OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA BAZI DÜZENLEMELER
YAPILMASI
HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/676
Olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler
yapılması; Anayasanın 121 inci maddesi ile 25/10/1983
tarihli ve 2935 sayılı Olağanüstü Hal Kanununun 4 üncü maddesine göre,
Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu’nca 3/10/2016
tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ
BÖLÜM
Yargı ile
İlgili Düzenlemeler
MADDE 1- 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun
149 uncu maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Örgüt faaliyeti çerçevesinde işlenen suçlar
bakımından yürütülen kovuşturmalarda, duruşmada en çok üç avukat hazır
bulunabilir.”
MADDE 2- 5271 sayılı Kanunun 151 inci maddesinin;
a) Üçüncü fıkrasında yer alan “tutuklu ve” ibaresi
“şüpheli, sanık veya” şeklinde, “kovuşturma açılması halinde tutuklu veya
hükümlünün müdafilik veya vekilliğini” ibaresi “soruşturma ya da kovuşturma
bulunması halinde müdafilik veya vekillik görevini” şeklinde
değiştirilmiştir.
b) Dördüncü fıkrasında yer alan
“müdafi veya vekil hakkında açılan kovuşturmanın yapıldığı” ibaresi “hâkim
veya” şeklinde, “Kovuşturma sonunda” ibaresi “Soruşturma sonunda
kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verilmesi veya kovuşturma sonunda”
şeklinde değiştirilmiş, aynı fıkraya “Müdafilik görevinden yasaklama
kararı,” ibaresinden sonra gelmek üzere “avukat hakkındaki soruşturma veya”
ibaresi ve “Ancak,” ibaresinden sonra gelmek üzere “soruşturma veya”
ibaresi eklenmiştir.
c) Beşinci fıkrasında yer alan “tutuklu” ibaresi
“şüpheli, sanık” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 3- 5271 sayılı Kanunun 154 üncü maddesine aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(2) Türk Ceza Kanununun İkinci
Kitap Dördüncü Kısım Dördüncü, Beşinci, Altıncı ve Yedinci Bölümlerinde
tanımlanan suçlar ve Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlar ile
örgüt faaliyeti çerçevesinde işlenen uyuşturucu ve uyarıcı madde imâl ve ticareti suçları bakımından gözaltındaki
şüphelinin müdafi ile görüşme hakkı Cumhuriyet savcısının istemi üzerine,
hâkim kararıyla yirmidört saat süreyle
kısıtlanabilir; bu zaman zarfında ifade alınamaz.”
MADDE 4-
5271 sayılı Kanunun 178 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“Ancak, davayı uzatmak amacıyla yapılan talepler
reddedilir.”
MADDE 5-
5271 sayılı Kanunun 188 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“Müdafiin mazeretsiz olarak duruşmayı terk etmesi
halinde duruşmaya devam edilebilir.”
MADDE 6- 13/12/2004 tarihli ve 5275 sayılı
Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanunun 59 uncu maddesinin
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddeye bu fıkradan
sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve diğer fıkra buna göre
teselsül ettirilmiştir.
“(4) Görüşme sırasında;
hükümlünün avukatına veya avukatın hükümlüye verdiği belge veya belge
örnekleri, dosyalar ve aralarındaki konuşmaya ilişkin olarak kendilerinin
tuttukları kayıtlar incelenemez; hükümlünün avukatı ile yaptığı görüşme
dinlenemez ve kayda alınamaz.
(5) Türk Ceza Kanununun
220 nci maddesinde ve İkinci Kitap Dördüncü Kısım
Dördüncü, Beşinci, Altıncı ve Yedinci Bölümlerinde tanımlanan suçlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu
kapsamına giren suçlardan mahkûm olanların avukatları ile görüşmelerinde,
toplumun ve ceza infaz kurumunun güvenliğinin tehlikeye düşürüldüğüne,
terör örgütü veya diğer suç örgütlerinin yönlendirildiğine, bu örgütlere
emir ve tâlimat verildiğine veya yorumları ile
gizli, açık ya da şifreli mesajlar iletildiğine ilişkin bilgi, bulgu veya
belge elde edilmesi hâlinde, Cumhuriyet başsavcılığının istemi ve infaz
hâkiminin kararıyla, üç ay süreyle; görüşmeler teknik cihazla sesli veya
görüntülü olarak kaydedilebilir, hükümlü ile avukatın yaptığı görüşmeleri
izlemek amacıyla görevli görüşmede hazır bulundurulabilir, hükümlünün
avukatına veya avukatın hükümlüye verdiği belge veya belge örnekleri,
dosyalar ve aralarındaki konuşmalara ilişkin tuttukları kayıtlara elkonulabilir veya görüşmelerin gün ve saatleri
sınırlandırılabilir.
(6) İnfaz hakimliği
hükümlünün; kurallara uyumunu, toplum veya ceza infaz kurumu bakımından arz
ettiği tehlikeyi ve rehabilitasyon çalışmalarındaki
gelişimini değerlendirerek, kararda belirttiği süreyi üç aydan fazla olmamak
üzere müteaddit defa uzatabileceği gibi kısaltılmasına veya
sonlandırılmasına da karar verebilir.
(7) Beşinci fıkra
kapsamına giren hükümlünün yaptığı görüşmenin, aynı fıkrada belirtilen
amaca yönelik yapıldığının anlaşılması hâlinde, görüşmeye derhal son verilerek, bu husus
gerekçesiyle birlikte tutanağa bağlanır. Görüşme başlamadan önce taraflar
bu hususta uyarılır.
(8) Hükümlü hakkında,
yedinci fıkra uyarınca tutanak tutulması hâlinde, Cumhuriyet
başsavcılığının istemiyle hükümlünün avukatlarıyla görüşmesi infaz
hâkimince altı ay süreyle yasaklanabilir. Yasaklama kararı, hükümlüye ve
yeni bir avukat görevlendirilmesi için derhal ilgili baro başkanlığına
bildirilir. Cumhuriyet başsavcılığı baro tarafından bildirilen avukatın
değiştirilmesini baro başkanlığından isteyebilir. Bu fıkra hükmüne göre
görevlendirilen avukata, 23/3/2005 tarihli ve 5320
sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında
Kanunun 13 üncü maddesine göre ücret ödenir.
(9) İnfaz hâkimi
tarafından bu madde uyarınca verilen kararlara karşı 4675 sayılı Kanuna
göre itiraz edilebilir.
(10) Bu madde hükümleri 9
uncu maddenin üçüncü fıkrasına göre yüksek güvenlikli ceza infaz
kurumlarında bulunan hükümlüler ile beşinci fıkradaki suçlardan hükümlü
olup, başka bir suçtan dolayı şüpheli veya sanık sıfatıyla avukatıyla
görüşen hükümlüler hakkında da uygulanır.
(11) Tutuklular hakkında
bu madde hükümlerine göre karar vermeye soruşturma aşamasında sulh ceza
hâkimi, kovuşturma aşamasında mahkeme yetkilidir.”
MADDE 7- 29/3/1984 tarihli ve
2992 sayılı Adalet Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 10- 18/3/1986 tarihli ve 3269 sayılı Uzman
Erbaş Kanununa tabi olarak en az iki yıl süreyle uzman erbaş statüsünde
çalıştıktan sonra 20/10/2016 tarihine kadar kendi istekleriyle
sözleşmelerini feshetmiş olup, sözlü sınavın son başvuru tarihi itibarıyla
otuz beş yaşını doldurmamış olanlardan, yaş ve merkezi sınav şartı hariç
İnfaz ve Koruma Memuru olarak istihdam edilebilmek için öngörülen şartları
taşıyanlar, 30/6/2017 tarihine kadar Bakanlıkça ya da Bakanlıkça
belirlenecek adli yargı ilk derece mahkemesi adalet komisyonlarınca
yapılacak sözlü sınav sonuçlarına göre 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası uyarınca İnfaz ve Koruma Memuru
unvanlı vize edilmiş pozisyonlarda sözleşmeli personel olarak istihdam
edilebilir.
Bu
madde çerçevesinde sözleşmeli personel olarak istihdam edileceklerin
başvuruları, sözlü sınava alınacakların belirlenmesi, sözlü sınav konuları,
sözlü sınavın usul ve esasları, sözlü sınavı kazanan personelin yerleştirilmeleri
ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar, Bakanlıkça yürürlüğe
konulan yönetmelikle düzenlenir.”
İKİNCİ
BÖLÜM
Güvenlik
ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 8- 18/3/1924 tarihli ve 442
sayılı Köy Kanununun 74 üncü, ek 16 ncı ve ek 17 nci maddelerinde yer alan “geçici köy” ibareleri
“güvenlik” şeklinde, 74 üncü, ek 16 ncı, ek 17 nci ve ek 18 inci maddelerinde yer alan “Geçici köy”
ibareleri “Güvenlik” şeklinde, 74 üncü maddesinde yer alan “Geçici Köy”
ibaresi “Güvenlik” şeklinde, 74 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer
alan “gönüllü korucu” ibaresi
“gönüllü güvenlik korucusu” şeklinde ve aynı fıkrada yer alan “gönüllü
korucular” ibaresi “gönüllü güvenlik korucuları” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 9- 442 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
“EK MADDE 19- Diğer mevzuatta geçen “geçici köy
korucusu” ibarelerinden “güvenlik korucusu”; “gönüllü köy korucusu”
ibarelerinden “gönüllü güvenlik
korucusu” anlaşılır.”
MADDE 10- 15/7/1950 tarihli ve
5682 sayılı Pasaport Kanununun 17 nci maddesinin
birinci fıkrasının (A) bendinin birinci paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Umuma mahsus
pasaport almak isteyenlerin başvuru yerleri ve istenecek belgeler İçişleri
Bakanlığınca tespit edilir.”
MADDE
11- 5682 sayılı Kanunun 20 nci
maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Demiryolu
personeli kimlik belgeleri, anlaşmalarda öngörülen yetkili makamlarca
tasdik edilmedikçe pasaport yerine kullanılamaz. Gemi adamı cüzdanı ve uçak
mürettebatı belgesini düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlar, ilgililerin
bu Kanunun 22 nci maddesi kapsamındaki
durumlarını yetkili merciden teyit etmek zorundadır.”
MADDE 12-
10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar
ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu Kanun kapsamına giren silahlar için verilen
taşıma ve bulundurma ruhsatları yenileme harcı alınmak şartı ile beş yıl
için geçerlidir. Ruhsatların veriliş sebeplerinin ortadan kalkması halinde
ruhsat sahibi durumu ruhsatı veren makama altı ay içinde bildirmekle
yükümlüdür. Aksine hareket edenler ile süresi dolduğu halde altı ay
içerisinde ruhsatını yeniletmeyenlerin ruhsatları iptal edilir. Ancak,
gerekli şartları haiz olan kişilere üçbin Türk
Lirası idari para cezası ödemeleri kaydıyla tekrar ruhsat verilebilir. Bu
fıkra hükmüne göre idari para cezası vermeye mülki amir yetkilidir.”
MADDE 13- 6136 sayılı Kanunun 7
nci maddesinin üçüncü fıkrasına “yetki veren
kayıt ve belgeler” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile 442 sayılı Kanunun 74 üncü maddesine göre görevlendirilen
güvenlik korucularının edinecekleri en fazla bir adet silaha ait taşıma
veya bulundurmaya yetki veren kayıt ve belgeler” ibaresi, beşinci fıkrasına
“sayılan kişilere ait silahlar” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile 442
sayılı Kanunun 74 üncü maddesine göre görevlendirilen güvenlik
korucularının edinecekleri en fazla bir adet silah” ibaresi eklenmiş ve
aynı maddenin yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ateşli silahla işlenen suçlardan hükümlü
bulunanlar ile taksirli suçlar hariç olmak üzere bir yıldan fazla hapis
cezasına mahkûm olanlara, affa uğramış olsalar bile ateşli silah taşıma ve
bulundurma izni verilemez.”
MADDE 14- 9/7/1982 tarihli ve 2692 sayılı Sahil Güvenlik
Komutanlığı Kanununun 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki
cümleler eklenmiştir.
“Sahil Güvenlik
Komutanlığının ihtiyaçları, İçişleri Bakanlığı tarafından Milli Savunma
Bakanlığına doğrudan teklif edilir. Bu ihtiyaçlar İçişleri Bakanlığının
güvenlik önceliklerine göre değerlendirilir.”
MADDE 15-
2692 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Sosyal tesisler
EK MADDE 4- Sahil Güvenlik
Komutanlığı, vardiya yatakhaneleri, eğitim ve kongre merkezleri, sosyal
tesisler, gazinolar, moral eğitim merkezleri ve kantinler kurabilir. Bu
tesislere ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan
yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 16- 10/3/1983 tarihli ve 2803 sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanununun 13/A maddesinin
yedinci fıkrasına aşağıdaki cümle, onbirinci
fıkrasına “temel askerlik” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya kolluk”
ibaresi, aynı fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra ve mevcut onüçüncü fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir.
“Akademi dışındaki diğer yükseköğretim
kurumlarından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanlarına
ödenecek ek ders ücretlerine ilişkin esaslar merkezi yönetim bütçe
kanununda gösterilir.”
“Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi tarafından
Akademide yetiştirilemeyen veya az yetiştirilen sınıf ve branşlara
yönelik olarak diğer yükseköğretim kurumlarıyla protokoller yapılarak
öğrenci yetiştirilebilir, Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik
Komutanlığı nam ve hesabına diğer yükseköğretim kurumlarında öğrenci
okutulabilir. Ayrıca, özel ihtisas gerektiren alanlar için eğitim süreci
içerisinde ilgili yükseköğretim kurumları ile protokoller yapılarak eğitim
alınabilir. Bu öğrenciler, özlük ve sosyal hakları ile mecburi hizmet
süreleri bakımından Akademide öğrenim gören öğrencilerle aynı hak ve
yükümlülüklere sahiptir.”
“g) 4678 sayılı Kanun kapsamında ön sözleşme
yapılan subay ve astsubay adaylarından kendi isteğiyle ayrılmak isteyenler.
ğ)
Bakanlıkça belirlenen devamsızlık süresi sonunda ilişik kesilmesine karar
verilenler.”
MADDE 17-
2803 sayılı Kanunun 19 uncu maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki
cümleler eklenmiştir.
“Jandarma Genel
Komutanlığının ihtiyaçları, İçişleri Bakanlığı tarafından Milli Savunma
Bakanlığına doğrudan teklif edilir. Bu ihtiyaçlar İçişleri Bakanlığının
güvenlik önceliklerine göre değerlendirilir.”
MADDE 18-
2803 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Sosyal tesisler
EK MADDE 8- Jandarma Genel
Komutanlığı, vardiya yatakhaneleri, eğitim ve kongre merkezleri, sosyal tesisler,
gazinolar, moral eğitim merkezleri ve kantinler kurabilir. Bu tesislere
ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan
yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 19- 2803
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“Yürürlükteki anlaşmalar
GEÇİCİ MADDE 7- Jandarma
Genel Komutanlığının halihazırda devam eden
yabancı ülkeler ile eğitim ve işbirliği faaliyetleri askeri eğitim
işbirliği anlaşmaları ve protokollerinde belirtilen esaslara göre
yürütülür.”
MADDE 20-
13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı
Karayolları Trafik Kanununun 23 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 23- Araç tescil
belgesi ve tescil plakasının, araç üzerinde uygun durumda bulundurulması
zorunludur.
Araç tescil belgesini araçta bulundurmayan veya
tescil plakasını monte edilmesi gereken yerin dışında farklı bir yere takan
sürücülere 92 Türk Lirası idari para cezası verilir. Araç bilgileri
doğrulanıncaya ve plaka uygun yere takılıncaya kadar araç trafikten men
edilir.
Yönetmelikte belirtilen nitelik veya ölçülere
aykırı plaka takan, öngörülen sayıda plaka takmayan ya da farklı okunmasına
veya okunamamasına neden olacak şekilde plakasında değişiklik yapan araç
sahibine 412 Türk Lirası idari para cezası verilir, plakanın uygun duruma
getirilmesi için 7 gün süre tanınır. Bu süre sonunda tescil plakalarını
uygun duruma getirmeyenler hakkında 844 Türk Lirası idari para cezası
verilir ve tescil plakası uygun duruma getirilinceye kadar araç trafikten
men edilir.
Tescilli aracı plakasız kullanan
sürücüye 1.698 Türk Lirası idari para cezası verilir ve tescil plakası takılıncaya kadar araç trafikten men
edilir.
Başka bir araca tescilli veya sahte plakayı takan
veya kullananlara 5.000 Türk Lirası idari para
cezası verilir ve araç trafikten
men edilir. Ayrıca bu kişiler Türk Ceza Kanununun 204
üncü maddesi hükmüne göre cezalandırılır.”
MADDE 21- 2918 sayılı Kanunun 131 inci maddesine
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Basılı kâğıtlar ve
tescil plakalarının yetkilendirilenler dışında basımını veya dağıtımını yapanlara
10.000 Türk Lirası idari para cezası verilir. Ayrıca bu kişiler Türk
Ceza Kanununun 204 üncü maddesi hükmüne göre cezalandırılır.”
MADDE 22-
Ekli (1) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 13/12/1983 tarihli ve 190
sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin İçişleri Bakanlığına ait bölümüne eklenmiş ve aynı Kanun
Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelde yer alan Emniyet Genel
Müdürlüğüne ait yurtdışı teşkilatına ilişkin kadrolar iptal edilmiştir.
MADDE 23- 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri
Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasına (i)
bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent eklenmiş ve mevcut (j) bendi
(k) bendi olarak teselsül ettirilmiştir.
“j) Pasaport
hizmetlerini yürütmek,”
MADDE 24- 3152 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “merkez ve taşra” ibaresi “merkez, taşra ve yurtdışı”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“İçişleri Bakanlığı, 13/12/1983
tarihli ve 189 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Yurtdışı Teşkilatı Hakkında
Kanun Hükmünde Kararname esaslarına uygun olarak yurtdışı teşkilatı kurmaya
yetkilidir. İçişleri Bakanlığının yurtdışı birimlerinin görev, yetki ve
sorumlulukları ile diğer hususlar Bakanlıkça çıkarılan yönetmelikle
düzenlenir.”
MADDE 25- 3152 sayılı Kanunun
10 uncu maddesinin birinci fıkrasına (e) bendinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki bent eklenmiş ve mevcut (f) bendi (g) bendi olarak teselsül
ettirilmiştir.
“f) Pasaport,
pasaport yerine geçen belgeler ve sürücü belgelerinde yer alacak bilgiler ile biyometrik verinin türü, niteliği ve alınma yaşını
tespit etmek, bu belgelerin tasarımı, temini, basımı, dağıtımı, teslimi ile
üretim ve kişiselleştirilmesine ilişkin işlemleri yürütmek ve bunlara dair
usul ve esasları belirlemek.”
MADDE 26- 3152 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE
11- Emniyet Genel Müdürlüğünce yürütülen
pasaport ve sürücü belgesi hizmetlerine ilişkin iş ve işlemler, bir yıl
içerisinde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devredilir. Bu
sürenin uzatılmasına Bakanlar Kurulu yetkilidir.
Devir
işlemleri tamamlanıncaya kadar, pasaport ve sürücü belgesi işlemlerine
ilişkin görev ve hizmetler daha önce bu görev ve hizmetleri yapmakta olan
birimler veya personel tarafından yürütülmeye devam olunur.
Pasaport ve
sürücü belgelerine ilişkin olarak Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğüne devredilen görevler hakkında diğer mevzuatta Emniyet Genel
Müdürlüğüne yapılmış olan atıflar Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğüne, mahalli emniyet makamlarına yapılmış olan atıflar ise nüfus
müdürlüklerine yapılmış sayılır.”
MADDE 27-
4/6/1937 tarihli ve 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanununun
16 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“merkez, taşra ve yurt dışı” ibaresi “merkez ve taşra” şeklinde
değiştirilmiş, aynı fıkranın (A) bendinin sonuna aşağıdaki cümleler
eklenmiş ve (C) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
“Genel müdür yardımcılarının sayısı müşterek
kararname ile yediye kadar çıkarılabilir. Gerek görülmesi halinde, genel
müdür yardımcılarından biri mülki idare amirliği hizmetleri sınıfı personel
arasından genel hükümlere göre atanabilir.”
MADDE 28- 3201 sayılı Kanunun ek 24 üncü
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Özel harekat birimlerinde istihdam edilmek üzere, yirmisekiz yaşından gün almamış olmak kaydıyla, en az
lise veya dengi okul mezunları, Kamu Personel Seçme Sınavı şartı
aranmaksızın, fiziki yeterlilik ve mülakat sınavları ile polis meslek
eğitim merkezlerine alınabilir. Bu fıkra kapsamında alınacak olanların
eğitim süresi ve eğitim şekline ilişkin usul ve esaslar ile diğer hususlar
Bakanlık tarafından belirlenir.”
MADDE 29- 3201 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 34- Ekli (2) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Emniyet Genel Müdürlüğüne ait
bölümüne eklenmiştir.”
MADDE 30-
7/11/1985 tarihli ve 3238 sayılı Savunma Sanayii Müsteşarlığının Kurulması ve 11 Temmuz 1939
Tarih ve 3670 Sayılı Millî Piyango Teşkiline Dair Kanunun İki Maddesi ile
23 Ekim 1984 Tarih ve 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına “ekonomik işlerle görevli Devlet Bakanı,”
ibaresinden sonra gelmek üzere “İçişleri Bakanı,” ibaresi ve “Hazine ve Dış
Ticaret Müsteşarından” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve Emniyet Genel
Müdüründen” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 31- 3238 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin birinci fıkrasına “Genelkurmay Başkanı” ibaresinden sonra gelmek
üzere “, İçişleri Bakanı” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 32- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanununun 27 nci maddesinin birinci
fıkrasının (g) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“g)
Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığının yapım, onarım, etüt ve proje işleri, araştırma-geliştirme
projeleri, yiyecek ve giyecek alımları makine-teçhizat ile silah, mühimmat
ve teçhizat alımlarıyla bunların bakım, onarım ve imalat işleri.”
MADDE 33-
5018 sayılı Kanunun 28 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ilgisine
göre” ile “veya İçişleri Bakanlığı” ibareleri yürürlükten kaldırılmış ve
aynı maddeye ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma
Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığının bir mali yıl içinde
tamamlanması mümkün olmayan asayiş ve güvenlik hizmetlerine yönelik
alımları için gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişmeye İçişleri
Bakanlığı yetkilidir.”
MADDE 34-
5018 sayılı Kanunun 35 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığının bir mali yıl içinde
tamamlanması mümkün olmayan asayiş ve güvenlik hizmetlerine yönelik
alımlarının avans ve kredi işlemlerine ilişkin usuller İçişleri
Bakanlığınca çıkarılan yönetmelik ile düzenlenir.”
MADDE 35- 4/4/2013 tarihli ve 6458 sayılı Yabancılar ve
Uluslararası Koruma Kanununun 53 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına “hâlinde”
ibaresinden sonra gelmek üzere “54 üncü maddenin birinci fıkrasının
(b), (d) ve (k) bentleri ile ikinci fıkrası kapsamındakiler hariç,” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 36- 6458 sayılı Kanunun 54 üncü maddesinin birinci
fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“k) Uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından
tanımlanan terör örgütleriyle ilişkili olduğu değerlendirilenler.”
“(2) Bu maddenin birinci fıkrasının (b), (d) ve (k)
bentleri kapsamında oldukları değerlendirilen uluslararası koruma başvuru
sahibi veya uluslararası koruma statüsü sahibi kişiler hakkında
uluslararası koruma işlemlerinin her aşamasında sınır dışı etme kararı
alınabilir.”
MADDE 37- 6458
sayılı Kanunun 98 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2) Genel Müdürlük, sınır kapılarına yolcu
getiren, sınır kapılarından yolcu götüren ve Türkiye içinde yolcu taşıyan
taşıyıcılardan, hareketleri öncesi, hareketleri anı ve hareketleri
sonrasında tüm yolcu ve mürettebat bilgilerini isteyebilir.”
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Jandarma ve Sahil Güvenlik Teşkilatlarının
Kadroları
MADDE 38- 18/5/1929 tarihli
ve 1453 sayılı Zabitan ve Askeri Memurların Maaşatı
Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 1- Jandarma Genel Komutanlığı ve
Sahil Güvenlik Komutanlığının 2 nci madde uyarınca
2016 yılı için belirlenmiş olan fiili kadroları 2016 yılı sonuna kadar
uygulanır.
Jandarma Genel Komutanlığı, Jandarma ve Sahil
Güvenlik Akademisi ile Sahil Güvenlik Komutanlığının 2017 yılı fiili
kadroları 2016 yılı sonuna kadar Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe
Komisyonunca belirlenir.”
MADDE 39- 9/7/1982 tarihli ve
2692 sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanununun geçici 7 nci maddesinin (b) fıkrasının birinci cümlesi, aynı fıkranın
ikinci cümlesinde yer alan “Ayrıca” ibaresi ve aynı maddenin (c) fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 40- 2692 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 11- Sahil
Güvenlik Komutanlığı teşkilatının geçici
7 nci maddenin (b) fıkrası uyarınca 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen kadroları bu maddenin yayımı tarihinde
iptal edilmiştir.”
MADDE 41- 10/3/1983 tarihli ve
2803 sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanununun geçici 4 üncü
maddesinin (b) fıkrasının birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü cümleleri ile
aynı fıkranın beşinci cümlesinde yer alan “Ayrıca” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 42- 2803
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 7- 13/A maddesinin onyedinci fıkrası ile ihdas edilen kadrolar ile geçici
4 üncü maddenin (b) fıkrası uyarınca 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye
eklenen kadrolar iptal edilmiştir.”
MADDE 43- 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına
“Üniversite Öğretim elemanları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Jandarma
Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Jandarma ve Sahil Güvenlik
Akademisi,” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 44- 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 7 nci maddesinin ikinci
fıkrasına “emniyet hizmetleri sınıfında” ibaresinden sonra gelmek üzere “,
jandarma hizmetleri sınıfında ve sahil güvenlik hizmetleri sınıfında”
ibaresi ve aynı fıkraya aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Jandarma Genel Komutanlığı,
Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisinde
sözleşmeli subay, sözleşmeli astsubay, uzman erbaş, sözleşmeli erbaş ve er
istihdamı da bu fıkra hükmüne tabidir.”
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Millî
Savunma ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 45- 16/6/1927 tarihli ve 1076 sayılı Yedek Subaylar ve Yedek
Askeri Memurlar Kanununun 6 ncı maddesinin
birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3 üncü maddedeki hizmetleri veya yedek
subaylığı esnasında bulundukları sınıfta istihdama elverişli olmadığı Sağlık
Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kurullarınca verilecek raporla
anlaşılanlar, sağlık durumlarının müsait olduğu sınıfa nakledilebilirler.”
MADDE 46-
1076 sayılı Kanunun 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 11- Malûliyet iddia edenlerin sevkleri,
bulundukları askerlik şubelerince Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili en
yakın sağlık kurullarına yapılır.”
MADDE 47-
21/6/1927 tarihli ve 1111 sayılı Askerlik Kanununun 10 uncu
maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendinde yer alan “askeri
hastaneler” ibaresi “Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 48-
1111 sayılı Kanunun 14 üncü
maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yükümlülerin sağlık muayeneleri Türk Silahlı
Kuvvetleri sağlık yeteneğine ilişkin yönetmelikte belirtilen usul ve
esaslara göre yapılır. Bu muayeneler, askerlik şubesinin bulunduğu yerde
öncelikle varsa kayıtlı olduğu aile hekimi tarafından, yoksa en yakın resmi
sivil sağlık kuruluşunda tek tabip tarafından yapılır. Aile hekimlerince
veya resmi sağlık kuruluşunca hakkında karar verilmeyenler Sağlık
Bakanlığınca belirlenen en yakın yetkili sağlık kurullarına sevk edilir.
Yükümlüler
hakkında ertesi yıla bırakma, sevk geciktirmesi veya askerliğe elverişli
değildir kararlı sağlık raporlarını tanzim etmeye yetkili makam, Sağlık
Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kuruluşu sağlık kuruludur. Ancak,
yatalaklar ile gözle görülür rahatsızlığı bulunanlar hakkında ertesi yıla bırakma,
sevk geciktirmesi veya askerliğe elverişli değildir kararlı sağlık
raporları, askerlik şubesi başkanı veya vekili ile mülki amirliklerce
görevlendirilen resmi iki sivil (varsa biri aile hekimi) tabipten teşkil
edilecek geçici sağlık kurulunca verilebilir. Geçici sağlık kurulunca karar
verilemeyen yükümlüler askerlik şubelerince Sağlık Bakanlığınca belirlenen
en yakın yetkili sağlık kurullarına sevk edilirler.”
MADDE 49-
1111 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “askeri
hastanelerde” ibaresi “Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık
kurullarında” şeklinde ve aynı fıkrada yer alan “askeri hastanelere”
ibaresi “Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kurullarına”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 50-
1111 sayılı Kanunun 28 inci
maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “asker hastanesine” ibaresi “Sağlık
Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kurullarına” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 51-
1111 sayılı Kanunun 41 inci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “askeri hastaneye” ibaresi “Sağlık
Bakanlığınca belirlenen yetkili sağlık kurullarına” şeklinde ve aynı
fıkrada yer alan “Askeri hastane sağlık” ibaresi “Hastane sağlık” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 52-
1111 sayılı Kanunun 86 ncı maddesinin birinci ve ikinci fıkralarında yer alan
“asker hastanesinde” ibareleri “Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili
sağlık kurullarında” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 53- 4/1/1961 tarihli ve 211
sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanununun 115 inci maddesinin
birinci fıkrasının (a) bendinin ikinci ve üçüncü cümleleri yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 54- 26/10/1963 tarihli ve 357 sayılı Askeri Hakimler Kanununun 12 nci
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Subay sicil belgesini düzenlemeye ve sicil vermeye
yetkili idari sicil üstleri şunlardır:
a) Birinci sicil üstü: Müsteşar Yardımcılığı,
Askeri Adalet İşleri ve Kanunlar Genel Müdürlüğü, Hukuk Müşavirliği ve
Askeri Adalet Teftiş Kurulu Dairesi Başkanlığı, askeri yargıyla ilgili
diğer idari görev kadroları ile adli müşavirlik ve disiplin subaylığı
kadrolarında bulunanlar için amir durumunda olan.
b) İkinci sicil üstü: Kuruluş bağlantısına göre
birinci sicil üstünün bir üst görev yerinde bulunan.
c) Üçüncü sicil üstü: Kuruluş bağlantısına göre
ikinci sicil üstünün bir üst görev yerinde bulunan.”
MADDE 55- 27/7/1967 tarihli ve 926
sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanununun 14/A maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 14/A- En az dört yıl
süreli eğitim veren fakülte veya yüksekokullardan pilot olarak mezun
olanlar ile ticari pilot lisansı veya havayolu nakliye pilotu lisansı
bulunanlar öncelikli olmak üzere en az dört yıl süreli mühendislik eğitimi
veren fakülte veya yüksekokullardan mezun olan kadın veya erkeklerden
muvazzaf subay olmak için başvuranlar; düzeltilmemiş nüfus kaydına göre
müracaat yapılan yılın ocak ayının ilk günü itibarıyla otuziki
yaşını bitirmemiş olmak, yedek subay olma koşulları ile uçuş için gerekli
şartları taşımak ve sınavlar ile uygulanacak temel askerlik eğitiminde başarılı
olmak şartıyla muvazzaf subaylığa nasbedilebilirler.
Bunlardan pilotaj eğitiminde
başarısız olanlar, Türk Silâhlı Kuvvetlerinde hizmetine ihtiyaç duyulması
halinde, 14 üncü maddede düzenlenen diğer şartları sağlamak ve gerekli
eğitimleri tamamlamak kaydıyla diğer sınıflarda istihdam edilebilirler.
Ancak bunlar için 14 üncü maddenin dördüncü fıkrasındaki deneme süresi üç
yıl olarak uygulanır. Pilotaj eğitiminde başarısız olanlar ile deneme
süresi içerisinde Türk Silâhlı Kuvvetlerinden ayrılanlardan herhangi bir
tazminat alınmaz.”
MADDE 56- 926 sayılı Kanunun ek geçici 92 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“EK GEÇİCİ MADDE 92- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
önce herhangi bir nedenle Türk Silâhlı Kuvvetlerinden ayrılan veya ilişiği
kesilen pilot subaylar ile ticari pilot lisansı ya da havayolu nakliye
pilotu lisansına sahip en az 1000 saat uçuşu bulunan diğer sınıflardaki
subaylardan istekliler, uçuş için gerekli şartları sağlamaları ve
başvurularının uygun görülmesi halinde ilgili Kuvvet Komutanının teklifi ve
Millî Savunma Bakanının onayı ile yeniden subay naspedilerek Türk Silâhlı
Kuvvetlerinde pilot olarak görevlendirilebilirler. Bunlar 2629
sayılı Kanun kapsamında pilot kabul edilirler. Bunların dışarıda
geçirdikleri süreler rütbe bekleme süresinden, pilot subayların dışarıda
geçirdikleri uçuş süreleri, belgelendirmeleri kaydıyla ayrıca uçuş hizmet
süresinden sayılır. Malûllük ve ölüm hali hariç olmak üzere en az dört yıl
görev yapmadan Türk Silâhlı Kuvvetlerinden ayrılanlar, nasbedildikleri
yeni rütbelerinin emeklilik de dâhil olmak üzere hiçbir hakkından
yararlanamaz. Emeklilik veya yaşlılık aylığı almakta iken bu madde
kapsamında görevlendirilenlerin bu aylıkları kesilir. Aylıkları
kesilenlerden dört yıl görev süresi şartını yerine getirmemiş olanların, bu
hizmet süreleri hizmet birleştirmesine konu edilmez ve başkaca bir şart
aranmaksızın haklarında toptan ödeme hükümleri uygulanır. Aylıkları
kesilenlerin sigortalılıklarının sona erdiği tarih yazılı istek tarihi
kabul edilerek ilgili sosyal güvenlik kanunlarına göre aylıkları yeniden
bağlanır. Bu maddenin uygulanması nedeniyle geçmişe yönelik olarak herhangi
bir ödeme yapılmaz.
Bu madde kapsamındakiler göreve başladıkları
tarihten itibaren dört yıl süresince 41 inci maddenin birinci fıkrasının
(c) bendinde yer alan Yüksek Askerî Şûra tarafından belirlenecek hizmet
kadrosu fazlası albay miktarı kapsamında değerlendirilmezler.
Bunların Türk Silahlı
Kuvvetlerinde göreve tekrar başladıklarında bir defaya mahsus olmak üzere
38 inci maddede belirtilen rütbe terfi şartları ve esasları aranmaksızın
emsallerinin bulundukları rütbelere terfi işlemleri derhal yapılarak
nasıpları emsalleri tarihine götürülür.”
MADDE 57-
926 sayılı Kanuna aşağıdaki ek
geçici madde eklenmiştir.
“EK GEÇİCİ MADDE 94- Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihte yedinci hizmet yılını tamamlamış ve onuncu hizmet yılını bitirmemiş
olan astsubaylara, 109 uncu maddedeki diğer şartları taşımaları kaydıyla bu
maddenin yayımı tarihinden sonra yapılacak ilk astsubaylıktan subaylığa
geçiş sınavına müracaat hakkı verilir.”
MADDE 58-
31/7/1970 tarihli ve 1325 sayılı Millî Savunma
Bakanlığı Görev ve Teşkilâtı Hakkında Kanunun 1 inci maddesinin üçüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bakanlık
teşkilatında ayrıca Özel Kalem Müdürlüğü ve Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliği ile sayısı otuzu geçmemek üzere Bakanlık Müşaviri bulunur.”
MADDE 59-
1325 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki ibare eklenmiştir.
“c) Teftiş, inceleme ve soruşturma hizmetlerini,
yürütmektir.”
MADDE 60-
1325 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 10- Millî Savunma Bakanlığı fiili kadrosuna dahil 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi
personelden Bakanlığın özelliği ve hizmetin gerekli kıldığı şart ve
vasıflar göz önüne alınarak Bakanlığa intibak edemedikleri üstlerince
teklif edilenlerden Bakanlıkta oluşturulacak komisyona yaptırılacak
tahkikat sonucuna göre Millî Savunma Bakanınca uygun görülenler, genel
hükümlere göre merkezî yönetim bütçe kanununda öngörülen atama
sınırlamalarına tabi olmadan Başbakanlık aracılığıyla başka bir kurum veya
kuruluşa naklen atanır.”
MADDE 61- 1325
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 3- Bakanlık merkez
teşkilatı kadrolarına 2017 yılı sonuna kadar yapılacak atamalar merkezi yönetim bütçe kanunlarındaki sınırlamalara tabi
tutulmaz.
GEÇİCİ MADDE 4- Mesleğe özel yarışma sınavı ile
girip en az üç yıllık yetişme döneminden sonra yapılan yeterlik sınavını
kazanarak 23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı
Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarında Atama Usulüne İlişkin Kanuna göre
müşterek kararla atanmış olan ve bu maddenin yayımı tarihi itibarıyla kırk
yaşını aşmayanlardan, kurumlarında Başmüfettiş, Başdenetçi,
Başkontrolör unvanlarını taşıyanlar Başmüfettiş
kadrolarına, Müfettiş, Denetçi, Kontrolör unvanlarını taşıyanlar ise
Müfettiş kadrolarına, Teftiş Kurulu Başkanlığında görev yapmak üzere bu
maddenin yayımı tarihinden itibaren bir yıl içerisinde naklen
atanabilirler. Bu şekilde atananların sayısı elliyi geçemez.
GEÇİCİ MADDE 5- Yapılacak sınav tarihi itibarıyla en az üç yıl görev
yapmış ve halen Kuvvet Komutanlıkları hariç Millî Savunma Bakanlığının merkez
ve taşra teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi
olarak görevli bulunanlardan; yaş, KPSS ve yabancı dil şartı aranmaksızın,
657 sayılı Kanunun ek 41 inci maddesinde belirtilen
şartları taşıyanlar; bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla bir yıl
içerisinde ve bir defaya mahsus olmak üzere Bakanlıkça belirlenecek usul ve
esaslar kapsamında yapılacak veya yaptırılacak yazılı ve sözlü veya
yalnızca sözlü sınavda başarılı olanlardan Millî Savunma Uzmanı toplam
kadro sayısının %20’si kadarı, tespit edilecek başarı sırasına göre
Bakanlıkça belirlenen Millî Savunma Uzmanı kadrolarına atanabilir.
GEÇİCİ MADDE 6- Yapılacak sınav tarihi itibarıyla en az üç yıl görev
yapmış ve halen Genelkurmay Başkanlığı ve Kuvvet Komutanlıklarının merkez
ve taşra teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Kanuna tabi olarak görevli
bulunanlardan; yaş, KPSS ve yabancı dil şartı aranmaksızın, 657 sayılı
Kanunun ek 41 inci
maddesinde belirtilen şartları
taşıyanlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla bir yıl
içerisinde ve bir defaya mahsus olmak üzere ilgisine göre Genelkurmay Başkanlığı veya
Bakanlıkça uygun görülecek usul ve esaslar kapsamında yapılacak veya
yaptırılacak yazılı ve sözlü veya yalnızca sözlü sınavda başarılı
olanlardan Silahlı Kuvvetler Uzmanı toplam kadro sayısının %20’si kadarı,
tespit edilecek başarı sırasına göre Silahlı Kuvvetler Uzmanı kadrolarına
atanabilir.
GEÇİCİ MADDE
7- 657 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin “Ortak
Hükümler” bölümünün (A) fıkrasının (11) numaralı bendi kapsamında mesleğe
alınanlardan, özel yeterlik sınavı yönetmeliklerine göre yapılan yeterlik
sınavlarında başarı göstererek uzmanlığa atananlar, Millî Savunma
Bakanlığının uygun görmesi halinde, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih
itibarıyla bir yıl içerisinde; toplam Millî Savunma Uzmanı kadrosunun
%20’si kadarı ile sınırlı kalmak kaydıyla, merkezi yönetim bütçe kanununda
yer alan sınırlamalara tabi olmaksızın Millî Savunma Uzmanı olarak naklen
atanabilirler.”
MADDE 62- 28/2/1982 tarihli ve 2629
sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç ve Kurbağa Adam Hizmetleri Tazminat
Kanununun 12 nci maddesinin beşinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Pilot, silah sistem
subayı, seyrüsefer subayı, taktik koordine subayı, uçuş ekibi personeli,
görev ekibi personeli, paraşütçü, denizaltıcı, ADS pilotu, dalgıç ve
kurbağa adamlardan 23 yıl ve daha fazla uçuculuk, paraşütçülük, dalıcılık
hizmet süresi olanlara 23 üncü hizmet yılı karşılığında gösterilen oranda
aylık tazminat ödenir. Jet ve pervaneli pilotlarından 32 yıl ve daha fazla
uçuş hizmet süresi olanlara tazminat oranı %680 olarak uygulanır.”
MADDE 63- 2629
sayılı Kanuna ekli ek cetvel aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“EK CETVEL
:
A- Hizmet
Grubu: Jet Pilotu,
B- Hizmet
Grubu: Pervaneli Pilotu,
C- Hizmet
Grubu: Silah Sistem Subayı,
Ç- Hizmet
Grubu: Seyrüsefer Subayı,
D- Hizmet
Grubu: ADS Pilotu, Denizaltıcı Subay, Denizaltıcı Astsubay, Denizaltıcı
Uzman Erbaş, Dalgıç, Kurbağa Adam,
E- Hizmet
Grubu: Taktik Koordine Subayı, Uçuş Ekibi Personeli, Görev Ekibi Personeli,
Paraşütçü.
Hizmet Yılı
|
Tazminat
Oranları (%)
|
|
A Hizmet Grubu
|
B Hizmet Grubu
|
C Hizmet Grubu
|
Ç Hizmet Grubu
|
D Hizmet Grubu
|
E Hizmet Grubu
|
1
|
290
|
290
|
290
|
270
|
284
|
270
|
2
|
297
|
297
|
297
|
274
|
289
|
274
|
3
|
306
|
306
|
306
|
280
|
294
|
280
|
4
|
345
|
345
|
332
|
309
|
301
|
286
|
5
|
359
|
359
|
347
|
323
|
305
|
291
|
6
|
366
|
371
|
358
|
339
|
311
|
295
|
7
|
392
|
392
|
375
|
351
|
316
|
300
|
8
|
403
|
403
|
382
|
357
|
320
|
304
|
9
|
413
|
418
|
389
|
366
|
324
|
310
|
10
|
520
|
495
|
435
|
426
|
326
|
316
|
11
|
539
|
514
|
450
|
444
|
332
|
319
|
12
|
565
|
535
|
468
|
465
|
338
|
324
|
13
|
618
|
653
|
487
|
485
|
346
|
329
|
14
|
720
|
780
|
514
|
503
|
349
|
334
|
15
|
725
|
790
|
520
|
527
|
353
|
340
|
16
|
740
|
815
|
527
|
533
|
357
|
346
|
17
|
762
|
840
|
530
|
538
|
363
|
351
|
18
|
782
|
867
|
534
|
544
|
366
|
357
|
19
|
790
|
875
|
542
|
550
|
371
|
363
|
20
|
794
|
878
|
548
|
555
|
376
|
368
|
21
|
803
|
888
|
555
|
559
|
381
|
372
|
22
|
810
|
895
|
562
|
565
|
386
|
378
|
23
|
845
|
930
|
597
|
618
|
438
|
431
|
”
MADDE 64-
18/3/1986 tarihli ve 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanununun 5
inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “kırkbeş”
ibaresi “elliiki” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 65- 3269 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 3- Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten önce, milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen FETÖ/PDY
terör örgütüne aidiyeti, iltisakı veya bunlarla
irtibatı nedeniyle sözleşmeleri feshedilen uzman erbaşlar hakkında 22/7/2016 tarihli ve 667 sayılı Olağanüstü Hal
Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları uygulanır.”
MADDE 66- 27/6/1989 tarihli ve 375
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesine (B) fıkrasından sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“C) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah
Kanunu kapsamında harcırah alanlar hariç olmak üzere, Türkiye Büyük Millet
Meclisi kararlarına dayanılarak yabancı ülkelere birlik hâlinde veya
münferiden gönderilen subay, astsubay, uzman jandarma, sivil memur, işçi,
uzman erbaş ve sözleşmeli erbaş ve erlere (40.000), erbaş ve erlere ise
(20.000) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı
sonucu bulunacak aylık tutarı geçmemek üzere, fiilen sınır ötesinde icra
edilen görev süresince damga vergisi dahil hiçbir
vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat ödenir.
Ödenecek tazminatın tutarı, ödenme usul ve esasları
ile hangi hallerde kesileceği Millî Savunma Bakanlığının teklifi ve Maliye
Bakanlığının görüşü üzerine Başbakan onayı ile tespit edilir.”
MADDE 67- 11/5/2000 tarihli ve 4566
sayılı Harp Okulları Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 5- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde
yapılacak temin faaliyeti ile harp okullarının birinci, ikinci ve üçüncü
sınıflarına üniversitelerin ilgili bölümlerinden öğrenci alınabilir. Harp
okullarına geçişe ilişkin usul ve esaslar Millî Savunma Bakanlığı ile
Yükseköğretim Kurulu tarafından müştereken belirlenir.”
MADDE 68- 11/4/2002
tarihli ve 4752 sayılı Astsubay Meslek Yüksek Okulları Kanununa aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 4- Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren bir yıl içinde yapılacak temin faaliyeti ile astsubay
meslek yüksek okullarının birinci sınıflarına üniversitelerin ilgili
bölümlerinden öğrenci alınabilir. Astsubay meslek yüksek okullarına geçişe
ilişkin usul ve esaslar Millî Savunma Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu
tarafından müştereken belirlenir.”
MADDE 69- 10/12/2003 tarihli ve
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 11 inci maddesinin
birinci fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 70- 10/3/2011 tarihli ve 6191
sayılı Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten önce milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen FETÖ/PDY
terör örgütüne aidiyeti, iltisakı veya irtibatı
nedeniyle sözleşmeleri feshedilen sözleşmeli erbaş ve erler hakkında 22/7/2016 tarihli ve 667 sayılı Olağanüstü Hal
Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları uygulanır.”
MADDE 71- 26/9/2011 tarihli ve 659
sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde
Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“e) Üst yönetici: Bakanlıklarda müsteşarı ve kamu
idarelerinde en üst yöneticiyi,”
MADDE 72- 31/1/2013 tarihli ve 6413
sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Disiplin Kanununun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (g) bendinde yer alan “rütbe” ibaresi “makam yahut rütbe”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 73- 6413 sayılı
Kanunun 8 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(9) 31/7/1970
tarihli ve 1325 sayılı Millî Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilâtı Hakkında
Kanunun 1 inci maddesinde sayılan makamlara atananlardan; anılan maddenin
dokuzuncu fıkrasındakiler rütbe karşılıkları, Özel Kalem Müdürü, Basın ve
Halkla İlişkiler Müşaviri ile taşra teşkilatındaki makam sahipleri
albaylar, şube müdürleri ise yarbaylar gibi, bu Kanuna tabi personele
disiplin veya üst disiplin amiri olarak ek-1 sayılı çizelgede gösterilen
cezaları verebilirler.”
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kamu Personeline İlişkin Bazı Düzenlemeler
MADDE 74- 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci
fıkrasının (A) bendine aşağıdaki alt bent eklenmiştir.
“8. Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırması
yapılmış olmak.”
MADDE 75-
657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinin birinci fıkrasının (E) bendine
aşağıdaki alt bent eklenmiştir.
“l) Terör örgütleriyle eylem birliği içerisinde
olmak, bu örgütlere yardım etmek, kamu imkân ve kaynaklarını bu örgütleri
desteklemeye yönelik kullanmak ya da kullandırmak, bu örgütlerin
propagandasını yapmak.”
MADDE 76- 11/10/2011 tarihli ve
663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye 45
inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 45/A maddesi eklenmiştir.
“Sözleşmeli sağlık
personeli istihdamı
MADDE
45/A- (1) Bakanlık ve bağlı kuruluşları, merkez teşkilatları hariç olmak
üzere ve öncelikle personel istihdamında güçlük çekilen yerlerde, 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası uyarınca
ilgili mevzuatı gereği kura ile ataması öngörülenler dışında 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı
Sağlık Hizmetleri Sınıfı kapsamında yer alan unvanlarla vize edilmiş pozisyonlarda
bu maddede öngörülen şartlarla sözleşmeli personel istihdam edebilir.
(2) Bu kapsamdaki
sözleşmeli sağlık personeli Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonucuna göre
Bakanlık ve bağlı kuruluşlarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)
Başkanlığı tarafından yapılacak yerleştirme ile atanabileceği gibi pozisyon
ve ihtiyaç durumuna göre KPSS puanı esas alınarak Bakanlık tarafından
yapılacak sözlü sınavla da atama yapılabilir. Sözlü sınav ve yerleştirmeye
ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.
(3) Bu madde uyarınca atanan sözleşmeli sağlık
personeli dört yıl süreyle başka bir yere atanamaz. Aile birliği mazeretine
bağlı yer değiştirmelerde bu madde uyarınca istihdam edilen personelin eşi
bu personele tabidir. Ancak sözleşmeli sağlık personelinin
bulunduğu ilde bir yıl görev yapması ve vizeli pozisyon bulunması
durumunda; eşlerin her ikisinin de Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında
sözleşmeli veya eşlerden birinin sözleşmeli, diğerinin Bakanlık ve bağlı
kuruluşlarında veya diğer bir kamu kurum veya kuruluşunda kadrolu statüde
istihdam ediliyor olması halinde hizmet ihtiyacının daha fazla olduğu yere
atamaları yapılabilir.
(4) Sözleşmeli sağlık personelinden dört yıllık
çalışma süresini tamamlayanlar talepleri halinde bulundukları yerde 657 sayılı
Kanunun 4 üncü maddesinin (A) bendi
kapsamındaki kadrolara atanır. Bu kadrolara atananlar, aynı yerde en az iki
yıl daha görev yapar, bunlar hakkında adaylık hükümleri uygulanmaz.
(5) Bu madde hükümlerine göre kadrolara
atananların, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi uyarınca
sözleşmeli pozisyonlarda geçirdikleri hizmet süreleri, öğrenim durumlarına
göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık
derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir.
(6) Bu madde kapsamında memur kadrolarına
atananlara iş sonu tazminatı ödenmez. Bu personelin önceden iş sonu
tazminatı ödenmiş süreleri hariç, iş sonu tazminatına esas olan toplam
hizmet süreleri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu ve 31/5/2006 tarihli ve 5510
sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu hükümleri
uyarınca ödenecek emekli ikramiyesine esas toplam hizmet süresinin
hesabında dikkate alınır.
(7) Bu madde çerçevesinde
sözleşmeli personelin atanacağı memur kadroları, 190 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli cetvellerde yer alan sınıf, unvan ve derecelerine uygun
olmak şartıyla, başka bir işleme gerek kalmaksızın atama işleminin
yapıldığı tarih itibarıyla ihdas edilerek ilgisine göre Bakanlık veya bağlı
kuruluşlarının 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerinin
ilgili bölümlerine eklenmiş ve kadrolara atananların pozisyonları başka bir
işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır. İhdas edilen kadrolar ile iptal edilen pozisyonlar;
unvanı, sınıfı, adedi, derecesi, teşkilatı ve birimi belirtilmek suretiyle
atama tarihinden itibaren iki ay içinde Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel
Başkanlığına bildirilir.
(8) Bu madde kapsamında sözleşmeli sağlık personeli
pozisyonlarına yapılan atama, sözleşmenin imzalanmasıyla geçerlilik
kazanır. Sözleşme, imzalanmadan herhangi bir hak doğurmaz.”
ALTINCI
BÖLÜM
Millî
Eğitim ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 77-
8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları
Kanununun 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (b)
bendinde yer alan “çeşitli kursları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “özel
öğretim kurslarını,” ibaresi ile aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.
“ö) Özel öğretim kursu: Kişilerin, Bakanlıkça
belirlenmiş bilim gruplarına uygun eğitim ortamlarında, öğrenim seviyelerine,
ilgi ve isteklerine uygun öğretim programları doğrultusunda, bilgi, beceri,
yetenek ve deneyimlerini geliştirdiği, serbest zamanlarını değerlendirdiği
bir bilim grubunda eğitim veren kurumları,”
MADDE 78- 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 2- Okullar ile özel
öğretim kursları hariç olmak üzere başka adlarla da olsa ilköğretim ve ortaöğretim
örgün eğitim programlarının aynısı veya bir kısmını uygulayan ya da bu
programlara yönelik deneme, seviye tespit sınavı gibi adlarla toplu sınav
organizasyonları yapmak üzere faaliyet göstermek için yüz yüze veya uzaktan
öğretim yöntemi ile özel öğretim kurumları veya yerler açılamaz,
işletilemez, öğretim programları oluşturulamaz. Belediyeler, sivil toplum kuruluşları ile
yükseköğretim kurumlarının sürekli eğitim merkezleri gibi birimlerinde de
bu faaliyetler yürütülemez.”
MADDE 79- 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 6- Bu maddenin yayımı tarihinde faaliyet
gösteren özel öğretim kursları, eğitim ve öğretim faaliyetlerine 1/8/2017 tarihinden itibaren bir bilim grubunda devam
edebilirler. Kurum açma izinleri de buna uygun olarak düzenlenir ve en geç 4/8/2017 tarihi itibarıyla bir bilim grubunda faaliyet
göstermek üzere kurum açma izinleri düzenlenmeyen özel öğretim kursları
hakkında sürekli kapatma işlemi uygulanır.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin hususlar ile
bilim grubu tanımı Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle
düzenlenir.”
MADDE 80-
25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 4 üncü
maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Sözleşmeli öğretmenliğe yapılan atama, sözleşmenin
imzalanmasıyla geçerlilik kazanır. Sözleşme, imzalanmadan herhangi bir hak
doğurmaz.”
MADDE 81- 17/6/2016 tarihli ve 6721
sayılı Türkiye Maarif Vakfı Kanununun 2 nci
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Türkiye Maarif Vakfı tarafından örgün ve
yaygın eğitim kurumları açılan ülkelerde, Millî Eğitim Bakanlığı dışındaki
kamu kurum ve kuruluşlarının aynı amaçla başka birimler açması veya
oluşturması Millî Eğitim Bakanlığının iznine tabidir.”
MADDE 82-
6721 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(3) Vakıf tarafından yurtdışında görevlendirilen
okul yöneticileri ve öğretmenler 15/7/1950 tarihli
ve 5682 sayılı Pasaport Kanununun 14 üncü maddesi kapsamındaki Hükümetçe,
hususi idarelerce veya belediyelerce resmî vazife ile dış memleketlere gönderilenlere
veya dış memleketlerde vazifeye alınanlara tanınan haklardan faydalanırlar.”
MADDE 83-
6721 sayılı Kanuna aşağıdaki ek
madde eklenmiştir.
“Personel görevlendirilmesi
EK MADDE 1- (1) 2 nci
maddede sayılan faaliyetlerinin yürütülmesi için ihtiyaç duyulan personelin
temini amacıyla kamu kurumlarında istihdam edilen Devlet memurları ile
öğretim elemanlarından gerekli nitelikleri taşıyanlar, Türkiye Maarif
Vakfının talebi ve kendilerinin isteği üzerine kurumlarınca;
a) En fazla iki yıl süreyle Türkiye Maarif Vakfında
görevlendirilebilir. Söz konusu görevlendirmeler, iki yılın dolmasından
sonra gerektiğinde aynı usulle ikişer yıl süreyle en fazla üç defa
uzatılabilir. Bu şekilde görevlendirilenler bu görevleri süresince aylıklı
izinli sayılırlar. Bunlara, yurtdışında görev yaptıkları süre için,
görevlendirildikleri ülkede sürekli görevle bulunan ve 9 uncu derecenin 1
inci kademesinden aylık alan bekâr meslek memuruna ödenmekte olan yurtdışı
aylığını geçmemek üzere Mütevelli Heyetince belirlenecek tutarda
Vakıf tarafından ödeme yapılabilir.
b) En fazla iki yıla kadar aylıksız izin verilmek
suretiyle anılan Vakıfta görevlendirilebilir. Bu izin her iki yılda bir
atamaya yetkili amirinin onayı ile memuriyetleri süresince on yıla kadar
uzatılabilir. Bunlara, yurtdışında görev yaptıkları süre için,
görevlendirildikleri ülkede sürekli görevle bulunan ve 9 uncu derecenin 1
inci kademesinden aylık alan bekâr meslek memuruna ödenmekte olan yurtdışı
aylığının üç katını geçmemek üzere Mütevelli Heyetince belirlenecek tutarda
Vakıf tarafından ödeme yapılabilir. Bunlardan görevlerine dönenlerin
Türkiye Maarif Vakfında geçirdikleri hizmet sürelerinin her yılı bir kademe
ilerlemesine ve her üç yılı bir derece yükselmesine esas olacak şekilde
değerlendirilir.
(2) Görevlendirilen personele bu maddeye göre
ödenecek ücrete, ikili andlaşma bulunmaması
nedeniyle ilgili ülke mevzuatına göre vergi tahakkuk ettirilmesi halinde
ödenmesi gereken vergi tutarını, Vakıf bütçesinden ödetmeye Mütevelli
Heyeti yetkilidir.
(3) Bu şekilde görevlendirilebilecek azami personel
sayısı Millî Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca müştereken belirlenir.
(4) Türkiye Maarif Vakfı, bu madde kapsamında
görevlendirilen veya aylıksız izin verilen personelin, görevlendirildiği
yere gidiş ve geliş harcırahı ile yurtdışında görev yaptığı sürece alacağı
ücret ödemelerini kendi bütçesinden yapar.
(5) Bu madde kapsamında aylıksız izin verilmek
suretiyle görevlendirilenlerden, önceki görevleri sebebiyle 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c)
bendi veya geçici 4 üncü maddesi kapsamında sigortalı veyahut iştirakçi
sayılanların; aylıksız izinli sayıldıkları sürece aynı kapsamdaki
sigortalılık veya iştirakçilik ilişkisi devam eder. İlgililerin bu şekilde
aylıksız izinde geçirdikleri süreler önceki kadro unvanları esas alınmak
suretiyle emekli keseneğine esas aylık unsurlarının veya sigorta primine
esas kazanç unsurlarının tespitinde dikkate alınır. Bu şekilde aylıksız
izne ayrılanların önceki kadroları için tespit edilen sigorta primine esas
kazanç veya emekli keseneğine esas aylık tutarı esas alınmak suretiyle
hesaplanacak sigorta primleri veya kişi keseneği ve kurum karşılıkları ile
genel sağlık sigortası primlerinin ödeme yükümlülüğü Türkiye Maarif Vakfına
aittir. Bu fıkra kapsamına girenlerin aylıksız izinli sayıldıkları süreler
emekli ikramiyesinin hesabında dikkate alınır.
(6) Bu madde
kapsamına girenler ile bunların yurtdışında birlikte yaşadıkları ve 5510
sayılı Kanuna göre bakmakla yükümlü oldukları kişilerin yurtdışındaki
sağlık giderleri, aylıksız izin dönemini geçmemek kaydıyla sürekli görevle
yurtdışına gönderilen Devlet memurları için 5510 sayılı Kanunda belirlenmiş
olan usul ve esaslar çerçevesinde karşılanır.
(7) İlgili kurumlar, söz konusu görevlendirmeleri
süresi dolmadan sonlandırabileceği gibi Türkiye Maarif Vakfının gerekçeli
talebini uygun görmesi halinde de sonlandırabilir.
(8) Bu madde uyarınca görevlendirilenlerden görev
süresinin bitimini veya görevlendirmenin sonlandırılmasını izleyen onbeş gün içinde görevlerine dönmeyenler memuriyetten
çekilmiş sayılırlar.”
YEDİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
MADDE 84- 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (b)
bendinin (3) numaralı alt bendinde yer alan “Genelkurmay Başkanlığı”
ibaresi “Milli Savunma Bakanlığı” şeklinde,
aynı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendi
ile aynı maddenin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
beşinci fıkrasının birinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Yükseköğretim Kurulu
tarafından profesörler ve bakanlık merkez teşkilatlarında en az on yıl
müfettiş veya denetçi olarak çalışanlar arasından önerilecek onbeş üyeden,”
“Üyelerin görev süresi üç
yıldır. Görev süreleri boyunca üyelerin kurumlarıyla ilişikleri kesilir.
Üyelerin yaş haddi, öğretim üyelerinde olduğu gibidir.”
MADDE 85- 2547
sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin (a) fıkrasının birinci paragrafı
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Devlet üniversitelerinde rektör Yükseköğretim
Kurulu tarafından önerilecek, profesör olarak en az üç yıl görev yapmış üç
aday arasından Cumhurbaşkanınca atanır. Bir aylık sürede önerilenlerden
birisinin atanmaması ve Yükseköğretim Kurulu tarafından, iki hafta içinde
yeni adaylar gösterilmemesi halinde Cumhurbaşkanınca doğrudan atama
yapılır. Rektörün görev süresi 4 yıldır. Süresi sona erenler aynı yöntemle
yeniden atanabilirler. Ancak aynı Devlet üniversitesinde iki dönemden fazla
rektörlük yapılamaz. Rektör,
üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsü tüzel kişiliğini temsil eder.
Vakıflarca kurulan üniversitelerde rektör, mütevelli heyetinin
Yükseköğretim Kuruluna teklifi ve Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşü
üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır.”
MADDE 86- 2547
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 72- Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihte Yükseköğretim Denetleme Kurulu üyesi
olarak görev yapmakta olanlardan üç yılını tamamlayanların görevleri
kendiliğinden sona erer.”
MADDE 87-
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 16 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“sermayesinin yarıdan fazlası devlete ait kurum ve kuruluşlarının” ibaresi
“sermayesinin yarıdan fazlası devlete ait kurum ve kuruluşlar ile kayyım
sıfatıyla Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından yönetilen şirketlerin”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 88- 12/4/1991 tarihli ve 3713
sayılı Terörle Mücadele Kanununun 20/A maddesinin birinci fıkrasında yer
alan “şerh düşülmesine” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve bu kişilerin
yardımlaşma kurum ve sandıklarından olan alacaklarına tedbir konulmasına”
ibaresi eklenmiştir.
MADDE 89- 3713
sayılı Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 90-
3713 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE
16- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla 21 inci maddenin birinci
fıkrasının mülga (ı) bendi kapsamında Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar
Kurumundan burs almakta olanların bursları, normal öğrenim sürelerinin
sonuna kadar ilgili mevzuat hükümlerine göre verilir. Söz konusu bende
istinaden yargı mercilerinde Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu
aleyhine açılan davalardan feragat edilmiş sayılır. Feragat nedeniyle mahkemece
yargılama giderleri ve vekalet ücretine
hükmedilemez, verilmiş olan kararlar üzerine ayrıca herhangi bir işlem
yapılmaz.”
MADDE 91- Bu Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 92- Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Recep Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI
Binali YILDIRIM
Başbakan
N.
CANİKLİ M.
ŞİMŞEK N.
KURTULMUŞ Y.
T. TÜRKEŞ
Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı
V.
KAYNAK B.
BOZDAĞ F.
B. SAYAN KAYA Ö.
ÇELİK
Başbakan
Yardımcısı Adalet
Bakanı Aile ve
Sosyal Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı
İ.
YILMAZ M.
MÜEZZİNOĞLU M.
ÖZHASEKİ M.
ÇAVUŞOĞLU
Bilim, Sanayi
ve Teknoloji Bakanı V. Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanı Çevre ve
Şehircilik Bakanı Dışişleri
Bakanı
N.
ZEYBEKCİ B.
ALBAYRAK A.
Ç. KILIÇ F.
ÇELİK
Ekonomi
Bakanı Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik
ve Spor Bakanı Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanı
B.
TÜFENKCİ S.
SOYLU L.
ELVAN N.
AVCI
Gümrük ve
Ticaret Bakanı İçişleri
Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı
N.
AĞBAL İ.
YILMAZ F.
IŞIK
Maliye
Bakanı Millî
Eğitim Bakanı Millî
Savunma Bakanı
V.
EROĞLU R.
AKDAĞ N.
AĞBAL
Orman
ve Su İşleri Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı V.
(1)
SAYILI LİSTE
KURUMU : İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
TEŞKİLATI: YURTDIŞI
İHDAS
EDİLEN KADROLARIN
SINIFI
|
UNVANI
|
DERECESİ
|
ADEDİ
|
TOPLAMI
|
SGH
|
İÇİŞLERİ MÜŞAVİRİ
|
1
|
5
|
5
|
JH
|
İÇİŞLERİ MÜŞAVİRİ
|
1
|
55
|
55
|
EMH
|
İÇİŞLERİ MÜŞAVİRİ
|
1
|
40
|
40
|
TOPLAM
|
100
|
100
|
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU
: EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SINIFI
|
UNVANI
|
DERECESİ
|
ADEDİ
|
TOPLAMI
|
EMH
|
Genel Müdür Yardımcısı
|
1
|
1
|
1
|
MİAH
|
Genel Müdür Yardımcısı
|
1
|
1
|
1
|
TOPLAM
|
|
2
|
2
|
|