Kanun
No. 6713 Kabul
Tarihi: 3/5/2016
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı; kolluk şikâyet
sisteminin daha etkili ve hızlı işlemesini sağlamak, saydamlığını ve
güvenilirliğini geliştirmek üzere, kolluk görevlilerinin işledikleri iddia edilen
suçlardan veya disiplin cezasını gerektiren eylem, tutum veya
davranışlarından dolayı idarî merciler tarafından yapılan ya da yapılması
gereken iş ve işlemlerin merkezî bir sistemde kayıt altına alınması ve
izlenmesi amacıyla Kolluk Gözetim Komisyonunun kurulması, Komisyonun
görevleri, yetkileri ve çalışma yöntemi ile kolluk şikâyet sistemine
yönelik diğer idarî tedbirlere ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
(2) Bu Kanun; Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı teşkilâtında görevli kolluk
personelinin işlediği iddia edilen suçlarla veya disiplin cezasını
gerektiren eylem, tutum veya davranışlarıyla ilgili olarak idarî merciler
tarafından yapılan ya da yapılması gereken iş ve işlemleri kapsar.
(3) Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
teşkilâtında görevli kolluk personelinin askerî görevlerinden doğan
suçları, bu Kanunun kapsamı dışındadır.
(4) Bu Kanunun uygulanmasında;
a) 25/10/1963 tarihli ve 353 sayılı
Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanunu,
b) 16/6/1964 tarihli ve 477 sayılı
Disiplin Mahkemeleri Kuruluşu, Yargılama Usulü ve Disiplin Suç ve Cezaları
Hakkında Kanun,
hükümleri saklıdır.
Tanımlar
MADDE 2 –
(1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bağlı kuruluşlar: Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığını,
b) Bakan: İçişleri Bakanını,
c) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
ç) Başkan: Kolluk Gözetim Komisyonu Başkanını,
d) İhbar: Kolluk görevlilerinin hukuka aykırı eylem, tutum
veya davranışlarının, herhangi bir kişi tarafından yetkili mercilere
bildirilmesini,
e) Kolluk: Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı
ve Sahil Güvenlik Komutanlığı teşkilâtında, emniyet ve asayiş ile kamu
düzeninin korunmasını sağlamak için kanunların ve kanunlara dayanarak
yetkili makamların verdiği görevleri yerine getiren görevlileri,
f) Kolluk şikâyet sistemi: Kolluk görevlilerinin işledikleri
iddia edilen suçlardan veya disiplin cezasını gerektiren eylem, tutum veya
davranışlarından dolayı idarî merciler tarafından yapılan iş ve işlemler
ile uygulamaların bütününü,
g) Komisyon: Kolluk Gözetim Komisyonunu,
ğ) Kurul: İçişleri Bakanlığı Mülkiye Teftiş Kurulunu,
h) Kurul Başkanı: İçişleri Bakanlığı Mülkiye Teftiş Kurulu
Başkanını,
ı) Merkezî kayıt sistemi: Kolluk Gözetim Komisyonu ile bağlı
kuruluşlar, valilikler ve kaymakamlıklar arasında, kolluk görevlileri
hakkında idarî mercilerce yürütülen ceza ve disiplin işlemleriyle ilgili
olarak gerekli bilgilerin kaydedilmesi ve yapılan uygulamaların izlenmesi
amacıyla oluşturulan veri tabanını,
i) Müsteşar: İçişleri Bakanlığı Müsteşarını,
j) Şikâyet: Kolluk görevlilerinin hukuka aykırı eylem, tutum
veya davranışlarının, bunlardan zarar gören veya mağdur olanlar ya da
bunların kanunî temsilcileri veya ikinci derece dâhil, ikinci dereceye
kadar kan ve kayın hısımları tarafından, yetkili mercilere bildirilmesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Görev ve Yetkiler
Kuruluş
MADDE 3 –
(1) Bu Kanunla verilen görevleri, kendi yetki ve sorumluluğu altında
bağımsız olarak yerine getirmek üzere Kolluk Gözetim Komisyonu kurulmuştur.
Komisyon, İçişleri Bakanlığı bünyesinde sürekli kurul olarak görev yapar.
(2) Komisyon; Müsteşarın başkanlığında,
Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Başkanı, Kurul Başkanı, Bakanlık I.
Hukuk Müşaviri, Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürü, üniversitelerin
ceza ve ceza usul hukuku ana bilim dallarında görevli öğretim üyeleri
arasından Bakanın teklif edeceği üç aday ile baro başkanı seçilme
yeterliğine sahip serbest avukatlar arasından Adalet Bakanının teklif
edeceği üç aday arasından Bakanlar Kurulunca seçilecek birer üyeden oluşur.
(3) Öğretim üyeleri ile serbest avukatlar arasından seçilecek
üyelerin, seçilmelerinden önceki son beş yıl içinde herhangi bir siyasî
partiyle üyelik veya başka türde bir görev ilişkilerinin bulunmaması
şarttır.
(4) Komisyon üyeliklerine öğretim üyeleri ile serbest
avukatlar arasından seçilecek üyelerin görev süresi dört yıldır. Süresi
dolan üyeler, aynı usulle yeniden seçilebilir. Bu üyeler, üyelikleri
süresince Komisyondaki görevlerinden alınamazlar. Ancak, üyeler, ciddi bir
hastalık veya sakatlık nedeniyle iş göremez hâle gelmeleri veya
görevlendirmeye ilişkin şartları kaybetmeleri ya da seçilmeleri sırasında
bu şartları taşımadıklarının daha sonra tespit edilmesi hâlinde,
görevlendirildikleri usule göre süreleri dolmadan görevlerinden alınırlar.
Bu üyelerin Komisyondaki görevlerinden doğan suçlarından dolayı, özel
kanunlarındaki hükümler uygulanır. Komisyonun bu üyeleri mazeretsiz olarak
arka arkaya üç toplantıya veya bir yıl içinde toplam dört toplantıya
katılmadıkları takdirde, Komisyon kararıyla üyelikleri sona erer. Bu
fıkrada belirtilen nedenlerle veya başka herhangi bir nedenle boşalan
üyelikler için ilgisine göre ikinci fıkrada belirtilen usule göre en geç
bir ay içinde yeni görevlendirme yapılır. Bu şekilde görevlendirilen
üyeler, yerine görevlendirildikleri üyenin görev süresini tamamlar.
(5) Komisyon, bu Kanunla verilen görev ve yetkileri, kendi
sorumluluğu altında bağımsız olarak yerine getirir. Hiçbir organ, makam,
merci veya kişi Komisyonun kararlarını etkilemek amacıyla emir ve talimat
veremez, tavsiye veya telkinde bulunamaz.
Görev ve yetkiler
MADDE 4 –
(1) Komisyonun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Kolluk şikâyet sisteminin işleyişine dair ilkeleri tespit
ederek bunlarla ilgili olarak Bakanlığa önerilerde bulunmak, bu konudaki
uygulamaları izlemek ve sistemin işleyişinde kamu kurum ve kuruluşları
arasında koordinasyonu sağlamak.
b) Kolluk görevlilerinin işledikleri iddia edilen suçlardan
veya disiplin cezasını gerektiren eylem, tutum veya davranışlarından dolayı
gerektiğinde yetkili merciler tarafından haklarında disiplin soruşturması
yapılmasını istemek.
c) Kolluk şikâyet sisteminin işleyişiyle ilgili konularda
teftiş ve denetim yapılması için Bakanlığa önerilerde bulunmak, bu teftiş
ve denetimler sonucunda düzenlenen raporları değerlendirmek, tespit edilen
eksiklikler konusunda alınması gereken idarî tedbirleri belirleyerek
Bakanlığa önermek ve bu raporlardan uygun gördüklerini kamuoyuna açıklamak.
ç) Merkezî kayıt sisteminin etkili bir şekilde işlemesi ve
geliştirilmesi için Bakanlığa önerilerde bulunmak ve bu sistemin işleyişini
izlemek.
d) Merkezî kayıt sisteminden elde edilecek veri ve bilgilere
ilişkin istatistikler hazırlamak, veri tabanı oluşturmak, elde edilen veri
ve bilgilerin analizini yapmak veya yaptırmak, strateji belirlenmesine ve
uygulamaya ilişkin önerilerde bulunmak ve gerekli görülen hâllerde bu
analizlerin sonuçlarını kamuoyuna duyurmak.
e) Görev alanına giren konularda tespit, görüş ve öneriler
içeren yıllık raporlar hazırlamak ve bu raporları her yıl mart ayında
Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu ile Başbakanlığa
göndermek ve kamuoyuna açıklamak.
f) Kolluk görevlilerinin çalışma koşullarının
iyileştirilmesine yönelik araştırmalar yapmak veya yaptırmak, kolluk
hizmetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik olarak yapılan
çalışmaları izlemek, değerlendirmek ve bu konularda Bakanlığa önerilerde
bulunmak.
g) Kolluk etik ilkelerinin uygulanmasını izlemek; bu ilkelerin
etkin bir şekilde uygulanması konusunda yetkili makamlara önerilerde
bulunmak ve bu konuda kolluk teşkilâtı ve diğer ilgili kuruluşlarla iş
birliği yapmak.
ğ) Kolluk şikâyet sistemine kamuoyunun duyduğu güveni ölçmek
ve halkın sisteme ilişkin görüş ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla en
az iki yılda bir olmak üzere kamuoyu araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
h) Görev alanına giren konularda üniversiteler, kamu kurumu
niteliğindeki meslek kuruluşları ve ilgili sivil toplum kuruluşları ile
iletişim kurmak ve iş birliği yapmak.
ı) Kolluğun hizmet içi eğitim programlarıyla ilgili olarak
yetkili birimlere görüş bildirmek ve önerilerde bulunmak.
i) Görev alanına giren konularla ilgili mevzuat düzenlemeleri
hakkında görüş bildirmek.
(2) Kolluk görevlilerinin disiplin cezasını gerektiren eylem,
tutum veya davranışlarıyla ilgili ihbar ve şikâyetlerin Komisyona intikal
etmesi veya Komisyon tarafından resen öğrenilmesi üzerine Komisyon, Kurul
Başkanlığından söz konusu ihbar veya şikâyetlerin öğrenildiği tarihten
itibaren otuz gün içinde disiplin soruşturması açılmasını isteyebilir. Bu
istem üzerine Kurul Başkanlığınca genel disiplin hükümlerine göre işlem
yapılır.
(3) Daha önce disiplin amirlerince disiplin soruşturması
yapılmasına gerek görülmemiş olan ihbar veya şikâyetler hakkında da ikinci
fıkra hükümleri uygulanır.
(4) Birinci fıkranın (d) ve (e) bentleri uyarınca kamuoyuna
yapılacak açıklamalarda, 9/10/2003 tarihli ve 4982
sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununda yer alan sınırlamalar dikkate alınır.
Çalışma usul ve esasları
MADDE 5 – (1)
Komisyon, en az ayda bir defa olmak üzere, gerekli hâllerde toplanır.
Toplantıları Başkan yönetir. Komisyon, Başkanın isteğiyle veya Başkan
dışında en az üç üyenin birlikte talep etmesi hâlinde, Başkan tarafından
olağanüstü toplantıya çağrılır. Başkanın izin, hastalık veya başka bir
nedenle görevde bulunmadığı hâllerde Kurul Başkanı, Başkana vekâlet eder.
(2) Komisyon, en az beş üyenin hazır bulunması ile toplanır ve
en az dört üyenin aynı yöndeki oyuyla karar alır. Kararlarda çekimser oy
kullanılamaz.
(3) Toplantı gündemi Başkan tarafından belirlenerek
toplantıdan en az üç gün önce üyelere bildirilir. Gündeme yeni madde
eklenebilmesi için toplantıda üyelerden birinin öneride bulunması ve
önerilen maddenin Komisyon tarafından kabul edilmesi gerekir.
(4) İhtiyaç duyulması hâlinde, gündemdeki konularla ilgili
olarak görüşlerinden yararlanılmak üzere kamu görevlileri, özel
kuruluşların temsilcileri veya uzmanlar, Başkan tarafından Komisyon
toplantılarına davet edilebilir. Ancak, Komisyon kararları, toplantıya
dışarıdan katılanların yanında alınamaz.
(5) Komisyon kararları tutanakla tespit edilir ve karar tutanağı,
toplantı esnasında veya en geç toplantıyı izleyen beş iş günü içinde,
toplantıya katılan tüm üyeler tarafından imzalanır.
(6) Başkan ve üyeler; kendileri, eşleri, evlatlıkları ve
üçüncü derece dâhil, üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci derece dâhil,
ikinci dereceye kadar kayın hısımlarıyla ilgili veya kişisel menfaat
ilişkisi içinde oldukları konularda müzakere ve oylamaya katılamaz. Bu
durum karar metninde ayrıca belirtilir.
(7) Aksi kararlaştırılmadıkça, Komisyon toplantılarındaki
müzakereler gizlidir.
(8) Komisyon, gerekli gördüğü durumlarda kararlarını uygun
vasıtalarla kamuoyuna duyurabilir. 24/3/2016 tarihli
ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümleri saklıdır.
(9) Bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşları,
kanunlardaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, Komisyonun istediği bilgi
ve belgeleri talebi hâlinde Komisyona vermek zorundadır.
(10) Komisyonun faaliyetleri ve diğer ihtiyaçları ile yolluk
giderleri için, her yıl İçişleri Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek
konulur.
(11) Başkan ve üyeler ile bu Kanunla verilen görevleri yürüten
personel, görevlerini yerine getirmeleri sırasında edindikleri gizli
bilgileri, kişisel verileri, ticarî sırları ve bunlara ilişkin belgeleri,
kanunlarla yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklayamazlar ve
kendilerinin veya üçüncü kişilerin yararına kullanamazlar. Bu yükümlülük,
görevden ayrılmalarından sonra da devam eder.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sekretarya, Kayıt İşleri ve Diğer İdarî İşlemler
Sekretarya
MADDE 6 –
(1) Komisyonun sekretarya hizmetleri, Kurul Başkanlığı tarafından yerine
getirilir. Komisyonun sekretarya hizmetlerinin etkili şekilde yürütülmesini
temin etmek üzere, Kurul bünyesinde şube müdürlükleri oluşturulur. Bu
hizmetlerin sevk ve idaresinde Kurul Başkanına yardımcı olmak üzere, en az
beş yıllık meslekî kıdeme sahip bir mülkiye başmüfettişi, Kurul Başkanının
önerisi ve Başkanın teklifi üzerine Bakan onayı ile görevlendirilir.
(2) Sekretarya hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve
esaslar, Bakanlık tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulu kararıyla
yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir.
Merkezî kayıt sistemi
MADDE 7 –
(1) Komisyon ile bağlı kuruluşlar, valilikler ve kaymakamlıklar arasında,
kolluk görevlileri hakkında idarî mercilerce yürütülen ceza ve disiplin
işlemleriyle ilgili olarak, dördüncü fıkrada belirtilen bilgilerin kaydedilmesi
ve yapılan uygulamaların izlenmesi amacıyla, Bakanlıkça merkezî kayıt
sistemi kurulur. Kolluk görevlileri hakkında Komisyona ve/veya diğer idarî
mercilere yapılan her türlü ihbar ve şikâyet, merkezî kayıt sisteminden bir
numara verilerek kayıt altına alınır ve bu numara ihbar veya şikâyette
bulunan kişilere tebliğ edilir. İdarî merciler tarafından resen tespit
edilen ve işlem yapılmasını gerektiren fiil ve hâller için de merkezî kayıt
sisteminden bir numara verilir.
(2) İhbar ve şikâyetlerin soyut ve genel nitelikte olmaması,
ilgili olduğu kişi veya olayların belirtilmesi, iddiaların ciddî bulgu ve
belgelere dayanması, dilekçe sahibinin adı, soyadı ve imzası ile iş veya
yerleşim yeri adresinin ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının doğru
olarak bildirilmesi zorunludur. Bu şartları taşımadığı, doğrudan veya
yapılan araştırma sonucunda anlaşılan ihbar ve şikâyetlerle ilgili olarak,
soruşturma izni vermeye yetkili mercilerce veya disiplin amirlerince, 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu
Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun ya da disiplin mevzuatına göre
işlem yapılmaz ve bu durum ihbar veya şikâyette bulunan kişilere
bildirilir. Ancak iddiaların sıhhatinin şüpheye mahal vermeyecek belgelerle
ortaya konulmuş olması hâlinde adı, soyadı, imzası ile iş veya yerleşim
yeri adresinin ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının doğruluğu şartı
aranmaz; işleme konulmayan ihbar ve şikâyetlerle ilgili bilgiler de merkezî
kayıt sistemine işlenir. İhbar veya şikâyette bulunan kişilerin kimlik
bilgileri gizli tutulur.
(3) Merkezî kayıt sistemine işlenen veriler, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu
uygulamasında kişisel veri sayılır.
(4) Merkezî kayıt sistemine, ihbar veya şikâyete konu olayın
özeti ve yapılan işlemlerin yanı sıra, mevcut ise dilekçe sahibinin adı ve
soyadı ile iş veya yerleşim yeri adres bilgileri ve Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarası işlenir. Bu bilgilere ilaveten, ihbarcı veya şikâyetçinin
isteğine bağlı olarak merkezî kayıt sistemine işlenecek kişisel bilgiler
ile bu sistemin işleyişine ilişkin usul ve esaslar, Bakanlık tarafından
hazırlanarak Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulacak yönetmelikle
düzenlenir.
Ön inceleme ve disiplin soruşturması işlemleri
MADDE 8 –
(1) Ön inceleme ve disiplin soruşturması işlemleri aşağıdaki usule göre
yürütülür:
a) Kolluk görevlilerinin suç
işledikleri yönünde 7 nci maddenin ikinci
fıkrasındaki şartlara uygun herhangi bir ihbar veya şikâyet alındığında ya
da böyle bir durum doğrudan öğrenildiğinde, soruşturma izni vermeye yetkili
mercilerce ve/veya disiplin amirlerince 4483 sayılı Kanun ve/veya kolluk
görevlilerinin tâbi oldukları disiplin mevzuatı uyarınca gerekli işlemler
yerine getirilir.
b) Kolluk görevlilerince işlendiği iddia edilen veya doğrudan
öğrenilen; öldürme, kasten yaralama, işkence, zor kullanma yetkisine
ilişkin sınırın aşılması ve suç işlemek amacıyla örgüt kurma suçları ile
örgüt faaliyeti çerçevesinde işlenen suçlarla ilgili ön incelemelerin
ve/veya disiplin soruşturmalarının mülkiye müfettişleri tarafından yapılması
esastır. Olayın niteliğinin gerektirdiği hâllerde, ön incelemeyi ve/veya
disiplin soruşturmasını yürüten mülkiye müfettişleriyle birlikte görev
yapmak üzere bağlı kuruluşların müfettişleri de görevlendirilebilir. Söz
konusu suçlarla ilgili ön incelemeler ve/veya disiplin soruşturmalarının
valiliklerce veya kaymakamlıklarca yapılması hâlinde, bu işlemler imkânlar
ölçüsünde mülkî idare amirliği hizmetleri sınıfında bulunan görevliler
tarafından yürütülür.
c) Ön inceleme ve/veya disiplin soruşturmasını icra etmek
üzere mülkiye müfettişi görevlendirilmesi durumunda, diğer idarî mercilerce
başlatılmış olan ön inceleme ve/veya disiplin soruşturmaları, mülkiye müfettişine
devredilir.
ç) Cumhuriyet savcılarının doğrudan soruşturma yapabilmelerine
ilişkin özel hükümler saklıdır.
(2) Kurul Başkanlığınca, bu madde ve 4 üncü madde hükümleri
çerçevesinde verilen görevleri yürütmek üzere yeteri kadar mülkiye
müfettişi tahsis edilir. Bu müfettişlere bu görevlerinin haricinde başka
bir görev verilmez ve bunlar görev alanlarıyla ilgili konularda düzenli
hizmet içi eğitime tabi tutulurlar. Bu müfettişlerin belirlenmesine ilişkin
esaslar, görevlendirilme yöntemi ve hizmet içi eğitimleri ile benzeri
hususlar, Bakanlık tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulu kararıyla
yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir.
(3) Cumhuriyet savcıları, kolluk görevlileri hakkında
görevlerinden doğan veya görevleri sırasında işledikleri suçlar ile kişisel
suçları sebebiyle soruşturma başlatmaları hâlinde, durumu, personelin
ilgisine göre, Bakanlığa, valiliğe veya kaymakamlığa en geç yedi iş günü
içinde bildirir. Bakanlık, valilik ve kaymakamlıklar ile idarî soruşturmayı
yürüten görevliler, soruşturmanın gizliliğine zarar verilmemesine yönelik
gerekli tüm tedbirleri alır.
(4) Şikâyetçi ile ihbar veya şikâyet edilen kolluk
görevlileri, yapılan disiplin soruşturmasının safahatı hakkında, ilgisine
göre Bakanlık, valilik veya kaymakamlıklarca en az iki ayda bir
bilgilendirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Değiştirilen, Geçici ve Son Hükümler
MADDE 9 – (1)
14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri
Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 25 inci maddesine
aşağıdaki bent eklenmiştir.
“c) Kolluk Gözetim Komisyonu.”
MADDE 10 –
(1) 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza
Muhakemesi Kanununa aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Kolluk görevlilerine yönelik özel hükümler
EK MADDE 1 – (1) Kolluk görevlileri hakkındaki öldürme, kasten
yaralama, işkence, zor kullanma yetkisine ilişkin sınırın aşılması ve suç
işlemek amacıyla örgüt kurma suçları ile örgüt faaliyeti çerçevesinde
işlenen suçlarla ilgili iddialara ilişkin soruşturmaları Cumhuriyet
savcıları bizzat ve öncelikle yapar. Bu suçlardan dolayı kolluk görevlileri
hakkında açılan davalar, acele işlerden sayılır. Bu tür davaların kanun
yolu incelemesi de öncelikli olarak yapılır.”
MADDE 11 –
(1) Bu Kanuna ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin İçişleri
Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Kanunda çıkarılması öngörülen yönetmelikler, bu
Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde çıkarılır.
(2) 8 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi hükmü, anılan
fıkranın yürürlüğe girdiği tarihten önce başlatılan ön inceleme ve/veya
disiplin soruşturmaları hakkında uygulanmaz.
(3) Merkezî kayıt sisteminin altyapısının oluşturulmasına yönelik
iş ve işlemler, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren başlatılır.
(4) Öğretim üyeleri ile serbest avukatlar arasından teklif
edilecek adaylar, Adalet ve İçişleri bakanları tarafından bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren bir ay içinde Başbakanlığa bildirilir. Komisyon,
Bakanlar Kurulunca üye seçiminin Bakanlığa bildirimini izleyen bir ay
içinde Başkanın belirleyeceği bir tarihte ilk toplantısını yapar.
Yürürlük
MADDE 12 – (1)
Bu Kanunun;
a) 7 nci maddesi yayımı tarihinden
itibaren bir yıl sonra,
b) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13 –
(1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
19/05/2016
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN
KADROLARIN
SINIFI
|
UNVANI
|
DERECESİ
|
SERBEST
KADRO
ADEDİ
|
MİAH
|
Mülkiye Başmüfettişi
|
1
|
10
|
MİAH
|
Mülkiye Müfettişi
|
1
|
5
|
GİH
|
Şube Müdürü
|
1
|
1
|
GİH
|
Şube Müdürü
|
3
|
1
|
GİH
|
Şube Müdürü
|
4
|
1
|
GİH
|
Uzman
|
1
|
1
|
GİH
|
Uzman
|
4
|
1
|
GİH
|
Uzman
|
5
|
1
|
GİH
|
Şef
|
4
|
1
|
GİH
|
Şef
|
5
|
1
|
GİH
|
Şef
|
6
|
1
|
GİH
|
Programcı
|
7
|
2
|
GİH
|
Bilgisayar İşletmeni
|
8
|
1
|
GİH
|
Bilgisayar İşletmeni
|
9
|
2
|
GİH
|
Bilgisayar İşletmeni
|
10
|
2
|
TH
|
İstatistikçi
|
7
|
2
|
TH
|
İstatistikçi
|
8
|
2
|
|
|
TOPLAM
|
35
|