Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:
ENERJİ PİYASASI
DÜZENLEME KURUMU MESLEK
PERSONELİ
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, meslek personelinin
mesleğe giriş ve yeterlik sınavları ile atanması, yetiştirilmesi, görev,
yetki, sorumluluk ve çalışmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Kurum kadrolarında istihdam
edilecek enerji uzman ve enerji uzman yardımcılarından oluşan meslek
personeli hakkında uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 20/2/2001 tarihli ve 4628
sayılı Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanunun 9 uncu maddesi ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun ek 41 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu ve
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanını,
b) Daire Başkanı: Kurum daire başkanlarını,
c) Giriş Sınavı: Enerji uzman yardımcılığı
kadrolarına atanacakları belirlemek amacıyla Kurumca yapılacak veya
yaptırılacak sınavların tamamını,
ç) İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu
tatil günleri hariç diğer günleri,
d) Jüri: Enerji uzman yardımcısı tarafından
hazırlanan tezi inceleyen, değerlendiren ve yeterlik sınavını gerçekleştiren
tez değerlendirme ve yeterlik sınav jürisini,
e) Komisyon: Giriş sınavı komisyonunu,
f) KPSS: Kamu personel seçme sınavını,
g) Kurul: Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunu,
ğ) Kurum: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunu,
h) Meslek personeli: Enerji uzman ve enerji uzman
yardımcılarını,
ı) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
i) Uzman: Enerji uzmanını,
j) Uzman yardımcısı: Enerji uzman yardımcısını,
k) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uzman
Yardımcılığı Giriş Sınavı
Giriş
sınavı
MADDE 5 – (1) Uzman yardımcıları, mesleğe özel yarışma
sınavı ile alınır. Uzman yardımcılığı giriş sınavı; yazılı ve sözlü veya
yalnızca sözlü sınavdan oluşur.
(2) Giriş sınavları, kadro ve ihtiyaç durumuna göre
Kurum tarafından uygun görülecek zamanlarda giriş sınavı komisyonu
tarafından yapılır veya yaptırılır.
(3) Yazılı sınav, klasik ve/veya test usulünde
yapılabilir. Başkan tarafından uygun görüldüğü takdirde yazılı sınavın bir
kısmını ya da tamamı ÖSYM’ye, üniversitelere veya bu konuda uzmanlaşmış
diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da yaptırılabilir.
Giriş
sınavının duyurulması ve zamanı
MADDE 6 – (1) Alınacak uzman yardımcılarının sayısı, öğrenim
dalları itibariyle Kurul tarafından belirlenir.
(2) Başvuru tarihleri, istenecek belgeler, sınavın
şekli, konuları, yeri, zamanı ile
KPSS sonuçlarına göre puan türleri, asgari puanlar ve diğer hususlar Başkan
tarafından belirlenerek, Resmî Gazete’de, Devlet Personel Başkanlığı ve
Kurumun internet sayfasında ilan edilir.
(3) İlanlar, sınav tarihinden en az otuz gün önce
başlayacak şekilde yayımlanır. Başvuru süresinin bitimi ile sınavın başlama
tarihi arasındaki süre on iş gününden az olamaz.
Giriş
sınavına katılma şartları
MADDE 7 – (1) Giriş sınavına katılmak isteyenlerin aşağıdaki
şartları taşımaları gerekir:
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yazılı genel şartları taşımak,
b) Sınavın yapılacağı yılın Ocak ayının birinci
günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
c) Son başvuru tarihi itibariyle, (A) grubu
kadrolar için yapılan KPSS’den sınav duyurusunda belirtilen puan türlerine
göre taban puanı almış olmak,
ç) Kadro ve ihtiyaç durumuna göre, en az dört yıl
süreli eğitim veren;
1) Hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme,
iktisadi ve idari bilimler,
2) Mühendislik veya mimarlık,
3) Fen, edebiyat, fen-edebiyat,
fakültelerinden veya Kurumca yürütülen kurumsal
hizmet gerekleri çerçevesinde en az dört yıllık lisans eğitimi veren ve
sınav duyurusunda belirtilen yükseköğretim kurumlarından ya da bunlara
denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya
yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak.
Giriş
sınavı başvuru işlemleri
MADDE 8 – (1) Giriş sınavına katılmak isteyen adaylar, Kurumdan veya Kurumun internet sitesinden
temin edecekleri sınav başvuru formunu doldurarak aşağıdaki belgeleri eklerler:
a) Yükseköğrenim diploması veya geçici mezuniyet
belgesinin aslı ya da onaylı örneği,
b) Üç adet vesikalık fotoğraf,
c) KPSS sonuç belgesi,
ç) T.C. kimlik numarası beyanı.
(2) Birinci fıkrada sayılan belgelerin son başvuru
tarihi mesai bitimine kadar Kuruma teslim edilmesi şarttır. Bu belgeler,
asılları ibraz edilmek kaydıyla Kurum tarafından da onaylanabilir.
Başvuru
şekli ve yeri
MADDE 9 – (1) Giriş sınavına başvuru; elden, posta yoluyla
veya ilanda belirtildiği takdirde internet erişimi üzerinden yapılır.
Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içerisinde yapılmayan
başvurular dikkate alınmaz.
Giriş
sınavına hazırlık çalışmaları
MADDE 10
– (1) Giriş sınavı hazırlık
çalışmaları İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
tarafından yürütülür.
(2) Yazılı sınav yapılması halinde, sınava
çağrılacak aday sayısı giriş sınavı duyurusunda belirtilen atama yapılacak
uzman yardımcısı kadro sayısının yirmi katından fazla olamaz.
(3) Yalnızca sözlü sınav yapılması halinde sözlü
sınava çağrılacak aday sayısı giriş sınavı duyurusunda belirtilen atama
yapılacak uzman yardımcısı kadro sayısının dört katından fazla olamaz.
(4) Atama yapılacak kadro sayısının öğrenim dalları
itibarıyla ayrı ayrı belirlenmesi durumunda, giriş sınavına çağrılacak aday
sayısı da ayrı ayrı hesaplanır. Aranılan nitelikleri taşıyan adaylardan,
ilanda belirtilen KPSS puan türlerinden en yüksek puanı alan adaydan
başlamak üzere sıralama yapılır. Bu şekilde belirlenen sayıda aday
tutanakla tespit edilir ve giriş sınavına katılma hakkını elde eder. KPSS
puan türü itibariyle en son adayın aldığı puanla aynı puana sahip diğer
adaylar da giriş sınavına çağrılır.
(5) Yazılı sınav yapılması halinde, sınava
çağrılacak adaylara sınava giriş belgesi verilir.
(6) Giriş sınavına katılma hakkını elde eden
adayların listesi, sınav yeri ve tarihi Başkan onayını müteakip Kurumun
internet sitesinde ilan edilir.
Giriş
sınavı komisyonu
MADDE 11
– (1) Giriş sınavı komisyonu
Başkan tarafından belirlenir.
Komisyon; beş asıl, beş yedek üyeden oluşur. İnsan Kaynakları ve
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı komisyonun doğal üyesidir. Başkan gerekli
görürse Komisyon üyesi olarak yükseköğretim kurumları öğretim üyelerinden
yararlanabilir. Ancak bu şekilde görevlendirilecek üye sayısı ikiyi
geçemez.
(2) Asıl üyelerin belgeye dayalı mazeretlerinin
olması durumunda yedek üyeler tespit sırasına göre Komisyona katılırlar.
Komisyonun başkan ve üyeleri; boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci
dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımlarının veya
evlatlıklarının katıldıkları öğrenim dalı ile ilgili sınavlarda görev
alamazlar, bunların yerine yedek üyeler katılır.
(3) Komisyon üye tam sayısıyla toplanır ve oy
çokluğuyla karar alır.
(4) Sınav sorularının hazırlanması veya hazırlattırılması,
sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve itirazların incelenerek karara
bağlanması komisyon tarafından yapılır.
(5) Komisyonun sekretarya hizmetleri İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığınca yürütülür.
Yazılı
sınav konuları
MADDE 12
– (1) Yazılı sınav, Kurumun görev
alanına giren temel konular ile mezuniyet durumu dikkate alınarak sınav
duyurusunda belirtilen mesleki alan bilgisi konularından yapılır.
(2) 7 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinin
(1) numaralı alt bendindeki fakülte veya bölümlerinden mezun olanlar için
giriş sınavı alan bilgisi konuları:
a) Hukuk Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdari
Yargı, Ceza Hukuku (Genel Hükümler), Ceza Usul Hukuku, Medeni Hukuk (Aile
Hukuku ve Miras Hukuku hariç), Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku (Ticari
İşletmeler Hukuku, Şirketler Hukuku, Kıymetli Evrak Hukuku), İcra ve İflas
Hukuku (Genel Hükümler),
b) İktisat Grubu: Mikro İktisat, Makro İktisat,
Para ve Banka, Uluslararası İktisat, İstatistik, Ekonometri (Genel
bilgiler), Türkiye ve Dünya Ekonomisi,
c) İşletme Grubu: İşletme İktisadı, İşletme
Yönetimi ve Politikaları, Genel Muhasebe, Muhasebe ve Finansman, Mali
Tablolar Analizi, Üretim ve Pazarlama, Mikro İktisat, Makro İktisat,
ç) Maliye Grubu: Maliye Teorisi, Kamu Maliyesi,
Maliye Politikası, Bütçe, Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Mikro
İktisat, Makro İktisat, Genel Muhasebe,
d) Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası
İlişkiler Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdari Yargı, Yönetim
bilimi, Siyaset bilimi, Siyasi tarih,
Türk dış politikası, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kuruluşlar.
(3) 7 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinin
(2) ve (3) numaralı alt bentlerinde belirtilen fakülte veya bölümlerden
mezun olanlar için giriş sınavı alan bilgisi konuları fakülte veya ilgili
bölümlerinin müfredatı dikkate alınarak belirlenir.
(4) Kurumun görev alanına ilişkin sorular; Kurumun
görev ve yetkileri, Kurum teşkilat kanunu, elektrik, doğalgaz, petrol ve
LPG piyasalarına ilişkin temel kanunlar, veri ve politikalar, Türkiye’de
enerji yönetimi, Türkiye’nin enerji politikaları, uluslararası enerji
politikaları, uluslararası enerji örgütlenmesi konularından hazırlanır.
Yazılı
sınav, sınavın değerlendirilmesi ve sonuçların ilanı
MADDE 13
– (1) Kurumca yazılı sınav
yapılması halinde aşağıda belirtilen esaslar uygulanır:
a) Adaylar sınava; giriş belgesi, nüfus cüzdanı
veya nüfus cüzdanı yerine geçen kimlik belgeleri ile katılır.
b) Sınavlar, komisyonun gözetimi ve denetimi
altında yapılır. Komisyon başkanınca yeterli sayıda gözetmen
görevlendirilir. Sınav başlamadan önce adayların hüviyetlerinin kontrol
edildiği, soru zarfının sağlam, kapalı ve mühürlü olduğu hususunda tutanak
düzenlenir ve sınav kuralları açıklanarak, adayların önünde kapalı soru
zarfı açılır.
c) Sınavda kopya verenler, kopya çekenler, çekmeye teşebbüs edenler
veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve sınav
kâğıtları geçersiz sayılır.
ç) Sınav sonunda sınavın başlayışını, akışını,
bitimini ve her adayın kullandığı kâğıt adedini gösteren ikinci bir tutanak
düzenlenir. Toplanan cevap kâğıtları ve tutanaklar zarf içine konularak
kapatılıp mühürlendikten sonra komisyon başkanına verilir.
d) Sınavda düzenlenen tutanaklar salon başkanı ve
gözetmenlerce imzalanır.
e) Sınavın klasik veya klasik ve test usulünde
beraberce yapılması durumunda cevap kâğıtlarının değerlendirilmesi her
komisyon üyesince ayrı ayrı yapılır. Bu şekilde yapılan sınavda başarılı
sayılmak için, komisyon başkan ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden
verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
f) Yazılı sınav sonucunda yetmiş puandan az olmamak
üzere, en yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen
atama yapılacak kadro sayısının dört katı kadar aday (son sıradaki adayla
eşit puana sahip olanlar dahil) sözlü sınava çağrılır.
g) Komisyon, cevap kâğıtlarını değerlendirerek
sınav sonuçlarını sınav gününü takip eden en geç otuz iş günü içinde İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığına teslim eder. Yazılı
sınav sonuçları teslim tarihinden itibaren en geç beş iş günü içinde
Başkanın onayı ile liste halinde Kurumun internet sitesinde ilan edilir.
İlanda; sözlü sınava girmeye hak kazanan adayların isimleri, sözlü sınavın
yeri ve tarihi yer alır. Bu ilanla sınava giren bütün adaylara sınav sonucu
tebliğ edilmiş sayılır.
ğ) Yazılı sınav sonuçlarının Kurum internet
sitesinde ilan edilmesinden itibaren yedi iş günü içinde sınav sonuçlarına
yazılı olarak itiraz edilebilir. İtirazlar bu sürenin bitiminden itibaren
Komisyon tarafından en fazla on iş günü içinde incelenerek karara bağlanır.
İtiraz sonucu adaya yazılı olarak bildirilir. İtirazların değerlendirilmesi
üzerine verilen kararlar kesindir. İtiraz süresi içinde Kuruma ulaşmayan
dilekçeler dikkate alınmaz.
(2) Yazılı sınavın 5 inci maddede belirtilen
kurumlara yaptırılması halinde sınava ilişkin hususlar, Kurum ve ilgili
kuruluş arasında yapılacak protokol ile belirlenir.
Sözlü
sınav
MADDE 14
– (1) Yazılı sınav sonuçlarının
ilan edilmesinden sonra veya yazılı sınav yapılmaksızın doğrudan yapılan
sözlü sınavda adaylar;
a) Giriş sınavı duyurusunda belirtilen sınav
konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilir. Adaylar, komisyon
üyeleri tarafından (a) bendi için elli puan, diğer bentlerde yazılı
özelliklerin her biri için onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen
puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Bunun dışında herhangi bir kayıt
sistemi kullanılmaz. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, Komisyon başkanı
ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik
ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
Giriş
sınavı sonuçları ve sonuçlara itiraz
MADDE 15
– (1) Yazılı sınav yapılması
halinde; komisyon, yazılı sınav ile sözlü sınav notunun aritmetik ortalamasını
almak suretiyle adayların giriş sınavı başarı puanlarını tespit eder.
Sadece sözlü sınav yapılması halinde ise sözlü sınav notu adayların giriş
sınavı başarı puanı olarak tespit edilir.
(2) Giriş sınavında başarılı olabilmek için en az
yetmiş puan alınması şarttır.
(3) Sınav sonuçlarına göre giriş sınavı duyurusunda
belirtilen öğrenim dalları itibariyle ayrı ayrı başarı sıralaması
yapılarak, başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle, ilanda
belirtilen öğrenim dallarına göre atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl
adayın isimleri tutanakla belirlenebilir. Giriş sınavından yetmiş veya daha
fazla puan almış olmak kaydıyla, giriş sınavı duyurusunda belirtilen uzman
yardımcısı kadro sayısının yarısını geçmemek üzere Komisyon tarafından
belirlenen sayıda yedek adayın isimlerini kapsayan bir liste belirlenerek
ilan edilir. Başarı sırasına göre oluşturulacak yedek aday listesi, sınav
sonuçlarının ilan edildiği tarihten itibaren bir yılı geçmemek üzere
müteakip sınava kadar geçerlidir. Başkanın onayı ile belirlenen asıl ve
yedek liste Kurumun internet sitesinde ilan edilir. Ayrıca, sınav sonucu
sınavda başarılı olan adaylara yazılı olarak bildirilir.
(4) Sınav sonuçları açıklanırken, kazanan adayların
yazılı ve sözlü sınav notlarının aritmetik ortalamasının eşit olması
halinde, yazılı puanı yüksek olan aday; her iki puanın da eşit olması
hâlinde, KPSS puanı yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır. Sadece
sözlü sınav yapılması durumunda, başarılı adayların notlarının eşit olması
halinde ise KPSS puanı yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.
(5) Sınavda başarılı olanların sayısı, ilan edilen
kadro sayısından az olması halinde sadece başarılı olanlar sınavı kazanmış
kabul edilir.
(6) Sınav sonuçlarının Kurum internet sitesinde
ilan edilmesinden itibaren yedi iş günü içinde yazılı olarak itiraz
edilebilir. İtirazlar bu sürenin bitiminden itibaren Komisyon tarafından en
geç on iş günü içinde incelenerek karara bağlanır. İtiraz sonucu adaya
yazılı olarak bildirilir. İtirazların değerlendirilmesi üzerine verilen
kararlar kesindir. İtiraz süresi içinde Kuruma ulaşmayan dilekçeler dikkate
alınmaz.
(7) Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış
olmak sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
Uzman
yardımcılığına ataması yapılacaklardan istenilecek belgeler
MADDE 16
–
(1) Giriş sınavında başarılı olarak uzman yardımcılığına
atanacakların aşağıdaki belgeleri, belirlenen süre içinde teslim etmeleri
veya posta yoluyla göndermeleri gerekir:
a) Adli sicil kaydına dair yazılı beyan.
b) T.C. kimlik numarası beyanı.
c) Erkek adaylar için askerlik durumuna dair yazılı
beyan.
ç) 6 adet vesikalık fotoğraf.
d) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl
hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı.
e) Kurumdan temin edilecek üç adet güvenlik
soruşturması ve arşiv araştırması formu.
Uzman
yardımcılarının atanması
MADDE 17
– (1) Giriş sınavını kazananların
uzman yardımcısı kadrolarına atanmaları, göreve başlamaları ve
adaylıklarına ilişkin işlemler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
hükümlerine göre yapılır.
(2) Sınavı kazananların uzman yardımcısı
kadrolarına atanmaları için atama işlemlerinin yapılmasına ilişkin olarak
tebligatta belirtilen süre içinde 16 ncı maddede yer alan belgelerle Kuruma
müracaat etmeleri gerekir.
(3) Atama işlemlerinin yapılması için kendilerine
bildirilen süre içinde belgelendirilmiş bir mazereti olmadığı halde
müracaat etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.
(4) 16 ncı maddede belirtilen belgeleri, verilen
süre içinde teslim edenlerden haklarında yapılan güvenlik soruşturması ve
arşiv araştırması olumlu olanların uzman yardımcısı kadrolarına atamaları
yapılır. Söz konusu soruşturma ve araştırma işlemleri olumsuz sonuçlananlar
için 14/2/2000 tarihli ve 2000/284 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla
yürürlüğe konulan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yönetmeliği
hükümlerine göre işlem tesis edilir.
(5) Giriş sınavını kazananlardan başvuru
belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları
geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bu kişilerin atamaları yapılmış
olsa dahi iptal edilir. Bu kişiler hiçbir hak talep edemezler ve
haklarında, Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu şekilde
Kurumu yanıltanlar kamu görevlisi ise durumları çalıştıkları kurumlara
bildirilir.
(6) Giriş sınavında başarılı olup ataması
yapılmayanların veya ataması yapılıp da herhangi bir sebeple görevden
ayrılanların yerine, sınav sonuçlarının ilan edildiği tarihten itibaren bir
yılı geçmemek üzere müteakip sınava kadar giriş sınavı başarı sıralamasına
göre yedek listeden atama yapılabilir.
Sınav
belgelerinin saklanması
MADDE 18
– (1) Giriş sınav komisyonu
tarafından düzenlenen ve sınava girenlerin aldıkları notları gösteren
listeler ile tutanaklar haricinde kalan belge ve kayıtlar, bir yıldan az
olmamak üzere müteakip sınava kadar saklandıktan sonra imha edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uzman
Yardımcılarının Yetiştirilmeleri
Uzman
yardımcılığı süresi ve çalışma düzeni
MADDE 19
– (1) Uzman yardımcılığı süresi en
az üç yıldır. Uzman yardımcılarının üç yıllık yetişme süresi, mücbir
sebepler dışında kesintiye uğratılmaz. Yetişme süresi içinde; 21, 22, 23 ve
24 üncü maddelerde yer alan görevlendirmeler hariç yurt içi ve yurt dışında
geçici süreli görevlendirme yapılamaz. Askerlik hizmetini yapmamış olanların
askerlikleri Kurum tarafından tecil ettirilir. Uzman yardımcıları,
görevlendirildikleri hizmet birimlerinde, ilgili hizmet birimi amiri veya
ilgili hizmet birim amiri tarafından görevlendirilen grup başkanı ve/veya
uzman gözetiminde çalışırlar.
Yetiştirilme
ilkeleri
MADDE 20
– (1) Uzman yardımcısı olarak
atananlar bu kadroda bulundukları sürece enerji uzmanlığının gerektirdiği
bilgi, beceri ve etik değerler ile Kurum kültürünü kazanmaları amacıyla
verilecek görevlerin yanı sıra;
a) Kurumun teşkilat yapısı, görevleri ve çalışma
düzeni hakkında bilgi edinilmesine,
b) Kurumun görev alanıyla ilgili mevzuat ile bu
mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesine,
c) Yazışma, rapor yazma, inceleme ve araştırma
teknikleri konularında gerekli bilgi ve yeteneğin kazanılmasına,
ç) Mesleki konularda bilimsel çalışma ve araştırma
alışkanlığının kazanılmasına,
d) Yabancı dil bilgisinin geliştirilmesine,
e) Kurumun çalışma alanıyla ilgili olarak, ulusal
ve uluslararası konferans, seminer ve eğitim programlarına katılımın
sağlanmasına ve temsil kabiliyetinin geliştirilmesine,
f) Kurumun göreviyle benzer faaliyette bulunan
kuruluşlarda; staj, eğitim, inceleme ve araştırma yapılmasına,
yönelik çalışmalarda bulunurlar.
Yetiştirilme
şekli ve esasları
MADDE 21
– (1) Uzman yardımcıları,
21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe
konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik
çerçevesinde, temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj eğitimine tabi
tutulur. Uzman yardımcılığına atanmadan önce adaylık eğitim programına
katılarak başarılı olan ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 58 inci
maddesine göre asaleten atananlar da uzman yardımcılığı yetiştirme programı
içinde yer alan hazırlayıcı eğitim ve staj programlarına sadece katılmakla
yükümlüdürler.
(2) Uzman yardımcıları adaylık eğitiminin yanında,
mesleğin gerektirdiği; hukuk, iktisat ve işletme bilgisi, yönetim
becerileri, sunum tekniklerinin geliştirilmesini, Kurum kültürü ve
değerlerinin kazandırılmasını amaçlayan, içeriği ve süresi Başkanlık Onayı
ile belirlenen eğitim programlarına tabi tutulur. Eğitim döneminin sonunda,
esasları Başkanlıkça belirlenen mesleki eğitim değerlendirme sınavı
yapılır. Sınav sonucunda yüz puan üzerinden verilecek notlar ilgililerin
dosyalarına işlenir ve bağlı bulundukları hizmet birimlerine bildirilir.
(3) Uzman yardımcıları; temel, hazırlayıcı eğitim
ve staj programı sürecince İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığında görevlendirilirler. Temel eğitim, hazırlayıcı eğitimden sonra
görevlendirildikleri daire başkanlığı tarafından belirlenecek grup başkanı ve/veya
enerji uzmanı refakatinde araştırma ve incelemeler ile diğer çalışmalara
iştirak ederek, mesleki uygulamaları öğrenirler. Ayrıca görevlerine ilişkin
yazışma ve raporlama teknikleri konusunda bilgi ve becerilerini artıracak
çalışmalara ağırlık verilir. Bunun yanı sıra, uzman yardımcılarının
Kurumsal ihtiyaçlar, ilgili mevzuat ve bütçe olanakları çerçevesinde yurt
içinde ve yurt dışında düzenlenecek kurs, seminer, staj ve konferans gibi
çalışmalara katılmaları yoluyla mesleki bilgi ve deneyimlerinin arttırılması
sağlanır.
(4) Uzman yardımcıları için, temel ve hazırlayıcı eğitim sonrasında
staj ve yetiştirme programı hazırlanır ve Başkan tarafından onaylanır. Bu
program çerçevesinde, uzman yardımcıları en az iki hizmet biriminde, toplam
iki aydan az olmamak kaydıyla görevlendirilmek suretiyle birden fazla
sektörde yetiştirilir.
(5) Yetiştirme programı çerçevesinde, uzman
yardımcılarına mesleki konularda bilimsel çalışma alışkanlığı ve temsil
yeteneğinin kazandırılması ile yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesi için
gerekli koşullar sağlanabilir.
(6) Uzman yardımcıları, üç yıllık yetiştirme dönemi
boyunca İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından
hazırlanan ve Başkan tarafından uygun görülen her türlü eğitim, staj ve
tesis inceleme programlarına
katılmak zorundadır. Daire başkanları, birimlerinde çalışan uzman
yardımcılarının söz konusu programlara katılımını sağlarlar.
Kurum
dışı staj
MADDE 22
– (1) Adaylık eğitimi
programlarını tamamlayan uzman yardımcıları için, hizmet sunumuna ilişkin
uygulamaları yerinde görmeleri, deneyim kazanmaları ve yetiştirilmeleri
amacıyla, enerji sektöründe doğrudan veya dolaylı olarak faaliyet gösteren
kamuya ve/veya özel sektöre ait kurum ve kuruluşlar, düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile
uygun görülen diğer kamu kurum ve kuruluşlarını kapsayan Kurum dışı staj
programı düzenlenebilir.
Tesis
inceleme programı
MADDE 23
– (1) Kurumun görev alanı ile
ilgili santraller, elektrik ve doğalgaz dağıtım tesisleri, doğalgaz depolama tesisleri ile rafineri
gibi kamu ve özel sektöre ait tesislerdeki uygulamaları yerinde incelemek
amacıyla inceleme programları düzenlenebilir. Programın tamamlanmasından
sonra uzman yardımcıları tarafından 30 gün içinde, Başkanlık Makamına
sunulmak üzere bir rapor hazırlanarak İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığına teslim edilir.
Yurt dışı
stajı
MADDE 24
– (1) Kurumda en az bir yıl
çalışan ve asaletleri tasdik edilen uzman yardımcıları; 21/1/1974 tarihli
ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilmek
Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde
yurt dışına gönderilebilirler.
(2) Yurt dışına gönderilen uzman yardımcıları,
bulundukları ülkede Kurumca belirlenecek süre ve esaslar dâhilinde mesleki
konularda inceleme ve araştırma yaparak, uygulamaları yerinde görürler veya
bu amaçla mesleki kurslara devam ederler.
(3) Uzman yardımcıları yaptıkları incelemeler
sonucunda ortak bir rapor hazırlarlar. Gerekli görülmesi halinde
hazırlanacak rapora esas konular Kurumca tespit edilir. Uzman yardımcıları
rapor ve devam ettikleri kurslardan alacakları sertifika veya başarı
belgelerinin bir örneğini yurda döndükleri tarihi takip eden bir ay içinde
Kuruma vermek zorundadırlar.
(4) Yurt dışında bulundukları sürede uzman
yardımcılarının tutum ve davranışları ile başarı durumları, Başkanlıkça
uygun görülmesi halinde İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığı tarafından mahallinde değerlendirilir ve bir rapor düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Tez
Değerlendirmesi ve Yeterlik Sınavı
Tez
konuları listesi
MADDE 25
– (1) İnsan Kaynakları ve Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından Kurumun ihtiyaçları doğrultusunda
diğer birimlerin önerileri dikkate alınarak düzenlenen Tez Konuları Listesi
Başkan onayı ile kesinleşir. İhtiyaç halinde aynı usulle değiştirilebilir.
Uzmanlık
tez konusunun belirlenmesi
MADDE 26
– (1) Uzman yardımcısı, Kurumun
görev alanı ile ilgili konularda uzmanlık tezi hazırlar.
(2) Uzman yardımcısı; Kurumdaki aylıksız izin ile
toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri hariç iki yıllık hizmet
süresinin tamamlanmasını takip eden bir aylık süre içinde, Tez Konuları
Listesinden iki konu belirleyerek tez projelerini hazırlar ve görev yaptığı
daire başkanlığına sunar. Bağlı bulunduğu daire başkanı, kendi görüşünü de
ekleyerek tez projelerini İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığına gönderir. Tez projelerinde; tezin konusu, çalışmanın amacı,
önemi, yöntemi, varsayımları, bilgi toplama araçları, muhtemel kaynakçası,
çalışma planı ve varsa ekleri hakkında bilgilere yer verilir. Uzman yardımcısı
tez projelerini Kurum içinden veya dışından seçtiği tez danışmanı ile
birlikte imzalar. Kurum içinden seçilecek tez danışmanının, uzmanlık tezi
ya da en az yüksek lisans tezi hazırlamış olması gerekir. Kurum dışından
belirlenen tez danışmanının ise ilgili bilim dalında öğretim üyesi olması
şarttır.
(3) Tez projeleri, Başkanın onayına sunulur. Yedi
iş günü içinde verilecek onay ile tez konusu kesinleşmiş olur. Tez
konusunun uygun bulunmaması halinde, uzman yardımcısı on beş iş günü içinde
Başkanın önerileri doğrultusunda yeni bir tez konusu belirler. Belirlenen
tez konusu aynı usulle onaya sunulur. Tez konusunun ikinci kez uygun
görülmemesi halinde, Başkan tarafından yeni bir tez konusu re’sen
belirlenir.
(4) Kesinleşen tez konusu, uzman yardımcısına
tebliğ edilir.
Uzmanlık
tezinin hazırlanması
MADDE 27
– (1) Uzmanlık tezi, tez konusunun
kesinleşmesini takip eden bir yıl içinde hazırlanır.
(2) Uzmanlık tezleri, tez danışmanının
rehberliğinde bilimsel esaslara, bilimsel etik kurallara ve ilgili mevzuata
uygun olarak hazırlanır. Türkçe olarak hazırlanacak uzmanlık tezinin, uzman yardımcısının kendi görüş ve değerlendirmeleri
ile önerilerini içermesi, daha önce yüksek lisans, doktora tezi veya başka
bir amaçla, benzer tarzda hazırlanmamış ve kullanılmamış olması gerekir.
Aksi durumun tespiti halinde, tez başarısız sayılır.
(3) Uzman yardımcısı, başlık ve içerik olarak
onaylanmış tez konusuna bağlı kalmak zorundadır. Ancak tez konusunun
kesinleşmesinden itibaren üç ay içinde uzman yardımcısının tezinde yeterli
ilerlemeyi sağlayamaması ve/veya tez konusunu değiştirmeyi istemesi
durumunda, bir defaya mahsus olmak üzere 26 ncı maddedeki usulle tez konusu
değiştirilebilir. Seçilen yeni konunun da tez konuları listesinde yer
alması gerekir. Tez konusunun değiştirilmesi uzman yardımcısına ek süre
hakkı vermez.
(4) Zorunlu hallerde uzman yardımcısının talebi ve
Başkan onayı ile tez danışmanı değiştirilebilir.
(5) Uzman yardımcısına tezini hazırlayabilmesi
maksadıyla Başkan onayı ile gereken kolaylık sağlanabilir.
Uzmanlık
tezinin teslimi ve ek süre verilmesi
MADDE 28
– (1) Uzman yardımcısı hazırladığı
tezini istenilen sayıda çoğaltarak, danışmanının raporuyla birlikte tez
konusunun kesinleşmesini takip eden bir yıl içinde, görevli bulunduğu
birimin daire başkanına teslim eder. İlgili daire başkanı teslim aldığı
tezi üç iş günü içinde İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığına iletmekle yükümlüdür.
(2) Süresi içinde tezlerini teslim etmeyen veya
tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez
hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir.
Tez
değerlendirme ve yeterlik jürisi
MADDE 29
– (1) Tez değerlendirme ve
yeterlik jürisi, Başkan tarafından belirlenecek bir daire başkanının
başkanlığında, uzman yardımcısının bağlı bulunduğu daire başkanı ile grup
başkanları ve/veya uzmanlar arasından görevlendirilecek üç üye olmak üzere
toplam beş asıl üyeden oluşur. Gerekli görülmesi halinde jüride
yükseköğretim kurumlarından öğretim üyeleri de görevlendirilebilir. Ayrıca,
üç yedek üye belirlenir. Asıl üyelerin belgelendirebilecekleri bir
mazeretlerinin olması nedeniyle jüriye katılamamaları halinde; daire
başkanları yerine vekilleri, diğer üyeler yerine ise yedek üyeler
belirlenen sıraya göre katılırlar.
(2) Jüri, üye tamsayısı ile toplanır ve oy
çokluğuyla karar alır.
(3) Jüri başkan ve üyeleri; boşanmış olsalar dahi
eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın
hısımlarının veya evlatlıklarının katıldıkları sınavlarda görev alamazlar.
Bunların yerine yedek üyeler katılır.
(4) Jürinin sekretarya hizmetleri, İnsan Kaynakları
ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığınca yürütülür.
Tezin
değerlendirilmesi
MADDE 30
– (1) Uzman yardımcısının
hazırladığı tezler ve tez danışmanının değerlendirme raporu İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığınca jürinin asıl ve yedek
üyelerine dağıtılır. Jüri, teslim aldığı tezleri en geç bir ay içinde
inceler.
(2) Tezin mevcut haliyle savunulabilir nitelikte
bulunması veya gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra savunulabilir hale
gelmesi durumunda uzman yardımcısının tezini savunması için jüri tarafından
bir tarih belirlenir.
Tezin
savunulması
MADDE 31
– (1) Uzman yardımcısı, Jüri
tarafından belirlenen tarihte tezini sözlü olarak savunur ve jürinin tez
konusu ile ilgili sorularını cevaplandırır.
(2) Jüri sözlü savunmayı da göz önüne alarak tezi yüz
puan üzerinden değerlendirir. Tezin başarılı kabul edilebilmesi için, Jüri
başkan ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik
ortalamasının en az yetmiş olması gerekir.
(3) Tezin başarısız kabul edilmesi halinde Jüri
tarafından her bir üyenin vermiş olduğu puanları ve tezin başarısız sayılma
gerekçelerini içeren bir değerlendirme raporu hazırlanır.
(4) Geçerli bir mazereti olmaksızın tez savunmasına
katılmayan uzman yardımcısı başarısız tez vermiş sayılır ve hakkında 32 nci
madde hükümleri uygulanır.
Tezin
başarısız bulunması
MADDE 32
– (1) Jüri tarafından tezi
başarısız bulunan uzman yardımcısına bir hak daha tanınır.
(2) Uzman yardımcısı mevcut tezini düzelterek veya
kendisine yeni bir tez konusu verilmesini isteyerek de ikinci hakkını
değerlendirebilir. Bu durumda, tez seçimi 26 ncı maddedeki usulle yapılır
ve uzman yardımcısına ikinci hakkını kullanabilmesi için altı ayı aşmamak
üzere süre tanınır.
Yeterlik
sınavına girebilme şartları
MADDE 33
– (1) Uzmanlık yeterlik sınavına girebilmek
için;
a) Uzman yardımcısı kadrosunda, adaylıkta geçen
süreler dahil en az üç yıl çalışılmış olması,
b) Hazırlanan uzmanlık tezinin başarılı bulunması
şarttır.
(2) Birinci fıkranın (a) bendinde yer alan süreye
aylıksız izin ile toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri dahil
değildir.
Yeterlik
sınavı
MADDE 34
–
(1) Yeterlik sınavı, Başkanlıkça belirlenecek tarihte Jüri
tarafından sözlü olarak yapılır. Tezin başarılı bulunduğu tarih ile
yeterlik sınav tarihi arasındaki süre, on beş iş gününden az, zorunlu
durumlar saklı tutulmak kaydıyla altmış iş gününden fazla olamaz.
(2) Yeterlik sınavıyla, uzman yardımcısının görev
ve yetki alanına ilişkin mevzuat ile mesleğin gerektirdiği bilgi ve
nitelikleri kazanıp kazanmadığı ölçülür.
(3) Yeterlik sınavı, Kurumun görev alanına giren
konulardan yapılır. Sözlü sınavda, Jüri üyelerinin her birinin yüz tam puan
üzerinden verdiği notların aritmetik ortalaması alınarak sonuç
belirlenir. Sınavda yüz tam puan
üzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır.
(4) Jüri tarafından tezi başarılı bulunduğu hâlde
sınavda başarısız olan veya sınava girmeye hak kazandığı halde geçerli
mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde
kullanılmak üzere ikinci kez sınav hakkı verilir.
Yeterlik
sınavı sonuçları ve itiraz
MADDE 35
– (1) Yeterlik sınavı sonunda,
Jüri başkanı, ayrı ayrı her üyenin verdiği notu gösteren bir çizelge ve
sınav tutanağı tanzim ederek sonucu İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığına bildirir. Sonuçlar, Başkanın onayından sonra adı geçen
Daire Başkanlığı tarafından ilgililere tebliğ edilir.
(2) İlan edildiği tarihten itibaren yedi iş günü
içinde sınav sonuçlarına itiraz edilebilir. İtirazlar bu sürenin bitiminden
itibaren Jüri tarafından en fazla on iş günü içinde incelenerek karara
bağlanır ve uzman yardımcısına bildirilir. İtirazlar hakkında verilen
kararlar kesindir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar dikkate alınmaz.
Uzmanlığa
atanma
MADDE 36
– (1) Yeterlik sınavında başarılı
olan uzman yardımcısı YDS’den asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği
bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği
bulunan başka bir belgeyi ibraz etmesi halinde enerji uzmanı kadrosuna
atanır. Ancak, YDS belgesinin uzman yardımcılığı döneminde alınmış olması,
diğer belgelerin ise uzman yardımcılığı döneminde alınmış ve yeterlik
sınavı tarihi itibariyle ÖSYM tarafından belirlenen geçerlilik süresinin
dolmamış olması şarttır.
(2) Yeterlik sınavında başarılı olan uzman
yardımcısının yeterli dil puanına sahip olmaması durumunda, en geç iki yıl
içinde YDS’den asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından bunlara
denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye
sahip olma şartını yerine getirmesi halinde enerji uzmanı olarak atanır.
Meslekten
çıkarılma
MADDE 37
– (1) Verilen ek süre içinde
tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul
edilmeyenler, ikinci yeterlik sınavında da başarı gösteremeyen veya sınav
hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı dil yeterliliği şartını
yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve memur unvanına
denk bir kadroya atanırlar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yurt İçinde ve
Yurt Dışında Eğitim
Yurt içi
eğitim
MADDE 38
– (1) Uygun zamanlarda meslek
personeli için ilgili birim amirlerinin teklifi üzerine veya doğrudan
eğitim programları düzenlenebilir.
(2) Uzman ve uzman yardımcıları Başkanlıkça uygun
görülen kurum dışı kurs ve sertifika programı niteliğindeki eğitimlerden ve
bütçe imkânları dâhilinde yabancı dil eğitiminden yararlandırılabilirler.
Yurt
dışında eğitim
MADDE 39
– (1) Meslek personeli, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanunu ve Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek
Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, ihtiyaç
duyulan konularda eğitim, staj, araştırma yapmak, mesleki bilgi ve
deneyimini arttırmak amacıyla yurt dışına gönderilebilir.
ALTINCI BÖLÜM
Uzman
Yardımcıları ve Uzmanların Görev, Yetki ve Yükümlülükleri
Uzman
yardımcılarının görev, yetki ve yükümlülükleri
MADDE 40
– (1) Uzman yardımcıları:
a) Görevlendirildikleri dairenin günlük, kısa ve
uzun vadeli işlerine katkıda bulunmakla,
b) Uzmanlarca yapılacak araştırma, inceleme ve
diğer çalışmalar için gerekli dokümanları toplamak ve ön hazırlık
çalışmaları ile gerektiğinde tek başına araştırma ve inceleme yapmakla,
c) Görevlendirildiklerinde kurum içi ve kurum dışı
toplantılara katılmakla,
ç) Görevlendirildikleri dairenin yürüttüğü
hizmetler ile ilgili toplantılara katılarak görüşlerini açıklamakla,
d) Mesleki konularda yurt içindeki ve yurt
dışındaki gelişmeleri ve yayınları izlemekle,
e) İlgili daire başkanı, grup başkanı veya uzman
tarafından verilecek benzeri diğer görevleri yerine getirmekle,
yükümlüdür.
Uzmanların
görev, yetki ve yükümlülükleri
MADDE 41
– (1) Uzmanlar, mevzuatla Kuruma
verilmiş olan görevlerin; düzenli, etkin, süratli ve ekonomik bir şekilde
yürütülebilmesini sağlamakla ve Kurum tarafından yürütülen çalışmaların
gerektirdiği uzmanlık hizmetlerini yapmakla yükümlüdür.
(2) Uzmanlar;
a) İlgili daire başkanlığınca verilen görevleri
süresinde yapmak,
b) Uluslararası sözleşmelerin Kuruma verdiği
görevleri takip etmek ve bu çerçevede gerekli çalışmaları yapmak,
c) Kurumun görev alanına giren mevzuat
değişikliklerini takip etmek, mevzuatın geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar
yaparak uygulamada aksayan yönlerine ilişkin görüş ve önerilerini
bildirmek, mevzuata ilişkin taslakların hazırlanmasına, görüşülmesine
katkıda bulunmak,
ç) Yurtiçi ve yurtdışı toplantıları ve çalışmaları
takip etmek, Kurum içi ya da
kurumlar arası toplantı ve çalışmalara katılmak, konferans, kurs ve
seminerler vermek,
d) Enerji konusundaki mevzuatı ve mesleki konularda
yurt içindeki ve yurt dışındaki gelişmeleri ve yayınları izlemek, gerekli
dokümanları toplamak ve bu konularda Başkan tarafından yapılması istenen
çalışmaları ve incelemeleri yapmak,
e) Uzman yardımcılarının yetiştirilmesine, bilgi ve
deneyimlerinin geliştirilmesine yardımcı olmak,
f) Kurumun görevlerini tarafsızlık, nesnellik,
eşitlik, dürüstlük, gizlilik, çıkar çatışmasından kaçınma, nezaket, saygı,
yetkinlik ve mesleki özen gibi etik davranış ilkelerine göre yürütmek,
g) Amirlerince verilecek benzeri diğer görevleri
yerine getirmek,
ile yükümlüdür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Re’sen
işlem yapma yasağı
MADDE 42
– (1) Uzman ve uzman yardımcıları
görevlendirilmedikçe ilgili kişi ve kuruluşlardan re’sen bilgi isteyemez,
inceleme, araştırma ve denetleme yapamaz.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 43
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 18/3/2002 tarihli
ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu
Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik,
Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik ve
Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında
Yönetmelik hükümleri ile diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yeniden
veya naklen atanma
MADDE 44
– (1) Uzman yardımcılığı veya
uzmanlık unvanını kazandıktan sonra, Kurumdan çeşitli sebeplerle ayrılıp
yeniden veya naklen uzman yardımcılığına veya uzmanlığa atanmak isteyenler,
ihtiyaç ve boş kadro bulunmak şartıyla Kurul kararıyla atanabilirler.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 45
– (1) 12/6/2009 tarihli ve 27256
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Enerji Uzman ve Uzman Yardımcılarının
Sınav, Görev, Yetki, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
yürürlükten kaldırılmıştır.
Görevde
bulunan uzman yardımcıları
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 2/11/2011 tarihinde
Kurumda uzman yardımcısı kadrosunda bulunanların tezleri, yeterlik
sınavları ve uzmanlık kadrolarına atanmaları yürürlükten kaldırılan
yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Başkan yürütür.
|