Adalet Bakanlığından:
ADALET BAKANLIĞI PERSONEL EĞİTİM MERKEZLERİ VE
EĞİTİM
KURULUNUN KURULUŞ VE GÖREVLERİ İLE ÇALIŞMA USUL VE
ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Adalet Bakanlığı
personel eğitim merkezleri ve Eğitim Kurulunun kuruluş ve görevleri ile
çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Adalet Bakanlığı personel
eğitim merkezlerini ve Eğitim Kurulunu kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 29/3/1984
tarihli ve 2992 sayılı Adalet Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 34/A
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Adalet Bakanını,
b) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
c) Başkan: Bakanlık Eğitim Dairesi Başkanını,
ç) Başkanlık: Bakanlık Eğitim Dairesi Başkanlığını,
d) Eğitim gören: Ceza infaz kurumları ve
tutukevleri personeli eğitim merkezlerinde eğitim gören personel hariç
olmak üzere; hizmet öncesi eğitim alan kişileri, adaylık eğitimi ve hizmet
içi eğitim alan Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelini ve eğitim ve
öğretim hizmetlerinden faydalanması uygun görülen diğer kişileri,
e) Eğitim Kurulu: Eğitim merkezlerinde yürütülecek
eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin temel ilkeleri belirlemek amacıyla
kurulan kurulu,
f) Eğitim merkezi: Başkanlığa bağlı olarak kurulan
personel eğitim merkezlerini,
g) Eğitim merkezi müdürü: Eğitim merkezinde müdür
olarak görev yapan hâkim ve savcıları,
ğ) Eğitim merkezi müdür yardımcısı: Eğitim
merkezinde müdür yardımcısı olarak görev yapan hâkim ve savcıları,
h) Eğitim programı: Yıllık eğitim planı kapsamında
verilecek eğitim ve öğretimin hedeflerini, içeriğini, yöntemini, araç
gereçlerini ve değerlendirilmesini içeren programı,
ı) Öğretim görevlisi: Eğitim merkezinde Bakanlık
tarafından ders vermekle görevlendirilen kişileri,
i) Öğretim Kurulu: Eğitim merkezinde oluşturulan ve
o eğitim merkezinde yürütülecek eğitim ve öğretim faaliyetlerini koordine
eden kurulu,
j) Şube müdürü: Eğitim merkezinde şube müdürü
olarak görev yapan kişileri,
k) Yıllık eğitim planı: Eğitim programlarının sıra
ve kod numarası, dönemi, zamanı, süresi, adı, konusu, türü, düzenleneceği
yer ile eğitime katılacakların unvan ve sayısını içeren ve yıllık olarak
hazırlanan planı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Hedef ve İlkeler ile Teşkilât
Kuruluş
MADDE 5 – (1) Başkanlığa bağlı olarak, Başkanın teklifi ve
Bakan onayıyla, uygun görülen yerlerde eğitim merkezi kurulur.
Eğitim
merkezinin hedefleri
MADDE 6 – (1) Eğitim merkezinin başlıca hedefleri şunlardır:
a) Eğitim görenlere, meslek etiğini, iş
disiplinini, mesleğin gerektirdiği bilimsel, teknik bilgi ve becerileri kazandırıcı,
kişisel ve mesleki yetkinliklerini geliştirici eğitim ve öğretim hizmeti
vermek.
b) Eğitim görenlere, bilgi teknolojileri ve bilişim
okuryazarlığı ile mesleğe ilişkin konulardaki yenilikleri ve değişimleri
takip ederek uygulayan kişiler olmalarına yönelik eğitim ve öğretim hizmeti
vermek.
c) Eğitim merkezinin, yenilenebilir ve
sürdürülebilir eğitim ve öğretim plan, program ve modülleriyle
bir bütün olarak kurumsal yapıda hizmet vermesini sağlamak.
ç) Modern eğitim ve öğretim teknolojilerini
uygulayarak ulusal ve uluslararası tanınırlık, güvenilirlik ve rekabet
temelinde hizmet kalitesini sağlamak.
d) Eğitim merkezinin ilerlemesine ve gelişmesine
yardımcı olabilecek nitelikte; bilimsel, meslekî ve teknik bilgileri takip
etmek ve uygulamak.
e) Eğitim merkezinde görev yapanların yüksek motivasyonunu hedefleyen, karşılıklı anlayış ve güven
ile uyum ve iletişime dayanan insan kaynakları yönetimini hâkim kılmak.
Eğitim
merkezinin ilkeleri
MADDE 7 – (1) Eğitim merkezinin başlıca ilkeleri şunlardır:
a) Eğitim ve öğretim faaliyetleri düzenlenirken
Devlet Memurları Eğitimi Genel Planı, kalkınma planları ve Bakanlığın
stratejik amaç ve hedeflerini göz önünde bulundurmak.
b) Eğitim ve öğretim hizmetlerinden faydalanmada
öncelikler esas alınarak, eğitim ihtiyacına göre fırsat eşitliğini
sağlamak.
c) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yapılacağı
yerleri, eğitim şartları ve gereklerine uygun olarak düzenlemek ve
donatmak.
ç) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde
eğitim gören engellilerin ihtiyaçlarının karşılanmasına özen göstermek.
d) Eğitim ve öğretim faaliyetleri sürecinde ölçme
ve değerlendirme yaparak, plan ve programların hazırlanmasında bu
verilerden yararlanmak.
e) Eğitim ve öğretime ilişkin plan ve programları,
değişen ihtiyaçlar ile hukukî, sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelere
uygun olarak değerlendirmek ve geliştirmek.
f) Eğitim ve öğretim faaliyetlerini etkililik,
tutumluluk ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütmek.
g) Eğitim faaliyetlerinde teori ve uygulamaya
birlikte yer vermek.
ğ) Eğitim ve öğretim faaliyetlerini, yetişkin
eğitimi ilke ve tekniklerini dikkate alarak yürütmek.
h) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde
diğer birimler ve ilgili kuruluşlarla işbirliği yapmak.
ı) Öğretim görevlisi ve eğitim görenleri eğitime
katılmakla yükümlü kılmak.
Eğitim
merkezi teşkilâtı
MADDE 8 – (1) Eğitim merkezinin görev ve hizmetleri; eğitim
merkezi müdürü, eğitim merkezi müdür yardımcıları, şube müdürleri ve idari
personel tarafından yürütülür.
(2) Eğitim merkezinde;
a) Eğitim Plan ve Program Şube Müdürlüğü,
b) Uygulama Şube Müdürlüğü,
c) Ölçme ve Değerlendirme Şube Müdürlüğü,
ç) Destek Hizmetleri ve İnsan Kaynakları Şube
Müdürlüğü,
d) Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü,
kurulur.
(3) Şube müdürlükleri, eğitim merkezi müdür ve
müdür yardımcılarının sorumluluğunda görev yapar.
(4) Eğitim merkezinde Öğretim Kurulu oluşturulur.
Eğitim
merkezi müdür ve müdür yardımcılarının atamaları
MADDE 9 – (1) Eğitim merkezi müdürü, birinci sınıfa ayrılmış
adli ve idari yargı hâkim ve savcıları arasından; eğitim merkezi müdür
yardımcıları ise hâkimlik ve savcılık mesleğinde fiilen en az beş yıl görev
yapmış ve üstün başarısı ile Bakanlık hizmetlerinde yararlı olacağı
anlaşılmış bulunanlar arasından muvafakatları
alınarak Bakan tarafından atanır.
Şube
müdürleri ve idari personelin atamaları
MADDE 10
– (1) Eğitim merkezi şube
müdürleri; Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında görev yapan şube
müdürleri, yazı işleri müdürleri, idari işler müdürleri, bilgi işlem
müdürleri ile bunlarla aynı düzeydeki görevliler arasından Bakanlıkça
atanır.
(2) Şube müdürlüklerinde görev yapan idari personel
Bakanlıkça atanır.
(3) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personeli,
eğitim merkezinde, Bakanlıkça görevlendirilebilir.
(4) Bu madde kapsamında eğitim merkezine yapılacak
atama ve görevlendirmelerde Başkanlığın görüşü alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Merkezinin Görevleri ile Çalışma Usul ve
Esasları
Eğitim
merkezinin görevleri
MADDE 11
– (1) Eğitim merkezinin görevleri
şunlardır:
a) Eğitim görenlerin, eğitim merkezinin hedef ve
ilkeleri doğrultusunda eğitim ve öğretim hizmetlerinden faydalanmalarını
sağlamak.
b) Başkanlıkça hazırlanan eğitim programlarının,
ilgili kurum ve birimlerle eşgüdüm içinde uygulanmasını sağlamak.
c) İhtiyaç duyulan konularda eğitim programları
hazırlamak, geliştirmek ve Başkanlığa sunmak.
ç) Başkanlık tarafından hazırlatılan veya uygun
görülen, eğitim ve öğretime ilişkin materyal ve diğer dokümanları bastırmak
ve eğitim görenlere dağıtmak.
d) Eğitim görenlerin işbaşında eğitimlerine yönelik
koordinasyonu sağlamak.
e) Yurt içi ve yurt dışındaki benzeri eğitim
merkezleri veya ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak amacıyla
Başkanlıktan talepte bulunmak.
f) Başkanlık tarafından uygun görülmesi koşuluyla
konferans, seminer, çalıştay ve benzeri
etkinlikler düzenlemek.
g) Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler
düzenlemek.
ğ) Eğitim ve öğretim faaliyetleri ile diğer
hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için gerekli tüm
tedbirleri almak.
h) Başkanlıkça verilen diğer görevleri yerine
getirmek.
Eğitim
merkezi müdürünün görevleri
MADDE 12
– (1) Eğitim merkezi müdürünün
görevleri şunlardır:
a) Eğitim merkezi faaliyetlerinin düzenli ve
verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, gözetim ve denetimini yapmak ve
bu konuda gerekli tedbirleri almak.
b) Öğretim Kurulunca karara bağlanan yıllık eğitim
plan taslağını Başkanlığa sunmak.
c) Eğitim Kurulu ve Başkanlık kararlarını
uygulamak.
ç) Eğitim merkezinde, mevzuatın uygulanmasını
sağlamak amacıyla iç yönerge hazırlamak.
d) Eğitim merkezinin genel durumu ve işleyişi ile
eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında Başkanlığa yıllık rapor vermek.
e) Yurt içi ve yurt dışındaki benzeri eğitim
merkezleri veya ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği konusunda gerekli
çalışmaları koordine etmek.
f) Yurt içi veya yurt dışında bulunan kurum ve
kuruluşların talepleri üzerine, eğitim merkezlerinin hizmetlerinden
faydalanması uygun görülenlerle ilgili Başkanlıkça alınan kararları
uygulamak.
g) Mevzuatla veya Başkanlık tarafından verilen
diğer görevleri yapmak.
Eğitim
merkezi müdür yardımcısının görevleri
MADDE 13
– (1) Eğitim merkezi müdür yardımcısının
görevleri şunlardır:
a) Eğitim merkezi faaliyetlerine ilişkin olarak
eğitim merkezi müdürü tarafından iş bölümüne göre verilen görevleri yerine
getirmek.
b) Sorumlu olduğu şube müdürlüklerinin verimli,
uyumlu ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlamak.
c) Eğitim ve öğretim faaliyetleri ile diğer
hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla eğitim
merkezi müdürüne teklifte bulunmak.
ç) Eğitim merkezi müdürü tarafından verilen diğer
görevleri yapmak.
Şube
müdürü ve idari personelin görevleri
MADDE 14
– (1) Şube müdürünün görevleri
şunlardır:
a) Eğitim merkezi faaliyetlerine ilişkin olarak
eğitim merkezi müdür ve müdür yardımcıları tarafından verilen görevleri
yerine getirmek.
b) Görev yaptığı birimin mevzuata uygun, verimli,
uyumlu ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlamak.
c) Görev yaptığı birimin daha etkin, verimli ve
kaliteli hizmet üretebilmesini sağlayacak önerileri üstlerine sunmak.
ç) Eğitim merkezi müdür ve müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2) İdari personel, mevzuatın öngördüğü ve üstleri
tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirir.
Öğretim
Kurulunun oluşumu
MADDE 15
– (1) Öğretim Kurulu, eğitim
merkezi müdürünün başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur:
a) Eğitim ve öğretim işlerinden sorumlu eğitim
merkezi müdür yardımcısı.
b) Eğitim Plan ve Program Şube Müdürü.
c) Eğitim merkezi müdürü tarafından görevlendirilen
dört öğretim görevlisi.
(2) Öğretim görevlilerinin görev süresi bir yıldır.
Süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir.
Öğretim
Kurulunun görevleri
MADDE 16
– (1) Öğretim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Eğitim Plan ve Program Şube Müdürlüğü tarafından
hazırlanan yıllık eğitim plan taslağını değerlendirmek ve karara bağlamak.
b) Eğitim Kurulunca onaylanan yıllık eğitim planı
doğrultusunda; eğitim merkezinde yürütülecek eğitim ve öğretim
faaliyetlerini planlamak, uygulamak, sonuçlarını değerlendirmek ve yıllık
rapora bağlamak.
c) Uygulama Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan
eğitim ve öğretime ilişkin materyal ve diğer doküman taslaklarını
inceleyerek basılması ve dağıtılması konusunu Başkanlığın görüşüne sunmak.
ç) Kütüphane ve elektronik kütüphanede yer alacak
kitap ve diğer yayınları belirlemek.
Öğretim
Kurulunun çalışma usul ve esasları
MADDE 17
– (1) Öğretim Kurulu ayda en az
bir defa toplanır. Eğitim merkezi müdürü, Öğretim Kurulunu gerektiğinde
resen veya üye tam sayısının salt çoğunluğunun görüşülecek konuyu da
belirten yazılı talebi üzerine olağanüstü toplantıya çağırabilir.
Olağanüstü toplantıda gündem dışı konular görüşülemez.
(2) Eğitim merkezi müdürünün bulunmadığı
durumlarda, Kurul üyesi olan eğitim merkezi müdür yardımcısı, Kurula
başkanlık eder.
(3) Öğretim Kurulu, üye tam sayısının salt
çoğunluğuyla toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğuyla karar alır.
(4) Eğitim merkezi müdürü tarafından belirlenen
toplantı gündemi sekretarya tarafından üyelere bildirilir.
(5) Öğretim Kurulunun sekretarya hizmetlerini
Kurulun üyesi olan şube müdürü yürütür.
(6) Alınan kararlar imzalanarak karar defterine
yazılır. Karara katılmayan üyeler, gerekçelerini karara yazarlar.
(7) Öğretim Kurulu gerekli gördüğünde;
a) Öğretim görevlileri ile eğitim merkezinin diğer
görevlilerini dinler,
b) Eğitim ve öğretim konusunda uzman kişilerle
işbirliği halinde çalışır.
(8) Başkan, gerekli gördüğü takdirde Öğretim Kurulu
toplantılarına başkanlık eder ve oy kullanır. Bu durumda Kurul, üye tam
sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğuyla
karar alır.
Eğitim
Plan ve Program Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 18
– (1) Eğitim Plan ve Program Şube
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Öğretim Kurulunun sekretarya hizmetlerini
yürütmek.
b) Yıllık eğitim plan taslağını hazırlamak ve
Öğretim Kuruluna sunmak.
c) Yıllık eğitim planı doğrultusunda program
geliştirme çalışmaları yapmak ve Öğretim Kuruluna sunmak.
ç) Konferans, seminer, toplantı ve benzeri
etkinliklere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
d) Yurt içi veya yurt dışında bulunan kurum ve
kuruluşların talepleri üzerine, eğitim merkezlerinin hizmetlerinden
faydalanması uygun görülenlerle ilgili Başkanlıkça alınan kararlara ilişkin
iş ve işlemleri yürütmek.
e) Başkanlıkça hazırlanan veya dâhil olunan
projeler kapsamında eğitim merkezinin görev alanına giren konularla ilgili
her türlü faaliyeti yürütmek.
f) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha etkin,
verimli ve kaliteli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla ulusal ve
uluslararası nitelikte proje taslakları hazırlamak.
g) Eğitim merkezi dışındaki kamu kurum ve kuruluşları
veya özel kurum ve kuruluşlarla işbirliği kapsamında gerekli çalışmaları
yürütmek.
ğ) Eğitim merkezi müdür veya müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Uygulama
Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 19
– (1) Uygulama Şube Müdürlüğünün
görevleri şunlardır:
a) Yıllık eğitim planı doğrultusunda hazırlanan
eğitim programlarını uygulamak.
b) Eğitim merkezi personeli ile eğitim görenlere
yönelik rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini yürütmek.
c) İşbaşında eğitim, uzaktan eğitim ve yabancı dil
eğitimi verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
ç) Eğitim ve öğretime ilişkin materyal ve diğer
doküman taslaklarını hazırlayarak Öğretim Kuruluna sunmak.
d) Eğitim merkezi müdür veya müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Ölçme ve
Değerlendirme Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 20
– (1) Ölçme ve Değerlendirme Şube
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Eğitim ihtiyacına yönelik araştırma ve analiz
yapmak, sınavlara hazırlık işlemleri ile sınav sonuçlarına ilişkin işlemleri
yürütmek ve elde edilen istatistiki verileri
değerlendirme raporu haline getirmek suretiyle; eğitim öncesi, dönemi ve
sonrası ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini yürütmek.
b) Eğitim merkezinde yapılacak sınavların
sekretarya hizmetlerini yürütmek.
c) Eğitim merkezi müdür veya müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Destek
Hizmetleri ve İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 21
– (1) Destek Hizmetleri ve İnsan
Kaynakları Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Eğitim merkezi faaliyetlerine ilişkin mali
hizmetleri yürütmek.
b) Eğitim merkezi bina, tesis ve eklentilerinin
işletilmesine ilişkin her türlü idarî hizmeti yürütmek.
c) Eğitim ve öğretim faaliyetleri için gerekli araç
gereç, malzeme ve donanımı temin etmek ve bunların bakım ve onarımını
sağlayarak kullanıma hazır hâlde tutmak.
ç) Eğitim merkezi faaliyetleri için gerekli mal ve
hizmet satın alma işlemlerini yürütmek.
d) Eğitim merkezi müdür, müdür yardımcısı ve
personelinin her türlü özlük iş ve işlemlerini yürütmek ve kayıtları
güncellemek.
e) Eğitim merkezi personelinin disiplin iş ve
işlemlerini yürütmek.
f) Eğitim merkezinde ders veren öğretim
görevlilerinin disiplin iş ve işlemlerini, özel mevzuat hükümleri çerçevesinde
yürütecek olan birimlere bilgi vermek.
g) Eğitim görenlerin kabul ve kayıt işlemleri ile
izin, rapor, disiplin ve benzeri özlük iş ve işlemlerini yürütmek.
ğ) Gelen ve giden evrak işlemlerini yürütmek.
h) Kütüphane hizmetlerini yürütmek.
ı) Ambar, ayniyat ve demirbaş hizmetlerini yerine
getirmek.
i) Arşiv ve dokümantasyon hizmetlerini yürütmek.
j) Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler
düzenlemek.
k) Eğitim merkezi müdür veya müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bilgi
İşlem Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 22
– (1) Bilgi İşlem Şube
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bilgisayar ve donanımlarının tedarikinde gerekli
teknik desteği sağlamak.
b) İhtiyaç duyulan bilgisayar sistemlerini kurmak
ve işletmek.
c) Bilgisayar ve donanımlarının düzenli bakım ve
onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
ç) İş ve işlemlerin, Ulusal Yargı Ağı Bilişim
Sistemi (UYAP) ortamında yürütülmesini sağlamak ve bu sistemin uygulanması
amacıyla ilgililere gerekli teknik desteği vermek.
d) Elektronik arşiv oluşturmak.
e) Elektronik kütüphaneyi kullanıma hazır tutmak.
f) Eğitim merkezinin internet sayfasını hazırlamak
ve güncellemek.
g) Enformasyon faaliyetlerini yürütmek.
ğ) Eğitim merkezi personeli ile eğitim görenlere
yönelik bilişim okuryazarlığı kursları açılması konusunda Öğretim Kuruluna
teklifte bulunmak.
h) Eğitim merkezi müdür veya müdür yardımcıları
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Kurulu
Eğitim
Kurulunun oluşumu
MADDE 23
– (1) Eğitim Kurulu, Bakanın
başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur:
a) Bakanlık Müsteşarı,
b) Personel Genel Müdürü,
c) Başkan,
ç) Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulunun kendi
üyeleri arasından seçeceği bir üye,
d) Danıştay Başkanlık Kurulunun kendi üyeleri
arasından seçeceği bir üye,
e) Türkiye Adalet Akademisi Eğitim Merkezi Başkanı,
f) Yükseköğretim Kurulunun Türkiye’deki hukuk
fakültelerinin öğretim üyeleri arasından seçeceği bir üye,
g) Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulunun en az
on beş yıl fiilen mesleği icra etmiş avukatlar arasından seçeceği bir üye.
(2) Seçimle gelen üyelerin görev süresi dört yıl
olup süresi dolan üyeler tekrar seçilebilir.
Eğitim
Kurulunun görevleri
MADDE 24
– (1) Eğitim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Eğitim merkezinde yürütülecek eğitim ve öğretim
faaliyetlerine ilişkin temel ilkeleri belirlemek.
b) Başkanlık tarafından uygulanmış olan yıllık
eğitim planını onaylamak.
c) Başkanlık tarafından hazırlanan yıllık eğitim
plan taslağını onaylamak.
ç) Başkanlık tarafından yürütülen eğitim ve öğretim
faaliyetlerine ilişkin olarak sunulan talep ve teklifleri değerlendirmek ve
karara bağlamak.
Eğitim
Kurulunun çalışma usul ve esasları
MADDE 25
– (1) Eğitim Kurulu, yılda en az
bir defa toplanır. Kurul Başkanı gerekli gördüğü takdirde Kurulu toplantıya
çağırabilir. Toplantı yeri, konusu ve saati çağrıda belirtilir.
(2) Bakanın bulunmadığı durumlarda Bakanlık
Müsteşarı, Kurula başkanlık eder.
(3) Kurul, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla
toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğuyla karar alır.
(4) Kurulun toplantı gündemi, Başkanlık tarafından
belirlenir.
(5) Kurulun sekretarya hizmetleri Başkanlıkça
yürütülür.
(6) 10/2/1954 tarihli ve
6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri saklı kalmak kaydıyla Kurul üyelerine
her toplantı için (1000) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan
katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarda huzur ücreti ve huzur hakkı
ödenir.
(7) Kurul toplantılarına alanlarında uzman kişi
veya kişiler davet edilebilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Eğitim ve
öğretim faaliyetlerinin yapılacağı yerler
MADDE 26
– (1) Eğitim ve öğretim faaliyetleri,
eğitim merkezinde veya Başkanlıkça uygun görülecek diğer yerlerde
yapılabilir.
Denetleme
MADDE 27
– (1) Eğitim merkezinin denetimi
adalet müfettişleri ve iç denetçiler tarafından yerine getirilir.
Yazışmalar
MADDE 28
– (1) Başkanlıkla yazışmalar
eğitim merkezi müdürlüğü tarafından yapılır. Bakanlık birimleri ile diğer
bakanlıklar ve kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilâtıyla
yapılacak yazışmalar Başkanlık aracılığıyla gerçekleştirilir.
(2) Başkanlık, gerektiğinde eğitim merkezine
doğrudan yazışma yapma yetkisini devredebilir.
Eğitim
merkezinde yapılan işlemlerin kaydı
MADDE 29
– (1) Eğitim merkezinin
faaliyetlerine ilişkin işlemler, defterler, kartonlar elektronik ortamda
kaydedilip saklanır.
(2) Elektronik ortamda tutulamayan defter ve
kartonlar fiziki ortamda oluşturulur ve saklanır.
(3) Eğitim merkezinin ihtiyaç duyduğu yazılım ve
programlar Bakanlık Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca hazırlanır veya temin
edilir.
Öğretim
görevlileri ve görevlendirme
MADDE 30 – (1) Eğitim
merkezinde Başkanın talebi üzerine yetkili kurul ve organlarınca uygun
görülen yeteri kadar Yargıtay ve Danıştay üyesi, yükseköğretim kurumları
öğretim elemanı, adli ve idari yargı hâkim ve savcıları, noterler, meslekte
fiilen on yılını tamamlamış avukatlar ile uzman psikolog, psikiyatr,
pedagog, sosyal çalışmacılar ve ihtiyaç duyulan diğer alanlarda konusunda
uzman kişiler, Bakanlık tarafından ders vermekle görevlendirilebilir.
(2) Uygun görme kararı; Yargıtay üyeleri hakkında
Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulu, Danıştay üyeleri hakkında Danıştay
Başkanlık Kurulu, noterler hakkında Türkiye Noterler Birliği Yönetim
Kurulu, adli ve idari yargı hâkim ve savcıları hakkında Bakanlık tarafından
verilir.
Ders ve
ek ders ücretleri
MADDE 31
– (1) Eğitim merkezinde ders
vermekle görevlendirilenlerin ders ve ek ders saatleri konusunda 21/5/2007 tarihli ve 2007/12226 sayılı Adalet Bakanlığı
Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı esas alınır.
(2) Eğitim merkezinde ders vermekle
görevlendirilenlere, her yıl Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli “K”
işaretli cetvelin “I. EK DERS ÜCRETİ” başlıklı bölümünde 2992 sayılı
Kanunun 34/A maddesi uyarınca eğitim merkezinde ders vermekle
görevlendirilenler için belirlenen tutarda ek ders ücreti ödenir.
Yatılı
tesisler ve giderler
MADDE 32
– (1) Eğitim görenlerin
konaklamalarını sağlamak için eğitim merkezinde Bakanlıkça yatılı tesisler
kurulabilir. Bu tesislerde eğitim görenler için yemek verilir. Eğitim
merkezinde çalışan personel de, eğitim görenlere verilen yemek tabelasına
dâhil edilir.
(2) Eğitim merkezinin ve yatılı tesislerin her
türlü ihtiyaç ve giderleri ile eğitim merkezinde eğitim görenlerin yatak ve
yemek ücreti konusunda 2992 sayılı Kanunun 34/A maddesinin onuncu fıkrası
uyarınca işlem ve uygulama yapılır.
Kütüphane
kurulması
MADDE 33
– (1) Eğitim merkezinde, okuma
salonu da bulunan kütüphane kurulur ve ayrıca elektronik bir kütüphane
oluşturulur.
Yürürlük
MADDE 34
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 35 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Adalet Bakanı yürütür.
|