Kültür ve Turizm Bakanlığından:
TAŞINMAZ KÜLTÜR VARLIKLARINA YARDIM SAĞLANMASINA
DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, özel hukuka tabi gerçek
ve tüzel kişilerin mülkiyetinde bulunan korunması gerekli taşınmaz kültür
varlıklarının korunması, bakım ve onarımı için Bakanlıkça yapılacak ayni,
nakdi ve teknik yardımların usul ve esaslarını belirlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 21/7/1983
tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 12 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Kültür ve Turizm Bakanını,
b) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
c) Geleneksel Yapı: Tarihi kimliğin öğelerini
oluşturan, mekânsal, biçimsel ve yapısal özellikleri ile tarihi çevre
içindeki özgün konumunu koruyan veya belli dönemlerde müdahale görmüş dönem
eklerine sahip ancak Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında
tescilli olmayan yapıları,
ç) Genel Müdür: Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel
Müdürünü,
d) Genel Müdürlük: Kültür Varlıkları ve Müzeler
Genel Müdürlüğünü,
e) İl Müdürlüğü: İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünü,
f) İl Müdürü: İl Kültür ve Turizm Müdürünü,
g) İlgili İdare: Belediyeleri, belediye sınırları
dışında valilikleri ve kaymakamlıkları,
ğ) Kanun: 21/7/1983
tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununu,
h) Komisyon: Taşınmaz Kültür Varlıklarına Yardım
Komisyonunu,
ı) Koruma Bölge Kurulu: Kültür Varlıklarını Koruma
Bölge Kurulunu,
i) Taşra Teşkilatı: Kültür Varlıkları ve Müzeler
Genel Müdürlüğüne doğrudan bağlı taşra teşkilatını,
j) Taşınmaz Kültür Varlığı: Kanun kapsamında
korunması gerekli taşınmaz kültür varlıklarını,
k) Tescil Kararı: Koruma Bölge Kurullarınca
taşınmazın korunması gerekli kültür varlığı olarak tescil edilmesine
ilişkin kararı,
l) Yaklaşık Maliyet: Nakdi yardım yapılacak proje ve/veya
uygulamaların tamamlanabilmesi için gerekli katma değer vergisi hariç
bedelini,
m) Yeniden yapım (Rekonstrüksiyon): Tümüyle
yıkılmış, yok olmuş ya da çok harap durumda olan kültür varlığının yeniden
yapılmasını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yardım Esasları, Konuları ve Unsurları
Yardım
esasları
MADDE 4 – (1) Yapılacak yardımlarda, taşınmaz kültür
varlıklarının özgün konum, tasarım, işlev, malzeme ve yapım tekniği
niteliklerinin korunarak yaşamının sürdürülmesi, yardım çalışmalarına
ilgili idare katılımının sağlanması esastır.
Yardım
konusu
MADDE 5 – (1) Taşınmaz kültür varlıklarına;
a) Taşınmaz kültür varlıklarının belgelenmesi,
korunması ve onarımına yönelik hazırlanacak ve ilgili Koruma Bölge
Kurulunca onaylanacak rölöve çizimi ve restorasyon projeleri için proje yardımı,
b) İlgili Koruma Bölge Kurulunca onaylı projeler
doğrultusunda yapılacak müdahaleler için uygulama yardımı yapılır.
Yardım
unsuru
MADDE 6 –
(1) Taşınmaz kültür varlıkları
için uygulanacak yardım unsurları nakdi, teknik ve ayni yardımdır.
a) Bakanlıkça taşınmaz kültür varlıklarının
korunması ve onarımı için proje ve uygulama yardımı nakdi olarak yapılır.
1) Bakanlıkça uygun görülen tek yapı ölçeğinde
proje hazırlama teknik şartnamesi ve yaklaşık maliyet hazırlama yöntemi ile
hazırlanan rölöve ve restorasyon
projesi bedelinin Komisyonca belirlenecek oranı dahilinde ve her halükarda
75.000,00 TL’yi geçmemek üzere proje yardımı verilir.
2) Bakanlık ve/veya diğer kurumlarca kullanılan
birim fiyat analizlerine göre hazırlanan yaklaşık maliyetlerin; toplu
başvurularda %80’ine, münferit başvurularda ise %70’ine kadar ve her
halükarda 300.000,00 TL’yi geçmemek üzere Komisyonca belirlenecek
miktarlarda uygulama yardımı verilir.
3) Nakdi uygulama yardımlarında, yardım yapılmasına
karar verilen özel hukuka tabi gerçek veya tüzel kişinin Komisyon
tarafından belirlenecek oranda katkı yapması şartı aranır.
4) Birinci ve ikinci alt bentlerde yer alan parasal
limitler her yıl Bakanlıkça Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan
bir önceki yılın genel Yurtiçi Üretici Fiyatları Endeksi (Yİ-ÜFE) oranları
esas alınarak yayımlanacak bir tebliğ ile güncellenir.
b) Bakanlıkça taşınmaz kültür varlıklarının
korunması ve onarımı için proje hazırlanması veya hazırlatılması ile proje
ve uygulama aşamalarında ihtiyaç duyulan teknik yardım yapılır.
c) Komisyonca gerek görülmesi durumunda taşınmaz
kültür varlıklarının korunması ve onarımı için uygulama yardımının bir
kısmına ya da tamamına ait inşaat malzemeleri Bakanlık tarafından temin
edilerek ayni yardım yapılır.
ç) Taşınmaz kültür varlığına nakdi ve/veya teknik
ve/veya ayni yardım bir arada yapılabilir. Yardım unsurlarının birlikte
kullanılarak yardım yapılması durumunda toplam yardım miktarı maliyeti
birinci ve ikinci alt bentlerde yer alan parasal limitleri aşamaz.
d) Yardım miktarları, yılı bütçesinde Bakanlığın
ilgili tertibine tefrik edilen ödeneği aşamaz. Yardımlar, bütçe imkânları
göz önünde bulundurularak yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Başvuru ve İnceleme
Başvuru
MADDE 7 – (1) Yardım başvuruları toplu başvuru ve münferit
başvuru olarak iki şekilde yapılır.
(2) Toplu başvuru, taşınmaz kültür varlıklarının
sokak ve doku bütünlüğü içerisinde korunabilmesi için ilgili idare
katılımıyla toplu olarak yapılır.
a) Sokak ve doku bütünlüğü içinde yer alan taşınmaz
kültür varlıklarına ait başvurular, 8 inci ve 9 uncu maddelerde istenilen
belgeler ile toplu olarak ilgili idare tarafından alınır ve varsa eksikleri
tamamlatılır.
b) Toplu başvuruya konu doku bütünlüğü içerisinde
değerlendirilen geleneksel yapıların mal sahiplerinin muvafakati ile
ruhsatlı diğer yapıların mal sahipleri ve müellif mimarların muvafakati
ilgili idare tarafından alınır.
c) Toplu uygulama yardımlarında özgün malzeme
temini amacıyla varsa ayni yardım ihtiyacı ilgili idare tarafından
belirlenir ve başvuru dosyalarına eklenir.
ç) Tamamlanan başvuru dosyaları,
yapı ve yapıların çevre ile ilişkisini gösteren imar planı veya koruma amaçlı
imar planı paftası (1/1000 varsa 1/500 ölçekli), imar durum belgesi veya
plan hükümleri, bunların bulunmaması halinde kadastral
durumu gösterir güncel onaylı hâlihazır haritalar ile birlikte, her yılın
Mayıs ayı sonuna kadar İl Müdürlüğü kanalıyla Genel Müdürlüğe iletilir.
d) İletilen başvurular Genel Müdürlükçe incelenir.
Sokak ve doku bütünlüğü içinde bulunan taşınmaz kültür varlıklarının en az
%70’i için başvuru yapılmış olması şartı aranır.
e) Uygun görülen toplu başvurular değerlendirilmek
üzere komisyona sunulur.
f) Toplu başvuruların Komisyonca uygun bulunması
halinde 14 üncü madde hükümlerince protokol yapılır.
(3) Münferit başvuru, tek bir taşınmaz kültür
varlığı için yapılır.
a) Münferit başvurular, 8 inci ve 9 uncu maddelerde
belirtilen belgeler ile birlikte her yıl Komisyonca belirlenen son başvuru
tarihine kadar İl Müdürlüğüne yapılır.
b) Belge eksiği olan başvuru dosyaları ve uygulama
yardımlarında yeniden yapım talepleri İl Müdürlüğünce Genel Müdürlüğe
gönderilmez ve yılı içerisinde başvuru sahibine iade edilir.
c) Belgeleri tam olan başvuru dosyaları İl
Müdürlüğünce son başvuru tarihinden itibaren beş iş günü içerisinde Genel
Müdürlüğe iletilir.
ç) Genel Müdürlüğe iletilen başvurular incelenir ve
değerlendirilmek üzere Komisyona sunulur.
(4) Yardım başvurusunun değerlendirilebilmesi için maliklerden
herhangi birisinin başvurusu yeterlidir.
(5) Bakanlıkça yardım yapılmış olan taşınmaz kültür
varlığı için mücbir sebepler dışında son ödeme tarihinden itibaren on yıl
geçmeden aynı yardım konusunda yapılan başvurular değerlendirilmez.
Proje yardımları
için istenecek belgeler
MADDE 8 – (1) Proje yardımları için;
a) Yardım başvuru dilekçesi,
b) T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Kanuni tebligat adresi ve iletişim bilgisi,
ç) Mal sahibi adına yapılacak başvurularda noter
onaylı vekâletname ve/veya veraset ilamı,
d) Taşınmaza ilişkin tescil kararı,
e) Başvuru tarihi itibarıyla son üç ay içinde
alınmış mülkiyet belgesi,
f) Taşınmazın kadastral
durumunu gösteren belge,
g) Projenin kapsamına, işin bitirilme süresine,
yapı alanına ve yaklaşık maliyetine ilişkin mimar tarafından hazırlanan
rapor,
ğ) Dijital ortamda yapının iç, dış ve yakın
çevresini gösteren net çekilmiş fotoğraf albümü,
h) Projeyi hazırlayacak mimarın uygulama aşamasında
denetim işlemlerini gerçekleştireceğine dair mimar tarafından imzalı taahhütname
ile 12 nci maddenin birinci fıkrasının (ğ)
bendine göre prensip kararı alınması durumunda istenilecek belgeler,
talep edilir.
Uygulama
yardımları için istenecek belgeler
MADDE 9 –
(1) Uygulama yardımları için;
a) Yardım başvuru dilekçesi,
b) T.C. kimlik numarası beyanı,
c) Kanuni tebligat adresi ve iletişim bilgisi,
ç) Mal sahibi adına yapılacak başvurularda noter
onaylı vekaletname ve/veya veraset ilamı,
d) Taşınmaza ilişkin tescil kararı,
e) Uygulamaya başlanabilmesi için gerekli tüm
çizim, proje, bilgi ve belgelerin uygun olduğuna ilişkin Koruma Bölge
Kurulu kararı ve onaylı projeler,
f) Başvuru tarihi itibarıyla son üç ay içinde
alınmış mülkiyet belgesi,
g) Taşınmazın kadastral
durumunu gösteren belge,
ğ) Uygulamanın kapsamına, işin bitirilme süresine,
uygulama aşamalarına ve yaklaşık maliyetine ilişkin mimar ve ilgili
mühendislerce hazırlanan rapor,
h) Dijital ortamda yapının iç, dış ve yakın
çevresini gösteren net çekilmiş fotoğraf albümü,
ı) Uygulamayı gerçekleştirecek sorumlularla ilgili
12 nci maddenin birinci fıkrasının (ğ) bendine
göre prensip kararı alınması durumunda istenilecek belgeler,
talep edilir.
Başvuruların
incelenmesi
MADDE 10
– (1) İl Müdürlüğü tarafından
Genel Müdürlüğe iletilen yardım başvuruları Genel Müdürlükçe veya taşra
teşkilatınca mahallinde incelenir. İnceleme kapsamında;
a) Taşınmaza ilişkin teknik bilgileri içeren uzman
görüşleri, Genel Müdürlükçe hazırlanan mevcut durum tespit formlarına
işlenir.
b) Toplu başvuruların incelenmesinde yardım
başvurusu yapılmış olma şartı aranmaksızın sokak ve doku bütünlüğü
oluşturan tüm taşınmaz kültür varlıkları ve ilgili idarece
gerçekleştirilmesi gereken hususlara yönelik teknik bilgileri içeren uzman
görüşleri ayrıca raporlanır.
c) Başvurularda iletilen yaklaşık maliyetler
kontrol edilir.
ç) İnceleme formlarında restorasyon
işinin taşınmaz kültür varlığının korunması için zorunlu olup olmadığı ve aciliyet arz edip etmediği belirtilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Değerlendirme, Sözleşme ve Protokol
Komisyonun
oluşumu
MADDE 11 – (1) Komisyon, Müsteşar Yardımcısı başkanlığında,
Genel Müdür, ilgili Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı ve Şube
Müdüründen oluşur. Komisyon, kararlarını salt çoğunlukla alır ve kararlar
Müsteşar Onayı ile yürürlüğe girer.
(2) Komisyonun sekretarya hizmetleri Genel
Müdürlüğün ilgili birimince yürütülür.
Komisyonun
görev ve yetkileri
MADDE 12
– (1) Komisyon;
a) Her yıl başvuruları değerlendirmek üzere Mart
ayı sonuna kadar toplanır.
b) Mevcut durum tespit formlarına, uzman
raporlarına ve 13 üncü maddede belirlenen kriterlere
göre başvuruları değerlendirir.
c) Değerlendirme sonucunda nakdi ve/veya ayni
ve/veya teknik yardım alması uygun görülen kültür varlıklarını belirler.
ç) Yardım alması uygun görülen kültür varlıklarına
ilişkin kadastral bilgileri, yardım yapılacak
kişi, yardım miktarı, yardım unsurları ve ödeme şeklini kararında belirtir.
d) Uygulama yardım miktarının %20’sine kadar ilk
ödeme yapılıp yapılmayacağına karar verir.
e) Her yıl bir sonraki yıl için son başvuru
tarihlerini belirler.
f) Her yıl yardım ödeneklerinin % 10’unu geçmeyecek
nispette yedek yardım listesi belirler. Bu oran Bakan Onayı ile arttırılabilir.
Komisyonca yardım yapılmasına karar verilen kültür varlıklarına yılı içinde
herhangi bir sebeple yardım yapılamaması durumunda, yapılamayan yardım
miktarı toplamı, yılı yedek listesinde yer alan kültür varlıkları için
kullanılır.
g) Fiziki olarak % 50 oranında gerçekleşmiş
uygulama yardımlarına ve geçmiş yıllarda gerçekleşememiş proje yardımlarına
ilişkin olarak başvuru sahibinin talebi doğrultusunda, gerçekleşmemiş
yardım miktarının ödenip ödenmeyeceğine ilişkin bütçe olanaklarına göre
karar alır. Uygulama yardımlarının gerçekleşmeyen kısmı için ödeme
yapılmasına karar verilmesi halinde nihai ödeme için 7 nci
maddenin beşinci fıkrasında belirtilen süre kısıtlaması uygulanmaz.
ğ) Bu Yönetmeliğin uygulanmasıyla ilgili konular
ile proje ve uygulama işlerini gerçekleştirecek kişilerde aranacak teknik
ve mesleki yeterliliklere ilişkin prensip kararı alabilir. Prensip
kararları Bakan Onayı ile yürürlüğe girer.
h) Komisyon gerek gördüğü hallerde toplantı yapar.
Değerlendirme
MADDE 13 – (1) Komisyon yardım taleplerini aşağıda belirtilen
kriterlere göre değerlendirir;
a) UNESCO Dünya Mirası ve Geçici Miras Listelerinde
bulunan alanlardaki taşınmazlar,
b) Sokak veya doku bütünlüğü oluşturan taşınmazlar,
c) Yapısal durumu itibarıyla onarımı aciliyet arz eden taşınmazlar,
ç) Mimari ve kültürel açıdan dönemsel ve bölgesel
değer taşıyan taşınmazlar,
d) Proje ve uygulamaları yılı içinde tamamlanacak
taşınmazlar.
Protokol
MADDE 14
– (1) Toplu başvurusu Komisyonca
uygun bulunan ilgili idare ile Bakanlık arasında imzalanan protokol
kapsamında;
a) Yardım yapılan ve yapılacak
taşınmazların bulunduğu sokak dokusunun bir bütün olarak korunabilmesi
için, varsa koruma amaçlı imar planı hükümlerine uygun olarak taşınmaz
kültür varlığı olmayan yapıların proje ve uygulamaları ile sokağı ve dokuyu
tanımlayan meydan, yeşil alan gibi öğelerin düzenlemesi, kentsel tasarım
projesi, sokak döşemesi, kent mobilyası, aydınlatma elemanları proje ve
uygulamaları ilgili idarece yapılır veya yaptırılır. Bu bent kapsamındaki proje ve uygulamalarda ortaya
çıkabilecek tüm giderler ilgili idare tarafından karşılanır.
b) Tescilli olup yerinde olmayan taşınmazların
yeniden yapım işlerinin ilgili idarece yapılıp yapılmayacağı protokol
kapsamında ayrıca değerlendirilir.
Sözleşme
MADDE 15
– (1) Müsteşar onayı ile
kesinleşen Komisyon kararı İl Müdürlüklerine bildirilir.
(2) Mal sahibi ve müellif mimarın sorumlulukları,
yardım miktarı, ödeme şekli ve zamanı, anlaşmazlık durumunda uyulacak
hükümler, cezai hükümler ve ilgili diğer konuların yer aldığı tip proje ve
uygulama yardım sözleşmeleri Genel Müdürlükçe hazırlanır.
(3) İl Müdürleri ile komisyonca yardım sağlanmasına
karar verilen taşınmaz sahipleri arasında sözleşme imzalanır. İmzalanan
sözleşmenin onaylı bir nüshası Genel Müdürlüğe gönderilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Onay, Denetim, Ödeme ve Sözleşmenin Feshi
Proje
onayı ve proje sözleşmesinin denetimi
MADDE 16
– (1) Proje yardımı süreci
sözleşmenin imzalanması ile başlar. Proje yardımı verilmesi uygun görülen
taşınmaz kültür varlığına ilişkin müellif mimarınca hazırlanan projeler,
Koruma Bölge Kuruluna sunulur. Projelerin uygunluğu Koruma Bölge Kurulunca
değerlendirilerek onaylanıp onaylanmayacağına karar verilir. Proje yardımı
sözleşmesi hükümlerinin yerine getirilip getirilmediği Genel Müdürlük veya
taşra teşkilatınca denetlenir.
Uygulama
ve uygulama sözleşmesinin denetimi
MADDE 17
– (1) Uygulama yardımı verilmesi
uygun görülen taşınmaz kültür varlıklarında yürütülen iş ve işlemleri
incelemek üzere Genel Müdürlük ve/veya taşra teşkilatı ve/veya İl Müdürlüğü
teknik elemanlarından kontrol heyeti oluşturulur. Kontrol heyeti, Koruma
Bölge Kurulunca onaylı projeler doğrultusunda yardımın amacına uygun
kullanılıp kullanılmadığını denetler.
(2) Yardım sözleşmesinin imzalanmasına müteakiben
uygulamayı başlatmak ve hak sahiplerini bilgilendirmek amacıyla; müellif
mimar veya uygulama sorumlusu ile birlikte restorasyon
çalışmalarının önceliklerini belirleyen bir tutanak kontrol heyetince
düzenlenir.
(3) Kontrol heyeti uygulama aşamalarında yerinde
incelemeler yapar.
(4) Kontrol heyeti ödeme aşamalarında yardım
ödemelerine esas olmak üzere denetleme raporu düzenler. Bu rapor, yapılan
işlere ilişkin metraj, ataşman ve fiyatları
gösterir biçimde ödemeye ilişkin belgeler ile uygulamanın Koruma Bölge
Kurulunca onaylı projesine uygun olarak gerçekleştiğini bildirir beyanı
içerir.
(5) Yardım süreci sonunda hazırlanan denetleme
raporuna uygulamanın Koruma Bölge Kurulunca onaylı projesine uygun olarak
tamamlandığına ilişkin müellif mimar raporu ile kontrol heyetinin yardım
sürecine ilişkin görüş ve kanaatlerini belirten rapor eklenir.
(6) Uygulama yardımı sözleşmesi hükümlerinin yerine
getirilip getirilmediği Genel Müdürlük ve/veya taşra teşkilatınca
denetlenir.
Toplu
yardımların denetimi
MADDE 18
– (1) Komisyonca toplu yardım
sağlanmasına karar verilen taşınmaz kültür varlıklarına ilişkin hususlar
yardım konusuna göre 16 ncı veya 17 nci maddeler doğrultusunda denetlenir.
(2) Toplu başvurular için imzalanan protokol
kapsamında, ilgili idarenin yükümlülüklerini yerine getirip getirmediği
Genel Müdürlük ve/veya taşra teşkilatı ve/veya İl Müdürlüğü tarafından
denetlenir.
Proje
yardımı ödemeleri
MADDE 19
– (1) Projelerin ilgili Koruma
Bölge Kurulunca onaylanmasının ardından, onaylı projedeki yapı alanı esas
alınarak proje bedeli hesaplanır. Komisyonca belirlenen bedeli geçmemek
şartıyla ödemeye esas yapı alanı ve maliyet hesabını gösterir belge
düzenlenir. Belgede belirtilen miktara göre hak sahibine ödeme yapılır.
Yardım sözleşmesi tarihinden önce Koruma Bölge Kurulunca onaylanan
projelere ödeme yapılmaz.
Uygulama
yardımı ödemeleri
MADDE 20
– (1) Uygulama yardımlarında, 17 nci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen tutanağın
imzalanmasından sonra, komisyon kararında yer alması halinde ilk ödeme
miktarı hak sahibine ödenir.
(2) Denetleme raporlarına göre uygulamanın,
Komisyonca belirlenen yardım miktarı ile ilgilisince karşılanacak katkı
miktarının toplamının karşılığı olan işin en az %50’sinin fiziki olarak
gerçekleşmesi halinde karar verilen yardım miktarının %30’u oranında ara
ödeme yapılabilir.
(3) Nihai ödeme, müellif mimar raporu ve Komisyonca
belirlenen yardım miktarı ile ilgilisince karşılanacak katkı miktarının
toplamının karşılığı olan işin tamamlandığına dair denetleme raporu
doğrultusunda hak sahibine yapılır.
(4) Yardım miktarlarına esas olan ödenekler
arşivlenmek üzere Genel Müdürlüğe iletilen denetleme raporları
doğrultusunda ilgililerine ödenmek üzere İl Müdürlüğüne gönderilir. Yılı
içerisinde ödemesi gerçekleşemeyen yardımların durumu Komisyonca değerlendirilir.
Sözleşmenin
feshi
MADDE 21
– (1) Aşağıda belirtilen hallerin
Genel Müdürlük ve/veya taşra teşkilatı ve/veya İl Müdürlüğünce tespit
edilmesi durumunda sözleşmeler Genel Müdürlüğün uygun görüşü doğrultusunda
İl Müdürlüğünce feshedilir.
a) Yardımın amacına uygun şekilde kullanılmaması,
b) Yanlış bilgi ve belge verilmesi, yanıltıcı
beyanda bulunulması,
c) Yardım almaktan vazgeçilmesi,
ç) Uygulama yardımlarında makul süre içerisinde işe
başlanılmaması,
d) Koruma bölge kurulu onaylı projeye aykırı
uygulama yapılması.
(2) Sözleşmenin feshi hallerinde hak sahibine
ödenen yardımların tamamı geri alınır.
(3) Yardım miktarının ödendiği tarihten tahsil
edileceği tarihe kadar geçen süre için hesaplanacak yasal faiziyle birlikte
bildirim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ödenmesi gerektiği
ilgiliye İl Müdürlüğünce yazılı olarak bildirilir. Bu süre içerisinde
ödenmemesi halinde alacak, genel hükümlere göre tahsil edilir.
(4) Sözleşme şartlarının yerine getirilememesi
durumu mücbir sebeplere dayanıyorsa Komisyon geri ödeme yapılmamasına veya
ilgiliye süre verilmesine karar verebilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 22
– (1) 15/7/2005
tarihli ve 25876 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Taşınmaz Kültür
Varlıklarının Onarımına Yardım Sağlanmasına Dair Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlükten
kaldırılan mevzuata ilişkin hükümler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin 8,
9, 10, 11, 12 ve 13 üncü maddeleri, 2015 yılı yardımları için 15/7/2005 tarihli ve 25876 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Taşınmaz Kültür Varlıklarının Onarımına Yardım Sağlanmasına Dair
Yönetmeliğe uygun olarak 2014 yılında yapılmış olan başvurulara uygulanmaz.
(2) 15/7/2005 tarihli ve
25876 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Taşınmaz Kültür Varlıklarının
Onarımına Yardım Sağlanmasına Dair Yönetmelik uyarınca yardımdan
faydalanmış olan taşınmaz kültür varlıkları için bu Yönetmeliğin 7 nci maddesinin beşinci fıkrası hükmü uygulanır.
(3) 24/6/1985 tarihli ve
18791 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Hukuka Tabi Gerçek ve Tüzel
Kişilerin Mülkiyetinde Bulunan Korunması Gerekli Taşınmaz Kültür
Varlıklarının Onarımına Katkı Fonu Yönetmeliği kapsamında 3/3/2001
tarihinden önce kredi alanlar hakkında sözleşmelerine göre işlem yapılır.
Yürürlük
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 24
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Kültür ve Turizm Bakanı yürütür.
|