Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýndan:
TARIMSAL ARAZÝLERÝN MÜLKÝYETÝNÝN DEVRÝNE
ÝLÝÞKÝN YÖNETMELÝK
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliðin amacý; tarýmsal arazilerin
devri, miras yolu ile intikali, deðerlemesi, yeter
gelirli arazi büyüklüðü ve ekonomik bütünlüðüne iliþkin hükümler ile ehil mirasçýya ait
niteliklerin tespitine iliþkin usul ve esaslarý belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; tarýmsal arazilerin devri, miras yolu ile intikali, deðerlemesi, yeter gelirli arazi büyüklüðü ve ekonomik bütünlüðüne iliþkin hükümler ile ehil mirasçýya ait
niteliklerin tespitine iliþkin usul ve esaslarý kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) 3/7/2005 tarihli ve 5403 sayýlý Toprak Koruma ve Arazi Kullanýmý Kanununun 8 ila 8/K maddelerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
Tanýmlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Asgari tarýmsal arazi büyüklüðü: Üretim faaliyet ve girdileri rasyonel ve ekonomik
olarak kullanýldýðý takdirde, bir tarýmsal arazide elde
edilen verimliliðin, söz konusu tarýmsal arazinin daha fazla küçülmesi hâlinde elde edilemeyeceði Bakanlýkça belirlenen en küçük tarýmsal parsel büyüklüðünü,
b) Bakanlýk: Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýný,
c) Dikili tarým arazisi: Mutlak ve özel ürün arazileri dýþýnda kalan ve üzerinde yöre ekolojisine uygun çok yýllýk aðaç, aðaççýk ve çalý formundaki bitkilerin tarýmý yapýlan, ülkesel, bölgesel veya yerel önemi bulunan arazileri,
ç) Ehil mirasçý: Kiþisel yetenek ve durumlarý göz önünde tutulmak suretiyle bu Yönetmelik hükümlerince belirlenen kriterlere uygun sulh hukuk
mahkemesi tarafýndan belirlenen mirasçý veya mirasçýlarý,
d) Ekonomik bütünlük: Mülkiyeti ayný kiþiye ait birden fazla tarýmsal arazinin tarýmsal üretim faaliyetine ekonomik bir deðer katacak þekilde birbirine baðýmlý olarak iþletildiði Bakanlýkça tespit edilen arazileri,
e) Kanun: 5403
sayýlý Toprak Koruma ve Arazi Kullanýmý Kanununu,
f) Tarým arazisi: Toprak, topografya ve iklimsel özellikleri tarýmsal üretim için uygun olup, hâlihazýrda tarýmsal üretim yapýlan veya yapýlmaya uygun olan veya imar, ihya, ýslah edilerek tarýmsal üretim yapýlmaya uygun hale dönüþtürülebilen arazileri,
g) Tarýmsal gelir deðeri: Tarým arazilerinden
elde edilecek yýllýk ortalama net gelirin yirmi yýl ile çarpýmý sonucu hesaplanan deðeri,
ð) Örtü altý tarým arazileri: Ýklim ve diðer dýþ etkilerin olumsuzluklarýnýn kaldýrýlmasý veya azaltýlmasý ve gerekli özel çevre koþullarýnýn yaratýlmasý için cam, naylon veya benzeri malzeme kullanýlarak alçak ve yüksek sistemler içinde tarýmsal üretim yapýlan arazileri,
h) Sulu tarým arazisi: Tarýmý yapýlan bitkilerin büyüme devresinde ihtiyaç duyduðu suyun, su kaynaðýndan alýnarak yeterli miktarda ve kontrollü bir þekilde karþýlandýðý arazileri,
ý) Yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklüðü: Bölge farklýlýklarý göz önünde bulundurularak il ve ilçelerin Kanuna ekli (1) sayýlý listede belirlenen yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklüklerini,
ifade eder.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Tarým Arazilerinin Deðerlemesi, Yeter
Gelirli Tarýmsal Arazi
Büyüklüðü ve Ekonomik Bütünlük
Tarým arazilerinin deðerlemesi
MADDE 5 – (1) Tarýmsal arazilerin
gelir deðeri, deðerleme tarihinde,
arazilerin optimum koþullarda iþletilmesi halinde
elde edilecek yýllýk ortalama net gelirine göre hesaplanýr.
(2) Üretim dönemlerine ait gayrisafi üretim deðerlerinin hesaplanmasýnda, çiftçi eline geçen ürün fiyatlarý ile verimler
dikkate alýnýr. Çiftçi eline geçen ürün fiyatlarýnda Türkiye Ýstatistik Kurumu (TÜÝK) verileri esas
alýnýr. Ürün deseni ve verimlerin hesabýnda, deðerlemesi yapýlacak arazinin
veya bu arazilere benzer özellik arz eden yöredeki diðer arazilerin Bakanlýk sistemlerindeki son beþ yýllýk kayýtlarý esas alýnarak belirlenir.
(3) Deðerleme yapýlan yýl içinde çiftçi eline geçen ürün fiyatlarýyla ürünlerin son beþ yýllýk verim ortalamalarý çarpýlarak araziden elde edilen yýllýk ortalama gayrisafi üretim deðeri hesaplanýr. Deðerleme yapýlan üretim dönemi için Bakanlýk Ýl ve Ýlçe Müdürlüklerince belirlenecek bölgede yetiþtirilen hakim ürünler için yapýlan ortalama yýllýk üretim masraflarýnýn yýllýk ortalama gayrisafi üretim deðerinden çýkartýlmasý sonucu, arazinin yýllýk ortalama net geliri tespit edilir. Tespit edilen yýllýk ortalama net gelirin yirmi yýl ile çarpýlmasý sonucu oluþan deðer, tarýmsal arazilerin gelir deðeridir.
(4) Tarýmsal gelir deðerine yapýlacak itirazlar;
hesaplamada kullanýlan arazilerdeki ürün deseni ve verimleri, ürün maliyetleri ve çiftçi eline geçen fiyatlar üzerinden yeniden deðerlendirilir. Arazilerin ürün desenine, maliyetlerine ve çiftçi eline geçen fiyatlara yapýlacak itirazlarda Bakanlýk ve TÜÝK sistemlerindeki kayýtlar esas alýnýr.
Yeter gelirli tarýmsal
arazi büyüklüðü
MADDE 6 – (1) Ýl ve ilçelerin yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklükleri bölge farklýlýklarý göz önünde bulundurularak Kanun ile belirlenmiþtir. Tarýmsal araziler Kanuna ekli (1) sayýlý listede belirlenen yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklüklerinin altýnda ifraz
edilemez, bölünemez. Tarýmsal arazilerin bu
niteliði tapunun beyanlar hanesine þerh konulmak üzere Bakanlýk tarafýndan ilgili tapu müdürlüðüne bildirilir.
(2) Yeter
gelirli tarýmsal arazi büyüklüklerinin hesaplanmasýnda, ayný kiþiye ait ve Bakanlýkça aralarýnda ekonomik bütünlük bulunduðu tespit edilen
tarým arazileri birlikte deðerlendirilir.
(3) Yeter gelirli
arazi büyüklüklerinin hesaplanmasýnda, ayný kiþiye ait tarýmsal arazilerin
farklý sýnýflarda olmasý halinde, her ilçe için Kanun ile farklý sýnýftaki araziler için belirlenmiþ yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklüklerinin birbirlerine oranlamasý ile elde edilen sýnýflar arasý dönüþtürme katsayýlarý dikkate alýnýr.
Ekonomik bütünlük
MADDE 7 – (1) Ayný kiþiye ait tarýmsal araziler arasýndaki ekonomik bütünlük olup olmadýðýnýn tespiti aþaðýdaki kriterlere göre belirlenir:
a) Örtü altý tarým arazilerinde bir dekar, dikili tarým arazilerinde beþ dekar, sulu ve kuru tarým arazilerinde on dekarýn altýnda olan tarým arazileri ekonomik bütünlük arz etmez.
b) Ayný kiþiye ait sýnýrdaþ olmayan tarým arazilerinin
aralarýndaki mesafe on km’den az ve örtü altý tarým arazilerinde bir dekar, dikili tarým arazilerinde beþ dekar, sulu ve kuru tarým arazilerinde on dekarýn üzerinde ise bu araziler arasýnda ekonomik bütünlük bulunduðu kabul edilir.
c) Mülkiyeti ayný kiþiye ait, sýnýrdaþ olan tarýmsal arazilerin
ekonomik bütünlük teþkil ettiði kabul edilir.
ç) Ayný kiþiye ait tarýmsal arazilerden birinin veya birkaçýnýn paylý olmasý durumunda kiþinin tarým arazisi içindeki pay miktarý dikkate alýnarak ekonomik bütünlük deðerlendirmesi yapýlýr.
(2) 19/10/2005
tarihli ve 5411 sayýlý Bankacýlýk Kanununa tabi Türkiye’de kurulu mevduat
bankalarý, katýlým bankalarý, kalkýnma ve yatýrým bankalarý, yurtdýþýnda kurulu bu nitelikteki kuruluþlarýn Türkiye’deki þubeleri, finansal holding þirketleri,
21/11/2012 tarihli ve 6361 sayýlý Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Þirketleri Kanununa tabi finansal kiralama, faktoring ve finansman þirketleri ile tarým kredi kooperatiflerinin farklý kiþilerden alacaklarýna mahsuben mülkiyetine geçirdikleri tarýmsal araziler arasýnda ekonomik bütünlük bulunmaz. Bu kuruluþlarýn, ayný kiþilerden elde ettikleri tarýmsal arazilerde bu madde hükmüne göre ekonomik bütünlük deðerlendirmesi yapýlýr.
(3) Ekonomik bütünlük deðerlendirmesi yukarýdaki kriterler doðrultusunda il veya ilçe müdürlükleri tarafýndan yapýlýr. Topoðrafik koþullar ve kullaným güçlüðünden kaynaklanan diðer mücbir nedenlerden dolayý bu kararlara karþý yapýlan itirazlar Bakanlýkça deðerlendirilerek karara baðlanýr.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Tarýmsal Arazilerin Devir Ýþlemleri ve Ehil Mirasçýya Ait Kriterler
Tarýmsal arazilerin devri
MADDE 8 – (1) Tarýmsal arazilerin
her türlü mülkiyeti devir taleplerinde aþaðýdaki iþlemler uygulanýr.
a) Taþýnmaz malikinin ayný ilçe sýnýrlarý içinde tarýmsal nitelikli tek
arazisi olmasý durumunda bu taþýnmazýn devri yapýlabilir.
b) Taþýnmaz malikinin ayný ilçe sýnýrlarý içinde birden fazla tarýmsal arazisinin
bulunmasý durumunda, bu arazilerin tamamýnýn mülkiyeti devir iþlemine konu olmasý halinde, bu taþýnmazlarýn devri yapýlabilir.
c) Ayný kiþiye ait birden fazla tarýmsal arazi olmasý halinde, 7 nci madde hükümlerine göre yapýlan ekonomik bütünlük deðerlendirmesi sonrasýnda tarýmsal arazilerin ekonomik bütünlüðe haiz olmayan kýsýmlarýnýn devrine izin verilebilir.
ç) Ekonomik bütünlük arz eden tarýmsal arazilerde,
yeter gelirli tarýmsal arazi büyüklüklerinin üzerinde olan ve
yeter gelirli arazi büyüklüklerinin altýnda ifraz
gerektirmeyen arazilerin devrine izin verilir.
d) Paylý tarým arazilerinde, payýn tamamýnýn bir veya birden fazla paydaþa devri halinde bu arazilerin devrine izin verilir.
Mirasa konu tarýmsal
arazilerde devir
MADDE 9 – (1) Mirasa konu tarýmsal arazi ve
yeter gelirli tarýmsal arazilerde mülkiyetin devri
esastýr.
(2) Mirasçýlar mirasa konu tarým arazilerinin mülkiyeti devir iþlemlerini mirasýn açýlmasýndan itibaren bir yýl içinde aþaðýda belirtilen þekillerde gerçekleþtirebilir.
a) Asgari tarýmsal arazi büyüklüðü ve yeter gelirli arazi büyüklüðü kriterleri dikkate alýnarak bir veya birden fazla mirasçýya devrini
kararlaþtýrabilir.
b) 22/11/2001
tarihli ve 4721 sayýlý Türk Medenî Kanununun 373 ila
385 inci maddelerine göre noter senedi ile aile mallarý ortaklýðý veya kazanç paylý aile mallarý ortaklýðý kurabilirler.
Noter senedinin bir örneði tapu müdürlüðüne ibraz edilerek, söz konusu ortaklýk tapu kütüðünün beyanlar hanesine iþlenir.
c) Mirasçýlarýn tamamýnýn miras payý oranýnda hissedarý olduklarý 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayýlý Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre limited þirketi
kurabilirler.
ç) Mirasçýlar, mirasa konu
tarým arazilerinin üçüncü kiþilere satýþýný gerçekleþtirebilirler.
(3) Mirasçýlar tarafýndan tarýmsal arazilere iliþkin mülkiyet devirlerinin bir yýl içinde tamamlanmamasý ve yetkili sulh
hukuk mahkemesi nezdinde dava açýlmamasý durumunda, Bakanlýk tarafýndan mirasçýlara Kanun hükümlerinin uygulanmasý için üç aylýk süre verilir.
(4) Bu süre sonunda da devir iþlemlerinin tamamlanmamasý durumunda, Bakanlýk resen veya bildirim üzerine bu yerlerin istemde bulunan ehil mirasçýya, ehil mirasçý olmamasý durumunda en
fazla teklifi veren istekli mirasçýya devri, aksi hâlde üçüncü kiþilere satýlmasý için ilgili sulh hukuk mahkemesi nezdinde dava açabilir.
(5) Mirasçý veya Bakanlýk tarafýndan dava açýlmasý durumunda sulh hukuk hâkimi;
a) Tarýmsal arazi veya yeter gelirli tarýmsal arazi mülkiyetinin; Kiþisel yetenek ve durumlarý göz önünde tutulmak suretiyle 10 uncu madde ile tespit
edilen ehil mirasçýya tarýmsal gelir deðeri üzerinden devrine, birden çok ehil mirasçýnýn bulunmasý hâlinde, öncelikle asgari geçimini bu yeter
gelirli tarýmsal arazilerden saðlayan mirasçýya, bunun bulunmamasý hâlinde bu mirasçýlar arasýndan en yüksek bedeli teklif eden mirasçýya devrine, ehil mirasçý olmamasý hâlinde, mirasçýlar arasýndan en yüksek bedeli teklif eden mirasçýya devrine karar verir. Tarýmsal gelir deðeri, davanýn açýlýþ tarihi dikkate alýnarak hesaplanýr.
b) Birden fazla
ehil mirasçý olmasý ve bu mirasçýlarýn miras dýþý tarýmsal arazilere sahip olmasý durumunda, bu
mirasçýlarýn mevcut arazilerini yeter gelirli büyüklüðe ulaþtýrmak veya bu arazilerin ekonomik olarak iþletilmesine katký saðlamak amacýyla hâkim, tarým arazilerinin yeter gelir büyüklüðünü aramaksýzýn bu mirasçýlara devrine karar verebilir. Hakim, mirasçýlarýn mevcut arazileri ile devri yapýlacak mirasa konu
araziler arasýnda ekonomik bütünlük ve yeter gelir arazi büyüklüðü kriterlerini dikkate alarak karar verir.
c) Mirasa konu
yeter gelirli tarýmsal arazinin kendisine devrini talep eden mirasçý bulunmadýðý takdirde, hâkim satýþýna karar verir. Bu suretle yapýlacak satýþ sonucu elde edilen gelir, mirasçýlara paylarý oranýnda paylaþtýrýlýr.
ç) Yeter gelirli tarýmsal araziler
birden çok yeter geliri saðlayan tarýmsal arazi büyüklüðüne bölünebiliyorsa, sulh hukuk hâkimi bunlardan her birinin mülkiyetinin, yukarýda belirtilen hükümler çerçevesinde mirasçýlara ayrý ayrý devrine karar verebilir.
(6) Mahkeme
kararý kesinleþinceye kadar,
mirasçýlarýn Kanunun öngördüðü þekilde anlaþmaya vardýklarýný yazýlý olarak Mahkemeye sunmalarý durumunda, dava anlaþma hükümlerine göre sulh yolu ile
sonlandýrýlýr.
Ehil mirasçýya ait
kriterler
MADDE 10 – (1) Ehil mirasçýnýn belirlenmesinde aþaðýdaki kýstaslar dikkate alýnarak yapýlan hesaplama sonucunda elli puan ve yukarýsýna sahip olan mirasçý veya mirasçýlar ehil mirasçý olarak kabul edilir. Mirasçýlardan;
a) Geçimini mirasa konu tarým arazilerinden saðlayanlara yirmi
puan,
b) Tarým dýþý geliri bulunmayanlara on puan,
c) Eþi fiilen tarýmsal faaliyette bulunanlara on puan,
ç) Tarýmsal arazileri iþleyebilecek mesleki bilgi ve beceriye sahip olanlara on puan,
d) Mirasa konu
arazilerin bulunduðu ilçe sýnýrlarý içinde altý yýla kadar ikamet edenlere beþ puan, altý yýl ve daha uzun süre ikamet edenlere
on puan,
e) Herhangi bir
sosyal güvencesi olmayanlara on puan,
f) Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) kapsamýnda tarým sigortasý olanlara beþ puan,
g) Bakanlýðýn mevcut kayýt sistemlerine kayýtlýlýk süreleri altý yýla kadar olanlara beþ puan, altý yýl ve daha uzun süre olanlara on puan,
ð) Tarýmsal örgütlere kayýtlýlýk süreleri altý yýla kadar olanlara iki puan, altý yýl ve daha uzun süre olanlara beþ puan,
h) Tarým alet ve donanýmlarýna sahip olanlara beþ puan,
ý) Kadýn olanlara beþ puan verilir.
Mirasa konu tarýmsal
arazilerde deðer artýþý
MADDE 11 – (1) Yeter gelirli tarýmsal arazi mülkiyetinin mirasçýlardan birine
devredilmesinden itibaren yirmi yýl içinde bu arazilerden tamamýnýn veya bir kýsmýnýn tarým dýþý kullaným nedeniyle deðerinde artýþ meydana gelmesi durumunda; devir tarihindeki arazinin parasal deðeri tarým dýþý kullaným izni verilen
tarihe göre yeniden hesaplanýr. Bulunan deðer ile arazinin tarým dýþý kullaným nedeni ile oluþan yeni deðeri arasýndaki fark, diðer mirasçýlara paylarý oranýnda arazinin mülkiyetini devralan mirasçý tarafýndan ödenir
(2) Tarým arazilerinin Kanun hükümlerine göre mahkeme kararý ile mirasçýlardan birine tarýmsal gelir deðeri üzerinden devri halinde, devir iþleminden itibaren
yirmi yýllýk süre içinde tarým dýþý amaçla kullaným izni sonucu oluþacak deðer artýþýndan diðer mirasçýlarýn hak sahibi olacaðý konusunda tapu kütüðünün beyanlar hanesine þerh konulur.
(3) Þerh konulan tarým arazilerinin yirmi yýllýk þerh süresi dolmadan tarýmsal amaçlý kullanýlmak üzere satýþa konu edilmesi durumunda, diðer mirasçýlarýn muvafakati alýndýðý takdirde þerh kaldýrýlarak; muvafakati alýnmadýðý takdirde þerhli olarak satýþ yapýlabilir. Taþýnmazý þerhli olarak satýn alan üçüncü kiþiler, ayný süre içinde tarým dýþý kullaným nedeniyle oluþacak deðer artýþlarýndan diðer mirasçýlara karþý sorumludur.
(4) Bu madde
kapsamýndaki tarýmsal arazilere þerh süresi içinde tarým dýþý kullaným izni verilmesi
durumunda, verilen izin on beþ gün içinde Bakanlýk tarafýndan diðer mirasçýlara bildirilir.
Mirasçýlarýn, bildirimin yapýldýðý tarihten itibaren altmýþ günlük süre içinde deðer artýþýna istinaden talepte bulunmasý zorunludur.
Birinci fýkraya göre hesaplanan fark
mirasçýlara ödenmedikçe tarýmsal arazi üzerindeki þerh kaldýrýlmaz.
(5) Tarým dýþý amaçla kullaným nedeniyle oluþan deðer artýþý sonrasýnda mirasçýlar arasýnda anlaþma saðlanmasý halinde, mirasçýlarýn onayý ile tapunun
beyanlar hanesindeki þerh kaldýrýlýr. Mirasçýlar arasýnda anlaþma saðlanamamasý durumunda, diðer mirasçýlara ödenecek deðer artýþ farký TÜÝK tarafýndan belirlenen Üretici Fiyatlarý Endeksi kullanýlarak Sulh Hukuk
Hakimi tarafýndan belirlenir.
(6) Sulh Hukuk
Hakimi tarafýndan mirasa konu tarým arazilerinin açýk artýrma yolu ile satýlmasýna karar verilmesi veya mirasçýlarýn 9 uncu maddenin ikinci fýkrasý hükümleri uyarýnca anlaþmasý durumunda, söz konusu arazilerde
tarým dýþý kullaným nedeniyle oluþabilecek deðer artýþý konusunda yirmi
yýllýk þerh konulmaz.
(7) Yirmi yýllýk þerh süresi tamamlandýktan sonra þerh kaldýrýlmýþ sayýlýr.
Diðer mirasçýlarýn paylarýnýn ödenmesi
MADDE 12 – (1) Sulh hukuk hâkimi, mülkiyetin devrini uygun bulduðu mirasçýya, diðer mirasçýlarýn miras paylarýnýn bedelini mahkeme veznesine depo etmek üzere altý aya kadar süre verir. Mirasçý tarafýndan talep edilmesi hâlinde altý aya kadar ek süre verilebilir. Belirlenen süreler içinde bedelin depo edilmemesi ve devir hususunda
istekli baþka mirasçý bulunmamasý durumunda sulh hukuk hâkimi, tarýmsal arazinin veya yeter gelirli tarýmsal arazinin açýk artýrmayla satýlmasýna karar verir.
(2) Kendisine
yeter gelirli tarýmsal arazi mülkiyeti devredilen
mirasçýlardan, diðer mirasçýlarýn paylarýnýn karþýlýðýný öz kaynaklarý ile ödeyemeyecek durumda olanlarýn bu ödemeleri gerçekleþtirmek için bankalardan
kullanacaklarý kredilere Bakanlýðýn ilgili yýl bütçesine bu amaçla konulacak ödenekten karþýlanmak üzere faiz desteði verilebilir. Verilecek kredi miktarý diðer mirasçýlarýn paylarý karþýlýðý tutarýn toplamýndan fazla olamaz. Bu fýkra uyarýnca verilecek kredilere ve yapýlacak faiz desteðine iliþkin usul ve esaslar Hazine Müsteþarlýðýnýn baðlý olduðu Bakanýn ve Bakanlýðýn müþterek teklifi üzerine Bakanlar
Kurulu tarafýndan belirlenir.
(3) Mirasçýlar arasýnda anlaþma saðlanmasý durumunda, diðer mirasçýlarýn paylarýnýn karþýlýðýný öz kaynaklarý ile ödeyemeyecek durumda olanlar hakkýnda da ikinci fýkra hükümleri uygulanýr.
Tarýmsal faaliyetin sonlandýrýlmasý
MADDE 13 – (1) Tarýmsal arazi
malikleri sahibi olduklarý arazilerinin tamamýný elden çýkarmak suretiyle tarýmsal faaliyetine
son verebilir. Arazi maliki, bu durumda arazilerinin tamamýný ayný anda olmak þartý ile yeter gelirli büyüklüðe ulaþtýrmak amacýyla talepte bulunan birden fazla arazi malikine
satabilir. Arazilerin tamamýnýn alýmý için istekli olmamasý durumunda, malik
bu durumu Bakanlýk il veya ilçe müdürlüðüne yazýlý olarak bildirir. Bakanlýk, bu malike ait
arazilerin en az % 50 sinden az olmamak þartý ile, mevcut arazilerini yeter gelirli büyüklüðe ulaþtýrmak amacýyla talepte bulunan maliklere satýþýna izin verebilir. Satýþý yapýlmayan diðer tarýmsal araziler ile
ilgili olarak Kanunun 8/K maddesi hükümleri uygulanýr.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Düzenleme yetkisi
MADDE 14 – (1) Bakanlýk, bu Yönetmeliðin uygulamasý ile ilgili olarak
her türlü alt düzenlemeyi yapmaya
yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakaný yürütür.
|