Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:
6306 SAYILI
KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 15/12/2012
tarihli ve 28498 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan 6306
sayılı Kanunun Uygulama Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına
aşağıdaki bentler eklenmiştir.
“ç) Alanda yapılacak inceleme neticesinde gözlemsel
verilere dayanılarak hazırlanacak gerekçe raporunu,
d) Alanın özelliğine göre Bakanlıkça istenecek sair
bilgi ve belgeleri,”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Bakanlıkça;
a) Kamu düzeni veya güvenliğinin olağan hayatı
durduracak veya kesintiye uğratacak şekilde bozulduğu yerlerde;
1) Planlama veya altyapı hizmetlerinin yetersiz
olması,
2) İmar mevzuatına aykırı yapılaşmanın bulunması,
3) Altyapı veya üstyapıda hasar meydana gelmiş
olması,
sebeplerinden birinin veya bir kaçının bir arada
bulunması halinde,
b) Üzerindeki toplam yapı sayısının en az % 65’i
imar mevzuatına aykırı olan veya yapı ruhsatı alınmaksızın inşa edilmiş
olmakla birlikte sonradan yapı ve iskân ruhsatı alan yapılardan oluşan
alanlarda,
uygulama bütünlüğü gözetilerek belirlenen alanlar,
riskli alan olarak belirlenmek üzere teklif olarak Bakanlar Kuruluna
sunulur.
(3) TOKİ veya İdare, riskli alan belirlenmesine
ilişkin bilgi ve belgeleri ihtiva eden dosyaya istinaden Bakanlıktan riskli
alan tespit talebinde bulunabilir. Bakanlıkça, uygun görülen talepler, Afet
ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının görüşü alınarak, teklif olarak
Bakanlar Kuruluna sunulur.
(4) Riskli alan belirlenmesi için alanda taşınmaz
maliki olan gerçek veya özel hukuk tüzel kişileri, riskli alan
belirlenmesine ilişkin bilgi ve belgeleri ihtiva eden dosya ile birlikte
Bakanlık veya İdareden riskli alan tespit talebinde bulunabilir. İdareye
yapılacak talepler Bakanlığa iletilir. Bakanlıkça uygun görülen talepler,
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının görüşü alınarak, teklif olarak
Bakanlar Kuruluna sunulur.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin
ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(2) Lisanslandırılan kurum ve kuruluşlarda riskli
yapı tespitinde görev alacak mühendislerin, ilgili meslek odalarına
üyeliklerinin devam ediyor olması, mesleklerinde fiilen en az beş yıl
çalışmış olmaları, Bakanlıkça veya Bakanlıkça uygun görülen kurum ve
kuruluşlarca düzenlenecek eğitim programlarına katılmaları, eğitim sonunda
yapılacak yazılı sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan alarak başarı
belgesi almış olmaları ve bu hususları belgelendirmeleri gerekir. Lisanslandırma
talebinde bulunan üniversite adına riskli yapı tespitinde görev alacak
mühendislerin öğretim üyesi olması durumunda bu fıkrada belirtilen şatlar
aranmaz.
(3) Lisanslandırılan kurum ve kuruluşlarda riskli
yapı tespiti için en az bir inşaat mühendisinin görevlendirilmesi
mecburidir. İhtiyaca göre birden fazla inşaat mühendisi ile jeoloji veya
jeofizik mühendisi de görevlendirilebilir. Riskli yapı tespitinde görev
alacak mühendisler, aynı anda birden fazla lisanslı kuruluşta görev alamaz
ve ortak olamazlar.
(4) Lisanslandırma için;
a) Lisanslandırma talebini içeren dilekçe,
b) Talepte bulunan kurum veya kuruluşa göre güncel
tarihli ve onaylı olarak; ilgili meslek odasından alınmış işyeri tescil
belgesi veya ticaret veya sanayi odasına kayıt belgesi veya faaliyet
gösterdiği konuya ilişkin belge veya 29/6/2001 tarihli ve 4708 sayılı Yapı
Denetimi Hakkında Kanuna göre Bakanlıktan alınan izin belgesinin örneği,
c) Kurum veya kuruluşun ortaklarının ve
yöneticilerinin adını, soyadını ve T.C. kimlik numarasını gösteren ticaret
sicil müdürlüğünden alınmış firma genel durum belgesi ve kurum veya
kuruluşun en son durumunu gösteren ticaret sicil gazetesinin aslı veya
onaylı bir sureti,
ç) Kuruluşça yetkilendirilen şirket müdürü ve
ortaklarının noter tasdikli imza sirküleri,
d) Riskli yapı tespitinde görev alacak mühendislere
ilişkin;
1) İlgili meslek odasına üyeliklerinin devam
ettiğine dair güncel tarihli oda kayıt belgesi,
2) Mesleklerinde fiilen en az beş yıl çalıştıklarına
dair ilgili kurum ve kuruluşlardan alınacak belgeler,
3) Noter tasdikli imza beyanı,
4) İnşaat mühendislerinin Bakanlıkça düzenlenen
eğitim programlarına katılarak aldıkları başarı belgesi,
e) Ek-3’te yer alan taahhütname,
f) Lisans belgesi ücretinin yatırıldığına dair
dekont,
ile birlikte Bakanlığa müracaatta bulunulur.
Müracaatın uygun görülmesi hâlinde, B-4 formatında birinci sınıf hamur
kâğıt üzerine ve Ek-1’deki şekil ve muhtevada Lisans belgesi düzenlenir.
4708 sayılı Kanun kapsamındaki yapı denetimi ve laboratuvar kuruluşlarının
lisanslandırılmasında, riskli yapı tespitinde görev alacak mühendis olarak
denetçi belgesine sahip bir mühendisin bildirilmesi durumunda, (d) bendinin
(1), (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde sayılan belgeler aranmaz.
(5) Riskli yapı tespitinde görev alacak
mühendislerin mesleki deneyimleri;
a) Herhangi bir kamu kuruluşunda çalışmış olan
mühendisler için, çalıştıkları mesleki ihtisas alanları ve çalışma süreleri
belirtilecek şekilde görev yaptıkları kamu kurum ve kuruluşlarından
alınacak belgeler,
b) Serbest olarak veya özel sektörde çalışan
mühendisler için, çalıştıkları özel kuruluşlardan alınan ve çalışma alanı
ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları veya kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarınca onaylanan belgeler veya çalıştıkları özel kuruluşlardan
alınan, ilgilinin görevini, unvanını ve çalışma süresini belirten, firma
yetkilisince imzalanmış, firmanın sigorta sicil numarasının da yazıldığı
belgeler,
ile belgelendirilir. Ayrıca, özel kuruluşlarda
yapılan çalışmaları teyit etmek üzere ilgili sosyal güvenlik kurumundan
alınan belgelerin ibrazı gerekir.
(6) Lisanslandırılan kurum ve kuruluşlar;
ortaklarında, ortaklarının ve kuruluşun adında ve adreslerinde yapılan
değişikliği, değişikliğin ticaret sicil gazetesinde yayımlandığı tarihten
itibaren; riskli yapı tespitinde görev alacak mühendislerinde yapılan
değişikliği ise, görevlendirilen yeni mühendise ait bilgi ve belgeler ile
birlikte değişikliğin yapıldığı tarihten itibaren en geç otuz gün içinde
yazılı olarak Bakanlığa bildirmek zorundadır.
(7) Bakanlık, riskli yapı tespitine ilişkin
faaliyetleri denetleme yetkisine sahiptir.”
“(8) Lisanslı kurum ve kuruluşlara;
a) Aşağıda belirtilen hallerde elektronik yazılım
sistemi üzerinden, yeni riskli yapı tespiti için yapı kaydı oluşturmaları
ve işlem yapmaları izni verilmez:
1) Riskli yapı tespiti yapmak üzere en az bir
inşaat mühendisinin görevlendirilmemiş olması halinde görevlendirme
yapılıncaya kadar.
2) Ortaklarında, mühendislerinde, ortaklarının ve
kuruluşun adında ve tebligat adresi ve benzeri bilgilerinde yapılan
değişikliklerin süresi içinde Bakanlığa bildirilmemiş olması halinde
bildirinceye kadar.
3) 4708 sayılı Kanuna göre yeni iş almaktan men
cezası alınmış olması halinde ceza süresi bitinceye kadar.
4) Ortakları, yöneticileri veya mühendisleri
hakkında ilgili meslek odasınca faaliyetten geçici men nevinden ceza
verilmiş olması halinde ceza süresinin sonuna kadar.
5) Ek-2’de yer alan Riskli Yapıların Tespit
Edilmesine İlişkin Esaslarda değişiklik olması durumunda, riskli yapı
tespitinde görev alacak mühendislerin değişikliğin yapıldığı tarihten
itibaren 6 ay içerisinde yapılacak olan eğitimlerden birine katılmaması
durumunda eğitime katılıncaya kadar.
b) Aşağıda belirtilen fiil ve hallerin tespit
edilmesi halinde yazılı olarak uyarı cezası verilir:
1) İncelenen yapıya ilişkin verilerin eksik veya
yanlış alınarak riskli yapı tespiti yapılması.
2) Riskli yapı tespit raporunda teknik yönden
tespit edilen eksikliklerin 7 nci maddenin dördüncü fıkrasındaki süre içerisinde
düzeltilmemesi.
3) Yapı maliki olmayan birinin talebine istinaden
riskli yapı tespiti yapılması.
4) Daha önce riskli yapı tespiti yapılmış bir yapı
hakkında ikinci kez riskli yapı tespiti yapması.
c) Aşağıda belirtilen fiil ve hallerin tespit edilmesi
halinde lisans iptali cezası verilir:
1) Lisans başvurusunda gerçeğe aykırı bilgi ve
belge sunulduğunun tespit edilmesi.
2) Lisanslandırma şartlarının kaybedilmesi.
3) Risksiz bir yapının riskli veya riskli bir yapının
risksiz olarak tespit edilmesi.
4) Mevcut olmayan bir yapı hakkında riskli yapı
tespit raporu hazırlanması.
5) Daha önce iki kez yazılı olarak uyarı cezası
alınmış olması.
6) Lisansı iptal edilmiş bir kuruluşun cezalı
ortağının veya lisans iptaline sebep olan mühendisinin ortak veya riskli
yapı tespiti yapacak mühendis olarak görevlendirildiğinin tespit edilmesi
ve bu durumun lisanslı kuruluşa bildirildiği tarihten itibaren 15 gün
içinde ortadan kaldırılmamış olması.
(9) Lisansı iptal edilen kurum ve kuruluşlar için
beş yıl süre ile yeni bir lisanslandırma yapılmaz. Lisansı iptal edilen
kuruluşun ortakları, bu kuruluştaki hisselerini devretseler dahi, beş yıl
süre ile başka bir lisanslı kuruluşa ortak olamazlar, riskli yapı
tespitinde görev alamazlar ve bu ortakların kurdukları kuruluşlara lisans
verilmez. Lisansın iptaline sebep olan mühendis beş yıl süre ile başka bir
lisanslı kurum ve kuruluşta görev almaz, başka bir lisanslı kuruluşa ortak
olamaz ve bu mühendisin kurduğu kuruluşa lisans verilmez. Lisansın iptaline
sebep olan mühendisin durumu ilgili meslek odasına bildirilir. Meslek
odası, bu mühendis hakkında kendi mevzuatına göre işlem yaparak neticesini
Bakanlığa bildirir.
(10) Lisansı iptal edilen kurum ve kuruluşlar, yeni
riskli yapı tespiti işi almamak kaydıyla, daha önce hazırladıkları
raporlarda tespit edilen eksiklikleri tamamlayıncaya kadar faaliyetlerine
devam edebilirler.
(11) Yazılı olarak uyarı ve lisans iptali cezaları,
cezayı gerektiren fiillerin tespit edilmesini müteakip lisanslı kurum veya
kuruluşun savunması alınarak verilir ve yazılı olarak tebliğ edilir.
(12) Lisanslı kuruluşun; lisans başvurusunda
gerçeğe aykırı belge sunduğu tespit edilen ortakları ve yöneticileri,
gerçeğe aykırı olarak riskli yapı tespiti yapan veya mevcut olmayan bir
yapı hakkında riskli yapı tespit raporu hazırlayan mühendisi ile mevcut
olmayan bir yapı hakkında riskli yapı tespiti talebinde bulunan malik
hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili
hükümleri uyarınca Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
(13) Lisanslı kurum ve kuruluşlarda riskli yapı
tespitinde görev alacak mühendislerin katılacağı eğitim ve sınav Bakanlığın
belirlediği usul ve esaslar çerçevesinde Bakanlıkça yapılır veya
yaptırılır. Eğitim programlarına katılıp başarı belgesi almayan inşaat
mühendisleri riskli yapı tespitinde görev alamaz. Ek-2’de yer alan Riskli
Yapıların Tespit Edilmesine İlişkin Esaslarda değişiklik olması durumunda,
riskli yapı tespitinde görev alacak mühendislerin değişikliğin yapıldığı
tarihten itibaren 6 ay içerisinde yapılacak olan eğitimlerden birine
katılması zorunludur.
(14) Kanun ve Kanun uyarınca yürürlüğe konulmuş
olan yönetmeliklere göre yapılacak iş ve işlemler Bakanlıkça elektronik
yazılım sistemi ile de takip edilebilir. Lisanslandırılmış kurum ve
kuruluşlara yapılacak bildirimler ve tebligatlar elektronik ortamda da
yapılabilir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 7 – (1)
Riskli yapılar, Ek-2’de yer alan Riskli Yapıların Tespit Edilmesine İlişkin
Esaslara göre tespit edilir. Riskli yapı tespiti; kendi başına
kullanılabilen, üstü örtülü ve insanların içine girebilecekleri ve
insanların oturma, çalışma, eğlenme veya dinlenmelerine veya ibadet
etmelerine yarayan yapılar ile hayvanların ve eşyaların korunmasına yarayan
yapılar hakkında yapılır. İnşaat halinde olup ikamet edilmeyen yapılar ile
metrukluk veya başka bir sebeple statik bakımdan yapı bütünlüğü bozulmuş
olan yapılar riskli yapı tespitine konu edilmez.
(2) Riskli yapıların tespiti;
a) Öncelikle yapı malikleri veya kanunî
temsilcileri tarafından, masrafları kendilerine ait olmak üzere yaptırılır.
Riskli yapı tespiti talebi, talebe ilişkin dilekçe, güncel tapu durum
belgesi ve kimlik belgesinin fotokopisi ile yapılır. 23/6/1965 tarihli ve
634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu uyarınca kat irtifakı veya kat mülkiyeti
kurulmadığı için arsa paylı tapu var ise, arsa üzerinde fiilen bulunan
yapının riskli yapı tespiti, yapının sahibi olan arsa payı sahibince yaptırılır.
Arsa üzerindeki yapının başkasına ait olması ve bunun da tapu kütüğünde
belirtilmiş olması halinde, riskli yapı tespiti lehine şerh olan tarafça
yaptırılır.
b) Süre verilerek maliklerden veya kanunî
temsilcilerinden istenebilir. Verilen süre içinde yaptırılmadığı takdirde,
tespitler Bakanlıkça veya İdarece yapılır veya yaptırılır. Bakanlık,
belirlediği alanlardaki riskli yapıların tespitini süre vererek İdareden de
isteyebilir.
(3) İtiraz veya yargı kararı üzerine yeniden rapor
tanzim edilmesinin gerekmesi, raporun gerçeğe aykırı düzenlendiğinin tespit
edilmiş olması ve yapının risk durumunu etkileyebilecek kasdi bir müdahale
dışında somut bir hadisenin gerçekleşmiş olması halleri hariç olmak üzere,
her yapı için sadece bir adet riskli yapı tespiti raporu düzenlenebilir.
Lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlar riskli yapı tespit talebi üzerine, o
yapı hakkında daha önce riskli yapı tespit raporu düzenlenip
düzenlenmediğini elektronik yazılım sistemi üzerinden kontrol eder.
Elektronik yazılım sistemi üzerinden yapı kaydı oluşturulduktan sonra iki
ay içerisinde riskli yapı tespitinin yapılmaması halinde tespit
başvurusunda bulunan malikin talebi üzerine oluşturulan yapı kaydı
elektronik yazılım sisteminden silinir. Riskli yapı tespit raporunda,
tespite konu binanın Ulusal Adres Veri Tabanında belirtilen adresinin ve
bina kodunun yer alması zorunludur.
(4) Riskli yapı tespitine ilişkin raporların bir
örneği, tespit tarihinden itibaren en geç on iş günü içinde, tespiti yapan
İdarece veya lisanslandırılmış kurum veya kuruluşça, tespite konu yapının
bulunduğu ildeki Müdürlüğe veya Bakanlıkça yetki devri yapılması durumunda
İdareye gönderilir. Raporlar Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde
incelenir ve herhangi bir eksiklik tespit edilmesi halinde gerekli
düzeltmeler yapılmak üzere raporu düzenleyen kurum veya kuruluşa iade
edilir. Yapılan incelemede raporlarda herhangi bir eksiklik yok ise, riskli
yapılar, Müdürlükçe en geç on iş günü içinde, tapu kütüğünün beyanlar
hanesinde belirtilmek üzere, ilgili tapu müdürlüğüne bildirir. Müdürlükçe
veya riskli yapı tespitine karşı yapılan itirazı inceleyen teknik heyetçe,
riskli yapı tespit raporunda tespit edilen teknik inceleme eksikliklerinin
tamamının, raporu düzenleyen kurum veya kuruluşa bildirildiği tarihten
itibaren otuz gün içinde düzeltilmesi ve raporun Müdürlüğe sunulması
zorunludur. Lisanslı kurum veya kuruluşun otuz günlük süre içerisinde
gerekçeli talebi üzerine eksikliklerin giderilmesi için ek süre
verilebilir.
(5) İlgili tapu müdürlüğünce, tapu kütüğüne işlenen
belirtmeler, riskli yapı tespitine karşı tebligat tarihinden itibaren onbeş
gün içinde riskli yapının bulunduğu yerdeki Müdürlüğe itiraz edilebileceği,
aksi takdirde İdarece verilecek süre içinde riskli yapının yıktırılması
gerektiği de belirtilmek suretiyle, aynî ve şahsî hak sahiplerine 11/2/1959
tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre tebliğ edilir ve yapılan bu
tebligat yazılı olarak veya elektronik ortamda Müdürlüğe bildirilir. Arsa
paylı tapularda, arsa üzerindeki riskli yapının arsa malikleri dışındaki
bir başkasına ait olması durumunda Müdürlükçe tapu müdürlüğüne bildirilecek
yapı sahibine; arsa üzerinde birden fazla yapı olması ve riskli yapının
arsa maliklerinden sadece bazılarına ait olması durumunda ise sadece riskli
yapının sahibi olan arsa hissedarlarına ve ilgili aynî ve şahsî hak
sahiplerine tebligat yapılır. Tapuda kayıtlı malikin ölmüş olması hâlinde,
Bakanlık, Müdürlük veya İdare tebligat işlemleri için 4721 sayılı Kanun
hükümlerine göre mirasçılık belgesi çıkartmaya, kayyım tayin ettirmeye veya
tapuda kayıtlı son malike göre işlem yapmaya yetkilidir.
(6) Riskli yapı tespitine karşı yapı malikleri veya
kanunî temsilcilerince on beş gün içinde yapının bulunduğu yerdeki
Müdürlüğe verilecek bir dilekçe ile itiraz edilebilir. İtirazın süresi
içerisinde ve yapı malikince yapılıp yapılmadığı Müdürlükçe kontrol edilir.
Süresi içinde yapılmayan itirazlar ile yapı malikince veya malikin vefat
etmiş olması halinde mirasçılarınca yapılmayan itirazlar işleme alınmaz.
(7) Riskli yapı tespiti yapılan yapının bulunduğu
ilde itirazı değerlendirecek teknik heyetin teşkil edilmemiş olması
halinde, itiraz dilekçeleri ile itiraz edilen tespite ilişkin raporlar,
yapının bulunduğu yerdeki Müdürlükçe, o il için yetkilendirilmiş teknik
heyetin bulunduğu ildeki Müdürlüğe gönderilir.
(8) Riskli yapı tespiti neticesinin, itiraz üzerine
veya yargı kararı ile değişmesi halinde, durum aynı şekilde ilgili tapu
müdürlüğüne bildirilir.
(9) 21/7/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve
Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında olan yapıların riskli yapı
tespiti yapı maliklerinin talebine istinaden yapılır. Riskli yapı
tespitinin kesinleşmesinden sonra durum ilgili kültür varlıklarını koruma
bölge kuruluna bildirilir ve bu kurulun alacağı karara göre uygulama
yapılır.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin ikinci
fıkrasının (a) ve (ç) bentleri ile üçüncü ve altıncı fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“a) Altmış günden az olmamak üzere süre verilerek
riskli yapıların tahliyesi ve yıktırılması yapı maliklerinden istenir.
Maliklere yapılacak tebligatta, riskli yapıyı kiracı veya sınırlı ayni hak
sahibi kullananlara tahliye için malik tarafından bildirim yapılması
gerektiği belirtilir. Malik tarafından kiracı veya sınırlı ayni hak
sahibine tahliye için bildirim yapılmadığının tespit edilmesi halinde
bildirim idarece yapılır.”
“ç) (a) ve (c) bentlerinde belirtilen şekilde
verilen süreler içinde riskli yapıların maliklerince yıktırılmaması hâlinde,
riskli yapılara elektrik, su ve doğal gaz verilmemesi ve verilen hizmetlerin
durdurulması ilgili kurum ve kuruluşlardan istenir. İdarenin talebi
üzerine, ilgili kurum ve kuruluşların riskli yapılara verilen elektrik, su
ve doğal gaz gibi hizmetleri durdurması zorunludur.”
“(3) Maliklere verilen süreler içerisinde maliklerce
yıktırılmayan riskli yapılar mülki amire bildirilir ve bu yapıların
tahliyesi ve yıktırma işlemleri, mülkî amirler tarafından sağlanacak kolluk
kuvveti desteği ile İdarece yapılır veya yaptırılır.”
“(6) Müdürlük veya yetki devri yapılması durumunda
İdare, yıktırılan riskli yapılara ilişkin bilgileri elektronik yazılım
sistemine kaydeder. İdare, tahliye ve yıkım işlemleri gerçekleştirilemeyen
riskli yapılara ilişkin bilgi ve belgeleri, ikişer aylık periyotlar hâlinde
Müdürlüğe bildirir. Yukarıdaki fıkralara göre yıktırılamayan yapılar
Bakanlıkça veya Müdürlükçe yıkılır veya yıktırılır. Bakanlık veya İdare
tarafından yapılan yıktırmanın masraflarından malikler hisseleri oranında
sorumludur. Yıktırma işleminin masrafı maliklerden genel hükümlere göre
tahsil edilir.”
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin 9 uncu
maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4) Teknik heyet, üniversitelerden bildirilen dört
üye ile ikisi inşaat mühendisi ve biri de jeoloji veya jeofizik mühendisi olmak
üzere, Bakanlık teşkilâtında görev yapan üç üyenin iştiraki ile yedekleri
ile birlikte yedi üyeli olarak teşkil edilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin üçüncü
fıkrasının üçüncü cümlesi ile yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Toplantının
yeri, günü ve saati Müdürlükçe en az üç gün önceden üyelere bildirilir.”
“(7) Teknik heyet, itiraz dilekçesinde gösterilen
itiraz sebebi ile bağlı olmaksızın riskli yapı tespit raporunun teknik
yönden bütün unsurları ile Ek-2’de yer alan Riskli Yapıların Tespit
Edilmesine İlişkin Esaslara uygun olarak hazırlanıp hazırlanmadığını
inceler. Riskli yapı tespit raporunda teknik yönden eksiklik tespit
edilmesi halinde gerekli düzeltmelerin yapılması için raporun lisanslı
kurum veya kuruluşa gönderilmesine karar verilir ve rapordaki eksikliklerin
tamamının düzeltmesinin sağlanmasından sonra yapının riskli ya da risksiz
olduğuna ilişkin nihai karar verilir. Teknik heyet, gerek görmesi halinde
itiraza konu edilen yapıyı bizzat yerinde inceleyebilir veya yapının
yerinde incelenmesini Müdürlükten isteyebilir. Ancak, yapının riskli olup
olmadığına ilişkin nihai karar, yapının riskli yapı tespiti yapıldığı
tarihteki durumuna ve özelliklerine göre verilir. Teknik heyetçe alınan
kararlar, teknik gerekçeleri belirtilerek yazılır, başkan ve üyelerce
imzalanır. Bakanlığa ve tespiti yapan veya yaptıran İdareye tüm karalar
itiraz eden malike ise sadece nihai karar bildirilir. Teknik heyetçe,
karara bağlanan riskli yapı tespit raporuna karşı başka bir malikçe yapılan
itiraz üzerine yeniden inceleme yapılmaz.
(8) Hangi sebepten dolayı olursa olsun, yıllık
izin, hastalık ve mazeret izinleri sebebiyle bulunamama hâlleri hariç olmak
üzere, bir yıl içinde sekiz veya üst üste üç toplantıya iştirak etmeyen
teknik heyet üyesinin üyeliği kendiliğinden sona erer. Üyeliği sona eren
üyenin yerine yeni üye görevlendirilir. Başkanın üyeliğinin sona ermesi
durumlarında üyeler kendi aralarından birini yeni başkan olarak seçer.”
MADDE 8 –
Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin
ikinci, üçüncü, yedinci, sekizinci ve onuncu fıkraları ile dokuzuncu
fıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(2) Riskli alanlar ve rezerv yapı alanlarında
uygulama yapılan etapta veya adada, riskli yapılarda ise bu yapıların
bulunduğu parsellerde; yapıların yıktırılmış olması şartı aranmaksızın ve
yapının paydaşı olup olmadıkları gözetilmeksizin, parsellerin tevhit
edilmesine, münferit veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama
yapılmasına, ifraz, taksim, terk, ihdas ve tapuya tescil işlemlerine,
yeniden bina yaptırılmasına, payların satışına, kat karşılığı veya hasılat
paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, bütün
maliklerce oybirliği ile karar verilememiş ise, anlaşma sağlanamayan
maliklere ait taşınmazların değeri Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak
faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilir ve bu
değer de gözetilerek oybirliği ile anlaşmaya çalışılır. Oybirliği ile anlaşma
sağlanamaması halinde yapılacak uygulamalara sahip oldukları hisseleri
oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir. Bu karar
anlaşma şartlarını ihtiva eden teklif ile birlikte karara katılmayanlara
noter vasıtasıyla veya 7201 sayılı Kanuna göre tebliğ edilir ve bu
tebliğde, onbeş gün içinde kararın ve teklifin kabul edilmemesi halinde
arsa paylarının, Bakanlıkça tespit edilecek veya ettirilecek rayiç değerden
az olmamak üzere anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılacağı,
paydaşlara satış gerçekleştirilemediği takdirde, bu payların, rayiç bedeli
Bakanlıkça ödenmek kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edileceği
bildirilir.
(3) Hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki
çoğunluğu ile alınan karara katılmayan maliklerin arsa payları; 15/A
maddesinde belirtilen usule göre, arsa payı değeri üzerinden anlaşma
sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. Paydaşlara satış
gerçekleştirilemediği takdirde, bu paylar, rayiç bedeli Bakanlıkça ödenmek
kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edilir ve en az üçte iki
çoğunluk ile alınan karar çerçevesinde değerlendirilmek üzere Bakanlığa
tahsis edilmiş sayılır veya Bakanlıkça uygun görülenler TOKİ’ye veya
İdareye devredilir. Bu durumda, paydaşların kararı ile yapılan anlaşmaya
uyularak işlem yapılır.”
“(7) Bir parselde birden fazla yapı bulunması ve bu
yapıların tamamının riskli yapı olarak tespit edilmiş olması halinde,
yürütülecek uygulamalara yapının paydaşı olup olmadıkları gözetilmeksizin
sahip oldukları hisseleri oranında bütün maliklerin en az üçte iki
çoğunluğu ile karar verilir.
(8) Bir parselde birden fazla yapı bulunması ve bu
yapılardan bazılarının riskli yapı olarak tespit edilmiş olması halinde;
a) İlgili tapu müdürlüğünce, parsel üzerinde bulunan
bütün yapıların değil, sadece riskli olarak tespit edilen yapıların tapu
kütüğüne yapının açık adresi belirtilerek riskli yapı-belirtmesi işlenir.
b) Yürütülecek uygulamalara sahip oldukları
hisseleri oranında riskli olarak tespit edilen yapıların maliklerinin en az
üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.
c) Riskli olarak tespit edilen yapıların yeniden
inşası için düzenlenecek yapı ruhsatı, diğer maliklerin haklarının menfi
olarak etkilenmemesi şartıyla, bütün maliklerin değil, sadece riskli
yapıların maliklerinin talep ve muvafakatine istinaden düzenlenir. Riskli
yapıların yeniden inşası için kurulacak kat irtifakında da, diğer
maliklerin arsa payını etkilememesi kaydıyla sadece riskli yapıların
maliklerinin talep ve muvafakati aranır.
ç) Riskli olarak tespit edilen yapıların bulunduğu
alanın risksiz olan veya riskli yapı tespiti yapılmamış olan yapıların
bulunduğu alandan ifrazı mümkün ise, ifraz, taksim, terk, ihdas ve tapuya
tescil işlemleri re’sen yapılır veya yaptırılır.”
“(10) Kanun kapsamındaki yapıların yıktırılmasından
sonra bu taşınmazların sicilinde bulunan ayni ve şahsi haklar ile temlik
hakkını kısıtlayan veya yasaklayan her türlü şerh, hisseler üzerinde devam
eder. Bu haklar ve şerhler, tapuda, tevhit, ifraz, taksim, terk, tescil,
kat irtifakı ve kat mülkiyeti tesisine ilişkin işlemlerin yapılmasına engel
teşkil etmez ve bu işlemlerde muvafakat aranmaz. Yeni kat irtifakı ve kat
mülkiyeti tesisi safhasında belirtilen haklar ve şerhler, muvafakat
aranmaksızın sadece sözkonusu haklar ve şerhlerden yükümlü olan malike
düşecek bağımsız bölümler üzerinde devam ettirilir.”
“Üzerindeki yapıların tamamının
riskli yapı olarak tespit edilmiş olması şartı ile tevhidi mümkün olan
birden fazla parselin tevhid edilmesi ile taksim, terk, ihdas ve tapuya
tescil işlemlerine, her parselde ayrı ayrı sahip oldukları hisseleri
oranında maliklerin en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.”
“(13) Arsa maliki ile yüklenici arasında düzenlenen
kat karşılığı inşaat sözleşmesi veya kat karşılığı temlik sözleşmesine
istinaden inşa edilecek olan binaya ilişkin kat irtifakı veya kat mülkiyeti
tesisi işlemi, hak sahipleri adına, talep edilmesi halinde Bakanlık, TOKİ
veya İdare tarafından yapılır veya yaptırılır. Yapılacak talebe esas kat
karşılığı inşaat sözleşmesi veya kat karşılığı temlik sözleşmesinde hak
sahiplerine isabet eden bağımsız bölümlerin belirlenmiş olması
gerekmektedir. Tapuya tescil işlemlerinde elektronik ortamda düzenlenen ve
ilgili idare tarafından onaylı mimari proje ile yönetim planı esas alınır.
Mimari proje ile yönetim planında malik imzası aranmaz.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 15/A maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 15/A
– (1) Riskli alanlar, rezerv yapı alanları ve riskli yapıların
bulunduğu parsellerde hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki
çoğunluğu ile alınan karara katılmayan maliklerin arsa paylarının satışı
için;
a) Maliklerin en az üçte iki çoğunlukla
anlaştıklarına dair anlaşan maliklerce imzalı karar tutanağı veya anlaşan
maliklere ait sözleşme veya vekâletname örnekleri gibi belgeler,
b) Maliklerin en az üçte iki çoğunluğu ile alınan
kararın ve anlaşma şartlarını ihtiva eden teklifin noter vasıtasıyla veya
7201 sayılı Kanuna göre karara katılmayan malike bildirilerek kabulü için
onbeş gün süre verildiğine dair belgeler,
c) Üçte iki çoğunlukla alınan karara katılmayan
maliklere ait taşınmazların Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak
faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilen
değerine ilişkin belgeler,
ç) Satışı yapılacak arsa paylarının maliklerinin
tebligata elverişli adres bilgileri,
ile birlikte yazılı olarak Müdürlüğe müracaatta
bulunulur. Satış işleminin yapılabilmesi için yapıların yıktırılmış olması
gerekmez.
(2) Satışı yapılacak arsa paylarının rayiç değerini
tespit etmek ve sonrasında satış işlemini gerçekleştirmek üzere, Müdürlük
bünyesinde, biri başkan ikisi üye olmak üzere, en az üç kişiden oluşan
Bedel Tespiti Komisyonu ile Satış Komisyonu teşkil olunur. Rayiç değer,
maliklerce Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak faaliyet gösteren lisanslı
değerleme kuruluşlarına tespit ettirilmiş olan taşınmazın değeri de
gözetilerek Bedel Tespiti Komisyonunca belirlenir.
(3) Müdürlük, satışın yapılacağı yeri ve zamanı,
arsa payı satılacak malikler ile üçte iki çoğunlukla anlaşan maliklere veya
üçte iki çoğunlukla anlaşan maliklere bildirilmek üzere, kendisinin de
malik olması şartıyla üçte iki çoğunluğa sahip maliklerin anlaştıkları
yükleniciye elden veya maliklerin adreslerine taahhütlü posta yoluyla veya
7201 sayılı Kanuna göre tebliğ eder. Yapılan araştırmaya rağmen arsa payı
satılacak malike ve adresine hiçbir şekilde ulaşılamaz ise satış işlemi
gıyabında yapılır.
(4) Açık artırma ile satışa ilişkin tebliğ ile
birlikte, satışı yapılacak payın tapu kütüğünün beyanlar hanesine, 6306
sayılı Kanuna göre satış işlemine tabi olduğu ve satışa veya taşınmazın
devrini gerektiren benzeri bir işleme tabi tutulamayacağı yönünde belirtme
yapılması ilgili tapu müdürlüğünden yazılı olarak istenilir.
(5) Satışı yapılacak payın üzerinde ipotek,
ihtiyati haciz, haciz ve intifa hakkı gibi hakların bulunması, satış işlemine
engel teşkil etmez. Belirtilen haklar satış sonrasında satış bedeli
üzerinde devam eder. Satış işlemi sonrasında, satış bedelinin yatırıldığı
banka hesabına malike ödeme yapılmaması için bloke koydurulur ve durum
ipotek, haciz ve intifa hakkı gibi hakların alacaklısına veya ilgili icra
müdürlüğüne veya mahkemeye bildirilir. Tapu kaydındaki haklar ve şerhler
satış sonrasında Müdürlüğün talebi üzerine ilgili tapu müdürlüğünce resen
terkin edilir.
(6) Açık artırmaya en az üçte iki çoğunluk ile
anlaşan paydaşlar dışında herhangi biri katılamaz. Satışı gözlemci olarak
izlemek isteyenler ile payı satışa çıkarılan malikler satışın yapıldığı
salona alınabilir. Ancak, bunların açık artırmaya müdahale etmesine müsaade
edilmez. Bu çerçevede, satışın yapılmasını engellemeye veya satışın işleyişi
ile düzenini bozmaya yönelik eylemlerde bulunanlar ile ses ve görüntü kaydı
almaya çalışanlar Satış Komisyonu tarafından salondan çıkartılabilir. Açık
artırma için belirlenen saatten sonra satış salonuna kimse alınmaz.
(7) Açık artırmaya katılan paydaşların kimliği
kontrol edilerek bir tutanak ile kayıt altına alınır. Katılımcı durumunu
gösteren tutanağın tanziminden sonra, Komisyon Başkanınca, satışa çıkarılan
arsa paylarına ilişkin bilgiler satışa katılanlara bildirilir ve satış
işlemi başlatılır. Komisyon Başkanı, rayiç bedelin altında olmamak üzere
satışa katılan paydaşlardan, sözlü olarak pey sürmelerini ister. Sürülen
peyler arttırma tutanağına yazılarak, karşılığı pey sahibi tarafından
imzalanır. Arttırma işlemine devam etmeyecek taliplerin, keyfiyeti arttırma
tutanağına yazması ve imzalaması zorunludur.
(8) Komisyon, yedinci fıkrada belirtilen şekilde
yapılan satış işlemi sonunda, tespit edilen rayiç bedelden az olmamak
üzere, en yüksek bedeli teklif eden paydaşa satış yapılmasını karara bağlar
ve bu paydaştan satış bedelinin yedi gün içerisinde banka nezdinde
açtırılacak vadeli hesaba yatırılması istenir. Bu süre içerisinde satış
bedeli yatırılmaz ise, pey süren diğer maliklere sırasıyla bildirimde
bulunulur ve satış bedelini yatıran paydaşa satış yapılır.
(9) Açık arttırma ile satışa iştirak eden tek bir
paydaş olması halinde, belirlenen rayiç değerinden az olmamak üzere bu
paydaşın vereceği teklif geçerli kabul edilir.
(10) Satış bedelinin yatırılmasından sonra, satış
işlemi, tapuda yeni malik adına tescil yapılmak üzere, Müdürlükçe ilgili
tapu müdürlüğüne bildirilir. İlgili tapu müdürlüğünce tescil işlemi
tamamlandıktan sonra, yeni tapu kaydı Müdürlüğe gönderilir ve Müdürlükçe
payı satılan ilgiliye durum bildirilir.
(11) Satış işlemi tamamlanıp komisyonca karara
bağlanmadan evvel, üçte iki çoğunluk ile alınan karara katılmayan
maliklerin, üçte iki çoğunluk ile alınan kararı kabul etmeleri ve üçte iki
çoğunluk ile alınan karar doğrultusunda yapılan sözleşmeyi ve yapılacak
uygulamanın gerektirdiği diğer belgeleri imzalayacaklarını beyan etmeleri
halinde Satış Komisyonunca kendilerine süre verilir. İhale arttırma
tutanağı bu maliklerce de imzalanır. Komisyonca verilen süre içerisinde
sözleşmenin ve diğer belgelerin anlaşan diğer malikler gibi şartsız ve
şerhsiz olarak imzalanarak Müdürlüğe verilmesi halinde, satış işlemi
geçersiz sayılır. Satış işleminin geçersiz sayıldığı tarihten itibaren doksan
gün içerisinde, satış günü üçte iki çoğunluk ile alınan karara katılma
iradesi gösteren paydaşlarca yeniden anlaşmama iradesi gösterilmesi veya
daha evvel imzalanan belgelerin iptal edilmesi halinde yeniden satış işlemi
yapılmasına gerek olmadan en yüksek bedeli teklif etmiş olan paydaşa, bu
paydaşın kabul etmemesi halinde sonraki en yüksek bedeli teklif etmiş olan
diğer paydaşlara sırasıyla bildirimde bulunulur ve satış bedelini yatıran
paydaşa satış yapılmış sayılır. Satış işleminin geçersiz sayıldığı tarihten
itibaren doksan günden fazla süre geçmesinden sonra yeniden anlaşmama
iradesi gösteren paydaşların hisseleri için ise yeniden satış işlemi
yapılması gerekir.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 16 ncı
maddesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları ve beşinci
fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde, dokuzuncu fıkrasının (a) bendinde
yer alan “alman” ibaresi “alınan” şeklinde, aynı fıkranın (b) bendi ve (d)
bendinin (6) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde, aynı fıkranın (ç)
bendinin (1) numaralı alt bendinde yer alan “ilk satışı, devri ve tescili”
ibareleri “ilk satışı, devri, tescili ve ipotek tesis edilmesi” şeklinde
değiştirilmiş ve aynı fıkranın (ç) bendinin (2) numaralı alt bendinde yer
alan “satın alınması” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya ipotek tesis
edilmesi” ibaresi eklenmiştir.
“(1) Anlaşma ile tahliye edilen uygulama alanındaki
yapıların maliklerine tahliye tarihinden itibaren Bakanlıkça
kararlaştırılacak aylık kira yardımı yapılabilir. Yardım süresi riskli alan
dışındaki riskli yapılarda 18 aydır. Riskli ve rezerv yapı alanlarında kira
yardımı süresi 36 ayı geçmemek şartı ile ilgili kurumca belirlenir. Aylık
kira bedeli, Bakanlıkça belirlenir ve her yıl Türkiye İstatistik Kurumu
tarafından yayımlanan Tüketici Fiyatları Endeksi yıllık değişim oranında
güncellenir. Maliklere, kiracılara ve sınırlı ayni hak sahiplerine, sahip
oldukları veya kullandıkları Kanun kapsamındaki bütün yapılardan dolayı
kira yardımı yapılabilir. İnşaat halinde olup içinde ikamet edilen
yapılarda kira yardımı veya faiz desteğinden, sadece inşaat halindeki
yapıda ikamet eden malik, kiracı ve sınırlı ayni hak sahibi faydalanır.
Anlaşma ile tahliye edilen yapıların maliklerine mümkün olması hâlinde,
kira yardımı yerine tahliye tarihinden itibaren konut ve işyerlerinin
teslim tarihine kadar geçici konut veya işyeri tahsisi yapılabilir.
(2) 6306 sayılı Kanun kapsamında 21/3/2016 tarihli
ve 2016/8663 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Riskli
Yapıyı Malik, Kiracı veya Sınırlı Ayni Hak Sahibi Olmaksızın Kullananlara
Yardım Yapılmasına Dair Karara göre;
a) Hak sahibi olanlara riskli yapılarda 18 ay,
riskli alanlarda ise 36 ayı geçmemek şartı ile ilgili kurumca belirlenecek
süre ve miktarda,
b) Gecekondu sahiplerine;
1) Riskli yapılarda birinci fıkraya göre belirlenen
aylık kira bedelinin iki katı kadar,
2) Riskli alanlarda (a) bendi uyarınca hak
sahipleri için belirlenen süre ve miktarın üçte ikisini geçmemek üzere
ilgili kurumca belirlenecek süre ve miktarda,
3) Kanunun Ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasının
(a) bendi uyarınca belirlenen riskli alanlarda ise 36 ayı geçmemek şartı
ile ilgili kurumca belirlenecek süre ve miktarda,
kira yardımı yapılabilir.
(3) Birinci fıkrada belirtilen yapılarda; sınırlı
aynî hak sahibi olarak ikamet edenlere veya işyeri işletenlere birinci
fıkraya göre belirlenen aylık kira bedelinin beş katı kadar, kiracı olarak
ikamet edenlere, işyeri işletenlere ve Kanun kapsamında taşınmazı anlaşma
yolu ile kamulaştırılanlara iki katı kadar, defaten kira yardımı
yapılabilir.
(4) Kira yardımı başvuruları; tahliye tarihinden
itibaren en geç bir yıl içinde, Bakanlıkça belirlenecek bilgi ve belgelere
istinaden riskli alan veya rezerv yapı alanlarında ilgili kuruma, riskli
alan dışındaki riskli yapılarda ise Müdürlüğe veya Bakanlıkça yetki devri
yapılması durumunda İdareye yapılır. Kanunun Ek 1 inci maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendi uyarınca belirlenen riskli alanlarda kira yardımı
süresi yapının tahliye edildiği tarihten itibaren başlatılır.”
“b) Riskli alan dışındaki riskli yapılarda talebin
Müdürlükçe veya Bakanlıkça yetki devri yapılması durumunda İdarece uygun
görülmesi ve onaylanması üzerine, doğrudan riskli yapı maliklerinin hesap
numaralarına veya ilgililerine ödenmek üzere İdarenin hesabına,”
“b) Uygulama alanında gerçek kişiler veya özel
hukuk tüzel kişilerince, İlgili kurum adına değil de kendi adlarına
uygulamada bulunulması halinde, yapıların mevcut alanları için daha önce
belediyelerce alınan harç ve ücretlere ilave olarak, sadece kullanım
maksadı değişiklikleri ile yapı alanındaki artışlar için hesaplanan harç ve
ücret farkları alınır.”
“6) Kurum ve kuruluşlarca döner sermaye ücreti adı
altında alınan bütün ücretler; 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar
Kanununun 21 inci ve 23 üncü maddeleri uyarınca alınan her türlü ücret ve
riskli olarak tespit edilen binaya ilişkin olarak 1/7/1993 tarihli ve 21624
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Otopark Yönetmeliği uyarınca alınanlar da
dahil olmak üzere, belediye meclisi kararı ile belirlenen ve alınan her
türlü ücret.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 17 –
(1) Riskli alan ve rezerv yapı alanlarında ilgili kurumca veya maliklerce
yürütülen uygulamalarda, ilgili kurumca belirlenecek takvime göre on beş
gün içinde veya maliklerle yapılan anlaşmada belirlenen süre içerisinde,
var ise su, elektrik, telefon ve doğalgaz gibi hizmetlerin borçları ile
emlak vergisi gibi taşınmaza ilişkin vergilerin ödenerek yapının boş olarak
ilgili kuruma veya uygulamayı yürüten yükleniciye teslim edilmesi gerekir.
Belirtilen sürelerde yapının tahliye edilmemesi durumunda İlgili kurum veya
İdarece, yapının idarî makamlarca zorla tahliye edileceği belirtilerek ve
ilgililerine otuz günden az olmak üzere süre verilerek tebligatta
bulunulur. Bu süre içinde de tahliyenin gerçekleştirilmemesi durumunda, bu
yapılara elektrik, su ve doğal gaz verilmemesi ve verilen hizmetlerin
durdurulması ilgili kurum ve kuruluşlardan istenir ve bu yapıların
tahliyesi mülkî amirler tarafından sağlanacak kolluk kuvveti desteği ile
ilgili kurum veya İdarece yapılır veya yaptırılır.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 18 inci
maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “kent tasarımları”
ibaresi “kentsel tasarım projesi” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
“Kira
yardımında geçici uygulama
GEÇİCİ
MADDE 4 – (1) Diyarbakır İli Sur
İlçesinde 22/10/2012 tarihli ve 3900 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile ilan
edilen riskli alan ile Şırnak İli Silopi İlçesinde 16/02/2016 tarihli ve
8538 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile ilan edilen riskli alanda, 6306
sayılı Kanun kapsamında 21/3/2016 tarihli ve 2016/8663 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Riskli Yapıyı Malik, Kiracı veya
Sınırlı Ayni Hak Sahibi Olmaksızın Kullananlara Yardım Yapılmasına Dair
Karara göre; gecekondu sahiplerine 16 ncı maddenin ikinci fıkrasının (b)
bendinin (3) numaralı alt bendi uyarınca kira yardımı yapılabilir. Kira
yardımı süresi yapının tahliye edildiği tarihten itibaren başlatılır.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin ekine ekteki
Ek-3 eklenmiştir.
MADDE 15
– Bu Yönetmeliğin;
a) 13 üncü maddesi ile eklenen geçici 4 üncü
maddesi 1/1/2016 tarihinden itibaren,
b) Diğer hükümleri ise yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 16 –
Bu Yönetmelik hükümlerini Çevre ve Şehircilik Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
15/12/2012
|
28498
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
2/7/2013
|
28695
|
2-
|
25/7/2014
|
29071
|
Eki için tıklayınız
|