Mersin Üniversitesinden:
MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÇOCUK KORUMA UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Mersin
Üniversitesi Çocuk Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma biçimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Mersin Üniversitesi Çocuk
Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma biçimine
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkez Danışma Kurulunu,
b) Dış paydaş olan birim: Kamu kurum, vakıf, sivil
toplum kuruluşu, yerel yönetim, teknoloji geliştirme bölgesi, organize
sanayi bölgesi, özel yasa ile kurulmuş teşebbüs, özel kurum ve kuruluşu,
c) ISO: Uluslararası Standart Organizasyonunu,
ç) İç paydaş olan birim: Mersin Üniversitesi
fakültelerini, enstitülerini, yüksekokullarını, meslek yüksekokullarını,
uygulama ve araştırma merkezlerini,
d) Koordinatör: Merkez ve/veya birim/çalışma grubu
koordinatörünü,
e) KYK: Mersin Üniversitesi Kalite Yönetim
Koordinatörlüğünü,
f) Merkez (ÇOKMER): Mersin Üniversitesi Çocuk
Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezini,
g) Merkez Birimi: Merkez içinde kurulan alt birimi,
ğ) Merkez çalışma/koordinasyon grubu: Merkez içinde
kurulan merkez çalışma/koordinasyon grubunu,
h) Müdür: Merkez Müdürünü,
ı) Müdür Yardımcısı: Merkez Müdür Yardımcısını,
i) Rektör: Mersin Üniversitesi Rektörünü,
j) Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürleri Kurulu:
Mersin Üniversitesi bünyesinde bulunan tüm merkez müdürlerinden oluşan
kurulu,
k) Üniversite: Mersin Üniversitesini,
l) Yıl: 1 Ocak-31 Aralık takvim yılını,
m) Yönetim Kurulu: Merkez Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin
amacı; Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi içinde Çocuk Sağlığı ve
Hastalıkları, Çocuk Cerrahisi, Çocuk Psikiyatrisi, Adli Tıp ve Kadın
Hastalıkları ve Doğum anabilim dalları öncelikli olmak üzere ilgili tüm
anabilim dalları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlayarak korunma
ihtiyacı olan veya suça sürüklenen çocukların tanı, tedavi, korunma ve
izlenmelerine dair uygulama ve araştırmaların yapılacağı ortamı sağlamak ve
yapmak, Mersin Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Hastanesine
başvuran, korunma ihtiyacı olan veya suça sürüklenen çocukların ihmal ve
istismardan korunması için çalışmak, bu çocukları değerlendirmek, tanı,
tedavi, korunma ve izlenmelerini gerçekleştirmektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları aşağıda
sıralanmaktadır:
a) İhmal ve istismara uğrayan çocukların tanı,
tedavi ve izlenmelerini gerçekleştirmek,
b) Suça sürüklenen çocuğun cezai sorumluluğunun
belirlenmesinde gerekli inceleme ve değerlendirmeleri yapmak,
c) Çocukların kronolojik yaşını ortaya koymaya
yönelik çalışmalar yapmak,
ç) Çocuğun soy bağının ortaya konması için
danışmanlık yapmak ve ilgili laboratuvarlarla işbirliği içinde olmak,
d) Merkeze başvurulara ait kayıtların standart bir
şekilde tutulmasına yönelik çalışmalar yaparak veri tabanı oluşturmak ve bu
konuda diğer çocuk koruma merkezleriyle iletişim içinde olmak,
e) Korunma ihtiyacı olan veya suça sürüklenen
çocuklar ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütleriyle
işbirliği yapmak ve bu konuda diğer çocuk koruma merkezleri ile iletişim
içinde olmak,
f) Üniversite içinde öğretim üyesi/elemanı,
öğrenci, hekim ve diğer sağlık çalışanlarına yönelik eğitim vermek; hizmet
içi eğitim programları ve seminerler düzenlemek,
g) Eğitim programlarını yaygınlaştırarak, toplumsal
duyarlılığın artırılması amacıyla topluma yönelik eğitim çalışmaları
yapmak,
ğ) Program ve projeler geliştirmek, bilimsel
araştırmaları teşvik etmek ve desteklemek,
h) Danışmanlık hizmeti vermek,
ı) Yurt içinde ve yurt dışında yapılan bilimsel
araştırma, inceleme, kurs, seminer, konferans, kongre, eğitim ve öğretim
programlarına katılmak, desteklemek ve bu konuda ulusal ya da uluslararası
düzeyde programlar düzenlemek,
i) Basılı, görsel ve elektronik yayınlar yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkez Yönetim Organları, Görevleri, Koordinasyon
ve Çalışma Grupları
Merkez
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkez yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür,
b) Müdür yardımcıları,
c) Yönetim Kurulu,
ç) Koordinatör,
d) Danışma Kurulu,
e) Merkez birimleri veya çalışma/koordinasyon
grupları.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede görevli öğretim üyeleri
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona
eren Müdür tekrar görevlendirilebilir. Müdür çalışmalarında kendisine
yardımcı olmak üzere en fazla üç öğretim elemanını müdür yardımcısı olarak
görevlendirebilir. Müdür istediğinde müdür yardımcılarını değiştirebilir.
Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevi de kendiliğinden sona
erer. Müdürün görevi başında olmadığı zamanlarda müdür yardımcılarından
biri Müdüre vekâlet eder. Göreve vekâlet altı aydan bir gün fazla olması
durumunda yeni bir Müdür görevlendirilir. Rektör gerekli gördüğü durumlarda
Müdürü süresi bitiminden önce görevden alabilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek,
b) Her yılın Ocak ayının ikinci haftasının son iş
günü yıllık çalışma program taslağını ve tahmini bütçe önerisini hazırlamak
ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
c) Her yılın Aralık ayının ikinci haftasının son iş
gününe kadar ya da Rektörün isteği üzerine, talebin geldiği tarihten
itibaren 15 gün içerisinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
yıllık çalışma raporunu hazırlamak ve Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlük
onayına sunmak,
ç) Gerekli durumlarda Danışma kurullarının, Merkez
birimlerinin, koordinasyon/çalışma gruplarının oluşturulması için Yönetim
Kuruluna öneride bulunmak ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına
sunmak,
d) Gerekli durumlarda Merkez birimleri,
koordinasyon ve/veya çalışma gruplarının çalışmalarının uyumlu bir şekilde
yürütülebilmesi için bir Koordinatör görevlendirmek,
e) Yönetim ve danışma kurullarının periyodik
toplantılarının yanı sıra gerekli hallerde yapılacak toplantılar için
gündem maddelerini oluşturmak, bu kurulları toplantıya çağırmak ve bunlara
başkanlık etmek, bu kurulların kararları ile çalışma programının ve
Merkezin diğer çalışmalarının Merkezin amaçları doğrultusunda yürütülmesini
sağlamak,
f) Merkeze bağlı birimlerin veya
koordinasyon/çalışma gruplarının ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını
sağlamak,
g) Merkez ile Üniversitenin tüm birimleri ve dış
paydaş birimleri arasında Merkezin amaçları doğrultusunda iş birliğini
sağlamak,
ğ) Merkezin faaliyet alanları kapsamında yer alan
ulusal ve uluslararası tüm etkinliklere Merkezin temsilcisi olarak katılmak
veya Merkezi temsil edecek personeli görevlendirmek,
h) Gerekli durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç
duyulan alanlarda ilgili bilim insanı, araştırmacı, uzman, eğitimci,
sanatçı, idari ve teknik personelin görevlendirilmesi için Yönetim Kurulu
kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
ı) Gerekli durumlarda Merkezde görev yapacak,
yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü uzmanlar ve stajyer öğrencileri
belirlemek ve görevlendirmek için Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe
öneride bulunmak,
i) Bir yıl içinde verilecek hizmetleri, yapılacak
tüm etkinlikleri, bu hizmet ve etkinliklerde görev alacak kişileri
belirlemek ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
j) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve
teknik personel kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Yönetim Kurulu
kararı ile Rektörlüğe bildirmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu, Müdür, Müdür
Yardımcısı/yardımcıları ve Müdürün önerisiyle Rektör tarafından seçilen
öğretim elemanı/elemanlarından olmak üzere beş öğretim elemanından oluşur.
Müdür, Merkezin oluşum amacını, kapsamını ve etkinlik alanlarını gözeterek
gerekli sayının iki katı sayıda öğretim elemanını Rektör’e önerir ve Rektör
bu öğretim elemanları arasından gerekli sayıda kişiyi Yönetim Kurulu üyesi
olarak görevlendirir. Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Müdürün
görev süresinin bitmesi veya görevinden ayrılması durumunda Yönetim Kurulu
üyelerinin de görevleri sona erer. Herhangi bir nedenle ayrılan üyenin
yerine, yine aynı yöntemle yenisi seçilir. Görevi sona eren üye tekrar
seçilebilir. Yönetim Kurulu, yılda en az bir kez ve/veya gerekli hallerde
Müdürün çağrısı üzerine Müdürün başkanlığında toplanır. Yönetim Kurulu salt
çoğunlukla toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar
alır. Kararlar, açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması
halinde kapalı oylama yapılır. Kapalı oylama sonucunda eşitliğin
bozulmaması durumunda Müdürün kararı belirleyicidir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak ve kararlar almak,
b) Müdür tarafından her yılın Ocak ayının ikinci
haftasının son iş günü hazırlanan yıllık çalışma program taslağını ve
tahmini bütçe önerilerini değerlendirerek karara bağlamak,
c) Müdür tarafından her yılın Aralık ayının ikinci
haftasının son iş gününe kadar ya da Rektörün isteği üzerine, talebin
geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde Merkezin genel durumu ve
işleyişi hakkında hazırlanan yıllık çalışma raporunu karara bağlamak,
ç) Gerekli durumlarda Müdür tarafından önerilen
Danışma Kurullarının, Merkez birimlerinin, koordinasyon/çalışma gruplarının
oluşturulmasını karara bağlamak,
d) Bir koordinasyon/çalışma grubunun görevlerini,
kimlerden ve kaç kişiden oluşacağını ve görev süresinin ne kadar olacağını
karara bağlamak,
e) Merkez ile Üniversitenin tüm birimleri ve dış
paydaş birimleri arasında Merkezin amaçları doğrultusunda iş birliğinin
sağlanmasında Müdüre yardımcı olmak,
f) Gerekli durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç
duyulan alanlarda ilgili bilim insanı, araştırmacı, uzman, eğitimci,
sanatçı, idari ve teknik personelin görevlendirilmesini karara bağlamak,
g) Gerekli durumlarda Merkezde görev yapacak,
yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü uzmanların ve stajyer öğrencilerin
görevlendirilmesini karara bağlamak,
ğ) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve
teknik personel kadro ihtiyaçlarını karara bağlamak,
h) Bir yıl içinde verilecek hizmetleri, yapılacak
tüm etkinlikleri, bu hizmet ve etkinliklerde görev alacak kişileri belirleyerek
karara bağlamak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu gerekli
görüldüğü takdirde Müdür tarafından kurulur. Danışma Kurulu; Müdür, Müdür
yardımcıları ve Üniversitenin paydaşlarını temsil eden İç Danışma Kurulu
ve/veya Üniversite dışındaki paydaşlarını temsil eden Dış Danışma
Kurulundan oluşur.
(2) Bu kurullar aşağıdaki biçimde oluşturulur:
a) İç Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına,
kapsamına ve etkinlik alanlarına katkı yapacak öğretim elemanları arasından
Müdür tarafından önerilen ve Yönetim Kurulunca seçilen kişilerden oluşur.
İç Danışma Kurulu Merkezin çalışma alanları göz önüne alınarak en fazla 25
öğretim elemanından oluşur. Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır.
Görevi sona eren üyenin yerine yeni üye aynı yöntemle seçilir.
b) Dış Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına,
kapsamına ve etkinlik alanlarına doğrudan katkı yapacak dış paydaşların
temsilcilerinden oluşur. Yönetim Kurulu, Merkezin çalışma alanları ile
doğrudan ilişkili olan kamu ve özel kurum ve kuruluşlar ile alanın uzmanlarını
belirler ve bu kurum ve kuruluşların ve/veya alan uzmanlarının danışma
kurulundaki temsilcileri söz konusu birimlerle/kişilerle ilişki kurulduktan
sonra Rektörün oluru ile kesinleşir. Dış Danışma Kurulu; Merkezin amacına
katkı yapacak ve çalışma alanları ile doğrudan ilişkili olan en fazla 25
dış paydaşın temsilcisinden meydana gelir. Seçilen üyelerin görev süreleri
üç yıldır. Görevi sona eren üyenin yerine yeni üye aynı yöntemle seçilir.
(3) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine,
Müdürün başkanlığında yılda en az bir defa, gerekli durumlarda daha fazla
olmak üzere toplanır. Danışma Kurulu toplantısı için salt çoğunluk aranmaz,
ancak kararlar katılan üye sayısının salt çoğunluğu ile alınır. Oylama
sonucunda oyların eşit olması halinde kapalı oylama yapılır. Kapalı oylama
sonucunda eşitliğin bozulmaması durumunda Başkanın kararı belirleyicidir.
(4) Müdürün görev süresinin bitmesi veya görevinden
ayrılması durumunda Danışma Kurulu üyelerinin de görevleri sona erer.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını
oluşturmaya yardımcı olmak,
b) Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış
paydaşlarla işbirliğinin geliştirilmesini sağlamak üzere Yönetim Kuruluna
önerilerde bulunmak,
c) Her yılın Aralık ayının ilk haftasının son iş
gününün mesai bitimine kadar, Danışma Kurulu üyeleri kendi bulundukları
birimlerin Merkez ile iş birliği kapsamında yaptıkları ve bir sonraki yıl
için yapmayı planladıkları tüm etkinliklerini, görüş ve önerilerini bir
rapor halinde Yönetim Kuruluna sunmak.
Merkez
birimleri ve/veya koordinasyon/çalışma grupları
MADDE 14
– (1) Müdür tarafından gerekli
görüldüğü takdirde, bir veya daha çok hizmet dalı için, işlerin daha
verimli yürütülebilmesi amacıyla, Müdürün önerisi ve Yönetim Kurulu
kararıyla, süreli/süresiz görev yapacak olan birimler ya da koordinasyon
ve/veya çalışma grupları oluşturulabilir. Bir koordinasyon/çalışma grubunun
görevleri, kimlerden ve kaç kişiden oluşacağı ve görev süresinin ne kadar
olacağı Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve Uygulama ve Araştırma
Merkez Müdürleri Kurulu onayı ile kesinleşir.
Koordinatör
MADDE 15
– (1) Müdür tarafından gerekli
görüldüğü takdirde, Merkez birimleri, koordinasyon ve/veya çalışma
gruplarının çalışmalarının uyumlu bir şekilde yürütülebilmesi için Müdür
tarafından görevlendirilen kişidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
MADDE 16
– (1) Merkezin akademik, sanatçı,
teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi ile 23/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek
personel tarafından karşılanır.
İzinler
ve görevlendirmeler
MADDE 17
– (1) Merkezde görevli öğretim
elemanlarının izinleri ve görevlendirmeleri asli görevlerinin bulunduğu
birimler üzerinden yapılır.
Dosyalama
MADDE 18
– (1) Merkezin her türlü belge ve
dosyalama süreçleri için ISO belgeleme sistemi kullanılır. Bu sistemde yer
almayan belgeler Merkez tarafından ilgili organlarınca hazırlanarak belge
yayınlanma süreci çerçevesinde yayınlanmak üzere KYK’ya gönderilir.
Merkezler
arası koordinasyon ve denetim
MADDE 19
– (1) Merkez ile Üniversitenin
diğer uygulama ve araştırma merkezleri arasındaki ortak konu ve
çalışmaların koordinasyonu Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürleri Kurulunca
düzenlenir ve denetimi Rektörlükçe yapılır.
Yönetmelikte
yer almayan hususlar
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelikte yer almayan
hususlarda genel hükümler ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 21
– (1) 18/1/2012
tarihli ve 28177 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mersin Üniversitesi
Çocuk Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihte Mersin Üniversitesi Çocuk Uygulama ve Araştırma
Merkezinin tüm yönetim organlarının görevleri sona erer ve bu Merkezin
yapılanması bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden düzenlenir.
Yürürlük
MADDE 22
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mersin Üniversitesi
Rektörü yürütür.
|