Okan
Üniversitesinden:
OKAN
ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM
VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde
eğitim-öğretim ile sınavlar ve öğrenci işlerine ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik; Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde eğitim-öğretim
programının düzenlenmesine, sınavlara ve başarının belirlenmesine, öğrenci
kabulüne, diploma ve unvana, bitirme tezleri ile akademik danışmanlık
işlemlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Anabilim dalı: Fakültenin Klinik Bilimler Bölümü
bünyesinde yer alan her bir anabilim dalını,
b) Anabilim dalı kurulu: Fakültede bulunan her bir
anabilim dalının akademik kurulunu,
c) Bölüm: Fakülte bünyesinde yer alan Klinik Bilimler
Bölümü veya Temel Bilimler Bölümünü,
ç) Dekan: Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Dekanını,
d) Eğitim-öğretim çalışmaları: Fakültede verilen teorik
ve uygulamalı dersler, klinik öncesi (preklinik)
pratik çalışmalar, laboratuvar çalışmaları,
klinik stajlar, multidisipliner klinik çalışmalar
(entegre klinik eğitimi), alan çalışması,
seminerler, proje, ödev, bitirme tezi ve benzeri çalışmaları,
e) Eğitim-öğretim programı: Yükseköğretim Kurulunun diş
hekimliği programı için belirlediği asgari eğitim-öğretim çalışmalarına
ilişkin Senato tarafından kabul edilen, ortak ilkelere dayanılarak Fakülte
Kurulu tarafından hazırlanan ve Senato tarafından onaylanan eğitim-öğretim
çalışmalarının tümünü,
f) Eğitim-öğretim yılı: Fakültedeki, yarıyıl içi ve
yarıyıl sonu sınavları ile kayıt dönemi hariç, en az on dörder haftalık güz
ve bahar yarıyıllarından oluşan akademik yılı veya dönem tatili (ara tatil)
hariç, en az yirmi sekiz haftadan oluşan akademik yılı,
g) Fakülte: Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
ğ) Fakülte Kurulu: Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Fakülte Kurulunu,
h) Fakülte Yönetim Kurulu: Okan Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulunu,
ı) Mütevelli Heyeti: Okan Üniversitesi Mütevelli
Heyetini,
i) Rektör: Okan Üniversitesi Rektörünü,
j) Senato: Okan Üniversitesi Senatosunu,
k) Üniversite: Okan Üniversitesini,
l) Üniversite Yönetim Kurulu: Okan Üniversitesi Yönetim
Kurulunu,
m) Yaz okulu: Fakülte Kurulu ve
Fakülte Yönetim Kurulunun önerisi ve Senatonun onayıyla güz ve bahar yarıyıllarına
ek olarak yoğun eğitim amaçlayan en az yedi haftalık eğitim-öğretim
süresini
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Öğrenci
Kayıt ve Kabul Esasları
Kontenjanlar
MADDE 5 – (1) Her
yıl Fakülteye kabul edilecek burslu ve burssuz öğrenci sayısı, Fakülte
Kurulunca belirlenerek Rektörlüğe bildirilir ve Senatonun önerisi üzerine
Mütevelli Heyeti onayı ve Yükseköğretim Kurulu kararı ile belirlenir.
Öğrenci
kabulü
MADDE 6 – (1)
Fakülteye öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)
tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından
belirlenen esaslara göre yapılır.
Kesin kayıt
MADDE 7 – (1)
Fakülteye öğrenci olma hakkını kazanan adayın, ÖSYM tarafından belirlenen
süre içinde şahsen ya da belirlediği vekili aracılığıyla kesin kayıt
yaptırmak üzere Rektörlüğe başvurması gerekir. Kayıt için gerekli belgeler
ÖSYM ve Rektörlük tarafından belirlenir.
(2) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite
tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil
kaydına ilişkin olarak ise, adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.
Belgelerinde eksiklik, tahrifat ya da sahtelik bulunan öğrencilerin
kayıtları iptal edilir.
Yabancı
öğrenci kabulü
MADDE 8 – (1)
Üniversiteye yabancı uyruklu öğrenci kabulüne ilişkin esaslar Senato
tarafından belirlenir.
Değişim öğrencileri
ve özel öğrenciler
MADDE 9 – (1)
Değişim öğrencilerine ve özel öğrencilere ilişkin esaslarda, 23/11/2012 tarihli ve 28476 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Okan Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
Yatay geçiş
yoluyla kabul
MADDE 10 – (1) Diğer
bir diş hekimliği fakültesinden, Fakülteye yatay geçiş yapmak isteyen bir
öğrencinin kabulü; 24/4/2010 tarihli ve 27561
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında
Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve
Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Eğitim ve
Öğretime İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
süresi
MADDE 11 – (1)
Fakültede eğitim-öğretim süresi; bir yıl süreli yabancı dil (İngilizce)
hazırlık programı hariç, her biri bir akademik yılı (güz ve bahar
yarıyılları) kapsayan beş yıldır ve bu Yönetmelik hükümlerine göre eğitim
ve öğretim yapılır.
Eğitim-öğretim
dili
MADDE 12 – (1)
Fakültede öğretim dili Türkçedir. Ancak, bazı seçmeli dersler kısmen veya
tamamen yabancı dille okutulabilir.
Yabancı dil
hazırlık programı
MADDE 13 – (1)
Öğrenciler için hazırlık eğitimi ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
(2) Hazırlık sınıfı öğrencileri Senato tarafından
belirlenen esaslara göre öğrenim görürler.
Akademik
takvim
MADDE 14 – (1)
Akademik takvim, akademik yıla ilişkin kayıt, ders, sınav ve benzeri
faaliyetleri kapsar ve Fakültenin görüşü alınarak Rektörlük tarafından
hazırlanır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur.
(2) Fakültenin akademik takvimi hazırlanırken aşağıdaki
hususlar göz önünde bulundurulur:
a) Akademik yıl, güz ve bahar olmak üzere iki yarıyıl
olarak planlanır. Ancak gerekli görüldüğü takdirde, Fakülte Kurulu kararı
ve Senatonun onayıyla yıllık dersler de açılabilir.
b) Bir yarıyıl eğitim-öğretim süresi; kayıt ile yarıyıl
içi ve yarıyıl sonu sınav dönemleri hariç en az on dört haftadır. Bir
eğitim-öğretim yılı (akademik yıl), güz ve bahar yarıyılı olmak üzere
(yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınav dönemleri dahil)
en az otuz iki haftadan oluşur.
c) Eğitim-öğretim akademik takvime göre yürütülür. Ancak
klinik uygulamaların, akademik takvimin teorik eğitim ve sınavlar ile
ilgili süresini aştığı durumlarda; klinik staj ve multidisipliner
klinik eğitim programları, akademik takvimin öncesinde başlatılıp,
sonrasında bitirilebilir. Eğitim-öğretim dönemleri gerektiğinde Fakülte
Kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile ayrıca düzenlenebilir.
ç) İlgili anabilim dalı akademik kurulunun önerisi
üzerine Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile üçüncü ve dördüncü akademik
yıllarını başarı ile tamamlamış öğrencilere; yaz aylarında belirlenen
dönemlerde, klinik uygulaması olan derslerde klinik staj ve multidisipliner klinik çalışma programları
düzenlenebilir. Yaz döneminde klinik programı ve çalışma esasları Fakülte
Yönetim Kurulunca hazırlanır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur.
Eğitim-öğretim
kapsamı
MADDE 15 – (1)
Fakültenin eğitim-öğretim programı bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (d) bendinde tanımlanan eğitim-öğretim çalışmalarından
oluşur.
(2) Diş hekimliği eğitim-öğretim programında;
yarıyıllara göre yer alan bütün mesleki zorunlu teorik ve uygulamalı
dersler ile pratik çalışmalar, bunların haftalık kredi/saatleri ve toplam
kredi/saat sayıları, gerekli eğitim-öğretim çalışmalarının kapsamı, içeriği
ve esasları ilgili anabilim dalı tarafından hazırlanır. Anabilim dalı
akademik kurullarının önerileri temel alınarak Fakülte Kurulu tarafından
karara bağlanır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur. Fakülte
haricindeki diğer fakültelerin bölüm, bilim veya anabilim dallarından
alınacak dersler, ihtiyaçlar doğrultusunda Fakülte Kurulunca belirlenerek
Dekanlık tarafından ilgili fakültelerden/bölümlerden talep edilir.
(3) Öğrenci, Fakülte Kurulu tarafından belirlenen
zorunlu mesleki derslerin yanı sıra; 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde
sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil
derslerini zorunlu ortak dersler kapsamında almak ve Üniversite/Fakülte
seçmeli ders havuzundan seçmeli ders seçmekle yükümlüdür.
(4) Fakültenin eğitim-öğretim programının üçüncü ve
dördüncü akademik yıllarında öğrenciler klinik staj (klinik uygulamalar)
yaparlar. Klinik stajlar anabilim dalları tarafından yürütülür ve ilgili
anabilim dalı tarafından verilen teorik dersleri ve klinikte hasta üzerinde
gözlem, tanı ve tedavi uygulamalarını kapsar. Beşinci akademik yıllarında
öğrencilere multidisipliner klinik eğitimi (entegre eğitim) verilir. Klinik staj ve multidisipliner klinik çalışmaların kapsamı, içeriği ve
esasları ilgili anabilim dalı akademik kurullarının önerileri temel
alınarak Fakülte Kurulu tarafından karara bağlanır ve Senatonun onayıyla
uygulamaya konulur.
(5) Klinik stajlar, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından en
az dört hafta olmak kaydıyla belirlenen sürelerde, belirlenen anabilim dalı
kliniklerinde, gruplar halinde ve rotasyon şeklinde düzenlenerek karara
bağlanır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur. Öğrenciler aynı anda
birden fazla anabilim dalında staj yapamazlar. Multidisipliner
klinik çalışma esasları ve süresi de, Fakülte Yönetim Kurulunca
kararlaştırılır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur.
Öğrenci
ders programının belirlenmesi ve akademik danışman
MADDE 16 – (1)
Fakültedeki öğrencilerin her yarıyılda izleyecekleri haftalık ders
programları, belirlenen akademik takvime uygun olarak Fakülte tarafından
hazırlanır. Ders programları ile klinik staj ve multidisipliner
klinik çalışma programları ve grupları eğitim-öğretim yarıyılı başından en
az bir hafta önce Dekanlık tarafından ilan edilir.
(2) Birinci akademik yıldan itibaren her öğrenciye bir
akademik danışman atanır. Dekanlık tarafından Fakülte öğretim üyeleri
arasından görevlendirilen akademik danışman; öğrencinin eğitim-öğretim
programlarının düzenlenmesinde yardımcı olur ve ders kayıtlarının kurallara
uygun olmasını sağlar. Danışman öğrenciyi izler, yol gösterir ve
eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili sorunlarının
çözümünde öğrenciye yardımcı olur. Öğrencinin yarıyılda alacağı zorunlu ve
seçmeli dersler, programında yapılacak değişiklikler ve kayıt yenileme
işlemleri akademik danışman onayı ile kesinleşir.
Kredi ve
ders yükü
MADDE 17 – (1) Bir
yarıyıl süren bir dersin kredisi; o ders için haftalık teorik ders saati
sayısına, o derse ilişkin olarak yapılan uygulama, laboratuvar
veya diğer pratik çalışmaların haftalık saat sayılarının yarısının
eklenmesi yoluyla belirlenir.
(2) Fakülte öğrencilerinin normal ders yükü, akademik
programda ilgili yarıyıl için öngörülen ders yüküdür. Öğrencilerin bir
yarıyıldaki toplam ders yükü 30 krediyi aşamaz.
Devam
zorunluluğu
MADDE 18 – (1)
Öğrenciler teorik ve uygulamalı derslere, pratik çalışmalara (klinik öncesi
pratik uygulamalar, laboratuvar çalışmaları, alan
ve klinik çalışmalar) ve bunların gerektirdiği ya da ilgili anabilim dalı
akademik Kurulunun gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik çalışmalara
katılmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin derslerin tamamına devamı esastır.
Teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin (pratik çalışmaların)
en az %80’ine devam etmeyen öğrenciler devamsız kabul edilirler. Teorik ve
uygulamalı derslere asgari devam zorunluluğunu sağlamayan öğrenci, o
ders/derslerden yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına alınmaz ve o
ders/derslerin yarıyıl sonu ve bütünleme sınavından sıfır not almış
sayılır. Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan derslerin tekrarında devam
zorunluluğu vardır.
(2) Teorik ve/veya uygulamalı derslere asgari devam
zorunluluğunu yerine getirememiş olan bir öğrenci, Dekanlığa yazılı mazeret
dilekçesi verebilir. Mazeret dilekçesinin incelenmesi ve öğrencinin
mazeretinin geçerli kabul edilmesi veya reddedilmesi kararı ve yetkisi
Fakülte Yönetim Kuruluna aittir.
Sınıf geçme
esası ve işleyişi
MADDE 19 – (1) Fakültede
eğitim-öğretim programı yıl esasına dayalıdır ve “Sınıf Geçme” sistemi
uygulanır.
(2) Eğitim-öğretim programında her akademik yıl (güz ve
bahar yarıyılları) için Fakülte Kurulunca karara bağlanan ve Senato
tarafından onaylanan ön şartlı teorik ve uygulamalı mesleki dersler (klinik
öncesi pratik uygulamalar, laboratuvar
çalışmaları, klinik stajlar), bir önceki yılın tamamlayıcısı ve bir sonraki
yılın hazırlayıcısı olan derslerdir. Öğrenci, o akademik yılda aldığı ön
şartlı mesleki derslerin tamamından başarılı olamadığı takdirde; bir üst
sınıfa devam edemez ve üst sınıftan hiçbir mesleki ders alamaz. Ertesi
akademik yılda, sadece başarısız olduğu dersi/dersleri aynen tekrarlar ve
devam zorunluluğu vardır. Ancak bu ders/derslerin yarıyıl sonu/bütünleme
sınavlarında başarılı olduğu takdirde; bir üst sınıfa devam etme hakkı
kazanır. Öğrencinin tekrar ettiği akademik yıl, normal eğitim-öğretim
süresinden düşülür.
(3) Uygulamalı derslerde, öğrencilerin yükümlü olduğu
klinik öncesi/klinik pratik uygulamaların esasları, niteliği ve sayısı
ilgili anabilim dalı akademik kurulunun önerisi üzerine Fakülte Kurulunca
karara bağlanır. Öğrenciler, ilgili anabilim dalı başkanı tarafından yazılı
olarak duyurulan belirli nitelik ve sayıdaki pratik uygulamayı ve ödevi verilen
süre içerisinde veya klinik staj/entegre klinik
eğitimi sonunda başarı ile tamamlamak ve teslim etmek zorundadırlar.
Öğrencilerin eksik kalan pratik çalışmalarını anabilim dalı başkanınca
belirlenen gün ve saatlerde telafi etmeleri gereklidir. Bu yükümlülüğü
yerine getirmeyen öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavına giremez ve o ders
sınavından sıfır not almış sayılır. Öğrenci, Dekanlık tarafından belirlenen
bütünleme sınavı öncesi telafi döneminde de, eksik kalan pratik
uygulamalarını tamamlamadığı takdirde; bütünleme sınavına da girmeye hak
kazanamaz ve o ders sınavından sıfır not almış sayılır. Öğrenci, başarısız
olduğu dersin pratik çalışmalarını bir sonraki akademik yılda dersin
açıldığı yarıyılda tekrar almak ve o ders için o yarıyılda Fakülte Yönetim
Kurulu kararıyla belirlenmiş tüm koşulları yerine getirmek zorundadır.
(4) Eğitim-öğretim programı gereğince sadece bir
akademik yarıyılda alınan ön şartlı olmayan zorunlu mesleki derslerde,
devam koşulunu yerine getirmiş olmakla birlikte; yarıyıl sonu/bütünleme
sınavlarında FF notu alarak başarısız olan öğrenciler, bu ders/derslerden
sorumlu olarak bir üst sınıfa devam edebilirler. Ancak, bir sonraki
akademik yarıyılda sorumlu geçtikleri ders/derslerin yarıyıl sonu ve
bütünleme sınavlarına girmek ve başarılı olmak zorundadırlar.
(5) Ortak zorunlu derslerde devam koşulunu yerine
getirmiş olmakla birlikte; sınavlarda FF notu alarak başarısız olan bir
öğrenci, bu ders/derslerden sorumlu olarak bir üst sınıfa devam edebilir.
Ancak, sorumlu geçtiği ders/derslerin yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarına
girmek ve başarılı olmak zorundadır.
(6) Eğitim-öğretim programında yer alan dersler ile
programların yürütülüşü konusunda, Fakülte Kurulunun önerisi ve Senatonun
onayı ile başka şartlar ve ön şartlar konabilir veya kaldırılabilir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Sınavlar ve
Değerlendirme Esasları
Sınavlar ve
değerlendirme
MADDE 20 – (1) Vize
sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde gerçekleştirilir.
Eğitim-öğretim programında yer alan teorik dersler için her yarıyılda en az
bir teorik vize sınavı yapılması zorunludur. Uygulamalı dersler için vize
sınavları; teorik ya da teorik ve pratik sınav şeklinde yapılabilir. Bu
durumda, o dersin vize notunun belirlenmesinde teorik ve pratik sınav
notları toplanarak aritmetik ortalaması alınır.
(2) Uygulamalı derslerde öğrencilerin yükümlü olduğu
pratik uygulamalar, ödevler ve vize sınavının nasıl değerlendirileceği ve
yarıyıl içi sınav notunun nasıl belirleneceği hususu, ilgili anabilim dalı
akademik kurulunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.
Pratik uygulama, ödev ve vize sınavının ayrı ayrı
değerlendirilmesi durumunda; öğrencinin aldığı notlar toplanır ve aritmetik
ortalaması alınarak yarıyıl içi sınav notu belirlenir. Tek olarak
değerlendirmesi durumunda ise; pratik uygulama, ödev ve vize notlarının her
biri, yarıyıl içi sınav notu içinde belirlenmiş olan ağırlıklarına göre
hesaplanır ve bu notlar toplanarak yarıyıl içi sınav notu belirlenir.
(3) Yarıyıl sonu (final) sınavları akademik takvimde
belirtilen tarihlerde gerçekleştirilir. Eğitim-öğretim programında yer alan
teorik derslerin final sınavları, teorik sınav şeklinde yapılır. Uygulamalı
derslerin final sınavları ise, teorik ya da teorik ve pratik sınav şeklinde
yapılabilir. Öğrencinin bir dersin yarıyıl sonu sınavında başarılı olması
için, teorik ve pratik final sınavlarının her birinden en az 50 not alması
zorunludur. Yarıyıl sonu notunun belirlenmesinde teorik ve pratik sınav
notları toplanarak aritmetik ortalaması alınır.
(4) Üniversite ortak dersleri ve seçmeli dersler hariç
yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınav notlarının, yarıyıl sonu ders başarı notu
içindeki ağırlıkları %50’dir.
(5) Yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciler,
akademik takvimde belirtilen tarihlerde bütünleme sınavına girerler. Öğrenci,
bütünleme sınavında sadece başarısız olduğu teorik ve/veya pratik bölümden
sınava alınır. Öğrencinin bütünleme sınavında başarılı olması için teorik
ve pratik final sınavlarının her birinden en az 50 not alması zorunludur.
(6) Teorik ve/veya pratik vize sınavlarına giremeyen
öğrenci mazeretinin bitimini izleyen en geç yedi iş günü içerisinde,
durumunu yazılı olarak Dekanlığa bildirmek zorundadır. Fakülte Yönetim
Kurulu tarafından dilekçesi ve alınan sağlık raporu değerlendirilerek
mazereti haklı ve geçerli bulunan öğrenci, mazeret sınavı hakkını Fakülte
Yönetim Kurulunca belirlenecek bir tarihte kullanır. Mazereti uygun
görülmeyen öğrenci ise, o sınavdan sıfır not almış sayılır. Raporlu olunan
süre içinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Yarıyıl sonu ve bütünleme
sınavları bir yarıyılda her ders için birer kez yapılır ve bu sınavlar için
mazeret kabul edilmez.
(7) Zorunlu hallerde hafta sonlarında da sınav
yapılabilir.
Sınavların
yapılışı
MADDE 21 – (1)
Akademik takvimde belirtilen tarih aralığında yarıyıl içi, yarıyıl sonu ve
bütünleme sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler ilgili
anabilim dalı/bölüm başkanlığının önerisi üzerine Fakülte Yönetim Kurulunca
belirlenerek sınavlardan en geç bir hafta önce ilan edilir.
(2) Öğrenciler, sınavlara önceden belirlenen tarih ve
yerlerde girmek; sınava girerken kimlik kartları ile teorik veya pratik
sınavlarda gerekli olan araç ve gereçleri yanlarında bulundurmak
zorundadırlar.
(3) Bir dersin yarıyıl içi, yarıyıl sonu ve bütünleme
sınavları, o dersi veren öğretim üyesi tarafından düzenlenir ve yürütülür;
zorunlu hallerde ise, anabilim dalı başkanı veya Dekan tarafından
belirlenen öğretim üyesinin sorumluluğunda yapılır. Bir sınavda soruların
ağırlıkları ve sınavın süresi öğrencilere sınavdan önce bildirilir. Sınava
giren öğrenciler ve sınav sorumluları tarafından imzalanan bir liste, sınav
sonunda ilgili öğretim üyesine verilir. Sınav sırasında öğrenciler, sınav
sorumlularının her türlü uyarılarına uymak zorundadır. Gerektiğinde sınav
sorumluları öğrencilerin oturdukları yerleri değiştirebilir.
Ders
notları ve başarı durumu
MADDE 22 – (1) Diş
Hekimliği eğitim-öğretim programında alınan her ders için yapılan
sınavların değerlendirilmesinde; o dersin öğretim üyesi tarafından
öğrencilere sıfır ile yüz arasında bir not verilir ve bu not ham not olarak
adlandırılır. Ham not aralıklarının denk geldiği harf, katsayı ve derece
karşılıkları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Yarıyıl sonu
ders başarı notu, harf değeri ile ifade edilir. Notlar ve değerleri aşağıda
tablo halinde gösterilmiştir:
a)
Ders Notu
Puan Değeri (Harf Değeri) Katsayı Sözel Değeri
95-100 AA 4.00 Mükemmel
85-94 BA 3.50 Pekiyi
75-84 BB 3.00 İyi
65-74 CB 2.50 Orta
60-64 CC 2.00 Geçer
0-59 FF 0.00 Başarısız
VF 0.00 Devamsız
E 0.00 Eksik
b) Diğer İşaretler:
T Transfer
ÖD Öğrenci Değişim
ERA Erasmus
E Eksik
R Tekrar alınan ders
(2) Diğer işaretlerin anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a) E işareti: Klinik öncesi ve klinik derslerde pratik
uygulamalara ilişkin gerekli koşulları tamamlayamadıkları için yarıyıl sonu
sınavlarına girmeye hak kazanamayan öğrencilere verilen işarettir. Bir
dersten E notu alan öğrenciler, dekanlık tarafından verilen sürede
eksikliklerini tamamlayarak bütünleme sınavına girmek zorundadırlar. Aksi
takdirde, E notu FF notu haline dönüştürülür.
b) T işareti: Transfer derslerini gösterir ve ortalamaya
katılır.
c) ÖD işareti: Öğrenci değişim programı sırasında alınan
dersi gösterir.
ç) ERA işareti: Erasmus
programı sırasında alınan dersi gösterir.
d) R işareti: Tekrar alınan dersi gösterir.
(3) Geçmez notların anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a) FF notu: Sınavlarının değerlendirilmesi sonucunda
başarısız (0-59) olan öğrenciye verilen nottur. Bir dersten FF notu alan
öğrenciler, verildiği ilk akademik yılda bu dersi tekrar almak
zorundadırlar. Öğrenciler tekrara kaldıkları seçmeli ders yerine başka bir
seçmeli ders alabilirler.
b) VF notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine
getirmedikleri için yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkını
elde edemeyen öğrencilere verilen nottur. Not ortalaması hesabında FF notu
işlemi görür. Öğrencinin VF notu aldığı dersi/dersleri, verildiği ilk
akademik yılda tekrar alması ve devam etmesi zorunludur.
Ders başarı
notunun hesaplanması
MADDE 23 – (1)
Fakültede ders geçme notu 100 puan üzerinden en az 60 puandır.
(2) Eğitim-öğretim programında yer alan her ders için
yarıyıl sonu başarı durumunun belirlenmesinde; öğrencinin o derse ait
çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ile yarıyıl içi ve yarıyıl sonu
veya bütünleme sınavlarında aldığı notlar birlikte değerlendirilir.
Öğrencinin bir dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında başarılı olması
için, teorik ve/veya pratik final sınavlarının her birinden en az 50 not
alması zorunludur. Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınav
notlarının, yarıyıl sonu ders başarı notu içindeki ağırlıkları %50’dir.
Öğrencinin yarıyıl içi sınav notunun %50’si ile yarıyıl sonu veya bütünleme
sınav notunun %50’si toplandığında, elde edilen not en az 60 olduğu
takdirde; öğrenci o dersten başarılı sayılır.
(3) Yarıyıl not ortalaması (YNO); öğrencinin ilgili
yarıyılda kayıt olduğu derslerin kredi sayılarının, bu Yönetmeliğin 22 nci maddesinde belirtilen ders notu katsayıları ile
çarpılıp toplanmasıyla elde edilen sayının, o yarıyıldaki toplam kredi
sayısına bölünmesi yoluyla hesaplanır. Genel not ortalaması (GNO);
öğrencinin öğrenime başladığı zamandan o güne kadar almış olduğu tüm
kayıtlı derslerin kredi sayılarının, bu Yönetmeliğin 22 nci
maddesinde belirtilen ders notu katsayıları ile çarpılıp toplanmasıyla elde
edilen sayının, bu derslerin toplam kredi sayısına bölünmesi yoluyla
hesaplanır. GNO ve YNO hesabında, tekrarlanan dersler için o dersten alınan
son başarı notu dikkate alınır. Ortalamaların hesabında virgülden sonra iki
basamak yürütülür. Genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan
öğrenciler başarılı olarak nitelendirilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Bitirme
Tezi ve Diploma
Bitirme
tezi
MADDE 24 – (1)
Fakülteden mezun olacak her öğrenci “Bitirme Tezi” adı altında bir çalışma
yapmak zorundadır. Bitirme tezi; öğrenciye öğrenimi ile ilgili bir konuda
akademik ve mesleki bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve bağımsız bir rapor
hazırlayabilme yeteneğinin kazandırılması amacıyla, tez danışmanının
gözetiminde yaptırılan kuramsal ve/veya uygulamalı çalışmalardır. Bitirme
tezinin, öğrencinin verilen konuda teorik ve/veya uygulamalı çalışmalar
yaparak, vardığı sonuçları yeterli şekilde ifade edebileceğini gösterir
düzeyde olması gerekir.
(2) Bitirme tezi çalışmasına ilişkin esaslar, tez yazım
kuralları (Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Bitirme Tezi Yazım
Kılavuzu), tez basımı ve tez sunumu esasları, Fakülte Kurulu tarafından
karara bağlanır ve Senatonun onayıyla uygulamaya konulur.
(3) Her öğretim üyesinin o yıl yöneteceği bitirme
tezlerinin en alt sayısı, tez konularının bildirilme ve tezlerin
tamamlanarak anabilim dalı başkanlığına teslim edilme süreleri, akademik
yılın başında Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir. Anabilim dalı
başkanları kendi birimlerindeki danışman öğretim üyelerinin isimlerini ve
tez konularını Dekanlığa bildirir. Dekanlık tarafından dördüncü akademik
yılına başlayan öğrencilere tez danışmanları atanır ve danışman isimleri
ile tez konuları Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir.
(4) Tez konusunu, danışman öğretim üyesi belirler ve
çalışmanın teorik ve/veya uygulamalı olmasına karar verir. Danışman öğretim
üyesi, tez çalışmasında öğrencisini yönlendirir ve belirli sürelerde
çalışmalarını denetleyerek katkıda bulunur. Öğrenci, beşinci akademik yılın
sonuna doğru bitirme tezini başarı ile tamamlamak ve danışmanına
onaylatarak belirlenen tarihte basılı olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Diploma
MADDE 25 – (1)
Fakültede yürütülen eğitim-öğretim programı gereği aşağıdaki diplomalar
verilir:
a) Temel Diş Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması:
Diş hekimliği programının ilk iki akademik yılında yer alan bütün dersleri
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalaması ile tamamlamış ve diğer
yükümlülüklerini yerine getirmiş olan öğrencilere; öğrenimlerine devam
etmek istemediklerini yazılı olarak Dekanlığa bildirmeleri ve talepleri
üzerine Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile 18/3/1989
tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğretimlerini
Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya
Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre ön
lisans diploması verilir. Diplomada Rektör ve Dekanın imzası bulunur.
b) Diş Hekimliği Diploması: Beş yıllık diş hekimliği
eğitim-öğretim programını 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalaması ile
tamamlamış, bitirme tezini başarı ile hazırlayarak sunmuş ve diğer tüm
yükümlülüklerini yerine getirmiş öğrencilere “Diş Hekimliği Diploması” ve
“Diş Hekimi” unvanı verilir. Diplomada Rektör ve Dekanın imzası bulunur.
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Yönetmelikte
yer almayan hükümler
MADDE 26 – (1) Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu,
ilgili diğer mevzuat hükümleri, Okan Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Fakülte Yönetim Kurulu ve Senato
kararları uygulanır.
Öğrencilerin
genel görünüşü ve giyinişi
MADDE 27 – (1)
Öğrencinin genel görünüş ve giyinişi üniversite öğrencisine yakışır bir
biçimde ve Diş Hekimliği Fakültesi ile diş hekimliği mesleğinin preklinik ve klinik şartlarına uygun olmak zorundadır.
Disiplin
işlemleri
MADDE 28 – (1)
Öğrencilerin disiplin işlemleri, 18/8/2012 tarihli
ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Yürürlük
MADDE 29 – (1) Bu
Yönetmelik 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı başından geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 30 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Okan Üniversitesi Rektörü yürütür.
|