2016 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE
KANUNU
Kanun No. 6682 Kabul
Tarihi: 9/3/2016
BİRİNCİ
BÖLÜM
Gider,
Gelir, Finansman ve Denge
Gider
MADDE 1 –
(1) Bu Kanuna bağlı (A) işaretli cetvellerde
gösterildiği üzere, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanununa ekli;
a) (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçe
kapsamındaki kamu idarelerine 560.782.309.000 Türk lirası,
b) (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli
idarelere 68.938.657.000 Türk lirası,
c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve
denetleyici kurumlara 3.790.619.000 Türk lirası,
ödenek verilmiştir.
Gelir ve
finansman
MADDE 2 – (1) Gelirler: Bu Kanuna bağlı (B) işaretli
cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;
a) (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçenin
gelirleri 530.402.940.000 Türk lirası,
b) (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli
idarelerin gelirleri 8.733.356.000 Türk lirası öz gelir, 60.896.542.000
Türk lirası Hazine yardımı olmak üzere toplam 69.629.898.000 Türk lirası,
c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve
denetleyici kurumların gelirleri 3.768.054.000 Türk lirası öz gelir,
22.565.000 Türk lirası Hazine yardımı olmak üzere toplam 3.790.619.000 Türk
lirası,
olarak tahmin edilmiştir.
(2) Finansman: Bu Kanuna bağlı (F) işaretli
cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı
cetvelde yer alan özel bütçeli idarelerin net finansmanı 14.000.000 Türk
lirası olarak tahmin edilmiştir.
Denge
MADDE 3 – (1) 1 inci maddenin birinci fıkrasının (a)
bendinde belirtilen ödenekler toplamı ile 2 nci maddenin birinci fıkrasının
(a) bendinde yer alan tahmini gelirler toplamı arasındaki fark, net
borçlanma ile karşılanır.
İKİNCİ
BÖLÜM
Bütçe
Düzenine ve Uygulamasına İlişkin Hükümler
Bağlı
cetveller
MADDE 4 – (1) Bu Kanuna bağlı cetveller aşağıda
gösterilmiştir:
a) 1 inci madde ile verilen ödeneklerin dağılımı
(A)
b) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri
tarafından ilgili mevzuata göre tahsiline devam olunacak gelirler (B)
c) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin
gelirlerine dayanak teşkil eden temel hükümler (C)
ç) Bazı ödeneklerin kullanımına ve harcamalara
ilişkin esaslar (E)
d) 5018 sayılı Kanuna ekli (II) ve (III) sayılı
cetvellerde yer alan idare ve kurumların nakit imkânları ile bu imkânlardan
harcanması öngörülen tutarlar (F)
e) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu
hükümleri uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarları (H)
f) Çeşitli kanun ve kanun hükmünde kararnamelere göre
bütçe kanununda gösterilmesi gereken parasal ve diğer sınırlar (İ)
g) Ek ders, konferans ve fazla çalışma ücretleri
ile diğer ücret ödemelerinin tutarları (K)
ğ) 11/8/1982 tarihli ve 2698 sayılı Milli Eğitim
Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununun 3 üncü maddesi gereğince Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından yönetilen okul pansiyonlarının öğrencilerinden
alınacak pansiyon ücretleri (M)
h) 7/6/1939 tarihli ve 3634 sayılı Milli Müdafaa
Mükellefiyeti Kanunu uyarınca millî müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak
hayvanların alım değerleri (O)
ı) 3634 sayılı Kanun uyarınca millî müdafaa
mükellefiyeti yoluyla alınacak motorlu taşıtların ortalama alım değerleri
ile günlük kira bedelleri (P)
i) 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (III)
sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin yıl içinde edinebilecekleri
taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanılacağı ve kaynağı ile
5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa tabi kurumların yıl içinde
satın alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri (T)
j) Kanunlar ve kararnamelerle bağlanmış vatani
hizmet aylıkları (V)
Gerektiğinde
kullanılabilecek ödenekler
MADDE 5 – (1) Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel
bütçeli idarelerin bütçelerine konulan ödeneklerin yetmeyeceği anlaşıldığı
takdirde, ilgili mevzuatının gerektirdiği giderler için “Personel
Giderleri” ve “Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” ile
ilgili mevcut veya yeni açılacak tertiplere, Maliye Bakanlığı bütçesinin
12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.1 tertibinde yer alan ödenekten aktarma yapmaya,
(2) Yedek Ödenek:
Maliye Bakanlığı bütçesinin
12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.6 tertibinde yer alan ödenekten, genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinde mevcut
veya yeni açılacak (01), (02), (03), (05) ve (08) ekonomik kodlarını içeren
tertipler ile çok acil ve zorunlu hâllerde (06) ve (07) ekonomik kodlarını
içeren tertiplere aktarma yapmaya,
(3) Yatırımları Hızlandırma Ödeneği:
Maliye Bakanlığı bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.3
tertibinde yer alan ödenekten, 2016 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına uyularak 2016 Yılı
Yatırım Programının uygulama durumuna göre gerektiğinde öncelikli
sektörlerde yer alan yatırımların hızlandırılması veya yılı içinde gelişen
şartlara göre öncelikli sektör ve alt sektörlerde yer alan ve programa yeni
alınması gereken projelere ödenek tahsisi veya ödeneklerinin artırılmasında
kullanılmak üzere genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli
idarelerin projelerine ilişkin mevcut veya yeni açılacak tertiplere aktarma
yapmaya,
(4) Doğal Afet Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Maliye Bakanlığı bütçesinin
12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.5 tertibinde yer alan ödeneği, yatırım nitelikli
giderler açısından yılı yatırım programı ile ilişkilendirilmek kaydıyla
genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin her
türlü doğal afet giderlerini karşılamak amacıyla mevcut veya yeni açılacak
tertiplerine aktarmaya,
Maliye Bakanı yetkilidir.
Aktarma,
ekleme, devir ve iptal işlemleri
MADDE 6 – (1) a) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idarelerin bütçelerinin “Personel Giderleri” ile “Sosyal
Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” tertiplerinde yer alan
ödenekleri, Maliye Bakanlığı bütçesinin “Personel Giderlerini Karşılama
Ödeneği” ile gerektiğinde “Yedek Ödenek” tertibine; diğer ekonomik kodlara
ilişkin tertiplerde yer alan ödenekleri ise 5018 sayılı Kanunun 21 inci
maddesinde yer alan sınırlamalara tabi olmaksızın kurum bütçeleri arasında
aktarmaya veya Maliye Bakanlığı bütçesinin “Yedek Ödenek” tertibine aktarmaya,
b) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri için
2016 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara
uygun olarak yılı yatırım programında değişiklik yapılması hâlinde,
değişiklik konusu projelere ait ödeneklerle ilgili kurumlar arası
aktarmaya,
c) Kamu idarelerinin yeniden teşkilatlanması
sonucu, bütçe kanunlarının uygulanması ve kesin hesapların hazırlanması ile
ilgili olarak gerekli görülen her türlü bütçe ve muhasebe işlemleri için
gerekli düzenlemeleri yapmaya,
ç) 18/12/2015 tarihli ve 6654 sayılı 2016 Yılı
Merkezi Yönetim Geçici Bütçe Kanunu ile bu Kanun uygulamaları dikkate
alınarak her türlü bütçe ve muhasebe işlemlerini yapmaya ve yaptırmaya,
Maliye Bakanı yetkilidir.
(2) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idareler, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin yüzde 20’sine
kadar kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu idarelerin
yüzde 20’yi geçen diğer her türlü kurum içi aktarmalarını yapmaya Maliye
Bakanı yetkilidir. 2016 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve
İzlenmesine Dair Karara uygun olarak 2016 Yılı Yatırım Programına ek
yatırım cetvellerinde yer alan projelerde değişiklik yapılması hâlinde bu
değişikliğin gerektirdiği tertipler arası ödenek aktarması işlemlerinin
tamamı 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan
sınırlamalara tabi olmaksızın idarelerce yapılır.
(3) Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinden hizmeti
yaptıracak olan kamu idaresi, yıl içinde hizmeti yürütecek olan idarenin
bütçesine, fonksiyonel sınıflandırma ayrımına bakılmaksızın ödenek
aktarmaya yetkilidir.
(4) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri,
29/6/2011 tarihli ve 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat
ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında Çevre ve
Şehircilik Bakanlığına yaptıracağı işlere ilişkin ödeneklerini Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı bütçesine aktarmaya yetkilidir.
(5) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri,
14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 28/A maddesi kapsamında yaptıracakları her türlü yatırım,
yapım, bakım, onarım ve yardım işlerine ilişkin ödeneklerini İçişleri
Bakanlığı bütçesine aktarmaya yetkilidir. Merkezi yönetim kapsamındaki
diğer kamu idareleri ise bu kapsamdaki kaynak transferlerini tahakkuk
işlemi ile gerçekleştirir. Bu kapsamda idarelerce kaynak transferi yapılmış
iş ve projeler ile 12/11/2012 tarihli ve 6360 sayılı On Dört İlde
Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun
Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 1 inci
maddesinin yirmi beşinci fıkrası gereği ödenek kaydedilen tutarların
ilişkili olduğu iş ve projelerde 2016 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar ve Eki 2016 Yılı Yatırım Programına
uygun olarak değişiklik yapılması hâlinde bu değişikliğin gerektirdiği
tertipler arası ödenek aktarması işlemlerinin tamamı ilgili kurumun talebi
üzerine 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan
sınırlamalara tabi olmaksızın İçişleri Bakanlığı tarafından
gerçekleştirilir. Bu fıkra kapsamında belirli bir iş veya projenin gerçekleştirilmesi
amacıyla İçişleri Bakanlığı bütçesine kaynak transfer edildiği veya ödenek
kaydedildiği halde, transfer edildiği veya ödenek kaydedildiği mali yılı
takip eden yıl sonuna kadar kullanılamayacağı anlaşılan ödenekler, 2016
Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar ve Eki
2016 Yılı Yatırım Programı ilişkisi kurulmak kaydı ile aynı veya başka bir
iş veya proje kapsamında ve mevzuatı çerçevesinde kullanılmak üzere, ilgili
Bakanın onayı ile Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarınca Toplu
Konut İdaresi Başkanlığına aktarılabilir.
(6) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı; cari yıl içinde aralarında
yapılan hizmetlerin bedellerini karşılamak amacıyla varılacak mutabakat üzerine,
bütçeleri arasında karşılıklı aktarma yapmaya yetkilidir.
(7) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı; bütçelerinde yer alan silahlı
kuvvetlerin tek merkezden yönetilmesi gereken ikmal ve tedarik hizmetleri
ile bir fonksiyona ait bir hizmetin diğer bir fonksiyon tarafından
yürütülmesi hâlinde ilgili ödeneği, fonksiyonlar arasında karşılıklı olarak
aktarmaya yetkilidir.
(8) Özel bütçeli idareler ile düzenleyici ve
denetleyici kurumların (B) işaretli cetvellerinde belirtilen tahmini
tutarlar üzerinde gerçekleşen gelirler ile (F) işaretli cetvellerinde
belirtilen net finansman tutarlarını aşan finansman gerçekleşme
karşılıklarını, idare ve kurumların bütçelerinin mevcut veya yeni açılacak
tertiplerine ödenek olarak eklemeye Maliye Bakanlığınca belirlenecek usul
ve esaslar çerçevesinde kamu idareleri yetkilidir. Hazine yardımı alan özel
bütçeli idarelerin 2015 yılında “06- Sermaye Giderleri” ve “07- Sermaye
Transferleri” giderlerine finansman sağlamak üzere genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri bütçelerinden tahakkuka bağlanan Hazine yardımlarının bu
idarelerce kullanılmayan kısımları, 2016 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun olarak mevcut veya yeni
projelerin ödenek ihtiyacının karşılanmasında kullanılır.
(9) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri
arasındaki kaynak transferleri ödenek aktarma suretiyle yapılır. Merkezi
yönetim bütçesi kapsamındaki idareler ve kurumlar arasındaki diğer kaynak
transferleri tahakkuk işlemleriyle gerçekleştirilir. Bu işlemler karşılığı
tahsil edilen tutarlar, ilgili kamu idaresince bir yandan (B) işaretli
cetvellere gelir, diğer yandan (A) işaretli cetvellere ödenek kaydedilir.
(10) a) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü
bütçelerinin (özel ödenekler ve “03.9 Tedavi ve Cenaze Giderleri” ekonomik
kodunu içeren tertipler hariç) mal ve hizmet alım giderleri ile ilgili
tertiplerinde yer alan ödeneklerden yılı içinde harcanmayan kısımları,
hizmetin devamlılığını sağlamak amacıyla bu tertiplere bütçe ile tahsis
edilen ödeneklerin toplamının yüzde 30’unu aşmamak üzere ertesi yıl
bütçesine devren ödenek kaydetmeye,
b) 12/3/1982 tarihli ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik
Kanununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince Kültür ve Turizm
Bakanlığı bütçesinin 21.01.36.00 ve 21.01.36.63 kurumsal kodu altında
bulunan (03) ekonomik kodunu içeren tertiplerinde yer alan tanıtma amaçlı
ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertiplerine
devren ödenek kaydetmeye,
c) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
bütçesinin 40.08.33.00-01.4.1.00-2-07.1 tertibinde yer alan ödenekten
harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertibine devren ödenek
kaydetmeye,
ç) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bütçesinin
26.01.31.00-04.8.1.02-1-07.1, 26.01.31.00-04.8.1.04-1-05.4 ve
26.01.31.00-04.8.1.06-1-05.4 tertiplerinde yer alan ödeneklerden
harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertiplerine devren ödenek
kaydetmeye,
d) Hazine Müsteşarlığı bütçesinin
07.82.32.00-04.1.1.00-1-07.2, 07.82.32.00-04.1.1.00-1-05.6 ve
07.82.32.00-01.2.1.00-1-08.2 tertiplerinde yer alan ödeneklerden
harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertiplerine devren ödenek
kaydetmeye,
e) Emniyet Genel Müdürlüğü bütçesinin “03.1.1.01
Emniyet Genel Müdürlüğü Güvenlik Hizmetleri Yatırımları” fonksiyonu altında
yer alan yatırım ödeneklerinden harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin
aynı tertibine devren ödenek kaydetmeye,
f) İlgili mevzuatı gereğince özel gelir kaydedilmek
üzere tahsil edilen tutarları, idare bütçelerinde söz konusu mevzuatta
belirtilen amaçlar için tertiplenen ödenekten kullandırmak üzere genel
bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten
gelir gerçekleşmesine göre ilgili tertiplere aktarma yapmaya, yılı içinde
harcanmayan ödenekleri (2015 yılından devredenler de dâhil) ertesi yıl
bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye, bu hükümler çerçevesinde
yapılacak işlemlere ilişkin usul ve esaslar belirlemeye,
Maliye Bakanı yetkilidir.
Diğer
bütçe işlemleri
MADDE 7 – (1) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bütçesinin
38.01.02.00-09.4.2.20-2-05.2 (Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı) tertibinde
yer alan ödenek, bu Program kapsamında lisansüstü eğitim veren yükseköğretim
kurumlarına, mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere görevlendirilen
öğrencilerin sayıları ve öğrenim alanları dikkate alınarak tahakkuk
ettirilmek suretiyle ödenir. Ödenen bu tutar karşılığını bir yandan ilgili
yükseköğretim kurumunun (B) işaretli cetveline öz gelir, diğer yandan (A)
işaretli cetveline ödenek kaydetmeye ilgili yükseköğretim kurumu
yetkilidir.
(2) 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 43 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi, 44 üncü, 46 ncı,
58 inci, ek 25 inci, ek 26 ncı ve ek 27 nci maddeleri ile 19/11/1992
tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca tahsil edilen
tutarlar ve diğer gelirler, yükseköğretim kurumları bütçelerine özel gelir
ve özel ödenek olarak kaydedilmez. Tahsil edilen bu tutar ve gelirler,
ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine öz gelir olarak kaydedilir.
Kaydedilen bu tutarlar karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu
bütçesine konulan ödenekler, gelir gerçekleşmelerine göre kullandırılır.
(3) Öz gelir karşılığı olarak ilgili yükseköğretim
kurumu bütçesinin (A) işaretli cetvelinde fonksiyonel sınıflandırmanın
dördüncü düzeyinde tertiplenen ödenekler arasında (09.6.0-Eğitime Yardımcı
Hizmetler fonksiyonu altında öz gelir karşılığı tefrik edilen ödenekler
arasında yapılacak aktarmalar hariç) aktarma yapılamaz.
(4) Maliye Bakanı;
a) Emniyet Genel Müdürlüğünün öğrenim ve eğitim
müesseselerinde okutulan ve eğitim gören yabancı uyruklu öğrenci ve
personele yapılan giderler karşılığında ilgili devletler veya uluslararası
kuruluşlar tarafından ödenen tutarları,
b) NATO makamlarınca yapılan anlaşma gereğince
yedek havaalanlarının bakım ve onarımları için ödenecek tutarları,
c) Gümrük idarelerince tahsil edilerek Türkiye
Radyo-Televizyon Kurumuna intikal ettirilen bandrol ücretlerinin yüzde 2’si
oranında Gümrük ve Ticaret Bakanlığı hizmetleri için söz konusu Kurumca
ödenecek tutarları,
aynı amaçla kullanılmak üzere bir yandan genel
bütçeye gelir, diğer yandan ilgili idare bütçelerinde açılacak özel
tertiplere ödenek kaydetmeye ve bu suretle ödenek kaydedilen tutarlardan
yılı içinde harcanmayan kısımları ertesi yıla devretmeye yetkilidir.
Mali
kontrole ilişkin hükümler
MADDE 8 – (1) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idareleri;
a) Arızi nitelikteki işleriyle sınırlı kalmak
koşuluyla yıl içinde bir ayı aşmayan sürelerle hizmet satın alınacak veya
çalıştırılacak kişilere yapılacak ödemeleri,
b) İlgili mevzuatı uyarınca kısmi zamanlı hizmet
satın alınan kişilere yapılacak ödemeleri,
c) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim
Kanununun 25 inci maddesi gereğince aday, çırak ve işletmelerde meslek
eğitimi gören öğrencilere yapılacak ödemeleri,
ç) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrası gereğince çalıştırılan geçici
personele yapılacak ödemeleri,
bütçelerinin (01.4) ekonomik kodunda yer alan
ödenekleri aşmayacak şekilde yaparlar ve söz konusu ekonomik kodu içeren
tertiplere ödenek eklenemez, bütçelerin başka tertiplerinden (bu ekonomik
kodu içeren tertiplerin kendi arasındaki aktarmalar ile 6 ncı maddenin
üçüncü fıkrası kapsamında yapılan aktarmalar hariç) ödenek aktarılamaz ve
ödenek üstü harcama yapılamaz. Ancak, özelleştirme uygulamaları nedeniyle
iş akitleri feshedilenlerden 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (C)
fıkrası hükmü çerçevesinde anılan kamu idarelerinde istihdam edilecek personel
ile bu ekonomik kodu içeren tertiplerden yapılması gereken akademik jüri
ücreti ödemeleri için gerekli olan tutarları ilgili tertiplere aktarmaya
Maliye Bakanı yetkilidir.
(2) Bu Kanuna bağlı (T) işaretli cetvelde yer alan
taşıtlar, ancak çok acil ve zorunlu hâllere münhasır olmak kaydıyla ilgili
bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile edinilebilir.
(3) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde
yer alan kamu idareleri, sürekli işçileri ile 4/4/2007 tarihli ve 5620
sayılı Kanuna göre çalıştıracakları geçici işçileri, bütçelerinin (01.3)
ile (02.3) ekonomik kodlarını içeren tertiplerde yer alan ödenekleri
aşmayacak sayı ve/veya süreyle istihdam edebilirler. Bu işçilerle ilgili
toplu iş sözleşmelerinden doğacak yükümlülükler, ihbar ve kıdem tazminatı
ödemeleri, asgari ücret ve sigorta prim artışı nedeniyle meydana gelecek
ödenek noksanlıkları Maliye Bakanlığı bütçesinin “Personel Giderlerini
Karşılama Ödeneği” ile “Yedek Ödenek” tertiplerinde yer alan ödeneklerden
aktarma yapılmak suretiyle karşılanabilir. Bu fıkrada belirtilen ekonomik
kodlara bu durumlar dışında (söz konusu ekonomik kodlar arasındaki
aktarmalar ile bu kodlar için birimler arası aktarmalar hariç) hiçbir
şekilde ödenek aktarması yapılamayacağı gibi bütçenin başka tertiplerinden
işçi ücreti ve fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma ücreti de
ödenemez. Bu fıkradaki ödenek aktarmasına ilişkin kısıtlamalar, kendi bütçe
tertiplerinden aktarma yapılması koşuluyla TÜBİTAK için uygulanmaz.
(4) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idarelerinin harcama yetkilileri, sürekli işçiler
ile 5620 sayılı Kanuna göre çalıştıracakları geçici işçilerin fazla çalışmaları
karşılığı öngörülen ödeneğe göre iş programlarını yapmak, bu ödeneği aşacak
şekilde fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma yaptırmamak ve ertesi
yıla fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışmadan dolayı borç
bıraktırmamakla yükümlüdürler. Deprem, yangın, su baskını, yer kayması,
kaya düşmesi, çığ ve benzeri afetler nedeniyle yürürlüğe konulacak Bakanlar
Kurulu kararları uyarınca yaptırılacak fazla çalışmalar ile fazla çalışma
ücret ödemelerine ilişkin ilama bağlı borçlar için yapılacak aktarmalar
hariç fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma ücret ödemeleri için
hiçbir şekilde ödenek aktarması yapılamaz.
(5) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idareler tarafından uluslararası anlaşma, kanun ve
kararnameler gereği üye olunan uluslararası kuruluşlar dışındaki
uluslararası kuruluşlara, gerekli ödeneğin temini hususunda Maliye
Bakanlığının uygun görüşü alınmadan üye olunamaz ve katılma payı ile üyelik
aidatı adı altında herhangi bir ödeme yapılamaz.
(6) Ekonomi Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığının
uluslararası anlaşma, kanun ve kararnamelerle Türkiye Cumhuriyeti adına üye
olduğu uluslararası kuruluşlara ilişkin işlemlerine (katılma payı ödemeleri
dâhil) beşinci fıkra hükmü uygulanmaz.
(7) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince
işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş,
spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu
tesislerin işletilmesinden elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde,
merkezi yönetim bütçesi ile döner sermaye ve fonlardan ücret ödenmek üzere
2016 yılında ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Yatırım
Harcamaları, Mahalli İdareler ve Fonlara İlişkin Hükümler
Yatırım
harcamaları
MADDE 9 – (1) 2016 Yılı Yatırım Programına ek yatırım
cetvellerinde yer alan projeler dışında herhangi bir projeye harcama
yapılamaz. Bu cetvellerde yer alan projeler ile ödeneği toplu olarak
verilmiş projeler kapsamındaki yıllara sari işlere (kurulu gücü 500 MW
üzerinde olan baraj ve HES projeleri, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı
Banliyö Hattının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı
Projesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca
gerçekleştirilecek şehir içi raylı ulaşım sistemleri ve metro yapım
projeleri ile diğer demiryolu yapımı ve çeken araç projeleri hariç) 2016
yılında başlanabilmesi için proje veya işin 2016 yılı yatırım ödeneği,
proje maliyetinin yüzde 10’undan az olamaz. Bu oranın altında kalan proje
ve işler için gerektiğinde projeler 2016 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına uyulmak ve öncelikle
kurumların yatırım ödenekleri içinde kalmak suretiyle revize edilebilir.
(2) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin,
yatırım programında ödenekleri toplu olarak verilmiş yıllık projelerinden
makine-teçhizat, büyük onarım, idame-yenileme, tamamlama ile bilgisayar
yazılımı ve donanımı projelerinin detay programları ile alt projeleri
itibarıyla tadat edilen ve edilmeyen toplulaştırılmış projeler ile ilgili
işlemlerde 2016 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine
Dair Karar esasları uygulanır.
(3) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin
bütçelerine yatırım projeleri ile ilgili olarak yapılacak ödenek ekleme,
devir ve aktarma işlemleri 2016 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu
ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan usul ve esaslara göre yatırım programı
ile ilişkilendirilir.
(4) 2016 Yılı Yatırım Programına ek yatırım
cetvellerinde yıl içinde yapılması zorunlu değişiklikler için 2016 Yılı
Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan
usullere uyulur.
(5) 3152 sayılı Kanunun 28/A maddesi ve 6360 sayılı
Kanunun geçici 1 inci maddesinin yirmi beşinci fıkrası gereği 2016 yılı
bütçesine devren kaydedilecek ödenekler, Kalkınma Bakanlığına bilgi vermek
kaydıyla proje sahibi ilgili kurum tarafından Yatırım Programında yer alan
projelerle ilişkilendirilir.
Mahalli
idarelere ilişkin işlemler
MADDE 10
– (1) Maliye Bakanlığı bütçesinin;
a) 12.01.31.00-06.1.0.07-1-05.2 tertibinde yer alan
ödenek, 13/1/2005 tarihli ve 5286 sayılı Kanun uyarınca il özel idarelerine
devredilen personelin aylık ve diğer her türlü mali ve sosyal haklarına
ilişkin ödemelerini karşılamak üzere il özel idarelerine,
b) 12.01.31.00-06.1.0.08-1-07.1 tertibinde yer alan
ödenek, Köylerin Altyapısının Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamında
köylerin altyapı ihtiyaçları için il özel idareleri ve/veya köylere hizmet
götürme birliklerine,
c) 12.01.31.00-06.1.0.09-1-07.1 tertibinde yer alan
ödenek, Su Kanalizasyon ve Altyapı Projesi (SUKAP) kapsamında belediyelerin
içme suyu ve atıksu projelerini gerçekleştirmek üzere İller Bankası Anonim
Şirketine,
tahakkuk ettirilmek suretiyle kullandırılır. SUKAP
kapsamında ihtiyaç olması hâlinde genel bütçe kapsamındaki ilgili kamu
idaresi bütçesine veya özel bütçeli idare bütçesine ödenek aktarılabilir.
Bu fıkra kapsamında ilgili idarelere yapılan Hazine yardımları haczedilemez
ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
(2) Birinci fıkranın (a) bendine göre yapılacak
ödemelere ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı
tarafından birlikte belirlenir.
(3) Birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde yer
alan ödeneklerin, 2016 Yılı Yatırım Programında belirlenmesini müteakip,
KÖYDES Projesi için iller bazında; SUKAP için ise belediyeler bazında
dağılımı, kullandırılması, izlenmesi ve denetimine ilişkin usul ve esaslar
Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanır.
Fonlara
ilişkin işlemler
MADDE 11
– (1) Türk Silahlı Kuvvetlerine
stratejik hedef planı uyarınca temini gerekli modern silah, araç ve
gereçler ile gerçekleştirilecek savunma ve NATO altyapı yatırımları için
yıl içinde yapılacak harcamalar; 7/11/1985 tarihli ve 3238 sayılı Kanunla
kurulan Savunma Sanayii Destekleme Fonunun kaynakları, bu amaçla bütçeye
konulan ödenekler ve diğer ayni ve nakdî imkânlar birlikte değerlendirilmek
suretiyle Savunma Sanayii İcra Komitesince tespit edilecek esaslar
çerçevesinde karşılanır.
(2) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı
ve Sahil Güvenlik Komutanlığına bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden
birinci fıkra hükümleri gereğince tespit edilecek tutarları; Emniyet Genel
Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden zırhlı araç, uçak
ve helikopter, insansız hava araçları (İHA), uçuş simülatörü ve Elektronik
Harp (HEWS) projesine ilişkin tutarları; Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık
Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen mevcut ödenekler ile bu Genel
Müdürlük bütçesine kaydedilen ödeneklerden motorbot alımına yönelik
tutarları; Orman Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen mevcut ödenekler
ile bu Genel Müdürlük bütçesine kaydedilen ödeneklerden Helikopter Alım
Projesine ilişkin tutarları; Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğüne bütçe
ile tahsis edilen mevcut ödenekler ile bu Genel Müdürlük bütçesine
kaydedilen ödeneklerden araştırma gemisi alımına yönelik tutarları; Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı bütçesi ödeneklerinden petrol ve doğalgaz boru
hatları entegre güvenlik sistemi tedarikine ilişkin tutarları; Afet ve Acil
Durum Yönetimi Başkanlığına bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden
Afet Sonrası Görüntü İşleme İstasyonu Kurulması Projesine ilişkin
tutarları; Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumuna bütçe ile
tahsis edilen mevcut ödenekler ile bu Kurum bütçesine kaydedilen ödeneklerden
yüksek hızlı rüzgar tüneli yapımına yönelik tutarları; Sivil Havacılık
Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen ödenekler ile bu Genel Müdürlük
bütçesine kaydedilen ödeneklerden Özgün Helikopter Projesi Sertifikasyonu,
Bölgesel Uçak Projesi Sertifikasyonu ve diğer uçuşa elverişlilik
sertifikasyonu faaliyetlerine dair projelere ilişkin tutarları; ilgili
hizmetleri gerçekleştirmek üzere Savunma Sanayii Destekleme Fonuna ödemeye
ilgisine göre; Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığından sorumlu Başbakan
Yardımcısı, Millî Savunma Bakanı, İçişleri Bakanı, Sağlık Bakanı, Orman ve
Su İşleri Bakanı, Enerji ve Tabii
Kaynaklar Bakanı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı veya Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yetkilidir.
(3) Savunma Sanayii Destekleme Fonundan Hazineye
yatırılacak tutarları bir yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan Millî
Savunma Bakanlığı bütçesinin ilgili tertiplerine ödenek kaydetmeye ve geçen
yıllar ödenek bakiyelerini devretmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
(4) İlgili yıllar bütçe kanunları uyarınca,
yürütülmesi öngörülen projeler için Savunma Sanayii Destekleme Fonuna
aktarılan tutarlardan kullanılmayan kısımlar, Savunma Sanayii Destekleme
Fonundan ilgili genel bütçeli idarenin merkez muhasebe birimi hesabına;
özel bütçeli idarelerde ise muhasebe birimi hesabına yatırılır ve ilgili
idarenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen tutarlar
karşılığını ilgili idare bütçesine ödenek kaydetmeye genel bütçeli
idarelerde Maliye Bakanı, özel bütçeli idarelerde ise ilgili özel bütçeli
idare yetkilidir. Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve
Sahil Güvenlik Komutanlığı dışındaki idarelerde ödenek kaydı yılı yatırım
programı ile ilişkilendirilerek yapılır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
Hükümler
Hazine
garantili imkân ve dış borcun ikraz limiti ile borç üstlenim taahhüt limiti
ve borçlanmaya ilişkin işlemler
MADDE 12
– (1) 2016 yılında, 28/3/2002
tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi
Hakkında Kanuna göre sağlanacak; garantili imkân ve dış borcun ikraz limiti
4 milyar ABD dolarını aşamaz.
(2) 1 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendi
ile belirlenen başlangıç ödeneklerinin yüzde 1’ine kadar ikrazen özel
tertip Devlet iç borçlanma senedi ihraç edilebilir.
(3) 2016 yılında 4749 sayılı Kanunun 8/A maddesi
çerçevesinde Hazine Müsteşarlığınca sağlanacak borç üstlenim taahhüdü 3
milyar ABD dolarını aşamaz.
Gelir ve
giderlere ilişkin diğer hükümler
MADDE 13
– (1) 22/2/2005 tarihli ve 5302
sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (f)
bendi ile 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 68 inci
maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca il özel idareleri ve
belediyelerin ileri teknoloji ve büyük tutarda maddi kaynak gerektiren
altyapı yatırımlarında Kalkınma Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar
Kurulunca kabul edilen projeleri için yapılacak borçlanmalar, 5302 sayılı
Kanunun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi ile 5393 sayılı
Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında
hesaplanan faiz dâhil borç limitinin hesaplanmasına dâhil edilir. Ancak, il
özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile sermayesinin
yüzde 50’sinden fazlasına sahip oldukları şirketler tarafından Avrupa
Birliği ile katılım öncesi mali iş birliği çerçevesinde desteklenen
projelerin finansmanı için yapılan borçlanmalar, çok taraflı yatırım ve
kalkınma bankalarından doğrudan veya İller Bankası Anonim Şirketi
aracılığıyla yapılan borçlanmalar ile SUKAP kapsamında yürütülecek işler
için İller Bankası Anonim Şirketinden yapılan borçlanmalarda söz konusu
borç stoku limitine uyma şartı aranmaz.
(2) Türkiye İhracat Kredi Bankası Anonim Şirketinin
politik risk kapsamında yapacağı tahsilatın ve Bankanın faaliyet
kârlarından Hazineye tekabül eden temettü tutarlarının ve olağanüstü yedek
akçelerinin tamamı veya bir kısmı, Bankanın politik risk alacağına mahsup
edilebilir. Söz konusu mahsup işlemlerine Hazine Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakan; mahsup işlemlerini Hazine Müsteşarlığının teklifi üzerine
mahiyetlerine göre ilgili Devlet hesaplarına kaydettirmeye ve bu işlemlere
karşılık gelen tutarları bir yandan bütçeye gelir, diğer yandan da Hazine
Müsteşarlığı bütçesinin ilgili tertibine ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı
yetkilidir.
(3) 2006 yılından önce katma bütçeli olan
idarelerden 5018 sayılı Kanunla genel bütçe kapsamına alınanların ilgili
mevzuatında belirtilen kurum gelirleri, genel bütçe geliri olarak tahsil
edilir.
(4) 4/12/1984 tarihli ve 3096 sayılı Türkiye Elektrik
Kurumu Dışındaki Kuruluşların Elektrik Üretimi, İletimi, Dağıtımı ve
Ticareti ile Görevlendirilmesi Hakkında Kanun kapsamındaki tabii
kaynakların ve tesislerin işletme haklarının devrinden elde edilen
gelirlerin tamamı genel bütçeye gelir kaydedilir.
Yürürlük
MADDE 14
– (1) Bu Kanun 1/1/2016 tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15
– (1) Bu Kanunun;
a) Türkiye Büyük Millet Meclisi ile ilgili
hükümlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı,
b) Cumhurbaşkanlığı ile ilgili hükümlerini
Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri,
c) Sayıştay Başkanlığı ile ilgili hükümlerini
Sayıştay Başkanı,
ç) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
ilgili hükümlerini ilgili bakanlar ve Maliye Bakanı,
d) Özel bütçeli idarelere ilişkin hükümlerini
idarelerin bağlı veya ilgili olduğu bakanlar ve Maliye Bakanı,
e) Düzenleyici ve denetleyici kurumlara ilişkin
hükümlerini kendi kurulları ve/veya kurum başkanları,
f) Diğer hükümlerini Maliye Bakanı,
yürütür.
15/03/2016
2016-2018 YILLARI EKONOMİK VE FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA CETVELLERİ
|
Cumhurbaşkanlığı
|
Uşak Üniversitesi
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi
|
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
|
Anayasa Mahkemesi
|
Namık Kemal Üniversitesi
|
Yargıtay
|
Erzincan Üniversitesi
|
Danıştay
|
Aksaray Üniversitesi
|
Sayıştay
|
Giresun Üniversitesi
|
Başbakanlık
|
Hitit Üniversitesi
|
Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı
|
Bozok Üniversitesi
|
Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği
|
Adıyaman Üniversitesi
|
Basın-Yayın ve
Enformasyon Genel Müdürlüğü
|
Ordu Üniversitesi
|
Hazine Müsteşarlığı
|
Amasya Üniversitesi
|
Diyanet İşleri Başkanlığı
|
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
|
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
|
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
|
Adalet Bakanlığı
|
Sinop Üniversitesi
|
Milli Savunma Bakanlığı
|
Siirt Üniversitesi
|
İçişleri Bakanlığı
|
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
|
Jandarma Genel Komutanlığı
|
Karabük Üniversitesi
|
Emniyet Genel Müdürlüğü
|
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
|
Sahil Güvenlik Komutanlığı
|
Çankırı Karatekin Üniversitesi
|
Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı
|
Artvin Çoruh Üniversitesi
|
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü
|
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
|
Dışişleri Bakanlığı
|
Bitlis Eren Üniversitesi
|
Maliye Bakanlığı
|
Kırklareli Üniversitesi
|
Gelir İdaresi Başkanlığı
|
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi
|
Milli Eğitim Bakanlığı
|
Bingöl Üniversitesi
|
Sağlık Bakanlığı
|
Muş Alparslan Üniversitesi
|
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
|
Mardin Artuklu Üniversitesi
|
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu
|
Batman Üniversitesi
|
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
|
Ardahan Üniversitesi
|
Devlet Personel Başkanlığı
|
Bartın Üniversitesi
|
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
|
Bayburt Üniversitesi
|
Kültür ve Turizm Bakanlığı
|
Gümüşhane Üniversitesi
|
Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu
|
Hakkari Üniversitesi
|
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
|
Iğdır Üniversitesi
|
Avrupa Birliği Bakanlığı
|
Şırnak Üniversitesi
|
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
|
Tunceli Üniversitesi
|
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
|
Yalova Üniversitesi
|
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
|
Türk Alman Üniversitesi
|
Ekonomi Bakanlığı
|
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
|
Gençlik ve Spor Bakanlığı
|
Bursa Teknik Üniversitesi
|
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı
|
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
|
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
|
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
|
Kalkınma Bakanlığı
|
Necmettin Erbakan Üniversitesi
|
Türkiye İstatistik Kurumu
|
Abdullah Gül Üniversitesi
|
Orman ve Su İşleri Bakanlığı
|
Erzurum Teknik Üniversitesi
|
Meteoroloji Genel Müdürlüğü
|
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
|
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı
|
Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi
|
Yüksek Öğretim Kurulu
|
Sağlık Bilimleri Üniversitesi
|
Ankara Üniversitesi
|
Bandırma Onyedi Eylül
Üniversitesi
|
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
İskenderun Teknik
Üniversitesi
|
Hacettepe Üniversitesi
|
Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi
|
Gazi Üniversitesi
|
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
|
İstanbul Üniversitesi
|
Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
|
İstanbul Teknik Üniversitesi
|
Atatürk Araştırma Merkezi
|
Boğaziçi Üniversitesi
|
Atatürk Kültür Merkezi
|
Marmara Üniversitesi
|
Türk Dil Kurumu
|
Yıldız Teknik Üniversitesi
|
Türk Tarih Kurumu
|
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
|
Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü
|
Ege Üniversitesi
|
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
|
Dokuz Eylül Üniversitesi
|
Türkiye Bilimler Akademisi
|
Trakya Üniversitesi
|
Türkiye Adalet Akademisi
|
Uludağ Üniversitesi
|
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu
|
Anadolu Üniversitesi
|
Spor Genel Müdürlüğü
|
Selçuk Üniversitesi
|
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü
|
Akdeniz Üniversitesi
|
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü
|
Erciyes Üniversitesi
|
Orman Genel Müdürlüğü
|
Cumhuriyet Üniversitesi
|
Vakıflar Genel Müdürlüğü
|
Çukurova Üniversitesi
|
Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
Türk Akreditasyon Kurumu
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
Türk Standartları Enstitüsü
|
Atatürk Üniversitesi
|
Türk Patent Enstitüsü
|
İnönü Üniversitesi
|
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü
|
Fırat Üniversitesi
|
Türkiye Atom Enerjisi Kurumu
|
Dicle Üniversitesi
|
Savunma Sanayi Müsteşarlığı
|
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi
Başkanlığı
|
Gaziantep Üniversitesi
|
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı
|
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
|
GAP Bölge Kalkınma İdaresi
|
Gebze Teknik Üniversitesi
|
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı
|
Harran Üniversitesi
|
Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü
|
Süleyman Demirel Üniversitesi
|
Ceza ve İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İş Yurtları Kurumu
|
Adnan Menderes Üniversitesi
|
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
|
Bülent Ecevit Üniversitesi
|
Mesleki Yeterlilik Kurumu
|
Mersin Üniversitesi
|
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
|
Pamukkale Üniversitesi
|
Karayolları Genel Müdürlüğü
|
Balıkesir Üniversitesi
|
Türkiye Yazma Eserler Başkanlığı
|
Kocaeli Üniversitesi
|
Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Sakarya Üniversitesi
|
Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Celal Bayar Üniversitesi
|
Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
|
Mustafa Kemal Üniversitesi
|
Türkiye Su Enstitüsü
|
Afyon Kocatepe Üniversitesi
|
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu
|
Kafkas Üniversitesi
|
Kamu Denetçiliği Kurumu
|
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
|
Türkiye İnsan Hakları Kurumu
|
Niğde Üniversitesi
|
Türkiye Sağlık
Enstitüleri Başkanlığı
|
Dumlupınar Üniversitesi
|
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu
|
Gaziosmanpaşa Üniversitesi
|
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
|
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
Sermaye Piyasası Kurulu
|
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
|
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
|
Kırıkkale Üniversitesi
|
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
|
Kamu İhale Kurumu
|
Galatasaray Üniversitesi
|
Rekabet Kurumu
|
Ahi Evran Üniversitesi
|
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu
|
Kastamonu Üniversitesi
|
Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu
|
Düzce Üniversitesi
|
B, C, E, F, H, İ, K, M, O, P, T, V Cetvelleri
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
|
|
|