OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA BAZI
DÜZENLEMELER YAPILMASI
HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/674
Olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması; Anayasanın
121 inci maddesi ile 25/10/1983 tarihli ve 2935 sayılı Olağanüstü Hal
Kanununun 4 üncü maddesine göre, Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan
Bakanlar Kurulu’nca 15/8/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ BÖLÜM
Eğitim ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 1- 17/6/2016 tarihli ve
6721 sayılı Türkiye Maarif Vakfı Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına
aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Mütevelli
Heyetine ödenecek huzur hakkı ise Millî Eğitim Bakanı tarafından
belirlenir.”
MADDE 2- 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“Kalkınmada öncelikli yörelerde sözleşmeli öğretmen
istihdamı
GEÇİCİ
MADDE 11- (1) 8/2/2007 tarihli
ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları
Kanunu kapsamında faaliyet gösteren dershaneler ile öğrenci etüt eğitim
merkezlerinde 14/3/2014 tarihi itibarıyla eğitim personeli olarak çalışmakta
olan ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte herhangi bir sosyal güvenlik
kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış
olup bu iş yerleri üzerinden sigorta primi ödenmiş çalışma süresi 1/1/2014
tarihi itibarıyla en az altı yıl olanlardan Kamu Personel Seçme Sınavına
girme şartı hariç öğretmen kadrosuna atanabilmek için aranan özel şartlar
ile 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde öngörülen genel şartları
taşıyanlar arasından Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde bir defaya
mahsus olmak üzere yapılacak sözlü sınavda başarılı olanlar, başarı
sırasına göre ek 4 üncü madde kapsamında istihdam edilmek üzere kalkınmada
birinci derecede öncelikli yörelerdeki boş sözleşmeli öğretmen
pozisyonlarına atanabilir.”
İKİNCİ BÖLÜM
Yargı ile İlgili Düzenlemeler
MADDE
3-
14/4/1982 tarihli ve 2659 sayılı Adlî Tıp Kurumu Kanununun 8 inci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“g- Adlî Bilişim,”
MADDE
4- 2659
sayılı Kanuna 22 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 22/A maddesi
eklenmiştir.
“Adlî Bilişim İhtisas Dairesinin görevleri:
MADDE 22/A- Mahkemeler ile hakimlikler ve
savcılıklar tarafından talep edilen bilişim ile ilgili konularda gerekli
incelemeleri yapmak; veri toplama, işleme, depolama veya aktarma işlevi
gören bilişim sistemleri ile her türlü sayısal ve elektronik materyal
üzerinde inceleme, araştırma ve analizleri yapmak, sonuçlarını bir raporla
tespit etmek.”
MADDE
5- 2659
sayılı Kanunun 29 uncu maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “yirmitrilyon lira” ibaresi “yüzmilyon Türk Lirası” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
6- 2659
sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “ikinci
görev aylığı ödenmeksizin” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 7- Ekli (1) ve (2) sayılı listelerde yer alan
kadrolar ihdas edilerek 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Adlî Tıp Kurumuna ait bölümüne eklenmiştir.
MADDE 8- 2659 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 5- Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren iki yıl süreyle;
a) Adlî Bilişim İhtisas Dairesi Başkanlığına tahsis
edilen kadrolara açıktan ve nakil suretiyle atamalar merkezi yönetim bütçe
kanunlarında öngörülen atama sayı sınırlarına tabi değildir.
b) 8/6/1984
tarihli ve 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan kamu kurum ve
kuruluşlarında çalışanlar, bilişim alanında özel bilgi ve ihtisas
gerektiren konularda çalıştırılmak üzere, kendilerinin ve kurumlarının
muvafakati ile aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali ve
sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenmek kaydıyla altı ayı geçmemek
üzere geçici olarak Kurum emrinde görevlendirilebilir. Bu süre bir defa
altı aya kadar uzatılabilir. Bu personel kurumlarından izinli sayılır.
İzinli oldukları sürece memuriyetleri ile ilgili özlük hakları devam eder
ve bu süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır. Terfileri başkaca
bir işleme gerek kalmaksızın süresinde yapılır. Anılan kurum ve
kuruluşlarda 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 6 ncı maddesi
uyarınca istihdam edilenler hariç olmak üzere sözleşmeli personel olarak
istihdam edilenler de sözleşme süreleriyle sınırlı olmak kaydıyla bu
şekilde görevlendirilebilir ve bu suretle çalışılan süreler sözleşmesinin
vize edildiği kurum veya kuruluşta geçmiş sayılır. Bu suretle
görevlendirilenlere ilk altı ayla sınırlı olmak üzere Adlî Tıp Kurumu Döner
Sermaye İşletmesinden ilave ek ödeme yapılır. Yapılacak ödemenin miktarı 30
uncu maddenin ikinci fıkrasının (e) bendinde belirlenen oranı geçmemek
üzere Adlî Tıp Kurumu Başkanlar Kurulunca belirlenir. Sözleşmeli olarak
istihdam edilen personele aynı süreyle sınırlı olarak yapılacak ek ödemenin
tavan tutarı ise, aynı unvanlı veya emsali kadroda çalışan ve hizmet yılı
aynı olan emsali personel esas alınarak belirlenir. Sözleşmeli personele bu
kapsamda yapılan ilave ek ödemeler sigorta prim kesintisine tabi tutulmaz.
GEÇİCİ MADDE 6- Son üç
yıl içinde yapılan Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavlarından klinik puan
türünde 45 ve üzeri puan alanlardan, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içinde başvuruda bulunanlar,
Adlî Tıp Kurumu Başkanı ile Başkanın Kurum içinden belirleyeceği iki üyeden
oluşacak Komisyon tarafından yapılacak mülakat sonucuna göre boş kadro
sayısını geçmemek üzere Adlî Tıp Kurumunda uzmanlık eğitimine
başlatılabilirler.”
MADDE 9- 26/9/2004 tarihli ve
5235 sayılı Adlî Yargı İlk Derece Mahkemeleri ile Bölge Adliye Mahkemelerinin
Kuruluş, Görev ve Yetkileri Hakkında Kanunun 34 üncü maddesinin birinci
fıkrasına (3) numaralı bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent eklenmiş
ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.
“4. Hukukî
veya fiilî nedenlerle bir dairenin kendi üyeleri ile toplanamadığı hâllerde
ilgisine göre diğer dairelerden kıdem ve sıraya göre üye görevlendirmek,”
MADDE 10- 5235 sayılı Kanunun 35
inci maddesinin birinci fıkrasının (2) numaralı bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 11- 5235 sayılı Kanunun 40
ıncı maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendinde yer alan “incelenerek
yazılı düşünce ile birlikte ilgili daireye gönderilmelerini ve duruşmalara”
ibaresi “duruşmalarına” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 12- 5235 sayılı Kanunun 41
inci maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı bendinde yer alan “dosyalardan
kendilerine verilenleri inceleyerek yazılı düşüncesiyle birlikte ilgili
daireye göndermek ve duruşmalara” ibaresi “dosyaların duruşmalarına”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 13- 4/12/2004 tarihli ve 5271
sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 128 inci maddesinin dokuzuncu fıkrasına
“elkoymaya” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve onuncu fıkra uyarınca kayyım
atanmasına” ibaresi ile maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(10) Bu
madde uyarınca elkonulan taşınmaz, hak ve alacakların idaresi gerektiğinde
bu malvarlığı değerlerinin yönetimi amacıyla kayyım atanabilir. Bu durumda
133 üncü madde hükümleri kıyasen uygulanır.”
MADDE 14- 5271 sayılı Kanunun 278
inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Dosyanın
bölge adliye mahkemesinde tevzii
MADDE 278-
(1) Dava dosyası, bölge adliye mahkemesine geldiğinde işbölümüne göre
görevli ceza dairesine verilir. Daire, varsa tebligat eksikliklerinin
giderilmesini sağlar.”
MADDE 15- 5271 sayılı Kanunun 277
nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sunulmak üzere, Cumhuriyet
Başsavcılığı tarafından bölge adliye mahkemesi Cumhuriyet Başsavcılığına”
ibaresi, 280 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Cumhuriyet
Başsavcılığının tebliğnamesini,” ibaresi ve 297 nci maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan “Cumhuriyet Başsavcılığı” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 16- 13/12/2004 tarihli ve
5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanunun 92 nci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“9 uncu maddenin ikinci
fıkrasında yazılı suçlardan hükümlü ve tutuklu olanların, ceza infaz kurumu
düzeni ile toplum güvenliğini tehlikeye düşürebileceği, terör örgütü veya
diğer suç örgütü üyelerinin örgütsel amaçlı faaliyet ve haberleşmelerine
imkân sağlayabileceği, yol, kalınacak ceza infaz kurumu ya da sınav merkezi
veya okulda güvenlik açısından sakınca bulunabileceği değerlendirildiği
takdirde kurum dışına çıkmaları Cumhuriyet başsavcılığı tarafından
kısıtlanabilir.”
MADDE 17- 5275 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 7- (1)
Maliye Bakanlığınca Adalet Bakanlığına tahsis edilen Hazinenin özel
mülkiyetindeki taşınmazlar, Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerler ve
Adalet Bakanlığına tahsis edilen ya da izin verilen mülkiyeti kamu kurum ve
kuruluşlarına ait taşınmazlar üzerinde, bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren bir yıl içinde, yılı yatırım programında yer alma ve
ödeneği bulunma şartı aranmaksızın, 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar
Kanunu kapsamında imar planı yapım ve onay süreleri beklenilmeksizin,
birinci ve ikinci derece arkeolojik sit alanları ile doğal sit alanları
hariç olmak üzere özel kanunlar kapsamında kalan yerlerde bu kanunlardaki
kısıtlamalara tabi olmaksızın, vaziyet planı ve avan proje üzerinde,
4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 21 inci maddesinin birinci
fıkrasının (b) bendinin tabi olduğu usule göre ceza infaz kurumlarının
yapım işi ihalesi yapılabilir.
(2) Birinci fıkra
uyarınca yapılacak olan ceza infaz kurumlarının, 25/2/1998 tarihli ve 4342
sayılı Mera Kanunu kapsamında kalan yerler üzerinde yapılmasının gerekmesi
halinde, Adalet Bakanlığının talebi üzerine bu yerlerin tahsis amaçları,
4342 sayılı Kanun hükümlerine tabi olmaksızın ve ot bedeli alınmaksızın
değiştirilerek tapuda Hazine adına tescil edilir ve bu taşınmazlar Maliye
Bakanlığı tarafından Adalet Bakanlığına tahsis edilir.”
MADDE 18- 12/1/2011
tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 344 üncü maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “başvuru harcı” ibaresi “başvuru için gerekli
harçlar” şeklinde değiştirilmiştir.
Kayyımlık yetkisinin devri ve tasfiye
MADDE 19-
(1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce terör örgütlerine aidiyeti,
iltisakı veya irtibatı nedeniyle 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza
Muhakemesi Kanununun 133 üncü maddesi uyarınca kayyım atanmasına karar
verilen şirketlerde görev yapan kayyımların yetkileri, hakim veya mahkeme
tarafından Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devredilir ve devirle birlikte
kayyımların görevleri sona erer.
(2) Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra ve olağanüstü halin devamı
süresince terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı nedeniyle Ceza
Muhakemesi Kanununun 133 üncü maddesi uyarınca şirketlere ve bu Kanun
Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesi uyarınca varlıklara kayyım atanmasına
karar verildiği takdirde, kayyım olarak Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu
atanır.
(3)
20/7/2016 tarihli ve 2016/9064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla ülke
genelinde ilan edilen olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe konulan kanun
hükmünde kararnameler gereğince kapatılan ve Vakıflar Genel Müdürlüğüne
veya Hazineye devredilen şirketler hariç olmak üzere; birinci ve ikinci
fıkra kapsamındaki şirketlerin mali durumu, ortaklık yapısı, diğer
sorunları veya piyasa koşulları nedeniyle mevcut halin sürdürülebilir
olmadığının Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından tespit edilmesi
durumunda, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu şirketin yahut varlıklarının veya
bu Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesinde belirtilen varlıkların
satılmasına veya feshi ile tasfiyesine karar verebilir. Satış ve tasfiye
işlemleri Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından yerine getirilir.
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun satış ve
tasfiyeye ilişkin yetkileri
MADDE 20-
(1) 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ile temettü hariç
ortaklık hakları ile yönetim ve denetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu
tarafından devralınan şirketler ve bunların varlıkları ile ilgili olarak
Fona verilen yetkiler, bu Kanun Hükmünde Kararname ile Tasarruf Mevduatı
Sigorta Fonuna verilen kayyımlık görevi ile satış veya tasfiye
işlemlerinde, bu şirketlerin yahut bunların sahiplerinin Fona borçlu olup
olmadığına ve varlıkları üzerinde Fon haczi bulunup bulunmadığına
bakılmaksızın kıyasen uygulanır. Bu madde kapsamında Fon tarafından atanan
veya görevlendirilenler, 5411 sayılı Kanunun 127 nci maddesi hükümlerinden
yararlanır. Şirketlerin tasfiye işlemlerini yürütmek üzere Fon Kurulu
tarafından görevlendirilen tasfiye komisyonu, adli işlemler veya davalar
bakımından taraf ehliyetine sahiptir. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun
kayyım olarak atandığı şirketlerin ya da bunların varlıklarının bu madde
kapsamında satışından elde edilecek tutarlar yargılamanın kesin hükümle
sonuçlandırılmasına kadar bir hesapta nemalandırılır.
(2)
Şirket varlıklarının ticari iktisadi bütünlük yoluyla satışına karar
verilmesi halinde Fon Kurulu, geçmiş dönem borçlarını, bu borçların
FETÖ/PDY terör örgütüne aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olmayan kişilerle
gerçek mal veya hizmet ilişkisine dayanması şartıyla ihale bedelinden
ödemeye veya ihale alıcısına ödettirmeye yetkilidir.
(3) Bu
madde hükümleri, kapatılan kurum, kuruluş, özel radyo ve televizyonlar,
gazete, dergi, yayınevi ve dağıtım kanallarının veya bunların bağlı olduğu
şirketlerin Hazine tarafından devralınan varlıklarının satış ve tasfiyesini
teminen Maliye Bakanlığınca Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devredilmesi
durumunda da uygulanır. Devredilen varlıkların satışından elde edilen
tutarlar Maliye Bakanlığına aktarılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Güvenlik ile İlgili Düzenlemeler
MADDE
21- 18/3/1924 tarihli ve 442
sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesine ikinci fıkrasından sonra gelmek
üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve mevcut altıncı fıkrasının son cümlesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Geçici köy korucularının görev alanı, görevli
oldukları köyün hudutları içinde kalan alandır. Gerektiğinde vali veya
kaymakam onayı ile geçici köy korucularının görev alanları, geçici ve süresi belirli olarak köy
hudutları dışına genişletilebilir ve görev yerleri değiştirilebilir. Geçici köy
korucuları diğer bir ilin valisinin talebi üzerine, istihdam edildikleri
ilin valisinin onayı ile geçici ve süresi belirli olarak iller arasında
görevlendirilebilir. Bu durumda, geçici köy korucusunun harcırahı
görevlendirildiği valilik tarafından ödenir.”
“Güvenlik güçleriyle birlikte operasyonlara
katılan geçici köy korucularına herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın
her ay 225 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ve operasyona
çıktıkları gün sayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ek tazminat
ayrıca ödenir.”
MADDE
22- 10/6/1949
tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11 inci maddesinin (H)
fıkrasına aşağıdaki paragraf eklenmiştir.
“Vali; kamu düzeni ve güvenliği ile kişilerin
can ve mal emniyetinin korunması, suç işlenmesinin önlenmesi, trafik
güvenliği ve kontrolünün sağlanması amacıyla meydan, karayolları, cadde,
sokak ve park gibi kamuya açık alanlarda kurulacak sistemlerin yerlerinin
tespiti, kurulumu ve altyapı faaliyetlerini koordine eder. Bu sistemlerin
altyapı, kurulumu ve işletilmesi ile ilgili olarak il özel idaresi,
belediye, köy ve diğer kamu tüzelkişilikleri valiliğin talebini yedi gün
içinde sonuçlandırır. Bu süre içerisinde ilgili kurumlarca
sonuçlandırılmayan iş ve işlemler vali tarafından resen tamamlattırılır.”
MADDE
23- 15/7/1950 tarihli ve 5682
sayılı Pasaport Kanununun 22 nci maddesinin birinci fıkrasına “İçişleri
Bakanlığınca tespit edilenlere” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı
veya irtibatı belirlenen yurtdışındaki her türlü eğitim, öğretim ve sağlık
kuruluşları ile vakıf, dernek veya şirketlerin kurucu ve yöneticisi olduğu
veya bu yerlerde çalıştığı İçişleri Bakanlığınca tespit edilenlere” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE
24- 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı
Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“6. 442 sayılı Köy
Kanununun 74 üncü maddesine göre görevlendirilen geçici köy korucularından
hâlihazırda görevde bulunanlar ile aynı Kanunun ek 16 ncı maddesinin
birinci fıkrası ve 27/5/2007 tarihli ve 5673 sayılı Köy Kanununda ve Bazı
Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 1 inci maddesine göre
görevleriyle ilişikleri kesilenler,”
MADDE
25-
10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah
Kanununun 42 nci maddesinin son fıkrasında yer alan “Hükümeti
temsilen uluslararası konferanslara katılanlar;” ibaresinden sonra gelmek
üzere “kalkınmada
birinci derecede öncelikli illerde terörle mücadele kapsamında operasyonel
faaliyetlerde takviye kuvvet olarak geçici görevlendirilen Emniyet
Hizmetleri Sınıfı ve Jandarma Hizmetleri Sınıfı personeli;” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 26- 9/7/1982 tarihli ve 2692 sayılı Sahil Güvenlik
Komutanlığı Kanununun 2 nci maddesinin üçüncü fıkrası ile 15 inci
maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Sıkıyönetim, seferberlik”
ibareleri “Seferberlik” şeklinde değiştirilmiş ve 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “sıkıyönetim,” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
27- 2692 sayılı Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve bu cümleden sonra gelmek üzere aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ancak, nasıp ve terfi, aylık ve diğer mali ve
sosyal haklar bakımından statü ve rütbelerine göre 27/7/1967 tarihli ve 926
sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa tabi personel hakkındaki
hükümler uygulanır. Uzman erbaşlar 18/3/1986 tarihli ve 3269 sayılı Uzman
Erbaş Kanununa, sözleşmeli erbaş ve erler 10/3/2011 tarihli ve 6191 sayılı
Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanununa tabidir.”
MADDE 28-
2692 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer
alan “Kurmay Başkanı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 29- 2692 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“Tamamlanmayan temin ve statü geçiş iptalleri
GEÇİCİ MADDE 10- Sahil Güvenlik Komutanlığında bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarih itibarıyla tamamlanmamış olan tüm personel temin faaliyetleri ve
statü geçiş işlemleri iptal edilmiştir.”
MADDE 30-
10/3/1983 tarihli ve 2803 sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri
Kanununun;
a) 13/A
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Akademinin
ihtiyaçları Jandarma Genel Komutanlığı bütçesinden karşılanır.”
b) 13/A
maddesine dokuzuncu fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Akademi
bünyesindeki tüm birimlerde öğrenim gören öğrencilerden öğrenim süresini
başarıyla tamamlayanların subay ve astsubay nasbedilmeleri için Akademi
tarafından yapılacak yeterlilik sınavında başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sınavına ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığınca çıkarılan
yönetmelikle belirlenir.”
c) 13/A
maddesinin mevcut onuncu fıkrasında yer alan “Akademide yetiştirilemeyen sınıflara”
ibaresi “ilgili branşlara” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki
cümleler eklenmiştir.
“Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığı bünyesinde 13/6/2001 tarihli ve 4678 sayılı Türk Silahlı
Kuvvetlerinde İstihdam Edilecek Sözleşmeli Subay ve Astsubaylar Hakkında
Kanun kapsamında istihdam edilecek sözleşmeli subay ve astsubaylar hakkında
muvazzaf subay ve astsubaylar için belirlenmiş esaslar aynen uygulanır.
Meslek içinden alınanlar için yaş sınırları veya hizmet sürelerine ilişkin
hususlarda, 926 sayılı Kanun, 3466 sayılı Kanun ve 3269 sayılı Kanunda
belirlenmiş olan esaslar uygulanır.”
ç) 13/A
maddesinin mevcut onüçüncü fıkrasında yer alan “atanırlar” ibaresi
“atanabilirler” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“Meslek içinden öğrenciliğe alınan
personelden (c) bendi kapsamına girenler ile onuncu fıkra uyarınca yapılan
yeterlilik sınavından başarılı olamayanlar ise eğitim öncesi statülerine
geri dönüş yaparlar.”
MADDE 31- 2803 sayılı Kanunun 19 uncu maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan “Sıkıyönetim, seferberlik” ibaresi “Seferberlik”
şeklinde değiştirilmiş, 5 inci maddesinin birinci fıkrasında, 8 inci
maddesinin başlığında ve birinci fıkrasında yer alan “sıkıyönetim,”
ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 32- 2803 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
“Tamamlanmayan temin ve statü geçiş iptalleri
GEÇİCİ MADDE 6-
Jandarma Genel Komutanlığında bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih
itibarıyla tamamlanmamış olan tüm personel temin faaliyetleri ve statü
geçiş işlemleri iptal edilmiştir.”
MADDE
33- 14/10/1983 tarihli ve 2920
sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun mülga 144 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“İnsansız
hava araçları
MADDE 144-
İnsansız hava aracı satan şirketlerin sorumlu işleticileri ve yöneticileri,
satılan araç bilgileri ile satın
alanların kimlik bilgilerini usulüne uygun şekilde tutmak ve azami
kalkış ağırlığı beşyüz gram (dahil) üzerindeki insansız hava araçları ile
ilgili bilgileri, aynı gün içinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
tarafından oluşturulan kayıt sistemine kaydetmek zorundadır. Bu kayıtlar, suç işlenmesinin önlenmesi
ve suç soruşturmalarında kullanılmak üzere kolluk birimleriyle paylaşılır. Bu yükümlülüğe aykırı hareket edenler
ile yurtdışından bireysel olarak getirdiği veya yurtiçinde devraldığı aracı
en geç üç gün içinde sisteme kaydettirmeyenlere beşbin Türk Lirası idari para cezası verilir.
Kayıt
esnasında gerçeğe aykırı beyanda
bulunanlar veya veri girişi yapanlara onbin Türk Lirası idari para cezası verilir.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca belirlenen kurallara aykırı olarak
veya mülki idare amirlerince belirlenen alanlar dışında insansız hava aracı uçuran kişilere bin Türk
Lirasından onbin Türk Lirasına kadar idari para cezası uygulanır.
Yukarıda
sayılanlar dışında kalıp da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün insansız
hava araçları ile ilgili koyduğu kurallara ve bu kapsamda sivil havacılığı
düzenlemek maksadıyla alacağı önlemlere uymayanlara bin Türk Lirasından
onbin Türk Lirasına kadar idari para cezası verilir.
Belirlenen
alanlar dışında insansız hava aracı uçuranlara uygulanacak idari para
cezaları mahallin mülki idare amirince, diğer idari para cezaları ise Sivil
Havacılık Genel Müdürü tarafından uygulanır.
Bu
maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı ve
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca müştereken çıkarılan
yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 34- 14/2/1985
tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanunun 7 nci maddesinde yer alan “dört” ibaresi “beş” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE
35- 3152 sayılı Kanunun 28/A
maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesine “valiye bağlı olarak”
ibaresinden sonra gelmek üzere “kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli”
ibaresi eklenmiş, aynı fıkranın ikinci, üçüncü ve dördüncü cümleleri ile
mevcut dördüncü fıkranın ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmış, aynı
maddeye birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar ile
beşinci fıkrasının başına aşağıdaki cümle eklenmiş ve sekizinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları,
illerde yapacakları her türlü yatırım, yapım, bakım, onarım ve yardım
işlerini bu Başkanlık aracılığıyla yapabilirler. Bu işler karşılığı
yapılacak kaynak transferlerinin hangi aşamada ne surette avans veya
tahakkuk suretiyle yapılacağı, ihaleye çıkılmasında kaynağın sağlanması
yöntemi, avans karşılığı ödeneğin saklı tutulması, ödenek devri,
aranacak belgeler ile bu kapsamdaki diğer esas ve usuller İçişleri
Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından müştereken belirlenir. Bu madde
kapsamında Başkanlık aracılığıyla yapılacak işlere ilişkin ödenekler, kamu
kurum ve kuruluşlarının bütçelerinde ayrı tertiplerde izlenir, bu ödeneklerden
diğer tertiplere aktarma yapılamaz ve başka amaçlarla kullanılamaz. Söz
konusu tertiplerde yer alan ödeneklerden harcanmayan kısımlar ertesi yıl
bütçesine devren ödenek kaydedilir.
Başkanlığın gelirleri şunlardır:
a) İçişleri Bakanlığı bütçesinden yapılacak
Hazine yardımları.
b) Kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım ve
hizmetleri için aktardıkları tutarlar.
c) Bağış ve yardımlar.
d) Diğer gelirler.
Bu Kanun ve diğer mevzuatla Başkanlığa verilen görevlerin
gerektirdiği her türlü giderler Başkanlık bütçesinden karşılanır.
Başkanlığın bütçesinin hazırlanması ve
uygulanması ile diğer hususlar Maliye Bakanlığının görüşü alınarak İçişleri
Bakanlığı tarafından çıkarılan yönetmelikle belirlenir.
Başkanlık ilin ihtiyaçları çerçevesinde
gerektiğinde her türlü yatırım ve hizmetleri yerine getirebilir; bu amaçla
kamu kurum ve kuruluşlarıyla, diğer tüzel kişilerle ve sivil toplum
kuruluşlarıyla işbirliği yapabilir ve ortak projeler yürütebilir.”
“Başkanlığın personel
ihtiyacı İçişleri Bakanlığı kadrolarında görev yapan personelden
karşılanır.”
“İldeki
kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülmesi gereken yatırım ve hizmetlerin
aksadığının ve bu durumun halkın sağlığı, huzur ve esenliği ile kamu düzeni
ve güvenliğini olumsuz etkilediğinin vali veya ilgili bakanlığınca tespit
edilmesi durumunda, vali uygun süre vererek hizmet ve yatırımın
gerçekleştirilmesini ister. Hizmet ve yatırımın verilen sürede
gerçekleşmemesi hâlinde, vali söz konusu yatırım ve hizmetin ildeki diğer
kamu kurum ve kuruluşlarınca yerine getirilmesini isteyebileceği gibi
yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı aracılığıyla da yerine getirebilir. Yapılan veya yapılacak harcamalar
karşılığı tutarlar ilgili kurumun pay ve ödeneklerinden tahsis yapan kurum
tarafından kesilerek ilgili başkanlığa veya hizmeti yerine getiren diğer
kamu kurum ve kuruluşuna gönderilir. Bu fıkra kapsamında ilgili genel
bütçeli idarelere aktarılan tutarları, bir yandan genel bütçenin (B)
işaretli cetveline gelir, diğer yandan bütçesinin ilgili tertiplerine
ödenek kaydetmeye ve yıl içerisinde harcanmayan kısımlarını ertesi yıl
bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye ilgili kurum yetkilidir. Diğer
kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılan tutarların bütçeleriyle
ilişkilendirilmesi bu kurumların tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde
gerçekleştirilir.”
MADDE
36 - 3152 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 10- Yatırım izleme ve
koordinasyon başkanlıklarının 2016 mali yılı harcamaları, Maliye Bakanlığınca
yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar İçişleri Bakanlığının 2016 yılı
bütçesinde yer alan ödeneklerden karşılanır.
Başkanlıkların kullanımında bulunan her türlü
taşınır, taşıt, araç, gereç ve malzeme ile borç ve alacaklar, hak ve
yükümlülükler, yazı ve elektronik ortamdaki her türlü kayıt ve dokümanların
devir işlemleri İçişleri Bakanlığınca belirlenecek esaslara göre yürütülür.
6360 sayılı Kanunla tüzel kişiliği kaldırılan il özel idarelerine ait
taşınmazlardan ilgisi nedeniyle Hazineye devredilen ancak halen başkanlığın
kullanımında olan taşınmazlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren en geç üç ay içinde ilgili başkanlığın talebi ve defterdarlık
tarafından tapu müdürlüğüne başvurulması üzerine tapuda bu başkanlık adına
devir ve tescil edilir.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla,
başkanlıklarca sözleşmeye bağlanmış olan işler mevcut sözleşme hükümlerine
göre yürütülmeye devam olunur. Başkanlıklara devredilen sözleşmelerden
dolayı taraf olunan davalar ile başlatılmış olan takiplerde başkanlıklar
kendiliğinden taraf sıfatını kazanır. Ancak valinin uygun görmesi halinde
söz konusu davalar ile başlatılmış takipler valiliklerce sonuçlandırılır.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce,
6360 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinin yirmibeşinci fıkrası ile bu
Kanun Hükmünde Kararname ile değiştirilmeden önceki 28/A maddesine göre;
İçişleri Bakanlığı bütçesine, genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin
işleri ile ilgili olarak aktarılan veya kaydedilen ödeneklerden harcanmayan
kısımlar, iş veya projenin ilgili olduğu idare bütçesine İçişleri
Bakanlığınca aktarılır. Genel bütçe kapsamında yer almayan diğer kurum ve
kuruluşlarının işlerine ilişkin İçişleri Bakanlığı bütçesine kaydedilen
ödeneklerden harcanmayan kısımlar karşılığı tutarlar ise İçişleri Bakanlığı
bütçesine gider kaydedilerek ilgili kurum veya kuruluşun muhasebe birimi
hesabına yatırılır. Yatırılan bu tutarlar ilgili kurum veya kuruluş
tarafından bütçesine gelir ve ödenek kaydedilir. Bu fıkra kapsamında
merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçelerine kaydedilen veya
aktarılan ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesine devren
ödenek kaydetmeye ilgili kamu idaresi yetkilidir.”
MADDE 37-
5/4/2001 tarihli ve 4636 sayılı Millî Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve
NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığının Kuruluşu ve Görevleri Hakkında
Kanunun 1 inci maddesinin birinci fıkrasına “dış takviye kuvvetlerinin”
ibaresinden sonra gelmek üzere “, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Jandarma
Genel Komutanlığının” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 38-
3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 45 inci maddesine
birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Ancak, belediye başkanı veya başkan vekili ya da
meclis üyesinin terör veya terör örgütlerine yardım ve yataklık suçları
sebebiyle görevden uzaklaştırılması veya tutuklanması ya da kamu
hizmetinden yasaklanması veya başkanlık sıfatı veya meclis üyeliğinin sona
ermesi hallerinde 46 ncı maddedeki makamlarca belediye başkanı veya başkan
vekili ya da meclis üyesi görevlendirilir. Görevlendirilecek kişinin
seçilme yeterliğine sahip olması şarttır. Görevden uzaklaştırılan veya
tutuklanan belediye meclisi üyesinin istifa etmesi halinde de bu fıkra
hükümleri uygulanır. Bu fıkra gereğince belediye başkanı veya başkan vekili
görevlendirilen belediyelerde bütçe ve muhasebe iş ve işlemleri valilik
onayı ile defterdarlığa veya mal müdürlüğüne gördürülebilir. Bu
belediyelerde belediye meclisi, başkanın çağrısı olmadıkça toplanamaz.
Meclisin, encümenin ve komisyonların görev ve yetkileri 31 inci maddede
belirtilen encümen üyeleri tarafından yürütülür.”
MADDE 39-
5393 sayılı Kanunun 57 nci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Ancak
belediye veya bağlı idarelerde; hizmetlerin aksatılmasının terör veya
şiddet olaylarıyla mücadeleyi olumsuz etkilediğinin veya etkileyeceğinin
valilik tarafından belirlenmesi halinde, valilik söz konusu hizmeti Yatırım
İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı, il özel idaresi veya kamu kurum ve
kuruluşları aracılığıyla yapar veya yaptırır. Valiliğin talebi üzerine,
yapılan veya yapılacak harcamalar karşılığı tutarlar, Maliye Bakanlığı veya
İller Bankası Anonim Şirketince ilgili idare payından kesilerek ilgili
kurum ve kuruluşa gönderilir. Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu
idarelerine aktarılan tutarlar bu idarelerin bütçeleriyle ilişkilendirilir.
Bu fıkra kapsamındaki ihtiyaçlar; parasal ve bütçe sınırlamasına tabi
olmaksızın 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinde
belirtilen usule göre temin edilir.
Belediye ve bağlı idare
imkânlarının terör veya şiddet olaylarına dolaylı ya da doğrudan destek
sağlamak amacıyla kullanıldığının valilik tarafından belirlenmesi
durumunda, terör ve şiddet olaylarına destek olmak amacıyla kullanılan
belediye veya bağlı idare taşınırlarına mahallin en büyük mülki idare amiri
tarafından el konulur. Bu fıkra kapsamında sorumluluğu tespit edilen
belediye veya bağlı idare personelinin vali veya kaymakam tarafından
görevden uzaklaştırılması halinde göreve iade işlemi ancak uzaklaştırma işlemini
yapan makam tarafından yapılır.”
MADDE 40-
5393 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 9- Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce terör veya terör örgütlerine
yardım ve yataklık suçları kapsamında haklarında yürütülen soruşturma veya
kovuşturma nedeniyle görevden uzaklaştırılan belediye başkanı, başkan
vekili ve meclis üyelerinin yerine 45 inci maddenin birinci fıkrasının (b)
bendine göre işlem yapılmış olsa bile onbeş gün içerisinde 46 ncı maddedeki
yetkili makamlarca 45 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen usule göre
görevlendirme yapılır.”
MADDE 41-
Ekli (3) sayılı listede yer alan kadro ihdas edilerek 13/12/1983 tarihli ve
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki
(I) sayılı cetvelin İçişleri Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Milli Savunma ile İlgili Düzenlemeler
MADDE 42-
22/4/1925 tarihli ve 657 sayılı Harita Genel Komutanlığı Kanununun 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Savunma, güvenlik ve istihbarat ile kalkınma,
eğitim ve bilimsel araştırma amaçlı yurtiçi ve yurtdışına ait temel harita
ve harita bilgileri ile coğrafi verilerin üretimi,”
MADDE 43- 657 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Coğrafi Veri Merkezi
EK MADDE 4- Savunma, güvenlik, istihbarat ve
kalkınma maksatlı çalışan kurum ve kuruluşların temel coğrafi veri
ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla Harita Genel Komutanlığına bağlı
olarak Coğrafi Veri Merkezi kurulmuştur.”
MADDE 44-
657 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 3- Coğrafi Veri Merkezi ve
destekleyecek diğer birimler için ihtiyaç duyulacak kadrolara açıktan ve
naklen yapılacak atamalar Merkezi Yönetim Bütçe Kanunundaki sınırlamalara
tabi değildir.”
MADDE 45-
21/6/1927 tarihli ve 1111 sayılı Askerlik Kanununun 14 üncü maddesinin
dördüncü fıkrasının ikinci cümlesinde yer alan “veya asker hastanelerinde”
ibaresi yürürlükten kaldırılmış, aynı fıkranın üçüncü cümlesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş, aynı maddenin beşinci fıkrasının birinci cümlesinde
yer alan “asker hastanesi” ibaresi “resmi sağlık kuruluşu” şeklinde, aynı
fıkranın son cümlesinde yer alan “asker hastanesine” ibaresi “resmi sağlık
kuruluşuna” şeklinde ve aynı maddenin yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Aile hekimlerince veya resmi sağlık
kuruluşunca hakkında karar verilmeyenler en yakın eğitim ve araştırma veya
üniversite hastanesine sevk edilir.”
“Bu
madde kapsamında yapılacak sağlık muayenelerinden herhangi bir ücret veya
katkı payı alınmaz.”
MADDE 46-
1111 sayılı Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “asker
hastanelerinden” ibaresi “resmi sağlık kuruluşundan” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 47- 31/7/1970 tarihli
ve 1325 sayılı Milli Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilatı Hakkında Kanunun
1 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Bakanlık merkez
teşkilatındaki kadroların Türk Silahlı Kuvvetlerindeki rütbe karşılığı; müsteşar
için orgeneral, Milli Savunma Üniversitesi Rektörü için korgeneral,
müsteşar yardımcıları, Teftiş Kurulu Başkanı ve genel müdürler için
tümgeneral, genel müdür yardımcıları ve müstakil daire başkanları için
tuğgeneral, daire başkanları için ise albaydır. Bu kadrolara atananlar,
kamu konutları ve askeri sosyal tesislerden rütbe karşılığı subaylar gibi
istifade ederler. Askeri protokol münasebetlerinin düzenlenmesinde de aynı
esas uygulanır.”
MADDE 48- 28/2/1982
tarihli ve 2629 sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç ve Kurbağa Adam
Hizmetleri Tazminat Kanununun 12 nci maddesinin son fıkrasında yer alan “23
yıl” ve “23 üncü hizmet yılı” ibareleri sırasıyla “27 yıl” ve “27 nci
hizmet yılı” şeklinde değiştirilmiştir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
MADDE 49- 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 30- Öğretim
Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında 33 üncü maddenin (a) fıkrası uyarınca
araştırma görevlisi kadrosuna atanmış olup, bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihte araştırma görevlisi kadrosunda bulunanların statüleri herhangi bir
işleme gerek kalmaksızın 50 nci maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde
belirtilen statüye dönüştürülmüş sayılır ve bunlar hakkında söz konusu (d)
bendi hükümleri uygulanır. Bu şekilde statüleri değiştirilen araştırma
görevlilerinden 33 üncü maddenin (a) fıkrasına göre yeniden ataması
yapılmayanların mecburi hizmet yükümlülükleri kaldırılır. 35 inci madde
uyarınca başka bir üniversitede ve yurtdışında eğitimde bulunanlar, bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üniversitelerinin talebi
üzerine onbeş gün içinde kendi üniversitelerine dönmek zorundadırlar. Bu
süre içerisinde dönmeyenlerin atamaları iptal edilir.”
Pilotlara ödenecek tazminat
MADDE 50-
(1) Sadece Emniyet Genel Müdürlüğü ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
kadro veya pozisyonlarında bulunan pilotlar için geçerli olmak üzere;
28/2/1985 tarihli ve 3160 sayılı Emniyet Teşkilâtı Uçuş ve Dalış Hizmetleri
Tazminat Kanununun 6 ncı maddesinin (f) fıkrasının birinci paragrafının
birinci cümlesindeki “%5.5’i” ibaresi “%7’si” şeklinde ve aynı Kanuna ekli
Ek Cetvelin “Pilot Aylık Tazminat Oranları (%)” sütununda yer alan tazminat
oranları hizmet yılları itibarıyla aşağıdaki şekilde uygulanır.
Uçuş Hizmet
Yılı
|
Pilot Aylık
Tazminat Oranları (%)
|
1
|
290
|
2
|
297
|
3
|
306
|
4
|
345
|
5
|
359
|
6
|
371
|
7
|
392
|
8
|
403
|
9
|
418
|
10
|
495
|
11
|
514
|
12
|
535
|
13
|
653
|
14
|
780
|
15
|
790
|
16
|
815
|
17
|
840
|
18
|
867
|
19
|
875
|
20
|
878
|
21
|
888
|
22
|
895
|
23
|
930
|
MADDE 51-
12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun ek 1 inci
maddesinin beşinci fıkrasın “Bir başkasının bakımına muhtaç olacak derecede
engelli olanlar,” ibaresinden sonra gelmek üzere “terör örgütlerine veya
Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette
bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti
veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu ilgili valilerce tespit
edilenler,” ibaresi eklenmiştir.
Yürürlük
MADDE 52- (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin;
a) 50 nci maddesi 31/8/2016 tarihinden geçerli
olmak üzere yayımı tarihinde,
b) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 53- (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
Recep
Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI
Binali YILDIRIM
Başbakan
N. CANİKLİ M.
ŞİMŞEK N.
KURTULMUŞ N.
KURTULMUŞ
Başbakan Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı V.
V. KAYNAK B.
BOZDAĞ F.
B. SAYAN KAYA Ö.
ÇELİK
Başbakan Yardımcısı Adalet
Bakanı Aile
ve Sosyal Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı
F. ÖZLÜ S.
SOYLU M.
ÖZHASEKİ M.
ÇAVUŞOĞLU
Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanı Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanı Çevre ve
Şehircilik Bakanı Dışişleri
Bakanı
N. ZEYBEKCİ B.
ALBAYRAK A.
Ç. KILIÇ F.
ÇELİK
Ekonomi Bakanı Enerji ve
Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik
ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanı
B. TÜFENKCİ E.
ALA L.
ELVAN N.
AVCI
Gümrük ve Ticaret Bakanı İçişleri
Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı
N.
AĞBAL İ.
YILMAZ F.
IŞIK
Maliye
Bakanı Millî
Eğitim Bakanı Millî
Savunma Bakanı
V.
EROĞLU R.
AKDAĞ A.
ARSLAN
Orman
ve Su İşleri Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Kararnamenin eki içi tıklayınız
|