Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN
(U) BENDİNE
GÖRE YAPILACAK MAL VE HİZMET ALIMLARINA İLİŞKİN
SANAYİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI USUL VE ESASLARINA
DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı,
4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (u)
bendine göre yapılacak mal ve hizmet alımlarında uygulanacak genel usul ve
esasları belirlemektir.
(2) Bu Yönetmelik, maliyeti en az on milyon ABD
Doları olan mal ve hizmet alımlarında yenilik, yerlileşme veya teknoloji
transferini sağlamaya yönelik Sanayi İşbirliği Programı uygulamalarını
kapsar.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 4734 sayılı Kanunun
3 üncü maddesinin (u) bendi ve geçici 4 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Aday: Sanayi İşbirliği Programı yükümlülüğü
içeren mal veya hizmet alımı ihalesinde ön yeterlik için başvuran gerçek
veya tüzel kişileri ya da bunların oluşturdukları ortak girişimleri,
b) Alt yüklenici: Sözleşme konusu işin bir kısmını
Yüklenici adına gerçekleştiren gerçek veya tüzel kişileri ya da bunların
oluşturdukları ortak girişimleri,
c) Ana Tedarik Sözleşmesi: İhtiyaç duyulan mal veya
hizmetlerin tedarikine yönelik hususları düzenleyen ve Sanayi İşbirliği
Programı yükümlülüğü içeren sözleşmeyi,
ç) Ar-Ge: 28/2/2008 tarihli ve 5746 sayılı
Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun 2
nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde tanımlanan araştırma ve
geliştirme faaliyetini,
d) Daire Başkanlığı: Bu Yönetmelik kapsamında alım
yapmaya karar veren idareler bünyesinde görevlendirilen mevcut bir daire
başkanlığını veya bu Yönetmelik kapsamında alım yapmaya karar veren mahalli
idareler ve bağlı kuruluşları ile belediyelere ait şirketlerde ilgili
mevzuatına uygun olarak görevlendirilen bir birimi,
e) Genel Müdürlük/Başkanlık: Bu Yönetmelik
kapsamında alım yapan idareler bünyesinde görevlendirilen Daire
Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdürlüğü veya Başkanlığı,
f) Hizmet: Yenilik, yerlileşme ve/veya teknoloji
transferini sağlamaya yönelik bakım ve onarım, modernizasyon, araştırma ve
geliştirme, haberleşme, danışmanlık, sigorta, eğitim, bilişim sistemlerine
yönelik hizmetler ile yazılım hizmetlerini, taşınır ve taşınmaz mal ve
hakların kiralanmasını ve benzeri diğer hizmetleri,
g) İdare: 4734 sayılı Kanunun 2 nci maddesinde
belirtilen ve bu Yönetmelik kapsamında alım yapmaya karar veren idareleri,
ğ) İhale: Bu Yönetmelik kapsamında yapılan ve
Sanayi İşbirliği Programı içeren mal veya hizmet alım ihalelerini,
h) İhale dokümanı: Proje kapsamında yapılacak mal
veya hizmet alımlarına ilişkin teknik, idari, mali ve hukuki esasları
içeren doküman ve eklerini,
ı) İhale Makamı: İhtiyaç Makamı veya ilgili
idarenin İhtiyaç Makamı adına ihaleyi yapan birimini,
i) İhale yetkilisi: İhale Makamının ihale ve
harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip üst yöneticisini veya usulüne
uygun olarak yetki devri yapılmış görevlilerini,
j) İhtiyaç Makamı: İlgili idarenin mal veya hizmet
alımına ihtiyaç duyan birimini,
k) İstekli: Sanayi İşbirliği Programı yükümlülüğü
içeren mal veya hizmet alımı ihalesine teklif veren gerçek veya tüzel
kişileri,
l) KOBİ: 19/10/2005 tarihli ve 2005/9617 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Küçük ve Orta Büyüklükteki
İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmeliğin
4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde tanımlanan küçük ve orta
büyüklükte işletmeleri,
m) Kredilendirme: Yüklenicinin Sanayi İşbirliği
Programı Sözleşmesi kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetlerin, bu
Sözleşmede yer alan toplam taahhüdünden düşürülmesini,
n) Kriter Ağacı: Tekliflerin değerlendirmesi çalışmalarında
esas alınacak kriterleri, kriter ağırlıkları ve kriterlerin değerlendirme
yöntemlerini içeren çizelgeyi,
o) Kümelenme Teşebbüsü: Belirli bir coğrafyada
yoğunlaşmış ve birbirleriyle ilgili veya ilişkili sektör veya konularda
faaliyet gösteren firmalar ile kurum, kuruluş ve özel hukuk tüzel
kişilerinin oluşturduğu kümelenme birlikteliğini fiilen ve hukuken temsil
eden tüzel kişiliği,
ö) Mal: Yenilik, yerlileşme ve/veya teknoloji
transferini sağlamaya yönelik alıma konu olan her türlü ihtiyaç maddeleri
ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları,
p) Ortak girişim: İhaleye katılmak üzere birden
fazla gerçek veya tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile
oluşturulan iş ortaklığı veya konsorsiyumları,
r) Ön onay: Gerçekleştirilmesi planlanan Sanayi İşbirliği
Programı faaliyetlerinin geçerlilik kazanması ve kredilendirilebilmesi için
söz konusu faaliyetlere başlamadan önce Yüklenici tarafından alınması
gereken yazılı onayı,
s) Program dönemi: Sanayi İşbirliği Programı
yükümlülüklerinin kredilendirilmesinde esas alınmak üzere Sanayi İşbirliği
Programı Sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren Daire Başkanlığı
tarafından belirlenen program yılı içerisindeki dönemi,
ş) Program yılı: Sanayi İşbirliği Programı
yükümlülüklerinin kredilendirilmesinde esas alınmak üzere Sanayi İşbirliği
Programı Sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren başlayan ve Sanayi
İşbirliği Programı taahhüt süresi içerisinde geçen her on iki aylık süreyi,
t) Proje: İhale Makamının projenin başlatılmasına
ilişkin yazılı talebinin Sanayi Geliştirme Komisyonu tarafından
onaylanmasını takiben İhale Makamı ve Daire Başkanlığı tarafından yürütülen
Ana Tedarik ve Sanayi İşbirliği Programı faaliyetlerinin tümünü,
u) Sanayi İşbirliği Programı (SİP): Proje
kapsamında, yenilik, yerlileşme ve/veya teknoloji transferinin sağlanması
amacıyla bu Yönetmelikte belirtilen SİP kategorileri altında
gerçekleştirilen işlem ve faaliyetleri,
ü) SİP Planı: Yüklenici tarafından SİP
Sözleşmesinin bir eki olarak hazırlanan ve Yüklenicinin SİP Sözleşmesi
kapsamındaki SİP kategorilerine yönelik yükümlülüklerinin program yılı ve
dönemlerine göre ayrıntılarını tanımlayan planı,
v) SİP Sözleşmesi: Ana Tedarik Sözleşmesine
istinaden Yüklenici ile imzalanan ve Yüklenicinin SİP yükümlülüklerinin
yerine getirilmesine ilişkin hüküm ve şartları düzenleyen sözleşmeyi,
y) Teknoloji transferi: Teknoloji, bilgi, tasarım,
yöntem, üretim metotları ve sistemlerinin; yeni ürünler, hizmetler,
süreçler veya uygulamalar üretilebilmesi veya geliştirilebilmesi amacıyla
ilgili taraflar arasında aktarılmasını,
z) Teminat: 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde
yer alan teminat olarak kabul edilecek değerleri,
aa) Yatırım projesi: 10/12/2003 tarihli ve 5018
sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Yatırım Programı Hazırlama
Rehberi ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde hazırlanan yıllık
Yatırım Programına konulmak üzere ilgili idare tarafından hazırlanan mal
veya hizmet tedarik projesini,
bb) Yenilik: Sosyal ve ekonomik ihtiyaçlara cevap verebilen
mevcut pazarlara başarı ile sunulabilecek ya da yeni pazarlar
yaratabilecek; yeni bir ürün ya da mal, hizmet, uygulama, yöntem veya iş
modeli fikri ile oluşturulan süreçleri ve süreçlerin neticelerini,
cc) Yerli üretici veya hizmet sunucusu: Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişi üreticiler/hizmet sunucuları ile Türkiye
Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişilerin veya Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişilerin sermayesinin yarısından fazlasına
sahip olduğu tüzel kişi üreticileri/hizmet sunucularını,
çç) Yerlileşme: Proje kapsamında taahhüt edilen
yerli katkı oranının sağlanmasını,
dd) Yurt içi katma değer (YİKD): Bir ürün veya
hizmetin fatura bedeli içerisinde, o ürün ve/veya hizmetin üretilmesi
sırasında; yurt içinden sağlanan tüm hammadde, malzeme, ürün, hizmet,
işçilik gibi bedellerin; idari (seyahat, konaklama, yemek, posta hizmetleri
gibi) masraflar hariç olmak üzere, ilgili genel yönetim giderlerinin; yerli
üretici/hizmet sunucuları tarafından elde edilen kârlar ve ilgili vergilerin
toplamından oluşan kısmı,
ee) Yüklenici: İhale konusu işi gerçekleştirmek
üzere İhale Makamı ve Daire Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel
Müdürlük/Başkanlık ile sözleşmeler imzalayan ve Ana Tedarik ile SİP
yükümlülüklerinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişileri ya da bunların
oluşturdukları ortak girişimleri
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar ve Temel İlkeler
Genel
esaslar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki projeler için,
İhale Makamı ile Yüklenici arasında Ana Tedarik Sözleşmesi ve bu sözleşmeye
istinaden Daire Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık ile
Yüklenici arasında SİP Sözleşmesi imzalanır.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında mal veya hizmet alımı
yapmaya karar veren idareler, bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak SİP uygulanmasını
sağlayacak şekilde organizasyon yapılarını oluşturabilir, düzenleme
yapabilir, ihale ve tekliflerin değerlendirilmesine ilişkin dokümanlar
hazırlayabilir.
(3) Daire Başkanlığı tarafından belirlenen asgari
SİP taahhüt oranı ihale dokümanında yer alır. SİP taahhüt oranı
belirlenirken, tedarik edilmek istenen mal veya hizmetin sektörel teknoloji
düzeyi göz önüne alınır.
(4) Ana Tedarik Sözleşmesi bedelinin Sözleşmede
belirlenen sebeplerle en fazla %20 oranında olmak üzere artırılması veya
azaltılması durumunda, Yüklenicinin toplam SİP yükümlülüğünün değeri de
bununla orantılı olarak artırılır veya azaltılır.
(5) Yüklenici tarafından bir ihale kapsamında
gerçekleştirilen SİP faaliyeti, bu Yönetmelik kapsamında gerçekleştirilen
diğer ihalelerdeki SİP yükümlülüğüne sayılmaz.
(6) Yüklenici, SİP yükümlülüğünü gerçekleştirirken
ilgili idareye ilave herhangi bir mali yük getiremez.
Temel
ilkeler
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki tüm projeler
verimlilik ve iktisadilik esaslarına göre yapılır. Proje tedarikinde
iktisadilik; sadece en düşük fiyatlı teklifin değil; işletme ve bakım
maliyeti, verimlilik, kalite, teknik üstünlükler, yaşam döngüsü maliyeti ve
SİP taahhüdü gibi fiyat dışındaki diğer unsurlar da dikkate alınarak en avantajlı
teklifin tespiti suretiyle sağlanır.
(2) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde;
saydamlık, rekabet, eşit muamele, güvenilirlik, gizlilik, kamuoyu denetimi,
ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ve kaynakların
verimli kullanılması esastır.
(3) Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı
olmadığı sürece mal alımı ve hizmet alımı bir arada ihale edilemez.
(4) 1 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
değerlerin altında kalmak amacıyla mal veya hizmet alımları kısımlara
bölünemez.
(5) Ödeneği bulunmayan işler için ihaleye
çıkılamaz.
(6) Birden fazla yılı kapsayan işlerde ihaleye
çıkılabilmesi için, işin süresine uygun olarak yıllar itibariyle ödeneğin
bütçelerinde bulunmasını sağlamak üzere programlamanın yapılmış olması
zorunludur. İlk yıl için öngörülen ödenek, proje maliyetinin %10’undan az
olamaz ve başlangıçta daha sonraki yıllar için programlanmış olan ödenek
dilimleri sonraki yıllarda azaltılamaz.
(7) Mal veya hizmet alım maliyetinin
hesaplanmasında, maliyetin hesaplandığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez
Bankası tarafından belirlenen döviz alış kuru esas alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İhtiyaçların Bildirilmesi ve Projenin Başlatılması
Sanayi
geliştirme komisyonunun kurulması ve çalışma esasları
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında alım yapmaya karar
veren idareler bünyesinde ilgili Bakan onayı ile Sanayi Geliştirme
Komisyonu kurulur. Mahalli idareler ve bağlı kuruluşları ile belediyelere
ait şirketlerde, Sanayi Geliştirme Komisyonu ilgili mevzuatına uygun olarak
teşekkül ettirilebilir.
(2) Sanayi Geliştirme Komisyonu, ilgili idarenin
üst yöneticisi başkanlığında, en az beş ve tek sayıda kişi olmak üzere
karar almaya yetkili idari, teknik, mali ve hukuki üst düzey yöneticilerden
ve bunların yedek üyelerinden oluşur. Bu Komisyonun görev süresi iki
yıldır. Görev süresi biten üyelerin yerine yeni üye veya görev süresi biten
üye yeniden görevlendirilir. İki yıllık süre içerisinde üye değişikliği
olması halinde göreve gelen yeni üyeler, yerine geldikleri üyelerin görev
süresini tamamlar.
(3) Sanayi Geliştirme Komisyonu, üye tamsayısı ile
toplanır ve kararlarını oybirliğiyle alır.
Daire
Başkanlığının faaliyetleri
MADDE 7 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında alım yapmaya karar
veren idareler bünyesinde mevcut bir daire başkanlığına bu maddede sayılan
faaliyetleri yürütme görevi verilebilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında alım yapmaya karar
veren mahalli idareler ve bağlı kuruluşları ile belediyelere ait
şirketlerde SİP faaliyetlerini yürütmek üzere ilgili mevzuatına uygun
olarak bir birim görevlendirilebilir.
(3) Daire Başkanlığı tarafından yürütülen
faaliyetler şunlardır:
a) Sanayi Geliştirme Komisyonunun sekretarya
faaliyetlerinin yürütülmesi.
b) Mal veya hizmet alımı projeleri kapsamındaki SİP
faaliyetlerinin yürütülmesi.
c) SİP kapsamında alım yapılması öngörülen mal veya
hizmetlere ilişkin ihtiyaç listesinin oluşturulması.
ç) İlgili idarenin farklı İhtiyaç Makamlarına ait
mal veya hizmet ihtiyaçlarının değerlendirilerek SİP kapsamında toplu alım
yapılmasının gerek görülmesi halinde, buna ilişkin ihtiyaç listesinin
oluşturulması.
d) İhtiyaç listelerinin envanterinin tutulması ve
bu mal veya hizmetlerin teknolojilerinin analizinin yapılması.
e) SİP içeren mal veya hizmet alımı ihalesinde
uygun bulunan Yüklenici ile SİP Sözleşmesinin imzalanması için Sözleşmenin
bağlı bulunulan Genel Müdürlük/Başkanlık onayına sunulması.
f) SİP taahhütlerinin takibi ve denetiminin
yapılması veya yaptırılması, Yüklenici tarafından sunulan raporların
incelenmesi.
g) Yüklenicinin seçtiği yerli üretici veya hizmet
sunucularının, transfer edilen teknolojinin, temin edilecek mal veya
hizmetlerin yeterliliğinin denetlenmesi, kredilendirme ve gerektiğinde SİP
eskalasyonu uygulamalarının yapılması.
ğ) Yerli üretici ve hizmet sunucularının
yeteneklerinin araştırılması ve geliştirilmesi.
h) İlgili idarelerin sektörel veri tabanının
hazırlanması.
ı) İlgili idarelerde yenilik, yerlileşme, teknoloji
transferi, teknoloji yönetimi, yatırım ve işbirliği gibi amaçları ihtiva
eden faaliyetlerin takibi, koordinasyonu ve yönlendirmesinin yapılması.
i) İlgili sektörün ihtiyacına göre kamu kurum ve
kuruluşları tarafından verilecek teşvik ve destekler konusunda görüş
bildirilmesi.
j) İlgili kurum/kuruluşlar ve sektör ile SİP
uygulamasına ilişkin işbirliği yapılması, bilgi alışverişinde bulunulması.
k) Teknolojik gelişmelerin SİP uygulamalarında
kullanılmasının sağlanması, ihracat artışına katkıda bulunulması.
l) Uygun görülen mal veya hizmetlerin SİP
uygulaması yoluyla ülkemize kazandırılmasında yerli ve yabancı yatırım
imkânlarının araştırılması.
m) Teklif Değerlendirme Komisyonu için bağlı
bulunulan Genel Müdürlüğün/Başkanlığın onayıyla Proje Grubundan üye
görevlendirilmesi.
n) Görev alanıyla ilgili sanayi sektörlerinin
geliştirilmesi amacıyla SİP politikaları konusunda strateji dokümanı, plan,
program ve faaliyet raporlarının hazırlanması ve güncellenmesi.
o) Görev alanına ilişkin konularda gerekli çalışma
komisyonlarının ve bilimsel komisyonların kurulması ve sekretarya
işlemlerinin yürütülmesi.
ö) Ulusal ve uluslararası toplantı, organizasyon ve
eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi, takip edilmesi ve bunlara katılım
sağlanması.
İhtiyaçların
bildirilmesi ve ödenek ayrılması
MADDE 8 – (1) İhtiyaç Makamları, takip eden yıla ait
maliyeti en az on milyon ABD Doları olan mal veya hizmetlere ilişkin
ihtiyaç listesini her yılın Ocak ayı sonuna kadar Daire Başkanlığının bağlı
bulunduğu Genel Müdürlüğe/Başkanlığa gönderir.
(2) Daire Başkanlığı tarafından; yenilik,
yerlileşme ve/veya teknoloji transferi içermesi durumunda SİP kapsamında
alım yapılması uygun bulunan mal veya hizmetlere ilişkin ihtiyaç listesi ve
bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen dokümanlar Şubat ayı sonuna kadar
Genel Müdürlük/Başkanlık aracılığıyla Sanayi Geliştirme Komisyonu onayına
sunulur.
(3) İhtiyaç Makamı ve Daire Başkanlığı tarafından
hazırlanan ihtiyaç listesi ekinde, listede yer alan mal veya hizmetlerin
alınmasına yönelik gerekçeler, yurt içinde üretiminin ve teknolojisinin
bulunup bulunmadığı, ithal edilenlerin ithalat miktarları, mal veya
hizmetin teknolojisinin stratejik durumları, elde edilmek istenen kritik
teknolojiler gibi bilgiler yer alır.
(4) Sanayi Geliştirme Komisyonu tarafından ihtiyaç
listesinin Mart ayı sonuna kadar değerlendirilmesi neticesinde bu
Yönetmelik kapsamında alım yapılması uygun görülen ihtiyaçlar için, İhtiyaç
Makamı ve Daire Başkanlığı tarafından ekinde ayrıntılı fizibilite raporu ve
SİP hakkında ön bilgilerin yer aldığı yatırım projesi teklifi hazırlanır.
(5) Yatırım projesi teklifi, Yatırım Programında
yer almak üzere İhtiyaç Makamı tarafından bütçe takvimine uygun olarak
ilgili idarenin Strateji Geliştirme Başkanlığı aracılığıyla Kalkınma
Bakanlığına sunulur. Yatırım Programına alınması uygun görülen projeler,
Yatırım Programında ayrı bir proje numarasıyla yer alır.
(6) İdareler tarafından mal veya hizmet alımı
ihalelerinin bedeli, yıllık Yatırım Programına alınması teklif edilen
projenin kabul edilerek Resmî Gazete’de yayımlanmasından sonra proje için
ayrılan ödenekten karşılanır.
(7) Sanayi Geliştirme Komisyonu tarafından ihtiyaç
listesinin değerlendirilmesi neticesinde bu Yönetmelik kapsamında
gerçekleştirilmesi uygun görülen ve ödeneği ilgili idarenin döner
sermayesinden karşılanan projelerde mal veya hizmet alımı ihalelerinin
bedeli, proje için ayrılan ödenekten karşılanır.
Projenin
başlatılması
MADDE 9 –
(1) Ödeneği ayrılan proje, İhale
Makamının yazılı talebinin Sanayi Geliştirme Komisyonu tarafından
onaylanması ile başlatılır.
Ana
tedarik grubu ve proje grubunun kurulması
MADDE 10
– (1) Projenin Ana Tedarik
sürecinin yürütülmesi amacıyla, projenin başlatılmasını takiben İhale
Makamı bünyesinde Ana Tedarik Grubu kurulur.
(2) Ana Tedarik Grubu, ihale yetkilisinin onayıyla;
biri başkan olmak üzere en az beş kişiden ve bunların yedek üyelerinden
oluşur. Bu personelden üçünün bahse konu işin uzmanı olması, birinin
muhasebe veya malî işlerden sorumlu bir personel olması zorunlu olup, bir
üyenin de satın alma biriminden görevlendirilmesi esastır. Ana Tedarik
Grubu tarafından alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar grup başkan ve
üyelerinin adları, soyadları ve unvanları belirtilerek imzalanır.
(3) Projenin SİP sürecine ilişkin faaliyetlerinin
yürütülebilmesi amacıyla, projenin başlatılmasını takiben Daire Başkanlığı
bünyesinde Proje Grubu kurulur.
(4) Proje Grubu, Daire Başkanlığının bağlı
bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık onayıyla; biri başkan olmak üzere en az
beş kişiden ve bunların yedek üyelerinden oluşur. Proje Grubunda, SİP
yönetimi konusunda bilgi ve deneyim sahibi, teknik alanda uzman en az üç
personel ile mali ve hukuki alanlarda uzman en az birer personel bulunması
esastır. Proje Grubu tarafından alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar
grup başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve unvanları belirtilerek
imzalanır.
(5) Ana Tedarik Grubunun görev süresi Yüklenici
tarafından Ana Tedarik taahhütlerinin tamamının yerine getirilmesiyle;
Proje Grubunun görev süresi ise SİP taahhütlerinin tamamının yerine
getirilmesiyle sona erer.
(6) İhale Makamında yeterli sayı veya nitelikte
personel bulunmaması halinde, ilgili idarenin başka birimlerinden veya
diğer idarelerden Ana Tedarik Grubuna üye alınabilir.
(7) Daire Başkanlığı bünyesinde yeterli sayı veya
nitelikte personel bulunmaması halinde, ilgili idarenin başka birimlerinden
veya diğer idarelerden Proje Grubuna üye alınabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İhale Usulü ve Ana Tedarik Sürecine İlişkin Esaslar
İhale
usulü
MADDE 11
– (1) Bu Yönetmeliğe göre
yapılacak ihalelerde, işin özelliğinin uzmanlık ve/veya yüksek teknoloji
gerektirmesi nedeniyle bu Yönetmelikte belirlenen usul ve esaslar
çerçevesindeki belli istekliler arasında ihale usulü uygulanır.
(2) İhalede en az üç aday veya istekli olması
esastır. Ancak, ön yeterliğe başvurma veya teklif verme aşamasında en az üç
aday veya istekli bulunmaması durumunda, ilgili idarelerce belirlenen
stratejik önemi haiz, katma değeri ve rekabet gücü yüksek, yeni ve özgün
bir teknoloji içeren mal veya hizmet alımı ihalesine, gerekçesi belirtilmek
üzere, Sanayi Geliştirme Komisyonu onayıyla devam edilebilir.
Belli
istekliler arasında ihale usulü
MADDE 12
– (1) Bu Yönetmelikte belirlenen
usul ve esaslar çerçevesindeki belli istekliler arasında ihale usulünde,
yapılacak ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda ilgili idarece davet edilen
istekliler teklif verebilir.
(2) İlgili idare tarafından belirlenen ihaleye
katılmada yeterlik şartları ve ön yeterlik dokümanı ile ön yeterlik
ilânında belirtilen değerlendirme kriterlerine göre adayların teknik,
ekonomik ve SİP yeterlikleri esas alınarak ön yeterlik değerlendirmesi
yapılır. Ön yeterlik değerlendirmesi mümkün olan en kısa sürede tamamlanır.
Belirtilen asgari yeterlik koşullarını sağlayamayanlar yeterli kabul
edilmez.
(3) Ön yeterlik ilânında ve dokümanında belirtilmek
kaydıyla; yeterli bulunan adayların tamamı teklif vermeye davet edilebilir
ya da yeterlikleri tespit edilenler arasından kısa liste oluşturulabilir.
Teklif vermeye davet edilmeyenlere davet edilmeme gerekçeleri yazılı olarak
bildirilir.
(4) İşin niteliğine göre rekabeti engellemeyecek
şekilde 25 inci maddeye uygun olarak belirlenen ve ihale dokümanı ile davet
mektubunda belirtilen değerlendirme kriterlerine göre tekliflerin
değerlendirmesi yapılarak ihale sonuçlandırılır.
Ana
tedarik sürecine ilişkin esaslar
MADDE 13
– (1) Ana Tedarik sürecinde;
yaklaşık maliyetin belirlenmesi, idari ve teknik şartname ile Ana Tedarik
Sözleşmesi taslağının düzenlenmesi, ihale ve ön yeterlik dokümanının
verilmesi, bu dokümanlarda değişiklik veya açıklama yapılması, Ana Tedarik
ihalesine katılmada yeterlik ve yeterliğin belirlenmesine ilişkin belgeler,
tekliflerin geçerlilik süresi, Ana Tedarik Sözleşmesinin uygulanması, fiyat
farkı verilmesi, sözleşmede değişiklik, sözleşmenin devri ve feshi konuları
ilgili idareler tarafından yayımlanan düzenlemelerde ve/veya ihale
dokümanında belirtilir.
(2) İhale dokümanında; idari ve teknik şartname,
Ana Tedarik Sözleşmesi taslağı, SİP Şartnamesi ve SİP Sözleşmesi taslağı,
isteklilerin yeterliğinin tespiti için belirlenen Ana Tedarik ve SİP
kapsamındaki teklif değerlendirme kriterleri ile gerekli diğer belge ve
bilgiler bulunur. Ön yeterlik dokümanında ise adaylarda aranan şartlara, ön
yeterlik kriterlerine ve gerekli diğer belge ve bilgilere yer verilir.
(3) Yaklaşık maliyet, ön yeterlik ve ihale dokümanı
ile Ana Tedarik Sözleşmesi taslağı ve eklerinin Ana Tedarik Grubu
tarafından; SİP Şartnamesi, SİP Sözleşmesi taslağı ve eklerinin Proje Grubu
tarafından hazırlanması esastır.
(4) Ana Tedarik Grubu ve Proje Grubu tarafından
hazırlanan dokümanlar eşgüdüm amacıyla birlikte değerlendirilir ve ihale
dokümanı nihai hale getirilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sanayi İşbirliği Programına İlişkin Esaslar
SİP
kategorileri
MADDE 14
– (1) Yüklenici tarafından,
İhtiyaç Makamının ihtiyaç duyduğu mal veya hizmetlerin tedariki
kapsamındaki taahhütlere ilaveten; sanayide yenilik, yerlileşme ve/veya
teknoloji transferinin sağlanması, yerli sanayinin katma değerinin ve
rekabet gücünün artırılması ve ihracat imkânlarının geliştirilmesi amacıyla
SİP kategorileri kapsamında taahhüt edilen faaliyetlerin yerine getirilmesi
zorunludur.
(2) İhaleye katılan istekliler, SİP uygulamasıyla
hedeflenen amaçlara göre Ana Tedarik Sözleşmesinde yer alan asgari SİP
taahhüt oranı değerindeki yükümlülüklerini, aşağıda belirtilen SİP
kategorileri kapsamında yerine getirileceğini taahhüt eder.
a) Kategori A- Yerli Üretim Katkısı: Yüklenici
tarafından, Ek-1’de yer alan rehber SİP faaliyetleri yoluyla mevcut
tesisler kullanılarak tedarik konusu mal veya hizmet kapsamında yüksek
teknolojili bir ürünün veya parçasının belirlenecek bir yerlilik taahhüdü
ile Türkiye’de üretilmesidir.
b) Kategori B- Yatırım: Yüklenici tarafından,
Ek-2’de yer alan rehber SİP faaliyetleri yoluyla yeni bir üretim tesisi
kurularak tedarik konusu mal veya hizmet kapsamında yüksek teknolojili bir
ürünün veya parçasının belirlenecek bir yerlilik taahhüdü ile Türkiye’de
üretilmesidir.
c) Kategori C- Teknolojik İşbirliği: Yüklenici
tarafından, Ek-3’te yer alan rehber SİP faaliyetleri yoluyla gerçekleştirilecek
taahhütlerle yerli sanayiye teknolojik yeterlik kazandırılmasıdır.
ç) Kategori D- İhracat: Yüklenici tarafından,
Ek-4’te yer alan rehber SİP faaliyetleri yoluyla gerçekleştirilecek
taahhütlerle Türkiye’den ihracat yapılmasının sağlanmasıdır.
(3) Kategori C veya Kategori D kapsamındaki
taahhütler, ancak Kategori A ve/veya Kategori B kapsamındaki taahhütler ile
birlikte verilir.
(4) İlgili idareler tarafından yenilik, yerlileşme
ve/veya teknoloji transferinin sağlanması amacına uygun olarak, SİP
kategorileri kapsamında diğer taahhüt yöntemleri de belirlenebilir.
SİP
şartnamesi
MADDE 15
– (1) İlgili idarece yayımlanan ve
Ek-5’te asgari şartları yer alan tip SİP Şartnamesi esas alınarak, ihale
dokümanının hazırlanması süresi içerisinde, Proje Grubu tarafından
hazırlanan SİP Şartnamesi ihale dokümanına eklenir.
(2) Tekliflerin değerlendirilmesi sırasında, asgari
SİP taahhüt oranını sağlamak üzere SİP kategorilerinin ağırlıklarının
hesaplanmasında kullanılacak olan ve Ek-6’da yer alan SİP Taahhüt Oranları
Tablosu, her projenin özelliğine ve önceliklerine göre hazırlanır ve SİP
Şartnamesine eklenir. Şartnamede, SİP Taahhüt Oranları Tablosunun istekliler
tarafından doldurulabileceğine ilişkin hükümler yer alabilir.
(3) SİP kategorileri kapsamında Proje Grubu
tarafından belirlenen ve Yüklenici tarafından gerçekleştirilen taahhütlerin
kredilendirilmesinde kullanılacak SİP kredilendirme katsayı tablosu, her
projenin özelliğine ve önceliklerine göre 33 üncü madde esas alınarak
hazırlanır ve SİP Şartnamesine eklenir.
SİP
sözleşmesi
MADDE 16
– (1) Proje Grubu tarafından,
ihale dokümanı içeriğinde yer alan SİP sözleşme taslaklarının hazırlanmasında,
bu Yönetmeliğe uygun olarak ilgili idarece yayımlanan ve Ek-7’de asgari
şartları yer alan tip SİP sözleşmeleri esas alınır.
(2) Tip sözleşmelerde hüküm bulunmayan hâllerde;
ilgili mevzuatına aykırı olmamak şartıyla düzenlemeler yapılabilir.
(3) Yüklenici tarafından doldurulacak olan ve SİP
kategorileri kapsamında yer alan SİP faaliyetlerinin program yılı ve
dönemlerine göre listelendiği SİP Planı taslağı, SİP Sözleşmesi taslağının
ekinde yer alır.
SİP için
yeterlik şartları ve teminatlar
MADDE 17
– (1) Proje Grubu tarafından SİP
Şartnamesinde yer almak üzere SİP yeterlik şartları belirlenirken SİP
uygulamasına ilişkin teknik yeterlikler, şirketlerin ekonomik ve malî
kapasitelerine ilişkin hususlar, SİP taahhütleri kapsamındaki iş deneyim
belgeleri, alt yüklenicilere yaptırılabilecek işler ve alt yüklenicilere
ilişkin bilgiler, şirketlerin istihdam edeceği teknik personele ilişkin
hususlar gibi bilgi ve belgeler dikkate alınır.
(2) İsteklilerden teklif bedeli üzerinden alınan en
az %3 oranında geçici teminat ile Ana Tedarik Sözleşmesi bedelinin en az %6
oranında kesin teminata ilaveten; SİP taahhüt oranını sağlayan bedel
üzerinden en az %4 oranında kesin teminat alınır.
(3) SİP Sözleşmesi kapsamında alınan kesin teminatlar,
tüm SİP taahhütlerinin tamamlanmasını takiben en az bir yıl boyunca serbest
bırakılmaz.
(4) İlgili idarece hazırlanan standart forma aykırı
olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.
ALTINCI BÖLÜM
İhale Onayının Alınması, İhaleye Davet ve İhale
İşlem Dosyası
İhale
onayının alınması
MADDE 18
– (1) Ana Tedarik Grubu tarafından
hazırlanan Ana Tedarik yaklaşık maliyet hesap cetveli, idari ve teknik
şartname ve Ana Tedarik Sözleşmesi taslağı ile Proje Grubu tarafından
hazırlanan SİP Şartnamesi, SİP Sözleşmesi taslağı ve diğer dokümanlar ihale
onay belgesine eklenerek ihale yetkilisinin onayına sunulur. İhale onay
belgesinde Teklif Değerlendirme Komisyonunun asil ve yedek üyeleri de
belirtilir.
(2) İlan verilebilmesi, yasaklılık sorgulaması
yapılabilmesi ve bilgi formu gönderilebilmesi gibi işlemler için; ön
yeterlik ilânından önce İhale Makamınca, Kamu İhale Kurumundan ihale kayıt
numarası alınır.
Ön
yeterlik ilânı, isteklilerin belirlenmesi ve ihaleye davet
MADDE 19
– (1) İhale dokümanının
hazırlanmasını takiben bütün adaylara tekliflerini hazırlayabilmeleri için
yeterli süre tanımak amacıyla; son başvuru tarihinden en az yirmi gün önce
İhale Makamı tarafından ön yeterlik ilânı yapılır.
(2) İhale, Kamu İhale Bülteninin diğer ilânlar
bölümünde ve Türkiye çapında dağıtımı olan gazetelerin birinde en az birer
defa yayımlanmak suretiyle ilân edilerek duyurulur.
(3) Birinci fıkrada belirtilen zorunlu ilânın
dışında işin önem ve özelliğine göre ihaleler, uluslararası ilân veya yurt
içinde çıkan başka gazeteler, yayın araçları, bilgi işlem ağı veya internet
yoluyla da ayrıca ilân edilebilir. Ancak, uluslararası ilân yapılması
halinde yukarıda belirtilen asgari ilân sürelerine on gün eklenir.
(4) Bu Yönetmelik hükümlerine göre yapılan ön
yeterlik ilânında, adayların Ana Tedarike ilişkin genel uygunluklarını,
teknik yeterlikleri ile ekonomik ve malî kapasitelerini değerlendirmek
üzere ilgili idarece belirlenen ön yeterlik kriterlerine dair bilgiler ile
17 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen SİP yeterlik şartları yer
alır.
(5) Ön yeterlik ilânı sonucunda başvuru sunan
adayların ön yeterlik dokümanı ve ilânında belirtilen ön yeterlik
kriterlerine göre Teklif Değerlendirme Komisyonu tarafından
değerlendirilmesi sonucunda, 12 nci maddenin üçüncü fıkrasına göre davet
edilecek olanlara, tekliflerini hazırlayabilmeleri için ihale gününden en
az kırk gün önce ihaleye davet mektubu gönderilir.
(6) Ön yeterlik ve ihale dokümanı ilgili idarede
bedelsiz görülebilir. Ancak, ön yeterlik veya ihaleye katılmak isteyen aday
veya isteklilerin bu dokümanı satın almaları zorunludur.
İhale
işlem dosyası
MADDE 20
– (1) İhale Makamı tarafından,
ihalesi yapılacak her proje için bir ihale işlem dosyası düzenlenir. Bu
dosyada, ihale onay belgesi ve eki yaklaşık maliyet hesap cetveli, ihale ve
ön yeterlik dokümanı, ilân metinleri, aday ve istekliler tarafından sunulan
başvurular ve teklifler ile aday ve isteklilere yapılan bildirimlere
ilişkin tebligat ve alındı belgeleri, şikâyetler ve sonuçları, sözleşme
suretleri ve diğer belgeler ile teklif değerlendirme tutanak ve kararları
gibi ihale süreciyle ilgili bütün belgeler bulunur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Tekliflerin Alınması ve Değerlendirilmesi
Teklif
değerlendirme komisyonunun kurulması ve çalışma esasları
MADDE 21
– (1) İhale onayının alınmasını
takiben, İhale Makamı bünyesinde asil ve yedek üyelerden oluşan Teklif
Değerlendirme Komisyonu kurulur.
(2) Teklif Değerlendirme Komisyonu, ihale
yetkilisinin onayıyla; biri başkan olmak üzere, mali ve hukuki alanlarda
uzman iki personel, Ana Tedarik Grubunun bir üyesi ve Proje Grubunun teknik
alanda uzman iki üyesinin katılımıyla en az beş ve tek sayıda kişiden
oluşur.
(3) İhale Makamında yeterli sayı veya nitelikte
personel bulunmaması halinde, ilgili idarenin başka birimlerinden veya
diğer idarelerden Komisyona üye alınabilir.
(4) İhale işlem dosyasının birer örneği, gerekli
incelemeyi yapmalarını sağlamak amacıyla, ihale onayını izleyen üç iş günü
içerisinde İhale Makamı tarafından Teklif Değerlendirme Komisyonu üyelerine
verilir.
(5) Teklif Değerlendirme Komisyonu üye tamsayısı
ile toplanır. Komisyon kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser
kalınamaz. Komisyon başkanı ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur,
karşı oy kullanan komisyon üyeleri, gerekçesini komisyon kararına yazmak ve
imzalamak zorundadır.
(6) Teklif Değerlendirme Komisyonu teklif veya
başvuru ekinde yer alan belgelerden gerekli gördüklerinin doğruluğunu,
ilgili mercilerden teyit ettirebilir. Komisyon tarafından bu doğrultuda
yapılan talepler, ilgili mercilerce ivedilikle karşılanır.
Teklif
değerlendirme planının hazırlanması
MADDE 22
– (1) Teklifler alındıktan sonra
ancak açılmadan önce, Teklif Değerlendirme Komisyonu tarafından; Ana
Tedarik ve SİP kapsamındaki teklif değerlendirme kriterleri, değerlendirme
takvimi ve iş akışı, tekliflerin açılması ve puanlanması gibi hususları
içeren Teklif Değerlendirme Planı hazırlanır ve ihale yetkilisinin onayına
sunulur.
(2) Teklif Değerlendirme Planının onaylanmasını
takiben ve teklifler açılmadan önce, Teklif Değerlendirme Komisyonu
tarafından Ek-8’de yer alan Teklif Değerlendirme Rehber Kriter Ağacı
Tablosu esas alınarak Kriter Ağacı hazırlanır veya ilgili idarelerce
hazırlanan diğer kriter puanlama yöntemleri kullanılır.
(3) Kriter Ağacı, tedarik konusu mal veya hizmete
ilişkin teknik performans, iş programı, iş deneyimi gibi teknik, idari ve
ekonomik hususlar ile Ek-1, Ek-2, Ek-3 ve Ek-4’te belirtilen Kriter Ağacı
Hazırlanmasında Kullanılacak Rehber SİP Faaliyetleri Tabloları çerçevesinde
belirlenen SİP kategorilerine ilişkin kriterler göz önüne alınarak hazırlanır.
İhale dokümanında yer almayan hiçbir husus, Kriter Ağacında yer alamaz.
Tekliflerin
hazırlanması ve verilmesi
MADDE 23
– (1) Ana Tedarik konusu mal veya hizmet
için teklif edilen bedelin yer aldığı teklif mektubu ile geçici teminat,
isteklinin ekonomik teklifini oluşturur. Bu teklif, üzerine ekonomik teklif
olduğu yazılmak suretiyle bir zarfa konulur. Mal alımlarında birden fazla
mal kaleminden oluşan ihalelerde teklif mektuplarının, birim fiyat teklif
mektubu esas alınarak hazırlanması zorunludur.
(2) Ana Tedarik konusu mal veya hizmete ilişkin
teknik değerlendirme için istenilen diğer bütün belgeler isteklinin teknik
teklifini oluşturur. Bu teklif, üzerine teknik teklif olduğu yazılmak
suretiyle ayrı bir zarfa konulur.
(3) Ana Tedarik konusu mal veya hizmete ilişkin
ekonomik ve teknik teklife ait kapalı zarflar birlikte ayrı bir dosya
içerisine konularak, üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı,
tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan
İhale Makamının açık adresi yazılmak suretiyle sunulur.
(4) İstekliler, ihale dokümanında belirtilen asgari
SİP taahhüt oranını sağlamak üzere; üçüncü fıkrada belirtilen Ana Tedarik
teklif dosyasıyla birlikte, içerisinde SİP Sözleşmesi ve ekinde SİP Planı
bulunan SİP dosyasını ve kapalı bir zarf içerisindeki SİP teklif mektubunu
İhale Makamına sunar. SİP yeterlik şartı olarak istenilen bütün belgeler
SİP dosyası içerisinde yer alır.
(5) Sözleşmeler ve eklerinin ilgili boşlukları
istekli veya temsilcisi tarafından doldurulur, her bir sayfası imzalanır ve
kaşelenir.
(6) Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale
saatine kadar ilgili idareye verilir. Bu saatten sonra verilen teklifler
kabul edilmez ve açılmaksızın iade edilir.
Tekliflerin
açılması
MADDE 24
– (1) Teklif Değerlendirme
Komisyonu tarafından ihalenin yapılacağı saatte kaç teklif verilmiş olduğu
bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur.
(2) Teknik tekliflere ait zarflar isteklilerle
birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılarak, istenilen
belgelerin tam olarak verilmiş olup olmadığı kontrol edilir ve durum bir
tutanakla tespit olunur. Ekonomik ve SİP teklif zarfları ise bir tutanağa
bağlanarak açılmaksızın Teklif Değerlendirme Komisyonunca toplu halde
paketlenir, mühürlenip imzalanarak muhafaza altına alınır. Bu aşamada;
hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan
belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler, Teklif Değerlendirme
Komisyonunca değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.
Tekliflerin
değerlendirilmesi
MADDE 25
– (1) Teklif değerlendirme
çalışmalarında rekabetin ve tarafsızlığın korunması ile maliyette etkinlik
esastır.
(2) Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle
isteklilerin teknik değerlendirmeye esas bütün belgelerinin ihale
dokümanında istenilen şartlara uygun olarak düzenlenip düzenlenmediği
incelenir. Belgeleri eksik olan veya istenilen şartlara uygun olmadığı
tespit edilen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. Ancak,
teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla belgelerde bilgi
eksikliği bulunması halinde, iki iş gününden az olmamak üzere ilgili
idarece belirlenen sürede isteklilerden yazılı olarak bu eksik bilgilerin
tamamlanması istenir. Belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayan
istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir
kaydedilir.
(3) Teklif Değerlendirme Komisyonu, ihale
dokümanında ve davet mektubunda belirtilen teknik değerlendirme kriterleri
ve puanlara göre teknik değerlendirme yaparak isteklilerin teknik
puanlarını belirler. İhale dokümanında belirlenen asgari teknik puanın
altında puan alan isteklilere ait teklifler değerlendirme dışı bırakılır.
(4) Teklif Değerlendirme Komisyonu tarafından
bildirilen tarih ve saatte öncelikle teknik değerlendirme sonuçları ile 26
ncı madde hükümlerine göre hesaplanan teknik puanlar hazır bulunanlar
önünde açıklanır. Bu işlemlerden sonra, ihale dokümanında belirtilen asgari
teknik puan ve üzerinde puan alan isteklilerin ekonomik ve SİP teklif
zarfları açılır ve teklif edilen fiyatlar ile yaklaşık maliyet açıklanarak
bir tutanakla tespit edilir.
(5) Ekonomik teklif içerisinde teklif mektubu ile
geçici teminatı bulunmayan veya bu belgeleri usulüne uygun olmayan
istekliler değerlendirme dışı bırakılarak tutanakla tespit edilir. Teklif
mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin ekonomik ve SİP
puanları 26 ncı madde hükümlerine göre hesaplanır.
(6) Teklif mektubunda yazan bedelde, yazı ve rakam
farklılığı bulunan veya teklif edilen fiyatları gösteren teklif mektubu eki
cetvelde çarpım ve toplamlarda aritmetik hata bulunan isteklilerin
teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
(7) Tekliflerin değerlendirilmesi işlemlerinin,
tekliflerin geçerlilik süresi içerisinde tamamlanamayacağının anlaşılması
hâlinde, İhale Makamı tarafından bu süre sona ermeden önce isteklilerden
geçici teminat süresi ile birlikte teklif geçerlilik süresinin, kırk günden
az olmamak üzere uzatılması istenir.
(8) Tekliflerin değerlendirilmesi sırasında net
olmadığı anlaşılan hususlarla ilgili olmak üzere, isteklilerden yazılı
olarak tekliflerini açıklamaları istenebilir. Ancak bu açıklamalar, hiçbir
şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında yer
alan şartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hâle getirilmesi amacıyla
istenilmez ve yapılmaz.
(9) Tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında,
alımın; yenilik, yerlileşme ve/veya teknoloji transferi sağlanması amacına
uygun olmaması, maliyetin yüksek bulunması gibi nedenlerle SİP kapsamında
yapılmasının uygun görülmemesi halinde, Teklif Değerlendirme Komisyonunun
teklifi ve ihale yetkilisinin onayı ile proje bu Yönetmelik kapsamından
çıkarılır ve ihale iptal edilir.
Tekliflerin
hesaplanması
MADDE 26
– (1) Teklifler, Teklif
Değerlendirme Planı ve Kriter Ağacına uygun olarak hesaplanır.
(2) Toplam teklif puanı, Ek-9’daki Teklif
Değerlendirme Rehberinde yer alan ve maliyet etkinlik puanlamasına esas
olan Etkin Maliyet Formülü (K) kullanılarak hesaplanır. Toplam tekliflerin
hesaplanmasında, her bir projenin özelliğine ve önceliklerine göre
belirlenen Teknik Puan (T), Ekonomik Puan (E) ve SİP Puanının (S) yüzdesel
ağırlıkları ve bu ağırlıklara göre belirlenen toplam puanlar esas alınır.
Teknik ve Ekonomik Puan, SİP Puanı ile aynı tabanda ve aynı sayı aralığında
olan bir puanlama sistemiyle değerlendirilir.
(3) SİP Puanı, Ek-9’da yer alan SİP Puanı formülü
kullanılarak hesaplanır. SİP Puanının hesaplanmasında, asgari SİP taahhüt
oranını sağlamak üzere her bir projenin özelliğine ve önceliklerine göre
Proje Grubu tarafından belirlenen SİP kategorilerinin yüzdesel ağırlıkları
ile bu kategoriler kapsamında yerine getirilmesi taahhüt edilen SİP faaliyetlerinin
ağırlıklı puanları esas alınır.
(4) İlgili idareler tarafından, maliyet etkinlik
puanlamasına esas olan toplam teklif puanı ve SİP Puanı için diğer
hesaplama formülleri hazırlanabilir ve kullanılabilir.
(5) Teklif değerlendirme çalışmaları tamamlanmadan
önce, kapsamı Teklif Değerlendirme Komisyonu tarafından belirlenmek üzere,
isteklilerden bir kez en iyi ve en son tekliflerini vermeleri İhale Makamı
tarafından yazılı olarak talep edilebilir. En iyi ve en son tekliflerin
alınması halinde, toplam teklif puanları ikinci fıkrada belirtilen esaslar
çerçevesinde değerlendirilerek tekrar hesaplanır.
(6) Yapılan değerlendirmeler sonucunda Teklif
Değerlendirme Komisyonu tarafından hazırlanan Teklif Değerlendirme Raporu
ihale yetkilisinin onayına sunulur. Teklif Değerlendirme Raporunda
isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklifleri, ihalenin tarihi ve
tekliflerin hesaplanması sonucunda toplam teklif puanına göre en avantajlı
teklifi verdiği belirlenen ilk üç isteklinin tekliflerine ilişkin
gerekçeler ve ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.
(7) İhale yetkilisi tarafından onaylanan Teklif
Değerlendirme Raporu Sanayi Geliştirme Komisyonuna sunulur.
Müzakere
MADDE 27
– (1) Sanayi Geliştirme Komisyonu
tarafından, Teklif Değerlendirme Raporu üzerinde yapılan değerlendirmeler sırasında
Raporda belirtilen en avantajlı teklif veren ilk üç istekli ile sözlü
müzakere yapılmasına ilişkin karar alınabilir. Bu durumda, belirlenen
istekliler Sanayi Geliştirme Komisyonu kararından itibaren on iş günü
içerisinde İhale Makamı tarafından müzakereye davet edilir.
(2) Müzakerede, Teklif Değerlendirme Komisyonu ile
istekliler arasında isteklilerin Ana Tedarike ilişkin teknik ve ekonomik
teklifleri ile SİP teklifleri görüşülür.
(3) Üç istekliden herhangi biri, önceki teklifinden
daha avantajlı olmak üzere teklifini yenilemek istediğinde, diğer
isteklilere de on iş günü içerisinde tekliflerini yenileme hakkı verilir.
En son teklifler dikkate alınarak on iş günü içerisinde müzakereler
tamamlanır ve Teklif Değerlendirme Raporu nihai hale getirilerek ihale
yetkilisinin onayına sunulur.
Bütün
tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali
MADDE 28
– (1) Teklif Değerlendirme
Komisyonunun teklifi ve ihale yetkilisinin onayı üzerine, verilmiş olan
bütün teklifler reddedilerek ihale iptal edilebilir. İhalenin iptal
edilmesi halinde, bu durum bütün isteklilere derhal bildirilir ve geçici
teminatlar iade edilir. İlgili idare bütün tekliflerin reddedilmesi
nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak, isteklilerin
talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçeleri talep eden
isteklilere bildirilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Yüklenici Seçimi ve Sözleşmelere İlişkin Hususlar
Yüklenici
seçimi
MADDE 29
– (1) Sanayi Geliştirme
Komisyonunca tekliflerin müzakere edilmesi kararı alınması durumunda,
müzakere sürecinin tamamlanmasını takiben Teklif Değerlendirme Komisyonu
tarafından en avantajlı olduğu değerlendirilen teklif on iş günü içerisinde
ihale yetkilisinin onayına sunulur. İhale yetkilisi, bu tarihten itibaren
en geç beş iş günü içerisinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini
belirtmek suretiyle ihaleyi iptal eder.
(2) Sanayi Geliştirme Komisyonunca tekliflerin
müzakere edilmesi kararı alınmadıkça, Teklif Değerlendirme Komisyonu
tarafından en avantajlı olduğu değerlendirilen teklif on iş günü içerisinde
ihale yetkilisinin onayına sunulur. İhale yetkilisi, bu tarihten itibaren
en geç beş iş günü içerisinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini
belirtmek suretiyle ihaleyi iptal eder.
(3) İhale; Ana Tedarike ilişkin teknik ve ekonomik
yeterlik ile SİP yeterliği açısından Teklif Değerlendirme Raporunda
belirtilen üç istekli arasından en avantajlı teklifi veren isteklinin
üzerinde bırakılır.
(4) İhale sonucu, ihale kararının onaylandığı günü
izleyen en geç üç iş günü içerisinde, ihale üzerinde bırakılan istekli
dâhil olmak üzere ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir ve
ilgili idarenin internet sitesinde ilân edilir. İhale üzerinde bırakılan
istekliye, ihale sonucunun tebliğ tarihini izleyen yirmi iş günü içerisinde
kesin teminatı vermesi ve bu sürenin bitimini takiben sözleşmeleri
imzalaması hususu bildirilir.
(5) En avantajlı teklifi veren ikinci ve üçüncü
isteklinin bulunması durumunda, bu isteklilerin geçici teminatları Teklif
Değerlendirme Komisyonu tarafından sözleşmeler imzalanana kadar muhafaza
edilir.
(6) Teklif Değerlendirme Raporu, sözleşme konusu
işin tamamlandığının Yükleniciye bildirilmesinden itibaren en az beş yıl
süreyle muhafaza edilir.
(7) En avantajlı teklifi veren ilk üç istekli
dışında kalan diğer isteklilerin teminatları Yüklenici seçimi kararından
itibaren yirmi iş günü içerisinde iade edilir.
Ana
Tedarik ve SİP sözleşmelerinin imzalanması
MADDE 30
– (1) İhale sonucunda, ihale
üzerine bırakılan ve yirmi iş günü içerisinde kesin teminatı veren istekli
ile İhale Makamı arasında bu sürenin bitimini takiben Ana Tedarik
Sözleşmesi ve Daire Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık
ile SİP Sözleşmesi imzalanır. İsteklinin ortak girişim olması halinde,
sözleşme ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanır. İsteklinin
sözleşmeyi imzalamaktan vazgeçmesi ya da kesin teminatı vermemesi hâlinde,
geçici teminatı gelir kaydedilir.
(2) İhale sonucunun bütün isteklilere bildiriminden
itibaren; yirmi iş günü geçmedikçe sözleşmeler imzalanamaz.
(3) İhaleyi kazanan isteklinin sözleşmeleri
imzalamaktan vazgeçmesi ya da kesin teminatı vermemesi hâlinde ihale
yetkilisinin onayıyla, üç iş günü içerisinde en avantajlı teklifi veren
ikinci istekliye tebligat yapılarak sözleşme imzalamaya davet edilir. Davet
edilen en avantajlı teklifi veren ikinci istekli ikinci fıkrada belirtilen
sürenin bitimini izleyen on iş günü içerisinde kesin teminatı vererek
sözleşmeleri imzalamak zorundadır; aksi takdirde, geçici teminatı gelir
kaydedilir.
(4) İkinci isteklinin de sözleşmeleri imzalamaktan
vazgeçmesi ya da kesin teminatı vermemesi halinde ihale yetkilisinin
onayıyla, üç iş günü içerisinde en avantajlı teklifi veren üçüncü istekliye
tebligat yapılarak sözleşme imzalamaya davet edilir. Davet edilen en
avantajlı teklifi veren üçüncü istekli üçüncü fıkrada belirtilen sürenin
bitimini izleyen on iş günü içerisinde kesin teminatı vererek sözleşmeleri
imzalamak zorundadır; aksi takdirde, geçici teminatı gelir kaydedilir ve
ihale iptal edilir.
(5) Bu Yönetmelik kapsamındaki sözleşmeler, ekleri
ve diğer tüm belgeler, ilgili idare tarafından kabul edilenler hariç olmak
üzere, Türkçe olarak hazırlanır. Türkçe ve yabancı dilde hazırlanan
dokümanların yorumlanmasında ve anlaşmazlıkların çözümünde Türkçe metin
esas alınır.
(6) SİP Sözleşmesi ekinde, SİP kategorileri
kapsamında yer alan SİP faaliyetlerinin program yılı ve dönemlerine göre
listelendiği SİP Planı yer alır.
(7) Sözleşmeler imzalandıktan hemen sonra ihaleyi
kazanan istekliye geçici teminatı iade edilir.
(8) Ana Tedarik Sözleşmesinin uygulanması ile ilgili
olarak 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun
ilgili hükümleri uygulanır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Sanayi İşbirliği Programı Sözleşmesinin Uygulanması
ile İlgili Hükümler
Ön onay
MADDE 31
– (1) SİP Sözleşmesi ve eki SİP Planında
belirtilen SİP faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine yönelik herhangi bir
işlem başlatılmadan önce veya faaliyete ilişkin değişiklik olması halinde,
her bir SİP faaliyeti için Yüklenici tarafından Daire Başkanlığının bağlı
bulunduğu Genel Müdürlüğe/Başkanlığa ilgili idare tarafından hazırlanan
standart form kullanılarak ön onay başvurusu yapılır.
(2) Ön onay başvurusu en geç otuz iş günü
içerisinde Proje Grubu tarafından değerlendirilir ve Daire Başkanlığınca
uygun bulunması halinde Genel Müdürlüğün/Başkanlığın ön onayına sunulur. Ön
onay başvurusunun reddedilmesi halinde, red kararı aynı süre içerisinde
gerekçeleriyle birlikte Yükleniciye yazılı olarak bildirilir ve başvurunun
yenilenmesi istenir. Ön onay değerlendirme sonucu doksan gün içerisinde Yükleniciye
yazılı olarak bildirilmediği takdirde, başvuru reddedilmiş sayılır.
(3) Ön onay başvurusu, gerekli hallerde süre,
bedel, ürün, hizmet gibi hususlar bakımından sınırlandırılabilir.
(4) Yazılı ön onay alınmadan ya da yenilenen ön
onay başvurusu uygun görülmeden gerçekleştirilen faaliyetler, bu Yönetmelik
ve SİP Sözleşmesinde yer alan diğer esaslara uygun olsa da SİP faaliyeti
olarak kabul edilmez ve kredilendirilmez.
SİP
taahhüt süresi ve faaliyet raporu
MADDE 32
– (1) SİP taahhütleri, Daire
Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından onaylanan
SİP Planında belirtilen program yılı ve program dönemlerine göre yerine
getirilir. Proje Grubu ve Yüklenicinin önerisi doğrultusunda, program yılı
ve program dönemleri Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından SİP Sözleşmesinde
belirtilen taahhüt süresinden az olmak üzere revize edilebilir. Bu durumda,
Yüklenicinin toplam SİP taahhüdü sabit kalmak üzere, Yüklenicinin
üstlendiği iş ve sözleşme konusuna göre SİP taahhüt süresi SİP Planında
yeniden değerlendirilir.
(2) Yüklenici, düzenleyeceği SİP taahhütlerini
yerine getirme durumunu gösteren SİP Faaliyet Raporunu, kanıtlayıcı bilgi
ve belgelerini ve Daire Başkanlığı tarafından taahhütlerin niteliğine göre
talep edilen diğer bilgi ve belgeleri Daire Başkanlığınca belirlenen her
bir program dönemi bitimini takip eden on beş iş günü içerisinde yazılı
olarak Genel Müdürlüğe/Başkanlığa teslim etmekle yükümlüdür.
(3) Yüklenici tarafından her bir dönemi sonunda
sunulan SİP Faaliyet Raporu, Proje Grubu tarafından değerlendirilir ve
Daire Başkanlığı tarafından uygun bulunması halinde Genel
Müdürlüğün/Başkanlığın onayına sunulur. Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından
SİP Faaliyet Raporunun onaylanması halinde kredilendirme işlemleri yapılabilir.
(4) Her bir program dönemi sonunda SİP Faaliyet
Raporunun teslim edilmemesi durumunda, ilgili yıl içerisinde SİP
faaliyetlerinin gerçekleştirilmediği kabul edilir. İstenilen bilgileri
içermeyen ve/veya zamanında teslim edilmeyen SİP Faaliyet Raporları için
Yüklenici hakkında 35 inci madde hükümleri uygulanır.
(5) SİP Planında yer alan herhangi bir SİP
faaliyetinin Yüklenici tarafından, 4735 sayılı Kanun esas alınarak
sözleşmede belirtilen mücbir sebeplerden dolayı veya kusuru olmaksızın
tamamen ya da kısmen gerçekleştirilememesi halinde; Yüklenici, söz konusu
faaliyeti gerçekleştirememesine ilişkin kanıtlayıcı ve destekleyici bilgi
ve belgeleri Genel Müdürlüğe/Başkanlığa sunar. Genel Müdürlüğe/Başkanlığa
sunulan kanıtlara ilişkin değerlendirme sonucunda, Yüklenici beyanının
kabul edilmesi halinde gerçekleştirilemeyen SİP faaliyeti, SİP Planından
çıkartılır.
(6) Yüklenici toplam SİP yükümlülüğü sabit kalmak
üzere, gerçekleştirilemeyen SİP faaliyeti yerine yeni bir SİP faaliyeti
tanımlayarak Genel Müdürlüğün/Başkanlığın onayına sunar. Yeni SİP
faaliyeti, Genel Müdürlüğün/Başkanlığın onayıyla Yüklenici tarafından SİP
Planına yansıtılır.
SİP
faaliyetlerinin kredilendirilmesi
MADDE 33
– (1) SİP Faaliyet Raporunun Daire
Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından
onaylanmasını takiben, Yüklenici tarafından ön onay alınarak
gerçekleştirilen SİP faaliyetleri için kredilendirilme talebinde bulunulur.
(2) Kredilendirme taleplerinin ekinde yer alması
gereken bilgi ve belgeler, taahhütlerin niteliğine göre Proje Grubu
tarafından belirlenir.
(3) SİP faaliyetleri aşağıdaki esaslar çerçevesinde
kredilendirilir:
a) Kredilendirilme, ön onayda belirtilen koşullar
ile SİP Şartnamesi ekinde yer alan ve Ek-10’da belirtilen SİP Kredilendirme
Katsayı Aralıkları Rehber Tablosuna göre hazırlanan SİP kredilendirme
katsayı tablosundaki uygun katsayılar kullanılarak veya ilgili idareler
tarafından belirlenen kredilendirme esaslarına göre yapılır.
b) Yüklenicinin SİP taahhütlerini yerine getirirken
yapmış olduğu doğrudan taahhüt konusu ile ilgili olmayan seyahat,
konaklama, yemek, posta hizmetleri gibi idari masraflar SİP faaliyeti
olarak kredilendirilmez.
(4) SİP Sözleşmesi kapsamında yerli sanayiye
verilecek işler ve ihracat, yurt içi katma değer dikkate alınarak
kredilendirilir. Gerçekleştirilen SİP faaliyetlerinde YİKD tutarlarının
doğrulanması Proje Grubu tarafından gerçekleştirilir.
(5) Yüklenici, YİKD tutarlarının doğrulanması
amacıyla Proje Grubu tarafından talep edilen tüm bilgi ve belgeleri Genel
Müdürlüğe/Başkanlığa sunar. Genel Müdürlük/Başkanlık gerekli hallerde YİKD
tutarlarını doğrulatmak amacıyla, masrafı Yükleniciye ait olmak üzere,
bağımsız denetim kuruluşlarına, üniversitelere ve ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarına inceleme yaptırabilir.
Takip ve
denetim yetkisi
MADDE 34
– (1) Proje Grubu, SİP
taahhütlerini takip etme, taahhütlerin yerine getirilmesiyle ilgili olarak
gerekli gördüğü her türlü bilgi ve belgeyi talep etme, yerinde denetim
yapma veya yaptırma yetkisine sahiptir.
(2) Proje Grubu tarafından yapılan takip ve denetim
neticesinde, SİP taahhütlerine ilişkin aykırılıkların tespit edilmesi
halinde, bu durum raporlanarak Genel Müdürlüğe/Başkanlığa sunulur ve
Yüklenici hakkında 35 inci madde hükümleri uygulanır.
Cezai
şart
MADDE 35
– (1) Yüklenici tarafından SİP yükümlülüklerinin
SİP Sözleşmesinde belirtilen ilgili program yılı ve dönemi içerisinde
ve/veya miktar ve şartlarda yerine getirilmemesi halinde; altmış günden
kısa olmamak üzere belirlenen süre içerisinde, söz konusu yükümlülüklerin
yerine getirilmesi için Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından yazılı talepte
bulunulur.
(2) Bu sürenin sonunda aykırılık giderilmediği
takdirde, SİP Sözleşmesinde belirtilen hükümler çerçevesinde cezai şart
uygulanır. Cezai şartın uygulanması, Yükleniciyi SİP taahhütlerini yerine
getirme sorumluluğundan kurtarmaz.
(3) Yüklenici, ikinci fıkra kapsamında yükümlü
olduğu cezai şartı Genel Müdürlüğün/Başkanlığın yazılı talebinden itibaren
on beş iş günü içerisinde ilgili idare tarafından bildirilen hesaba nakden
öder. Ödemenin zamanında yapılmaması durumunda; cezai şart bedeli,
Yükleniciye Ana Tedarik Sözleşmesi ve/veya diğer sözleşmeler kapsamında
varsa yapılacak ödemelerden mahsup edilir ve/veya Yükleniciden SİP
Sözleşmesi kapsamında alınmış olan teminattan tahsil edilir.
(4) SİP Sözleşmesinin Yüklenicinin kusuru nedeniyle
feshi halinde, SİP Sözleşmesi kapsamında alınmış olan teminatı gelir
kaydedilir.
SİP
eskalasyonu
MADDE 36
– (1) İlgili program yılı sonunda
gerçekleştirilmeyen SİP taahhütleri bir sonraki program yılına, ilgili
mevzuatına ve SİP Sözleşmesinde belirtilen oran ve koşullara uygun olarak
eskale edilerek aktarılır ve bu durumda Yüklenici hakkında 35 inci madde
hükümleri uygulanır.
(2) Ana Tedarik Sözleşmesi bedelinin eskalasyona
tabi olması durumunda, SİP yükümlülüklerine de Ana Tedarik Sözleşmesinde
belirtilen oran ve koşullarda eskalasyon uygulanır.
Geçici
kredilendirme
MADDE 37
– (1) Bir program dönemi
içerisinde Yüklenici tarafından planlanan bir SİP faaliyetinin gerçekleştirilmesine
yönelik olarak, daha sonra kesin krediye dönüştürülmek üzere ilgili idare
tarafından belirlenen kredilendirme esaslarına göre geçici kredilendirme
yapılabilir.
Ön
kredilendirme
MADDE 38
– (1) İlgili idareye hali hazırda
SİP yükümlülüğü bulunmayan bir şirketin gelecekteki olası SİP
yükümlülüklerine sayılmak üzere, ilgili idare tarafından belirlenen
kredilendirme esaslarına göre ön kredilendirme yapılabilir.
Fazla SİP
kredisi aktarımları
MADDE 39
– (1) Yüklenici tarafından, aynı
SİP Sözleşmesi kapsamındaki bir SİP faaliyeti yükümlülüğünün üzerinde
gerçekleştirilen SİP kredisi, her bir program dönemi sonunda, Yüklenici
tarafından yazılı olarak talep edilmesi ve Daire Başkanlığının bağlı
bulunduğu Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından uygun görülmesi halinde, aynı
SİP Sözleşmesi ve aynı SİP kategorisi kapsamında yer alan müteakip dönem
yükümlülüklerine aktarılabilir.
(2) Fazla SİP kredisi aktarımlarına ilişkin esaslar
ilgili idarece belirlenir.
ONUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
KOBİ iş
payı yükümlülüğü ve SİP taahhütleri kapsamındaki alt yükleniciler
MADDE 40
– (1) SİP taahhütleri kapsamında
KOBİ’lere verilecek iş payı, projenin özelliği dikkate alınarak SİP
Şartnamesinde belirtilir.
(2) KOBİ’lere verilecek iş payı, SİP kredilendirme
katsayı tablosunda belirlenen katsayılardan daha yüksek katsayı ile
kredilendirilebilir.
(3) SİP taahhütleri kapsamındaki alt yüklenicilere
ilişkin hükümler ilgili idare tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde
yürütülür.
(4) Alt yüklenicilerin yaptıkları işlerle ilgili
sorumluluğu, Yüklenicinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Yatırımların
devri, fikri ve sınai mülkiyet hakları
MADDE 41
– (1) SİP taahhüt süresinin sona
ermesini takiben, Yüklenici tarafından SİP kategorileri kapsamındaki
yatırımlarının devrine ilişkin hususlar ilgili idareler tarafından düzenlenir.
(2) SİP taahhütleri kapsamında gerçekleştirilen
faaliyetler sonucu ortaya çıkan fikri ve sınai mülkiyet haklarının
kullanımı ve devri ile ilgili tüm hususlar, fikri ve sınai mülkiyet
haklarına ilişkin mevzuat hükümlerine uygun olarak belirlenir.
(3) Bu madde hükümlerine uyulmadığı takdirde,
Yüklenici hakkında 35 inci maddenin dördüncü fıkrası hükümleri uygulanır.
İş
deneyim belgesinin düzenlenmesi
MADDE 42
– (1) Ana Tedarik kapsamında
tamamlanan işe ait iş deneyim belgesi 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı
Kanun esas alınarak İhale Makamı tarafından düzenlenir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında gerçekleştirilen SİP
taahhütlerinin tamamlanmasından sonra Daire Başkanlığının bağlı bulunduğu
Genel Müdürlük/Başkanlık tarafından SİP ile ilgili iş deneyim belgesi
düzenlenir. SİP ile ilgili iş deneyim belgeleri bu Yönetmelik kapsamındaki
ihalelerde kullanılabilir.
Sektörel
veri tabanı
MADDE 43
– (1) SİP kategorileri kapsamında,
yerli üretici veya hizmet sunucularının üretim ve teknoloji kabiliyetleri ile
bunlara verilecek iş payları belirlenirken; Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma
Kurumu, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi
Başkanlığı, Kamu İhale Kurumu, Türkiye İstatistik Kurumu, Ar-Ge Merkezleri,
Teknoloji Transfer Ofisleri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, Kümelenme
Teşebbüsleri, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, sektör ve ilgili
diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde Daire Başkanlığı tarafından
uluslararası sınıflamalara uygun olarak hazırlanan sektör, firma, ürün
bazlı veri tabanından yararlanılabilir ve bu bilgiler ilgili firmanın uygun
bulması halinde internet üzerinden kamu ile paylaşılabilir.
Uzun
vadeli ihtiyaç planlaması
MADDE 44
– (1) İdarelerin ihtiyaçlarının
önceden belirlenmesi ve bu ihtiyaç alanlarında sektör tarafından gerekli
üretim altyapısının kurulması amacıyla ilgili idareler tarafından uzun
vadeli ihtiyaç planları hazırlanabilir ve bu planlar kamu ile
paylaşılabilir.
Danışmanlık
hizmeti
MADDE 45
– (1) İhale yetkilisince
onaylanması kaydıyla, bu Yönetmelik kapsamında dokümanların hazırlanması,
ihaleye hazırlık ve SİP taahhütlerinin takibi aşamalarında 4734 sayılı
Kanun hükümlerine göre danışmanlık hizmeti satın alınabilir.
Rehberlik
ve süreçlerin takibi
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında tereddüde düşülen hallerde, ilgili idareler tarafından bu
konuda bilgi ve deneyim sahibi kamu kurum ve kuruluşlarının görüşüne
başvurulabilir.
(2) Bu Yönetmelikte yer alan süreçler, Sanayi
Geliştirme Komisyonu tarafından yazılı olarak talep edilmesi ve Savunma
Sanayii Müsteşarlığı tarafından uygun bulunması halinde idareler adına
takip edilebilir.
(3) İdareler, bu Yönetmelik kapsamındaki SİP
uygulama süreçlerinde ihtiyaç duyulan SİP Planı taslağı, Teklif
Değerlendirme Planı, Kriter Ağacı, standart form, tablo, rapor gibi
belgeleri hazırlarken diğer idarelerce yayımlanan ilgili dokümanları rehber
alabilir.
Yatırımlarda
devlet yardımları ve devlet destekleri
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yapılan sözleşmelerde; 15/6/2012 tarihli ve 2012/3305 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Yatırımlarda Devlet Yardımları
Hakkındaki Kararı uygulanabilir.
(2) Yüklenici, devlet desteklerinden, desteği veren
kamu kurum ve kuruluşları tarafından belirlenen usul ve esaslara göre
yararlanabilir.
Tebligat
MADDE 48
– (1) İlgili idareler tarafından
aday ve isteklilere yapılacak her türlü bildirim ve tebligat, imza
karşılığı elden veya 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/a
maddesine göre yapılır. Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle belirtilen
yöntemler kullanılarak yapılamaması halinde, 4734 sayılı Kanunun 65 inci
maddesinin (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere başvurulabilir.
Şikâyet
MADDE 49
– (1) İhale sürecindeki işlem veya
eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına
varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden
itibaren on iş günü içerisinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ilgili
idareye şikâyet başvurusu yapılabilir. İdare tarafından, şikâyet başvurusu
üzerine on iş günü içerisinde karar alınarak şikâyet başvurusu sahibine
bildirilir. Şikâyet başvurusuna ilişkin kararın son bildirim tarihini
izleyen tarihten itibaren yirmi iş günü geçmeden sözleşmeler imzalanamaz.
(2) Bu Yönetmelik kapsamındaki işlemlere karşı Kamu
İhale Kurumuna itirazen şikâyet başvurusu yapılamaz.
Ceza ve
ihalelerden yasaklama
MADDE 50
– (1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasına ait ceza ve ihalelerden yasaklama ile ilgili hususlarda 4734
sayılı Kanun ile 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 51
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 4734 sayılı Kanun, 4735 sayılı Kanun ve Kamu İhale
Kurumu tarafından yayımlanan yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri kıyasen
uygulanır.
(2) İlgili idareler tarafından hazırlanan
düzenlemeler ile ihale dokümanında düzenlenmeyen konularda 4734 sayılı
Kanun, 4735 sayılı Kanun ve Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan
yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri kıyasen uygulanır.
Yürürlük
MADDE 52
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 53
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|