Ekonomi Bakanlığından:
İTHALATTA
HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO: 2015/12)
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Bilgi ve
İşlemler ve Soruşturma Konusu Ürün
Meri
önlem ve nihai gözden geçirme soruşturması
MADDE 1 –
(1) Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)
menşeli 8208.30.00.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonu (GTİP) altında
kayıtlı “yalnız 8509.40 gümrük tarife pozisyonlu
gıda maddelerini öğütücüler ve karıştırıcılarda kullanılan kesici,
doğrayıcı, öğütücü veya karıştırıcı uçları”na
ilişkin dampinge karşı kesin önlemi ilk defa 18/6/2009 tarihli ve 27262
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine
İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2009/17) vasıtasıyla yürürlüğe konulmuştur.
(2) Yürürlüğe konulduğu dönemde 8308.30.90.00.00 GTİP’i altında sınıflandırılan önlem konusu ürün, 2011
yılına ilişkin olarak Türk Gümrük Tarife Cetvelinde gerçekleştirilen
değişiklik neticesinde 8208.30.00.00.00 GTİP’i
altında sınıflandırılmaya başlanmıştır. Söz konusu değişiklik 3/3/2011 tarihli ve 27863 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2011/5)
vasıtasıyla duyurulmuştur.
(3) İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında
Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde önlemin sona erme tarihi olan 18/6/2014 tarihinden bir yıl önce 2013/11 sayılı
İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Tebliğ vasıtasıyla bahse konu
önlemin sona ereceği ve önleme konu ürünün yerli üreticilerinin öngörülen
zaman sınırı içinde yeterli delillerle başvurarak bir nihai gözden geçirme
soruşturması başlatılmasını talep edebilecekleri bildirilmiştir.
(4) Yerli üretici AFS Bıçak ve Kalıp San. Dış Tic.
Ltd. Şti. (AFS) tarafından öngörülen zaman sınırı içinde gerçekleştirilen
başvuru kapsamında sunulan bilgi ve belgeler, İthalatta Haksız Rekabeti
Değerlendirme Kurulu (Kurul) tarafından değerlendirmeye alınmış ve bir
nihai gözden geçirme soruşturması açılmasını haklı kılacak yeterlilikte
delillerin mevcudiyetine kanaat getirilmiştir.
(5) 17/6/2014 tarihli ve
29033 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2014/19) vasıtasıyla başlatılan
nihai gözden geçirme soruşturması Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü
tarafından tamamlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 3577 sayılı İthalatta Haksız
Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun (Kanun), 20/10/1999
tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kururlu kararı ile yürürlüğe konulan
İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar (Karar) ve 30/10/1999
tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin
Önlenmesi Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik) hükümleri çerçevesinde
hazırlanmıştır.
Yerli
üretim dalı
MADDE 3 –
(1) Yönetmeliğin 18 inci
maddesinin birinci fıkrası ve 20 nci maddesinin
üçüncü fıkrası çerçevesinde yerli üretici AFS firmasının yerli üretim
dalını temsil niteliği değerlendirilmiş ve firmanın anılan yasal hükümler
çerçevesinde yerli üretim dalını temsili haiz olduğuna kanaat
getirilmiştir. Bu Tebliğin ilerleyen bölümlerinde AFS firması “yerli üretim
dalı” olarak anılacaktır.
İlgili
tarafların bilgilendirilmesi, dinlenmesi ve bilgilerin değerlendirilmesi
MADDE 4 –
(1) Soruşturma açılmasını
müteakip, söz konusu ürünün Bakanlıkça tespit edilen ithalatçılarına ÇHC’de yerleşik bilinen ihracatçılarına ve ÇHC
Büyükelçiliğine soruşturma açılış tebliği, şikâyetin gizli olmayan metni ve
soru formlarına ilişkin bildirimler gönderilmiştir.
(2) Taraflara soru formunu yanıtlamaları için posta
süresi dahil 37 gün süre tanınmıştır. İthalatçı ve
soruşturma konusu ülkedeki üretici/ihracatçıların süre uzatımı yönündeki
makul talepleri karşılanmıştır.
(3) Yerli üretim dalı soruşturma süresi boyunca
Bakanlık ile işbirliği içinde olmuş ve gerektiğinde talep edilen ilave
bilgi ve belgeleri temin etmiştir.
(4) Soruşturma konusu ürünün ithalatını yaptığı
tespit edilen ve kendilerine soru formu gönderilen firmalardan dört
ithalatçı firma soru formunu yanıtlamıştır.
(5) ÇHC’de yerleşik
sadece bir üretici/ihracatçı firma soru formuna cevap vermiş ancak soru
formunda talep edilen iç satışlara ve ürünün iç piyasadaki maliyetlerine
ilişkin bilgi sunmamıştır.
(6) Soruşturma sonuçlarını içeren nihai bildirim
ilgili tarafların görüşüne açılmış; ancak ilgili taraflardan herhangi bir
görüş alınmamıştır.
Soruşturma
konusu ürün ve benzer ürün
MADDE 5 –
(1) Soruşturma konusu ürün,
8208.30.00.00.00 GTİP’i altında kayıtlı “yalnız 8509.40 gümrük tarife pozisyonlu gıda maddelerini
öğütücüler ve karıştırıcılarda kullanılan kesici, doğrayıcı, öğütücü veya
karıştırıcı uçları”dır.
(2) Ürün, temel gıda maddelerinin öğütülmesi ve
karıştırılmasında kullanılan kesici, öğütücü, doğrayıcı veya karıştırıcı
uçları kapsamaktadır. Ürün küçük ev aletlerinin ve mutfak robotlarının
imalatında ana bileşen olarak kullanılmaktadır.
(3) Gerçekleştirilen incelemeler
çerçevesinde, yerli üretim dalı tarafından imal edilen ürün ile soruşturma
konusu ülkeden ithal edilen soruşturma konusu ürün arasında teknik ve
fiziki özellikleri, dağıtım kanalları, kullanıcı algılamaları ve kullanım
alanları bakımından benzer özelliklerin söz konusu olduğu ve soruşturma
konusu ürünün yerli üretim dalı tarafından imal edilen ürünle doğrudan rekabet
içinde bulunduğu ve bu nedenle Yönetmeliğin 4 üncü maddesi çerçevesinde
yerli üretim dalı tarafından imal edilen ürünün “benzer ürün” olarak kabul
edilebileceği anlaşılmıştır.
(4) Soruşturma konusu ürün ve benzer ürün ile
ilgili açıklamaların genel içerikli olup uygulamaya esas olan bilgi ilgili
tarife pozisyonu ve karşılığı eşya tanımıdır. Soruşturma konusu ürünün Türk
Gümrük Tarife Cetveli’nde yer alan tarife pozisyonunda ve/veya karşılığı
eşya tanımında yapılacak değişiklikler işbu Tebliğin hükümlerinin uygulanmasına
halel getirmez.
Gözden
geçirme dönemi
MADDE 6 – (1) Gözden geçirme dönemi olarak 1/1/2011-31/12/2013 arasındaki dönem esas alınmıştır.
İKİNCİ BÖLÜM
Dampingin
Devamı veya Yeniden Meydana Gelme İhtimali
Genel
açıklamalar
MADDE 7 – (1) Yönetmeliğin 41 inci maddesi çerçevesinde
soruşturma kapsamında damping marjı hesaplanmamıştır.
Öte yandan Yönetmeliğin 35 inci maddesi hükmünce mevcut önlemin yürürlükten
kaldırılması halinde dampingin devam etmesinin
veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olup olmadığı hususu
incelenmiştir.
Dampingin
devamına veya yeniden meydana gelebilme ihtimaline ilişkin değerlendirmeler
MADDE 8 – (1) Nihai gözden geçirme soruşturması kapsamındaki
değerlendirmeler ışığında ve ilk soruşturmada tespit edilen damping marjının CIF ihraç fiyatının %80’ini aştığı göz
önünde bulundurulduğunda mevcut önlemin yürürlükten kaldırılması halinde
soruşturmaya konu ülkeden dampinge konu ithalatın devam etmesinin muhtemel
olduğuna ilişkin somut ve nesnel verilerin mevcut olduğu saptanmıştır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Zararın Devamı
veya Yeniden Meydana Gelebilme İhtimali
İthalatın
hacmi ve gelişimi
MADDE 9 – (1) Yönetmeliğin 17 nci
maddesi çerçevesinde, soruşturma konusu ülkeler menşeli ithalatın hacminde
mutlak anlamda ya da Türkiye tüketimine oranla önemli ölçüde artış olup
olmadığı incelenmiştir. Zarar incelemesine esas dönem 1/1/2011-31/12/2013
dönemi olarak belirlenmiştir.
Genel
ithalatın gelişimi ve fiyatları
MADDE 10
– (1) Soruşturma/önlem konusu
ürünün tüm ülkelerden gerçekleşen ithalatı miktar temelinde 2011-2013
döneminde sırasıyla 129.992 Kg, 171.240 Kg ve 199.960 Kg olarak
gerçekleşmiştir. Bu çerçevede 2011 ve 2013 yılları kıyaslandığında
ithalatın miktar temelinde %54 oranında artış kaydettiği görülmüştür.
Soruşturma
konusu ithalatın gelişimi ve fiyatları
MADDE 11
– (1) Soruşturmaya konu ülkeden
gerçekleşen ithalatın 2013 yılında, 2011 yılıyla karşılaştırıldığında,
miktar temelinde %20 oranında artış kaydettiği görülmektedir. 2011 yılında
68.329 Kg olan ÇHC menşeli ithalat 2012 ve 2013 yıllarında sırasıyla 72.110
Kg ve 81.910 Kg seviyesine ulaşmıştır.
(2) ÇHC menşeli ithalatın birim fiyatlarının ise
genel ithalatın birim fiyatlarının altında kaldığı görülmüştür. Bu
itibarla, 2011-2013 döneminde ÇHC menşeli ithalatın birim fiyatlarının %16
ila %40 oranında genel ithalatın birim fiyatlarının altında seyrettiği
görülmüştür.
Üçüncü
ülkelerden gerçekleştirilen ithalat
MADDE 12
– (1) ÇHC dışındaki üçüncü
ülkelerden gerçekleşen ithalat 2011-2013 döneminde miktar temelinde
sırasıyla 61.663 Kg, 99.130 Kg ve 118.050 Kg seviyelerinde gerçekleşmiştir.
Üçüncü ülkelerden gerçekleşen ithalatta artış kaydedilmesine karşın ÇHC’nin tüm ithalat içindeki payının %40 ila %52
oranlarında seyrettiği izlenmiştir.
Türkiye
toplam benzer mal tüketimi ve pazar payları
MADDE 13
– (1) Türkiye toplam benzer mal
tüketiminin hesaplanmasında yerli üretim dalının yurt içi satışları genel
ithalat miktarı ile toplanmıştır. Yerli üretim dalının yurtiçi satışlarının
ve soruşturma konusu ülkelerden gerçekleştirilen ithalatın toplam tüketime
oranlanmasıyla pazar payları hesaplanmıştır.
(2) Bu çerçevede Türkiye toplam tüketiminin 2011
yılında 100 iken 2013 yılında 150 seviyesine ulaştığı tespit edilmiştir.
Yerli üretim dalının, 2011 yılı endeksi 100 kabul edildiğinde, 2012 ve 2013
yıllarında sırasıyla 58 ve 77 seviyesinde pazardan pay aldığı görülmüştür.
ÇHC menşeli ithalatın pazar payı ise 2012 ve 2013 yıllarında sırasıyla 84
ve 80 seviyesinde oluşmuştur. Dampinge karşı önlemin beklenen etkisi
dikkate alındığında üçüncü ülkelerden gerçekleşen ithalatın artış
kaydettiği ve bu ülkelerin Türkiye pazarından 2012 ve 2013 yıllarında
istikrarlı biçimde 128 düzeyinde pay aldıkları tespit edilmiştir.
Fiyat
kırılması
MADDE 14
– (1) Fiyat kırılması, ithal ürün
fiyatlarının Türkiye piyasasında yerli üreticinin yurt içi satış fiyatlarının
yüzde olarak ne kadar altında kaldığını gösterir. Fiyat kırılmasına yönelik
hesaplama çerçevesinde soruşturmaya konu ithalatın sadece gümrük vergisi ve
gümrük masrafları eklenmiş Türkiye piyasasına giriş birim fiyatı yerli
üretim dalının ağırlıklı ortalama yurtiçi satış birim fiyatıyla
karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda soruşturma konusu ürünün yerli üretim
dalının yurtiçi satış fiyatlarına etkisini sağlıklı biçimde tahlil
edebilmek amacıyla dampinge karşı önlem ithalatın
birim fiyatına tatbik edilmemiştir.
(2) ÇHC’de yerleşik
üretici/ihracatçılar için fiyat kırılması hesabı yerli üretim dalının
benzer ürüne ilişkin tüm tipleri içeren 2013 yılı ağırlıklı ortalama
yurtiçi satış fiyatı ile ÇHC menşeli ithalatın tüm tipleri içeren 2013 yılı
ağırlıklı ortalama ihraç fiyatı temelinde hesaplanmıştır. Bu çerçevede 2013
yılı itibariyle ÇHC menşeli ithalatın Türkiye piyasasında oluşan ortalama
birim fiyatının yerli üretim dalı yurtiçi satış fiyatını, CIF ihraç fiyatı
temelinde, %80 ila %100 değer aralığında kırdığı tespit edilmiştir.
Yerli
üretim dalının ekonomik göstergeleri
MADDE 15
– (1) Yerli üretim dalının
ekonomik göstergelerinin incelenmesinde yerli üretim dalının soruşturma
konusu ürüne ait 2011-2013 yılları arasındaki verileri esas alınmıştır.
Yönetmeliğin 17 nci maddesi hükümleri çerçevesinde,
dampingli ithalatın yerli üretim dalının ekonomik
göstergeleri üzerindeki etkisinin tespiti amacıyla, zarar dönemi içerisinde
yerli üretim dalının üretim, satış, pazar payı, yurtiçi fiyatlar, kapasite,
kapasite kullanımı, maliyetler, stoklar, istihdam, verimlilik, nakit akışı,
kârlılık gibi göstergeleri analiz edilmiştir.
(2) Söz konusu dönem için yapılan zarar analizinde
eğilimi görebilmek amacıyla TL bazındaki veriler TÜİK tarafından hesaplanan
yıllık ortalama üretici fiyatları endeksi kullanılarak enflasyondan
arındırılmış, reel hale getirilmiş ve 2011 yılı esas alınarak
endekslenmiştir.
a) Üretim
1) Üretim miktar temelinde 2011 yılında 100 iken
2012 yılında 85’e gerilemiş 2013 yılında ise 109 seviyesinde oluşmuştur.
b) Yurt içi satışlar
1) Yurtiçi satışların miktarı 2011 yılındaki 100
seviyesinden 2012 yılında 73’e gerilemiş 2013 yılında ise 116 olarak
gerçekleşmiştir.
2) Birim fiyatlar ise 2012 yılında gerilemiş ancak
2013 yılında 2011 yılındaki seviyesine yaklaşmıştır.
c) İhracat
1) Yurtdışı satışlar, üretim ve yurtiçi
satışlardaki yönelimle koşut olarak, 2012 yılında gerilemiş ancak 2013 yılında
artış kaydetmiştir.
ç) Pazar payı
1) İkinci tabloda da ayrıntılı biçimde incelendiği
üzere yerli üretim dalının pazar payı 2012 yılında 58, 2013 senesinde ise
77 seviyesinde oluşmuştur.
d) Maliyetler
1) Benzer ürünün birim ticari maliyeti üretimde
yaşanan dalgalanmayla eş yönlü olarak 2011 yılında 100, 2012 yılında 83 ve
2013 yılında 99 olarak oluşmuştur.
e) Kârlılık
1) Benzer ürünün yurtiçi satışlardaki birim karı
2011 yılında 100 iken 2012 yılında 294, 2013 yılında ise 191 seviyesinde
gerçekleşmiştir. Yurtdışı satışlardaki karı da kapsayan toplam birim kar
ise 2012 ve 2013 yıllarında sırasıyla 303 ve 204 olarak tezahür etmiştir.
f) Stoklar
1) 2011-2013 döneminde benzer ürüne ilişkin stok
miktarları incelendiğinde stoklarda bir gerileme olduğu gözlemlenmektedir.
Bu çerçevede stok miktarının 2012 ve 2013 yıllarında sırasıyla 78 ve 40
olarak oluştuğu görülmektedir.
g) Kapasite ve Kapasite Kullanım Oranı (KKO)
1) Yerli üretim dalı zarar inceleme dönemi içinde
kapasite artışı gerçekleştirmediği için kapasite verisinin dönem içinde
sabit kaldığı tespit edilmiştir. Öte yanda, kapasite kullanım oranı
üretimle eş yönlü şekilde 2012 yılında 85’e gerilemiş 2013 yılında ise 109
seviyesine ulaşmıştır.
ğ) İstihdam
1) Zarar inceleme dönemi içinde benzer ürünün
imalatında çalışan işçilerin sayısında 2011 yılında kıyasla gerileme söz
konusu olmuştur. Bu çerçevede 2011 yılında 100 olan doğrudan işçi sayısı
2012, 2013 yıllarında sırasıyla 88 ve 91 olarak oluşmuştur.
h) Net Satış Toplamı
1) Yerli üretim dalının benzer ürünü de kapsayan
tüm ürünlerdeki net satış toplamı 2011-2013 döneminde sırasıyla 100, 77 ve
117 olarak oluşmuştur.
ı) Verimlilik
1) Zarar inceleme döneminde verimlilik 2012 yılında
97 olarak oluşurken 2013 yılında 120 seviyesine ulaşmıştır.
i) Nakit Akışı
1) Benzer ürüne ait nakit akışı, ürün amortismanı ve karlılığın da etkisiyle 2011 yılında 100
iken 2012 yılında 253, 2013 yılında ise 199 seviyesinde gerçeklemiştir.
j) Net Kârlılık
1) Yerli üretim dalının zarar inceleme dönemindeki
net karlılığı 2011 yılında 100; 2012 yılında 109 ve 2013 senesinde 131
seviyesinde oluşmuştur.
k) Özsermaye
1) Yerli üretim dalının 2011 yılında 100 olan özsermayesinin izleyen iki yılda sırasıyla 94 ve 90
seviyesinde gerçekleştiği görülmüştür.
Ekonomik
göstergelerin değerlendirilmesi
MADDE 16
– (1) Yerli üretim dalının
ekonomik göstergeleri bir bütün olarak değerlendirildiğinde mevcut dampinge karşı kesin önlemin olumlu etkisiyle 2013
yılında üretim ve satışlarda iyileşmenin söz konusu olduğu görülmektedir.
Bu durum yerli üretim dalının Türkiye pazarından aldığı payı da etkileyerek
2013 yılında artış yaşanmasına neden olmuştur.
(2) Dampinge karşı önlemin yerli üretim dalı
üzerindeki zararı bertaraf edici etkisi farklı ekonomik göstergelere etki
ederek yerli üretim dalının toplam kârlılığının artması, stokların
azalması, kapasite kullanım oranının artması, net satışların, nakit
akışının ve net kârlılığın artmasını sağlamıştır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Belirlemelerin
Değerlendirilmesi
Dampingin
devamı ihtimaline ilişkin belirlemeler
MADDE 17
– (1) Bu Tebliğin sekizinci
maddesindeki değerlendirme çerçevesinde mevcut önlemin yürürlükten kaldırılması
halinde soruşturma konusu ülkeden dampingin devam
etmesinin muhtemel olduğu tespit edilmiştir.
(2) Bu çerçevede Yönetmeliğin 35 inci ve 41 inci
maddeleri çerçevesinde yapılan çalışma neticesinde ortaya çıkan
belirlemeler ve ilk soruşturmada ulaşılan tespitler mevcut önlemin
yürürlükten kaldırılması halinde dampingin devam
etmesinin muhtemel olduğuna ilişkin somut ve nesnel nitelik taşımaktadır.
Zararın
yeniden meydana gelebilme ihtimaline ilişkin belirlemeler
MADDE 18
– (1) İthalat istatistikleri
bütünsel biçimde değerlendirildiğinde genel ithalatın ve ÇHC menşeli ithalatın
miktar temelinde 2011-2013 yılları arasında artış kaydettiği görülmektedir.
(2) ÇHC menşeli ithalatın birim fiyatının tüm
ülkelerden gerçekleşen ithalatın ortalama birim fiyatının %16 ila %40
altında olması ve yerli üretim dalının yurtiçi satış fiyatlarını %80 ila
%100 değer aralığında kırması ÇHC menşeli ithalatın birim fiyatlarının
yerli üretim dalı fiyatları olumsuz biçimde etkileme gücünü göstermektedir.
(3) Mevcut önlemin beklenen etkisi çerçevesinde ÇHC
menşeli ithalatın Türkiye pazarından aldığı pay gerilerken üçüncü
ülkelerden gerçekleşen ithalatın ve 2013 yılında yerli üretim dalının
Türkiye pazarından aldığı payın artış kaydettiği tespit edilmiştir. Mevcut
önlemin yürürlükten kaldırılması halinde yerli üretim dalı için 2013
yılında göreceli olarak ortaya çıkan bu olumlu durumun olumsuz bir nitelik
alabileceği düşünülmektedir.
(4) Son olarak, yerli üretim dalının ekonomik
göstergelerinin önlemin yürürlükte olduğu 2012 yılında ve bilhassa 2013
yılında olumlu seyrettiği ve bu çerçevede önlemin beklenen etkisinin üretim
ve satışlar başta olmak üzere karlılık, nakit akışı, kapasite kullanım
oranı gibi unsurlara yansıdığı görülmektedir. Mevcut önlemin yürürlükten
kaldırılması halinde bahse konu göstergelerin tekrar olumsuz yönelime
girebileceği ve yerli üretim dalı üzerinde zararın yeniden meydana
gelebileceği düşünülmektedir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Karar ve
Uygulama
Karar
MADDE 19
– (1) Soruşturma neticesinde,
yürürlükte bulunan dampinge karşı önlemin yürürlükten kaldırılması halinde
dampingin ve zararın devam etmesinin veya yeniden meydana gelmesinin
muhtemel olduğu tespit edildiğinden, 18/6/2009
tarihli ve 27262 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız
Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2009/17) vasıtasıyla
yürürlüğe konulan dampinge karşı kesin önlemin, İthalatta Haksız Rekabeti
Değerlendirme Kurulu kararı ve Ekonomi Bakanının onayıyla tabloda
gösterilen meri şekliyle önlem miktarı değiştirilmeden uygulanmaya devam
edilmesine karar verilmiştir.
GTİP
|
Madde
|
Menşe Ülke
|
Dampinge Karşı Vergi
(ABD Doları/ Kg)
|
8208.30.00.00.00
|
Yalnız 8509.40 gümrük tarife pozisyonlu gıda maddelerini
öğütücüler ve karıştırıcılarda kullanılan kesici, doğrayıcı, öğütücü veya
karıştırıcı uçlar.
|
Çin
Halk Cumhuriyeti
|
20,85
|
Uygulama
MADDE 20
– (1) Gümrük idareleri, Karar
maddesinde gümrük tarife istatistik pozisyonu numarası, tanımı, menşe
ülkesi belirtilen eşyanın, diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla,
ithalatında karşılarında gösterilen oranda dampinge
karşı kesin önlemi tahsil ederler.
Yürürlük
MADDE 21
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini
Ekonomi Bakanı yürütür.
|