Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
TERSANE, TEKNE İMAL VE ÇEKEK YERİ HAKKINDA
YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 4/4/1990 tarihli ve
3621 sayılı Kıyı Kanunu ve ilgili mevzuatı gereği iç sularda, kıyı ve sahil
şeridi ile dolgu ve kurutma yoluyla kazanılan alanlar üzerinde imar planı
kararıyla belirlenen mevcut ve yeni kurulacak olan tesislerin yer, kapasite
ve benzeri niteliklerinin planlanması, kurulmalarına ilişkin usul ve
esaslar, tevsi yatırımlar, kapasitelerinin artırılması, modern üretim ve
yönetim çerçevesinde projelerin incelenerek onaylanması, asgari güvenlik
şartları çerçevesinde denetim ve belgelendirme ile yüzer havuzların çalışma
usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri, 4/4/1990 tarihli ve
3621 sayılı Kıyı Kanunu ve ilgili mevzuatında belirtilmiş olan iç sular, kıyı
ve sahil şeridi ile dolgu ve kurutma yoluyla kazanılan alanlar üzerinde,
imar planı kararı ile belirlenen mevcut ve yeni kurulacak olan tesislere
uygulanır.
(2) Bu Yönetmelik hükümleri aksi belirtilmedikçe;
tüm sanayi bölgeleri, serbest bölgeler, balıkçı barınakları içerisindeki
çekek yerleri, yat limanı ve marinalar içerisindeki çekek yerleri, askerî
tesisler, polis tesisleri ile kıyı ve sahil şeridi ile dolgu ve kurutma
yoluyla kazanılan alanlar dışındaki tesisler hakkında uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/4/1990 tarihli ve 3621 sayılı
Kıyı Kanunu, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanunu ile 26/9/2011
tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Çekek yeri: Tam boyu altmış metreye kadar her
türlü gemi ve su araçlarına bakım-onarım, tadilat ve kışlatma ile yirmi
dört metreye kadar inşa hizmeti veren tesisi,
b) Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne
olursa olsun suda kürekten başka sevk sistemiyle hareket edebilen her türlü
tekneyi,
c) Gemi mühendisi: Gemi mühendisleri odasına
kayıtlı mühendisi,
ç) Gemi sanayi veritabanı programı (GSVP): Tesis ve
tüm gemi ve su araçlarının inşa, bakım-onarım, tadilat gibi mevcut ve
güncel bilgilerinin girildiği istatistikî veritabanı programını,
d) İdare: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığı, Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğünü,
e) İTDK (İnceleme, Tespit ve Denetim Komisyonu):
İnceleme, tespit ve denetim amacıyla İdare tarafından en az üç kişinin
katılımıyla oluşturulan komisyonu,
f) İşletme izni belgesi: Bu Yönetmelik gereği
işletme izni kriterlerini yerine getiren tesislere verilen ek-8’deki
belgeyi,
g) Kısmi işletme izni belgesi: Bu Yönetmelik gereği
kısmi işletme izni kriterlerini yerine getiren yeni tesislere verilen
ek-7’deki belgeyi,
ğ) Liman başkanlığı: Tesisleri, idari sınırları
içerisinde bulunduran Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bağlısı
liman başkanlığını,
h) Mevcut tesis: 13/2/2009 tarihinden önce inşa,
tadilat, bakım-onarım ve çekek faaliyeti yapıldığı belgelenen veya İdareden
kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni belgesi almış tesisi,
ı) Su aracı: Gemi dışında, suda yüzebilen ve tahsis
edildiği gayeye uygun olarak kullanılan, her türlü araç ve yapıyı,
i) Tadilat: Gemi ve su araçlarının üç ana
boyutundan biri veya birkaçı ile gros ve net tonilatosunun en az birinin
değişimine veya geminin cinsinin yolcu taşımacılığı veya tehlikeli madde
taşımacılığı yapmak üzere değiştirilmesine neden olacak yapısal
değişikliği,
j) Tesis: Tersane, tekne imal yeri ve çekek yerini,
k) Tesis işleticisi: Tesisi ya da yüzer havuzu
işleten veya tesisi temsile yetkilendirilmiş gerçek veya tüzel kişileri,
l) Tesis organizasyonu ve yerleşim planı: Tesis
alanında bulunan kızak, iskele, ambar, depo, bina gibi üst yapıların
yerlerinin gösterildiği, ek-1’de belirtilen formata uygun olarak hazırlanan
koordinatlı ve ölçekli planı,
m) Tersane: Her cins ve boyutlarda gemi ve su
araçlarının inşası, bakım-onarım ve tadilatlarından biri veya bir kaçının
yapılmasına imkân sağlayan teknik ve sosyal altyapı ve en az elli metre
deniz cephesine sahip gemi inşa kapasitesi belirlenmiş tesisi,
n) Tekne imal yeri: Ahşap yat imalatında boy
sınırlaması olmaksızın tam boyu yetmiş beş metreye kadar ve İTDK tarafından
inceleme sonucuna göre kara ve denizdeki fiziksel şartların uygun bulunması
halinde yüz yirmi beş metreye kadar her türlü gemi ve su araçlarının inşa,
tadilat ve bakım-onarım hizmetlerinden biri veya bir kaçının yapılmasına
imkân sağlayan teknik ve sosyal altyapılara sahip tesisi,
o) TÜRKAK: Türk Akreditasyon Kurumunu,
ö) Yüzer havuz: İçerisinde gemi inşa, tadilat,
bakım-onarımın ve taşımacılıkta da kullanılabilen su aracını,
p) Yüzer havuz bağlama planı: Tesiste
konuşlandırılacak yüzer havuzun bağlama elemanları, kapasitesi, bağlama
konumu ve şekli gibi hususların gösterildiği, ek-2’de belirtilen formata
uygun olarak hazırlanan koordinatlı ve ölçekli planı,
r) Yüzer havuz işletme izni belgesi: İdarece uygun
görülen şekilde tesislerde konuşlandırılıp çalıştırılabileceği tespit
edilen yüzer havuz için verilen ek-9’daki belgeyi,
s) Yetkilendirilmiş kuruluş: 1/10/2003 tarihli ve
25246 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Bayraklı Gemilerde Bayrak
Devleti Adına Hareket Edecek Kuruluşların Seçimi ve Yetkilendirilmesine
Dair Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, İdare adına, İdarenin belirleyeceği
konularda ulusal ve uluslararası kurallar ile yükümlülükler çerçevesinde
yetkilendirilmiş kuruluşu,
ş) Yeni tesis: Mevcut tesis kapsamında olmayan
tesisi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Tesis Yeri Belirleme, Kurma, Tevsi Yatırım, Tesis
Organizasyonu ve Yerleşim Planı
Başvuruları Onay ve Değerlendirme Esasları ile Kriterler
ve İzinler
Tesis
yeri belirleme kriterleri
MADDE 5 – (1) Tesislerin planlanması, kurulması için gerek
kamu gerekse özel veya tüzel kişilerce yapılan müracaatlarla ilgili olarak;
ek-3’ deki kriterlere göre İTDK tarafından mahallinde yapılan inceleme
sonucu bir rapor hazırlanır.
(2) İTDK tarafından hazırlanan rapor İdareye
sunulur. Rapor üzerinden İdarece değerlendirme yapılarak tesis yerinin
olumlu veya olumsuz bulunması durumunda ilgililerine bu doğrultuda görüş
bildirilir.
(3) Yeni tesis yapılması amacıyla birden fazla
tesisin bulunacağı kooperatif veya ortak şirket yapısında olan yatırımcılar
lehine irtifak hakkı tesis edilecek ve/veya adına kullanma izni verilecek
alanlarda, Ar-Ge merkezi, eğitim merkezi, acil müdahale merkezi, tesis
faaliyetleri için ortak kullanım alanı, sosyal alan veya benzeri kullanım
amaçları için İdarece onaylanan tesis organizasyonu ve yerleşim planında
gösterilen alanın kullanım şekli İdarece belirlenir.
Yeni
tesis kurma ve modernizasyona yönelik tevsi yatırım başvurusu
MADDE 6 –
(1) Yeni tesis kurma ve
modernizasyona yönelik tevsi yatırımlarda yatırımcı, ilgili mevzuatına göre
imar planı ve ön izin verilmesi, irtifak hakkı tesis edilmesi ve/veya
kullanma izni verilmesi işlemlerini sonuçlandırır.
(2) Yeni tesis kurma aşamasında İdarenin görüşü 5
inci madde kapsamında oluşturulur.
(3) Mevcut tesis için, onaylı imar planı bulunan ve
tahsisi yapılmış alanlar üzerinde tevsi veya modernizasyon talebi bulunan
yatırımcılar, ek-1’deki formata uygun hazırlattığı revize tesis organizasyonu
ve yerleşim planını idareye onaylatır.
(4) Yeni tesis için, imar plan onayı ve ön izin
verilmesi, irtifak hakkı tesis edilmesi ve/veya kullanma izni verilmesi
işlemlerini tamamlayan yatırımcı, ek-1’deki formata uygun olarak
hazırlattığı tesis organizasyonu ve yerleşim planı onayı ve yatırım iş ve
işlemleri ile bunlara ait prosedürü tamamladıktan sonra kısmi işletme izni
belgesi veya işletme izni belgesi almak üzere İdareye başvurur.
Tesis
organizasyonu ve yerleşim planı onayı başvurusu
MADDE 7 –
(1) Mevcut veya yeni kurulacak
tesis ile revizeye ihtiyaç duyulması halinde hazırlanan tesis organizasyonu
ve yerleşim planı onayı için aşağıdaki bilgi ve belgelerle İdareye
başvurulur.
a) Başvuru dilekçesi,
b) Yatırımın veya revize yatırımın gerekçesini içeren
açıklayıcı rapor ve termin planı,
c) Tapu, kira sözleşmesi, Maliye Bakanlığından
alınmış ön izni ve/veya tahsis sözleşmesinin aslı veya idarece onaylı
örneği, varsa ilave saha/dolgu için alınmış ön izni,
ç) Tesisin tamamını içeren onaylı uygulama imar planı
paftasının ilgili idaresince onaylı örneği, plan notları ve lejantı içeren
paftalar ve bunların sayısal dokümantasyon CD’si,
d) Ek-1’deki format dikkate alınarak hazırlanmış 6
nüsha 1/1000 ölçekli, gerekli görülmesi durumunda 2 adet 1/500 veya 1/2000 ölçekli
tesis organizasyonu ve yerleşim planı,
e) Yeni tesisin tersane olması durumunda, ek-1’deki
formata uygun olarak hazırlanmış ve yetkilendirilmiş kuruluş tarafından
vize edilmiş tesis organizasyonu ve yerleşim planı.
(2) Tesis organizasyonu ve yerleşim planında
ek-1’de belirtilen yapılar ve yüzer havuza yönelik değişikliği gerektirecek
her bir düzenleme için tesis organizasyonu ve yerleşim planı İdarece
onaylanır.
(3) Tesis organizasyonu ve yerleşim planı ek-1’de
yer alan örnekte olduğu gibi hazırlattırılır.
Tesis
organizasyonu ve yerleşim planı değerlendirme esasları
MADDE 8 –
(1) Başvurular, onaylı imar planı
ve plan hükümleri ile İdarece belirlenen ek-1 ve ek-4’teki kriterler
dikkate alınarak değerlendirilir.
(2) İdarece gerekli görülmesi halinde İTDK marifeti
ile mahallinde inceleme yapılır.
(3) Tesis organizasyonu ve yerleşim planı, tesiste
yer alan yapılar ve onaylı imar plan hükümlerine uygun olmak zorundadır.
(4) Değerlendirme sonucu, yatırımcı ile ilgili
kurum ve kuruluşlara bildirilir.
Tesis kriterleri
MADDE 9 – (1) Tesislerde bulunması gerekli kriterler ek-4’te
belirtilmiştir.
(2)Tesis kriterlerinden bazılarının bir başka yerde
olduğunun beyan edilmesi veya hizmet olarak üçüncü şahıslardan alınması
durumunda bu durum değerlendirmede dikkate alınır.
Kısmi
işletme izni belgesi başvurusu
MADDE 10
– (1) Yeni tesisler, kısmi işletme
izni belgesi için aşağıdaki bilgi ve belgelerle birlikte yazılı olarak
İdareye başvururlar.
a) Başvuru dilekçesi,
b) Tüzel kişiliğe ait bu Yönetmelik kapsamında
faaliyet konusuna uygun Ticaret Sicil Gazetesinin aslı veya idarece onaylı
örneği, gerçek kişiler için sicil belgesi aslı veya idarece onaylı örneği
ve T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Noterden onaylı imza sirkülerinin veya imza
beyanının aslı veya idarece onaylı örneği ve yetki belgesi,
ç) Taşınmaza ilişkin kira sözleşmesi, kullanma izni
veya irtifak hakkı gibi mülkiyet veya ön izin sözleşmesi, irtifak hakkı
tesis edilmesine ilişkin resmi senet ve kullanma izni sözleşmesi
belgelerinin aslı veya idarece onaylı örneği,
d) Tesisteki 12/10/2004 tarihinden sonra yapılan
binaların yapı kullanma izni belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği,
e) Onaylı tesis organizasyonu ve yerleşim planı ile
kapasite raporunun aslı veya idarece onaylı örneği,
f) Tesis alanına ait onaylı imar planı paftası.
İşletme
izni belgesi başvurusu
MADDE 11
– (1) İşletme izni belgesi için
aşağıdaki bilgi ve belgelerle birlikte yazılı olarak İdareye başvurulur.
a) Başvuru dilekçesi,
b) Tüzel kişiliğe ait bu Yönetmelik kapsamında
faaliyet konusuna uygun Ticaret Sicil Gazetesinin aslı veya idarece onaylı
örneği, gerçek kişiye ait sicil belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği
ve T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Noterden onaylı imza sirküleri veya imza
beyanının aslı veya idarece onaylı örneği ve yetki belgesi,
ç) Taşınmaza ilişkin kira sözleşmesi, kullanma izni
veya irtifak hakkı gibi mülkiyet veya ön izin sözleşmesi, irtifak hakkı
tesis edilmesine ilişkin resmi senet ve kullanma izni sözleşmesi
belgelerinin aslı veya idarece onaylı örneği,
d) Tesisteki 12/10/2004 tarihinden sonra yapılan
binaların yapı kullanma izni belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği,
e) Dolgu ve kıyı yapılarının, uygulama projelerine
uygun olarak tamamlandığına dair Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünün
yazısı,
f) İşyeri açma ve çalışma ruhsatının aslı veya
idarece onaylı örneği,
g) İlgili kurumundan alınmış tesisin yangınla
mücadelede yeterli olduğuna dair belge,
ğ) Onaylı tesis organizasyonu ve yerleşim planı ile
kapasite raporunun aslı veya idarece onaylı örneği,
h) Tesisler için TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim
Sistemi Belgesi, TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi ve OHSAS
18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesinin aslı veya idarece
onaylı örneği,
ı) Tesis alanına ait onaylı imar planı paftası.
Kısmi işletme
izni belgesi veya işletme izni belgesi başvurusu değerlendirme esasları
MADDE 12
– (1) Kısmi işletme izni belgesi
veya işletme izni belgesi başvuruları; başvuru evrakları, onaylanmış tesis
organizasyonu ve yerleşim planı ve ek-4’te belirtilen kriterlerden
inşa-bakım-onarım-tadilat-çekek yapabilecek kadar donanıma sahip olduğunun
İTDK tarafından raporlanması durumunda İdarece değerlendirilerek sonuçlandırılır.
(2) Yeni tesisler için kısmi işletme izni belgesi
süresi İdarece uygun görülen termin planı süresi sonuna kadar verilir ve
ilgili kurum ve kuruluşlara bildirilir.
(3) İşletme izni belgesi beş yıllık bir süre için
verilir ve bu süre içerisinde İdarece İTDK kurularak tesis en az bir defa denetlenerek
gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşlar bu konuda
bilgilendirilir.
(4) İşletme izni belgesi her beş yıl sonunda
tesislerin bu Yönetmelik hükümlerine uygunluğu İTDK tarafından kontrol
edilerek yenilenir.
(5) Tesis işleticisi beş yılın tamamlanmasına en az
altmış gün kala işletme izni belgesini yenilemek için İdareye müracaat
eder.
(6) Kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni
belgesi, tesis işletmecisi dışında başkaları tarafından kullanılamaz ve
devredilemez.
(7) Yeni tesisler kısmi işletme izni veya işletme
izni olmadan faaliyette bulunamazlar. Bu tesisler için işletme izni,
İdarenin uygun gördüğü termin planı süresi sonunda alınmak zorundadır.
(8) Kooperatif tüzel kişiliklerinde kısmi işletme
veya işletme izni kooperatif adına düzenlenebileceği gibi kooperatifin her
bir üyesi için ayrı ayrı da düzenlenebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yüzer Havuz İşletme Ön İzni, İzin, Devir ve Unvan
Değişikliği Başvuruları ile
Değerlendirme Esasları
Yüzer
havuz işletme ön izni belgesi başvurusu ve değerlendirme esasları
MADDE 13
– (1) Tesis işleticisi, yüzer
havuzun satın alma veya inşa ve/veya kiralama işlemleri öncesinde, yüzer
havuzun tesiste konuşlandırılabileceğine dair İdareden yüzer havuz işletme
ön izni alır. Tesis işleticisi ön izni almak için ek-5’ teki bilgi ve
belgelerle İdareye başvurur.
(2) İdarece ek-5’ teki bilgi ve belgeler ile
birlikte İTDK tarafından mahallinde yapılan inceleme sonucu hazırlanan
rapor üzerinden değerlendirme yapılır. Konuşlandırılması uygun görülen
yüzer havuza ilişkin yüzer havuz bağlama planı İdarece onaylanarak yüzer
havuz konuşlandırılması için yüzer havuz işletme ön izni verilir. Verilen
izin, veriliş tarihinden itibaren altı ay geçerlidir.
(3) Yüzer havuz işletme ön izni verilen yüzer havuz
dışında İdareden izin alınmadan başka bir yüzer havuz getirilemez. Ancak
yüzer havuz işletme ön izni verilen yüzer havuzun boyutlarından daha küçük
başka bir yüzer havuzun söz konusu olması durumunda ek-5’deki bilgi ve
belgelerin İdareye sunulması ve yüzer havuzun daha önce uygun görülmüş
konum dışına taşmaması kaydıyla verilmiş olan yüzer havuz işletme ön izni
geçerli sayılır.
(4) Yüzer havuz İdarenin vermiş olduğu yüzer havuz
işletme ön izni doğrultusunda onaylı yüzer havuz bağlama planına göre
konuşlandırılır.
(5) Yüzer havuz bağlama planı ek-2’deki yer alan
örnekte olduğu gibi hazırlattırılır.
Yüzer
havuz işletme izni belgesi başvurusu ve değerlendirme esasları
MADDE 14
– (1) İdarece ek-6’daki bilgi ve
belgeler ile birlikte yüzer havuz işletme izni alınabilmesi için tesis
organizasyonu ve yerleşim planı, yüzer havuzda gösterilecek şekilde revize
edilerek altı nüsha olarak İdareye onaylatılır. İTDK tarafından mahallinde
yapılan inceleme sonucu hazırlanan rapor üzerinden değerlendirme yapılır.
İdarece uygun görülmesi halinde yüzer havuza ilk seferinde verilecek izin
tesisin kısmi işletme izni veya işletme izni süresi kadar daha sonra ise
geçerlilik süresi beş yılı geçmeyecek şekilde yüzer havuz işletme izni
belgesi verilir.
(2) Her beş yıl sonunda tesis işleticisinin, bu
Yönetmelik hükümlerine uygunluğu kontrol edilerek yüzer havuz işletme izni
belgesi İdarece yenilenir.
(3) Tesis işleticisi, beş yılın tamamlanmasına en
az altmış gün kala yüzer havuz işletme izni belgesi yenilenmesi için
İdareye müracaat eder.
(4) Yüzer havuzun başka bir yerde üç aya kadar
konuşlandırılması, geçici yer değişikliği veya yüzer havuzun havuzlanmasına
yönelik başvurular ilgili liman başkanlığınca değerlendirilerek
sonuçlandırılır ve idare bilgilendirilir.
(5) Her yüzer havuz için ayrı yüzer havuz işletme izni
belgesi alınır.
(6) Yüzer havuza ilişkin tüm yetki ve sorumluluk
tesis işleticisine aittir.
(7) Çelik yapılı yüzer havuzların planlarına göre
konstrüksiyon elemanlarının, beton yapılı yüzer havuzların ise betonarme
dışındaki konstrüksiyon elemanlarının kalınlık ölçümünü içeren
yetkilendirilmiş kuruluşlardan alınacak klas sörvey uygunluk raporunun beş
yılda bir İdareye ibrazı zorunludur.
(8) Yüzer havuzun boy ve kapasitesini aşmayacak
şekilde havuzlama işlemi yapılır.
(9) Yüzer havuzun tesis dışında su aracı olarak
kullanılmak istenmesi durumunda su aracı uygunluk belgesi aranır.
Tesis
kira ve devir başvuruları ve değerlendirme esasları
MADDE 15
– (1) Maliye Bakanlığı tarafından
lehlerine irtifak hakkı tesis edilen ve/veya adlarına kullanma izni verilen
ve yatırımı tamamlanmış tesislere ilişkin sahiplik/hisselerin kısmen veya
tamamen üçüncü kişilere devrine yönelik başvurular Maliye Bakanlığına
yapılır. İdarenin uygun görüşü alınmak suretiyle Maliye Bakanlığınca ilgili
mevzuatı çerçevesinde izni verilebilir.
(2) Tesis işleticisi, yer tahsisini yapan ilgili
kurumca alınmış taahhütname ya da sözleşmede bağlayıcı bir hüküm
bulunmaması halinde, idarenin uygun görüşünü ve ilgili kurum veya
kuruluşların iznini almak kaydı ile tesisin tamamını kiraya verebilir. Bu
durumda yeni sahip tesis işleticisi sayılır.
(3) Devir alacak veya kiralayacak tüzel veya gerçek
kişilik aşağıdaki bilgi veya belgeler ile İdareye başvurur;
a) Başvuru dilekçesi,
b) Devir sözleşmesi aslı veya idarece onaylı
örneği,
c) Tüzel kişiliğe ait bu Yönetmelik kapsamında
faaliyet konusuna uygun Ticaret Sicil Gazetesi veya gerçek kişiye ait sicil
belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği ve T.C. kimlik numarası beyanı,
ç) Noterden onaylı imza sirküleri veya imza
beyanının aslı veya idarece onaylı örneği ve yetki belgesi.
(4) İdare, yukarıdaki bilgi veya belgelerin
değerlendirilmesi sonucunda, devir işlemlerine ilişkin görüşünü 15 gün
içerisinde ilgili kurum veya kuruluşlara bildirir.
(5) İlgili kurumun veya kuruluşun olumlu görüşü
doğrultusunda devir işleminin gerçekleşmesi halinde devir alan, kısmi
işletme izni belgesi veya işletme izni belgesini yenilemek için aşağıdaki
bilgi veya belgeler ile İdareye başvurur;
a) Başvuru dilekçesi,
b) Devir alana ait kira, tahsis veya sahiplik
belgelerinin aslı veya idarece onaylı örneği,
c) Devralana ait işyeri açma ve çalışma ruhsatının
veya faaliyetine yönelik izninin aslı veya idarece onaylı örneği,
ç) Devredilen tesise ait yüzer havuz varsa, yüzer
havuzun yeni sahiplik belgesi veya kira kontratı aslı veya idarece onaylı
örneği.
(6) Devir alacak veya kiralayacak tüzel veya gerçek
kişilikçe, tesiste yeni yapılacak bir yatırımın öngörülmesi veya mevcut
yatırımın devam ettirilmesi durumunda bu isteğini belirtir taahhütname ile
beraber gerekli görülür ise ek termin planı İdareye verilir.
(7) Kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni
belgesi İdarece yeniden düzenlenir.
(8) Kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni
belgesi geçerliliği, tahsis veya kira süresi bitiminde bildirime gerek
kalmaksızın sona erer.
Tesis unvan
değişikliği başvuruları ve değerlendirme esasları
MADDE 16
– (1) Unvan değişikliğinde
aşağıdaki belgelerle birlikte idareye başvurulur.
a) Başvuru dilekçesi,
b) Tüzel kişiliğe ait bu Yönetmelik kapsamında
faaliyet konusuna uygun ticaret sicil gazetesi veya gerçek kişiye ait sicil
belgesi aslı veya idarece onaylı örneği ve T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Noterden onaylı imza sirküleri veya imza beyanı
aslı veya İdarece onaylı örneği ve yetki belgesi,
(2) İdare, yukarıdaki bilgi ve belgelerin
değerlendirilmesi sonucunda, unvan değişikliğine ilişkin durumu ilgili
kurum/kuruluşa bildirir.
(3) İlgili kurum/kuruluşun olumlu görüşü
doğrultusunda kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni belgesi, varsa
yüzer havuz işletme izni belgesi de yeniden düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Tesislerin Çalışma Usul ve Esasları, Güvenlik
Şartları ile Gemi Sanayi Veritabanı
Programı Uygulamaları, Komisyon ve Denetim
Tesislerin
çalışma usul ve esasları, güvenlik ve çevre şartları
MADDE 17
– (1) Tesis yetkilisince, tesiste
bulunan gemilerin inşa, tadilat, bakım-onarım ve çekek işlemlerine yönelik
olarak, bu Yönetmelik, ulusal ve uluslararası mevzuat hükümleri ile seyir,
can, mal, çevre güvenliği ve emniyetine yönelik olarak liman başkanlığınca
verilen talimatlara uyulur.
(2) Tesislerde yangın söndürücüleri ile ilk yardım
üniteleri ve teçhizatları her an kullanıma hazır halde bulundurulur.
Güvenlik ve emniyete yönelik tedbirler alınır.
(3) Yüzer havuz kullanılırken can, mal, çevre
güvenliği ve emniyeti açısından perdeleme sisteminin kullanılması ile yüzer
havuz, kuru havuz ve yarı ıslak kızağa gemi alınmadan veya gemiler denize
bırakılmadan önce her türlü yüzey temizliğinin sağlanması ve diğer emniyet
tedbirlerinin alınması tesis işleticisinin sorumluluğundadır.
(4) Liman başkanlığınca, yüzer havuz, kuru havuz ve
yarı ıslak kızak temizliğinin yapılıp yapılmadığı denetlenir.
(5) Liman başkanlığınca, tesislerdeki dolgu veya
inşaat faaliyet izinlerinin olup olmadığı denetlenir. İzinsiz yapılan dolgu
veya inşaat faaliyetleri idareye ve ilgili kurum veya kuruluşlara
bildirilir.
(6) Tesis işleticisi, deniz güvenliği, çevre, can,
mal emniyeti, iş sağlığı ve güvenliği bakımından ilgili mevzuatlara göre
gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür.
(7) Tesislerde çalıştırılacak vasıflı personel
durumu ile ilgili olarak;
a) Tersanelerde en az iki gemi mühendisi olmak
kaydıyla daimi ve altyüklenici olarak tüm çalışanların %2’si mühendis,
bunun da yarısı gemi mühendisi olmak zorundadır.
b) Tekne imal yeri ve imalat yapan çekek yerlerinde
en az bir gemi mühendisi daimi olarak bulundurulur veya bir tescilli
serbest gemi mühendisliği bürosu ile anlaşma yapıldığına dair sözleşme
aranır. İnşa/tadilat yapmayan çekek yerlerinde gemi mühendisi
çalıştırılması veya sözleşme şartı aranmaz.
c) Tesislerde her türlü sabit ve hareketli kaldırma
vinçlerini kullanan operatörler ile çalıştırılan diğer operatör ve kalifiye
elemanlar sertifikalı olmak zorundadır.
(8) Tesis işleticisi, TÜRKAK A tipi muayene
kuruluşu olarak yetki alan kuruluşlara aşağıda belirtilen iş veya işlemleri
yaptırmakla sorumludur:
a) Irgat, kaldırma ve iletme makinalarının
kontrollerini yaptırmak,
b) Taşınabilir veya taşınamaz basınçlı
ekipmanların, boru hatlarının kontrollerini yaptırmak,
c) Topraklama ölçümleri, elektrik kabloları ve
panoların kontrollerini yaptırmak,
ç) Tüm ırgat, kaldırma ve iletme makinaları,
taşınabilir veya taşınamaz basınçlı ekipmanlar ve boru hatlarının düzenli
bakım-tutum kayıtlarını tutmak.
(9) Yabancı bayraklı deniz vasıtaları ile harici
seferdeki Türk bandıralı deniz vasıtalarına yapılacak her türlü işlem
gümrük kontrolü altında yapılacak olup tesislere giren çıkan eşya ve
maddeler Gümrük Kanunu hükümlerine tabidir.
(10) Tersaneler, sınırlar ve çalışma alanlarının
görüntülenebildiği kapalı devre kamera sistemi ile kontrol edilir. Görüntü
kayıtları en az bir yıl tesis yetkilisince saklanır.
Gemi
sanayi veritabanı programı uygulamaları yükümlülüğü
MADDE 18
– (1) Askeri ve polis tesisleri
hariç olmak üzere, kapsam içi ve kapsam dışı tüm tesisler GSVP’ye kaydolmak
ve GSVP’de istenilen bütün bilgilerini güncellemekle yükümlüdür.
(2) İlgili kurumunca faaliyeti askıya alınan,
faaliyetine son verilen tesisler ile kısmi işletme izni veya işletme izni
sona eren tesislerin GSVP’de kayıtları askıya alınır.
(3) Askeri ve polis tesislerinde kiralama suretiyle
faaliyet gösteren firmalar, GSVP’ye kaydolmakla ve yapılacak sözleşmeye
göre taraf olan askeri işletmenin uygun göreceği bilgileri GSVP’ye girmekle
yükümlüdür. Kira süresi bitiminde firmanın GSVP’de kaydı askıya alınır.
(4) Kısmi işletme veya işletme izni almamış yatırım
aşamasında olan kapsam içi tesisler İdarece istatistiki amaçla geçici
olarak GSVP’de kaydedilir.
(5) GSVP’de kaydolmak için aşağıdaki bilgi veya
belgelerle ilgili liman başkanlığına başvurulur.
a) Başvuru dilekçesi,
b) Tüzel kişiliğe ait bu Yönetmelik kapsamında
faaliyet konusuna uygun Ticaret Sicil Gazetesi veya gerçek kişiye ait sicil
belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği ve T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Noterden onaylı imza sirküleri veya imza
beyanının aslı veya idarece onaylı örneği ve yetki belgesi,
ç) Kira, tahsis veya sahiplik belgelerinin aslı
veya idarece onaylı örneği,
d) İş yeri açma ve çalışma ruhsatı veya ilgili
idareden alınan izni ve/veya kısmi işletme izni ya da işletme izni
belgesinin aslı veya idarece onaylı örneği.
(6) Yukarıdaki bilgi veya belgelerle birlikte
ilgili liman başkanlığınca kapsam dışı veya kapsam içi tesisin yangınla
mücadele durumu, enerji birimleri, revir veya ilk yardım üniteleri ve
teçhizatları durumu, su şebekesi ve/veya su deposu, atık sahası/deposu
durumu ile inşa, bakım-onarım, çekek veya tadilat yapabilecek donanıma
sahip olup olmadığına da bakılarak mahallinde yapılan değerlendirme İdareye
bildirilir. İdarece uygun görülenlerin GSVP’ye kaydı yapılır.
(7) Boyu 2,5 metre ve üzerindeki tüm gemi ve su
araçlarının inşası ile 15 metre ve üzeri tüm gemi ve su araçlarına ait
tadilat ve bakım-onarım bilgilerinin doğru ve eksiksiz olarak GSVP’ye tesis
yetkilisince girilmesi zorunludur.
(8) GSVP’den kaynaklanan aksaklıklar nedeniyle
bilgi girişinin yapılamaması halinde, bu durum İdareye bildirilmedikçe
tesis yetkilisince veri girişi yükümlülüğü yerine getirilmemiş sayılır.
(9) GSVP’ye ilişkin bilgilerin girilmemesi
durumunda ilgilisi Liman Başkanlığınca uyarılır. Uyarıya rağmen gereğinin
yerine getirilmemesi halinde Liman Başkanlığınca tesisin işlemleri
gerçekleştirilmez.
(10) Herhangi bir işlem için liman başkanlığına
tesis yetkilisince yapılan müracaatlarda, liman başkanlığınca işlem
yapılmadan önce tesisin GSVP’deki bilgileri kontrol edilir, güncel olmayan
bilgileri yenilenmeden işlemleri yapılmaz.
İnceleme,
tespit ve denetim komisyonunun kurulması ve denetim
MADDE 19
– (1) İTDK, en az üç kişiden
oluşacak şekilde İdarece belirlenir. Üyelerin en az ikisi üniversitelerin
en az 4 yıllık fakültelerinden mezun olan mühendis olmak zorundadır.
(2) İTDK tarafından mahallinde yapılacak olan tesis
organizasyonu ve yerleşim planı inceleme ve onayı, yüzer havuz bağlama
planı onayı, kısmi işletme izni belgesi, işletme izni belgesi, yüzer havuz
işletme izni belgesi talepleri ve bu sayılanların haricinde taleplere
yönelik her türlü incelemeler için, İdare tarafından belirlenmiş ücret,
Döner Sermaye İşletme Dairesi Başkanlığı hesabına yatırılır. Makbuz başvuru
dosyasına eklenir.
(3) Program dışı yapılan denetim ve tesis
yetkilisinin talebi haricinde mahallinde inceleme veya denetim yapmak için
ücret alınmadan İTDK kurulabilir.
(4) İTDK tarafından mahallinde yapılan inceleme
sonucunda hazırlanan rapor İdareye sunulur.
(5) Tesis ve yüzer havuz işletme izni belgesi
verilen tesisler İTDK tarafından beş yılda en az bir kez denetlenir.
(6) İdare veya liman başkanlığı, tesislerin bu
Yönetmeliğe uygun hareket edip etmediklerini her zaman denetleme yetkisine
sahiptir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar ile Yaptırımlar
Genel
esaslar
MADDE 20
– (1) Tesisler, İdare tarafından
verilecek kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni belgesi ile faaliyet
gösterirler.
(2) Tesisler, faaliyet konuları ve İdarece uygun
görülen işleri yaparlar.
(3) Tesislerde yüzer havuz konuşlandırabilmek için
İdareden yüzer havuz işletme ön izni ve yüzer havuz işletme izni belgesi
alınması gerekir. Yüzer havuz, tesisin bir mütemmim cüzü olarak
değerlendirilir ve tesiste konuşlandırılır.
(4) Yüzer havuzun başka bir tesiste üç aydan fazla
konuşlandırılması halinde yeni tesis işletmecisi tarafından yüzer havuz
işletme ön izni ve yüzer havuz işletme izni belgesi alınır.
(5) Kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni
belgesinin İdarece askıya alınması durumunda tesiste varsa yüzer havuz
işletme izni belgesi de askıya alınmış sayılır. Ancak yüzer havuza verilmiş
iznin askıya alınması tesisin kısmi işletme izninin veya işletme izninin
askıya alınmasını gerektirmez.
(6) Faaliyeti sonlanan, tahsis veya kira süresi
biten tesislerin kısmi işletme izni belgesi, işletme izni belgesi veya
yüzer havuz işletme izni belgesi geçerliliğini yitirir.
(7) Enerji, ulaşım ve altyapı projeleri ile sanayi
tesislerine yönelik çelik konstrüksiyonlar İdareden izin alınmak kaydıyla
tersane ve tekne imal yerlerinde yapılabilir.
(8) Gerekli can, mal, yangın ve çevre güvenliğinin
aldırılması kaydıyla tam boyu 12 metre altı gemi veya su araçlarının kara
sörveyi işlemleri İdareden izin almak kaydıyla liman başkanlığının uygun
gördüğü yerlerde yapılabilir.
(9) Bu Yönetmelikte belirtilmeyen konularla ilgili
iş ve işlemler meri mevzuat hükümleri dikkate alınarak İdarece
sonuçlandırılır.
(10) Kısmi işletme izni/işletme izni askıya alınan
bir tesiste 22 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen istisnalar
haricinde faaliyette bulunulamaz.
Yaptırımlar
MADDE 21
– (1) Tesis işleticileri bu
Yönetmeliğin gereklerini yerine getirirler. Bu Yönetmelik kapsamında
yapılan denetim sonucunda uymakla yükümlü oldukları kuralları ihlal
edenlere, 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesinin ikinci
fıkrasının (b) bendine göre liman başkanlığınca aşağıdaki idari para
cezaları uygulanır.
a) 20 nci maddenin birinci fıkrasında belirlenen
tesislerin kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni belgesi ile
faaliyet gösterilmesi hükmüne uygun davranmayan tesis işleticisine; tersane
için 50.000 TL, tekne imal yeri için 40.000 TL, çekek yeri için 30.000 TL,
b) 20 nci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
tesislerin faaliyet konularına uygun iş yapmaları hükmüne uygun davranmayan
tesis işleticisine; tersane için 20.000 TL, tekne imal yeri için 10.000 TL,
çekek yeri için 3.000 TL,
c) 20 nci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen
yüzer havuz işletme ön izni ve yüzer havuz işletme izni belgesi alınması
hükmüne uygun davranmayan tesis işleticisine; tersane için 15.000 TL, tekne
imal yeri için 10.000 TL, çekek yeri için 5.000 TL,
ç) 20 nci maddenin onuncu fıkrasında belirtilen
kısmi işletme izni veya işletme izni askıya alınan bir tesiste faaliyette
bulunulamaz hükmüne uygun davranmayan tesis işleticisine; tersane için
15.000 TL, tekne imal yeri için 10.000 TL, çekek yeri için 5.000 TL,
d) 14 üncü maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen
yüzer havuzun başka bir yerde üç aya kadar konuşlandırılması, geçici yer
değişikliği veya yüzer havuzun havuzlanması için liman başkanlığından izin
alınması ile 20 nci maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen yüzer havuzun
başka bir tesiste üç aydan fazla konuşlandırılması halinde yeni tesis
işletmecisi tarafından yüzer havuz işletme ön izni ve yüzer havuz işletme
izni belgesi alınması hükmüne uygun davranmayan tesis işleticisine; tersane
için 5.000 TL, tekne imal yeri için 4.000 TL, çekek yeri için 3.000 TL,
e) 17 nci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen
yüzer havuzun perdeleme sisteminin kullanılmasına, yüzey temizliğinin
yapılması ile emniyet tedbirlerinin alınması hükmüne uygun davranmayan
tesis işleticisine; tersane için 15.000 TL, tekne imal yeri için 10.000 TL,
çekek yeri için 5.000 TL,
f) 17 nci maddenin yedinci fıkrasının (a), (b) ve
(c) bentlerinde belirtilen vasıflı personel durumu hükmüne uygun
davranmayan tesis işleticisine; tersane için 5.000 TL, tekne imal yeri için
4.000 TL, çekek yeri için 3.000 TL,
g) 17 nci maddenin beşinci fıkrasında belirtilen
tesislerdeki dolgu veya inşaat faaliyet izinleri hükmüne uygun davranmayan
tesis işleticisine, 618 sayılı Limanlar Kanunundaki cezaların üst limiti
uygulanır. Üç ay içerisinde uygunsuzluk giderilmez ise ceza tekrarlanır.
Üçer aylık periyotlarda kontrolü yapılır. Cezaya konu durum düzeltilmediği
takdirde her seferinde ceza yenilenir.
ğ) Yukarıda belirtilen cezaların bir takvim yılı
içinde iki kez tekrarlanması halinde katlanarak ceza kesilir.
(2) Cezalara yönelik liman başkanlığınca idari para
cezası karar tutanağı düzenlenir. Tutanak düzenleyen liman başkanlığı
aşağıdaki hususları yerine getirmekle yükümlüdür;
a) Tutanaklara liman başkanlığının adını açıkça
yazmak ve damgasını basmak,
b) Tutanakları imzalayan personelin adının,
soyadının, görev unvanının ve sicil numarasının yazılı olduğunu kontrol
etmek,
c) Tebliğ mahiyetinde olmak üzere, hakkında tutanak
düzenlenen özel veya tüzel kişiliğin imzasını almak ve bir nüshasını
vermek, imza etmekten kaçınanlar için imzadan imtina etti şerhi koymak,
ç) İdari para cezası karar tutanaklarını, kararın
kesinleşmesini takip eden yedi iş günü içinde 6183 sayılı Kanun hükümlerine
göre takip ve tahsil edilmek üzere borçlu gerçek kişi ise ikametgahının,
tüzel kişi ise kanuni veya iş merkezinin bulunduğu yerdeki vergi dairesine,
birden fazla vergi dairesi bulunması halinde süreksiz vergileri tahsil ile
görevli vergi dairelerine göndermek.
(3) Bu maddede belirtilen idari para cezaları, her
takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için 4/11/1961 tarihli ve
213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden
değerleme oranında artırılarak uygulanır.
(4) Verilen idari para cezaları bir ay içerisinde
ödenir.
(5) 655 sayılı KHK İdari Para Cezası Karar Tutanağı
ve tebligat usulleri ve İdari yaptırımların uygulanmasına ilişkin diğer
hususlarda 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri uygulanır.
(6) İdari para cezası öngörülen eylemin aynı
zamanda bir suç oluşturması durumunda kişi ya da kuruluş hakkında sadece
suçtan dolayı cezai takibat yapılır.
(7) İTDK’ca yapılan denetimlerde 21 inci maddenin
birinci fıkrasındakiler hariç olmak üzere, uygunsuzluk veya eksiklik tespit
edilmesi halinde, uygunsuzluk veya eksikliğin giderilmesi için altı aya
kadar süre verilerek tesis uyarılır. Verilen süre sonunda, belirlenen
uygunsuzluk veya eksikliğin giderilmemesi halinde ilave altı aya kadar daha
süre verilerek tesis ikinci kez uyarılır. Verilen ilave süre içerisinde de
eksikliğin giderilmemesi durumunda tesisin faaliyeti İdarece üç ay askıya
alınır. Askıya alınma sebebinin ortadan kalkması sonrası yapılacak müracaat
İdarece değerlendirilerek tesisin faaliyetine izin verilebilir. Askıya
alınma süresi içerisinde de uygunsuzluk veya eksikliğin giderilmemesi
durumunda tesisin faaliyeti eksiklik giderilinceye kadar süresiz askıya
alınır.
(8) Tesisin faaliyet izninin askıya alınmasının
diğer resmi kurumlarca talep edilmesi halinde, talep İdarece değerlendirilerek
işlem yapılır.
(9) Bu Yönetmelik kurallarının ihlali durumunda
idarî ve cezaî müeyyide uygulanması, diğer mevzuatta öngörülen alıkoyma
tedbirlerine ve diğer ceza ve tedbirlerin uygulanmasına halel getirmez.
İstisnalar
MADDE 22
– (1) Kısmi işletme izni belgesi,
işletme izni belgesi veya yüzer havuz işletme izni belgesinin askıya
alınması durumunda, tesiste veya yüzer havuzda inşa, tadilat, bakım-onarım
veya çekek işlemi askı sürecinden evvel başlamış olan veya askıya
alındığına dair yazı tarihinden itibaren otuz gün içerisinde askı
sürecinden evvel kontrata bağlanmış işlerin belgelenmesi durumunda,
kontrata bağlanmış işler ile mevcut gemi ve su aracı varsa bunların işlemi
tamamlanana kadar İdarece izin verilir. Bu süre içinde başka bir gemi veya
su aracının inşa, tadilat, bakım-onarım veya çekek faaliyetine müsaade
edilmez.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten bir
yıl sonra kapsam dışı tesislerde çalışan yüzer havuzlar için ek-6’da yer
alan bilgi ve belgeler istenir. Ek-6’nın 6 ncı maddesindeki klas sörvey
raporu beş yılda bir yenilenir.
(3) Kısmi işletme izni belgesi veya işletme izni
belgesi almamış olan mevcut tesislerde yapılan veya yapılacak olan gemi ve
su araçlarının inşa, tadilat, bakım-onarım işlerine yönelik liman
başkanlığınca verilecek sörvey hizmetlerinden önce bu tür tesislerin asgari
emniyet tedbirlerini almış olmaları zorunludur. İdare tarafından
belirlenmiş ücretin Döner Sermaye İşletme Dairesi Başkanlığı hesabına
yatırılarak tesislerin bu Yönetmeliğin 18 inci maddesinin 6 ncı fıkrasında
belirtilen asgari şartları sağladığının tespitinin yapılmasına müteakip
sörvey hizmeti verilir. Bu tespitler alınacak her sörvey hizmeti için liman
başkanlığınca ayrı ayrı yapılacaktır.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten
kaldırılan Yönetmelik
MADDE 23
– (1)10/8/2008 tarihli ve 26963
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tersane, Tekne İmal ve Çekek Yerleri
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Mevcut
tesisler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Kısmi işletme izni
belgesi almış olan mevcut tesislerin kısmi işletme izni belgesi geçerlilik
süresi 31/12/2016 tarihine kadardır. 31/12/2016 tarihinden sonra
faaliyetlerine bu Yönetmelik hükümlerine göre işletme izni belgesi almak kaydıyla
devam ederler. Devir ve unvan değişikliklerinde de aynı tarihler
geçerlidir.
(2) Mevcut tesislerden işletme izni belgesi alıp
da, belgelerinde tarih bulunmayanların belgeleri bu Yönetmeliğin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren beş yıl geçerlidir.
Mevcut
yüzer havuzlar
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Mevcut yüzer
havuzlar için alınmış olan yüzer havuz işletme izni belgesi süresi
31/12/2016 tarihine kadar geçerlidir.
(2) Mevcut yüzer havuzlar için yüzer havuz işletme
izni belgesi alıp da, belgelerinde tarih bulunmayanların belgeleri bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş yıl geçerlidir.
Kapsam
dışı tesisler
GEÇİCİ
MADDE 3 – (1) Askeri ve polis
tesisleri hariç, 13/2/2009 tarihinden önce faaliyette bulunan kapsam dışı
tesisler, ilgili kurumlarından alınmış veya alınacak faaliyet konusuna
uygun iş yeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya faaliyet izni gibi
belgelerini 31/12/2016 tarihine kadar İdareye ibraz etmek zorundadır.
Bakanlık
projeleri
GEÇİCİ
MADDE 4 – (1) Bakanlık projeleri
için uygun görülen kooperatiflere üye olan mevcut tesisler iş sağlığı ve
güvenliğine yönelik tedbirleri almak kaydıyla 31/12/2020 tarihine kadar
işletme izni almak zorundadır. İdare uygun gördüğü sıklıkta bu tesisleri
denetler.
Yürürlük
MADDE 24
– (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|