Bozok Üniversitesinden:
BOZOK ÜNİVERSİTESİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İLE
MESLEK
HASTALIKLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bozok
Üniversitesine bağlı olarak kurulan Bozok
Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek Hastalıkları Uygulama ve
Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına
ve bu organların görev ve işleyişlerine ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Bozok
Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek Hastalıkları Uygulama ve
Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına
ve bu organların görev ve işleyişlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Bozok
Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek Hastalıkları Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Bozok
Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Bozok
Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin
amacı iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları alanında Üniversite
bünyesindeki birimlerin akademik işbirliğini sağlamak, yurt içinde ve yurt
dışında iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları ilgili her alanda
eğitim, bilimsel araştırma, koruyucu ve önleyici hekimliğe yönelik klinik
uygulaması, halk sağlığı uygulaması yapmak ve bilimsel danışmanlık hizmeti
vermektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır;
a) Yurt içinde ve yurt dışında iş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları ile ilgili her konuda bilimsel klinik,
deneysel ve sosyal araştırma yapmak, koruyucu ve önleyici hekimliğe yönelik
klinik ve toplum hekimliği uygulamaları geliştirmek, alanda benzer
çalışmalara katılmak, desteklemek ve yönlendirmek,
b) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde kurs, seminer, konferans, kongre, sempozyum ve benzeri bilimsel etkinlikleri düzenlemek,
mevcut etkinliklere iştirak etmek ve desteklemek,
c) Faaliyet alanı kapsamında üniversitelerde, kamu
kurum ve kuruluşlarında lisans ve lisansüstü düzeylerde sürdürülen
eğitimler başta olmak üzere her türlü eğitim çalışmalarına katılmak, destek
vermek, bu eğitim programlarına yönelik uygulama ve araştırma olanakları
sağlamak,
ç) Faaliyet alanı kapsam ve amaçları doğrultusunda
basılı ve görsel yayınlar yapmak, iş sağlığı ve güvenliği, meslek
hastalıkları ve alana yönelik koruyucu ve önleyici hekimlik konularında
gelişme ve yayınların izlenebilmesi amacıyla kitaplık, arşiv ve kaynakça
oluşturmak,
d) İlgili kamu kurum ve kuruluşları, işçi ve
işveren kuruluşları, üniversiteler, enstitüler, iş sağlığı ve güvenliği ve
meslek hastalıkları alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar, alanda
faaliyet gösteren uluslararası kuruluşlar, sosyal taraf temsilcileri ile
işbirliği oluşturmak, bilimsel çalışmalar sürdürmek, sürdürülen çalışmalara
katkı sağlamak ve danışmanlık vermek,
e) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konularında bilimsel faaliyet sürdüren ulusal ve uluslararası kuruluşlarla
işbirliği geliştirmek, iletişim kurmak, bilimsel projeler sürdürmek,
f) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konularında işçi, işveren, işveren temsilcileri ve çalışanların
eğitimlerinin yanı sıra bu alanda çalışan profesyonellere yönelik eğitim
programları yapmak,
g) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konularında etkin sürveyans programları
geliştirmek ve hayata geçirmek,
ğ) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konularında Üniversite sanayi işbirliğini geliştirmek, mevcut işbirliklerine
katılmak ve/veya katkıda bulunmak,
h) Farklı kurum, kuruluş ve/veya işyerlerinin iş
sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları alanında hizmet sunumu,
inceleme, araştırma, proje, danışmanlık taleplerini karşılamak ve bu
konularda faaliyet gösteren Üniversite birimleri arasında koordinasyon,
organizasyon ve işbirliği çalışmalarına öncülük etmek,
ı) İş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
konusunda kamuoyu gelişmesine, koruyucu ve önleyici hekimlik bakış açısıyla
sağlık ve güvenlik bilincinin artırılmasına, iş sağlığı ve güvenliği
kavramının tüm unsurları ile hayata geçirilmesine katkıda bulunmak,
i) Üniversite bünyesinde iş sağlığı ve güvenliği ve
meslek hastalıklarının tanınması ve önlenmesine yönelik hizmet sunumu yapan
birimlerin oluşturulmasına, hizmetin sürdürülmesine ve ilgili birimler
arası koordinasyona doğrudan katılmak ve öncülük etmek,
j) İş sağlığı ve güvenliği, meslek hastalıkları,
koruyucu ve önleyici hekimlik ve halk sağlığı uygulamaları kapsamında
ulusal ve/veya uluslararası proje ve araştırma önerileri geliştirmek,
uygulamak, yayınlamak ve iyi uygulama örnekleri geliştirmek,
k) Yönetim Kurulunun kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu,
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür, Merkezin faaliyet alanı
ile ilgili Üniversite öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl
için görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi ile Müdüre çalışmalarında
yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili, Üniversitede
görevli öğretim elemanları ile Üniversite bünyesinde çalışan alanında uzman
kişiler arasından iki kişi, üç yıl için Rektör tarafından müdür yardımcısı
olarak görevlendirilir. Rektör gerektiğinde aynı usulle müdür
yardımcılarını değiştirebilir.
(3) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil bırakır. Vekalet
altı aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona
erdiğinde yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kuruluna ve
Danışma Kuruluna başkanlık etmek,
b) Merkez çalışmalarının gerektirdiği
görevlendirmeleri yapmak,
c) Her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde
Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki raporunu Yönetim Kurulunun
görüşünü de aldıktan sonra Rektöre sunmak.
(2) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm
etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin
alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanı ile ilgili
Üniversite öğretim elemanları ile Üniversite bünyesinde çalışan alanında
uzman kişiler arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen beş
üye olmak üzere toplam sekiz üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu yılda dört kez olağan ve
gerektiğinde olağanüstü olarak Müdürün yazılı çağrısı üzerine salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile
alınır.
(3) Yönetim Kurulu toplantısına üç defa üst üste
mazeretsiz katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki görevleri yapar:
a) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak,
b) Merkezin yatırım ve plan tasarısını hazırlamak
ve onaylanmak üzere Rektöre sunmak,
c) Merkez elemanlarının eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak,
ç) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak,
d) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak,
e) Danışma Kurulunun görüş ve önerilerini
değerlendirerek karara bağlamak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12 – (1) Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında,
Merkezin faaliyet alanlarında deneyimli Üniversitenin veya diğer
üniversitelerin öğretim elemanları ile istekleri halinde ilgili kurum ve
kuruluşlardaki uzman kişiler arasından Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör
tarafından üç yıllığına seçilen dokuz üye olmak üzere toplam on üyeden
oluşur. Boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle
yeni üye seçilir. Süresi biten üye yeniden seçilebilir.
(2) Danışma Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda
bir kez salt çoğunlukla olağan olarak toplanır. Müdür, gerekli gördüğü
takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma Kurulunun görevleri; Merkezin
faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda
değerlendirmeler yapmak ve istişari nitelikte
görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Yürürlük
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bozok
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|