Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesinden:
BEZM-İ ALEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ FİTOTERAPİ EĞİTİM
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bezm-i
Alem Vakıf Üniversitesi Fitoterapi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi
Fitoterapi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci ve 14 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Merkez (BİTEM-Bitkisel Tedavi Merkezi): Bezm-i
Alem Vakıf Üniversitesi Fitoterapi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Rektör: Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi
Rektörünü,
ç) Senato: Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi
Senatosunu,
d) Üniversite: Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; fitoterapi alanında bütün
bilimsel bilgilerin toplandığı, araştırma ve uygulamaların yapıldığı,
hekim, diş hekimi, eczacı ve diğer sağlık çalışanlarına alanla ilgili
eğitimlerin verildiği, kurs, seminer ve konferanslarla halkın bilgi ve
farkındalık düzeyinin yükselmesine katkı sağlayacak eğitim faaliyetlerinde
bulunmak, tıbbi bitkilerimizden gıda, kozmetik, ilaç sanayii için yeni ve
nitelikli hammaddeler, ürünler geliştirilmesi ve üretilmesi ile ekonomik
değer oluşturmak, fitoterapi alanında kullanılan ürünlerin kalite
kontrollerinin de yapılabildiği ve kaliteyi belirleyen bir Merkez olarak
danışmanlık hizmetleri sunmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Fitoterapi alanında kullanılan bütün standart
bitkisel drogların ve bitkisel hammaddelerinin (sabit yağlar, uçucu yağlar
ve ekstreler) bulunduğu bir koleksiyon oluşturmak.
b) Fitoterapi ile ilgili kitap, görsel, video ve
benzeri şeyleri içeren geniş bilgi ve belgelerin yer aldığı kütüphane
oluşturmak.
c) Tıbbi bitkiler, bitkisel droglar ve içerdikleri
bileşiklerin farmakolojik etki ve etki mekanizması ile ilgili eğitim
dokümanlarını hazırlamak.
ç) Tıbbi bitkiler ve bitkisel droglardan
hammaddelerin elde edilmesi, standardizasyonu ve bitkisel ilaçları geliştirmek.
d) Merkezin faaliyetleri ile fitoterapi konusunda
Üniversitenin kamu, özel sektör ve uluslararası kuruluşlarla işbirliğini
geliştirerek iletişim ağı oluşturmak.
e) Fitoterapi alanında kullanılan bitkisel
hammaddelerin, ürünlerin kalite kontrollerini yapmak.
f) Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Sağlık
Bakanlığı kriterlerine göre ruhsatlandırılacak bitkisel ürünlerle ilgili
sektörleri bilgilendirmek ve uzman desteği vermek.
g) Fitoterapi alanında halkı bilgilendirmeye
yönelik seminerler ve eğitimler düzenlemek.
ğ) Fitoterapi alanında sağlık çalışanları ve gıda,
kozmetik ve ilaç sektörlerine yönelik sertifika eğitimi, çalıştay ve
konferans düzenlemek.
h) Yönetim Kurulunun kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu,
c) Çalışma birimleri ve proje grupları.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür; Rektör tarafından Merkezin amaçları
doğrultusunda araştırma, uygulama ve eğitim deneyimi bulunan Üniversite
öğretim üyeleri arasından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi biten
Müdür, yeniden görevlendirilebilir. Müdürün altı aydan fazla görevinin
başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer.
(2) Müdür; Müdür yardımcısını Üniversite öğretim
üyeleri arasından iki kişiyi geçmeyecek şekilde görevlendirebilir. Müdür,
görevi başında olmadığı zamanlarda yerine yardımcılarından birisi vekâlet
eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kuruluna başkanlık
etmek,
b) Yönetim Kurulunun aldığı kararları ve çalışma
programını uygulamak,
c) Merkezi, amacı doğrultusunda yönetmek, uygulanan
programlara ve faaliyetlere ilişkin koordinasyonu sağlamak,
ç) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki
yıla ait çalışma programını düzenlemek ve Yönetim Kurulunun görüşünü
aldıktan sonra Rektörün onayına sunmak,
d) Personel alımı ve görevlendirilmesiyle ilgili
teklifleri Rektörlüğe sunmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, Müdür yardımcıları ile Merkezin faaliyet alanı ile ilgili
Üniversitenin öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından görevlendirilen 2
(iki) üye olmak üzere en az 5 (beş) üyeden oluşur.
(2) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Görev süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir
nedenle görevinden, görev süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine kalan
süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yenileri görevlendirilir. Süresi biten
üyeler yeniden görevlendirilebilir.
(3) Yönetim Kurulu akademik bir organ olup;
Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma, danışmanlık, yayın
faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları kararlaştırır. Müdürün
daveti üzerine en az ayda bir kez üyelerinin salt çoğunluğu ile olağan toplanır
ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Müdür
gerektiğinde Yönetim Kurulunu olağanüstü olarak toplantıya çağırabilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır;
a) Merkezin faaliyetleriyle ilgili eğitim ve
araştırma programlarının planlanması ve hazırlanması, eğitim programlarına
katılım koşullarının belirlenmesi, eğitim verecek birimler arasında gerekli
koordinasyonun sağlanması konularında kararlar almak,
b) Faaliyet raporunu hazırlamak ve Rektörlüğe
sunmak,
c) Bir sonraki döneme ait çalışma programının
düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan raporu
değerlendirmek,
ç) Eğitim programları sonunda verilecek katılım
belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin verilmesi ile ilgili esasları
belirlemek,
d) Yurtiçi ve yurtdışındaki kamu ve özel kuruluşlar
ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini
tespit etmek,
e) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 12
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato ve Yönetim
Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 13
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi Rektörü yürütür.
|