Kamu İhale Kurumundan:
ELEKTRONİK
İHALE UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 25/2/2011
tarihli ve 27857 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik İhale
Uygulama Yönetmeliğinin eki Ek-1’de yer alan KİK020.4/EKAP sayılı
Kesinleşen İhale Kararının Bildirilmesi standart formunun son paragrafından
önce gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiştir.
“Bu kararın bildiriminden
itibaren ….. gün içinde
[boş bırakılan yere 21 inci maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan
ihalelerde ‘beş’, diğer hallerde
‘on’ yazılacaktır] idaremize yazılı şikayet başvurusunda bulunabilmeniz
mümkündür.”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK020.5/EKAP İhale İptal Kararının
Bildirilmesi Formu ile KİK020.7/EKAP sayılı Bütün Tekliflerin Reddedilmesi
Sebebiyle İhalenin İptali Kararının Bildirilmesi Formunun son cümlesinden önce gelmek üzere
aşağıdaki cümle ile buna bağlı (1), (2), (3), (4) ve (5) numaralı dipnotlar
eklenmiştir.
“Bu
kararın bildiriminden itibaren ……..1
gün içinde [idaremize şikayet başvurusunda bulunulabilir2/Kamu
İhale Kurumuna itirazen şikayet başvurusunda
bulunulabilir3/ ……4 İdare Mahkemelerinde dava
açılabilir]5.
1 İdare tarafından ilgisine göre 4734 sayılı Kanunun
55 inci ve 56 ncı maddeleri ile İhalelere Yönelik
Başvurular Hakkında Yönetmelikte belirtilen süreler veya 2577 sayılı İdari
Yargılama Usulü Kanununda yer alan dava açma süresi dikkate alınarak
yazılacaktır.
2 İhalede geçerli teklif kalmaması nedeniyle ya da
ihalede geçerli teklif olmakla birlikte bazı tekliflerin değerlendirme dışı
bırakılması nedeniyle ihalede rekabetin oluşmadığı ve/veya kaynakların
etkin kullanımının gerçekleşmediği gerekçesiyle ihalenin iptal edildiği durumlarda
bu seçenek yazılacaktır.
Ancak aktarılan gerekçe ile
ihalenin iptal edildiği durumlarda, iptal işleminden önce herhangi bir şikayet başvurusunun olması halinde, başvuru veya
teklifi değerlendirme dışı bırakılan aday veya isteklinin, teklifinin geçerli
olduğuna ve bu nedenle ihalenin iptal edilmemesi gerektiğine yönelik olarak
4734 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinin birinci
fıkrasında öngörülen beş günlük süre içerisinde doğrudan Kuruma itirazen şikayet başvurusunda bulunması da mümkün
olduğundan, madde metninin her iki seçeneği ve her iki seçeneğe ilişkin (1)
numaralı dipnotta belirtilen süreleri içerecek şekilde yazılması
gerekmektedir.
3 İhalenin iptali kararının herhangi bir şikayet veya itirazen şikayet
başvurusu sonrasında alınması durumunda bu seçenek yazılacaktır.
4 İhalenin iptali kararı öncesinde herhangi bir şikayet veya itirazen şikayet
başvurusu bulunmaması durumunda bu seçenek ve yetkili İdare Mahkemesi
yazılacaktır.
5 Kuruma yapılan itirazen şikayet başvurusu üzerine Kurul tarafından başvuru
sahibinin teklifinin geçerli olduğuna dair düzeltici işlem kararının
verildiği ancak idarenin ihalenin iptali kararını geri alarak düzeltici
işlem kararının gereğini yerine getirmediği hallerde, ihalenin iptali
kararına karşı yapılacak başvurular ile (2) ve (3) numaralı dipnotlarda
belirtilen hallerin gerçekleşmediği durumlarda verilen ihalenin iptali
kararlarına karşı yapılacak başvuruların doğrudan idari yargı mercilerine
yapılması gerektiği belirtilecektir.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Ve
Tekliflerin Elektronik Ortamda Alınacağı Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 7.1 inci maddesinin (h) bendine
“yeminli mali müşavir” ibaresinden önce gelmek üzere “serbest muhasebeci,”
ibaresi eklenmiştir.
MADDE 4 –
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 5 – Bu Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu
Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
25/2/2011
|
27857
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
20/3/2011
|
27880
|
2-
|
14/11/2012
|
28467
|
3-
|
7/6/2014
|
29023
|
|