Millî
Savunma Bakanlığından:
ASTSUBAY
SİCİL YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 28/12/1998 tarihli ve
23567 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Astsubay Sicil Yönetmeliğinin 3
üncü maddesinin birinci fıkrasının (h), (ı), (i), (j), (n), (ö), (s), (t)
bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkranın sonuna aşağıdaki
bentler eklenmiştir.
“h. Sicil alma eğilimi: Asgarî beş yıllık sicil notu
bulunan personel için tespit edilen ve personelin sicil notu ortalamasının
hesaplanmasında esas alınan yıllara ait sicil üstü değerlendirme notlarının
standart sapmasının üç katının sicil alma eğilimine esas not ortalamasına
ilave edilmesi ve çıkartılması suretiyle tespit edilen rakamlar dahil olmak üzere bulunan not aralığını,”
“ı. Geri bildirim: Astsubayların durumlarını
öğrenmeleri, eksikliklerini gidermeleri ve iyi olan yönlerini geliştirmeleri
maksadıyla; merkezden, şahıs ile yetiştirme ve eğitim sistemine yapılan
düzeltici ve düzenleyici önlemleri,”
“i. Ayırt Edici Nitelik: Personelin kendi kategorisi
içerisinde değerlendirilmesinde kullanılmak üzere tespit edilen ve sicil
belgelerinde yer alan ana kriteri,”
“j. Kıstas (Alt nitelik): Sicil belgelerinde yer alan
ayırt edici niteliklerin ölçülmesine imkân veren tutum ve davranış
biçimlerini,”
“n. Yeterlik: Ahlaki, askeri, mesleki, fiziki, zihni
kifayet ve üst rütbeye liyakati,”
“ö. Sicil notu: Sicil belgelerinden alınabilecek
notların ortalaması ile Fiziki Yeterlilik Değerlendirme Testinden elde
edilen notun bu Yönetmelikte belirlenecek esaslar dâhilinde Kuvvet
Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca
toplanmasıyla tespit edilen notu,”
“s. Sicil tam notu: Yüz puanlık sicil tam notunu,”
“t. Sicil belgesi: Astsubayların rütbe terfii, rütbe
kademeliliği ve kademe ilerlemesi yapma yeterliğini belirten belgeyi,”
“z. Sicil üstü değerlendirme notu: Astsubay sicil
belgesindeki “Genel Değerlendirme ve Ayırt Edici Nitelikler” bölümüne
yapılan işaretlemelerin nota tahvil edilmesi ile bulunan notu,”
“aa. Sicil alma eğilimine esas
not ortalaması: Personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında dikkate
alınan yıllara ait sicil üstü değerlendirme notlarının, bu maddenin birinci
fıkrasının (p) bendindeki yönteme göre hesaplanan not ortalamasını,”
“bb. Fiziki yeterlilik
değerlendirme testi (FYDT) notu: Yönergede belirtilen esaslar çerçevesinde
yapılan fiziki yeterlilik değerlendirme testinden elde edilen notu,”
“cc. Genel değerlendirme
kategorisi: Astsubay sicil belgesindeki “Genel Değerlendirme (Kategori)”
kısmında yer alan ÜSTÜN BAŞARILI, BAŞARILI, YETERLİ VE YETERSİZ şeklinde
belirlenen dört kategoriyi,”
“çç. Genel değerlendirme notu:
Astsubay sicil belgesindeki “Genel Değerlendirme (Kategori)” kısmında yer
alan ÜSTÜN BAŞARILI, BAŞARILI, YETERLİ VE YETERSİZ şeklinde belirlenen dört
kategorinin işaretlenmesi; ÜSTÜN BAŞARILI işaretlenmesi durumunda 93,
BAŞARILI işaretlenmesi durumunda 85, YETERLİ işaretlenmesi durumunda 71 ve
YETERSİZ işaretlenmesi durumunda 59,99 olarak alınan notu,”
“dd. Ayırt edici nitelik notu:
Astsubay sicil belgesindeki “Ayırt Edici Nitelikler” kısmında yer alan
niteliklere yapılan işaretleme ve notlandırma neticesinde elde edilen
toplam notu,”
“ee. Sicil üstü değerlendirme
tam notu: Sicil belgelerinde yazılı nitelikler için bu Yönetmelikte
gösterilen en yüksek notların toplamını,”
“ff. Gerekçe: Astsubay sicil
belgesindeki Genel Değerlendirme (Kategori) kısmında sicil üstleri
tarafından ÜSTÜN BAŞARILI ve kategorisindeki emsallerinin üzerinde
değerlendirilen veya YETERSİZ ve kategorisindeki emsallerinin altında
değerlendirilen nitelikler için sicil belgesinin ilgili bölümde belirlenen
alana yazılması zorunlu olan ifadeyi,”
“gg. Ortak nitelikler:
Astsubay sicil belgesindeki ayırt edici nitelikler bölümünde yer alan ve
her görev alanı için aynı olan on niteliği,”
“ğğ. Görev alanı nitelikleri:
Astsubay sicil belgesindeki ayırt edici nitelikler bölümünde yer alan ve
dört çeşit olan her görev alanı için farklılaşan beş niteliği,”
MADDE 2 – Aynı
Yönetmeliğin 5 inci maddesinin beşinci fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve
altıncı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sicillerde görülen eksiklikler veya bu Yönetmeliğe
uygun olarak düzenlenmemiş siciller, sicil üstleri tarafından gerektiğinde
imza, işaret, gerekçe ve kanaat hariç olmak üzere, geri çevrilmeyerek
düzeltilir ve ilgili sicil üstüne bilgi verilir.”
MADDE 3 – Aynı
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Bir sicil üstü, asil veya her ne suretle olursa olsun
vekil olarak, o görev yerinde sicili düzenlenecek kimse ile beraber o sicil
dönemi içersinde fiilen en az üç ay görev yapmadıkça sicil düzenleyemez.
Muharebe hâlinde sicil verilebilmesi hususu Genelkurmay Başkanlığınca
belirlenir.”
“Hakkında sicil düzenlenecek kişinin sicil süresi içinde
ayrıldığı kurs, izin, üç aydan az süreli geçici görev, istirahat, hastane
ve hava değişimi gibi yasal mazeret sürelerinin toplam olarak bir ayı,
fiilî görevden sayılır.”
MADDE 4 – Aynı
Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 18 – Sicil
belgelerindeki niteliklerin değerlendirilmesinde herhangi bir makam ve
amir, sicil üstlerine müdahale edemez, telkinde bulunamaz. Sicil üstünün yazdığı gerekçeler, birinci ve ikinci sicil
üstleri için bir üst sicil üstü veya yetkili birimler, üçüncü sicil üstleri
için yetkili birimler tarafından bu Yönetmeliğe uygun olarak hazırlanacak
sicil düzenleme kılavuzuna göre kontrol edilir, gerektiğinde
düzeltilmesinin sağlanması ve disiplin cezaları, diğer idari yaptırımlar
ile her türlü adli ve idari işlemler, nitelik ve niceliklerine uygun
olarak; personel hakkında yapılacak değerlendirmede göz önünde
bulundurulması telkinden sayılmaz.”
MADDE 5 – Aynı
Yönetmeliğin 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Madde 20 – Astsubay
sicil belgesi altı bölümden oluşmaktadır.
a. Temel
nitelikler bölümü:
Bu bölüm, her astsubayda mutlaka olması gerektiği
değerlendirilen nitelikleri ihtiva etmekte olup, nota tahvil edilmez. Bu
niteliklerde zafiyet görülmesi hâlinde, yapılacak inceleme ve takibi
müteakip personelin, Türk Silahlı Kuvvetlerinden disiplinsizlik veya ahlâkî
durum nedeniyle ayrılması sağlanır.
b. Sicil
Üstlerinin Değerlendirilmesi Bölümü:
(1) Genel Değerlendirme (Kategori):
Bu bölümde, her astsubayın bulunduğu görev yerindeki
performansını değerlendirecek kategorileri yer almaktadır. Bu kategoriler
nota tahvil edilmek suretiyle, astsubayın kendi emsalleri içinde ayırt
edilmesine imkân sağlar. Bu kategoriler; ÜSTÜN BAŞARILI, BAŞARILI, YETERLİ
ve YETERSİZ şeklindedir.
(2) Ayırt Edici Nitelikler Bölümü:
Bu kısımda; personelin görev yerindeki performansını
değerlendirecek ayırt edici nitelikler yer almaktadır.
c.
Personelin Başarılı Olabileceği Görevler:
Bu kısım, astsubayın gelecekte başarılı olması muhtemel
görev alanlarının iki öncelikle işaretlendiği bölümdür. Astsubaylar için;
Kıta görevleri, Karargâh ve Kurum görevleri, Eğitim/Öğretim görevleri,
Teknik görevler şeklindedir.
d. Müstakil
Görev Yapma Kabiliyeti:
Bu kısımda, astsubayların müstakil görev yapma
yeterliliğinin işaretlendiği durumlar yer almaktadır. Bunlar sırasıyla;
“Yapar” ve “Yapamaz(*)” şeklindedir.
e. Sicil
Üstü Olabilme Durumu:
Bu kısım, astsubayın sicil üstü olabilmesi durumuna
uygunluk durumunun işaretlendiği bölümdür. Bölümde işaretlenebilecek
durumlar; “Sicil üstü olabilir.” “Sicil üstü olamaz. (*)” şeklindedir.
f. Yurt Dışı
Görev Yapabilme Durumu:
Bu kısımda, astsubayların “Yurtdışı görev yapabilme
kabiliyeti” durumu yer almaktadır. Bunlar sırasıyla; “Vardır” ve “Yoktur”
şeklindedir.”
MADDE 6 – Aynı
Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 21 – Sicil
belgeleri aşağıdaki esaslara göre düzenlenir:
a. Birinci
sicil üstleri; sicil doldurma zamanında emri altında bulunan bütün
astsubayların sicillerini doldurur. Bir astsubay hakkında sicil
düzenlenebilmesi için; o astsubayın, o sicil süresi içinde, sicil verecek
amir ile birlikte en az üç ay fiilen görev yapması şarttır.
b. Sicil
belgesinde bir astsubayın değerlendirilmesini sağlayacak nitelikler ve bu
niteliklerin astsubayda bulunma derecesini ölçmeye imkân veren kıstaslar
bulunmaktadır. Sicil üstlerinin astlarında değerlendirecekleri nitelikleri
tanımlamak, bu suretle terim birliği ve sicil verilen personelin aynı
şartlarda değerlendirilmesini sağlamak maksadıyla, sicil belgesinde yer
alan niteliklerin tanım ve standartları Genelkurmay Başkanlığınca
hazırlanacak “Türk Silâhlı Kuvvetleri Sicil Belgesi Düzenleme Kılavuzu”nda
belirtilir. Sicil üstleri astsubaylar için not takdiri yapmaz, niteliklerin
astsubayda bulunma derecesini, niteliğe ait kıstaslardan birisini
işaretlemek suretiyle belirler. Sicil belgesindeki personele ait
bilgilerin, tam ve doğru olarak doldurulması sorumluluğu, birinci sicil
üstüne aittir.
c. Birinci
sicil üstü, astsubay sicil belgesinde yer alan “Personelin Başarılı
Olabileceği Görevler”i, sicil alan personelin
performansını ve potansiyelini dikkate alarak işaretler.
d. Sicil
belgesindeki ayırt edici nitelikler bunları açıklayan kıstaslar yardımıyla
değerlendirilir.
Sicil üstleri, sicil belgesi ve Türk Silâhlı Kuvvetleri
sicil belgesi düzenleme kılavuzunda yer almayan hususlarla ilgili varsa
ilâve kanaatlerini yazabilirler. Bu kanaatler, ihtiyaç duyulması halinde,
sonraki sicil üstleri ve/veya ilgili birimler tarafından, personel hakkında
yapılacak değerlendirmeler ile atama, seçim, görevlendirme vb. konularında
personel hakkında verilecek kararlarda kullanılabilir.
Astsubay sicil belgesinde
birinci sicil üstleri tarafından ÜSTÜN BAŞARILI ve KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN
ÜSTÜNDE ile YETERSİZ ve KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ALTINDA olarak
değerlendirilen Ortak Nitelikler için tek, Görev Alanı Niteliklerinin her
biri için ayrı olacak ve öncelikle NE ZAMAN, NEREDE ve NEDEN sorularına
cevap verecek şekilde en az 20 kelimeden (150 karakter) oluşan gerekçe
yazılması zorunludur. Gerekçelerin şekil ve anlamlılık
uygunluğu sıralı sicil üstleri ve Kuvvet Personel Başkanlıklarının uygun
göreceği birimler tarafından incelenir.
Birinci sicil üstü elektronik ortamda sicil verme
işleminin tamamlanmasını müteakip ikinci sicil üstüne bilgi verir. Matbu
sicil belgesi doldurulması durumunda ilgili bölümleri doldurur, imza eder
ve ikinci sicil üstüne gönderir.
e. İkinci
sicil üstleri, birinci sicil üstleri tarafından doldurulan, maiyetindeki
personele ait sicil belgelerini inceler. Birinci sicil üstünün
işaretlemelerinin tamamına katılıyorsa, nitelikleri işaretlemez, “2 nci Sicil Üstü Değerlendirmesi” bölümündeki “Birinci
Sicil Üstüne Katılıyorum” bölümünü işaretler ve “Sicil Üstlerine Ait
Bilgiler” bölümünü doldurur, sicil belgesi matbu ise imza eder. İkinci
sicil üstleri, birinci sicil üstlerinin işaretlediği niteliklerden herhangi
birisine, bir kısmına veya tamamına katılmadığı takdirde; aynı bölümdeki
“Birinci Sicil Üstüne Katılmıyorum” bölümünü işaretler ve değerlendirmesini
yapar, “Sicil Üstlerine Ait Bilgiler” bölümünü doldurur, sicil belgesi
matbu ise imza eder. Aşağıda belirtilen durumlarda ikinci sicil üstü
mutlaka niteliklerin tamamını işaretlemek zorundadır:
1) Birinci sicil üstü, sicil düzenlemek için yeterli
süre o personel ile çalışmamışsa,
2) 2 Mayıs tarihindeki birinci sicil üstü, sicil
düzenlemek için yeterli süre o personel ile çalışmamış ise,
3) Görevden ayrılma ve kanaat değişikliği nedeniyle
sicil belgelerinin tanziminde.
Bu Yönetmeliğin 16 ncı
maddesinde belirtilen birinci sicil üstünün sicil düzenleyemeyeceği
hallerde de ikinci sicil üstü, birinci sicil üstü olarak niteliklerin
tamamını işaretler.
İkinci sicil üstü elektronik ortamda sicil verme
işleminin tamamlanmasını müteakip üçüncü sicil üstüne bilgi verir. Matbu
sicil belgesi doldurulması durumunda ilgili bölümleri doldurur, imza eder
ve üçüncü sicil üstüne gönderir.
Sicil üstleri elektronik ortamda sicil verme işlemini
tamamladıklarını sıralı üstlerince silsile yolu ile bildirir. Birinci sicil
üstleri sicil verme işlemini elektronik ortamda gerçekleştiremiyorsa Türk
Silâhlı Kuvvetleri sicil belgesi düzenleme kılavuzunda belirtilen matbu
sicil formunu doldurarak imza eder ve ikinci sicil üstlerine gönderir.
İkinci sicil üstleri de aynı form üzerinde kendisine ait bölümleri
işaretleyerek değerlendirmesini yapar ve sicil formunu üçüncü sicil üstlerine
gönderir. Sicil üstlerince, doldurulan matbu formların fotokopisi,
elektronik ortamda doldurulan formların çıktısı alınmaz.
f. İkinci
sicil üstü olan Kuvvet Komutanları, Jandarma Genel Komutanı, Sahil Güvenlik
Komutanı, orgeneral ve oramiraller; yeterince tanımadıklarını
değerlendirdikleri personel için sicil tanzim etmeyebilirler. Bu durumu
belirten bir yazı, sicil belgesine eklenir. Bu şekilde, hakkında ikinci
sicil üstünce sicil tanzim edilmeyen personelin sicil belgesi, birinci
sicil üstünün değerlendirme ve kanaatlerine göre işlem görür.
g. Birinci
veya ikinci sicil üstlerinin herhangi bir nedenle nota tahvil edilecek
değerlendirme yapamaması durumu ile birinci ve ikinci sicil üstü tarafından
işaretlenen genel değerlendirme kategorisi arasında birden fazla seviye
farkı olması durumlarında düzenlenecek sicil belgeleri hariç olmak üzere
üçüncü sicil üstlerinin, sicil belgelerini tanzim etmesi kendi isteğine
bağlıdır. Ancak, birinci veya ikinci sicil üstlerinden herhangi birisinin
değerlendirme yapamaması veya birden fazla seviye farkı bulunması halinde,
orgeneral veya oramiral rütbesindeki üçüncü sicil üstleri hariç olmak
üzere, üçüncü sicil üstleri mutlaka değerlendirme yaparlar.
Üçüncü sicil üstleri, yukarıda belirtilen durumların
dışındaki personelin tamamına veya bir kısmına ait sicillerde niteliklere
ait kıstasların işaretlenmesi ve kanaat yazma yetkisi hariç olmak üzere
diğer yetkilerini, lüzum gördükleri takdirde her sicil döneminde yazılı
emirle ikinci sicil üstlerine devredebilirler. Yetki devrinde bulunan
üçüncü sicil üstleri, istediği personel hakkında sicil tanzim edebilirler.
Üçüncü sicil üstleri elektronik ortamda sicil verme
işleminin tamamlanmasını müteakip yetki devri belgelerini birinci ve ikinci
sicil üstleri tarafından düzenlenen belgelerle birlikte durumu Kuvvet
Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
Personel Başkanlıklarına bildirilmek üzere en az tugay ve eşidi birlik ve kurumlara bildirirler.
h. Sicil
üstleri, ihtiyaç duydukları taktirde sicil belgesinde ve Türk Silâhlı
Kuvvetleri Sicil Belgesi Düzenleme Kılavuzunda yer alan nitelikler dışında
varsa ilâve olumlu ve olumsuz kanaatlerini “Gerekçe ve kanaat” bölümünde
belirtirler.
ı. Kuvvet
Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
Personel Başkanlıklarında yapılan incelemede, sicil üstlerinin sicil üstü
değerlendirme notlarının arasında 20 veya daha fazla not farkı bulunması
hâlinde, personelin durumu Sicil Değerlendirme ve Denetleme Kurulunda
görüşülür ve bu Yönetmeliğin 32 nci ve 33 üncü
maddesi esaslarına göre işlem yapılır.
j. Sicil ile
ilgili belgeler; sicil üstlerince yukarıda belirtilen işlemlerin
yapılmasını müteakip, en az müstakil tugay ve eşidi
birlik ve kurumlar tarafından toplanarak, ilgili Kuvvet Komutanlıkları,
Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel
Başkanlığına gönderilir. Elektronik ve/veya matbu olarak doldurulan sicil
formlarının tanzimi, teslimi ve muhafazasına ilişkin uygulama esasları
Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı tarafından düzenlenir.
k. Sicil
belgesinin düzenleme esasları, niteliklerin açıklamaları ve standartları
“Türk Silâhlı Kuvvetleri Sicil Belgesi Düzenleme Kılavuzu”nda gösterilir.
Bu esaslar, sınıf okulları müfredat programlarına dahil
edilerek personelin bu konuda eğitilmesi sağlanır. Ayrıca, sicil
belgelerinin doğru olarak doldurulması, kıt’a komutanları ile karargâh ve
kurum amirlerinin temel sorumluluklarından biridir. Bu maksatla, bu
yerlerde konferans türü tanıtıcı ve öğretici eğitimler icra edilir.
l. Sicil
üstünün veya sicil alan personelin görevinden ayrılması hâlinde sicil
belgelerine aşağıdaki işlem yapılır.
1) 30 Ağustos-2 Mayıs tarihleri arasında görevden
ayrılma durumunda yapılacak işlem:
(a) Birinci sicil üstü:
Sicil alan personelle üç aylık çalışma süresini
tamamlayan birinci sicil üstü, elektronik sicil formunda veya matbu sicil
belgesinde kendisine ait bölümü işaretler, varsa ilâve kanaatlerini yazar
ve matbu sicil belgesinde yeni birinci sicil üstüne teslim etmek üzere imza
bloğunu doldurur. Elektronik sicil verilmesi durumunda çıktı alınıp imza
bloğunun doldurulması işlemi yapılmaz, durum yeni birinci sicil üstüne
bildirilir.
Yeni birinci sicil üstü, 2 Mayıs tarihinde sicil alan
personel ile üç aylık çalışma süresini tamamladı ise, aynı sicil belgesinde
veya elektronik sicil formunda kendisine ait bölümü işaretler, varsa ilave
kanaatlerini yazar ve matbu sicil belgesinde ikinci sicil üstüne teslim
etmek üzere imza bloğunu doldurur. Matbu sicil belgesini bu Yönetmeliğin 21
inci maddesi esaslarına göre ikinci sicil üstüne gönderir, elektronik sicil
belgesi tanziminde ise ikinci sicil üstüne bilgi verilir. Personelin tüm
yeni birinci sicil üstleri aynı işlemleri yaparlar. Birinci sicil üstlerinin
hiç birisinin sicil düzenleyememesi durumunda, bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesi gereğince ikinci sicil üstü, birinci sicil
üstü olarak niteliklerin tamamını işaretler.
(b) İkinci sicil üstü:
Sicil alan personelle üç aylık çalışma süresini
tamamlayan ikinci sicil üstü, elektronik sicil formunda veya matbu sicil
belgesinde kendisine ait bölümü işaretler, varsa ilâve kanaatlerini yazar
ve matbu sicil belgesinde yeni ikinci sicil üstüne teslim etmek üzere imza
bloğunu doldurur. Elektronik sicil verilmesi durumunda çıktı alınıp imza
bloğunun doldurulması işlemi yapılmaz, durum yeni ikinci sicil üstüne
bildirilir.
Yeni ikinci sicil üstü, 2
Mayıs tarihinde birinci sicil üstü tarafından gönderilen sicil belgesinin
ikinci sicil üstüne ait soldaki sütununa, bir önceki ikinci sicil üstü
tarafından verilen ayrılış sicil belgesindeki işaretleri ve varsa ilâve
kanaatleri ve kimlik bilgilerini aktarır ve matbu sicil formu için imza
bloğunu “Aslı Gibidir” yazarak imzalar. Elektronik
sicil formunun tanziminde ise bu işlem yapılmaz, sadece sicil alan
personelle üç aylık çalışma süresini tamamlayan ikinci sicil üstü kendisine
ait bölümü işaretler, varsa ilâve kanaatlerini yazar ve durumu üçüncü sicil
üstüne bildirir. Matbu sicil belgesini, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi
esaslarına göre üçüncü sicil üstüne gönderir, elektronik sicil belgesi
tanziminde ise üçüncü sicil üstüne bilgi verilir. Personelin tüm yeni
ikinci sicil üstleri aynı işlemleri yaparlar. İkinci sicil üstlerinin hiç
birisinin sicil düzenleyememesi durumunda, bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesi gereğince üçüncü sicil üstü, ikinci sicil
üstü olarak değerlendirme yapar.
2) Üç aylık çalışma süresini tamamlayamaması nedeniyle
sicil düzenleyemeyen sicil üstleri sicil tanzim edemezler ancak personel
ile görev yaptıkları tarihler ile kendi bilgi ve kanaatlerini yeni sicil
üstlerine bildirirler. Ancak, vekalet eden sicil
üstü; 30 Ağustos-2 Mayıs tarihleri arasında parçalar halinde vekalet ettiği
sürelerin toplamı üç ayı geçerse, üç ayı doldurduğu son vekaletinde sicil
düzenler. Kanaat değişikliği sicilleri hariç, herhangi bir sicil üstü aynı
sicil yılı içerisinde bir personele iki kez sicil tanzim edemez.
3) 2 Mayıs-30 Ağustos tarihleri arasında görevinden
ayrılanlar için sicil düzenlenmez. Ancak sicil üstü kanaatinde bir
değişiklik varsa bu Yönetmelik esaslarına göre bir sicil belgesi düzenler
ve sicil belgesine, kanaatlerindeki değişikliğe neden olan hususları
gerekçeleri ile beraber yazarak, matbu sicil belgesini bir üst sicil üstüne
gönderir, elektronik sicil tanzim edildiyse bir üst sicil üstüne bilgi
verir. Bir üst sicil üstü de, bu Yönetmelik esaslarına göre kendi hanesini
doldurur ve üçüncü sicil üstüne gönderir veya bilgi verir.
Üçüncü sicil üstü, birinci veya ikinci sicil üstleri
tarafından tanzim edilen kanaat değişikliği sicil belgesindeki kendi
hanesine mutlaka nitelikleri işaretler ve kanaatlerini yazar. Bu şekilde
tanzim edilen sicil belgeleri, en az tugay ve eşidi
birlik ve kurumlar tarafından toplanarak, Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma
Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlıklarına
gönderilir, elektronik siciller için de bilgi verilir.
4) Haklarında ayrılış sicil belgesi tanzim edilen
astsubayların o yılki sicil üstü değerlendirme notu, birinci sicil
üstlerinden aldıkları notların ortalaması ile ikinci sicil üstlerinden
aldıkları notların ortalamasının alınmasını müteakip çıkan notların
ortalamasından elde edilen nottur. Üçüncü sicil üstünün ayrılış sicil
belgesi tanzim etmesi durumunda aynı işleme üçüncü sicil üstlerinden alınan
notların ortalaması da dâhil edilir. Haklarında kanaat değişikliği sicil
belgesi tanzim edilen astsubayların o yılki sicil notu, görevden ayrılma
sicili tanzim edilmemişse, kanaat değişikliği sicil belgesindeki nottur. Bu
durumdaki personel hakkında daha önce, 2 Mayıs tarihi itibarıyla verilen
sicil notları dikkate alınmaz.
5) Matbu sicil belgelerinde, bir sicil döneminde ikiden
fazla sicil üstü ile çalışma durumunda birden fazla sicil belgesi
kullanılır.
6) Görevden ayrılma, kanaat değişikliği, sicil belgelerinin
düzenlenmesine ilişkin tarih aralıkları ile bu Yönetmelikte belirtilmeyen
diğer uygulama esasları ilgili Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlıkları tarafından
düzenlenir.
m. Sicil belgeleri
elektronik ortamda hazırlanır, mümkün olmaması durumunda matbu sicil
belgesi doldurulur. Elektronik veya matbu olarak doldurulan sicil
belgelerine bu Yönetmelikte belirtilen esaslara göre işlem yapılır. Ancak, Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve
Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlıklarınca matbu sicil
belgelerinin, elektronik ortamda sicil verebilecek ilk âmir tarafından
elektronik ortama aktarılmasına, bu durumda matbu sicil belgesinin Kuvvet
Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
Personel Başkanlıklarına gönderilmesi ve gerekli eşleştirmeyi müteakip
sicil belgelerinin imha edilmesine yönelik düzenleme yapılabilir.”
MADDE 7 – Aynı
Yönetmeliğin 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Madde 22 – Sicil
süresi içerisinde sicil üstlerinin veya sicil alan personelin görevlerinden
ayrılmaları nedeniyle, birden fazla birinci veya ikinci sicil üstü ile
görev yapılması halinde sicil belgesinin düzenlenmesi, bu Yönetmeliğin 21
inci maddesine göre yapılır.”
MADDE 8 – Aynı
Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Bu tarihlere göre düzenlenen siciller, o yılın 30
Ağustos tarihinde düzenlenmiş kabul edilir. Bu Yönetmeliğin 21 inci
maddesine göre sicil üstünün kanaatinin değişmesi veya disiplinsizlik ve
ahlâkî durumları nedeniyle düzenlenecek siciller hariç olmak üzere, sicil
düzenleme tarihi ile o yılın 30 Ağustos tarihi arasındaki sürede, o yıl
için ayrıca sicil belgesi düzenlenmez. Sicil belgelerinin
yukarıda belirtilen tarihlerde düzenlenememesi halinde; birinci veya ikinci
sicil üstleri nitelikleri değerlendirmeden, sicil belgesinin “Sicil Süresi
İçerisinde Değerlendirilen Personelin Sicil Üstleri” bölümündeki
“açıklamalar” sütununda gerekli açıklamaları yapar, “Değerlendirmenin
Nedeni” alanında “Süresiz Sicil Belgesi” hanesini işaretler, tarih ve imza
bloklarını doldurur ve bu Yönetmeliğin 21 inci maddesinin birinci
fıkrasının (j) bendinde belirtilen personel başkanlıklarına gönderirler. Elektronik
sicil verme işleminde kanaat edinemeyen amirler sicil formunda herhangi bir
işaretleme yapmaz, tarih ve kimlik bilgilerini ilgili hanelere işleyerek durumu
amirine veya sonraki sicil üstüne bildirir.”
MADDE 9 – Aynı
Yönetmeliğin 24 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 24 – Matbu
sicil belgeleri sicil üstlerince kapalı, mühürlü, “ÖZEL” gizlilik dereceli
ve içinde sicil belgesi bulunduğunu belirtir bir kayıt taşıyan zarfa
konulduktan sonra, ikinci bir zarfa konularak ilgili sicil üstüne gönderilir.
Elektronik ortamda sicil verilmesi durumunda, sicil belgesi sureti
gönderilmez. Bu zarfın içersine, sicil belgesi ile ve sicille ilgili
belgelerden başka bir şey konulmaz. Matbu olarak doldurulan belgeler, optik
okuyucularla değerlendirileceğinden katlanmadan ve hasar verilmeden,
gerekli şekilde ambalajlanarak ilgili sicil üstüne gönderilir. Elektronik
sicil belgesine eklenmesi gereken belgeler, taranarak elektronik sicil
belgesine ek yapılabilir.”
MADDE 10 – Aynı
Yönetmeliğin 25 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 25 – Sicil
belgeleri “ÖZEL” gizlilik dereceli olup, yetkili olmayanlara gösterilemez
ve herhangi bir kısmı yok edilemez. Sicil belgelerinin mühürlü ve özel
gizlilik dereceli zarfları, yetki verilecek görevlilerden başkası
tarafından açılamaz. Sicil belgelerini yetkili olmadığı halde açanlar veya
belgede yazılı olan muhteviyatı yetkili olmayanlara açıklayanlar hakkında,
yasal işlem yapılır. Yukarıdaki hususlar elektronik sicil belgeleri için de
uygulanır.”
MADDE 11 – Aynı
Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin birinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sicil üstleri astsubay sicil belgesindeki “Sicil
üstlerinin değerlendirmesi” bölümünde yanında (*) işareti olan kıstasları
işaretlemeleri halinde, 24 üncü maddede belirtilen esaslar çerçevesinde
sicil belgelerine o sicil süresi içerisinde düzenlenmiş belge eklemek
zorundadırlar.”
MADDE 12 – Aynı
Yönetmeliğin 27 nci maddesinin birinci fıkrasının
(b), (c), (d), (e), (h), (k), (l) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“b. Matbu olarak doldurulan sicil formunun bilgisayarda
optik okuyucuda okutulacak kısmı, optik okuyucuda okutulur; sicil
belgelerindeki optik okuyucu tarafından okunamayan bilgiler, operatörler
yardımıyla manuel olarak bilgisayara yüklenir.”
“c. Sicil üstlerinin yaptığı işaretlemeler, bilgisayar
yardımıyla nota tahvil edilir ve böylece sicil üstlerinin vermiş olduğu
notlar bulunur ve hesap edilir. Kıstasların nota tahvilinde Astsubay Sicil
Formu genel değerlendirme notu; ÜSTÜN BAŞARILI için 90.00-100 puan,
BAŞARILI için 75.00-89.99 puan, YETERLİ için 60.00-74.99 puan ve YETERSİZ
için 0-59.99 puan aralığını ifade eder. Genel
değerlendirme notu ÜSTÜN BAŞARILI işaretlenmesi durumunda 93, BAŞARILI
işaretlenmesi durumunda 85, YETERLİ işaretlenmesi durumunda 71 ve YETERSİZ
işaretlenmesi durumunda 59.99 olarak alınır ve müteakiben genel
değerlendirme notuna eğer ayırt edici nitelikler bölümünde işaretleme
yapılmış ise bu işaretlemelerin ağırlık puanları eklenerek ve/veya
çıkartılarak sicil üstü değerlendirme notu hesap edilir. Personelin
görev alanlarına göre farklılaşan “Ayırt Edici Nitelik Ağırlık Puanları”
EK-5’de belirtilmiş olup bu ağırlıklar 100 puan üzerinden tespit edilen
ağırlıklardır. EK-5’de belirtilen ağırlıklar
KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ÜSTÜNDE şeklinde işaretlenen niteliklerde;
ÜSTÜN BAŞARILI kategorisi için 7, BAŞARILI kategorisi için 5, YETERLİ
kategorisi için 4’e, KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ALTINDA şeklinde işaretlenen
niteliklerde ise; ÜSTÜN BAŞARILI kategorisi için 3, BAŞARILI kategorisi
için 10, YETERLİ kategorisi için 11’e, YETERSİZ kategorisi için 59’a tahvil
edilir ve KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ÜSTÜNDE şeklinde işaretlenen
nitelikler için artı, KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ALTINDA şeklinde
işaretlenen nitelikler için ise eksi olarak alınır. YETERSİZ
kategorisindeki personelin ayırt edici niteliklerinin değerlendirilmesinde
sadece KATEGORİSİNDEKİ EMSALLERİNİN ALTINDA şeklinde bir değerlendirme
yapılır.”
“d. Usulüne uygun olarak bu
Yönetmeliğin 21 inci maddesindeki esaslara göre düzenlenen sicil
belgelerinde, bir sicil üstü sicil vermiş ise bu sicil üstünün; iki sicil
üstü sicil vermiş ise, her iki sicil üstünün, sicil üstü değerlendirme
notlarının ortalaması; üç sicil üstü sicil vermiş ise, her üç sicil üstünün
sicil üstü değerlendirme notlarının ortalaması, o yılın sicil üstü
değerlendirme notunu teşkil eder. Bölüm sonucu tam sayı çıkmaz
ise, iki hane yürütülür. Astsubaylarda, bu bende göre hesaplanan ortalama,
o yılki sicil notunun hesaplanmasında esas alınacak sicil üstü değerlendirme
notunu teşkil eder. 100 üzerinden hesaplanan sicil üstü değerlendirme notu
95’e tahvil edilir. Personelin o sicil döneminde aldığı FYDT sonucu 60 ve
üzerinde ise FYDT notu 5, aksi takdirde 0 kabul edilerek sicil üstü değerlendirme
notuna eklenir. Sicil üstü değerlendirme notu ile FYDT notunun toplamı
astsubayların sicil notunu teşkil eder. Hesaplamalarda notlar tam sayı
çıkmaz ise, iki hane yürütülür.”
“e. Birden fazla birinci, ikinci veya üçüncü sicil üstünün
sicil vermesi hâlinde, bu üstlerin sicil üstü değerlendirme notlarının
ortalaması, o seviyedeki sicil üstünün notunun hesabında esas alınır. Bölüm
sonucu tam sayı çıkmaz ise, iki hane yürütülür.”
“h. Her astsubayın, sicil alma eğilimi belirlenir. Sicil
alma eğilimi belirlenmesinde asgari beş yıllık sicil üstü değerlendirme
notu olması şartı aranır. Beş yıllık sicil üstü değerlendirme notu olmayan
personelin sicil alma eğilimi hesap edilmez. Astsubay kıdemli üstçavuş ve
daha üst rütbeler için sicil alma eğiliminin hesaplanmasında, astsubay
kıdemli çavuşluğa nasıptan itibaren alınan sicil üstü değerlendirme notları
dikkate alınır. Belirlenen sicil alma eğilimleri ile nota tahvil sonucu
bulunan o yılki sicil üstü değerlendirme notları, ayrı ayrı
karşılaştırılır. Sicil alma eğiliminden fazla veya düşük notu olan
astsubayların kimlikleri tespit edilir. Bu astsubayların durumları, sicil
değerlendirme ve denetleme kurullarında görüşülür, kasıtlı veya keyfi sicil
verdiği değerlendirilen sicil üstünün verdiği sicil iptal edilir. Kasıtlı
veya keyfi sicil veren sicil üstleri hakkında idari ve yasal işlem
başlatılır. Yasal işlem sonucunda, duruma göre bu personel bir daha sicil
üstü konumuna getirilmez. İptal edilen siciller dikkate alınmaz. Ancak;
sicil değerlendirme ve denetleme kurulu vasıtasıyla veya başka bir şekilde
iptal edilen sicil notu nedeniyle bu Yönetmeliğin 34 üncü maddesinde
belirtilen terfi esas ve şartlarından rütbe bekleme süresinin belirli
oranlarında sicil notuna sahip olma şartını sağlayamayan personelin terfi
işlemlerinde bu şartı sağlamış oldukları kabul edilerek işlem yapılır.
Sicil değerlendirme ve denetleme kurulu vasıtasıyla veya başka şekilde
sicil notu iptal edilen personelin kademe ilerlemesi bu Yönetmeliğin 51
inci maddesi esaslarına göre yaptırılır.”
“k. Analiz ve kontrol işlemleri, elektronik ortamda veya
çıktıları alınarak ilgili Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı
ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca tamamlanır, ilgili sicil subayı ve kısım
amiri/şube müdürünce veya ilgili personelce onaylanmak suretiyle sicil notu
tekemmül ettirilir ve kademe ilerlemesi yapıp yapmayacağı belirlenir.”
“l. Genelkurmay Başkanlığı,
Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
Personel Başkanlıkları, personelin, müteakip safahatındaki atanmalarında ve
belirli görevlere personel tefrikinde, astsubaylar için “Personelin
Başarılı Olabileceği Görevler”, “Müstakil Görev Yapma Kabiliyeti”, “Sicil
Üstü Olabilme Durumu” ve “Yurt Dışı Görev Yapabilme Durumu”ndaki işaretlemeler
ile diğer niteliklerdeki başarı durumunu dikkate alarak değerlendirme
yapar.”
MADDE 13 – Aynı
Yönetmeliğin 28 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Geri bildirimin
yapılması
Madde 28 – Astsubaylara
aşağıdaki esaslara göre geri bildirim yapılır.
a. Kuvvet Komutanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı veya
Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlıklarından sicil üstlerine
personelin son üç yılda almış olduğu sicil notları bildirilir.
b.
Yetiştirme ve Eğitim sistemine: Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı ile birlikler bazında yapılacak
nitelik analizleri neticesinde, zafiyet görülen niteliklerin düzeltilmesi
amacıyla ilgili Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığınca eksik görülen hususlar, eğitim merkezleri ve okulların
müfredat ve eğitim programlarına dahil edilerek, eksik görülen konulara
ilişkin ders, konferans ve seminerler düzenlemek suretiyle gerekli önlem
alınır.
c. Kıdem
sıraları, alınan siciller dikkate alınarak yeniden tespit edilen sicil notu
ortalamalarına göre personelin terfi ettiği yıl, terfiini müteakip 90 gün
içerisinde personele geri bildirim sağlamak üzere yayımlanır.”
MADDE 14 – Aynı
Yönetmeliğin 33 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (e) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkranın (g) bendi yürürlükten
kaldırılmıştır.
“b. Personelin aldığı sicil üstü değerlendirme notunun,
sicil alma eğiliminden fazla veya düşük olması hâlinde nedenlerini inceler.
Gerekli gördüğünde ilgili sicil üstü ile irtibata geçebilir. Kasıtlı veya
keyfî verilmiş sicilleri saptar ve gerekiyorsa bunları Kuvvet Komutanı,
Jandarma Genel Komutanı veya Sahil Güvenlik Komutanının onayını müteakip
iptal eder.”
“e. Menfi sicil, gerekçe ve kanaatler ile sicil üstü
değerlendirme notu veya ilgili nitelikler arasında uyumsuzluk bulunan sicil
belgelerini değerlendirir ve gerekiyorsa bunları Kuvvet Komutanı, Jandarma
Genel Komutanı veya Sahil Güvenlik Komutanının onayını müteakip iptal
eder.”
MADDE 15 – Aynı
Yönetmeliğin 48 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 48 – Bu
Yönetmeliğin 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde belirtilen
personel başkanlıkları, sicil belgesindeki işaretlemeleri, 27 nci maddenin birinci fıkrasının (c), (d) ve (e) bendine
göre nota tahvil ederler.”
MADDE 16 – Aynı
Yönetmeliğin 57 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Madde 57 – Astsubay
Çavuş rütbesi hariç olmak üzere son on yıl içerisinde, ikisi farklı birinci
ve ikinci sicil üstlerinden olmak üzere üçüncü kez sicil tam notunun
%60’ından daha düşük sicil notu alan astsubaylar hakkında yetersizlik
nedeniyle ayırma işlemi yapılır. Bu işlemin yapılabilmesi için;
a.
Öncelikle, son on yıl içerisinde üç farklı yıla ait sicil notunun, sicil
tam notunun %60’ının altında olması,
b. Bu
notların; asgari dört farklı sicil üstü olmak üzere, en az iki farklı
birinci sicil üstü ve en az iki farklı ikinci sicil üstü tarafından
verilmesi gerekir.
Astsubay Çavuş rütbesi hariç, birinci ve ikinci kez
sicil tam notunun %60’ından daha düşük sicil notu alan astsubayların
birinci ve ikinci sicil üstleri değişecek şekilde idare tarafından gerekli
tedbir alınır.”
MADDE 17 – Aynı
Yönetmeliğin 58 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin
59 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 59 – Başçavuş
rütbesinde bulunan astsubayların, rütbe bekleme sürelerinin üçüncü yılında
almış oldukları sicillerin not ortalamaları Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma
Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlıklarınca
saptanır. Bu şekilde, saptanan sicil notu ortalaması, sicil notunun
%60’ından aşağı olanlar ile rütbesinin son kademesine geldiği hâlde rütbe
terfii yapamayan astsubay çavuş ve kıdemli çavuşlar “Kendisinden İstifade
Edilemez” kabul edilerek, haklarında Kanunun 94 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendinin (3) numaralı alt bendi hükmü gereğince emeklilik
işlemi yapılır.”
MADDE 19 – Aynı
Yönetmeliğin 63 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Özlük dosyası
açılması ve gönderilmesi
Madde 63 – Muvazzaf ve
sözleşmeli astsubayların her birine, astsubaylığa nasıpta ikişer adet özlük
dosyası açılır. Özlük dosyası aşağıdaki bölümlerden oluşur.
a. Özlük
grubu
b. Atanma
grubu
c. Terfi,
kıdem ve kademe ilerlemesi grubu
d. Takdir ve
ödül grubu
e. Adli
işlemler grubu
f. Sağlık
grubu
g. Kurslar ve
meslek programları grubu
h. Nasıp
öncesi işlemler grubu
Atanma suretiyle yer değiştirenlerin kıta özlük
dosyaları atandığı birlik veya kuruma gönderilir. Gönderme yazısında
personelin devam eden/sonuçlanan hukuki ve adli işlemleri belirtilir. Özlük
dosyaları ile ilgili detaylı düzenlemeler Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma
Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca çıkarılacak yönergelerle
belirlenir.”
MADDE 20 – Aynı
Yönetmeliğin 64 üncü maddesinin başlığı ve ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Özlük
dosyalarının bulunacağı yerler ve muhafaza sorumluluğu”
“Bunların usulüne göre muhafazasından; ilgili sicil
üstleri ile Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığı Personel Başkanlığının ilgili şube müdürleri
sorumludur.”
MADDE 21 – Aynı
Yönetmeliğin 65 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 22 – Aynı
Yönetmeliğin 66 ncı maddesi başlığı ile birlikte
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yurt dışına
gönderilenlerin kıt’a özlük dosyaları
Madde 66 – Yurt dışı
sürekli göreve atananların kıt’a özlük dosyaları atandıkları görevin
kuruluş bağlantısına göre ilgili makamlara gönderilir.
Yurt dışı sürekli görev haricinde yurt dışına
gönderilenlerin kıt’a özlük dosyaları yurt içindeki atamalı olduğu birlik
veya kurumlardaki sicil üstleri tarafından muhafaza edilir. Sicil
belgesinin düzenlenmesi, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesine göre yapılır.”
MADDE 23 – Aynı
Yönetmeliğin 67 nci maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 24 – Aynı
Yönetmeliğin 68 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Silâhlı
Kuvvetlerden ayrılanların kıt’a özlük dosyaları
Madde 68 – Silâhlı
Kuvvetlerden ayrılanların kıt’a özlük dosyaları ilgili Kuvvet
Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik
Komutanlığına gönderilir.”
MADDE 25 – Aynı
Yönetmeliğin 69 uncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 26 – Aynı
Yönetmeliğin 70 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 27 – Aynı
Yönetmeliğin 72 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Madde 72 – Matbu
olarak doldurulan sicil belgeleri okunaklı olarak yazılır. İşaret ve
yazıların üstü kazınmaz, silinmez, karartılmaz veya bozulmaz. Yazılan
kanaatlerde düzeltme yapmak gerekirse, üzeri okunacak şekilde çizilerek
yeniden yazılır ve düzeltilen yer, sicil üstü tarafından imza edilir. Sicil
formlarının teknik açıdan doğru olarak doldurulmasından sicil üstleri
sorumludur.”
MADDE
28 – Aynı
Yönetmeliğin 73 üncü maddesinin ikinci fıkrasındaki “üstçavuşların, kıdemli
çavuşluk ve üstçavuşluk; kıdemli üstçavuşların, üstçavuşluk ve kıdemli
üstçavuşluk rütbelerine; başçavuşların ise” ibaresi “üstçavuşların,
üstçavuşluk; kıdemli üstçavuşların, kıdemli üstçavuşluk; başçavuşların”
şeklinde, üçüncü fıkrasındaki “üstçavuşlardan, kıdemli çavuşluk ve
üstçavuşluk; kıdemli üstçavuşlardan, üstçavuşluk ve kıdemli üstçavuşluk
rütbelerinde; başçavuşlardan ise” ibaresi “üstçavuşlardan, üstçavuşluk;
kıdemli üstçavuşlardan, kıdemli üstçavuşluk; başçavuşlardan” şeklinde ve
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu şekilde EK-4’te yer verilen “Üstün Başarılı Personel
Sıralama Formu”na sıralanan astsubaylardan; sicil notu ortalaması en yüksek
olandan başlanmak suretiyle Kuvvet Komutanı, Jandarma Genel Komutanı veya
Sahil Güvenlik Komutanınca uygun görülenler, kendi sınıf mevcudunun,
muharip sınıflar için % 8’i, yardımcı sınıflar için % 4’ü oranında bir üst
rütbeye yükseltilebilirler. Mevcudunun az oluşu nedeniyle birleştirilmek
suretiyle değerlendirilen sınıflarda, sıralama sonucunda aynı sınıftan
birden fazla personelin kontenjana girmesi hâlinde, bu sınıftan sadece bir
personel üstün başarı nedeniyle bir üst rütbeye yükseltilebilir.
Kontenjanın geri kalan kısmı ise, sıralamadaki sıraya göre diğer sınıflarda
kullanılabilir. Ancak, mevcutlarının az oluşu nedeniyle birleştirilmek
suretiyle değerlendirilen sınıfların toplam mevcudunun, muharip sınıflar
için % 8’i, yardımcı sınıflar için % 4’ü, bir tam sayının altında küsuratlı
çıkması hâlinde bu sayı, bir tam sayıya tamamlanarak dikkate alınabilir. Üstün başarı nedeniyle üst rütbeye yükseltilmede, komando
ihtisas kursu veya Özel Kuvvetler İhtisas Kursu görmüş ve komando
birliklerinde veya Özel Kuvvetler Komutanlığı tim kadrolarında görev yapmış
olan personele, iç güvenlik harekâtında görev yapan ve şerit rozet, madalya
veya ödül ile taltif edilen personele, bulunduğu rütbede daha fazla süre
kıta komutanlığı görevi yapan personele veya astsubaylıkta geçen hizmet
süresi fazla olan personele Kuvvet Komutanı, Jandarma Genel Komutanı veya
Sahil Güvenlik Komutanınca öncelik verilebilir.”
MADDE 29 – Aynı
Yönetmeliğin 81 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 30 – Aynı
Yönetmeliğin ek 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ek Madde 1 – Astsubay
sicil belgesinde yer alan niteliklerden; (*) olarak işaretlenen nitelikler
olumsuz kanaat olarak değerlendirilir.”
MADDE 31 – Aynı
Yönetmeliğe aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Fiziki
Yeterliliğin Tespit Edilmesi, Uygulama Zamanı ve Sicil Notuna Yansıtılması
Ek Madde 2
–
Fiziki Yeterlilik tespiti ile ilgili genel esaslar şunlardır;
a. Fiziki
yeterliliği tespit etmek için yapılacak FYDT’nin
sonucu bir sicil dönemi için geçerlidir.
b. Personel;
teste girmeden önce boy, kilo ve bel çevresi ölçülerek durumu tespit edilir
ve mekik, şınav ve 3000 metre koşu branşlarından
teste tabi tutulur. Ancak görev yapılan yerde imkan
olmaması veya güvenlik gerekçelerinden dolayı “koşu” testi uygulanamadığı
takdirde yerine Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığınca uygun görülen alternatif branşlardan biri
kullanılır.
c. Geçici
sağlık sorunu nedeniyle sicil döneminin üçte ikisinden fazla süreyle sağlık
kurul raporu alan ve en az iki branştan teste giremeyenler ile daimi sağlık
raporu nedeniyle en az iki branştan teste giremeyenler FYDT’den
muaf tutulur.
d.
Hamileler, FYDT’den muaf tutulur. Bu muafiyet
hamilelik durumunun belgelenmesiyle başlar, doğumu müteakip 24 ay süreyle
devam eder.
e. FYDT
heyetinin kurulamayacağı yurtdışı daimi/geçici görev, kurs veya eğitim
yerlerinde bulunan personel FYDT’den muaf olur.
f. FYDT’den muaf tutulan personelin sicil notu, o yılın
sicil üstü değerlendirme notunun 100 puana tahvil edilmesi ile belirlenen
nottur.
g. Fiziki
Yeterlilik Değerlendirme Testinin uygulanması ve Fiziki Yeterlilik Notunun
tespiti ile ilgili esaslar Genelkurmay Başkanlığınca hazırlanacak yönerge
ile düzenlenir.”
MADDE 32 – Aynı Yönetmeliğin
geçici 1 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 33 – Aynı
Yönetmeliğe aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“Geçici Madde 3 –
Bu Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinin
yürürlüğe girmesini müteakip beş yıl süresince ÜSTÜN BAŞARILI olarak
değerlendirilen personelin sicilleri Sicil Değerlendirme ve Denetleme
Kurulunda incelenmez.”
“Geçici Madde 4 –
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte personelin kıt’a özlük ve sicil
belgeleri dosyasında muhafaza edilen eski sicil defter, ayrılış sicil
belgesi, fotokopi ve suretleri, birinci ve ikinci sicil üstlerince imha
edilir, tanzim edilen imha tutanağı kıt’a özlük dosyasında muhafaza
edilir.”
MADDE 34 – Aynı
Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 35 – Aynı
Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1A ve EK-2 yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 36 – Aynı
Yönetmeliğin ekler bölümünün sonuna ekteki EK-5 eklenmiştir.
MADDE 37 – Bu
Yönetmelik 30/8/2014 tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 38 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Millî Savunma Bakanı ve İçişleri Bakanı birlikte
yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|