Vakýflar Genel Müdürlüðünden:
VAKIF KÜLTÜR VARLIKLARI ÝHALE YÖNETMELÝÐÝNDE
DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA DAÝR YÖNETMELÝK
MADDE 1 – 10/9/2008 tarihli ve
26993 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Vakýf Kültür Varlýklarý Ýhale Yönetmeliðinin 12 nci maddesinin
birinci ve üçüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Her ihalede yapýlacak iþ kalemleri veya gruplarý ve uygulama teknikleri ile mekan ve mahalleri açýklayan detaylý birer proje veya restorasyon
ön raporu hazýrlanýr. Proje ve raporlar doðrultusunda maliyet;
a) Ýþin niteliðine uygun yapý yaklaþýk maliyetlerinden, rayiçlerinden ve birim fiyatlarýndan sýrasýyla;
1) Vakýflar Genel Müdürlüðü,
2) Kültür ve Turizm Bakanlýðý,
3) Diðer Kamu kurum ve kuruluþlarý,
b) Piyasa araþtýrmasýna dayalý fiyat tespitleri,
c) Ýlgili meslek odalarý, üniversiteler veya benzeri kuruluþlarca belirlenen fiyatlardan,
ç) Yüklenici veya alt yüklenici olarak faaliyet gösteren, konusunda deneyimli kiþi ve kuruluþlardan alýnacak ihale konusu iþin yapýlabilirlik fiyat ve deðerinden,
d) Ýhaleyi yapan idare veya diðer idarelerin daha önce gerçekleþtirdiði benzer mal veya hizmet alýmý ile uygulama iþlerinin sözleþmelerinde ortaya çýkan fiyatlar,
öncelik
sýrasýyla, (a), (b) olmak üzere (c), (ç) ve (d) öncelik sýrasý olmaksýzýn fiyat araþtýrmalarý yapýlmak suretiyle belirlenir.”
“(3) Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn Yönetmelik kapsamýndaki iþlerinin yaklaþýk maliyetinin tespitinde bulunulan ülkenin mevzuatý ve iktisadi durumu dikkate alýnarak;
a) Ülkemizin malzeme, iþçilik ve nakliye rayiçleri ile bulunulan ülkenin malzeme, iþçilik ve nakliye rayiçleri arasýndaki fiyat farklarý,
b) Her türlü vergi, sosyal güvenlik giderleri,
gümrük giderleri,
c) Parasal deðerdeki son beþ yýlýn ortalamasý kur farklarý,
etkenlerinin biri veya
birkaçý bir arada kullanýlarak belirlenecek oran dahilinde her bir iþe münhasýr Vakýflar Genel Müdürü tarafýndan ihale yetkilisine ihtiyarilik yetkisi
verilebilir.”
MADDE 2 – Ayný Yönetmeliðin 14 üncü maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Tespit edilen yaklaþýk maliyetin belirlendiði tarih ile ihalenin ilan veya davet tarihine kadar
güncelliðini kaybetmesi halinde maliyetler aylýk Yurtiçi Üretici Fiyatlarý Endeksi oranýnda güncellenir.”
MADDE 3 – Ayný Yönetmeliðin 18 inci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(1) Ýhale konusu iþe iliþkin yaklaþýk maliyet hesap cetveli, þartnameler, sözleþme tasarýsý ve diðer doküman ihale onay belgesine eklenir ve bu belge ihale
yetkilisinin onayýna sunulur.”
MADDE 4 – Ayný Yönetmeliðin 19 uncu maddesinin üçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(3) Ýhale komisyonu eksiksiz olarak toplanýr ve kararlar çoðunlukla alýnýr. Komisyon üyeleri, kararlarda çekimser kalamaz. Komisyon baþkaný ve üyeleri oy ve kararlarýndan sorumlu olup; karþý oy kullanan komisyon üyeleri, gerekçelerini komisyon kararýna yazmak ve imzalamak zorundadýr. Ýhale komisyonunca alýnan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, komisyon baþkan ve üyelerinin adlarý ve soyadlarý, unvanlarý ve komisyondaki sýfatlarý belirtilerek imzalanýr.”
MADDE 5 – Ayný Yönetmeliðin 23 üncü maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve altýncý fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(1) Belli istekliler arasýnda ihale usulü, restorasyonu yapýlacak özgün nitelikte ve karmaþýk yapýdaki vakýf kültür varlýklarýnýn kullaným durumu, konumu, fonksiyonu, ziyaretçi yoðunluðu ile tarihi ve sanatsal özellikleri dikkate alýnarak; ihale katýlým koþullarý, mesleki ve teknik yeterlik ile mali yeterliðe iliþkin deðerlendirme kriterlerinin belirlendiði ilan ve ön yeterlik þartnamesi çerçevesinde, yeterliði tespit edilen firmalardan en az beþ firmaya davet yapýlarak ihale edildiði usuldür.
(2) Yeterlik deðerlendirmesi için istenecek belgelerin ve yeterlik deðerlendirilmesinde aranýlacak kriterlerin, ihale
veya ön yeterlik ilaný ile idari þartnamede veya ön yeterlik þartnamesinde ya da davet yazýsýnda belirtilmesi zorunludur.
(3) Belli
istekliler arasýnda ihale usulüyle yapýlacak ihalede, yeterliði tespit edilenler arasýndan belli sayýda adayýn teklif vermek üzere davet edilmesinin öngörüldüðü durumlarda, ön yeterlik dokümanýnda asgari yeterlik kriterleri
ile birlikte beþten az olmamak üzere teklif vermeye davet edilecek aday sayýsý ve sýralama kriterleri ile puanlama yöntemine yer verilir. Asgari yeterlik kriterlerini saðlayan aday sayýsýnýn, teklif vermek üzere davet edilecek aday sayýsýndan fazla olmasý durumunda; listeye alýnacak olanlarýn belirlenebilmesi için adaylarýn ekonomik ve mali yeterlikleri ile mesleki ve
teknik yeterlikleri, ön yeterlik dokümanýnda belirtilen
kriterlere göre puanlanmak suretiyle en yüksek puandan baþlanarak, ön yeterlik dokümanýnda belirtilen sayýda adayýn yer aldýðý liste oluþturulur. Puanlarýn eþit olmasý nedeniyle listeye alýnacak aday sayýsýnýn öngörülen sayýyý aþmasý halinde, eþit puana sahip adaylarýn tamamý listeye alýnarak teklif vermeye davet edilir.”
MADDE 6 – Ayný Yönetmeliðin 24 üncü maddesinin birinci ve üçüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Ýdarelerin, 250.000,00 TL tutarýna kadar olan her türlü iþlerini; ihale konusu iþ veya benzer iþler alanýnda faaliyet gösteren en az üç istekliden teklif istenmek suretiyle yapabileceði ihale usulüdür. Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn Yönetmelik kapsamýndaki iþleri ile UNESCO tarafýndan Dünya Kültür Mirasý Listesi ya da geçici listesinde yer alan yurtiçi ve yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn bu Yönetmelik kapsamýndaki iþlerinde herhangi bir üst limit uygulanmaz.”
“(3) Bu maddede belirlenen parasal tutar, Türkiye Ýstatistik Kurumunca yayýmlanan yýllýk Yurtiçi Üretici Fiyat Endeksi esas alýnarak güncellenir.”
MADDE 7 – Ayný Yönetmeliðin 25 inci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Bu maddede belirlenen parasal tutar, Türkiye Ýstatistik Kurumunca yayýmlanan yýllýk Yurtiçi Üretici Fiyat Endeksi esas alýnarak güncellenir.”
MADDE 8 – Ayný Yönetmeliðin 34 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 34 – (1) Ýhale konusu iþin özelliðine göre idari þartnamelerde düzenleme yapýlýr.”
MADDE 9 – Ayný Yönetmeliðin 35 inci maddesine aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(7) Ýhaleye katýlým ve yeterlik kriterlerine
iliþkin belgelerin, elektronik
ortamda sunulmasý ya da kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen belgelerin sunulmasýna yönelik olarak Ýdare tarafýndan belirlenen esaslar çerçevesinde ihale ve ön yeterlik dokümanýnda düzenleme yapýlabilir.”
MADDE 10 – Ayný Yönetmeliðin 36 ncý maddesinin
birinci fýkrasýnýn (d) ve (e) bentleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 11 – Ayný Yönetmeliðin 37 nci maddesinin beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, altýncý ve yedinci fýkralarý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(5) Þartnamelerde, uygulama iþleri ile mal ve hizmet alýmlarýna iliþkin iþ deneyim belgeleriyle ilgili düzenleme yapýlýr.”
MADDE 12 – Ayný Yönetmeliðin 38 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 38 – (1) Ýhale konusu iþte çalýþtýrýlmasý öngörülen teknik personelin nitelik ve sayýsý, sözleþme tasarýsýnýn ‘Teknik personel, makine, teçhizat ve ekipman
bulundurulmasý’ baþlýklý bölümünde belirtilir. Bu durumda, yüklenicinin, iþin yürütülmesi sýrasýnda çalýþtýracaðý teknik personelin idarece öngörülen nitelik ve sayýda olduðuna dair belgeleri, yer tesliminin yapýldýðý tarihten itibaren beþ gün içinde idareye sunmasý zorunludur. Ýþ ortaklýðýnda teknik personel, ortaklýk oranýna bakýlmaksýzýn pilot ve/veya diðer ortaklar tarafýndan karþýlanabilir. Konsorsiyumlarda ise, iþin uzmanlýk gerektiren kýsýmlarý için öngörülen teknik personelin, ilgili kýsma teklif veren ortak tarafýndan karþýlanmasý gerekir. Personel belgelendirilmesine iliþkin belgelerin idareye sunulduðu tarih itibariyle geçerli olmasý yeterlidir.”
MADDE 13 – Ayný Yönetmeliðin 39 uncu maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 39 – (1) Ýþin niteliðine göre idare þartname ve sözleþme tasarýlarýnda düzenleme yapýlýr.”
MADDE 14 – Ayný Yönetmeliðin 41 inci maddesinin dördüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, beþinci ve altýncý fýkralarý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(4) Kesinleþmiþ sosyal güvenlik prim borcu ve kesinleþmiþ vergi borcunun kapsam ve tutarýnýn belirlenmesinde ilgili kurumun esaslarýna uyulur. Yurtdýþý isteklilerin ülke mevzuatlarý hükümleri uygulanýr.”
MADDE 15 – Ayný Yönetmeliðin 55 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 55 – (1) Ýþ deneyim belgelerinin istenmesi ve deðerlendirilmesine iliþkin idari þartnamede düzenleme yapýlýr.
(2) Ýþ deneyim belgeleri, 4734 ve 4735 sayýlý Kanunlar ile ilgili mevzuatý hükümlerine göre güncellenerek deðerlendirilir ve sözleþmeyi yapan idare veya Genel Müdürlük tarafýndan düzenlenir.
MADDE 16 – Ayný Yönetmeliðin 56 ncý maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 17 – Ayný Yönetmeliðin 61 inci maddesinin birinci ve üçüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Ýhale sonucu, ihale kararlarýnýn ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil ihaleye teklif
veren bütün isteklilere imza karþýlýðý teblið edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine postalanmak suretiyle
bildirilir. Ön mali kontrole tabi olmayan iþlerde kesinleþen ihale kararý ve sözleþmeye davet ayný bildirimde yapýlýr. Ýhale üzerinde býrakýlan istekliye, teblið tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatý vermek suretiyle sözleþmeyi imzalamasý hususu bildirilir. Kararýn tebliði bu Yönetmelikteki tebligat esaslarýna göre deðerlendirilir. Yabancý istekliler için bu süreye oniki gün ilave edilir.”
“(3) Ön mali kontrol yapýlmasý gereken hallerde ise bu kontrolün tamamlandýðý tarihin idareye bildirimini izleyen günden itibaren üç gün içinde ihale üzerinde býrakýlan istekliye, teblið tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatý vermek suretiyle sözleþmeyi imzalamasý hususu bildirilir. Kararýn tebliði Yönetmelikteki tebligat esaslarýna göre deðerlendirilir. Yabancý istekliler için bu süreye oniki gün ilave edilir.”
MADDE 18 – Ayný Yönetmeliðin 73 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 73 – (1) Ýsim ve statü deðiþikliði gereði yapýlan devirler hariç olmak üzere, sözleþme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazýlý izni ile baþkasýna devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk
ihaledeki þartlarýn aranmasý zorunludur.
(2) Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn, bu Yönetmelik kapsamýndaki iþlerinin sözleþmenin uygulanmasýndan doðacak bütün hak ve mükellefiyetler yüklenicide olmak þartýyla yüklenici, ilgili ülke mevzuatýna göre açacaðý þube, kuracaðý þirkete ya da iþtiraki bulunduðu bir þirkete idarenin onayýný müteakiben sözleþmeyi devredebilir.
(3) Birinci ve
ikinci fýkradaki sözleþme devirlerinde; sözleþmenin devredildiði tarihi takip eden üç yýl içinde ayný yüklenici tarafýndan baþka bir sözleþme devredilemez veya devir alýnamaz. Ýzinsiz devredilen veya devir alýnan veya bir sözleþmenin devredildiði tarihi takip eden üç yýl içinde devredilen veya devir alýnan sözleþmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkýnda Yönetmeliðin 70 ve 72 nci madde hükümleri uygulanýr.”
MADDE 19 – Ayný Yönetmeliðin 75 inci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Taahhüdün sözleþme ve ihale dokümanlarýna uygun biçimde yerine getirildiði ve yüklenicinin bu iþten dolayý idareye herhangi bir borcunun olmadýðý tespit edildikten sonra, kesin teminatlarýn ve varsa ek kesin teminatlarýn;
a) Yurtiçi vakýf kültür varlýklarýnýn her türlü mal ve hizmet alýmlarý ile projelendirme, onarým ve restorasyon iþlerinde; varsa eksik ve kusurlarýn giderilerek geçici kabul tutanaðýnýn onaylanmasýndan ve Sosyal Güvenlik Kurumundan borcu yoktur belgesi getirdikten
sonra teminatýn yarýsý, kesin kabul
tutanaðýnýn onaylanmasý ve Sosyal Güvenlik Kurumundan iliþiksizlik belgesi getirmesi ile idare alacaðý bulunmamasý durumunda tamamý,
b) Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn Yönetmelik kapsamýndaki iþlerinde; varsa eksik ve kusurlarýn giderilerek geçici kabul tutanaðýnýn onaylanmasýndan sonra bulunulan ülkenin mevzuatý gereði varsa ödenecek tüm giderlerin ödendiðine iliþkin belgenin getirilmesi ile teminatýn üçte biri, kesin kabul tutanaðýnýn onaylanmasý ve idare alacaðý bulunmamasý durumunda tamamý yükleniciye iade edilir.”
MADDE 20 – Ayný Yönetmeliðin 86 ncý maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 21 – Ayný Yönetmeliðin 87 nci maddesinden
sonra gelmek üzere aþaðýdaki maddeler
eklenmiþtir.
“Bildirim ve tebligat esaslarý
MADDE 87/A – (1) Bildirim
ve tebligat, iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karþýlýðý elden yapýlýr. Ancak, dokümanýn satýn alýndýðýna iliþkin formda ya da baþvuru veya teklif mektubunda elektronik posta
adresinin ve/veya faks numarasýnýn belirtilmesi ve bu adrese veya faks numarasýna yapýlacak bildirimlerin kabul edileceðinin taahhüt edilmesi kaydýyla, idare tarafýndan elektronik posta yoluyla veya faksla bildirim
de yapýlabilir.
(2) Ýadeli taahhütlü mektupla yapýlan tebligatlarda mektubun teslim edildiði tarih, teblið tarihi sayýlýr. Teslimin gerçekleþtirilememesi halinde tebligat, öncelikle Kanunun 65 inci maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde sayýlan diðer yöntemlere göre, bu yöntemlere göre de yapýlamamasý halinde ise 7201 sayýlý Tebligat Kanunu hükümlerine göre gerçekleþtirilir.
(3) Elektronik
posta yoluyla veya faksla yapýlan bildirimlerde, bildirim tarihi teblið tarihi sayýlýr. Bu þekilde yapýlan bildirimlerin ayný gün idare tarafýndan teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde
bildirim yapýlmamýþ sayýlýr. Teyit iþleminin gerçekleþmiþ kabul edilmesi için tebligatýn iadeli taahhütlü mektupla bildirime çýkarýlmýþ olmasý yeterlidir. Elektronik posta yoluyla veya faksla
yapýlan bildirimler,
bildirim tarihi ve içeriðini de kapsayacak þekilde ayrýca belgelenir.
(4) Elektronik
posta yoluyla yapýlacak bildirimler, idarenin resmi elektronik posta adresi kullanýlarak yapýlýr.
(5) Ýdare tarafýndan ortak giriþimlere yapýlacak bildirim ve tebligat yukarýdaki esaslara göre pilot veya koordinatör ortaða yapýlýr.
(6) Ýstekli olabilecekler ile aday ve istekliler tarafýndan idareyle yapýlacak yazýþmalarda elektronik posta ve faks kullanýlamaz.”
“Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýna ait
sair ödemeler
MADDE 87/B – (1) Yurtdýþý vakýf kültür varlýklarýnýn, Yönetmelik kapsamýndaki iþlerinin uygulanmasýnda veya öncesinde ortaya çýkabilecek; proje bedeli, proje, rapor ve ihale
dosyasý gibi dokümanlarýn tercüme bedelleri, ilgili ülke mevzuatýna göre oluþturulan denetim ekibi hizmet bedeli, iþle ilgili elektrik, doðalgaz, kanalizasyon vb. baðlantý ve abonelik bedelleri ile iþbirliði
protokolü çerçevesinde tanýmlandýðý þekliyle ilgili kurum veya kuruluþa doðrudan ödenebilir.”
MADDE 22 – Ayný Yönetmeliðe aþaðýdaki geçici madde eklenmiþtir.
“GEÇÝCÝ MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliðin 73 üncü maddesinin ikinci ve üçüncü fýkrasý ile 75 inci maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) bendinde yapýlan deðiþiklik ve 87/B maddesinin hükümleri, bu maddenin yürürlüðe girdiði tarihte devam eden sözleþmeleri de kapsar.”
MADDE 23 – Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 24 – Bu Yönetmelik hükümlerini Vakýflar Genel Müdürlüðünün baðlý olduðu Baþbakan Yardýmcýsý yürütür.
Yönetmeliðin Yayýmlandýðý Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayýsý
|
10/9/2008
|
26993
|
Yönetmelikte
Deðiþiklik
Yapan Yönetmeliklerin
Yayýmlandýðý Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayýsý
|
1-
|
19/1/2011
|
27820
|
2-
|
30/10/2011
|
28100
|
3-
|
2/2/2013
|
28516
|
4-
|
21/5/2013
|
28653
|
|