Siirt
Üniversitesinden:
SİİRT
ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik; Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (SİUZEM): Siirt Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Siirt Üniversitesi Rektörünü,
d) Senato: Siirt Üniversitesi Senatosunu,
e) Üniversite: Siirt Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amaçları, iletişim, internet ve bilgi teknolojilerine dayalı
olarak Üniversitenin ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim dâhil,
ders, sertifika programı, kurs, seminer gibi tüm eğitim programları için
plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürüterek;
a) Yükseköğretimin yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını
sağlamak suretiyle verimliliği artırmak, bilgiyi tüm kitlelere
yaygınlaştırmak.
b) Teknolojinin sağladığı çoklu ve interaktif
etkileşimli ortam imkânlarıyla eğitimin etkinliğini artırmak.
c) Eğitim-öğretim
imkânlarının paylaşımlarını sağlayarak Üniversite içinde, üniversiteler
arasında, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliğinde
akademik etkileşimi ve yardımlaşmayı kolaylaştırmak; bu amaçla kurum ve
kuruluşların uzaktan eğitim ihtiyaç ve isteklerine yardımcı olmak, ön
lisans, lisans, lisansüstü ve yetişkin eğitiminde e-öğrenme temelli ders ve
programları geliştirmek ve Üniversitede verilmekte olan dersleri e-öğrenme
ile desteklemek, uzaktan eğitim yoluyla mezuniyet sonrası eğitim
programları düzenleyerek mesleki bilgi güncellemesine yardımcı olmak.
ç) Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma-geliştirme ve
uygulama çalışmaları yapmak.
d) Kamu ve özel sektör kurumlarının eğitim programlarını
e-öğrenme ortamlarına uyarlayarak uzaktan eğitim sisteminin
geliştirilmesine katkıda bulunmak.
e) Uzaktan eğitim sisteminin tüm aşamalarına akademik ve
teknik destek sağlamak, Üniversite tarafından uzaktan eğitim yoluyla
yürütülmekte olan diploma ve sertifika programlarının standartlarını
belirlemek.
f) Üniversitede uzaktan eğitimin aksatılmadan
yürütülmesiyle ilgili her türlü idari, teknik ve akademik faaliyetlerin
ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlayıcı tedbirleri almak.
g) Uzaktan eğitimin yürütüldüğü öğretim yönetim sistemi
yazılımının çalışmasını temin etmek ve yönetimini gerçekleştirmek.
ğ) Üniversitede uzaktan eğitim sistemi için ihtiyaç
duyulacak her türlü yazılımı tasarlamak veya mevcut yazılımları ihtiyaca göre
düzenlemek.
h) Uzaktan eğitim uygulaması olarak gerçekleştirilecek
ders, seminer veya kurslar için, web tabanlı öğretim materyalleri
geliştirmek ve yürürlüğe koymak.
ı) Farklı birimlerde veya diğer üniversitelerde ihtiyaç
duyulması durumunda uzaktan eğitim sistemlerinin kurulması ya da Üniversite
alt yapısının kullanılarak bu tür hizmetlerin verilmesi konusunda çözümler
geliştirmek, ürün ve danışmanlık hizmetleri vermek.
i) Bilgi birikimini ilgili kurum ve kuruluşlara
aktarmak, uzaktan eğitimle ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve
yabancı kuruluşlarla işbirliği içinde olmak, yayınlar yapmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Kamu, özel sektör, ulusal ve uluslararası kurum,
kuruluş ve kişiler için uzaktan eğitim kapsamında kurslar, seminerler,
konferanslar ve benzeri dersler, eğitim programları planlamak ve bu
faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak.
b) Uzaktan yükseköğretim kapsamında Üniversiteye bağlı
eğitim kurumları ile diğer yükseköğretim kurumları için dersler ve
programlar planlamak ve yürütmek.
c) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, Türkiye’deki
ve diğer ülkelerdeki üniversitelerde alanında uzman akademisyenlerle ortak
yüksek lisans ve doktora dersleri ve sınavları için gerekli altyapıyı sağlamak.
ç) Merkezin amaçları doğrultusunda, uzaktan eğitimin
gerektirdiği iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişimini takip etmek,
uygulamalar için sistem tasarımı yapmak ve uzaktan eğitime ilişkin tüm
teknik işleri yürütmek.
d) Uzaktan eğitimin teknolojik ve iletişimle ilgili
altyapısı konularında ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla
iletişimi, etkileşimi ve işbirliğini sağlamak.
e) Üniversite ve iletişim hizmeti sunan diğer kamu kurum
ve kuruluşlarıyla uzaktan eğitim konularında işbirliği yapmak.
f) Uzaktan eğitim konusunda ilgili mevzuatı takip etmek,
bu kapsamda yeni gelişmeler ve uygulamalar planlamak ve düzenlemek.
g) Uzaktan eğitim konularında araştırma ve geliştirme
çalışmaları yapmak.
ğ) Üniversite tarafından yürütülmekte olan uzaktan
eğitim çalışmaları için ders içerikleri hazırlamak ve hazırlatmak.
h) Gerek Üniversite içi, gerekse Üniversite dışı
projelerde ihtiyaç duyulan yazılım otomasyonlarını ve ders içeriklerini
hazırlamak, akreditasyonları yapmak, bu konularda danışmanlık yapmak ve gerekli
koordinasyonu sağlamak.
ı) Bilgi toplumu geçiş sürecinde Türkiye’nin
kalkınmasına ve gelişmesine yardımcı nitelikteki uygulamaların e-öğrenme
vasıtasıyla yaygınlaştırılması için bilimsel ve teknolojik araştırmalar
yapmak.
i) Kamu ve özel kuruluşlarla kişilere uzaktan eğitim
kapsamında verilecek yaşam boyu eğitime yönelik ders, seminer, konferans ve
benzeri çalışmalara yönelik proje geliştirmek, geliştirilen projelerin
hayata geçirilmesini sağlamak.
j) Uzaktan eğitimle ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli
ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapmak.
k) Değişen ve gelişen teknoloji veya koşullara göre
uzaktan eğitime bağlı her türlü görevin güncellenmesini sağlamak amacıyla
gerekli çalışmaları yürütmek.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Organları ve Görevleri
Merkezin
organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür,
Üniversitenin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim elemanları arasından
Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi sona eren Müdür
yeniden görevlendirilebilir. Müdür görevlendirildiği usul ile görevden
alınabilir. Müdürün altı ay süre ile görevi başında bulunmaması halinde
görevi sona erer.
(2) Müdür Merkez çalışmalarında kendisine yardımcı olmak
üzere, Üniversitenin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim elemanları
arasından, en fazla iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere
Rektörün onayına sunar. Müdürün görevi başında bulunmaması halinde yerine
müdür yardımcılarından birisi, o da bulunmadığı zamanlarda ise Yönetim
Kurulu üyelerinin en kıdemlisi vekâlet eder. Müdür yardımcıları, Müdürün
verdiği görevleri yapmakla yükümlüdür. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür
yardımcılarının da görevi kendiliğinden sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, Kurula
başkanlık etmek.
c) Yönetim Kurulunun hazırladığı çalışma programını ve
aldığı kararları uygulamak.
ç) Yönetimi altındaki birimleri Merkezin amaçları
doğrultusunda yönetmek.
d) Merkez çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini ve
geliştirilmesini sağlamak.
e) Merkezin Üniversitenin diğer birimleriyle olan bilgi
faaliyetlerine ilişkin koordinasyonunu sağlamak.
f) Merkezin çalışma, hedef ve planları ile yıllık
faaliyet raporunu hazırlayarak Yönetim Kurulunun görüşü alındıktan sonra
Rektörlüğe sunmak.
g) Merkezin idari işlerini yürütmek, personel
ihtiyaçlarını belirlemek ve Rektörlüğe sunmak.
ğ) Yurt içi ve yurt dışındaki uygulama ve araştırma
merkezleri ile işbirliği planlamak ve Rektörlüğe sunmak.
h) İnternet üzerinden uzaktan eğitim yapacak olan önlisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü ve
doktora program ve bölümleri; bölüm/program başkanlarının, ilgili kurum
yöneticilerinin görüşlerini alarak Rektörün onayına sunmak.
ı) Uzaktan eğitim yapan bölümlerin akademik
programlarının görüşülmesi sırasında ilgili meslek yüksekokulu, yüksekokul,
fakülte ve enstitü kurullarında ilgili bölüm/program başkanlarıyla birlikte
görüşmelere katılmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10 – (1) Yönetim
Kurulu, Müdür ve yardımcıları dâhil beş kişiden oluşur. Diğer üyeler;
Üniversite öğretim elemanları arasından Merkez Müdürünün önerisi ile Rektör
tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten üyeler
tekrar görevlendirilebilir. Üyeliklerin her hangi bir nedenle boşalması
halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilir. Müdür,
Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine yılda
en az altı kez salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
Eşitlik halinde Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 – (1)
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin yönetimi ile ilgili kararları almak.
b) Rektörlüğe sunulacak faaliyet raporunu görüşmek.
c) Merkezde görevli akademik ve idari personelin yurt
içi ve yurt dışındaki uzaktan eğitim ile ilgili her türlü seminer,
konferans, eğitim ve toplantılara katılımlarını sağlamak amacıyla mali
destek taleplerini değerlendirerek Rektörlüğe sunmak.
ç) Merkeze gelen iş ve proje tekliflerini değerlendirip,
önerilerde bulunmak.
d) Merkez için gerek duyulan çalışma grupları ve
komisyonları kurmak.
e) Bölüm/program başkanlıklarına bildirilmek üzere
programda okutulacak ders içerikleriyle ilgili tavsiye kararları almak.
f) Program içeriklerinin güncelleştirilmesiyle ilgili
tavsiye kararları almak.
g) Programda yer alacak web içerikleriyle ilgili
standartları oluşturmak ve gözden geçirmek, konuyla ilgili bölüm/program
başkanlıklarına tavsiyelerde bulunmak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12 – (1)
Danışma Kurulu; Rektörün seçeceği Üniversiteye bağlı birimlerde uzaktan
eğitimde program önerebilecek yedi öğretim üyesinden oluşur. Müdür, Danışma
Kurulunun başkanıdır. Danışma Kurulu, Müdürün daveti üzerine salt çoğunluk
ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Danışma Kurulu
üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Görev süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine kalan
süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni üyeler görevlendirilir. Müdürün
önerisi üzerine, gerektiğinde Üniversite içinden ve dışından konu ile
ilgili bilgi, beceri ve deneyim sahibi kişiler de görüş bildirmek amacı ile
Danışma Kurulu toplantılarına katılabilirler. Ancak bu kişiler oy
kullanamazlar.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13 – (1)
Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Müdür tarafından hazırlanmış yıllık faaliyet raporunu
ve çalışma planını değerlendirerek önerilerde bulunmak.
b) Yapılmış ve halen yürütülen çalışmalar hakkında görüş
bildirmek.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14 – (1)
Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13
üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından
karşılanır.
Demirbaş,
alet ve ekipman
MADDE 15 – (1) Merkez
tarafından desteklenen araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında
alınan her türlü alet, ekipman ve demirbaşlar
Merkezin kullanımına tahsis edilir.
Harcama
yetkilisi
MADDE 16 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini uygun gördüğü
ölçüde Müdüre devredebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17 – (1) Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile
Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.
|