Ahi
Evran Üniversitesinden:
AHİ EVRAN
ÜNİVERSİTESİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Ahi Evran Üniversitesi Okul
Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik; Ahi Evran Üniversitesi Okul Öncesi
Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d)
bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Ahi Evran
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Danışma
Kurulunu,
b) Merkez: Ahi Evran
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Merkez Müdürü: Ahi Evran
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Müdürünü,
ç) Rektör: Ahi Evran
Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Ahi Evran
Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Ahi Evran
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Yönetim
Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı ve faaliyet alanları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amacı ve faaliyet alanları şunlardır:
a) Bölgenin okul öncesi eğitim çağı çocuklarının eğitim
sorunlarının tespiti ile sorunların giderilmesine yönelik yeni projeler
üretmek ve bu suretle eğitim kalitesini arttırmak; okul öncesi eğitim,
aile-çocuk iletişimi, çocuk sağlığı ve çocuk psikolojisi alanlarında
bilimsel araştırmalar ve çalışmalar yapmak.
b) İlgili bakanlık ile kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yaparak, Üniversitenin bu alanda öğrenim gören öğrencilerine ve öğretim
elemanlarına uygulama, araştırma ve bilimsel çalışma ortamları hazırlamak.
c) Uygulama anaokullarında eğitim görecek çocukların,
eğitim ve sağlık bilimleri gereklerine uygun fiziksel, zihinsel, sosyal ve
duygusal açılardan gelişimlerini ve yaratıcılıklarını en üst seviyeye
çıkarmak; problem çözme, düşünme ve karar verme becerilerini desteklemek ve
bu alanda eğitim kalitesini geliştirecek programlar oluşturmak.
ç) Eğitimin sürekliliği ve okul öncesi eğitim çağındaki
çocukların tüm alanlardaki gelişimlerini desteklemek amacıyla, aile ve
çocuk bakımını üstlenen bireylere yönelik eğitim programları ve kurslar
düzenlemek.
d) Faaliyet konularıyla ilgili olarak, ulusal ve
uluslararası alanda, resmi ve özel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
ortak projeler üretmek.
e) Okul öncesi ve ilgili alan öğretmenlerinin mesleki
yeterliliklerinin artırılması konusunda resmi ve özel kuruluşların ihtiyaç
duydukları hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim desteğini sunmak.
f) Faaliyet alanına giren konularda yayınlar yapmak,
konferans, kongre, sempozyum, seminer, panel ve
benzeri toplantılar düzenlemek.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 6 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Merkez Müdürü.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Merkez
Müdürü ve görevleri
MADDE 7 – (1)
Üniversitenin aylıklı öğretim üyeleri arasından, Rektör tarafından üç yıl
için görevlendirilir. Süresi dolan Merkez Müdürü aynı usulle yeniden
görevlendirilebilir. Merkez Müdürü gerektiğinde süresi dolmadan Rektör
tarafından görevden alınabilir.
(2) Merkez Müdürü, kendisine çalışmalarında yardımcı
olmak üzere en çok iki kişiyi müdür yardımcısı olarak seçer. Müdür
yardımcıları, Merkez Müdürü tarafından en fazla üç yıl için
görevlendirilir. Merkez Müdürünün görevi sona erdiğinde müdür
yardımcılarının görevi kendiliğinden sona erer. Merkez Müdürüne, görevi
başında olmadığı zaman yardımcılarından birisi vekâlet eder. Göreve vekâlet
altı aydan fazla sürerse aynı usulle yeni bir Merkez Müdürü görevlendirilebilir.
(3) Merkez Müdürünün görevleri şunlardır:
a) Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulunu toplantıya
çağırmak, bu kurulların gündemlerini oluşturmak, toplantılarına başkanlık
etmek ve Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.
b) Merkezin bu Yönetmelikle belirlenen amaçlarını
gerçekleştirmek için idari düzenlemeleri yapmak, idari ve teknik işleri
yürütmek.
c) Merkezin çalışmalarıyla ilgili olarak Yönetim
Kurulunun görüşü doğrultusunda, bir önceki yılın faaliyet raporunu ve
gelecek yılın çalışma programını hazırlamak.
ç) Her yılsonunda ve istenildiğinde Merkezin genel
durumu ve işleyişi hakkında Rektöre rapor vermek.
d) Yıllık plan ve programa göre ödenek ve personel
ihtiyaçlarını gerekçeli olarak tespit etmek ve Yönetim Kuruluna sunmak.
e) Merkezi temsil etmek.
f) Rektör tarafından devredilmesi halinde harcama
yetkilisi görevini yürütmek.
Yönetim
Kurulu ve görevleri
MADDE 8 – (1)
Yönetim Kurulu; Merkez Müdürü, Merkez Müdürünün önerisi ve Rektörün onayı
ile Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilecek
dört üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
Süresi dolan üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi sona
ermeden görevinden ayrılan Yönetim Kurulu üyesinin yerine, kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu olağan olarak ayda bir kez toplanır.
Merkez Müdürü gerekli gördüğü durumlarda Yönetim Kurulunu olağanüstü
toplantıya çağırabilir. Toplantı yeter sayısı, Yönetim Kurulu üye tam
sayısının salt çoğunluğudur. Kararlar toplantıya katılanların salt
çoğunluğu ile alınır. Her üye oyunu kabul veya ret şeklinde verir, çekimser
oy kullanılmaz. Oyların eşitliği halinde Merkez Müdürünün kullandığı oy
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(3) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Bu Yönetmelikte yer alan faaliyet alanlarına göre
Merkezin çalışma programını hazırlamak ve yürütmek, faaliyet alanlarıyla
ilgili hususlarda Üniversite Senatosunun kararı ve Rektörün onayı ile
gerekli düzenlemeleri yapmak ve uygulamak.
b) Merkezin yıllık faaliyet raporunu görüşerek
onaylamak.
c) Kurs, seminer, panel, konferans ve benzeri
programların düzenlenmesine ilişkin kararları almak.
ç) Araştırma ve proje tekliflerini araştırmak ve karara
bağlamak.
d) Uygulama anaokullarında ilgili birimlerce yapılacak
bilimsel araştırma ve uygulamalarda anaokulu yönetimi ile ilgili
koordinasyonu sağlamak.
e) Öğretim ve uygulama amaçlı faaliyetlerde verilecek
katılım belgelerinin şeklini kararlaştırmak.
f) Merkez bünyesinde araştırma ve proje grupları oluşturmak,
bu grupların konularına ve görevlendirilecek elemanlarına ilişkin kararlar
almak.
g) Merkez Müdürünün önereceği konuları görüşmek ve
karara bağlamak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 9 – (1)
Danışma Kurulu; Merkez Müdürü, Ahi Evran
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı, Ahi Evran
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölüm Başkanı ve Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı ile Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim
Dalında görev yapan öğretim elemanlarından oluşur.
(2) Danışma Kurulu, Merkez Müdürünün davetiyle ve Merkez
Müdürünün başkanlığında yılda bir defa olağan olarak toplanır. Merkez
Müdürü gerekli gördüğü hallerde Danışma Kurulunu olağanüstü toplantıya
çağırabilir. Danışma Kurulu; Merkez Müdürünün hazırladığı gündem kapsamında
Merkezin amaçlarına uygun tavsiye kararları alır, Merkezin faaliyetlerine
ilişkin görüş ve önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 10 – (1)
Merkezin personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre
Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 11 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini Merkez Müdürüne
devredebilir.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 12 – (1) Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun ve diğer ilgili
mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Ahi Evran Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|