TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinden:
TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK EĞİTİMİ
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, TOBB
Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sağlık Eğitimi Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, akademik faaliyetlerine, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesi Sağlık Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin
yönetimine, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen:
a) Başhekim: Merkeze bağlı hastanelerin her birinde
tıbbi hizmetlerden sorumlu olan Tıp Fakültesi öğretim üyesini,
b) Dekan: Üniversitesinin Tıp Fakültesi Dekanını,
c) Hemşirelik Hizmetleri Koordinatörü: Merkeze
bağlı birimlerin hemşirelik hizmetlerinin koordinasyonu ve yürütülmesinden
sorumlu yöneticiyi,
ç) İşletme Direktörü: Merkeze bağlı birimlerin
idari, mali ve teknik işlerinin yürütülmesinden sorumlu olan yöneticiyi,
d) Merkez (TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
hastaneleri): Üniversiteye bağlı olarak sağlık hizmeti sunan hastaneleri ve
diğer sağlık kuruluşlarını kapsayan Sağlık Eğitimi Uygulama ve Araştırma
Merkezini,
e) Mütevelli Heyet: Üniversitesinin Mütevelli
Heyetini,
f) Rektör: Üniversitenin Rektörünü,
g) Rektör Yardımcısı: Tıp Fakültesi ve merkezin
bağlı olduğu Rektör Yardımcısını,
ğ) Tıbbi Direktör: Merkezi temsil eden ve merkeze
bağlı tıbbi birimlerin yönetimi ile tıbbi hizmetlerin yürütülmesinden
sorumlu olan Tıp Fakültesi öğretim üyesini,
h) Tıp Fakültesi: Üniversiteye bağlı Tıp
Fakültesini,
ı) Senato: Üniversitenin Senatosunu,
i) Üniversite: TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesini,
j) Yönetim Kurulu: Merkezin yönetim ve
koordinasyonundan sorumlu olan kurulu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin
amacı; sağlık hizmeti almak üzere başvuran kişilere bilim ve teknolojinin
öngördüğü en ileri düzeyde tanı ve tedavi yöntemlerini uygulamak, bu hedef
doğrultusunda hekim ve sağlık personeli yetiştirmek, sağlık bilimleri
alanındaki lisans ve lisansüstü öğrencilerin uygulamalı eğitimine, ayrıca
akademik personelin bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerine destek
olmak, çağdaş yönetim ilkeleri doğrultusunda Üniversite bünyesindeki
akademik birimler ile yurt içi ve yurt dışındaki diğer kurumlarla işbirliği
yaparak verimli, nitelikli ve hasta haklarına saygılı bir sağlık hizmeti
verilmesini sağlamaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Sağlık ile ilgili alanlarda, 5 inci maddede
belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli altyapı ve insan
kaynağı planlamasını yapmak; planlama sonrası gerçekleştirme sürecini
yönetmek ve yürütmek.
b) Bilim ve teknolojinin öngördüğü en ileri düzeyde
tanı ve tedavi yöntemlerini uygulayarak, nitelikli bir sağlık hizmeti
vermek.
c) Tıp ve sağlık bilimleri alanında lisans ve
lisansüstü eğitime devam eden öğrencilere eğitim, araştırma ve uygulama
olanaklarını sunmak üzere gerekli düzenlemeleri yapmak.
ç) Sağlık alanında hizmet içi kurslar, paneller,
seminerler ve benzeri sürekli eğitim faaliyetleri düzenlemek.
d) Sağlık hizmetleri alanında yapılan eğitim,
araştırma ve uygulamalara destek olmak üzere Merkez bünyesinde uygulama
birimleri kurmak ve işletmek.
e) Toplumun sağlık konusunda bilgilendirilmesi ve
sağlıklı yaşam bilinci kazanması amacıyla eğitim programları hazırlamak ve
hedef kitleyi eğitim toplantıları, yayınlar ve basın yoluyla
bilgilendirmek.
f) Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kurum
ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
eğitim programları düzenlemek, bilimsel görüş sunmak ve benzeri hizmetleri
vermek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Yönetim Kurulu,
b) Tıbbi Direktör,
c) İşletme Direktörü.
Yönetim
Kurulu
MADDE 8 –
(1) Yönetim Kurulu; Rektör veya
görevlendireceği Rektör Yardımcısı başkanlığında, Dekan, Tıbbi Direktör,
İşletme Direktörü ve Üniversitede görevli bir öğretim üyesi olmak üzere beş
üyeden oluşur.
(2) Üyelerden; Tıbbi Direktör, İşletme Direktörü ve
Üniversite öğretim üyesi Rektör tarafından üç yıl için Yönetim Kurulunda
görevlendirilir. Görev süresi sona erenler tekrar görevlendirilebilir.
Diğer üyelerden Rektör Yardımcısı ve Dekan görevleri devam ettiği sürece
Yönetim Kurulunda yer alır.
(3) Yönetim Kurulu; Rektör veya Rektör Yardımcısı
başkanlığında ayda en az bir kez, daha önce belirlenen gündem doğrultusunda
olağan toplantısını yapar.Yönetim Kurulu, Rektör
veya görevlendirdiği Rektör Yardımcısının gerekli gördüğü hallerde
olağanüstü olarak toplanabilir.
(4) Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve
toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla karar alır. Oyların eşitliği
halinde başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(5) Yönetim Kurulu; gerekli hallerde, Yönetim
Kurulunda temsil edilmeyen Üniversite, Fakülte ve merkez birimlerinin
yetkili uzman veya görevlilerini, oy hakkı olmaksızın toplantılara davet
edebilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 9 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkez bünyesindeki birimlerin çalışma usul ve
esaslarını belirlemek, Merkezin yönetim ve işleyişi ile ilgili politikalar
geliştirmek ve bu politikaların uygulanmasını sağlamak.
b) Merkez tarafından sunulan sağlık hizmetlerinin
iyileştirilmesini, etkili, kolay ulaşılabilir, verimli ve halkın
ihtiyaçlarına uygun şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla yatırım ve
personel planlaması konusunda stratejik kararlar almak ve çalışanları
teşvik edici politikalar geliştirmek.
c) Merkezin stratejik planını ve performans
programını hazırlayıp Rektörlüğe sunmak.
ç) Merkezin yatırım programı, bütçe ve mali
tablolarını hazırlamak, bütçe uygulamalarını izlemek ve denetlemek, her
bütçe döneminde uygulamaya ilişkin esasları ve harcamalara ilişkin
yetkileri karara bağlayarak Rektörlüğe sunmak.
d) Merkeze kaynak sağlayacak yatırımlar
yapılmasına, sağlık birimleri açılmasına ve mevcut kaynakların en verimli
şekilde kullanılmasına ilişkin çalışmalar yaparak Rektörlüğe sunmak.
e) Yönetim Kurulu üyelerinin merkezdeki faaliyet
alanlarıyla ilgili, projelerini, çalışmalarını ve önerilerini değerlendirip
karara bağlamak, Rektörlük tarafından belirlenen yetki limitleri
çerçevesinde satın alma işlemlerini onaylamak.
f) Direktörlerin kendilerine bağlı bölümlerde
çalışanlara dair kadro planı ve bütçesi, işe alma, atama, ücretlendirme,
eğitim, kariyer, performans değerlendirmesi, ihtilafların çözülmesi vb.
insan kaynakları yönetimi süreçlerine ait çalışma ve önerilerini karara
bağlamak.
g) Merkeze bağlı birimlerin iş, işleyiş ve
performans sonuçlarını değerlendirerek iyileştirici ve geliştirici önlemleri
almak.
ğ) Sağlık bilimleri alanında öğrenim gören
öğrencilerin uygulama ve araştırma potansiyellerinin geliştirilmesi için
Tıp Fakültesi ve ilgili diğer Üniversite birimleri ile işbirliği yapmak.
h) Gerekli gördüğü konularda araştırma, inceleme ve
ihtisas komisyonları kurmak ve bunların çalışma usul ve esaslarını
belirlemek.
ı) Merkezin yıllık çalışmalarının sonuçlarını rapor
halinde Rektörlüğe sunmak.
Tıbbi
Direktör
MADDE 10
– (1) Tıbbi Direktör; Tıp
Fakültesi öğretim üyeleri arasından, Rektörün önerisi üzerine ve Mütevelli
Heyet Başkanı tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Tıbbi
Direktör sağlıkla ilgili tüm birimlerin başkanıdır. Görev süresi biten
Tıbbi Direktör yeniden görevlendirilebilir.
Tıbbi
Direktörün görevleri
MADDE 11
– (1) Tıbbi Direktörün görevleri
şunlardır:
a) Tıbbi hizmetlerin politika, prosedür
ve standartlarının oluşturulmasına ve hayata geçirilmesine, kalitesinin
sürekli geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
b) Tıbbi hizmetlerin hedef ve stratejilerini
oluşturmak ve gerekli planlama, koordinasyon ve bilgilendirmeyi
gerçekleştirmek, çalışma sonuçlarını takip etmek.
c) Sunulan tıbbi hizmetlerin alt yapısının
oluşturulmasına ve teknolojik ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlamak.
ç) Hastaların ve hekimlerin ihtiyaç ve
beklentilerine göre mevcut hizmetlerin geliştirilmesi ve bilimsel ve teknolojik
değişimlerin Merkeze getirilmesine önderlik etmek.
d) Başhekim, başhekim yardımcısı, Hemşirelik
Hizmetleri Koordinatörü ataması için Yönetim Kuruluna öneride bulunmak.
e) Merkeze yararlı olacak hekim ve diğer sağlık
personelinin temininde araştırmalar yapmak ve önerilerde bulunmak, sağlık
ekiplerinin çalışmalarını ve performansını takip etmek.
f) Kamu kurum ve kuruluşları ve akademik çevrelerde
Merkezi temsil etmek, hekimlerin ve bakım ekibinin mesleki sorunlarını ve
çalışma koşullarını iyileştirmek üzere projeler hazırlamak.
g) Tıp Fakültesi lisans ve tıpta uzmanlık
öğrencilerinin klinik eğitim ve uygulamalarına destek olmak, Merkezdeki
hizmetlere katkılarını artırmak üzere Dekanlık ve anabilim dalı
başkanlıkları ile ortak programları koordine etmek.
ğ) Rektör tarafından verilen veya Yönetim Kurulunda
kararlaştırılan diğer görevleri yapmak.
İşletme
Direktörü
MADDE 12
– (1) İşletme Direktörü; en az
lisans düzeyinde eğitim almış, sağlık sektöründe deneyimli kişiler
arasından, Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet Başkanı tarafından üç
yıllık süre için görevlendirilir. Görev süresi biten İşletme Direktörü
yeniden görevlendirilebilir.
İşletme
Direktörünün görevleri
MADDE 13
– (1) İşletme Direktörünün
görevleri şunlardır:
a) Merkezin; nitelikli sağlık hizmeti, kaliteli
eğitim ve bilimsel araştırma vizyonu doğrultusunda
amaç ve hedeflerini gerçekleştirmesi için, idari, mali, teknik ve destek
birimlerinin koordinasyonu ve yönetimi ile merkezin tıbbi ve bakım
birimleriyle işbirliğini sağlamak.
b) Merkezin, sağlık hizmetlerinin planlanması,
organizasyonu, değerlendirilmesi, iyileştirilmesi ve mali sonuçlarını
Yönetim Kuruluna raporlamak ve önerilerde bulunmak.
c) Merkezin gelir, gider ve kaynak yönetimi,
finansal yönetim, insan kaynakları, satınalma,
varlıkların korunması, bakım ve onarım, lojistik ve destek birimlerinin
politika ve çalışma prensiplerini oluşturmak, Yönetim Kuruluna önerilerde
bulunmak, verilen kararları uygulamak, takip etmek ve denetlemek.
ç) Merkezin, sorumluluk alanına giren bölümleri
için cihaz ve kadro ihtiyaçları ve bütçe ile ilgili önerilerini hazırlamak
ve Yönetim Kurulu tarafından onaylanan bütçenin uygulanmasını takip etmek.
d) Merkezin yatırım bütçesi ve fizibilite
raporlarını hazırlamak, mal ve hizmet satın alınmasını, hizmet satın alma
yolu ile yapılan sözleşmeleri hazırlamak, uygulanmasını ve denetimini
sağlamak.
e) Merkezin, sağlık hizmetleriyle ilgili izin,
ruhsat, denetim benzeri sebeplerle kamu kurumları ve diğer paydaşlar
nezdinde yürütülecek çalışmalarını yapmak.
f) Merkezin hasta hizmetleri, fiyatlandırma
ve iş geliştirme, kurumsal iletişim, medikal muhasebe, bilgi işlem, kat
hizmetleri, mutfak, temizlik, güvenlik, otopark, teknik ve biyomedikal
hizmetler, çağrı merkezi gibi hizmet birimlerinin Merkezin amaç ve
hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli biçimde
çalışmasını sağlamak ve hizmet için gerekli fiziki şartların oluşturulması
için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimi yapmak.
g) Rektör tarafından verilen veya Yönetim Kurulunda
kararlaştırılan diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Merkez
birimlerinin çalışma usul ve esasları
MADDE 14
– (1) Merkeze bağlı olarak çalışan
hastane ve sağlık birimleri, yürüttükleri hizmetler açısından bağlı
bulundukları Direktörlere nihai olarak da Yönetim Kuruluna karşı
sorumludurlar.
(2) Tıp Fakültesi bölüm başkanları, anabilim dalı
başkanları ve bilim dalı başkanları sorumluluk alanlarına giren Merkez
birimlerinde sağlık hizmetlerinin en verimli ve en iyi şekilde
gerçekleştirilmesi açısından Merkez yönetimi ile işbirliği ve koordinasyon
içinde bulunurlar.
(3) Merkezin verimlilik ve etkinliğinin
arttırılması, hizmet kontrolünün sağlanması ve değerlendirilmesi amacıyla
kurul ya da birimler oluşturulabilir. Bunların görevleri, buralarda
görevlendirilecek kişilerin görevleri ve çalışma şekline ilişkin esaslar
Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 15
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri, Senato ve Yönetim
Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü yürütür.
|