Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:
ELEKTRİK
PİYASASI LİSANS YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 2/11/2013
tarihli ve 28809 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasası Lisans
Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (hh) bentleri
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler
eklenmiştir.
“a) Akredite kuruluş: 27/10/1999 tarihli ve 4457
sayılı Türk Akreditasyon Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
çerçevesinde Türk Akreditasyon Kurumu tarafından, rüzgar ölçümlerine
ilişkin TS EN 61400-12-1 Elektrik Üreten Rüzgar Türbinlerinin Güç
Performansı Ölçmeleri, TS EN ISO 17025 Deney ve Kalibrasyon
Laboratuvarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar ile güneş ölçümlerine
ilişkin bu Yönetmeliğin yedinci bölümü ve TS EN ISO 17025 Deney ve
Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar uyarınca
akredite edilmiş kuruluşu,”
“hh) Perakende satış hizmeti: Görevli tedarik
şirketleri tarafından, elektrik enerjisi ve/veya kapasite satımı dışında,
tüketicilere sağlanan faturalama ve tahsilat hizmetleri ile tüketici
hizmetleri merkezi aracılığıyla verilen hizmetleri,”
“kkk) Bağlantı bölgesi: TEİAŞ tarafından belirlenen
ve il ya da illerin idari mülki sınırlarını kapsayan bölgeyi,
lll) Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Adresi:
11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/a maddesi uyarınca sermaye
şirketlerine geçerli tebligata esas elektronik iletilerin gönderimi ve
teslimatı da dahil olmak üzere kullanımına ilişkin olarak delil sağlayan,
elektronik postanın nitelikli şeklini,
mmm) Teminat: Bu Yönetmelik kapsamında Kuruma
sunulması öngörülen ve Türk Lirası cinsinden nakit olarak değeri ya da
Kuruma muhatap düzenlenmiş ve Kurul kararı ile belirlenen örneğe uygun
banka teminat mektubunu,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Lisans devredilemez. Ancak, aşağıdaki durumlar
lisans devri sayılmaz:
a) Lisans sahibi bir tüzel kişi, bu Yönetmelik
kapsamındaki hak ve yükümlülüklerini, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu
uyarınca birleşme veya bölünme yoluyla, 59 uncu madde çerçevesinde başka bir
tüzel kişiye devredebilir.
b) Üretim lisansı almış bir tüzel kişinin bu
Yönetmelik kapsamındaki hak ve yükümlülükleri, aynı ortaklık yapısı ile
kurulan bir başka tüzel kişiye Kurul onayı alınmak ve yeni tüzel kişinin bu
Yönetmelik kapsamındaki yükümlülükleri yerine getirmesi kaydıyla
devredilebilir ve devralması onaylanan tüzel kişiye eskisinin devamı
mahiyetinde yeni lisans verilir. Üretim lisansı sahibi halka açık bir tüzel
kişinin bu Yönetmelik kapsamındaki hak ve yükümlülükleri, bu tüzel kişinin
yüzde yüz payına sahip olarak kurduğu bir başka tüzel kişiye, Kurul onayı
alınmak kaydıyla devredilebilir ve devralması onaylanan tüzel kişiye
eskisinin devamı mahiyetinde yeni lisans verilir. Bu bent kapsamında
eskisinin devamı mahiyetinde lisans verilmesi onaylanan tüzel kişilerin
ortaklık yapılarında, ilgili tüzel kişiye lisans verilene kadar, halka açık
paylar hariç olmak üzere pay devri yoluyla değişiklik yapılması halinde, bu
tüzel kişilerin lisans başvuruları Kurul kararıyla reddedilir. Eskisinin
devamı mahiyetinde yeni lisans verilmesine ilişkin Kurul kararında lisans
verilmesi uygun bulunan tüzel kişinin yükümlülükleri ve bu yükümlülüklerin
yerine getirileceği süre belirlenir. Söz konusu yükümlülüklerin mücbir
sebepler veya Kurul tarafından uygun bulunan haller dışında süresi
içerisinde yerine getirilmemesi halinde, bahse konu başvuru Kurul kararı
ile reddedilir.
c) Üretim lisansı sahibi bir tüzel kişi lisansı
kapsamındaki üretim tesisini, Kurul onayı almak kaydıyla satış, devir veya
kiralama gibi kullanım hakkının değişmesi sonucunu doğuran diğer bir işlem
ile lisans kapsamındaki faaliyete devam etmek isteyen bir diğer tüzel
kişiye devredebilir. Bu suretle üretim tesisini devralacak tüzel kişinin,
devir işlemi gerçekleşmeden önce Kurumdan lisans alması zorunludur. Üretim
tesisini devralan tüzel kişiye yeni lisans verilir ve söz konusu lisans,
devir işlemlerinin tamamlanması ve eski lisansın sona ermesi ile yürürlüğe
girer.
ç) Üretim lisansı sahibi tüzel kişiye bankalar
ve/veya finans kuruluşları tarafından sınırlı veya gayri kabili rücu proje
finansmanı sağlanması halinde, sözleşme hükümleri gereği, bankalar ve/veya
finans kuruluşlarının Kuruma gerekçeli olarak bildirimde bulunması ve Kurul
tarafından gerekçelerin uygun bulunması halinde, bu Yönetmeliğin öngördüğü
şartlar çerçevesinde önerecekleri bir başka tüzel kişiye lisans sahibi
tüzel kişinin lisansı kapsamındaki tüm yükümlülüklerini üstlenmek şartıyla
lisans verilmesini talep edebilir. Önerilen tüzel kişiye, bu Yönetmelik
kapsamındaki yükümlülükleri yerine getirmesi kaydıyla aynı hak ve
yükümlülüklerle eskisinin devamı mahiyetinde yeni lisans verilir.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci,
dördüncü, beşinci, yedinci ve dokuzuncu fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(1) Üretim faaliyetinde bulunmak isteyen tüzel
kişiler, önlisans almak için Ek-2’de yer alan “Önlisans Başvuru Dilekçesi”
ile birlikte, Kurul kararıyla yürürlüğe konulan “Önlisans ve Lisans
İşlemleri ile İlgili Başvurularda Sunulması Gereken Bilgi ve Belgeler
Listesi” uyarınca sunulması gereken belgeleri ibraz etmek suretiyle, bu
Yönetmelikte başvuru süresi düzenlenen kaynaklar bakımından süresi
içerisinde Kuruma başvurur.”
“(4) Önlisans başvurusunda bulunan tüzel kişinin
veya tüzel kişilikte;
a) Doğrudan veya dolaylı pay sahibi olan gerçek
veya tüzel kişi veya kişilerin,
b) Yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile limited
şirketlerde müdürlerin,
Kanunun 5 inci maddesinin sekizinci fıkrası
kapsamında yasaklı olmaması zorunludur.
(5) Önlisans başvurularında,
a) MWm cinsinden her bir kurulu güç
başına Kurul kararı ile belirlenen tutarda teminat sunulur. Bu yöntemle
hesaplanan teminat tutarının üst sınırı, üretim tesisi için Kurum
tarafından öngörülen toplam yatırım tutarının yüzde beşini geçmemek üzere,
Kurul kararı ile belirlenir. Bu Yönetmelik kapsamında Kuruma sunulacak
banka teminat mektubu tutarı, birden fazla bankadan temin edilen banka
teminat mektupları ile de sağlanabilir.
b) Şirket asgari sermayesinin, üretim tesisi için
Kurum tarafından öngörülen toplam yatırım tutarının yüzde beşine, nükleer
enerjiye veya yerli kömüre dayalı üretim tesisi kurulması için yapılan
önlisans başvuruları açısından yüzde birine artırıldığına ilişkin şirket
esas sözleşmesinin sunulması zorunludur.
c) Önlisans alma bedelinin Kurum hesabına
yatırıldığına ilişkin belgenin ibraz edilmesi zorunludur. Yerli doğal
kaynaklar ile yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisi kurmak
üzere önlisans almak için başvuruda bulunan tüzel kişilerden önlisans alma
bedelinin sadece yüzde onu tahsil edilir.
ç) Başvuru sahibi tüzel kişinin esas sözleşmesinde;
1) Tüzel kişinin anonim şirket olması halinde,
sermaye piyasası mevzuatına göre borsada işlem görenler dışındaki
paylarının tamamının nama yazılı olduğuna ve hamiline yazılı pay senedi
çıkaramayacağına ilişkin hükme,
2) Önlisans süresince şirketin ortaklık yapısında
değişiklik yapılamayacağına ilişkin bu Yönetmelikte öngörülen hüküm ile
şirket sermaye miktarının azaltılmasına yönelik esas sözleşme değişikliklerinde
Kurumun onayının alınacağına ilişkin hükme,
yer verilmesi zorunludur.
d) Rüzgar, güneş, hidrolik veya jeotermal enerjiye
dayalı başvurular hariç olmak üzere, önlisans başvurularında 25/11/2014
tarihli ve 29186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevresel Etki
Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında alınması gerekli olan kararın
sunulması zorunludur.”
“(7) Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı üretim
tesisi kurmak amacıyla yapılacak önlisans başvuruları aşağıdaki usule uygun
olarak alınır:
a) TEİAŞ, Kanunun 23 üncü maddesi çerçevesinde, her
yıl rüzgar enerjisine dayalı başvurular için 1 Ekim, güneş enerjisine
dayalı başvurular için 1 Mayıs tarihine kadar, takip eden beş yıl için ve
takip eden on yıl için olmak üzere, bağlantı noktasına göre ve/veya bölgesel
bazda, sisteme bağlanabilecek rüzgar veya güneş enerjisine dayalı üretim
tesisi kapasitesini Kuruma bildirir.
b) Rüzgar enerjisine dayalı başvurular için her yıl
Nisan ayının ilk beş iş gününde, güneş enerjisine dayalı başvurular için
her yıl Kasım ayının ilk beş iş gününde, açıklanan kapasite çerçevesinde
Kurum tarafından önlisans başvuruları alınır.
c) Başvuru ekinde, bu Yönetmelik kapsamında son üç
yıl içinde elde edilmiş en az bir yıl süreli standardına uygun rüzgar veya
güneş ölçümünün bulunması zorunludur.”
“(9) Beşinci fıkranın (b) bendi çerçevesinde
yapılacak olan asgari sermaye hesabında;
a) Birden fazla önlisans veya lisans başvurusunda
bulunan tüzel kişinin sermayesinin, her bir önlisans veya lisans başvurusu için
öngörülen sermaye miktarlarının toplanması suretiyle bulunan miktardan az
olmaması,
b) Lisans veya önlisans sahibi bir tüzel kişinin
yeni bir önlisans veya lisans başvurusunda bulunması halinde, şirketin
sermayesinin, yeni başvuru için öngörülen sermaye miktarıyla, geçici kabulü
yapılmamış her bir üretim tesisine ilişkin lisans ile önlisans ve varsa
mevcut başvurular için Kurum tarafından öngörülen sermaye tutarlarının
toplanması suretiyle bulunan tutardan az olmaması,
zorunludur.”
“(11) Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı önlisans
başvuruları açısından beşinci fıkranın (ç) bendinde aranan yükümlülükler
ile Kurul kararı ile belirlenen bilgi ve belgelerin Kuruma sunulmasına
ilişkin yükümlülükler söz konusu tüzel kişinin 15 inci maddenin ikinci
fıkrasının (c) bendi uyarınca bağlantı görüşünü kabul ve taahhüt etmesini
veya etmiş sayılmasını müteakip tanınacak doksan günlük süre içerisinde
yerine getirilir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“(1) Başvuru sırasında tüzel kişilerden istenen
belgelerin gereğine uygun olarak teslim edilip edilmediği hakkındaki
inceleme, sunulan belgelerin Kurum evrakına giriş tarihini izleyen yirmi iş
günü içerisinde tamamlanır. Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı önlisans
başvurularında sunulan bilgi ve belgelerin eksik olması veya ilgili
mevzuatta aranan şartları sağlamaması hallerinde başvuru yapılmamış
sayılarak başvuru dosyası iade edilir. Diğer başvurularda ise ilgili mevzuata
uygun olarak yapılmadığı tespit edilen önlisans başvurularındaki
eksikliklerin ilgilisine yapılan tebligattan itibaren on beş iş günü
içerisinde giderilmesi istenerek, giderilmediği takdirde başvurunun
yapılmamış sayılarak başvuru sırasında sunulan belgelerin iade edileceği
bildirilir. Bu süre içerisinde eksikliklerin giderilmemesi veya başvurudan
vazgeçildiğinin Kuruma yazılı olarak bildirilmesi halinde, ilgili ana
hizmet birimi tarafından başvuru yapılmamış sayılır ve başvuru sahibinin
talebi halinde, başvuru sırasında sunulan belgeler iade edilir. Bu durumda
yatırılmış ise başvuru sahibinin talebi halinde, önlisans alma bedeli iade
edilir.”
“(4) Üçüncü fıkra uyarınca yapılacak ilanda
başvuruya konu yerin il, ilçe, köy ve/veya mahalle, ada ve/veya parsel
ve/veya 1/25.000’lik pafta numarası ve/veya UTM-ED50 (6˚ lik) sisteme
göre belirlenmiş koordinat bilgileri ilan edilir.”
MADDE 5 –
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(2) Aynı yerde faaliyette bulunmak için yapılan
birden fazla başvurunun değerlendirilmesine ilişkin olarak mevzuatta özel
düzenleme bulunan haller hariç olmak üzere, ilgili önlisans başvuru
tarihinden itibaren 13 üncü maddenin üçüncü fıkrası çerçevesinde yapılan
duyuruya kadar geçen sürede ve/veya duyurudan itibaren on iş günü içerisinde,
duyuru konusu yerde faaliyet göstermek üzere piyasada başka bir önlisans
veya petrol piyasasında rafinerici ve/veya depolama veya doğal gaz
piyasasında depolama lisansı başvurusunun olması durumunda aşağıda yer alan
esaslar çerçevesinde değerlendirme yapılır:
a) Uluslararası antlaşma ile tahsisi yapılan veya
yapılması öngörülen yerde veya piyasada nükleer enerjiye dayalı üretim
tesisi sahası olarak Bakanlıkça çalışmalara konu edilen sahada faaliyet
göstermek üzere piyasada ya da petrol veya doğal gaz piyasalarında yapılan
önlisans veya lisans başvuruları her aşamada reddedilir.
b) 13 üncü maddenin üçüncü fıkrası çerçevesinde
duyurusu yapılan önlisans başvurusuna konu yerin uluslararası antlaşma ile
tahsisi yapılan veya yapılması öngörülen yer olmaması veya nükleer enerjiye
dayalı üretim tesisi sahası olarak Bakanlıkça çalışmalara konu edilmemesi,
ancak duyurusu yapılan önlisans başvurusuna konu yerde faaliyette bulunmak
üzere, piyasada üretim faaliyeti göstermek üzere başka önlisans
başvurusunun veya başvurularının bulunması ya da petrol piyasasında
rafinerici ve/veya depolama lisansı başvurusunun veya başvurularının
bulunması ya da doğal gaz piyasasında depolama lisansı başvurusunun veya
başvurularının bulunması halinde, duyuru konusu yerde hangi başvuruya
ilişkin lisanslama sürecine devam edileceği aşağıdaki usul ve esaslara göre
Kurul kararıyla belirlenir:
1) Önlisans veya lisans başvurularından doğal gaz
piyasasında yeraltı doğal gaz depolama, piyasada doğal gaz hariç diğer
kaynak veya yakıta dayalı önlisans, doğal gaz piyasasında sıvılaştırılmış
doğal gaz tesisinde yapılacak depolama, petrol piyasasında rafinerici,
piyasada doğal gaza dayalı önlisans ve petrol piyasasında depolama lisansı
başvurularına sırasıyla öncelik verilir.
2) (1) numaralı alt bent hükmü çerçevesinde öncelik
verilen önlisans veya lisans başvurusu ya da başvuruları dışında kalan
başvurular iade edilir veya reddedilir.
c) 13 üncü maddenin üçüncü fıkrası çerçevesinde
duyurusu yapılan önlisans başvurusuna konu yerde Kurul kararıyla piyasada
doğal gaz hariç diğer kaynak veya yakıta dayalı üretim faaliyeti
gösterilmesi yönünde karar alınması ve piyasada doğal gaz hariç diğer
kaynak veya yakıta dayalı üretim faaliyeti göstermek üzere birden fazla
önlisans başvurusu olması halinde, hangi başvuruya ilişkin lisanslama
sürecine devam edileceği aşağıdaki usul ve esaslara göre Kurul kararıyla
belirlenir.
1) Önlisans başvurusuna konu üretim tesisinin
kaynağı ya da yakıt cinsi dikkate alınarak yerli kömür, ithal kömür ve
yenilenebilir enerji kaynağına dayalı başvurulara sırasıyla öncelik
verilir.
2) (1) numaralı alt bent hükmü kapsamında piyasada
farklı yenilenebilir enerji kaynağına dayalı birden fazla başvuru olması
halinde, lisanslama sürecinin devam edeceği başvurunun belirlenmesinde
sırasıyla jeotermal, hidrolik, rüzgar ve güneş enerji kaynaklarına dayalı
başvurulara öncelik verilir.
3) (2) numaralı alt bent hükmü çerçevesinde
belirlenen ilk sıradaki başvuru dışında kalan başvurular iade edilir veya
reddedilir.”
“(3) Önlisans veya üretim lisansı başvurusuna konu
üretim tesisi sahası için lisanssız üretim başvurusu yapılamaz ve yapılması
halinde ilgili başvurular iade edilir.
(4) Üretim lisansı alındıktan sonra, üretim
lisansına konu sahada, malikin kendi arazisi üzerine kuracağı lisanssız
üretim tesisi başvuruları Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından
teknik değerlendirmesi uygun bulunmak ve bahse konu üretim lisansı ile
başka lisanslı üretim tesisini etkilememek kaydıyla kabul edilebilir. Aksi
halde her aşamada reddedilir.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin üçüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Kişisel hak itirazı bakımından
değerlendirilmiş, rüzgar veya güneş enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak
için yapılan önlisans başvuruları, aşağıdaki şekilde değerlendirilir:
a) Önlisans başvurusunda bulunan tüzel kişiler
tarafından her bir tesis için ilan edilen bağlantı noktalarından veya
bağlantı bölgelerinden yalnızca bir bağlantı noktası veya bölgesi ilgili
mevzuat çerçevesinde tercih edilebilir. Başvuruya esas kurulu güç, tercih
edilen bağlantı noktası ve/veya bağlantı bölgesinde ilan edilen kapasiteden
fazla olamaz. Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı önlisans başvurularında,
santral sahasının birden fazla bağlantı bölgesi içinde yer alması halinde,
santral sahasının en fazla yer kapladığı bağlantı bölgesinde yer aldığı
kabul edilir.
b) Önlisans başvurularının ilgili mevzuat
çerçevesinde teknik değerlendirmesinin yapılabilmesi için istenen bilgi ve
belgeler, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğüne gönderilir. Yenilenebilir
Enerji Genel Müdürlüğü teknik değerlendirmeyi tamamlayarak Kuruma bildirir.
Bu kapsamda teknik değerlendirmesi uygun bulunan önlisans başvuruları,
bağlantı görüşlerinin oluşturulması için TEİAŞ’a ve/veya ilgili dağıtım
şirketine gönderilir.
c) Söz konusu başvuru kapsamındaki üretim tesisinin
bağlantı noktası ve gerilim seviyesi, TEİAŞ ve/veya dağıtım lisansı sahibi
tüzel kişi tarafından belirlenir.
ç) Aynı bağlantı noktasına ve/veya aynı bağlantı
bölgesine bağlanmak için ve/veya aynı sahaya birden fazla başvurunun
bulunması halinde, başvurular arasından ilan edilen kapasite kadar sisteme
bağlanacak olanları belirlemek için TEİAŞ tarafından yarışma yapılır.
d) (ç) bendi kapsamına girmeyen başvurularla ilgili
bağlantı görüşleri Kuruma bildirilir ve söz konusu başvuruya ilişkin
önlisans işlemlerine bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Kurum tarafından
devam edilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 16 –
(1) Kurum tarafından yapılan değerlendirme Kurula sunulur ve önlisans
başvurusu Kurul kararıyla sonuçlandırılır.
(2) Bu Yönetmelikte belirtilen yükümlülükleri yerine
getiren tüzel kişiye Kurul kararı ile önlisans verilir ve önlisans sahibi
tüzel kişinin ticaret unvanı ile aldığı önlisans süresi ve önlisansa konu
üretim tesisinin bulunduğu yere ilişkin bilgiler, Kurumun internet
sayfasında duyurulur.
(3) Önlisans başvurusuna ilişkin kişisel hak
itirazları Kurul kararıyla sonuca bağlanır ve itiraz kapsamında gerekli
görülmesi halinde Kurul tarafından başvurunun reddine karar verilebilir.
(4) Önlisans başvuruları aşağıdaki hallerde Kurul
kararı ile reddedilir:
a) TEİAŞ veya ilgili dağıtım şirketi tarafından
uygun bağlantı görüşü verilmeyen başvurular.
b) Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı başvurularda,
üretim tesisinin kurulacağı sahanın maliki tarafından başvuru yapılması
durumunda aynı saha için yapılan diğer başvurular.
c) Önlisans başvurusu kapsamında kurulması
planlanan üretim tesisinin iletim ve/veya dağıtım sistemine bağlantısı ve
sistem kullanımı hakkında, ilgili mevzuat çerçevesinde uygun bağlantı
görüşü oluşturulamayan ve/veya başvuru sahibi tüzel kişi tarafından özel
direkt hat tesis edilmesi tercih edilmeyen başvurular.
ç) Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından
teknik değerlendirmesi uygun bulunmayan başvurular.
d) Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından
ölçüm istasyonunun, üretim tesisine ilişkin bilgi formunda verilen
koordinatlara göre üretim tesisinin kurulacağı önlisans başvurusu yapılan
santral sahası alanında yer almadığı bildirilen başvurular.
(5) Önlisans başvurularının sonlandırılması
aşağıdaki hallerde ilgili ana hizmet birimi tarafından yapılır:
a) Önlisans verilmesi hakkında karar alınmadan
önce, başvurudan vazgeçildiğinin Kuruma bildirildiği başvurular.
b) 6/12/2013 tarihli ve 28843 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Rüzgâr ve Güneş Enerjisine Dayalı Üretim Tesisi Kurmak
Üzere Yapılan Önlisans Başvurularına İlişkin Yarışma Yönetmeliği kapsamında
yarışmayı kazanamadığı Kuruma bildirilen başvurular.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 17 –
(1) Önlisans sahibi tüzel kişi, önlisansa konu üretim tesisinin yatırımına
başlanabilmesi için önlisans süresi içerisinde aşağıdaki iş ve işlemleri
tamamlamakla yükümlüdür:
a) Üretim tesisinin kurulacağı sahanın önlisans
sahibi tüzel kişinin mülkiyetinde olmaması halinde, söz konusu sahanın
mülkiyet veya kullanım hakkının elde edilmesi, hidroelektrik santrallerinde
su tutma alanları ile ilgili olarak kamulaştırma kararının alınması,
nükleer santrallerde üretim tesisinin kurulacağı sahaya ilişkin tahsis
işlemlerinin yapılması.
b) Kurulması planlanan üretim tesisine ilişkin imar
planlarının onaylanması.
c) Üretim tesisinin inşaatına başlanabilmesi için
gerekli olan ön proje veya proje veya kat’i proje onayının alınması.
ç) Bağlantı anlaşması için TEİAŞ veya ilgili
dağıtım şirketine başvurunun yapılması.
d) Rüzgar enerjisine dayalı önlisansa konu üretim
tesisi için Teknik Etkileşim İzninin alınması.
e) Rüzgar, güneş, hidrolik veya jeotermal enerjiye
dayalı başvurular için Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında
gerekli olan kararın alınması.
f) Üretim tesisine ilişkin yapı ruhsatının veya söz
konusu ruhsatın yerine geçecek belgenin alınması veya söz konusu ruhsatın
alınmasına gerek olmadığına ilişkin belgenin sunulması.
g) Önlisansa konu üretim tesisi ile ilgili olarak;
1) Yerli kömüre dayalı üretim tesisleri ile
jeotermal kaynağa dayalı üretim tesisleri için kaynak kullanım hakkına
ilişkin anlaşmanın,
2) Hidrolik kaynağa dayalı üretim tesisleri için
DSİ ile yapılmış Su Kullanım Hakkı Anlaşmasının,
3) Rüzgar veya güneş enerjisine dayalı üretim
tesisleri için TEİAŞ ile imzalanmış RES veya GES Katkı Payı anlaşmasının,
yapılmış olması.
(2) Önlisans sahibi tüzel kişiler, önlisans
verilmesine ilişkin Kurul kararının tebliğ tarihinden itibaren;
a) Rüzgar, güneş, hidrolik veya jeotermal enerjiye
dayalı üretim tesisleri için Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği
kapsamında gerekli olan kararın alınması amacıyla doksan gün içerisinde,
b) Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisleri için
Teknik Etkileşim İzninin alınması amacıyla yüz seksen gün içerisinde,
ilgili kuruma başvurmak zorundadır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18 –
(1) Önlisans aşağıdaki durumlarda tadil edilebilir:
a) Önlisans sahibinin talep etmesi ve talebin uygun
bulunması.
b) Mevzuat değişikliklerinin ve mevzuat
kapsamındaki uygulamaların önlisansa kayıtlı hususlarda değişiklik
gerektirmesi.
(2) Önlisans tadil başvurusu ile ilgili olarak,
a) Tadil başvurusu, Ek-7’de yer alan dilekçeyle
birlikte, “Önlisans ve Lisans İşlemleri İle İlgili Başvurularda Sunulması
Gereken Bilgi ve Belgeler Listesi” uyarınca sunulması gereken belgelerin
ibraz edilmesi suretiyle yapılır.
b) Tadil başvurusu sırasında tüzel kişilerden
istenen belgelerin gereğine uygun olarak teslim edilip edilmediği hakkındaki
inceleme, sunulan belgelerin Kurum evrakına giriş tarihini izleyen on iş
günü içerisinde tamamlanır. Gereğine uygun olarak yapılmadığı tespit edilen
önlisans tadil başvurusundaki eksikliklerin, ilgilisine yapılan tebligattan
itibaren on beş iş günü içerisinde giderilmesi istenir ve söz konusu
eksikliklerin giderilmediği takdirde, başvurunun yapılmamış sayılacağı
ilgili tüzel kişiye bildirilir. Bu çerçevede sunulan bilgi ve belgeler on
iş günü içerisinde incelenir. Başvurudan vazgeçildiğinin Kuruma yazılı
olarak bildirilmesi veya inceleme sonucu eksikliklerin giderilmediğinin
ilgili ana hizmet birimi tarafından tespiti halinde başvuru yapılmamış
sayılır ve bu husus ilgili tüzel kişiye bildirilir. Başvuru sırasında
sunulan belgeler, başvuru sahibinin talebi halinde iade edilir.
c) Eksiksiz olarak yapıldığı tespit edilen
başvurular, başvuru tarihi itibariyle veya (b) bendi kapsamında eksikliklerin
giderilmesine ilişkin bilgi ve belgelerin Kurum evrakına giriş yaptığı
tarih itibariyle, bu madde çerçevesinde değerlendirmeye alınır.
(3) Önlisans süresi, 35 inci maddede belirtilen
mücbir sebepler kapsamında tadil edilebilir.
(4) Önlisansın tadil edilmesine karar verilmesi
halinde bu kapsamdaki yükümlülükler süre tayin edilerek ilgili tüzel kişiye
bildirilir. Bu yükümlülükler, mücbir sebep halleri hariç olmak üzere süresi
içinde yerine getirilmez ise tadil işlemi iptal edilir.
(5) Önlisansa konu üretim tesisinin kurulu gücünün
değiştirilmesi suretiyle önlisans tadili başvurusunda bulunulması halinde,
üretim tesisinin iletim ve/veya dağıtım sistemine bağlantısı ve sistem
kullanımı hakkında 15 inci maddenin ikinci fıkrası hükmü uygulanır. Söz
konusu başvurunun Kurul tarafından uygun bulunması halinde, yeni kurulu
güce göre;
a) Şirket asgari sermayesinin, Kurum tarafından
öngörülen sermaye tutarına artırıldığına ilişkin bilgi ve belgeler ile
teminat tutarının, ilgili Kurul kararında öngörülen tutara artırıldığına
ilişkin bilgi ve belgelerin ilgili Kurul kararında belirlenen süre
içerisinde,
b) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği
kapsamında alınması gerekli olan kararın önlisans süresinin sona ermesine
kadar,
Kuruma sunulması zorunludur.
(6) Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı
önlisans sahibi tüzel kişiler;
a) Önlisanslarında belirlenen sahaların dışına çıkılmaması,
b) Önlisansa dercedilmiş tesis toplam elektriksel
kurulu gücünün değişmemesi,
c) Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı önlisanslar
için, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından yapılan teknik
değerlendirmenin uygun olması,
ç) Beşinci fıkra kapsamında belirlenen ilgili
yükümlülüklerin tamamlanması,
kaydıyla ek mekanik kapasite kurabilirler.
(7) Önlisansa konu üretim tesisi sahasının
değiştirilmek istenmesi ve bu durumun mücbir sebepler veya Kurul tarafından
uygun bulunan haller kapsamında olduğunun tespiti durumunda, talep edilen
değişikliğin üçüncü kişilere ilişkin hak ihlaline yol açmaması,
Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğünün teknik değerlendirmesinin uygun
olması ve bağlantı noktasının veya bağlantı bölgesinin değişmemesi halinde,
söz konusu önlisansta gerekli tadiller yapılabilir.
(8) Önlisansa kayıtlı ünite koordinat ve/veya
santral sahası koordinat bilgilerinin tadil edilmesinin uygun bulunması
halinde;
a) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği
kapsamında alınması gerekli olan kararın,
b) Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisleri Teknik
Etkileşim İzninin,
alınması için kararın tebliğ edildiği tarihten
itibaren bir ay içerisinde ilgili kurumlara başvuru yapılması zorunludur.
(9) İlgili ana hizmet birimi;
a) Önlisans sahibi tüzel kişinin unvan ve nev’i
değişikliğine,
b) (d) bendinde belirtilen hüküm saklı kalmak
koşuluyla, önlisansın özel hükümlerinde yer alan bağlantı noktası ve kurulu
gücü değişmemek kaydıyla, ünite sayısı, ünite gücü, ünite koordinatları, yıllık
elektrik enerjisi üretim miktarı, bulunduğu il, ilçe, mevki ve üretim
tesisi adına,
c) Önlisansın özel hükümlerinde yer alan bildirim
adresi değişikliğine,
ç) Kanunun 6 ncı maddesinin üçüncü fıkrası hükmü
saklı kalmak kaydıyla, tüzel kişilikte doğrudan veya dolaylı pay sahibi
olan gerçek ve tüzel kişilere ait bilgilere,
d) Kurulu gücün, toplamda yüzde onuna kadar
değiştirilmesi kapsamında yapılacak değişikliklere,
ilişkin tadil taleplerini sonuçlandırır. Rüzgar
enerjisine dayalı önlisanslarda (b) bendi kapsamında yapılacak koordinat
değişikliklerinde Teknik Etkileşim İzni ile tesis sahasına komşu
sahalardaki türbin koordinatlarının etkilenmediği yönünde Yenilenebilir
Enerji Genel Müdürlüğünden uygunluk belgesi aranır. (d) bendi kapsamında
belirlenen orana kadar yapılacak tadiller için bu Yönetmeliğin sermaye ve
teminat yükümlülüklerine ilişkin hükümleri uygulanmaz.
(10) Bu madde kapsamında önlisans sahibinin
talebiyle yapılacak tadillerde, tadil hakkındaki kararın ardından önlisans
tadil işlemi, ilgili ana hizmet birimi tarafından gerçekleştirilir. Tadile
ilişkin kararda herhangi bir yükümlülüğün belirlenmesi halinde, söz konusu
yükümlülüğün tadile ilişkin kararın tebliğinin yapıldığı tarihten itibaren
otuz gün veya tadile ilişkin kararda öngörülen süre içerisinde Kuruma
sunulması zorunludur. Belirlenen yükümlülüğün yerine getirilmemesi halinde,
önlisans tadili talebi reddedilmiş sayılır. Önlisans tadili başvurusunun
reddedilmesi halinde, red kararı gerekçesi ile birlikte ilgili tüzel kişiye
bildirilir.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 20 nci
maddesinin üçüncü, altıncı ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(3) Piyasada faaliyet göstermek üzere lisans
başvurusunda bulunacak özel hukuk hükümlerine tabi tüzel kişinin,
a) 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri
doğrultusunda anonim şirket ya da limited şirket olarak kurulmuş olması,
b) Anonim şirket olarak kurulmuş olması halinde,
sermaye piyasası mevzuatına göre borsada işlem görenler dışındaki
paylarının tamamının nama yazılı olması ve hamiline yazılı pay senedi
çıkarmaması,
c) Kendisi ile tüzel kişinin;
1) Doğrudan veya dolaylı payına sahip olan gerçek
veya tüzel kişi veya kişilerin,
2) Yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile limited
şirketlerde müdürlerin, Kanunun 5 inci maddesinin sekizinci fıkrası
kapsamında yasaklı olmaması,
zorunludur.”
“(6) Üretim lisansı başvurusunda, başvuru dilekçesi
ekinde;
a) Başvuru sahibi tüzel kişinin önlisansı
kapsamında 17 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen iş ve işlemlerin
tamamlandığını tevsik eden bilgi ve belgeler,
b) Kaynak türü ve kurulu güç bazında Kurul kararı
ile belirlenen oranlara karşılık gelen tutardan, önlisans kapsamında Kuruma
sunulan teminat tutarının düşülmesi ile bulunan ve üretim tesisi için Kurum
tarafından öngörülen toplam yatırım tutarının yüzde onunu geçmemek
koşuluyla, Kurul kararıyla belirlenen tutarda teminat,
c) Lisansa konu olan üretim tesisinin özellikleri
dikkate alınarak hazırlanan ve üretim tesisinin tamamlanma tarihine kadar
olan süreci kapsayan bir termin programı,
ç) Lisans alma bedelinin Kurum hesabına
yatırıldığına ilişkin belge,
d) Şirket asgari sermayesinin, üretim tesisi için
Kurum tarafından öngörülen toplam yatırım tutarının yüzde yirmisine,
nükleer enerjiye veya yerli kömüre dayalı üretim tesisi kurulması için yapılan
önlisans başvuruları açısından yüzde beşine artırıldığına ve şirket sermaye
miktarının azaltılmasına yönelik esas sözleşme değişikliklerinde Kurumun
onayının alınacağına ilişkin şirket esas sözleşmesi,
e) Pay devirleri ile şirket birleşme ve bölünmeleri
açısından bu Yönetmelikte öngörülen hükümlerin yer verildiği şirket esas
sözleşmesi,
sunulur. Yerli doğal kaynaklar ile yenilenebilir
enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisi kurmak üzere lisans almak için
başvuruda bulunan tüzel kişilerden lisans alma bedelinin sadece yüzde onu
tahsil edilir.”
“(8) 17 nci madde kapsamında belirtilen
yükümlülüklerin tamamlandığına ilişkin bilgi ve belgelerin başvuru
aşamasında sunulması koşuluyla, önlisans almaksızın doğrudan üretim lisansı
başvurusunda bulunulabilir. Üretim lisansı başvurusuna konu üretim
tesisinin geçici kabulünün yapılmış olması halinde, 17 nci madde kapsamında
belirtilen yükümlülükler ile söz konusu başvuru için bu Yönetmeliğin asgari
sermaye ve teminat yükümlülüklerine ilişkin hükümleri uygulanmaz.”
MADDE 11
–
Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 21 –
(1) Başvuru sırasında tüzel kişilerden istenen belgelerin gereğine uygun
olarak teslim edilip edilmediği hakkındaki inceleme, sunulan belgelerin
Kurum evrakına giriş tarihini izleyen on iş günü içerisinde tamamlanır ve
gereğine uygun olarak yapılmadığı tespit edilen lisans başvurularındaki
eksikliklerin on beş iş günü içerisinde giderilmesi istenerek,
giderilmediği takdirde başvuru sırasında sunulan belgelerin iade edileceği
bildirilir. Bu çerçevede sunulan bilgi ve belgeler on iş günü içerisinde
incelenir ve söz konusu süre içerisinde de eksikliklerin giderilmemesi veya
başvurudan vazgeçildiğinin Kuruma yazılı olarak bildirilmesi halinde,
başvuru yapılmamış sayılır ve başvuru sırasında sunulan belgeler iade
edilir.
(2) Lisans başvuru esaslarına göre eksiksiz olarak
yapıldığı tespit edilen başvurular, başvuru tarihi itibariyle, eksik
yapıldığı tespit edilen başvurular ise birinci fıkra kapsamında
eksikliklerin giderilmesine ilişkin bilgi ve belgelerin Kurum evrakına
giriş yaptığı tarih itibariyle, 22 nci madde çerçevesinde değerlendirmeye
alınır.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 24 üncü
maddesinin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci,
dokuzuncu, onuncu ve onbirinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Lisans aşağıdaki durumlarda tadil edilebilir:
a) Lisans sahibinin talep etmesi ve talebin uygun
bulunması.
b) Gelir ve tarife düzenlemesi kapsamında belirlenen
fiyat, parametre, gösterge ve benzeri hususların lisansa derç edilmesine
karar verilmesi veya lisansa derç edilen bu hususlarda değişikliğe
gidilmesi.
c) Mevzuat değişikliklerinin ve mevzuat
kapsamındaki uygulamaların lisansa kayıtlı hususlarda değişiklik gerektirmesi.
(2) Lisans tadil başvurusu ile ilgili olarak,
a) Lisans tadil başvurusu, Ek-7’de yer alan
dilekçeyle birlikte, “Önlisans ve Lisans İşlemleri İle İlgili Başvurularda
Sunulması Gereken Bilgi ve Belgeler Listesi” uyarınca sunulması gereken
belgelerin ibraz edilmesi suretiyle yapılır.
b) Tadil başvurusu sırasında tüzel kişilerden
istenen belgelerin gereğine uygun olarak teslim edilip edilmediği
hakkındaki inceleme, sunulan belgelerin Kurum evrakına giriş tarihini
izleyen on iş günü içerisinde tamamlanır. Gereğine uygun olarak yapılmadığı
tespit edilen lisans tadil başvurusundaki eksikliklerin ilgilisine yapılan
tebliğ tarihinden itibaren onbeş iş günü içerisinde giderilmesi istenir ve
söz konusu eksikliklerin giderilmediği takdirde, başvurunun yapılmamış
sayılacağı ilgili tüzel kişiye bildirilir. Bu çerçevede sunulan bilgi ve
belgeler on iş günü içerisinde incelenir. Başvurudan vazgeçildiğinin Kuruma
yazılı olarak bildirilmesi veya inceleme sonucu eksikliklerin giderilmediğinin
ilgili ana hizmet birimi tarafından tespiti halinde başvuru yapılmamış
sayılır ve bu husus ilgili tüzel kişiye bildirilir. Başvuru sırasında
sunulan belgeler, başvuru sahibinin talebi halinde iade edilir.
c) Eksiksiz olarak yapıldığı tespit edilen
başvurular, başvuru tarihi itibariyle veya (b) bendi kapsamında eksikliklerin
giderilmesine ilişkin bilgi ve belgelerin Kurum evrakına giriş yaptığı
tarih itibariyle, bu madde çerçevesinde değerlendirmeye alınır.
ç) Dağıtım ile tedarik ve piyasa işletim lisansı
tadil başvuruları için Kurum tarafından yapılan değerlendirmede temel
olarak aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
1) Tüketici haklarının korunması ile rekabetin ve
piyasanın gelişimine olan etki.
2) Başvuruda bulunan tüzel kişi ile tüzel kişilikte
yüzde on ve üzerinde, halka açık şirketlerde yüzde beş ve üzerinde doğrudan
veya dolaylı pay sahibi olan kişilerin varsa, piyasadaki deneyim ve
performansları.
3) Başvuru hakkında ilgili kuruluşlardan alınan
görüşler ve/veya ilgili tüzel kişi hakkında yürütülmekte olan veya sonuçlandırılmış
olan işlemler.
(3) Üretim tesisinin kurulması sürecinde;
a) Mücbir sebep halleri ile Kurul tarafından uygun
bulunan hallerin bulunması,
b) Söz konusu durumların üretim tesisinin
kurulmasını doğrudan etkilemesi veya etkileyebilecek nitelikte olması,
c) Lisansta belirlenen tesis tamamlanma süresi
içerisinde gerekçeleri ve belgeleriyle birlikte Kuruma başvurulması,
hallerinde, tesis tamamlama süresinin uzatılması
suretiyle lisans tadil edilebilir. Ancak, üretim tesisi yatırımının, geri
dönülemez noktaya geldiğinin tespiti halinde (c) bendinde öngörülen süre
koşulu aranmaz.
(4) Lisansa konu üretim tesisinin kurulu gücünün
değiştirilmesi suretiyle lisans tadili başvurusunda bulunulması halinde,
üretim tesisinin iletim ve/veya dağıtım sistemine bağlantısı ve sistem
kullanımı hakkında 15 inci maddenin ikinci fıkrası hükmü uygulanır. Söz
konusu başvurunun Kurul tarafından uygun bulunması halinde, uygun bulma
kararının ilgili tüzel kişiye tebliğ edildiği tarihten itibaren;
a) Şirket asgari sermayesinin, yeni kurulu güce
göre, Kurum tarafından öngörülen sermaye tutarına artırıldığına ilişkin
bilgi ve belgelerin,
b) Revize edilmiş ilgili kaynak kullanım hakkı
anlaşmasına veya söz konusu anlaşmanın revize edilmesine gerek olmadığına
ilişkin bilgi ve belgelerin,
c) Teminat tutarının, yeni kurulu güce göre, ilgili
Kurul kararında öngörülen tutara artırıldığına ilişkin bilgi ve belgelerin,
ç) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği
kapsamında alınması gerekli olan kararın,
doksan gün veya ilgili kararda belirtilen süre
içerisinde Kuruma sunulması zorunludur. Bu fıkradaki diğer yükümlülüklerin
doksan gün içerisinde yerine getirilmesi kaydıyla, Çevresel Etki
Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında Çevresel Etki Değerlendirmesine tabi
projeler için alınan Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu Kararının, mücbir
sebepler dışında, bir yıl içerisinde Kuruma sunulması zorunludur. Bu fıkra
kapsamındaki yükümlülüklerin süresi içerisinde yerine getirilmesi kaydıyla,
lisans tadili ilgili ana hizmet birimi tarafından gerçekleştirilir. Ancak,
söz konusu yükümlülüklerin süresi içerisinde yerine getirilmemesi halinde,
tadil başvurusu reddedilmiş sayılır.
(5) Rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak
amacıyla alınan lisanslar kapsamındaki tesisler için kapasite artışı,
modernizasyon, yenileme yatırımları ve tadilatlara;
a) TEİAŞ ve ilgili dağıtım şirketinden alınan tadil
kapsamındaki bağlantı görüşünün olumlu olması,
b) Kuruma yapılan ilk lisans başvurusundaki sahada
başka lisans başvurusu olmaması,
c) Kapasite artışı sonunda oluşacak yeni güç için
mevcut iletim veya dağıtım hattı ile mevcut bağlantı noktası ve gerilim
seviyesinin kullanılması,
ç) Lisansa derç edilen üretim tesisi sahasının
dışına çıkılmaması,
kaydıyla izin verilir. Bu fıkra kapsamında Kuruma,
üretim tesisinin lisansa derç edilmiş elektriksel gücün tamamının geçici
kabulünün yapıldığı tarihten sonra başvurulabilir.
(6) Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim
lisansı sahibi tüzel kişiler, lisanslarında belirlenen sahaların dışına
çıkılmaması, işletme anında sisteme verilen gücün lisanslarında belirtilen
kurulu gücü aşmaması ve kaynak türüne göre teknik değerlendirmesinin
gerekmesi halinde Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından teknik
değerlendirmesinin uygun bulunması ile dördüncü fıkra kapsamında belirlenen
ilgili yükümlülüklerin tamamlanması kaydıyla ek kapasite kurabilir.
(7) Lisans sahibinin talebiyle yapılacak
tadillerde, tadil hakkındaki kararın ardından lisans tadil işlemi ilgili
ana hizmet birimi tarafından gerçekleştirilir. Tadil kararında herhangi bir
yükümlülüğün belirlenmesi halinde, söz konusu yükümlülüklerin tadil
kararının tebliğinin yapıldığı tarihten itibaren otuz gün veya tadil
kararında öngörülen süre içerisinde Kuruma sunulması zorunludur. Bu
yükümlülüğün yerine getirilmemesi halinde, lisans tadili talebi reddedilmiş
sayılır.”
“(9) Üretim lisansına konu üretim tesisi sahasının
değiştirilmek istenmesi ve bu durumun mücbir sebepler veya Kurul tarafından
uygun bulunan haller kapsamında olduğunun tespiti durumunda, talep edilen
değişikliğin üçüncü kişilere ilişkin hak ihlaline yol açmaması, bağlantı
noktasının veya bağlantı bölgesinin değişmemesi ve Yenilenebilir Enerji
Genel Müdürlüğü tarafından yapılan teknik değerlendirmenin uygun olması
hallerinde, söz konusu lisansta gerekli tadiller yapılabilir.
(10) Yapılan değerlendirme sonucu ilgili mevzuat
açısından uygun görülen lisans tadil başvurusu, ilgisine göre Kurul ya da
ilgili ana hizmet birimi tarafından sonuçlandırılır.
(11) Aşağıda belirtilen konulardaki lisans tadili
talepleri, ilgili ana hizmet birimi tarafından sonuçlandırılır:
a) Tarifesi düzenlemeye tabi tüzel kişiler dışında,
lisans sahibi tüzel kişinin unvan ve nev’i değişikliği.
b) (e) bendi hükmü saklı kalmak koşuluyla, lisansların
özel hükümlerinde yer alan bağlantı noktası ve kurulu gücü değişmemek
kaydıyla, ünite sayısı, ünite gücü, ünite koordinatları, yıllık elektrik
enerjisi üretim miktarı, bulunduğu il, ilçe, mevki ve üretim tesisi adı.
c) Lisansların özel hükümlerinde yer alan bildirim
adresi değişikliği.
ç) Tüzel kişilikte doğrudan veya dolaylı pay sahibi
olan gerçek ve tüzel kişilere ait bilgiler.
d) Rüzgar enerjisine dayalı üretim lisanslarında
komşu sahalardaki türbin koordinatlarının etkilenmediği yönünde Yenilenebilir
Enerji Genel Müdürlüğünden alınacak uygunluk belgesi ve Teknik Etkileşim
İznine binaen yapılan üretim tesisi sahası içerisindeki türbin
koordinatlarına ait bilgilerin değiştirilmesi.
e) Lisans özel hükümlerinde yer alan kurulu gücün,
toplamda yüzde onuna kadar değiştirilmesi kapsamında yapılacak
değişiklikler. Bu bent kapsamında yapılacak tadiller için, bu Yönetmeliğin
sermaye ve teminat yükümlülüklerine ilişkin hükümleri uygulanmaz.”
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 27 nci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 27 –
(1) Lisans sahibi tüzel kişilerin ilgili mevzuat hükümlerine aykırı
davranması durumunda, fiilin niteliğine göre Kanunun 16 ncı maddesinde
öngörülen yaptırımlar uygulanır.
(2) Üretim lisansı, mücbir sebep halleri ile lisans
sahibinden kaynaklanmayan haklı sebepler dışında üretim tesisinin ilgili
lisansta belirlenen inşaat süresi içerisinde kurulmaması veya kalan süre
içerisinde kurulamayacağının tespit edilmesi hallerinde iptal edilir.
(3) Lisansı iptal edilen tüzel kişi, bu tüzel
kişilikte yüzde on veya daha fazla paya sahip ortaklar ile lisans iptal
tarihinden önceki bir yıl içerisinde görevden ayrılmış olanlar dahil,
yönetim kurulu başkan ve üyeleri, limited şirketlerde müdürler, lisans
iptalini takip eden üç yıl süreyle, mevcut önlisansları kapsamındaki üretim
lisansı başvuruları hariç olmak üzere, önlisans ve lisans alamaz, önlisans
ve lisans başvurusunda bulunamaz, önlisans ve lisans başvurusu yapan tüzel
kişiliklerde doğrudan veya dolaylı pay sahibi olamaz, yönetim kurullarında
görev alamaz. Önlisans ve lisans başvurusundan sonra bir tüzel kişinin
ortakları ve yönetim kurulu başkan ve üyeleri, limited şirketlerde müdürlere
ilişkin yasaklılık halinin olması halinde, bu aykırı durumun giderilmesi
için doksan gün süre verilir. Aykırılığın giderilmemesi halinde ilgili
başvuru Kurul kararı ile reddedilir.
(4) Bu maddede belirtilenler dışında, lisans iptali
ile ilgili olarak Kanunun 16 ncı maddesi hükümleri uygulanır.
(5) Nükleer enerjiye dayalı üretim tesisine ilişkin
inşaat lisansı ve/veya işletme lisansı başvurularının olumlu sonuçlanmaması
ya da mevcut inşaat lisansı ve/veya işletme lisansının iptal edilmesi
durumunda, ilgili üretim lisansı iptal edilir.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin 29 uncu
maddesinin dördüncü fıkrasının (ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“ç) OSB’ler hariç olmak üzere, bir önceki yıla ait
yıllık faaliyet raporu hazırlar ve her yılın Mayıs ayı sonuna kadar Kuruma
sunar ve kendi internet sayfasında yayımlar.”
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğin 30 uncu
maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“e) Rüzgar enerjisine dayalı üretim lisansı sahibi
tüzel kişiler; kriz, gerginlik ve harp durumlarında Genel Kurmay Başkanlığı
ve/veya MİT Müsteşarlığı tarafından talep edildiğinde Genelkurmay
Başkanlığının sorumluluğunda işletilen Haberleşme, Seyrüsefer ve Radar
Sistemlerine ve/veya MİT Müsteşarlığının sorumluluğunda işletilen
sistemlere etkisi olduğu tespit edilen türbinlere ilişkin talep edilen
tedbirleri yerine getirmek,”
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin 31 inci
maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“r) TS EN ISO 9001, TS ISO 10002, TS 18001 ve TS EN
ISO 14001 standartları için Türk Akreditasyon Kurumuna akredite olmuş bir
belgelendirme kurumu tarafından verilen uygunluk belgelerini Kuruma sunmak,”
MADDE 17
– Aynı Yönetmeliğin 32 nci
maddesinin üçüncü fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiş ve aynı maddenin
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“h) Lisans alma tarihinden itibaren yirmidört ay
içerisinde TS EN ISO 9001, TS ISO 10002 ve TS 18001 standartları için Türk
Akreditasyon Kurumuna akredite olmuş bir belgelendirme kurumu tarafından
verilen uygunluk belgelerini Kuruma sunmak,
ı) İşlettiği veya mali uzlaştırma işlemlerini
yürüttüğü organize toptan elektik piyasalarına ilişkin piyasa izleme ve
buna ilişkin raporlama faaliyetlerini ilgili mevzuat uyarınca yerine
getirmek,”
“(4) TEİAŞ piyasa işletim lisansı kapsamında
dengeleme güç piyasası ve yan hizmetler piyasasının işletilmesi, ilgili
mevzuat uyarınca izlenmesi ve raporlanması ile yükümlüdür.”
MADDE 18
– Aynı Yönetmeliğin 33 üncü
maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“z) Lisans alma tarihinden itibaren yirmi dört ay
içerisinde TS EN ISO 9001, TS ISO 10002, TS 18001 ve TS EN ISO 14001 standartları
için Türk Akreditasyon Kurumuna akredite olmuş bir belgelendirme kurumu
tarafından verilen uygunluk belgelerini Kuruma sunmak,”
MADDE 19
– Aynı Yönetmeliğin 34 üncü
maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“ğ) Lisans alma tarihinden itibaren yirmi dört ay
içerisinde TS EN ISO 9001, TS ISO 10002 ve TS ISO/IEC 27001 standartları
için Türk Akreditasyon Kurumuna akredite olmuş bir belgelendirme kurumu
tarafından verilen uygunluk belgelerini Kuruma sunmak,”
MADDE 20
– Aynı Yönetmeliğin 43 üncü
maddesinin üçüncü, dokuzuncu ve onuncu fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(3) Önlisans ve lisans alma, lisans yenileme,
önlisans ve lisans sureti çıkartma ile önlisans ve lisans tadili bedelleri
peşin olarak ödenir. Aynı tadil başvurusunda farklı konuların bulunması
halinde, söz konusu başvuru kapsamında Kurul ve ilgili ana hizmet birimi
tarafından sonuçlandırılacak tadiller için ayrı tadil bedelleri alınır.”
“(9) Üretim lisanslarında tesis tamamlanma
süresinin uzatılmasına ilişkin tadillerde, lisansa konu tesis için içerisinde
bulunulan yıl itibarıyla geçerli olan lisans alma bedeli kadar tutar,
lisans tadil bedeli olarak alınır.
(10) Değerlendirmeye alınmış olan önlisans ve
lisans başvuruları ile anılan lisansların tadil başvurularının reddedilmesi
veya söz konusu başvurulardan vazgeçilmesi halinde, Kuruma ödenmiş olan
önlisans veya lisans alma bedelleri ile tadil bedelleri iade edilmez.”
“(11) Lisansının sona erdirilmesi talebi uygun
bulunan tüzel kişi, ikinci fıkra kapsamında ödenmesi gereken yıllık lisans
bedelinin ödendiğine ilişkin belgeyi, ilgili Kurul kararında belirtilen
süre içerisinde Kuruma sunmakla yükümlüdür.
(12) Mevzuatın değişikliklerinin ve mevzuat
uygulamalarının gerektirdiği tadiller için önlisans ve lisans tadil bedeli
alınmaz.”
MADDE 21
– Aynı Yönetmeliğin 45 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Teminatın
iadesi ve irat kaydedilmesi
MADDE 45
– (1) Önlisans başvurularında, 12
nci madde kapsamında Kuruma sunulan teminat,
a) Aşağıdaki hallerde ilgili tüzel kişiye iade
edilir:
1) (b) bendinin (6) numaralı alt bendi hükmü saklı
kalmak üzere, önlisans başvurusundan vazgeçilmesi veya önlisans
başvurusunun reddedilmesi.
2) Önlisansın, önlisans sahibi tüzel kişiden
kaynaklanmayan bir nedenle sona erdirilmesi.
b) Aşağıdaki hallerde irat kaydedilir:
1) Önlisans sahibinin 20 nci maddede belirtilen
süre içerisinde üretim lisansı başvurusunda bulunmaması.
2) Önlisans sahibinin, önlisans süresinde yerine getirmesi
gereken yükümlülüklerini süresi içerisinde yerine getirmemesi.
3) Bu fıkranın (a) bendinin (2) numaralı alt
bendinde belirtilen durumlar dışında, önlisansın, önlisans sahibi tüzel
kişinin talebiyle sona ermesi veya Kurul kararıyla iptal edilmesi.
4) 21 inci madde kapsamında lisans başvurusunun
yapılmamış sayılmasına karar verilmesi.
5) Lisans başvurusu değerlendirmeye alındıktan
sonra başvurudan vazgeçilmesi veya mücbir sebep halleri ile başvuru
sahibinden kaynaklanmayan haklı sebepler dışında bir sebeple başvurunun
reddedilmesi.
6) Rüzgar ve güneş enerjisine dayalı önlisans
başvurularında TEİAŞ tarafından yapılan yarışma sonucunda bağlantı hakkını
elde eden tüzel kişilerin mücbir sebep halleri ile başvuru sahibinden
kaynaklanmayan haklı sebepler dışında bir sebeple önlisans başvurusundan
vazgeçmesi veya önlisans başvurusunun reddedilmesi.
(2) Lisans başvurularında, 20 nci madde kapsamında
Kuruma sunulan teminat aşağıdaki hallerde iade edilir:
a) Lisans başvurusundan vazgeçilmesi veya
başvurunun reddedilmesi halinde.
b) Lisansa konu üretim tesisinin;
1) Tamamının geçici kabulünün yapıldığının tevsiki
halinde,
2) Geçici kabulü yapılmayan kısım için 20 nci madde
uyarınca belirlenen tutarda yeni teminatın Kuruma sunulması kaydıyla, kısmi
geçici kabulünün yapıldığının tevsiki halinde.
(3) Üretim lisansları ile ilgili olarak, 20 nci
madde kapsamında Kuruma sunulan teminat, mücbir sebep halleri ile lisans
sahibinden kaynaklanmayan haklı sebepler dışında;
a) Üretim tesisinin lisansta belirlenen inşaat süresi
içerisinde kurulmaması,
b) Üretim tesisinin kalan süre içerisinde
kurulamayacağının tespit edilmesi,
c) Lisansın, üretim tesisinin geçici kabulü
yapılmadan önce herhangi bir nedenle iptal edilmesi,
halinde irat kaydedilir.
(4) Önlisans veya lisansa derç edilmiş bulunan
kurulu gücün düşürülmesi suretiyle önlisans veya lisansın tadil edilmesinin
talep edilmesi halinde;
a) Tadil talebinin gerekçesinin mücbir sebep ya da
gerekçeleri Kurul tarafından uygun bulunan haller kapsamında bulunması
durumunda, tadil sonucunda önlisans veya lisansa derç edilecek kurulu güce
karşılık gelen tutarda yeni teminatın Kuruma sunulması kaydı ile mevcut
teminat iade edilir.
b) (a) bendinde belirtilen haller dışında, Kuruma
sunulmuş bulunan teminat önlisans süresince veya üretim tesisinin geçici
kabulü yapılıncaya kadar iade edilmez.”
MADDE 22
– Aynı Yönetmeliğin 48 inci
maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi ve aynı maddenin üçüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b) SCADA’nın işletilmesi ile ilgili mevzuat uyarınca
proje onayı ve kabul işlemleri, üretim ve tüketim tesislerinin dağıtım
sistemine bağlantısı ile ilgili görüşlerin verilmesi ve 21/12/2012 tarihli
ve 28504 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Dağıtımı ve Perakende
Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği kapsamındaki yükümlülüklerin
yerine getirilmesi,”
“(3) Görevli tedarik şirketleri;
a) Faturalandırma ve tahsilat işlemleri ile
tüketici hizmetleri merkezlerinin tüketicilere yönelik çağrı hizmetleri
için,
b) Nüfusu elli binin altında olan ilçelerde
tüketici hizmetleri merkezlerinin tüm faaliyetleri için,
hizmet alımı yapabilirler. Görevli tedarik
şirketleri hizmet alımına ilişkin uygulamasını, her yıl, Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından yayımlanan nüfus sayılarını esas alarak takip eden yılın
sonuna kadar bu fıkra hükmüne uygun hale getirir.”
MADDE 23
– Aynı Yönetmeliğin 50 nci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Tedarik lisansı sahibi özel sektör tüzel
kişilerinin, üretim lisansı sahibi tüzel kişilerden, ithalat faaliyetinde
bulunan diğer tedarik lisansı sahibi tüzel kişilerden ve ithalat kapsamında
satın alacağı elektrik enerjisi miktarı toplamı, bir önceki yıl ülke
içerisinde tüketilen elektrik enerjisi miktarının yüzde yirmisini geçemez.
Ayrıca, söz konusu özel sektör tüzel kişilerinin nihai tüketiciye satışını
gerçekleştireceği elektrik enerjisi miktarı da bir önceki yıl ülke
içerisinde tüketilen elektrik enerjisi miktarının yüzde yirmisini geçemez.
Ancak görevli tedarik şirketinin lisanssız elektrik üretimine ilişkin
ilgili mevzuat kapsamında satın almakla yükümlü olduğu enerji miktarı, bu
oranların hesabında dikkate alınmaz.”
MADDE 24
– Aynı Yönetmeliğin 52 nci
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(1) OSB’ler hariç olmak üzere, tarifesi
düzenlemeye tabi faaliyet yürüten lisans sahibi tüzel kişiler, bir önceki
yıla ait yıllık faaliyet raporu hazırlamak ve her yılın Mayıs ayı sonuna
kadar kendi internet sitelerinde yayımlamak ve Kuruma sunmakla yükümlüdür.
Söz konusu raporda yer alması gereken asgari bilgiler, Kurul kararı ile
belirlenir.”
“(4) Lisans sahibi tüzel kişiler, faaliyetlerine
ilişkin Kuruma yapacakları bildirimleri 27/5/2014 tarihli ve 29012 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Enerji Piyasası Bildirim Yönetmeliği hükümlerine
göre yapar.”
MADDE 25
– Aynı Yönetmeliğin 57 nci
maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Lisans alınıncaya kadar veraset ve iflas
nedenleri dışında önlisans sahibi tüzel kişinin ortaklık yapısının doğrudan
veya dolaylı olarak değişmesi, paylarının devri veya payların devri
sonucunu doğuracak iş ve işlemler yapılamaz. Bu hüküm;
a) Halka açık olan payları ile sınırlı olmak üzere,
halka açık tüzel kişilere ve halka açık tüzel kişi ortağı bulunan tüzel
kişinin, söz konusu ortağının halka açık olan paylarından kaynaklanan
ortaklık yapısı değişikliklerine,
b) Uluslararası antlaşmalar kapsamında kurulması
öngörülen tesisler için önlisans verilen tüzel kişilere,
c) Önlisans sahibi bir tüzel kişinin ortaklık
yapısında, yurt dışında kurulmuş olan ortakların ortaklık yapılarında
oluşan değişiklikler sebebiyle gerçekleşen dolaylı pay sahipliği
değişikliklerine,
ç) Önlisans sahibi tüzel kişi ile bu tüzel kişinin
doğrudan veya dolaylı tüzel kişi ortaklarının paylarının halka arz edilmesi
kapsamında, söz konusu önlisans sahibi tüzel kişinin ortaklık yapısında
oluşacak doğrudan veya dolaylı ortaklık yapısı değişikliklerine,
d) Pay sahiplerinin rüçhan haklarının kullanımına bağlı
olarak önlisans sahibi tüzel kişinin mevcut ortakları arasında oluşan pay
değişiklikleri sebebiyle, söz konusu önlisans sahibi tüzel kişinin ortaklık
yapısında gerçekleşen doğrudan veya dolaylı ortaklık yapısı
değişikliklerine,
uygulanmaz.
(2) Lisans sahibi bir tüzel kişinin sermayesinin
yüzde on veya daha fazlasını temsil eden payların, halka açık şirketlerde
ise yüzde beş veya daha fazlasını temsil eden payların, doğrudan veya
dolaylı olarak bir gerçek veya tüzel kişi tarafından edinilmesi ile yukarıda
belirtilen sermaye payı değişikliklerinden bağımsız olarak tüzel kişinin
ortaklık yapısında kontrolün değişmesi sonucunu veren pay devirleri veya bu
sonucu doğuran diğer işlemler ile tarifesi düzenlemeye tabi lisans sahibi
tüzel kişilerin payları üzerinde rehin tesis edilmesi ile bu tüzel kişilere
ilişkin hesap rehni tesis edilmesi, her defasında onaya tabidir. Piyasa
işletim lisansı sahibi tüzel kişilerin ortaklık yapılarında, yukarıda
belirtilen sermaye payı değişikliklerinden bağımsız olarak, ayrıca, her
türlü doğrudan pay değişiklikleri onaya tabidir. Onay, tarifesi düzenlemeye
tabi faaliyet yürüten lisans sahibi tüzel kişiler için Kurul, diğerleri
için ilgili ana hizmet birimi tarafından verilir. Bu fıkra hükmü halka açık
olan payları ile sınırlı olmak üzere, halka açık tüzel kişilere ve halka
açık tüzel kişi ortağı bulunan tüzel kişinin, söz konusu ortağının halka
açık olan paylarından kaynaklanan ortaklık yapısı değişikliklerine
uygulanmaz. Bu fıkra kapsamında onay alınmasını gerektirmeyen diğer değişiklikler
Kuruma bildirilir ve bu değişiklikler için gerekmesi halinde lisans tadil
talebinde bulunulur.”
MADDE 26
– Aynı Yönetmeliğin 59 uncu
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(1) Lisans sahibinin kendi veya diğer bir tüzel
kişi bünyesinde tüm aktif ve pasifleri ile birlikte birleşmek istemesi
halinde, birleşme işlemi hakkında, birleşme işlemi gerçekleşmeden önce,
Kurul onayı alınması zorunludur.”
“(10) Birleşme veya bölünmeye onay verilmesi
kararında herhangi bir yükümlülüğe yer verilmesi halinde söz konusu
yükümlülüğün yerine getirilmesi için süre tayin edilir. Süresi içerisinde
yükümlülükleri yerine getiren tüzel kişiye eskisinin devamı mahiyetinde
yeni üretim lisansı verilir. Yükümlülüklerin mücbir sebep halleri dışında
öngörülen süre içerisinde yerine getirilememesi halinde onay işlemi Kurul
kararıyla iptal edilir.”
MADDE 27
– Aynı Yönetmeliğin geçici 5 inci
maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
aynı fıkranın (ç) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
“c) Duyurusu yapılan önlisans başvurusuna konu
yerde Kurul kararıyla piyasada doğal gaz hariç diğer kaynak veya yakıta
dayalı üretim faaliyeti gösterilmesi yönünde karar alınması ve piyasada
doğal gaz hariç diğer kaynak veya yakıta dayalı üretim faaliyeti göstermek
üzere birden fazla önlisans başvurusu olması halinde, hangi başvuruya
ilişkin lisanslama sürecine devam edileceği aşağıdaki usul ve esaslara göre
Kurul kararıyla belirlenir:
1) Önlisans başvurusuna konu üretim tesisinin
kaynağı ya da yakıt cinsi dikkate alınarak yerli kömür, ithal kömür ve
yenilenebilir enerji kaynağına dayalı başvurulara sırasıyla öncelik
verilir.
2) (1) numaralı alt bent hükmü kapsamında piyasada
farklı yenilenebilir enerji kaynağına dayalı birden fazla başvuru olması
halinde, lisanslama sürecinin devam edeceği başvurunun belirlenmesinde
sırasıyla jeotermal, hidrolik, rüzgar ve güneş enerji kaynaklarına dayalı
başvurulara öncelik verilir.
3) (2) numaralı alt bent hükmü çerçevesinde
belirlenen ilk sıradaki başvuru dışında kalan başvurular iade edilir veya
reddedilir.”
MADDE 28
– Aynı Yönetmeliğin geçici 8 inci
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla,
başvuru ile değerlendirme aşamasında olan üretim lisansı başvuruları,
önlisans başvurusu olarak kabul edilir ve söz konusu başvurular, bu
Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır. Önlisans başvurusunun
değerlendirmesinin sonuçlandırılabilmesi için, başvuru sahibi tüzel
kişinin, 15 inci maddenin ikinci fıkrası kapsamında bağlantı ve sistem
kullanımı hakkındaki görüşleri kabul ve taahhüt ettiğine ilişkin belgeyi
Kuruma sunma tarihinden veya söz konusu görüşleri kabul ve taahhüt etmiş
sayıldığı tarihten sonra, başvuru sahibi tüzel kişiye bildirimde bulunulur.
Bu bildirimde, başvuru sahibi tüzel kişiye, bildirimden itibaren doksan gün
içerisinde, 12 nci maddenin beşinci fıkrası kapsamında belirlenecek olan
yükümlülükleri tamamlaması koşuluyla Kurul kararıyla önlisans verileceği
bildirilir. İlgili tüzel kişinin, bu süre içerisinde yükümlülüklerini
tamamlayamaması veya başvurudan vazgeçildiğinin Kuruma yazılı olarak
bildirilmesi halinde, söz konusu tüzel kişinin başvurusu Kurul kararı ile
reddedilir ve ilgili başvuru kapsamında Kuruma sunulan teminat mektubu iade
edilir.”
MADDE 29
– Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki
geçici maddeler eklenmiştir.
“Önlisans
başvuruları için Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında
alınması gerekli olan karar
GEÇİCİ
MADDE 20 – (1) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla rüzgar, güneş, hidrolik ve jeotermal
enerjiye dayalı önlisans başvuruları hariç olmak üzere;
a) Önlisans başvurusu değerlendirme aşamasında
bulunan tüzel kişilere, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında
alınması gerekli olan kararın Kuruma sunulması için bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren yirmi dört ay süre verilir.
b) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği
kapsamında alınması gerekli karar, başvuru dosyasında Kuruma sunulmamış olan
önlisans başvurularından, henüz değerlendirmeye alınmamış olanlar iade
edilir.
(2) Birinci fıkranın (a) bendi kapsamında Çevresel
Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında alınması gerekli olan kararın,
mücbir sebepler dışında süresi içerisinde Kuruma sunulmaması halinde, söz
konusu başvuru Kurul kararıyla reddedilerek teminatı iade edilir.
Mevcut
lisans sahiplerinin standartlara ilişkin yükümlülükleri
GEÇİCİ
MADDE 21 – (1) TEİAŞ 31 inci
maddenin ikinci fıkrasının (r) bendi kapsamındaki yükümlülüklerini, piyasa
işletim lisansı sahibi tüzel kişiler 32 nci maddenin üçüncü fıkrasının (h)
bendi kapsamındaki yükümlülüklerini, dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiler
33 üncü maddenin ikinci fıkrasının (z) bendi kapsamındaki yükümlülüklerini,
görevli tedarik şirketleri ise 34 üncü maddenin dördüncü fıkrasının (h)
bendi kapsamındaki yükümlülüklerini, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren yirmi dört ay içerisinde tamamlamakla yükümlüdür.
Kayıtlı
elektronik posta adresi sunma yükümlülüğü
GEÇİCİ
MADDE 22 – (1) Önlisans veya
lisans sahibi tüzel kişiler ile önlisans veya lisans başvurusunda bulunan
tüzel kişilerden kayıtlı elektronik posta adreslerini Kuruma sunmamış olan
tüzel kişiler, kayıtlı elektronik posta adreslerini bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren iki ay içerisinde Kuruma sunmakla yükümlüdür. Bu
yükümlülüğü yerine getirmeyen tüzel kişiler hakkında Kanunun 16 ncı
maddesinde yer alan iligili hükümler uygulanır.
Rüzgar
enerjisine dayalı önlisans başvuruları
GEÇİCİ
MADDE 23 – (1) 2017 yılı için rüzgar
enerjisine dayalı üretim tesisi kurmak amacıyla yapılacak önlisans
başvuruları aşağıdaki usule uygun olarak alınır:
a) TEİAŞ, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üç ay içerisinde Kanunun 23 üncü maddesi çerçevesinde, 2017 yılı
için, takip eden beş yıl için ve takip eden on yıl için olmak üzere,
bağlantı noktasına göre ve/veya bölgesel bazda, sisteme bağlanabilecek
rüzgar enerjisine dayalı üretim tesisi kapasitesini Kuruma bildirir ve
internet sitesinde yayımlar.
b) (a) bendi çerçevesinde Kuruma bildirilen
bağlanabilir üretim tesisi kapasitesi çerçevesinde, söz konusu bildirim
tarihinden itibaren on altı ay sonrasına tekabül eden ayın ilk beş iş
gününde rüzgar enerjisine dayalı önlisans başvuruları Kurum tarafından
alınır.”
MADDE 30
– Aynı Yönetmeliğin Ek-1 ve
Ek-2’si ekteki şekilde değiştirilmiş ve ekteki Ek-7 eklenmiştir.
MADDE 31
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 32 –
Bu Yönetmelik hükümlerini Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
2/11/2013
|
28809
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
28/1/2014
|
28896
|
2-
|
26/12/2014
|
29217
|
3-
|
4/2/2015
|
29257
|
Ekler için tıklayınız
|