Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
E-DEVLET HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN USUL
VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; bilgi toplumu politika,
hedef ve stratejileri çerçevesinde, e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve yürütülmesine
ilişkin usul ve esasları belirlemek, bu hizmetlere ilişkin eylem planları
yapmak, koordinasyon ve izleme faaliyetlerini yürütmektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu eki (I), (II), (III) ve (IV)
sayılı cetvellerde yer alan genel yönetim kapsamındaki Bakanlıklar,
Bakanlıklara bağlı, ilgili ve ilişkili kamu idarelerini, üniversiteleri ve
sosyal güvenlik kurumları ile mahalli idareler kapsamında görev, yetki ve
sorumlulukları 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 10/7/2004
tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve 22/2/2005 tarihli ve
5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ile belirlenmiş kamu tüzel kişiliği olan
belediyeler ve il özel idarelerini ve bunların kurdukları kuruluşları, kamu
kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarını,
hissesinin yüzde elliden fazlası kamuya ait olan şirketler ve özel
kanunlarla kurulan diğer kuruluşları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının
(f) bendi ve 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Bakanlık: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığını,
b) Birlikte Çalışabilirlik Esasları Rehberi:
28/2/2009 tarihli ve 27155 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2009/4 sayılı
Başbakanlık Genelgesinde belirtilen rehberi,
c) e-Devlet hizmeti: Hizmet süreçlerinin vatandaş
odaklı olarak yeniden yapılandırılmasını da içerecek şekilde, kurumlar
arası veri paylaşımı esasına dayalı olarak yürütülmesi için kurumlar
tarafından, hızlı, güvenli, etkili, verimli, şeffaf ve hesap verebilir,
temel hak ve özgürlüklere riayet edilerek ve mahremiyet gözetilecek şekilde
elektronik ortama aktarılan her bir kamu hizmetini,
ç) e-Devlet Kapısı: e-Devlet hizmetlerinin son
kullanıcıya farklı erişim kanallarından tek noktadan bütünleşik olarak
sunulduğu ortak elektronik platformu,
d) e-Devlet Kapısı İşletmecisi: 24/3/2006 tarihli
ve 2006/10316 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve 10/8/2006 tarihli ve 2006/22
sayılı Başbakanlık Genelgesi ile e-Devlet Kapısının kurulması ve
işletilmesiyle yetkilendirilmiş, 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve
Telefon Kanununun Ek 33 üncü maddesi ile kurulan Türksat Uydu Haberleşme
Kablo TV ve İşletme Anonim Şirketini,
e) e-Devlet projeleri: Kamu hizmetlerinin bilgi ve
iletişim teknolojileri kullanılarak e-Devlet hizmetlerine dönüştürülmesi
amacıyla yürütülen projeleri,
f) Güvenli Elektronik İmza: 15/1/2004 tarihli ve
5070 sayılı Elektronik İmza Kanununun 4 üncü maddesinde tanımlanan
elektronik imzayı,
g) KAYSİS: Devlet teşkilatında yer alan kurum ve
kuruluşların organizasyon yapıları, yapı içerisindeki birimlerin sundukları
hizmetler, süreç entegrasyonları, kullanılan belgeler ve resmi yazışmalar
ile bunlara ilişkin yasal dayanaklar gibi kamu yönetimine ilişkin temel
verilerin tespit edilerek sadeleştirme ve standartlaştırma çalışmalarının
yapıldığı ve elektronik ortamda tanımlandığı, Başbakanlık tarafından
yürütülen Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemini,
ğ) Kimlik doğrulama işlemi: e-Devlet hizmetleri
kullanımı için kullanıcıların e-Devlet Şifresi, Güvenli Elektronik İmza
veya Elektronik TC Kimlik Kartı gibi yollarla kimliklerinin
doğrulatılmasını,
h) Kişisel veri: Kimliği belirli veya
belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,
ı) Kullanıcı: e-Devlet hizmetlerinden yararlanan
gerçek veya tüzel kişiyi,
i) Olgunluk seviyesi yüksek e-Devlet hizmeti: Sağladığı toplam maliyet ve zaman
tasarrufu ile bürokratik süreçlerde önemli sadeleşme sağlayan, ileri
teknoloji gerektiren işlemlerin sunulabildiği, servis bazlı entegrasyonun
kurum içinde tamamen sağlandığı ve kurum dışı entegrasyonu mevcut bulunan
e-Devlet hizmetini,
j) Siber güvenlik: Bilgi ve iletişim teknolojileri
vasıtasıyla sağlanan hizmet, işlem ve veri ile bunların sunumunda yer alan
sistemlerin gizlilik, bütünlük ve erişilebilirlik açısından güvenliğini,
k) Veri tabanı: Kamu hizmetlerinin sunulmasına esas
teşkil eden kamu kurum ve kuruluşlarına ait verilerin bulunduğu elektronik
sistemleri,
l) Veri yetkilisi: Kamu hizmetlerinin sunulmasına
esas teşkil eden veri tabanlarının kurulmasından, yönetilmesinden,
verilerin bu veri tabanlarına kaydedilmesinden, güvenliğinden,
işlenmesinden ve paylaşılmasından sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
E-Devlet
Hizmetlerinin Sunulması
İlkeler
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki kamu kurum ve
kuruluşları e-Devlet projelerinin hayata geçirilmesi ve e-Devlet
hizmetlerinin sunumuna ilişkin faaliyetlerini aşağıdaki ilkeler dâhilinde
yürütür;
a) Kullanıcı odaklı ve erişilebilir olması,
b) Zaman ve maliyet tasarrufu sağlanması,
c) Siber
güvenliğin sağlanması,
ç) Kesintisiz ve kaliteli hizmet sağlanması,
d) Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımının
yaygınlaştırılması,
e) e-Devlet altyapısının oluşturulması, kurumlar
arası bilgi paylaşımının ve birlikte çalışabilirliğin sağlanması amacıyla
Birlikte Çalışabilirlik Esasları Rehberine riayet edilmesi,
f) Kişisel verilerin korunması ve mahremiyet
prensibinin de dikkate alınarak,
temel hak ve özgürlüklere riayet edilmesi,
g) Bilişim sistemlerinin güvenliğine yönelik ulusal
ve uluslararası standartlara uyulması,
ğ) Elektronik ortamda kamu kurum ve kuruluşlarının
paylaşımına açık olan verilerin ayrıca kişilerden talep edilmemesi,
yalnızca sunulan hizmetin gerektirdiği verilerin istenmesi,
h) Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun olarak, mobil
cihazlar da dâhil olmak üzere güncel teknolojinin gerektirdiği mümkün olan
bütün elektronik erişim ortamlarından hizmet sunulabilmesinin sağlanması,
ı) Kamu kurum ve kuruluşlarınca oluşturulan ve
işlenen elektronik ortamdaki verilerin, kaynakların verimliliğinin
sağlanması ve mükerrerliğin önlenmesi ilkeleri çerçevesinde katma değerli
hizmetler yaratmak üzere mer’i mevzuattan
kaynaklanan istisnalar saklı kalmak kaydıyla paylaşılması,
i) Gereksinimlerin karşılanmasında yerli ürün ve
hizmet kullanımının teşvik edilmesi,
j) Açık standarda dayalı ürün/hizmetlerin tercih
edilmesi, mükerrer ve birbiriyle örtüşen yatırımlardan kaçınılması,
k) Proje ve uygulamalarda, herhangi bir teknoloji
tercihini öne çıkartmayan ve teknolojik bağımlılık yaratmayan çözümlerin
benimsenmesi,
l) Ödeme gerektiren hizmetlere ilişkin
tahsilatların elektronik ortamdan alınabilmesi.
Bakanlığın
görev ve sorumlulukları
MADDE 6 – (1) e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve
yürütülmesinde Bakanlığın görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Bilgi toplumu politika, hedef ve stratejileri
çerçevesinde; e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve yürütülmesine ilişkin usul
ve esasları belirler.
b) Kamu kurum ve kuruluşları ile yapacağı müşterek
çalışmalar neticesinde e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve yürütülmesine
ilişkin ilke, politika ve stratejileri oluşturup, e-Devlet Strateji ve
Eylem Planını hazırlar.
c) e-Devlet hizmetleri kapsamında koordinasyon ve
izleme faaliyetlerini yürütür. Kullanıcı Odaklı e-Devlet Hizmet Sunumu Rehberi,
Birlikte Çalışabilirlik Esasları Rehberi, Kamu İnternet Siteleri Rehberi
gibi rehber, kılavuz ve referans dokümanların oluşturulması ve/veya
güncellenmesine ilişkin çalışmalar yapar.
ç) e-Devlet alanında oluşturulan strateji ve eylem
planı ile rehber, kılavuz ve benzeri çalışmalara uyumun sağlanması ve
mükerrer yatırımların önlenmesi amacıyla, kamu kurum ve kuruluşlarınca
yatırım programına alınması teklif edilen e-Devlet projeleri hakkında görüş
verir.
d) Bakanlık, mer’i mevzuattan kaynaklanan istisnalar
saklı kalmak kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek veya tüzel
kişilerden e-Devlet hizmetleri ile ilgili gerekli gördüğü bilgileri talep
eder.
e) Kamu kurum ve kuruluşlarının sunduğu ve/veya
sunacağı elektronik ortamdaki hizmetlerin tespit edilmesine yönelik
çalışmalar yapar.
f) Kurumlar arası işbirliğini desteklemek ve
doğrudan bir kamu kurumu tarafından yerine getirilemeyecek nitelikteki
ortak proje ve uygulamaların hayata geçirilmesini kurumlar arası
koordinasyonu sağlar.
g) Bakanlık, KAYSİS’te kurum ve kuruluşlar
tarafından tanımlanan hizmetler, hizmetler arasındaki bağlantıları gösteren
süreç entegrasyonları, süreçlerdeki belgeler, hizmetlerin tamamlanma
süreleri, yıllık işlem sayıları ve bunlara ilişkin yasal dayanaklar gibi
verileri de kullanarak e-Devlet çalışmalarının yürütülmesinde kurum ve
kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
ğ) Kurumlardan alınacak bilgiler doğrultusunda
hangi hizmetlerin elektronik ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden sunulması
gerektiği ve bunun için hangi faaliyetlerin yürütüleceği hususunda ilgili
kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar.
h) Kamu kurum ve kuruluşlarının internet siteleri
üzerinden sunduğu ve sunacağı uygulamaların e-Devlet Kapısına entegrasyonu
için işbirliği yapar.
ı) e-Devlet hizmetleri kapsamında, ulusal siber güvenliğin ve kişisel verilerin korunması
konusunda farkındalık sağlamak ve bilişim sistemlerinde gerekli önlemlerin
alınması için kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
i) e-Dönüşüm ve e-Devlet istatistiklerini
hazırlayan uluslararası kuruluşların veri taleplerini değerlendirir.
j) Bakanlık, kamu kurumları, üniversiteler ve sivil
toplum kuruluşları ve özel sektör ile işbirliği halinde eğitim programları,
ulusal ve uluslararası etkinlikler düzenleyebilir.
Kamu
kurum ve kuruluşlarının görev ve sorumlulukları
MADDE 7 – (1) e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve
yürütülmesinde kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve sorumlulukları
şunlardır:
a) Kamu kurum ve kuruluşları, yürüttükleri e-Devlet
projeleri veya sundukları e-Devlet hizmetleri kapsamında üretmiş oldukları
verilerin elektronik ortama taşınmasından, doğruluğundan, güncelliğinden,
veri bütünlüğü ve güvenliğinin sağlanmasından ve saklanmasından sorumludur.
b) Kamu kurum ve kuruluşları, ulusal stratejiler ve
planlar ile mevcut kurumsal stratejik planlarıyla uyumlu, kurumun e-Devlet
hizmetleri sunumu amacıyla yapacakları yatırım, teknoloji tercihleri,
kurumsal kapasite, tasarruf planları, fayda-maliyet, iş planı gibi
unsurları kapsayacak bilişim stratejilerini hazırlar.
c) Kamu kurum ve kuruluşları, e-Devlet projeleri
ile e-Devlet hizmetlerinin planlanması, geliştirilmesi, sunumu, yürütülmesi
konularında Bakanlık ile gerekli koordinasyon ve işbirliğini sağlamak
amacıyla kurum içi e-dönüşüm yönetişim yapısını kurar.
ç) Mer’i mevzuattan kaynaklanan istisnalar saklı
kalmak kaydıyla, e-Devlet hizmetlerinin yürütülmesi kapsamında ilgili
veriler, kamu kurum ve kuruluşları arasında yapılan protokoller
çerçevesinde elektronik ortamda paylaşılır ve ilgili kullanıcılara sunulur.
d) Kamu kurum ve kuruluşları, e-Devlet hizmetlerini
kullanım kolaylığı ve kullanıcı memnuniyetini sağlayacak şekilde; ulusal ve
uluslararası standartlara uygun olarak, işlevsel, güvenli, talebe cevap
verebilir ve kesintisiz şekilde sunar.
e) Kamu kurum ve kuruluşları e-Devlet hizmetlerinin
izlenip ölçülmesi amacıyla kullanıcılardan gelecek talep, öneri ve
şikâyetlerin değerlendirilmesine yönelik mekanizmalar oluşturur.
f) Kamu kurum ve kuruluşları, resmi internet
sayfaları üzerinden sundukları e-Devlet hizmetlerinde vatandaşların
memnuniyet dereceleri ve nedenlerinin izlenmesi amacıyla KAYSİS’te yer alan
Kamu Memnuniyet Anketi uygulamasını Başbakanlık tarafından sunulacak
servisleri kullanarak kendi uygulamalarına entegre eder.
g) Kamu kurum ve kuruluşları kendilerine ait bilgi
sistemleri üzerinde siber güvenlik önlemlerini alır, kullanıma ilişkin
erişim kayıtlarını tutar ve bu bilgilerin doğruluğunu, bütünlüğünü ve
gizliliğini sağlar.
ğ) e-Devlet Kapısı üzerinden verilecek her bir
hizmette, gerekli olan veri ya da uygulama entegrasyonu için, veri veya
uygulama sahibi kurumlar, e-Devlet Kapısı İşletmecisi ile Bakanlık adına
bir veri paylaşım protokolü imzalar.
h) Kamu kurum ve kuruluşları e-Devlet
uygulamalarının internet üzerinden sunumunda yetkisiz erişimi engelleyecek
önlemleri alır.
ı) Kamu kurum ve kuruluşları, e-Devlet
hizmetlerinin sunumunda mobil teknolojilerden ve sosyal medya imkânlarından
etkin biçimde yararlanır.
i) Kamu kurum ve kuruluşları sundukları ve/veya
sunacakları hizmetler içerisinde geniş kitlelere hitap eden ve olgunluk
seviyesi yüksek olan e-Devlet hizmetlerini yalnızca e-Devlet Kapısı
üzerinden sunulacak şekilde projelendirip takvime bağlar ve projenin
tamamlanmasına müteakip e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlamak için
gerekli çalışmaları başlatır.
j) Kamu kurum ve kuruluşları KAYSİS’te yer alan
Kamu Bilişim Sistemleri Envanterinde bilgi sistemlerine ilişkin envanter
kayıtlarını oluşturur ve sürekli güncel tutar.
k) Kamu kurum ve kuruluşları geliştirecekleri
e-Devlet projelerinde e-Devlet Kapısı İşletmecisi tarafından hazırlanacak
Web Servis Standartları Kılavuzunun son sürümünü esas alır.
l) Kamu kurum ve kuruluşları sundukları hizmetler
veya diğer işlemleri kapsamında gerçek veya tüzel kişileri doğrudan
etkileyebilecek durumlar için e-Devlet Kapısı üzerinden resmi tebligat
kabul edilmeyecek bildirimlerin yapılmasını sağlayacak alt yapının
geliştirilmesine yönelik hazırlık çalışmalarını yapar.
m) Kamu kurum ve kuruluşları herhangi bir felaket
anında sistemlerin kesintiye uğramaması için gerekli tedbirleri alır.
n) Kamu kurum ve kuruluşları, e-Devlet Kapısı
üzerinden kredi kartı, banka kartı, havale, EFT, mobil ödeme gibi
yöntemlerle de alacaklarının tahsilatını yapabilecekleri alt yapıyı kurar.
E-Devlet
Kapısı İşletmecisinin görev ve sorumlulukları
MADDE 8 – (1) e-Devlet hizmetlerinin kapsamı ve
yürütülmesinde e-Devlet Kapısı İşletmecisinin görev ve sorumlulukları
şunlardır:
a) e-Devlet Kapısı İşletmecisi, bireysel ve
kurumsal tüm kullanıcıların kamu hizmetlerine elektronik ortamdan güvenli
ve etkin bir şekilde erişebilecekleri, e-Devlet hizmetlerinin sunumunda tek
adres olabilecek özelliklere sahip ortak bir platform kurar ve işletir.
b) e-Devlet hizmetlerinin e-Devlet Kapısından
sunumunu, kullanım kolaylığı ve kullanıcı memnuniyetini sağlayacak şekilde,
işlevsel, güvenli ve kesintisiz şekilde yapar.
c) e-Devlet Kapısı üzerinden verilecek her bir
hizmette, gerekli olan veri ya da uygulama entegrasyonu için, veri
yetkilisi kurumlar ile işbirliği yapar.
ç) e-Devlet hizmetlerinin oluşturulması, sunulması,
yürütülmesi ve geliştirilmesine ilişkin, kullanıcıdan ve e-Devlet hizmetini
sağlayan kamu kurum ve kuruluşlarından görüş, öneri ya da geri bildirim
alarak, varsa önerilerini Bakanlığa sunar.
d) e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan kamu hizmetlerinin
engelli kişiler tarafından da erişilebilir olması için gerekli çalışmaları
yapar.
e) e-Devlet Kapısı üzerinden verilecek her bir
hizmette, gerekli olan veri ya da uygulama entegrasyonu için, e-Devlet
Kapısı İşletmecisi veri yetkilisi ile bir veri paylaşım protokolü imzalar.
f) e-Devlet Kapısı İşletmecisi, kamu kurum ve
kuruluşlarının e-Devlet hizmetlerinin e-Devlet Kapısına entegrasyonu,
e-Devlet Kapısının işletilmesi, kapı ile ilgili geliştirme, iletişim
altyapısı, tanıtım, güvenlik, donanım, yazılım, erişim imkânlarının
yaygınlaştırılması gibi e-Devlet Kapısı hizmetlerinin gerektirdiği
faaliyetlerin yürütülmesinden görevli ve sorumludur.
g) Kullanıcıların e-Devlet süreçlerine etkin
katılımını sağlayacak, hizmet sunumu ve kalitesine ilişkin görüşlerini
doğrudan iletebilecekleri ve aynı zamanda kullanıcı memnuniyetini ölçen
uygulamalar geliştirir.
ğ) Hizmet Entegrasyonunda Web Servis Standartları
Kılavuzunu hazırlar ve güncel tutar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
E-Devlet
Hizmetlerinin İzleme ve Değerlendirilmesi
İzleme ve
raporlama faaliyetleri
MADDE 9 – (1) e-Devlet proje ve faaliyetlerinin mali ve
fiziki gerçekleşmelerini, performanslarını, risklerini, sorun ve
ihtiyaçlarını zamanında tespit etmek ve gerekli tedbirleri almak amacıyla
Bakanlık tarafından izleme faaliyetleri yapılır.
a) Bakanlık, izleme faaliyetlerinde gerekli bilgi
ve iletişim altyapısını oluşturarak bilgiye erişimi kolaylaştırmak,
şeffaflığı ve hızlı bilgi akışını sağlamak ve gerekli önlemlerin en kısa
zamanda alınmasını temin etmek üzere; belirli zaman aralıkları ile güncel
verileri toplayarak kullanıcıların sorunlarını ve ihtiyaçlarını tespit
etmek, risklerini analiz etmek amacıyla internet tabanlı izleme bilgi
sisteminin geliştirilmesi, kurulması ve işletilmesinde ilgili kurum ve
kuruluşlarla gerekli işbirliğini sağlar.
b) Bakanlık, izleme bilgi sistemini de kullanarak
gerekli risk analizlerini sürekli yapar, izleme ve denetim faaliyetlerini
bu analizlere göre yönetir, yönlendirir ve gerekli tedbirleri alır.
c) Bakanlık, uygulanan proje ve faaliyetlerin
performans göstergelerini kullanarak başarısını ölçer, uygulanan
programların kısa, orta ve uzun vadede sonuçlarını ve etkilerini analiz
ederek, bunlardan gelecekte yapılacak planlama ve programlama
çalışmalarında yararlanır.
ç) Kamu kurum ve kuruluşları yürüttükleri
projelerde kaydedilen ilerlemelere ilişkin altışar aylık ilerleme raporlarını
Bakanlığa sunar ve Bakanlıkça geliştirilecek internet tabanlı izleme bilgi
sistemini yürüttükleri projeler hakkında günceller.
d) Raporların teknik bölümü; proje faaliyetleri,
proje yönetimi, ortakların katılımı, paydaşlarla ilişkiler, görünürlük,
performans göstergelerindeki ilerlemeler ve projenin genel
değerlendirilmesini ihtiva eder.
e) Kamu kurum ve kuruluşları yürüttükleri e-Devlet
projesinin tamamlanmasını müteakip dört ay içerisinde Bakanlığa nihai
gerçekleşme raporunu sunar.
Etki
analizi
MADDE 10
– (1) Bakanlık izlediği proje ve
faaliyetlerin doğurduğu etki ve sonuçlarını en geç yılda bir analiz eder ve
Bakanlığın kurumsal internet sayfasında yayınlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Geçici ve Son
Hükümler
E-Devlet
hizmetlerinde geçiş dönemi
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Kamu kurum ve
kuruluşları sundukları ve/veya sunacakları e-Devlet hizmetlerinden
kullanıcıların istifade edebilmesi amacıyla gerekli olan kimlik doğrulama
işlemini, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren en geç 12 ay
içerisinde sadece e-Devlet Kapısı üzerinden yapar.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları kendi sistemleri
üzerinden sundukları geniş kitlelere hitap eden ve olgunluk seviyesi yüksek
olan e-Devlet hizmetlerini, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren en
geç 24 ay içerisinde e-Devlet Kapısı üzerinden sunar.
(3) e-Devlet Kapısı İşletmecisi, e-Devlet Kapısı
üzerinde yer alan kimlik paylaşımının mobil cihazlarda kullanılabilmesi
için gerekli alt yapıyı geliştirerek bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden
itibaren 18 ay içerisinde kurum ve kuruluşların kullanımına sunar.
(4) e-Devlet Kapısı İşletmecisi, kullanıcıların
SMS, e-posta, Mobil Push, Web mesaj yollarından herhangi biri ile
bilgilendirilmelerini sağlamak amacı ile bilgilendirme altyapısını kurarak
bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren 18 ay içerisinde kurum ve
kuruluşların kullanımına sunar.
(5) e-Devlet İşletmecisi, vatandaş ve şirketlerin
kamu hizmetlerine ilişkin her türlü ödemelerini e-Devlet kapısı
aracılığıyla yapabilecekleri bir sistemi bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden
itibaren 18 ay içerisinde geliştirerek kullanıma sunar.
Yürürlük
MADDE 11
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 12
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
|