Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:
ELEKTRİK DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SATIN ALMA-SATMA VE
İHALE
PROSEDÜRLERİNİN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASI
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; elektrik dağıtım
şirketlerinin dağıtım faaliyeti kapsamında yapacağı her tür yapım işleri,
mal ve hizmet alımı ile varlık ve hizmet satışı işlerinde şeffaflığı,
rekabeti, eşit muameleyi, isteklilerin 13/1/2011
tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve diğer mevzuat uyarınca ticari
sırlarının gizliliğini, denetlenebilirliğini ve kaynakların verimli
kullanılmasını sağlamak üzere uygulayacakları bir satın alma ve ihale
prosedürünün hazırlanmasına ve uygulanmasına ilişkin esasların
belirlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Kamu İhale Kanununa tabi
olmayan elektrik dağıtım şirketlerinin dağıtım faaliyeti kapsamında
gerçekleştirecekleri yapım, mal ve hizmet alımı ile varlık ve hizmet satışı
işlerine esas yapılacak satın alma, satma ile ihale süreç ve işlemlerini
kapsar.
(2) Bu Yönetmelik; elektrik dağıtım şirketlerinin
dağıtım faaliyeti kapsamında veya dağıtım faaliyeti ile birlikte yürüttüğü;
a) Gayrimenkul satın alma ve kiralama ile elektrik,
su, doğal gaz, telefon, toplantı organizasyonu, eğitim, konaklama,
ulaşım, sağlık giderleri, reklam
gibi mal ve hizmet alımları,
b) Ar-Ge projeleri
kapsamında yapacağı hizmet alımları,
c) İktisadî ve teknik bütünlük dikkate alınarak
100.000 TL’nin altında maliyeti olan yapım, mal ve hizmet alımı işleri,
için uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/3/2013
tarihli ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununun 1 inci ve 4 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Açık ihale: Bütün isteklilerin teklif
verebildiği ihale metodunu,
b) Aday: Kısa liste yeterliliği için başvuran
gerçek veya tüzel kişileri,
c) Çerçeve anlaşma: İhale dokümanında belirtmek ve
en fazla iki yıl olmak kaydı ile belirli bir zaman aralığında gerçekleştirilecek
alımların özellikle fiyat ve mümkün olan hallerde öngörülen miktarlarının
belli olduğu anlaşmayı,
ç) Davetiye usulü ihale: Kısa listede bulunan tüm
isteklilerin davet edilmesi ile yapılan ihale metodunu,
d) Doğrudan temin: Belirli kriterler
çerçevesinde fiyat araştırması yapılarak doğrudan alımın yapıldığı ihale
metodunu,
e) Ekonomik açıdan en avantajlı teklif: Fiyat
esasına göre veya fiyat ile birlikte işletme ve bakım maliyeti, maliyet
etkinliği, verimlilik, işin bütünlüğü, kalite ve teknik değer gibi fiyat
dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenen teklifi,
f) Hizmet: Dağıtım faaliyeti
kapsamında, arıza giderme, endeks okuma, kesme-bağlama, sayaç sökme-takma,
ihbarname dağıtma, kaçak tarama, proje, hukuk, bakım ve onarım, taşıma,
haberleşme, sigorta, araştırma ve geliştirme, muhasebe, piyasa araştırması
ve anket, danışmanlık, mimarlık ve mühendislik, tanıtım, basım ve yayım,
temizlik, yemek hazırlama ve dağıtım, toplantı, organizasyon, sergileme,
koruma ve güvenlik, meslekî eğitim, fotoğraf, film, fikri ve güzel sanat,
bilgisayar sistemlerine yönelik hizmetler ile yazılım hizmetlerini, taşınır
ve taşınmaz mal ve hakların kiralanmasını ve benzeri diğer hizmetleri,
g) İhale: Bu Yönetmelikte yazılı esaslarla mal veya
hizmet alım-satımları ile yapım işlerinin istekliler arasından seçilecek
gerçek veya tüzel kişilerin üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale
yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanmasıyla tamamlanan
işlemleri,
ğ) İhale dokümanı: İstekliye verilecek olan ihale
konusu mal veya hizmet alım-satımları ile yapım işlerinde isteklilere
talimatları da içeren idari şartnameler ile varsa yaptırılacak işin
projesini de kapsayan özel teknik şartnameler, sözleşme taslağı gibi
belgeleri,
h) İhale dosyası: İşin yapılması talebinin
oluşturulmasından ihalenin tamamlanmasına kadar geçen süre zarfındaki proje
(varsa), yaklaşık maliyet, ihale ilanı, davetiyeler, zeyilnameler, teknik şartnameler, idari şartnameler,
özel teknik şartnameler, ihale değerlendirme evrakları, ihale kararları,
sözleşme gibi tüm belgeleri ihtiva eden dosyayı,
ı) İnternet ana sayfası: Elektrik dağıtım
şirketinin resmi internet sitesinin ana sayfasını,
i) İstekli: Mal veya hizmet alımları ile yapım
işlerinin ihalesine teklif veren tedarikçi, hizmet yüklenicisi veya yapım
yüklenicisini,
j) Kısa liste: Elektrik dağıtım şirketlerinin
belirlemiş ve yayımlamış olduğu yeterlik kriterleri
çerçevesinde yapım, mal ve hizmet alımları için yapım işi yüklenicileri,
mal alımı tedarikçileri ile hizmet işi yüklenicilerinden oluşturdukları
portföyü,
k) Kurul: Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunu,
l) Kurum: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunu,
m) Mal: Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri
ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları,
n) Sözleşme: Mal veya hizmet alımları, varlık
satışı ile yapım işlerinde dağıtım şirketi ile yüklenici ve/veya tedarikçi
arasında yapılan yazılı anlaşmayı,
o) Taşeron: İşin bir kısmının veya tamamının
gerçekleşmesinde yüklenici veya tedarikçinin dağıtım şirketi ile imzaladığı
anlaşmadaki yükümlülüklerini üstlenen gerçek veya tüzel kişiyi,
ö) Teklif: Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde
isteklinin dağıtım şirketine sunduğu fiyat teklifi ile değerlendirmeye esas
belgeleri,
p) TÜFE: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
belirlenen Tüketici Fiyat Endeksini,
r) Varlık satışı: Dağıtım Sistemi Gelirinin
Düzenlenmesi Hakkında Tebliğin 13 üncü maddesi kapsamındaki varlık satış
işlemini,
s) Yapım: Elektrik piyasası mevzuatında tanımlı
şebeke yatırımları kapsamında yapılacak elektrik tesisleri ile diğer yapım
işlerini,
ifade eder.
(2) Bu Yönetmelikte geçen diğer kavram ve
kısaltmalar, ilgili mevzuattaki anlam ve kapsama sahiptir.
İKİNCİ BÖLÜM
Temel İlkeler
Temel
ilkeler
MADDE 5 –
(1) Dağıtım şirketleri, dağıtım
faaliyeti kapsamında gerçekleştirecekleri ticari işlerde şeffaflığı,
rekabeti, eşit muameleyi, güvenilirliği, gizliliği, denetlenebilirliği ve
kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla yükümlüdür. Bu kapsamda;
elektrik dağıtım şirketleri yapım, mal ve hizmet alımı işlerine esas
yapılacak satın alma, satma ile ihale süreç ve işlemlerini kapsayan satın
alma ve ihale prosedürlerini bu Yönetmeliğe uygun
olarak hazırlar ve Kuruma sunar.
(2) Dağıtım şirketlerinin satın alma ve ihale prosedürlerinde yapım, mal ve hizmet alımı ile varlık
satışı kapsamında yapılacak olan işler açık ihale, davetiye usulü ihale,
doğrudan temin ve kapsam dışı alım olmak üzere dört metotla yapılır. Tek
bir sözleşmeye bağlanacak olan işlerin üst limit tutarı 2016 yılı için
20.000.000 TL’yi aşamaz. Bu kapsamda;
a) Açık ihale, bütün isteklilerin teklif
verebildiği, ihaleden en az yedi iş günü öncesinden ilan edilen usuldür.
Üst limite kadar olan tüm işlerde bu metot kullanılabilir. Varlık tabanının
güvence altına alınması kapsamındaki sigorta poliçesi alımlarında limite
bakılmaksızın açık ihale yapılır.
b) Davetiye usulü ihale, kısa listede bulunan tüm
isteklilere ihaleden en az yedi iş günü öncesinden davet edilerek yapılan
usuldür. Yaklaşık maliyeti 1.000.000 TL’ye kadar olan işler bu kapsamda
ihale edilebilir.
c) Aşağıda belirtilen hallerde ihtiyaçların ilan
yapılmaksızın tekliflerin hazırlanması için yeterli süre tanınmak suretiyle
davet edilecek istekli ile dağıtım şirketinin ihtiyaçlarını en uygun şekilde
karşılamak amacıyla teknik şartlar ve fiyat üzerinde görüşme yapılarak;
1) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel, tek kişi
tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi,
2) Tek bir gerçek veya tüzel kişinin ihtiyaç ile
ilgili özel bir hakka sahip olması,
3) Mevcut mal, ekipman,
teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonunun sağlanması için
ihtiyaç duyulan yedek parça, malzeme veya hizmetin ilk alım yapılanın
dışında başka gerçek veya tüzel kişiden temin edilememesi,
4) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can ve mal
kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen veya elektrik dağıtım şirketleri
tarafından önceden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması üzerine alımın
yapılmasının zorunlu olması,
halinde doğrudan temini usulü ile ihale süreci beklenmeden
görevlendirilecek kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak
ihtiyaçlar temin edilebilir. Bu hususa ilişkin gerekçeleri ispatlayıcı tüm
bilgi ve belgeler muhafaza edilir.
(3) İktisadî ve teknik bütünlüğü bulunan işler
parçalara bölünerek ihale edilemez.
(4) Çerçeve anlaşması bir ihale usulü olmayıp,
ancak ihale dokümanında belirtmek kaydı ile yıllık (en fazla iki yıl olmak
kaydı ile) veya daha kısa süreli belirli bir zaman aralığında
gerçekleştirilecek alımların özellikle fiyat ve mümkün olan hallerde
öngörülen miktarlarının tespitine ilişkin şartları belirleyen açık ihale
sonucunda oluşan bir anlaşmadır. Çerçeve anlaşma, işin süresi veya
miktarının tamamlanması durumunda sona erer.
(5) Bu Yönetmelik kapsamında ihaleye teklif veren
isteklilerin üzerine sözleşme bırakılmaması halinde veya kısa listeye
başvuran adayların yeterli görülmemesi halinde sözleşme bırakılmama veya
yeterli görülmeme gerekçeleri istekli veya adaya itiraz süresi içerisinde
bildirilir. Kısa listeden çıkartılanlara da kısa listeden çıkarılma
gerekçeleri bildirilir. Aynı şekilde ihalenin sonucu da tüm isteklilere
bildirilecektir. Yapılan tüm bildirimlerin anlaşılır ve açık bir şekilde
yazılı olarak yapılması esastır.
(6) Yapım
işleri hariç diğer işlerde yüklenici veya tedarikçi, taşeron çalıştıramaz.
Yapım işleri kapsamında teklif veren istekli işin bir kısmını veya tamamını
taşerona verecek ise, bu durumu teklifinde belirtmeli ve teklif ekinde
sunması gereken belgeleri işi vereceği taşeron için de teklifin ekinde
sunmalıdır. Şayet işin bir kısmı veya tamamının taşerona verilmesi, dağıtım
şirketi ile sözleşme imzalanmasından sonra gerçekleşir ise yüklenici,
taşeron ile ilgili olan belgeleri elektrik dağıtım şirketine sunar.
Yüklenici ile taşeron arasındaki her tür iş ve işleme ilişkin sözleşme ve
diğer bilgi ve belgelerin, dağıtım şirketine yapılacak denetim ve
incelemelere tabi olduğu hususuna, dağıtım şirketi ile yüklenici ve
yüklenici ile taşeron arasında yapılan sözleşmelerde yer verilir. Bu husus
ayrıca ihale dokümanında da belirtilir.
(7) Yapılan tüm işler için olası ilave iş artışı
veya eksilişi, ihale dokümanı ve sözleşmede belirtilmek kaydı ile sözleşme
bedelinin %25’ini aşamaz.
(8) İhale dokümanında; itiraz süresi, bildirimlerin
yapılması gereken süre, sözleşmeye davet süresi ve benzeri tüm asgari
sürelerin her biri yedi iş gününden az olmamak üzere şirket tarafından
belirlenir.
(9) Aday, istekliler ve ihale dokümanı alanlara
yapılacak her türlü bildirim ve tebligatlarda aşağıdaki yöntemlerden
birinin kullanılması zorunludur:
a) İmza karşılığı elden,
b) İadeli taahhütlü mektupla,
c) Elektronik posta.
İlanlar
MADDE 6 – (1) Dağıtım
şirketleri gerçekleştirecekleri ihale ve satın alma-satma işleri için
gerekli olan ilanları ve ilan niteliğinde olan zeyilname gibi hazırlık
gerektiren bilgi ve belgeleri, işin tekniğine uygun olarak istekli veya
adayların gerekli hazırlıkları yapabilmeleri için en az yedi iş günü önce
yerel yazılı basında ve ihale tarihine kadar kalmak üzere internet ana
sayfasında kolayca erişilebilecek görünür bir alanda yayımlar. İnternet üzerinde yayımlanan ilanları bağımsız
haber ajansları ile belgelendirerek, yazılı basında yer alan ilanlar ile
birlikte ihale dosyasında muhafaza eder.
(2) İlanlar açık ve net olmalıdır. İstekli veya
aday olmak isteyenlerin ihaleye veya kısa listeye ilişkin bilgilere erişimi
engellenmemelidir.
Dokümanlar
MADDE 7 – (1) İşin yapılması talebinin oluşturulmasından
ihalenin tamamlanmasına kadar geçen süre zarfındaki proje, yaklaşık
maliyet, ihale ilanı, davetiyeler, zeyilnameler, teknik şartnameler, idari şartnameler,
özel teknik şartnameler, ihale değerlendirme evrakları, ihale kararları,
sözleşme taslağı ve sözleşme ile benzeri tüm bilgi ve belgeler ihale
dosyasında muhafaza edilir.
(2) İhale dokümanları; istekliye ihale konusu işle
ilgili tüm bilgileri içerecek şekilde hazırlanır.
(3) İhale ilanı veya dokümanlarında bulunmayan
herhangi bir husus ihale veya ihaleye konu işin bir parçası olamaz. Bu
husus ek sözleşmeye de konu edilemez.
Kısa
liste adaylarının değerlendirilmesi
MADDE 8 – (1) Kısa listeye başvuran adaylardan, ekonomik ve
malî yeterlik ile meslekî ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin
olarak kısa liste ilanında belirtilmek kaydıyla işin tekniğine uygun olarak
bilgi ve belge istenir. Dağıtım şirketinin tecrübelerinden faydalanılarak,
adayların referansları, teknik ve malî yeterlikleri de dikkate alınarak
tedarikçiler, hizmet yüklenicileri veya yapım yüklenicileri arasından
ilanda da açıkça belirtilmiş olan objektif kriterlere
göre tercih yapılarak dağıtım şirketi tarafından kısa liste oluşturulur.
(2) Kısa listeye dahil
olmak üzere gelen başvuruların değerlendirilmesi ve kısa listenin
güncellenmesi amaçları ile kısa liste yılda en az iki kez dağıtım şirketi
tarafından değerlendirilir.
Tekliflerin
alınması ve değerlendirilmesi
MADDE 9 – (1) Açık ihale ve davetiye usulü ihalelerde
teklifler, kapalı zarf yöntemi veya internet yolu ile alınabilir ancak bir
ihalede iki yöntemden sadece biri kullanılabilir. Tekliflerin kapalı zarf
ile alınması durumunda zarf üstünde isteklinin adı ve/veya unvanı, imzası,
iletişim adresleri (posta ve e-posta adresleri), telefonu, hangi ihale için
teklif verildiği yer alır. Zarf üzerinde isteklinin teklif tutarına ilişkin
herhangi bir bilgiye yer verilemez.
(2) İnternet yoluyla teklif
alınabilmesi için dağıtım şirketinin elektronik imza, mobil imza ile
tekliflerin elektronik olarak imzalanarak sunulabileceği, tekliflerin
dağıtım şirketi tarafından ihale son teklif verme tarihine kadar
görülemeyeceği, ihale son teklif verme tarihinden sonra da isteklilerin
tekliflerine müdahale edilemeyeceği ve değiştirilemeyeceği, açık ihalede
tüm isteklilerin, davetiye usulü ihalede ise kısa listedeki tüm adayların
erişebileceği, tüm bilgi güvenliği şartlarının sağlandığı bir ihale portalının dağıtım şirketi tarafından kullanıma
açılması şarttır. İhale portalı yukarıda belirtilen şartları sağladığı yetkili
kuruluşlarca onaylanmadan kullanıma açılamaz. Bu şartları sağlamayan
dağıtım şirketleri internet ortamında ihale teklifi alamaz. E-posta ile
ihale teklifi alınamaz.
(3) Dağıtım şirketlerinin yapacağı ihalelere, kamu
kurum ve kuruluşları tarafından yasaklı olarak belirlenen firmalar
katılamazlar. Tekliflerin istekliler tarafından kapalı zarf veya internet
yolu ile alındığı ihalelerde, teklif sahiplerine ilişkin bilgiler ve ihaleye
verilen teklif tutarları, ihaleye teklif veren tüm isteklilerin e-posta
adreslerine en geç ihale son teklif verme tarihinden sonraki ilk iş günü
içerisinde gönderilecektir.
(4) Teklifler ihale ilanında belirtilen isteyen
isteklilerin de katılabileceği zamanda ve yerde tutanakla açılır.
Tekliflerin elektronik ortamda yapıldığı durumlar da dahil
teklifler; ihale ilanında belirtilen zamana kadar açılmayacaktır.
(5) Alım ihalelerinde yapılan tekliflerin
açılmasından sonra açık eksiltme, satım ihalelerinde yapılan tekliflerin
açılmasından sonra ise açık arttırma yapılır. Bu hususa ihale dokümanında
yer verilir.
(6) İhaleye katılacak isteklilerden; ekonomik ve
malî yeterlik ile meslekî ve teknik yeterliklere ilişkin kriterler
ihale dokümanında belirtilerek işin tekniğine uygun olarak bilgi ve belge
istenir. İhale ilanında ekonomik ve malî yeterlik ile meslekî ve teknik
yeterliklere ilişkin kriterler belirtilir.
(7) İhale konusu işin tekniğine göre altıncı
fıkrada belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin değerlendirmede
kullanılacağı ve etkisi, ihale dokümanında belirtilir.
(8) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ihalelerin
değerlendirilmesi en az üç kişiden oluşan komisyon marifetiyle yapılır.
İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, komisyon
başkanı ve üyelerinin adları, soyadları ve görev unvanları belirtilerek
imzalanır.
(9) Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif
fiyatına veya teklif fiyatının yanı sıra, işletme ve bakım maliyeti,
verimlilik, kalite ve teknik üstünlükler gibi fiyat dışı unsurlar da
dikkate alınarak belirlenebilir. Fiyat dışındaki unsurların parasal
değerleri veya nispi ağırlıkları ile hesaplama yöntemi ve bu unsurlara
ilişkin değerlendirmenin yapılabilmesi için teklif sahibi tarafından
sunulacak belge veya numunenin, ihale dokümanlarında açıkça ifade edilmesi
gerekmektedir. Bu durumda uygulanacak kriterlerin
rekabeti engellememesi ve bir şirketi veya bir ürünü tanımlamaması
gerekmektedir.
(10) Yapılacak olan ihalelerde, gelen tekliflerin
üçten az olması durumunda ihale iptal edilerek süreç yenilenir. Bu durum
ihale komisyonunca hazırlanan bir tutanakla tespit altına alınır ve 6 ncı madde hükümlerine uygun olarak ilan edilir. Tekrar
edilen ihalede bu maddede belirtilen teklif sayısı şartı aranmaz. Bu
hususlara ihale dokümanında yer verilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yayınlar ve Değerlendirme
Yayınlar
MADDE 10 – (1) Dağıtım şirketleri dağıtım faaliyeti
kapsamında gerçekleştirecekleri ticari işlerde uygulayacakları ve mevzuata
uygun hazırladıkları satın alma ve ihale prosedürlerini
internet ana sayfasından kolaylıkla ulaşılacak şekilde süresiz olarak
yayımlar.
(2) Kapsam dışı alımlar hariç, yapılacak tüm satın
alma-satma ve ihale işleri, metodu ile birlikte 6 ncı
maddeye uygun olarak yayımlanır.
(3) Yapılacak işlerin tekniğine uygun olarak
oluşturulan kısa listelere müracaat için gerekli bilgi ve belgeler ile kısa
listeler ve kısa listelere ilişkin kriterler,
internet ana sayfasından kolaylıkla ulaşılacak şekilde süresiz ve güncel
olarak yayımlanır. Bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen kısa liste
değerlendirme dönemleri de internet sayfasında belirlenmiş kısa liste ile
birlikte yayımlanır.
(4) Kapsam dışı alımlar hariç tüm alım ve satım
ihale kararları, ihaleyi kazanan istekli bilgileri ve sözleşme bedeli
bilgileri erişim sınırı olmaksızın internet ana sayfasından ulaşılacak
şekilde süresiz yayımlanır.
Tarife
hesaplamaları
MADDE 11 – (1) Dağıtım şirketlerinin dağıtım faaliyeti
kapsamında bu Yönetmeliğe aykırı şekilde yaptığı yapım işleri ile mal ve
hizmet alımlarına ilişkin gerçekleşmeler 22/8/2015
tarihli ve 29453 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasası
Tarifeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca yapılan tarife hesaplamalarında
dikkate alınmaz.
(2) Dağıtım şirketlerinin dağıtım faaliyeti
kapsamında bu Yönetmeliğe aykırı şekilde yaptığı satış işlemlerinde; satışa
konu malzemenin yeni bedelinin belirlenebilmesi halinde bu bedel,
belirlenememesi halinde ise gerçekleşen satış bedelinin 10 katı varlık
satış geliri olarak Elektrik Piyasası Tarifeler Yönetmeliği hükümleri
uyarınca yapılan tarife hesaplamalarında dikkate alınır.
Parasal
limitlerin güncellenmesi
MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan parasal limitler
yayımlandığı yılın haziran ayı fiyatlarına göredir ve her bir yıl için
ilgili yılın haziran ayı TÜFE endeksine göre aşağıdaki formül uyarınca
güncellenir:
MLt = MLt-1,*TÜFEt-1,6/TÜFEt-2,6
(2) Bu formülde geçen;
MLt : t yılına ilişkin limit (TL),
MLt-1 : t-1 yılına ilişkin limit (TL),
TÜFEt-1,6 : Bir önceki yılın Haziran ayı TÜFE
endeksini,
TÜFEt-2,6 : İki önceki yılın Haziran ayı TÜFE
endeksini
ifade
eder.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
III.
Uygulama Dönemi işleri ve prosedür revizesi
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yayımı tarihi itibari ile yürürlükte bulunan iki yıldan fazla süreli
çerçeve anlaşmalar, en geç 31/12/2017 tarihi
itibariyle sonlandırılır.
(2) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihine kadar dağıtım
şirketleri tarafından oluşturulan kısa listeler bu Yönetmeliğe uygun olacak
şekilde bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren 1 ay içerisinde revize
edilir.
(3) Elektrik dağıtım şirketleri, 5 inci maddenin
birinci fıkrası kapsamındaki satın alma ve ihale prosedürlerini,
bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren 1 ay içerisinde Kuruma sunarlar.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Enerji Piyasası
Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.
|