OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN
TEDBİRLER HAKKINDA
KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/670
Olağanüstü hal kapsamında bazı tedbirlerin
alınması; Anayasanın 121 inci maddesi ile 25/10/1983 tarihli ve 2935 sayılı
Olağanüstü Hal Kanununun 4 üncü maddesine göre, Cumhurbaşkanının
başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu’nca 15/8/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname ile 20/7/2016
tarihli ve 2016/9064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla ülke genelinde ilan
edilen olağanüstü hal kapsamında, darbe teşebbüsü ve terörle mücadele çerçevesinde
gerekli bazı tedbirlerin alınması amaçlanmaktadır.
Kamu personeline ilişkin tedbirler
MADDE 2- (1) Milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit
edilen Fethullahçı Terör Örgütüne (FETÖ/PDY) aidiyeti, iltisakı veya
irtibatı olan;
a) Ekli (1) sayılı listede yer alan kişiler kamu
görevinden,
b) Ekli (2) sayılı listede yer alan kişiler Türk
Silahlı Kuvvetlerinden,
c) Ekli (3) sayılı listede yer alan kişiler Sahil
Güvenlik Komutanlığı teşkilatından,
ç) Ekli (4) sayılı listede yer alan kişiler Emniyet
Genel Müdürlüğü teşkilatından,
başka hiçbir işleme
gerek kalmaksızın çıkarılmıştır. Bu kişilere ayrıca
herhangi bir tebligat yapılmaz. Haklarında
ayrıca özel kanun hükümlerine göre işlem tesis edilir.
(2) Birinci fıkra gereğince kamu görevinden, Türk
Silahlı Kuvvetlerinden, Sahil Güvenlik Komutanlığı teşkilatından ve Emniyet
Genel Müdürlüğü teşkilatından çıkarılan kişilerin, mahkûmiyet kararı
aranmaksızın, rütbe ve/veya memuriyetleri alınır ve bu kişiler görev
yaptıkları teşkilata yeniden kabul edilmezler; bir daha kamu hizmetinde
istihdam edilemezler, doğrudan veya dolaylı olarak görevlendirilemezler;
bunların uhdelerinde bulunan her türlü mütevelli heyet, kurul, komisyon,
yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu üyeliği ve sair görevleri de
sona ermiş sayılır; bunlar hakkında ayrıca 4 üncü madde hükümleri
uygulanır. Bunların silah ruhsatları, gemi adamlığına ilişkin belgeleri ve
pilot lisansları iptal edilir ve bu kişiler oturdukları kamu konutlarından
veya vakıf lojmanlarından onbeş gün içinde tahliye edilir. Bu kişiler özel
güvenlik şirketlerinin kurucusu, ortağı ve çalışanı olamazlar. Bu kişiler
hakkında ilgili bakanlık ve kurumlarca ilgili pasaport birimine derhal
bildirimde bulunulur. Bu bildirim üzerine ilgili pasaport birimlerince
pasaportlar iptal edilir.
Kişisel verilerin paylaşımı
MADDE 3- (1) Olağanüstü halin devamı süresince; 22/7/2016
tarihli ve 667 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin
Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü ve 4 üncü maddeleri uyarınca hakkında
inceleme ve soruşturma yürütülen kişiler ile bunların eş ve çocuklarına
ilişkin olarak yetkili kurul, komisyon ve diğer mercilerce ihtiyaç duyulan,
19/10/2005
tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca müşteri sırrı kapsamında
kabul edilenler hariç, telekomünikasyon yoluyla iletişimin tespiti de dahil
olmak üzere her türlü bilgi ve belge,
kamu ve özel tüm kurum ve kuruluşlarca vakit geçirilmeksizin verilir.
(2) Kamu kurum ve
kuruluşlarının personeline ve bunların eş ve çocuklarına ait olup Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonuna devredilen ve faaliyet izni kaldırılan Asya Katılım
Bankası A.Ş.’de veya bu Bankayla ilgili olarak Tasarruf Mevduatı Sigorta
Fonunda, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunda ya da Malî Suçları
Araştırma Kurulu Başkanlığında bulunan her türlü bilgi, bu personelin
çalıştığı kurum ve kuruluşlarca talepte bulunulması durumunda gecikmeksizin
verilir. Bu işlemlere ilişkin olarak 5411 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinin
birinci fıkrasında yer alan sınırlama uygulanmaz.
Bazı unvanların kullanımı
MADDE 4-
(1) 667 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü ve 4 üncü maddeleri
kapsamında kamu görevinden çıkarılanlar, uhdelerinde taşımış oldukları
büyükelçi, vali gibi unvanları ve yüksek mahkeme başkan ve üyeliği,
müsteşar, hâkim, savcı, kaymakam ve benzeri meslek adlarını ve sıfatlarını
kullanamazlar ve bu unvan, sıfat ve meslek adlarına bağlı olarak sağlanan
haklardan yararlanamazlar.
Devir
işlemlerine ilişkin tedbirler
MADDE 5- (1) 20/7/2016 tarihli ve 2016/9064 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla ülke genelinde ilan edilen olağanüstü hal kapsamında
yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler gereğince kapatılan ve
Vakıflar Genel Müdürlüğüne veya Hazineye devredilen kurum, kuruluş, özel
radyo ve televizyonlar, gazete, dergi, yayınevi ve dağıtım kanallarının her
türlü taşınır, taşınmaz, malvarlığı, alacak ve hakları ile belge ve
evraklarının (devralınan varlık);
her türlü tespit işlemini yapmaya, kapsamını belirlemeye, idare
etmeye, avans dahil her türlü alacak, senet, çek ve diğer kıymetli evraka
ilişkin olarak dava ve icra takibi ile diğer her türlü işlemi yapmaya,
devralınan varlıklarla ilgili olup kanaat getirici defter, kayıt ve
belgelerle tevsik edilen borç ve yükümlülükleri tespite ve hiçbir şekilde
devralınan varlıkların değerini geçmemesi, ek mali külfet getirmemesi,
kefaletten doğmaması ve Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ/PDY)’ne aidiyeti,
iltisakı veya irtibatı olmayan kişilerle gerçek mal veya hizmet ilişkisine
dayanması şartıyla bu varlıkların değerlendirilmesi suretiyle bunları uygun
bir takvim dahilinde ödemeye, kapatılan kurum ve kuruluşların taahhüt ve
garanti ettiği ancak vermediği mal ve hizmet bedellerinin ödemesini
durdurmaya veya ödemeye, tahsili mümkün olmadığı anlaşılan veya tahsilinde
ve takibinde yarar bulunmayan hak ve alacaklar ile taahhüt ve garantilerin
tahsilinden vazgeçmeye, her türlü sulh işlemini yapmaya, devralınan
varlıklarla ilişkili kredi veya gerçek bir mal veya hizmet ilişkisine
dayanan borçlar nedeniyle konulmuş ve daha önce kaldırılmış takyidatları
kredinin veya borcun ödenebilmesini sağlamak amacıyla kaldırıldığı andaki
koşullarla tekrar koydurmaya ve ihyaya, menkul rehinleri dikkate almaya,
devralınan varlıklara konulan takyidatların sınırlarını belirlemeye ve
kaldırmaya, finansal kiralama dahil sözleşmelerin feshine veya devamına
karar vermeye, devralınan varlıkların idaresi, değerlendirilmesi, elden
çıkarılması için gerekli her türlü tedbiri almaya, gerektiğinde devralınan varlıkların
tasfiyesi veya satışı amacıyla uygun görülen kamu kurum ve kuruluşlarına
devretmeye, devir kapsamında olmadığı belirlenen varlıkları iadeye,
kapatılanların gerçek kişiye ait olması halinde devralınacak varlıkların
kapsamını belirlemeye, tereddütleri gidermeye, uygulamaları yönlendirmeye,
bütün bu işlemleri yapmak amacıyla usul ve esasları belirlemeye, vakıflar
yönünden Vakıflar Genel Müdürlüğü, diğerleri yönünden Maliye Bakanlığı
yetkilidir.
(2) Bu
madde kapsamında devralınan varlıklardan nakit ve diğer hazır değerler
emanet, diğer varlıklar ise nazım hesaplarda izlenir. Nazım hesaplarda izlenen
varlıklardan elden çıkarılanların tutarı emanet hesaplarına alınır.
Ödenmesine karar verilen borçlar bu emanetlerden ödenerek kalan tutar
bütçeye gelir kaydedilir.
(3) Kapatılan kurum, kuruluş, özel radyo ve
televizyonlar, gazete, dergi, yayınevi ve dağıtım kanallarının bağlı oldukları
şirketlerin faaliyetleri sonlandırılarak ticari sicil kayıtları resen
terkin edilir. Bunların devralınan varlıkları dışındaki varlıkları da
Hazineye bedelsiz devredilmiş sayılır. Bu durumda şirketlere daha önce
atanmış kayyımlar tasfiye memuru olarak görevlendirilebilir veya bu
şirketlere tasfiye memuru atanabilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin
usul ve esasları belirlemeye ve birinci fıkrada yer alan hususları bu
şekilde devralınan varlıklar için de uygulamaya Maliye Bakanlığı
yetkilidir.
(4) Birinci fıkra kapsamında tespite konu
edilebilecek borç ve yükümlülüklere ilişkin olarak hak iddiasında bulunanlarca
bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altmış günlük hak düşürücü
süre içerisinde ilgili idaresine kanaat getirici defter, kayıt ve
belgelerle müracaat edilir. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra
yapılacak kapatma işlemlerinde ise altmış günlük süre kapatma tarihinden
itibaren başlar.
(5) Borçların ödenmesinde; malvarlığının
aynından doğan vergi borçları, rehinli alacaklar, çalışanların sigorta
primleri, kamu idarelerine ödenmesi gereken vergi, resim, harç, fon
kesintisi, pay gibi borçlar, enerji, iletişim ve su kullanım borçları,
çeşidine bakılmaksızın beşyüz Türk Lirasını geçmeyen borçlar ve diğerleri
şeklinde sıralama esas alınır.
(6) 667 sayılı Kanun Hükmünde Kararname
hükümleri gereğince kapatılan vakıflara ait olup mülkiyetleri Vakıflar
Genel Müdürlüğüne intikal eden taşınmazlar üzerinde bulunan eğitim tesisleri
kamu kurum ve kuruluşlarına bedelsiz, özel hukuk tüzel kişilerine ise
bedeli karşılığında tahsis edilebilir.
(7) Kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel
kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kuruluşlar bu madde kapsamında
istenilecek bilgi ve belgeleri onbeş gün içerisinde vermek zorundadır. Bu
çerçevede talepte bulunulanlar özel kanunlarda yazılı hükümleri ileri
sürerek bilgi ve belge vermekten kaçınamazlar.
2010 Kamu
Personel Seçme Sınavı
MADDE 6-
(1) 10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde uygulanan Kamu Personel Seçme Sınavında
genel yetenek ve genel kültür test sonuçlarına göre veya bu sonuçlar da
esas alınmak suretiyle atanan personelin atama işlemlerinin geçerliliği
devam eder. Ancak, bu sınav sorularını ve/veya cevaplarını hukuka aykırı
bir şekilde sınav öncesinde ya da sınav sırasında elde ettiği tespit edilen
kişilerin atamaları iptal edilir.
Mali
suçlara ilişkin tedbirler
MADDE 7- (1) Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli
güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya
gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu
değerlendirilen kişi, kurum ve kuruluşlar ile ilgili olarak 11/10/2006
tarihli ve 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında
Kanunun 19/A maddesinin birinci fıkrasında yedi işgünü olarak belirlenen
süre, olağanüstü halin devamı süresince otuz işgünü olarak uygulanır.
Yeniden
ifade alınması
MADDE 8- (1) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun İkinci Kitap Dördüncü Kısım Dördüncü, Beşinci, Altıncı ve Yedinci
Bölümünde tanımlanan suçlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle
Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlar bakımından, şüphelinin aynı olayla
ilgili olarak yeniden ifadesinin alınması ihtiyacı ortaya çıktığında bu
işlem, olağanüstü halin devamı süresince, Cumhuriyet savcısı veya
Cumhuriyet savcısının yazılı emri üzerine kolluk tarafından yapılabilir.
Tazminat
ödenmesi
MADDE 9- (1) 15/7/2016 tarihinde gerçekleştirilen darbe teşebbüsü
ve terör eylemi ile bu eylemlerin devamı niteliğindeki eylemlerin ortaya
çıkarılması, etkilerinin azaltılması veya bertaraf edilmesinin
sağlanmasında yardımcı ve faydalı oldukları sırada yaralandıkları, tedavi
amacıyla başvurdukları hastane ve sağlık kuruluşlarının kayıtları esas alınmak
suretiyle, ilgili valinin teklifi üzerine İçişleri Bakanlığı Nakdi
Tazminat Komisyonu tarafından karara bağlanan kamu görevlileri ile sivillerden, 3713 sayılı
Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrası kapsamında aylık bağlama
şartları oluşmayanlara, 3/11/1980 tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve
Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile belirlenmiş esas ve usuller
çerçevesinde engellilik ve yaralanma derecesine göre belirlenecek
tazminatın beş katı tutarında nakdi tazminat ödenir.
(2) Birinci fıkra kapsamında tazminat hakkından
yararlandırılanların kendisi veya eş ve çocuklarından birisi, eşi veya
çocuğu yoksa kendisi veya anne, baba veya kardeşlerinden birisi olmak üzere
toplam bir kişi hakkında, 3713 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesindeki
istihdama ilişkin hükümler uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan ve
değiştirilen hükümler
MADDE 10- (1) 22/7/2016 tarihli ve 667 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan
Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasına ilk cümlesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Bu kararlar, Resmi
Gazetede yayımlanır ve yayımı tarihinde ilgililere tebliğ edilmiş sayılır.”
(2) 667 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü
maddesinin üçüncü fıkrasına “silah ruhsatları” ibaresinden sonra gelmek
üzere “, gemi adamlığına ilişkin belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(3) 667 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinde yer alan “ile bu eylemler
sebebiyle yaralananlar” ibaresi yürürlükten kaldırılmış, aynı fıkranın son
cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Bunların aylık
başlangıç tarihine kadar olan genel sağlık sigortası primi dahil kendi
sigortalılığı sebebiyle tahakkuk eden prim ve prime ilişkin her türlü
borçları Sosyal Güvenlik Kurumunca terkin edilir.”
“(3) Birinci fıkra kapsamına giren
eylemler sebebiyle hayatını kaybeden, malul olan veya yaralanan kamu görevlileri
ve siviller ile bunların hak sahipleri veya kanuni mirasçılarına, bu madde
veya ilgili mevzuatı uyarınca ödenen gelir, aylık, emekli ikramiyesi, nakdi
tazminat ve ek tazminatlar haczedilemez.”
(4) 667 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Bu durumda,
ilgili kurum ve kuruluşlara ait ve sözleşme tarihinde mevcut bina, yapı ve
tesisler hariç olmak üzere, taşınmazların üzerinde yapılan bina, yapı ve
tesisler ile her türlü taşınır, alacak ve haklar, belge ve evrak 23/7/2016
tarihinden geçerli olmak üzere bedelsiz olarak Hazineye devredilmiş
sayılır.”
(5) 25/7/2016 tarihli ve 668 sayılı Olağanüstü Hal
Kapsamında Alınması Gereken Tedbirler ile Bazı Kurum ve Kuruluşlara Dair
Düzenleme Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin
ikinci fıkrasına “silah ruhsatları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, gemi
adamlığına ilişkin belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(6) 25/7/2016 tarihli ve 669 sayılı Olağanüstü Hal
Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması ve Milli Savunma Üniversitesi Kurulması
ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin
2 nci maddesinin ikinci fıkrasına “silah ruhsatları” ibaresinden sonra
gelmek üzere “, gemi adamlığına ilişkin belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(7) 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 104 üncü
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(3) Birinci fıkra uyarınca kapatılan eğitim
kurumlarının hak ve yükümlülükleri başka bir işleme gerek kalmaksızın Milli
Savunma Bakanlığına geçer. Bu yerlerin ihtiyaçlarını temin etmek maksadıyla
imzalanmış sözleşmeler, devam eden ihtiyaçlar gözönüne alınarak Milli
Savunma Bakanlığınca feshedilebilir ya da sözleşmede belirtilen işin
miktarı azaltılabilir. Bu nedenlerle yükleniciye herhangi bir tazminat
ödemesi yapılmaz. Feshedilen sözleşmelere ilişkin alınan teminatlar iade
edilir ve yüklenici hakkında yasaklama işlemi yapılmaz. Kara, Deniz ve Hava
Harp Okulları ile astsubay meslek yüksekokullarının ihtiyaçlarını içeren
sözleşmeler hakkında da bu fıkra hükümleri uygulanabilir.”
(8) 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 105 inci maddesinin
ikinci fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Açılmış olan davalarda
yargılama giderleri ve vekalet ücretlerine hükmolunmaz, hükmolunanlar
tahsil edilmez.”
(9) 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 106 ncı
maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Sağlık Bakanlığı bütçesinin”
ibaresi “Sağlık Bakanlığı ve/veya bağlı kuruluşları bütçelerinin” şeklinde
değiştirilmiştir.
(10) 669 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 107 nci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, maddeye dördüncü fıkradan sonra gelmek
üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve diğer fıkra buna göre teselsül
ettirilmiştir.
“(3) Devredilen personelden;
a) Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa göre alanlara, devredilmeden önce en son ayda kadrolarına bağlı
olarak yapılan aylık gösterge, ek gösterge, kıdem aylığı, taban aylığı,
zam, tazminat ve ek ödeme veya sağlık hizmetleri tazminatı ödemeleri toplam
net tutarının (bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır); devir sonrası atandıkları
yeni kadrolarına bağlı olarak yapılan aylık gösterge, ek gösterge, kıdem
aylığı, taban aylığı, zam, tazminat ödemeleri ile döner sermayeden yapılan
ek ödemenin toplam net tutarından fazla olması halinde aradaki fark tutarı,
herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar
ayrıca tazminat olarak ödenir.
b) Aylıklarını 2914 sayılı Yükseköğretim
Personel Kanununa göre alanlara, devir sonrası atandıkları yeni kadrolarında
ödenen döner sermaye ek ödemesi net tutarının, devir tarihi itibarıyla eski
kadrolarına bağlı olarak hesaplanan sağlık hizmetleri tazminatı net
tutarından (bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır) az olması halinde,
aradaki fark herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ayrıca
tazminat olarak ödenir.
c) Aylıklarını 926 sayılı Türk Silahlı
Kuvvetleri Personel Kanununa göre alanlara, aylık ve mali hakları (ek ödeme
veya sağlık hizmetleri tazminatı dahil), rütbe ve kıdemleri ile
devredildiği tarihteki aylık ve mali hak unsurları (tayın bedeli ve fiilen
çalışma karşılığı yapılan ödemeler hariç) esas alınarak aynı şekilde
ödenir. Bu şekilde almakta oldukları aylık ve mali hakları toplam net
tutarının, devir sonrası yeni kadrolarına bağlı olarak alabilecekleri aylık
ve mali hakları toplamı ile atanmış oldukları yeni kadro unvanı esas
alınmak suretiyle hesaplanan döner sermaye ek ödemesi toplamının net tutarından
az olması halinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi
tutulmaksızın ayrıca tazminat olarak ödenir. Bunların, subaylarda kıdemli
albay, astsubaylarda ise iki kademeli kıdemli başçavuş rütbesini geçmemek
ve general ve amiraller bulundukları rütbede kalmak üzere rütbe, terfi ve
kıdemlilik işlemleri ile yaş haddi ve kadrosuzluk tazminatı da dahil
emeklilik işlemleri, görev yaptıkları kurum tarafından 926 sayılı Kanun
hükümlerine göre yapılır. Ancak bunlar, istekleri halinde atanmış oldukları
kadronun mali ve sosyal haklarından yararlanmak kaydıyla memurlar için
belirlenen yaş haddine kadar çalışmaya devam edebilirler. Bu bent kapsamında
bulunan personel hakkında 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü
maddesi ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi
uygulanmaz.
ç) Sözleşmeli olarak görev yapanlar, ilgili
mevzuat hükümleri çerçevesinde aynı şekilde sözleşmeli olarak görev yapmaya
ve ücret almaya devam ederler; bunlara ek ödeme, döner sermaye ek ödemesi
gibi ayrıca bir ödeme yapılmaz.
(4) Devredilen personel ve bunların emeklileri,
Türk Silahlı Kuvvetleri ile Sahil Güvenlik ve Jandarma Genel Komutanlıklarına
bağlı sosyal tesislerden ve varsa silah taşıma ve bulundurma hakkından
emsali rütbedeki personel gibi yararlanır. Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK)
üyesi olanların bu üyelikleri üçüncü fıkra hükümlerine tabi oldukları
sürece, fiili hizmet süresi zammından yararlananların bu hakları ise üçüncü
fıkranın (c) bendi hükümleri çerçevesinde 926 sayılı Kanuna göre aylık
aldıkları sürece devir tarihindeki hükümler esas alınmak suretiyle devam
eder.
(5) Üçüncü ve dördüncü fıkra hükümleri,
ilgililer bu madde uyarınca devredildikleri kurumların kadrolarında kaldıkları
sürece uygulanır.
(6) Askeri sağlık teşkillerinin yönetildiği
merkez veya bölge teşkilatlarında görevli olup, sağlık teşkillerinin devri sebebiyle
hizmetine ihtiyaç kalmayan sağlık ve yardımcı sağlık personeli ile görev sürelerinin bitiminde yurda dönen Girne Asker
Hastanesinde görevli sağlık ve yardımcı sağlık personeli de Sağlık Bakanlığı ve
Milli Savunma Bakanlığının müşterek kararıyla devredilen personel kapsamına
alınır.
(7) Gülhane Askeri Tıp Akademisinde uzmanlık ve
yan dal uzmanlık eğitimi yapma hakkı kazanmış olup henüz uzmanlık eğitimine
başlamamış olanlar, kıta, kurum ve karargâhlarda fiilen en az iki yıllık
hizmeti tamamlamak kaydıyla devredilen personel kapsamında Sağlık Bilimleri
Üniversitesinin araştırma görevlisi kadrolarına atanırlar. Gülhane Askeri
Tıp Akademisinde lisansüstü eğitim yapmakta olan öğrenciler (yabancı
öğrenciler dahil) ile bu hakkı kazanmış olanlar eğitimlerine Üniversitede
devam eder.
(8) Devredilen personelden Türk Silahlı
Kuvvetleri ile Sahil Güvenlik ve Jandarma Genel Komutanlıklarına karşı
mecburi hizmeti bulunan personel, bu hizmetlerini devredildikleri
kurumlarda tamamlar.
(9) Uluslararası askeri anlaşma ve protokoller
kapsamında Gülhane Askeri Tıp Akademisinde eğitim ve öğretim gören yabancı
uyruklu personel ve bakmakla yükümlü oldukları aile fertleri ile yine aynı
anlaşmalar kapsamında yıllık kontenjan dahilinde ücretsiz tedavisi yapılan
hastaların tedavi giderleri ile
öğrenci harçlıkları Milli Savunma Bakanlığı bütçesinden karşılanır.
(10) Savaş hali ve Türk Silahlı Kuvvetlerinin
yurtdışı görevleri nedeniyle askeri sağlık teşkili kurulması ile buralarda
görevlendirilecek Sağlık Bakanlığı personeline ilişkin usul ve esaslar,
Milli Savunma Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak
protokollerle belirlenir.”
Yürürlük
MADDE 11- (1)
Bu Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
12-
(1) Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Recep
Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI
Binali YILDIRIM
Başbakan
N. CANİKLİ M.
ŞİMŞEK N.
KURTULMUŞ N.
KURTULMUŞ
Başbakan Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı V.
V. KAYNAK B.
BOZDAĞ F.
B. SAYAN KAYA Ö.
ÇELİK
Başbakan Yardımcısı Adalet
Bakanı Aile
ve Sosyal Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı
F. ÖZLÜ S.
SOYLU M.
ÖZHASEKİ M.
ÇAVUŞOĞLU
Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanı Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanı Çevre ve
Şehircilik Bakanı Dışişleri
Bakanı
N. ZEYBEKCİ B.
ALBAYRAK A.
Ç. KILIÇ F.
ÇELİK
Ekonomi Bakanı Enerji ve
Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik
ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanı
B. TÜFENKCİ E.
ALA L.
ELVAN N.
AVCI
Gümrük ve Ticaret Bakanı İçişleri
Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı
N.
AĞBAL İ.
YILMAZ F.
IŞIK
Maliye
Bakanı Millî
Eğitim Bakanı Millî
Savunma Bakanı
V.
EROĞLU R.
AKDAĞ A.
ARSLAN
Orman
ve Su İşleri Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Kararnamenin ekleri için
tıklayınız
|