Sermaye Piyasası Kurulundan:
GAYRİMENKUL
SERTİFİKALARI TEBLİĞİ (VII-128.2)’NDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (VII-128.2a)
MADDE 1 – 5/7/2013
tarihli ve 28698 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gayrimenkul
Sertifikaları Tebliği (VII-128.2)’nin 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 3 –
(1) Bu Tebliğde geçen;
a) Arsa sahibi: Gayrimenkul projesine konu arsanın
mülkiyetine sahip olan gerçek veya tüzel kişileri,
b) Asli edim: Asli edim ifa süresi içerisinde
izahname veya ihraç belgesinde belirlenen esaslar çerçevesinde, ihraççı
tarafından gayrimenkul sertifikası sahipleri adına mülkiyetin tesis
edilmesi ve bağımsız bölümün teslim edilmesini,
c) Asli edim ifa süresi: İzahname veya ihraç
belgesinde asli edimin yerine getirilmesi için öngörülen süreyi,
ç) Asli edim kullanım süresi: İzahname veya ihraç
belgesinde gayrimenkul sertifikası sahiplerinin asli edim talebini
bildirmesi için öngörülen süreyi,
d) Bağımsız bölüm: 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı
Kat Mülkiyeti Kanununda tanımlanan ana gayrimenkulün ayrı ayrı ve başlı
başına kullanılmaya elverişli ve Kat Mülkiyeti Kanunu hükümlerine göre
bağımsız mülkiyete konu olan bölümlerini,
e) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
f) Banka: 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı
Bankacılık Kanununda tanımlanan bankaları,
g) Borsa: Kanunun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (ç) bendinde tanımlanan borsayı,
ğ) Cezai şart: Edimlerin izahname veya ihraç
belgesinde belirtilen esaslar çerçevesinde yerine getirilmemesi durumunda
ihraççı için edimlere ek olarak öngörülen yükümlülükleri,
h) Değerleme kuruluşu: Kurulun ilgili düzenlemeleri
uyarınca değerleme faaliyetini gerçekleştirmek üzere örgütlenmiş ve Kurulca
yetkilendirilmiş anonim ortaklıkları,
ı) Derecelendirme kuruluşu: Türkiye'de kurulan ve
Kurulun sermaye piyasasında derecelendirme faaliyeti ve derecelendirme
kuruluşlarına ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde derecelendirme
faaliyetinde bulunmak üzere Kurulca yetkilendirilen derecelendirme
kuruluşları ile Türkiye’de derecelendirme faaliyetlerinde bulunması Kurulca
kabul edilen uluslararası derecelendirme kuruluşlarını,
i) Edimler: Asli veya tali edimleri,
j) Edim sorumlusu: Edimlerin Tebliğ ile belirtilen
esaslar çerçevesinde ve izahname veya ihraç belgesinde belirtilen hususlara
uygun olarak gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini kontrol etmekle
yükümlü ve sermaye piyasasında bağımsız denetim faaliyetinde bulunmaya
yetkili bağımsız denetim kuruluşunu,
k) Gayrimenkul projesi: Gayrimenkul sertifikası
ihracı ile finansmanı planlanan konut veya ticari alan projesini,
l) Gayrimenkul sertifikası: İhraççıların inşa
edilecek veya edilmekte olan gayrimenkul projelerinin finansmanında
kullanılmak üzere ihraç ettikleri, gayrimenkul projesinin belirli bağımsız
bölümlerini veya bağımsız bölümlerin belirli bir alan birimini temsil eden
nominal değeri eşit sermaye piyasası aracını,
m) Hak sahibi: 6306 sayılı Kanun, 5393 sayılı
Kanun, 2985 sayılı Kanun ve 775 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşüm
amaçlı proje yürütülen alanlarda, taşınmazlar üzerinde hak sahibi olduğu
ilgili kurumlarca tespit edilen ve uzlaşma sağlanan kişileri,
n) İhraç: Gayrimenkul sertifikalarının ihraççılar
tarafından çıkarılıp, halka arz edilerek veya halka arz edilmeksizin
satışını,
o) İhraççı: Gayrimenkul sertifikası ihraç eden veya
ihraç etmek üzere Kurula başvuruda bulunan anonim ortaklıklar ile kendi
mevzuatları uyarınca sermaye piyasası aracı ihraç etmeye yetkili kamu kurum
ve kuruluşlarını,
ö) İtfa bedeli: Kurula başvuru sırasında projeye
ilişkin olarak hazırlanan değerleme raporuna göre belirlenen gayrimenkul
sertifikası bedelini,
p) Kanun: 6/12/2012 tarihli ve 6362 sayılı Sermaye
Piyasası Kanununu,
r) KAP: Kamuyu Aydınlatma Platformunu,
s) Kurul: Sermaye Piyasası Kurulunu,
ş) MKK: Merkezi Kayıt Kuruluşu Anonim Şirketini,
t) Proje bitiş tarihi: Gayrimenkul projesinin
ihraca konu edilen bağımsız bölümlerinin izahname veya ihraç belgesinde
belirtilen vasıflara uygun bir biçimde tamamlanması için ihraççı tarafından
öngörülen tarihi,
u) Tali edim: Tali edim ifa süresi içerisinde
izahname veya ihraç belgesinde belirlenen esaslar çerçevesinde tali edime
konu gayrimenkul sertifikalarına karşılık gelen bağımsız bölümlerin
satılması ve elde edilen satış tutarının gayrimenkul sertifikası
sahiplerine, sahip oldukları gayrimenkul sertifikaları oranında
dağıtılmasını,
ü) Tali edim ifa süresi: İzahname veya ihraç
belgesinde tali edimin yerine getirilmesi için öngörülen süreyi,
v) TOKİ: Toplu Konut İdaresi Başkanlığını,
y) Vade: İzahname veya ihraç belgesinde gayrimenkul
sertifikasının ihraç tarihinden, bu gayrimenkul sertifikalarına ilişkin ifa
sürelerinin bitimine kadar geçmesi öngörülen süreyi,
z) Yatırımcı: Gayrimenkul sertifikası sahibini,
aa) Yetkili Kuruluş: Tebliğin 4 üncü maddesinin
yedinci fıkrasında belirlenmiş olan yatırım kuruluşlarını,
bb) 775 sayılı Kanun: 20/7/1966 tarihli ve 775
sayılı Gecekondu Kanununu,
cc) 2985 sayılı Kanun: 2/3/1984 tarihli ve 2985
sayılı Toplu Konut Kanununu,
çç) 5216 sayılı Kanun: 10/7/2004 tarihli ve 5216
sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununu,
dd) 5393 sayılı Kanun: 3/7/2005 tarihli ve 5393
sayılı Belediye Kanununu,
ee) 6306 sayılı Kanun: 16/5/2012 tarihli ve 6306
sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunu,
ifade eder.”
MADDE 2 – Aynı Tebliğin 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 4 –
(1) Gayrimenkul sertifikaları, bir veya birden fazla gayrimenkul projesinin
belirli bağımsız bölümlerini veya bağımsız bölümlere ilişkin belirli bir
alan birimini temsilen aşağıdaki esaslar çerçevesinde ihraç edilebilir.
a) Gayrimenkul projesinin belirli bağımsız
bölümlerini temsilen gerçekleştirilen ihraçlarda, her bir bağımsız bölüme
karşılık gelen gayrimenkul sertifikası adedinin ihraç öncesinde
belirlenmesi zorunludur.
b) Gayrimenkul projesinin bağımsız bölümlerine
ilişkin belirli bir alan birimini temsilen gerçekleştirilecek ihraçlarda
ise, ihraççı tarafından asli edimin yerine getirilmesi sırasında aynı alan
birimine sahip bağımsız bölümler arasında blok, kat, cephe ve malzeme
farklılıkları gibi nedenlerle şerefiye talep edilebilir. Şerefiye talep edilmesi
durumunda, asli edim sırasında yatırımcılardan talep edilecek şerefiye
tutarlarının veya ihraç anında belirlenmiş şerefiyenin asli edim yerine
getirilirken hangi esaslara göre düzeltilerek uygulanacağının, bağımsız
bölümlerle ilişkilendirilerek izahname veya ihraç belgesinde açıklanması
zorunludur.
c) Gayrimenkul sertifikası ihracına konu edilen
bağımsız bölümler üzerinde edimlerin yerine getirilmesini engelleyecek
nitelikte ayni veya şahsi bir hak, haciz kaydı ile gayrimenkul projesinin
esaslı unsurlarına yönelik herhangi bir ihtilafın bulunmaması gerekmektedir.
(2) Gayrimenkul sertifikası ihraç tutarı,
gayrimenkul projesindeki tüm bağımsız bölümlerin Tebliğin 6 ncı maddesinin
birinci fıkrası çerçevesinde hazırlanmış değerleme raporuna göre
belirlenmiş satış değerlerinin yüzde ellisini aşamaz. İhraç işlemine konut
ve ticari alanların aynı anda dahil edilmesi durumunda yüzde elli
oranındaki sınır ihraç kapsamındaki konut ve ticari alanlar için ayrı ayrı
hesaplanır.
(3) Gayrimenkul sertifikası ihracına konu bağımsız
bölümlerin izahname veya ihraç belgesinde belirtilen proje bitiş tarihinden
önce tamamlanması ve bu durumun proje bitiş tarihinden en az 15 gün önce
kamuya açıklanması halinde, kamuya açıklanan yeni tarih, proje bitiş tarihi
olarak esas alınır. Bu durumda Kurulun kamuyu aydınlatma düzenlemelerine
uygun olarak yatırımcılara gerekli duyuruların yapılması şartıyla izahname
veya ihraç belgesi değişikliği gerekmez. Kanunun 8 inci maddesi hükümleri
saklıdır.
(4) Gayrimenkul sertifikaları yurt içinde halka arz
edilerek veya halka arz edilmeksizin nitelikli yatırımcıya satış suretiyle
veya yurt dışında ihraç edilebilir.
(5) İhraç edilecek gayrimenkul sertifikalarının
borsada işlem görmesi ve ihraççıların Kurula yapılacak onay başvurusunun
yanı sıra eş zamanlı olarak bu amaçla borsaya başvurmaları zorunludur.
(6) Gayrimenkul sertifikaları asli veya tali edimin
yerine getirilmesi ve varsa cezai şartın ödenmesi suretiyle itfa edilir.
Projenin gerçekleşmemesi sebebiyle edimlerin yerine getirilememesi
durumunda ise gayrimenkul sertifikaları itfa bedeli ve oluşabilecek cezai
şart ödenmek suretiyle itfa edilir. Bu maddenin sekizinci fıkrası hükümleri
saklıdır.
(7) İhraççılar tarafından gayrimenkul
sertifikalarının ihracının ve itfasının Kanunun 37 nci maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendinde belirtilen yatırım hizmet ve faaliyetinde
bulunabilecek bankalar ile portföy aracılığı, genel saklama hizmeti veya
aracılık yüklenimi faaliyetinden herhangi birini yürütecek olan aracı
kurumlar vasıtasıyla yerine getirilmesi zorunludur.
(8) İhraççı tarafından öngörülmesi halinde
gayrimenkul sertifikaları, proje bitiş tarihinden önce, izahname veya ihraç
belgesinde belirtilen esaslar çerçevesinde ihraççının belirleyeceği tutar
veya borsada oluşan fiyat üzerinden geri alınmak suretiyle de itfa
edilebilir.
(9) Edimlerin Tebliğ ve izahname veya ihraç
belgesinde belirtilen esaslara uygun olarak gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğinin
kontrolü amacıyla ihraççı ile edim sorumlusu arasında Kurula başvuru
öncesinde sözleşme imzalanmış olması zorunludur. Edim sorumlusu tarafından;
a) Edimlerin izahname veya ihraç belgesinde
belirtilen esaslara uygun olarak gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği,
b) Tali edimin ifası amacıyla yapılan satışlarda
satış fiyatlarının Tebliğ’de yer alan esaslara, değerleme raporlarına ve piyasa
koşullarına uygun olup olmadığı,
c) Tali edimlerde yatırımcılara aktarılan
tutarların satış bedeline uygun olup olmadığı,
hakkında halka arz yoluyla yapılan ihraçlarda proje
bitiş tarihini takip eden üçer aylık, halka arz edilmeksizin yapılan ihraçlarda
ise altışar aylık periyotlar halinde Uluslararası Denetim ve Güvence
Standartları Kurulu tarafından yayımlanan 4400 numaralı Finansal Bilgilerle
İlgili Üzerinde Mutabık Kalınan Prosedürlere İlişkin Uluslararası Hizmet
Standardına uygun güvence raporu hazırlanarak ihraççıya iletilir ve aynı
gün ihraççı tarafından KAP’ta ilan edilir. Edim sorumlusu, güvence
raporunun hazırlanması amacıyla ihraççıdan belirli aralıklarla satışa konu
bölümlere ilişkin değerleme raporu hazırlanmasını ve ihraca konu edilmeyen
bölümlerin satış fiyatlarına ilişkin bilgilerin kendisine verilmesini talep
eder. Bu hususlara edim sorumlusu ve ihraççı arasında imzalanacak
sözleşmede yer verilir. Edim
sorumlusu raporunda, bu fıkranın (a), (b) ve (c) bentleri uyarınca yapılan
incelemeler sonucunda yatırımcılar aleyhine durumların tespit edilmesi
durumunda, yatırımcıların zararının ihraççı tarafından nasıl tazmin
edileceği ve yatırımcıların haklarına ilişkin esaslara izahname veya ihraç
belgesinde yer verilir.
(10) Edimlerin izahname veya ihraç belgesinde
belirtilen esaslar çerçevesinde yerine getirilmemesi durumunda,
yatırımcılara ihraç aşamasında belirlenen ve izahname veya ihraç belgesinde
yer verilen cezai şartın ödenmesi zorunludur.
(11) Kurul itfa bedelinin ve oluşabilecek cezai şartın
yatırımcılara ödenmesinin bir banka tarafından garanti altına alınmasını,
yurt içinde satışın yalnızca nitelikli yatırımcılara yönelik olarak
yapılmasını veya gayrimenkul sertifikalarının derecelendirilmesini talep
edebilir.
(12) Edimleri yerine getirilen veya itfa bedeli
yatırımcıya ödenen gayrimenkul sertifikalarının iptali talebiyle yetkili
kuruluş tarafından derhal MKK’ya başvurulur.”
MADDE 3 – Aynı Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasına
aşağıdaki (c) ve (ç) bentleri eklenmiş, üçüncü fıkrasının (a) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Kurulun sermaye piyasası araçları bir borsada
işlem gören ortaklıklar için belirlediği finansal tablo ve raporlamaya
ilişkin düzenlemelerine göre hazırlanmış ve bağımsız denetime tabi tutulmuş
son yıllık finansal tablolara göre özkaynaklar toplamının ödenmiş veya
çıkarılmış sermayesinden yüksek olması,
ç) Derecelendirme kuruluşlarından talebe bağlı olarak,
notlandırma ölçeğine göre yatırım yapılabilir seviyeye denk gelen uzun
vadeli derecelendirme notu almış olması,”
“a) Birinci fıkranın (a), (c) ve (ç) bentlerinde
belirtilen şartlar aranmaz.”
MADDE 4 – Aynı Tebliğin 7 nci maddesinin birinci, beşinci,
altıncı, yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş,
dokuzuncu ve onuncu fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Yatırımcılar asli edim kullanım süresi
içerisinde, asli edim taleplerini ihraççıya veya yetkili kuruluşa iletir.
Asli edim kullanım süresi, ilk günü gayrimenkul sertifikasının borsada
işlem görme tarihinden önce olmamak üzere ihraççı tarafından belirlenir ve
izahname veya ihraç belgesinde açıklanır. Tebliğin 8 inci maddesinin üçüncü
fıkrasının (b) bendi hükmü saklıdır.”
“(5) Asli edim ifa süresi, ihraççı tarafından
belirlenir ve izahname veya ihraç belgesinde açıklanır.
(6) Asli edimin, izahname veya ihraç belgesinde
belirlenen asli edim ifa süresi çerçevesinde proje bitiş tarihinden önce
talep edilmesi durumunda;
a) Bağımsız bölümün tapuda devir işlemi yapılır
veya ihraççı ile yatırımcılar arasında asli edimin yerine getirilmesi
amacıyla gayrimenkul satış vaadi sözleşmesi ya da alım hakkı sözleşmesi
imzalanır. Bu sözleşmelerin tapu kütüğüne şerh edilmesi zorunludur.
Gayrimenkul satış vaadi veya alım hakkı sözleşmesine konu edilen bağımsız
bölümler, ihraççı tarafından üçüncü kişilere satılamaz. Tebliğin 5 inci
maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları kapsamında yapılan ihraçlarda, bu
fıkrada belirtilen tapu kütüğüne şerh zorunluluğu aranmaz.
b) Gayrimenkul satış vaadi veya alım hakkı
sözleşmesi düzenlenmesi halinde gayrimenkul sertifikaları asli edim yerine
getirilinceye veya itfa bedeli yatırımcıya ödeninceye kadar yetkili kuruluş
nezdinde bloke edilir.
(7) Tebliğin 5 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü
fıkraları çerçevesinde yapılan ihraçlar haricinde gayrimenkul satış vaadi
sözleşmelerinde, mülkiyet devrinin gecikmesi veya gerçekleştirilememesi
durumlarına ilişkin olarak, gayrimenkul sertifikalarına ilişkin öngörülen
cezai şartlara yer verilmesi zorunludur.
(8) İhraççı, elinde yeterli sayıda gayrimenkul
sertifikası bulunmamasına rağmen asli edimi kullanmak isteyen yatırımcılar
için, izahname veya ihraç belgesinde açıklanmak koşuluyla kredi kullanım
veya nakit ödeme imkanı sağlayabilir.”
MADDE 5 – Aynı Tebliğin 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 8 –
(1) Asli edim kullanım sürelerinin bitimini takiben asli edim talebiyle
başvurmayan veya başvurmasına rağmen izahname veya ihraç belgesinde asli
edimin yerine getirilmesi için öngörülen şartları yerine getirmeyen
yatırımcıların, tali edimi talep ettikleri kabul edilir.
(2) İhraççının tali edime konu gayrimenkul
sertifikalarına karşılık gelen bağımsız bölümleri satmak ve satış tutarını
yatırımcılara sahip oldukları gayrimenkul sertifikaları ile orantılı olarak
dağıtmak suretiyle tali edimi yerine getirmesi zorunludur.
(3) Tali edimin yerine getirilmesinde aşağıdaki
esaslar uygulanır.
a) Tali edim ifa süresi, ihraççı tarafından
belirlenir ve izahname veya ihraç belgesinde açıklanır.
b) İhraççı tarafından izahname veya ihraç
belgesinde öngörülmesi ve esaslarının açıkça belirtilmesi şartıyla, tali
edimi talep ettiği kabul edilen yatırımcılar tali edim ifa süresi
içerisinde asli edimi talep edebilirler. Bu durumda yatırımcılar tarafından
gayrimenkulün bağımsız bölümleri için verilmesi gereken sertifika sayısı,
ihraç öncesi yayınlanan izahname veya ihraç belgesinde ilgili bağımsız
bölüm için öngörülen sertifika sayısı ile aynı olacak şekilde belirlenir.
c) Tali edime konu bağımsız bölümlerin satışından
elde edilen satış tutarı, tali edim ifa süresi boyunca tali edime konu
bağımsız bölümlerin tamamı satılıncaya kadar vekilin özen borcu
çerçevesinde yetkili kuruluş tarafından devlet tahvili, hazine bonosu, Hazine
Müsteşarlığınca ihraç edilen kira sertifikaları, mevduat veya katılma
hesabı olarak veya Kurulca uygun görülecek diğer sermaye piyasası
araçlarına yatırılmak suretiyle yatırımcılar adına değerlendirilir ve
bağımsız bölümlerin tümünün satışının tamamlanmasını takip eden 2 iş günü
içerisinde yatırımcıların hesaplarına sahip oldukları gayrimenkul
sertifikası oranında aktarılır. Tebliğin 5 inci maddesinin üçüncü ve
dördüncü fıkraları kapsamında yapılan ihraçlarda, satış tutarı TOKİ, İller
Bankası Anonim Şirketi veya bunların bağlı ortaklıkları tarafından
yatırımcılar adına değerlendirilebilir.
ç) Tali edime konu bağımsız bölümlerin satışından
elde edilen satış tutarı, tali edim ifa süresinin bitmesi beklenmeden
gayrimenkul sertifikalarının kısımlar halinde itfasında da kullanılabilir.
Kısmi itfa işlemi, elde edilen satış tutarının tali edimi talep eden tüm
yatırımcılara sahip oldukları gayrimenkul sertifikaları oranında
aktarılması suretiyle gerçekleştirilir. Kısmi itfa işleminin hangi
periyotlarla gerçekleştirileceği, nakdin yatırımcılara aktarım süresi gibi
esaslar izahname veya ihraç belgesinde belirtilir.
d) Tebliğin 5 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü
fıkraları çerçevesinde yapılan ihraçlar hariç olmak üzere tali edim ifa
süresi bitiş tarihine kadar, tali edime konu bağımsız bölümler ihraççı ve
ihraççının ilişkili taraflarına satılamaz.
e) Tali edim ifa süresi bitiş tarihi itibarıyla
satılamayan bağımsız bölümlerin olması durumunda söz konusu bölümlerin
değerinin tespiti için yeni bir değerleme raporu hazırlanır. Satılamayan
bağımsız bölümlere karşılık gayrimenkul sertifikalarının itfasına ilişkin
olarak ihraççı tarafından yatırımcılara yapılacak ödemelerde, söz konusu
değerleme raporunda tespit edilen değer esas alınır. Ayrıca söz konusu
bağımsız bölümler, hazırlanacak değerleme raporunda tespit edilen değerden
aşağı olmamak şartıyla ihraççının ilişkili taraflarına satılabilir. Bu bent
kapsamında yatırımcılara yapılacak ödemeler, tali edim ifa süresinin
bitimini takip eden 10 iş günü içerisinde gerçekleştirilir.
f) Tali edimin yerine getirilmesi amacıyla
yapılacak satışlara ilişkin usul ve esaslar izahname veya ihraç belgesinde
belirtilir.”
MADDE 6 – Aynı Tebliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının
(c) bendi ile ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Kurulca verilen ek süre çerçevesinde yeniden
belirlenen ifa süreleri içerisinde asli ve tali edimler yerine getirilir ve
cezai şart ödenir.”
“(2) Verilen bu ek süre sonunda veya ek süre
talebinde bulunulmaması halinde vade sonunda edimlerin yerine
getirilememesi veya getirilemeyeceğinin anlaşılması projenin
gerçekleşmemesi durumudur. Bu durumda;
a) En geç 5 iş günü içerisinde Kurula bilgi verilir
ve projenin gerçekleşmediği, yatırımcıların hakları ve cezai şart dahil
yatırımcılara yapılacak ödemelere ilişkin esaslar izahname veya ihraç
belgesi ile aynı usuller çerçevesinde duyurulur.
b) Gayrimenkul sertifikalarının itfa bedeli ve
cezai şartın yatırımcılara ödenmesi suretiyle itfa edilmesi zorunludur.”
MADDE 7 – Aynı Tebliğin 10 uncu maddesinin birinci ve
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki
yedinci fıkra eklenmiştir.
“(1) Gayrimenkul sertifikası ihracı karşılığında
elde edilen fon, yetkili kuruluş veya ihraca ilişkin banka garantisi
bulunması durumunda banka tarafından, bir banka nezdinde açılan özel bir
hesapta toplanır ve vekilin özen borcu çerçevesinde devlet tahvili, hazine
bonosu, Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen kira sertifikaları, vadeli
mevduat veya katılma hesabı olarak veya Kurulca uygun görülecek diğer
sermaye piyasası araçlarına yatırılmak suretiyle ihraççı adına
değerlendirilir.”
“(4) İhraçtan elde edilen fonun yüzde onluk kısmı
inşaat başlamadan önce doğrudan ihraççıya aktarılır. İhraçtan elde edilen
fonun kalan kısmı, inşaat ilerleme raporlarında belirlenen oranlar
ölçüsünde yetkili kuruluş veya ihraca ilişkin banka garantisi bulunması
durumunda banka tarafından ihraççıya; başka kişi veya kurum tarafından
bağımsız bölümlerin tamamlanması durumunda ise söz konusu kişi veya
kurumlara aktarılır. İnşaat ilerleme raporlarına göre aktarımın hangi
esaslar çerçevesinde yapılacağı ihraççı tarafından izahname veya ihraç
belgesinde belirtilir.”
“(7) Tebliğin 5 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü
fıkraları çerçevesinde yapılan ihraçlarda bu madde hükümleri uygulanmaz.”
MADDE 8 – Aynı Tebliğin üçüncü bölümü aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kentsel Dönüşüm Amaçlı Projeler Kapsamında
İhraç Edilecek
Gayrimenkul Sertifikaları
İhraççılara
ilişkin esaslar
MADDE 12 – (1) Kentsel dönüşüm amaçlı projeler kapsamında;
a) 6306 sayılı Kanun uyarınca talep etmeleri ve
Bakanlık tarafından yetki devri yapılması durumunda belediyeler, İller
Bankası Anonim Şirketi ve TOKİ,
b) 6306 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin beşinci
fıkrasının (ç) bendi uyarınca Bakanlık tarafından veya talepleri üzerine
yetki devri yapılması durumunda belediyeler, İller Bankası Anonim Şirketi
ve TOKİ tarafından anlaşma suretiyle belirlenecek tüzel kişiler,
c) 775 sayılı Kanun ve 2985 sayılı Kanun uyarınca
TOKİ ile TOKİ’nin anlaşma yapacağı bağlı ortaklıkları ve iştirakleri ile
tüzel kişiler,
ç) 5216 sayılı Kanun ve 5393 sayılı Kanun uyarınca
Hazine Müsteşarlığınca uygun görülen belediyeler ve bunların bağlı ortaklıkları
ve iştirakleri ile kentsel dönüşüm amaçlı projenin yürütülmesi konusunda
karşılıklı imzalanacak anlaşmada yer alması halinde TOKİ ve İller Bankası
Anonim Şirketi
tarafından gayrimenkul sertifikaları ihraç
edilebilir.
(2) İller Bankası Anonim Şirketi ve TOKİ ile bağlı
ortaklıkları ve iştirakleri dışındaki tüzel kişiler tarafından yapılacak
ihraçlarda, ihraççının Kurulun sermaye piyasası araçları bir borsada işlem
gören ortaklıklar için belirlediği finansal tablo ve raporlamaya ilişkin
düzenlemelerine göre hazırlanmış ve bağımsız denetime tabi tutulmuş son
yıllık finansal tablolara göre özkaynaklar toplamının sermayesinden yüksek
olması ve ihraççılar tarafından derecelendirme kuruluşlarından talebe bağlı
olarak, notlandırma ölçeğine göre yatırım yapılabilir seviyeye denk gelen
uzun vadeli derecelendirme notu alınmış olması gerekir.
(3) 6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak
ihraçlarda Bakanlık uygun görüşü alınır.
(4) Bu maddede sayılan ihraççılar tarafından
yapılacak ihraçlarda bu bölümde belirtilen istisnalar saklı olmak kaydıyla
Tebliğin diğer hükümleri de uygulanır. Bu bölümde sayılmayan ihraççılar
tarafından kentsel dönüşüm kapsamında gerçekleştirilecek projeler amacıyla
gayrimenkul sertifikası ihraç edilmesi durumunda ise Tebliğin bu bölüm hükümleri
uygulanmaz.
İhraç
edilecek gayrimenkul sertifikalarına ilişkin esaslar
MADDE 13 – (1) Anlaşma sağlanmak kaydıyla, kentsel dönüşüm
amaçlı projelerde ilgili mevzuat uyarınca hak sahibi olarak belirlenen
kişilere ihraç edilecek gayrimenkul sertifikalarından verilebilir.
(2) Hak sahiplerine verilecek gayrimenkul
sertifikası adedinin veya tutarının belirlenmesinde, hak sahibinin sahip
olduğu taşınmazlara ilişkin ilgili kurumların mevzuatında belirlenen
esaslara göre tespit edilen değer dikkate alınır. Hak sahibinin sahip
olduğu taşınmazın değerinin tespitinde ek olarak değerleme kuruluşları
tarafından hazırlanan değerleme raporları da ihraççı tarafından dikkate
alınabilir. İzahname veya ihraç belgesinde belirtilmek şartıyla gayrimenkul
projesinin belirli bağımsız bölümleri hak sahiplerine tahsis edilebilir.
(3) İhraççı, elinde yeterli sayıda gayrimenkul
sertifikası bulunmamasına rağmen asli edimi kullanmak isteyen yatırımcılar
için, izahname veya ihraç belgesinde açıklanmak koşuluyla kredi kullanım
veya nakit ve taksitli ödeme gibi imkanlar sağlayabilir.
(4) Edimlerin izahname veya ihraç belgesinde
belirtilen esaslar çerçevesinde yerine getirilmesinden ihraççılar
sorumludur. İzahname veya ihraç belgesinde cezai şart öngörülebilir.
(5) İzahname veya ihraç belgesinin onaylanmasından
sonra, yatırımcılar projeden sertifika edinen hak sahipleri ile eşit
şartlar altında eşit haklara sahiptir. Bu konuya ilişkin esaslara izahname
veya ihraç belgesinde yer verilir.
(6) Gayrimenkul sertifikaları vadesi boyunca,
izahname veya ihraç belgesinde yer verilen geri alım tutarı, periyodu ve
fiyatın nasıl hesaplanacağına ilişkin esaslar çerçevesinde geri alınır. Bu
durumda vade boyunca yapılacak geri alımlara ilişkin asgari tutar ve fiyat
bilgisi her ayın ilk işlem günü kamuya açıklanır. Geri alım fiyatı,
sertifikaların ihraç tarihindeki nominal değerinin, geri alım tarihindeki
Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan Üretici Fiyat Endeksi,
Tüketici Fiyat Endeksi ve buna benzer endekslerden oluşan sepet değişim
oranına göre düzeltilmiş tutarından aşağı olmayacak şekilde belirlenir.
(7) Tebliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasının;
a) (a) bendi kapsamında belediyelerin ihraççı
olması durumunda, yetki devrini tevsik edici belgede Bakanlık,
b) (b) bendi kapsamında;
1) Belediyeler tarafından anlaşma suretiyle
belirlenecek tüzel kişilerin ihraççı olması durumunda yapılacak anlaşmalarda
Bakanlık,
2) TOKİ tarafından anlaşma suretiyle belirlenecek
tüzel kişiler olması durumunda yapılacak anlaşmalarda TOKİ,
3) İller Bankası Anonim Şirketi tarafından anlaşma
suretiyle belirlenecek tüzel kişiler olması durumunda yapılacak
anlaşmalarda İller Bankası Anonim Şirketi,
c) (c) bendi kapsamında TOKİ’nin anlaşma yapacağı
bağlı ortaklıkları ve iştirakleri ile tüzel kişilerin ihraççı olması
durumunda yapılacak anlaşmalarda TOKİ,
ç) (ç) bendi kapsamında belediyeler ve bunların
bağlı ortaklıkları ve iştiraklerinin ihraççı olması durumunda, Hazine
Müsteşarlığınca verilecek uygun görüş yazısında Hazine Müsteşarlığı,
tarafından projenin tamamlatılacağına ilişkin hüküm
yer alması zorunludur.
Diğer
esaslar
MADDE 14 – (1) Bu bölüm kapsamında yapılacak ihraçlarda;
a) Projenin gerçekleşmemesi veya 1 yıldan daha uzun
süre gecikmesi durumlarında, ihraç değerinden aşağı olmamak üzere
belirlenecek tutar ve varsa cezai şart üzerinden gayrimenkul
sertifikalarının itfa edilmesi ve buna ilişkin esasların izahname veya
ihraç belgesinde belirtilmesi zorunludur.
b) Tebliğin 7 nci maddesinin altıncı fıkrasının (a)
bendinde yer alan tapu kütüğüne şerh zorunluluğu aranmaz.
c) Tebliğin 9 uncu maddesinde yer alan cezai şarta
ilişkin hükümler, ancak ihraççı tarafından cezai şart öngörülmesi durumunda
uygulanır. Ayrıca bu maddenin
birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan süreler Kurulca uygun görülmesi
halinde uzatılabilir.
ç) Bu bölüm kapsamında yapılacak ihraçlar için
Tebliğin 4 üncü maddesinin ikinci, dokuzuncu ve onuncu fıkraları, 5 inci
maddesi, 7 nci maddesinin yedinci fıkrası ile 9 uncu maddesinin ikinci
fıkrasının (b) bendi hükümleri uygulanmaz.
d) Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının
(b) bendinde yer alan arsanın kat irtifakı tapusuna çevrilmesine ilişkin
istisna nedeni ile yatırımcılar için zarar oluşması durumunda, söz konusu
zararın ihraççı tarafından tazminine ilişkin esaslara izahname veya ihraç
belgesinde yer verilir.
(2) İhraççının TOKİ ve İller Bankası Anonim Şirketi
olması durumunda ayrıca;
a) Tebliğin 6 ncı maddesinin ikinci ve üçüncü
fıkralarında sayılan fizibilite ve inşaat ilerleme raporları, değerleme
kuruluşları yerine TOKİ, İller Bankası Anonim Şirketi veya başka kurumlarca
hazırlanabilir. Bu amaçla hazırlanan raporlar üçer aylık dönemler
itibarıyla kamuya duyurulur.
b) Gayrimenkul sertifikası ihracı karşılığı elde
edilen fon, inşaat ilerleme raporlarından bağımsız olarak kullanılabilir.
c) Kısmi itfanın öngörülmemiş olması durumunda,
bağımsız bölümlerin tamamı satılıncaya kadar tali edime konu gayrimenkul
sertifikalarına karşılık gelen bağımsız bölümlerin satışından elde edilen
satış tutarı, Tebliğin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasının (c) bendinde
belirtilen esaslar çerçevesinde yetkili kuruluş yerine TOKİ veya İller Bankası
Anonim Şirketi tarafından yatırımcılar adına değerlendirilebilir.
ç) Bu maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinde
sayılan istisnalara ek olarak Tebliğin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasının
(d) bendi ile 10 uncu maddesi uygulanmaz.
(3) Bu maddede öngörülen istisnalara ilişkin olarak
Kurulca başvuru bazında farklı esaslar belirlenebilir.”
MADDE 9 – Aynı Tebliğe aşağıdaki dördüncü bölüm eklenmiştir.
“DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Yatırımcı
raporu
MADDE 15 – (1) Yurt içinde satılan gayrimenkul sertifikasına
konu bağımsız bölümlerin tamamlanma düzeyi ile ilgili dönem içerisinde
talep edilen ve gerçekleştirilen asli edimlere ilişkin bilgileri içeren
yatırımcı raporu, söz konusu gayrimenkul sertifikası itfa edilene kadar her
3 aylık hesap dönemleri itibarıyla ihraççının internet sitesinde ve KAP’ta
raporun imzalandığı gün ilan edilir. İhraççı, yatırımcılara daha kısa
dönemler itibarıyla raporlama yapabilir.
(2) Yurt dışında satılmak üzere ihraç edilen
gayrimenkul sertifikasına konu bağımsız bölümlerin tamamlanma düzeyi ile
ilgili dönem içerisinde talep edilen ve gerçekleştirilen asli edimlere
ilişkin bilgiler, söz konusu gayrimenkul sertifikası itfa edilene kadar 6
aylık hesap dönemleri itibarıyla Kurula ve yatırımcılara iletilir. İhraççı,
yatırımcılara daha kısa dönemler itibarıyla raporlama yapabilir.
Kamuyu
aydınlatma
MADDE 16 – (1) Yurt içinde gerçekleştirilen gayrimenkul
sertifikası ihraçlarında Kurulun kamuyu aydınlatma düzenlemelerinde
belirtilen hususlara ek olarak;
a) İzahname veya ihraç belgesinde belirtilen asli
edim kullanım ve ifa süreleri ile tali edimin kullanımı için gayrimenkul
sertifikalarının ihraççı hesabına aktarılacağı süre, söz konusu sürelerin
başlangıç tarihinden en az 10 gün önce,
b) Tebliğ hükümleri kapsamında yatırımcıların tali
edimden asli edime geçiş için edim değişikliği talebinde bulunabilecekleri
süre, söz konusu sürenin başlangıç tarihinden en az 10 gün önce,
c) Gayrimenkul projesi kapsamında hazırlanan
değerleme, inşaat ilerleme ve fizibilite raporlarının sonuçları, söz konusu
raporların hazırlandığı gün,
ç) Gayrimenkul projesinde, gayrimenkul sertifikası
ihracına konu olmayan benzer nitelikte bağımsız bölümlerin ortalama satış
fiyatları, bu fiyatlara esas alınan iskonto ve geçerli olan diğer şartlarla
birlikte her haftanın ilk iş günü,
d) Tebliğin 4 üncü maddesinin sekizinci fıkrası
uyarınca ihraççı tarafından yatırımcılara geri alım imkanı sağlanması
durumunda, vade boyunca yapılacak geri alımlara ilişkin fiyat bilgisi her
haftanın ilk iş günü,
e) Tali edim ifa süresinde yapılan bağımsız bölüm
satışlarına ilişkin bölüm, satış fiyatı ve varsa satışa esas teşkil eden
değerleme raporları ile satışı gerçekleştirilen kısmın itfalarına ilişkin
bilgi her ayın son iş günü,
f) Edim sorumlusu tarafından Tebliğin 4 üncü
maddesinin dokuzuncu fıkrası kapsamında hazırlanan rapor iletildiği aynı
gün içinde
ihraççı tarafından internet sitesinde ve KAP’ta
açıklanır.
Diğer
hususlar
MADDE 17 – (1) İzahnamenin, ihraç belgesinin ve ihraca
ilişkin diğer belgelerin içeriğine, hazırlanmasına, onaylanmasına,
yayınlanmasına, tescil ve ilanına, izahnamede yer alacak finansal
tablolara, izahnamedeki değişikliklere, ihraççılar tarafından yapılacak
ilan ve reklamlara ilişkin hususlarda, gayrimenkul sertifikalarının ihraç
ve satış esasları ile ihraççıların finansal raporlama, bağımsız denetim ve
kamuyu aydınlatma yükümlülüklerinin belirlenmesinde ve Tebliğde yer almayan
diğer konularda Kurulun ilgili düzenlemelerine uyulur.
Kurul
ücreti
MADDE 18 – (1) İhraççılar tarafından, satışı yapılacak
gayrimenkul sertifikalarının, varsa nominal değerinden aşağı olmamak üzere,
Kanunun 130 uncu maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, ihraç değerinin binde
ikisi tutarında ücretin Kurul bütçesine gelir kaydedilmek üzere yatırılması
zorunludur.
(2) Kanunun 130 uncu maddesi çerçevesinde, Kurul
Karar Organı bu maddede yer alan oranlardan farklı oranlar belirleyebilir.
Gayrimenkul
sertifikalarının kayden ihracı
MADDE 19 – (1) İhraççı tarafından yurt içinde ihraç edilecek
gayrimenkul sertifikalarının MKK nezdinde elektronik ortamda kayden ihracı
ve bunlara ilişkin hakların hak sahipleri bazında izlenmesi zorunludur.
(2) Yurt dışında ihraç edilecek gayrimenkul
sertifikalarına ilişkin olarak ihraç tutarı, ihraç tarihi, ISIN kodu, vade
başlangıç tarihi, vadesi, saklamacı kuruluş, ihracın gerçekleştirildiği
döviz cinsi ve ülkeye ilişkin bilgiler ihracın gerçekleştirilmesini takip
eden üç iş günü içinde MKK’ya iletilir. MKK’ya iletilen bu bilgilerde erken
itfa dahil değişiklik olması halinde, değişikliğin yapıldığı tarihi takip
eden üç iş günü içinde MKK’ya bilgi verilir.
Diğer
gayrimenkul sertifikalarına ilişkin onay başvurularının Kurulca
sonuçlandırılması
MADDE 20 – (1) Tebliğde sayılmamakla birlikte, Kurulun diğer
düzenlemelerinin kapsamı içinde yer almayan ve niteliği itibarıyla
gayrimenkul sertifikası olduğu Kurulca kabul edilecek sermaye piyasası
araçlarına ait izahname ve ihraç belgesinin onaylanmasına ilişkin başvurular,
Tebliğ hükümlerinin kıyasen uygulanması suretiyle sonuçlandırılır.
Yürürlükten
kaldırılan tebliğ
MADDE 21 – (1) Kurulun 20/7/1995 tarihli ve 22349 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Gayrimenkul Sertifikalarının Kurul Kaydına
Alınmasına İlişkin Esaslar Tebliği (Seri: III, No: 19) yürürlükten
kaldırılmıştır. Kurulun diğer düzenlemelerinde Gayrimenkul Sertifikalarının
Kurul Kaydına Alınmasına İlişkin Esaslar Tebliği (Seri:III, No:19)’ne
yapılan atıflar bu Tebliğe yapılmış sayılır.
Yürürlük
MADDE 22 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Kurul yürütür.”
MADDE 10 – Aynı Tebliğin 1 numaralı eki aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“GAYRİMENKUL
SERTİFİKALARINA İLİŞKİN İZAHNAME VEYA İHRAÇ BELGESİNİN ONAYLANMASI İÇİN
GEREKLİ BELGELER (*)
1) İhraççıyı ve ihraççının ortaklarını tanıtıcı
bilgiler,
2) İhraççının yürürlükte bulunan tüm değişiklikleri
içeren ve tek bir metin haline getirilmiş, ihraççıyı temsile yetkili
kişilerce imzalı esas sözleşmesi,
3) İhraççının ihraca ilişkin yetkili organ kararının
noter onaylı örneği,
4) İhraççının sermayesinin ödenmiş kısmının
tespitine ilişkin mali müşavir raporu ile mevcut sermayenin tesciline
ilişkin Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi,
5) Yetkili kuruluş ile imzalanan aracılık
sözleşmesi,
6) Halka arz edilerek yapılacak ihraçlar için
ihraççının yönetim kurulu üyeleri ile yönetimde yetkili olan personelden
alınan, ilgili kişiler hakkında sermaye piyasası mevzuatı, 19/10/2005
tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ve/veya 26/9/2004 tarihli ve 5237
sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş
olsa bile kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle
hapis cezasına ya da zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,
sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma,
verileri yok etme veya değiştirme, banka veya kredi kartlarının kötüye
kullanılması, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme
suçlarından dolayı alınmış cezai kovuşturma ve/veya hükümlülüğünün ve
ortaklık işleri ile ilgili olarak taraf olunan dava konusu hukuki
uyuşmazlık ve/veya kesinleşmiş hüküm bulunup bulunmadığına dair güncel
tarihli beyanlar,
7) Halka arz edilerek yapılacak ihraçlar için,
izahnamede yer alacak finansal tablolar ile başvuru tarihine en yakın ara
dönem finansal tablolar,
8) Halka arz edilmeksizin yapılacak ihraçlar için
Kurulun ilgili düzenlemeleri uyarınca hazırlanmış ve bağımsız denetimden
geçirilmiş son iki yıllık ve başvuru tarihine en yakın ara dönem finansal
tablolar,
9) Halka arz edilerek yapılacak ihraçlar için Kurul
düzenlemeleri çerçevesinde hazırlanmış izahname,
10) Halka arz edilmeksizin yapılacak ihraçlar için
Kurul düzenlemeleri çerçevesinde ihraç belgesi,
11) İhraç edilecek gayrimenkul sertifikalarına
ilişkin vade, getiri ve risk faktörleri hakkında bilgi,
12) İhraççının noter onaylı imza sirküleri,
13) Gayrimenkul projesine ilişkin ruhsat ve
izinlerin usulüne uygun alındığının, arsa üzerinde ihraca engel olabilecek
hukuki bir ihtilaf bulunmadığını gösteren hukukçu görüşü,(**)
14) Banka garantisi verilmesi durumunda garantör
banka tarafından Kurul ve ihraççıya hitaben yazılacak yazı ile garantiyi
veren bankanın konuya ilişkin yetkili organ kararının noter onaylı örneği,
15) Gayrimenkul sertifikasına konu olan gayrimenkul
projesi hakkında bilgi,
16) Gayrimenkul sertifikasına konu olan gayrimenkul
projesinin inşa edileceği alanın tapu senedi örneği, (**)
17) Tebliğin 5 inci maddesinde belirtilen hususlara
ilişkin olarak ihraççının yeterliliğini tevsik edici belgeler,
18) Bağımsız bölümlerin listesi ve asli edimi talep
edecek yatırımcılara dağıtım esasları,
19) Gayrimenkul sertifikasının fiyatının
belirlenmesinde kullanılan yöntem ve varsayımlara ilişkin detaylı bilgi,
20) Arsa sahibi ile ihraççının farklı olması
durumunda, TOKİ, İller Bankası Anonim Şirketi veya bunların bağlı
ortaklıkları ile ihraççı arasında imzalanan ve Tebliğin 5 inci maddesinde
belirtilen şartları taşıyan sözleşme(ler), (**)
21) İhraççının gayrimenkul sertifikası ihraç etmek
amacıyla kurulmuş bir anonim ortaklık olması durumunda ihraççının
ortaklarının ihraçtan kaynaklanan yükümlülüklerden müteselsil sorumlu
olduklarına dair taahhütname,
22) Gayrimenkul projesine konu bağımsız bölümlerin,
konut ve ticari alan olarak hesaplanmış toplam satış değerleri,
23) İhraçtan elde edilen fonun yatırılacağı yetkili
kuruluş ve banka garantili ihraçlarda banka tarafından açılan hesaba
ilişkin bilgi,
24) Gayrimenkul sertifikası ihracı için yapılmış
olan sözleşmelerin ve hazırlanan değerleme raporu ile varsa diğer
raporların birer örneği,
25) Başvuru tarihi itibarıyla mevcut olması veya
Tebliğ çerçevesinde zorunlu tutulması durumunda ihraççıya veya ihraç
edilecek gayrimenkul sertifikalarına ilişkin derecelendirme raporu ve
derecelendirme kuruluşunun derecelendirme ölçeğine ilişkin bilgi,
26) Tebliğin üçüncü bölümü kapsamında yapılacak
başvurularda ayrıca;
a) 6306 sayılı Kanun kapsamında yetki devri
yapılması durumunda söz konusu yetki devrini tevsik edici belge,
b) 6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak tüm
ihraçlar için Bakanlık görüşü,
c) 12 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi
kapsamında yapılacak ihraçlarda, Hazine Müsteşarlığı’nın uygun görüşü,
ç) 12 nci maddenin birinci fıkrası çerçevesinde
ihraççının ilgili kurum ve kuruluşlarla anlaşma yapılması suretiyle
belirlendiği durumlarda, yapılan anlaşmaların birer örneği,
d) Kentsel
dönüşüm amaçlı projelerin gerçekleştirilmesine engel olabilecek nitelikteki
mevcut ve olası tüm hukuki ihtilafları belirten hukukçu görüşü,
27) Kurulca gerekli görülen diğer bilgi ve
belgeler.
(*) Ek/1 ve Ek/2’de yer alan bilgi ve belgelerin,
KAP’ta ilan edilmiş olması ve bunların güncel olduğunun ihraççı tarafından
beyan edilmesi durumunda Kurula ayrıca gönderilmesi gerekmez.
(**) Tebliğin üçüncü bölümü kapsamında yapılacak
ihraçlarda bu belgeler aranmaz.”
MADDE 11 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 12 – Bu Tebliğ hükümlerini Kurul yürütür.
|