
konusu bent kapsamında olduğu tespit edilen istekliler ihale dışı
bırakılır, ancak bunların teminatları hakkında dördüncü fıkrada yer alan
hüküm uygulanmaz.”
MADDE 31 –
4734 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Kamu
alımlarının bölgesel kalkınma ve teknolojik gelişme amaçlı kullanımı
EK MADDE
9- Mal alımlarının; bölgesel
kalkınmanın sağlanması, stratejik sektörlerin ve teknoloji transferine
dayalı yerli üretimin geliştirilmesi, proje bazlı
yatırımlar ile araştırma, geliştirme ve yenilikçiliğin teşvik edilmesi
amaçlarına yönelik olarak temin edilmesi halinde bu madde hükümleri
uygulanır.
İhtiyaçlar,
ilan yapılmak ya da davet edilmek suretiyle bir veya birden fazla alım
kapsamında, bir veya daha fazla istekliden süre, miktar ya da kısımlar
bakımından bölünerek de karşılanabilir. İhtiyacın özelliğine göre teknik
şartlar, maliyet ile performans kriterleri ve
sözleşme koşulları müzakere edilebilir ve gerekli hallerde idareler ile
istekliler arasında işbirliği yapılabilir.
Yerli üretim yapma şartı ile yerli katkı şartının
öngörüldüğü alımlarda bu şartların nasıl yerine getirileceğine ilişkin
hususlara dokümanda yer verilir.
Bu madde
kapsamındaki mal alımları, sadece yurtiçinde üretilen malları teklif eden
isteklilerin veya bölgesel kalkınma programı uygulanan illerde üretilen
malları teklif eden isteklilerin katılımına açık gerçekleştirilebilir. Yurtiçinde
üretilen malları teklif eden isteklilerin katılımına açık olan mal
alımlarında, bölgesel kalkınma programı uygulanan illerde üretilen malları
teklif eden istekliler lehine %15 oranına kadar fiyat avantajı
sağlanabilir.
Mal
alımlarında, ihtiyacın belli kısmının yüklenici tarafından, bölgesel
kalkınma programı uygulanan illerde üretim yapan veya faaliyet gösteren
diğer gerçek veya tüzel kişilerden tedarik edilmesi veya sağlanması yönünde
dokümanda düzenleme yapılabilir.
Stratejik sektörlerde ve yurtiçinde üretimi
bulunmayan veya sınırlı bulunan orta-yüksek ve yüksek teknoloji transferine
dayalı yerli üretimin geliştirilmesi, araştırma, geliştirme ve
yenilikçiliğin teşvik edilmesi, bölgesel kalkınmanın sağlanması amaçlarına
ve proje bazlı yatırımlara yönelik mal alımlarında
yerli üretim, yerli katkı, yatırım, istihdam, ihracat ve teknoloji
transferi gibi şartların bir veya birkaçının yerine getirilmesi ve ayrıca
maliyet ve performans kriterlerinin karşılanması şartıyla alım garantisi
verilebilir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığının eğitim ve öğretime yönelik
bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin mal ve hizmet alımlarında da alım
garantisi verilebilir.
Bölgesel
kalkınma programları kapsamında Devlet Malzeme Ofisi, idarelerin
ihtiyaçlarını ana statüsünde yer alan mallarla sınırlı kalmaksızın temin
edebilir ve bu alımlarda bu Kanunun 3 üncü maddesinin (g) bendinde yer alan
parasal limit iki kat olarak uygulanır.
Bu madde kapsamında yapılacak alımlara ilişkin;
alım yapacak idareler, alım yapılacak ürünler, alım garantisi verilecek
ürünler ve garanti süreleri, ürünün yerli katkı oranı, uygulanacak fiyat
avantajı oranı ve süresi, yüklenme süresi, miktar, parasal limitler, alım
yöntem ve kuralları, fiyat farkı, iş artışı ve eksilişi ile sözleşmeye
ilişkin hususları da kapsayan uygulama usul ve esasları ile sınırlamalar
Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
Bu madde
kapsamında yapılacak alımlarda, ceza, ihalelerden yasaklama ve sonuç
bildirimine ilişkin hükümleri hariç olmak üzere bu Kanun ve 4735 sayılı
Kanun hükümleri ile ilgili mevzuatında yüklenmeyle ilgili süre, konu ve
diğer sınırlamalar uygulanmaz.
Diğer
kanunlarda yer alan kamu alım garantisi ile ilgili sınırlamalar ve şartlar,
bu madde kapsamında kamu alım garantisi yoluyla yapılacak alımlarda
uygulanmaz. Aynı şekilde bu maddede yer alan kamu alım garantisi ile ilgili
hükümler, diğer kanunların kamu alım garantisi ile ilgili hükümlerinin
uygulanmasına engel teşkil etmez.”
MADDE 32 –
4734 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 17- 14/10/1999 tarihli ve 4456 sayılı
Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketinin Kuruluşu Hakkında Kanunun ek 1 inci
maddesi kapsamında uygulamaya konulacak olan Cazibe Merkezleri Programı
çerçevesinde Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketince yapılacak
alımlardan;
a)
Kamunun pay sahibi olduğu şirketlerden temin edilecek hizmetler veya yapım
işleri,
b)
Denetim ve kontrolörlük gibi teknik, mali, hukuki veya benzeri alanlardaki
danışmanlık hizmetleri,
Cazibe
Merkezleri Programının uygulandığı süre boyunca; ceza, ihalelerden
yasaklama ve sonuç bildirimine ilişkin hükümleri hariç olmak üzere bu
Kanuna ve 5018 sayılı Kanuna tabi değildir. Bu madde kapsamında yapılacak
alımlar ve sözleşmeye ilişkin usul ve esaslar ile diğer hususlar Bakanlar
Kurulu kararı ile belirlenir.”
MADDE 33 – 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 134 üncü maddesinin
beşinci fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı
maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Ticarî ve iktisadî bütünlük oluşturulmasına karar verilmesinden
itibaren iki yıl içerisinde ticarî ve iktisadî bütünlük oluşturan varlıklar
ile ilgili işletmelere ait menkul, gayrimenkul ve her türlü hak ve
alacaklar ile üçüncü kişiler nezdindekiler de dahil nakit varlıklarının imtiyazlı alacaklılar dâhil
üçüncü kişiler tarafından haczi, muhafaza altına alınması ve satışı talep
edilemez, mahcuzların maliklerinin iflasına karar verilemez, ilgili takyidatlar hakkında zamanaşımı ve hak düşürücü süreler
işlemez.”
“Temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimi Fon tarafından devralınan
şirketler veya Fon iştiraklerince alınan tescile tabi tüm kararlar,
yönergeler, sirküler ile imza beyannameleri Fonun talebi üzerine noter
onayı şartı aranmaksızın ticaret sicil müdürlüklerince vergi, resim ve
harca tabi olmaksızın resen tescil ve ilan edilir.”
MADDE 34 – 8/2/2007
tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun ek 2 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“Belediyeler, sivil toplum kuruluşları” ibaresi “Sivil toplum kuruluşları”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Belediyeler
ise il millî eğitim müdürlükleri ile yapılan ve Bakanlıkça onaylanan ortak
işbirliği protokolleri çerçevesinde, örgün eğitim programlarına destek
mahiyetinde ücretsiz kurslar açabilir.”
MADDE 35 – 18/10/2012 tarihli ve 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun
63 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)
Karar verilmiş veya başlanmış olan kanuni bir grev veya lokavt; genel
sağlığı veya millî güvenliği, büyükşehir belediyelerinin şehir içi toplu
taşıma hizmetlerini, bankacılık hizmetlerinde ekonomik veya finansal
istikrarı bozucu nitelikte ise Bakanlar Kurulu bu uyuşmazlıkta grev ve
lokavtı altmış gün süre ile erteleyebilir. Erteleme süresi, kararın yayımı
tarihinde başlar.”
MADDE 36 – 27/6/1989
tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 16 ncı
maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesine “Ancak,” ibaresinden sonra
gelmek üzere “bu kişilere kayyım
sıfatıyla Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından yönetilen şirketlerde
yapılacak görevlendirmeler dolayısıyla Fon Kurulunca belirlenecek tutarda
yapılacak ödemeler ile” ibaresi eklenmiştir.
TMSF’nin kayyım olarak atandığı şirketlerin kefaleti
MADDE 37 – (1) Tasarruf Mevduatı
Sigorta Fonunun kayyım olarak atandığı şirketlerde, şirketin doğrudan veya
dolaylı borçlarının ödenmesi için öncelikle şirket lehine kefil olan ortak,
yönetici veya bunlarla bağlantılı üçüncü gerçek veya tüzel kişilerin
malvarlığına müracaat edilir. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, bu kapsamda
şirket borçlarının ödenmesi ya da şirket sermaye ihtiyacının karşılanmasını
teminen, kefillerin varlıklarının doğrudan veya
ticari ve iktisadi bütünlük yoluyla satılması konusunda yetkilidir.
(2) Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonunun kayyım olarak atandığı şirketlerin, müşterek
müteselsil borçluluğu kapsayan kefaletler dahil, kefil
olduğu borçlarda ise kayyımlık kararının devamı süresince borcun öncelikle
asıl alacaklıdan ya da diğer kefillerden tahsili yoluna gidilir.
MADDE 38 – Bu Kanun Hükmünde
Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 39 – Bu Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Recep
Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI
Binali YILDIRIM
Başbakan
N.
CANİKLİ N.
AĞBAL N.
KURTULMUŞ Y.
T. TÜRKEŞ
Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı V. Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı
V.
KAYNAK B.
BOZDAĞ F.
B. SAYAN KAYA Ö.
ÇELİK
Başbakan
Yardımcısı Adalet
Bakanı Aile
ve Sosyal Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı
F.
ÖZLÜ M.
MÜEZZİNOĞLU M.
ÖZHASEKİ M.
ÇAVUŞOĞLU
Bilim, Sanayi
ve Teknoloji Bakanı Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanı Çevre
ve Şehircilik Bakanı Dışişleri
Bakanı
N.
ZEYBEKCİ B.
ALBAYRAK A.
Ç. KILIÇ F.
ÇELİK
Ekonomi
Bakanı Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik
ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanı
B.
TÜFENKCİ S.
SOYLU L.
ELVAN N.
AVCI
Gümrük ve
Ticaret Bakanı İçişleri
Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı
N.
AĞBAL İ.
YILMAZ F.
IŞIK
Maliye
Bakanı Millî
Eğitim Bakanı Millî
Savunma Bakanı
V.
EROĞLU R.
AKDAĞ A.
ARSLAN
Orman ve Su İşleri
Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
|