5 Temmuz 2014  CUMARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 29051

TEBLÝÐ

Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýndan:

DOÐU ANADOLU, GÜNEYDOÐU ANADOLU, KONYA OVASI VE DOÐU

KARADENÝZ PROJELERÝ KAPSAMINDAKÝ ÝLLERDE MEVCUT

DAMIZLIK SIÐIR VE DAMIZLIK KOYUN ÝÞLETMELERÝNÝN

ÝNÞAAT VE DAMIZLIK ERKEK MATERYAL TEMÝNÝNÝN

DESTEKLENMESÝNE ÝLÝÞKÝN UYGULAMA ESASLARI

TEBLÝÐÝ (TEBLÝÐ NO: 2014/28)

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Tebliðin amacý; Doðu Anadolu Projesi (DAP) kapsamýndaki Aðrý, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Erzincan, Erzurum, Elazýð, Hakkâri, Iðdýr, Kars, Malatya, Muþ, Tunceli ve Van illeri, Güney Doðu Anadolu Projesi (GAP) kapsamýndaki Adýyaman, Batman, Diyarbakýr, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Þanlýurfa ve Þýrnak illeri, Konya Ovasý Projesi (KOP) kapsamýndaki Konya, Karaman, Niðde ve Aksaray illeri ile Doðu Karadeniz Projesi (DOKAP) kapsamýndaki Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Bayburt ve Gümüþhane illerinde, mevcut büyükbaþ-küçükbaþ hayvancýlýk iþletmelerinin modernizasyonu için ahýr-aðýl tadilatý veya yeni inþaat ile koç-teke alýmý; Doðu Anadolu Projesi, Güneydoðu Anadolu Projesi ve Doðu Karadeniz Projesi kapsamýndaki illerde, mevcut iþletmelerin et üretiminde verimlilik ile kalitenin artýrýlmasý ve bölgesel kalkýnmayý saðlamaya yönelik etçi ve kombine ýrklardan damýzlýk boða alýmý yatýrýmlarýnýn desteklenmesine iliþkin usul ve esaslarý belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Teblið, DAP, GAP, KOP ve DOKAP bölge illerinde, mevcut, en az 10 en fazla 49 büyükbaþ veya en az 100 en fazla 200 küçükbaþ kapasiteli iþletmelere sahip yetiþtiricilerin, projeli ahýr-aðýl tadilat ya da yeni inþaat yapýmý ve damýzlýk koç-teke alýmý ile GAP, DAP ve DOKAP bölgeleri illerinde damýzlýk boða alýmý yatýrýmlarýna, 2014-2018 yýllarý arasýnda hibe desteði uygulanmasýna iliþkin usul ve esaslarý kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Teblið; 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayýlý Tarým Kanununa ve 19/3/2014 tarihli ve 2014/6359 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý eki Doðu Anadolu, Güneydoðu Anadolu, Konya Ovasý ve Doðu Karadeniz Projeleri Kapsamýndaki Ýllerde Hayvancýlýk Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Karara dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar

MADDE 4 (1) Bu Tebliðde geçen;

a) Anaç koyun ve keçi: Müracaat tarihinde en az 12 aylýk (360 gün) yaþta olan diþi koyun ve keçiyi,

b) Anaç sýðýr: Müracaat tarihi itibariyle en az 15 aylýk (450 gün) yaþta olan diþi sýðýrý,

c) Bakanlýk: Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýný,

ç) Banka: T.C. Ziraat Bankasý A.Þ. Genel Müdürlüðünü,

d) Basit onarým: Ahýr ve aðýl yapýlarýnda derz, iç ve dýþ sýva, boya, badana, oluk, dere, doðrama, döþeme ve tavan kaplamalarý, elektrik ve sýhhi tesisatla ilgili iyileþtirmelerle çatý onarýmý ve kiremit aktarýlmasý iþlemlerini,

e) Damýzlýk boða: Teknik ve saðlýk þartlarý Bakanlýkça belirlenen, tabii tohumlamada kullanýlacak olan etçi veya kombine ýrk erkek büyükbaþ hayvaný,

f) Damýzlýk koç-teke: Teknik ve saðlýk þartlarý Bakanlýkça belirlenen, tabii tohumlamada kullanýlacak olan erkek küçükbaþ hayvaný,

g) Esaslý onarým: Ahýr ve aðýl yapýlarýnda taþýyýcý unsurlarý etkileyen veya brüt inþaat alanýný deðiþtiren iþlemler. Pencere tabanlarýnýn indirilmesi kapýya dönüþtürülmesi pencere ve kapýlar gibi unsurlarýn yerlerinin deðiþtirilmesi veya ölçülerinin deðiþtirilmesi gibi bina görünümüne etki eden iþlemleri,

ð) Genel Müdürlük: Hayvancýlýk Genel Müdürlüðünü,

h) Hak ediþ: Ýl proje yürütme birimince hazýrlanan ve ödemeye esas olacak raporu,

ý) Hak ediþ icmali: Ýl proje yürütme birimince hazýrlanarak Ýl Müdürlüðünce onaylanan ve Genel Müdürlüðe gönderilen icmal cetvelini,

i) Ýl müdürlüðü: Ýl Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Müdürlüðünü,

j) Ýl proje deðerlendirme komisyonu: Valilik oluru ile Vali yardýmcýsý baþkanlýðýnda; Ýl Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Müdürü, Hayvan Saðlýðý, Yetiþtiriciliði ve Su Ürünleri, Tarýmsal Altyapý ve Arazi Deðerlendirme, Kýrsal Kalkýnma ve Örgütlenme ile Koordinasyon ve Tarýmsal Veriler Þube Müdürlerinden oluþan komisyonu,

k) Ýl proje yürütme birimi: Valilik oluru ile Ýl Müdürlüðü bünyesinde hayvan saðlýðý, yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme, koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlükleri ile il çevre ve þehircilik müdürlüðünde görev yapan birer teknik eleman veya veteriner hekimin katýlýmýyla en az beþ kiþiden oluþan birimi,

l) Ýlçe müdürlüðü : Ýlçe Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Müdürlüðünü,

m) Ýþletme: Hayvanlarýn barýndýrýldýðý, tutulduðu, bakýldýðý veya beslendiði kapalý, açýk veya yarý açýk sistem tesis durumundaki yerleri,

n) Karar: 19/3/2014 tarihli ve 2014/6359 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý ile yürürlüðe konulan, Doðu Anadolu, Güneydoðu Anadolu, Konya Ovasý ve Doðu Karadeniz Projeleri Kapsamýndaki Ýllerde Hayvancýlýk Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Kararý,

o) Merkez proje deðerlendirme komisyonu: Genel Müdürlük oluru ile bir Genel Müdür Yardýmcýsý baþkanlýðýnda en az üç daire baþkanýndan oluþturulan komisyonu,

ö) Ön Proje: Yapýlacak yatýrýmý kýsaca tanýtan ve tadilat yapýlacak veya yeniden kurulacak iþletmenin ihtiyaçlarýný tanýmlayan iþ ve termin planlarýnýn yanýnda yerleþimi gösteren yerleþim planý ve Kayýt sistemlerinden alýnacak hayvan varlýðýný gösterir projeyi,

p) TÝGEM: Tarým Ýþletmeleri Genel Müdürlüðünü,

r) Uygulama Rehberi: Baþvuru formlarýnýn, yatýrým projelerinde aranacak idari ve teknik detaylarýn, izleme ve deðerlendirme rapor örneklerinin, konu ile ilgili uygulama birimlerince tutulacak cetvellerin içinde yer aldýðý Genel Müdürlükçe yayýnlanacak olan rehberi,

s) Yatýrýmcý: Bu Teblið kapsamýnda yatýrýmý gerçekleþtirmek üzere proje hazýrlayýp baþvuruda bulunan ve baþvurusu kabul edilen gerçek ve tüzel kiþileri,

þ) Yatýrým Projesi: Baþvuru konusu olan tesisin ihtiyaçlarýna göre arazi ve zemin araþtýrmalarý yapýlmýþ, yapý elemanlarýnýn ölçülendirilip boyutlandýrýldýðý, inþaat sistem ve gereçleriyle teknik özelliklerinin belirtildiði, her türlü ayrýntý ile birlikte kapasite raporunu da içeren projeyi,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Uygulama Birimleri ve Görevleri

Uygulama birimleri

MADDE 5 (1) Merkez Proje Deðerlendirme Komisyonu;

a) Genel Müdürlük oluru ile Genel Müdür Yardýmcýsý baþkanlýðýnda en az üç daire baþkanýndan oluþan komisyon görevlendirilir. Komisyon baþkanýnýn bulunmamasý durumunda komisyona ilgili dairenin baþkaný baþkanlýk eder.

b) Yatýrýmlarýn desteklenmesi kapsamýnda yapýlacak faaliyetlerin kontrolüne, idari, mali, mühendislik ve çevresel uygulamalarla uyumlu bir þekilde yürütülmesine destek verir.

c) Yatýrýmlarýn desteklenmesi ile ilgili olarak, illerden gelen onaylý listeleri bütçe imkânlarýna göre deðerlendirerek ilgili il müdürlüðüne iletilmesini saðlar.

ç) Uygulama rehberi ve talimatlarý hazýrlayarak Genel Müdürlük onayý sonrasýnda illere gönderilmesini, ilgili personele eðitim verilmesini, il ve bölgede Kararýn ön gördüðü tanýtýmlarýn yapýlmasýný saðlar.

d) Ýl müdürlüklerinde oluþacak sorunlarýn çözümünde etkin rol alýr.

e) Komisyon gündem oluþmasý durumunda ilgili dairenin teklifi üzerine üye salt çoðunluðuyla toplanýr ve kararlar oy çokluðuyla alýnýr. Oylarýn eþitliðinde komisyon baþkanýnýn oyu yönünde karar alýnýr.

(2) Ýl müdürlüðü; yatýrýmlarýn desteklenmesinin idari, mali, mühendislik ve çevresel uygulamalarla uyumlu bir þekilde yürütülmesi, Karar, bu Teblið ve uygulama rehberi kapsamýnda yapýlacak tüm çalýþmalarýn il bazýnda tanýtýlmasýný, uygulatýlmasýný, sekretaryasýný ve koordinasyonunu saðlar. Ýl proje deðerlendirme komisyonu tarafýndan uygun görülen uygulama projelerini onaylar. Onaylanan projeleri ve hak ediþleri Genel Müdürlüðe gönderir.

(3) Ýl proje deðerlendirme komisyonu;

a) Valilik oluru ile vali yardýmcýsý baþkanlýðýnda; il gýda, tarým ve hayvancýlýk müdürü, hayvan saðlýðý, yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlerinden oluþur. Her üyenin birer yedeði belirlenir. Asýl üyelerin olmadýðý zaman yerine yedek üye görev alýr. Vali yardýmcýsýnýn izinde veya baþka bir görevde olmasý durumunda komisyona vali yardýmcýsýnýn yerine bakan vali yardýmcýsý baþkanlýk eder. Komisyon üye çoðunluðuyla toplanýr ve kararlar oy çokluðuyla alýnýr. Oylarýn eþitliðinde komisyon baþkanýnýn oyu yönünde karar alýnýr.

b) Yatýrýmlarýn desteklenmesi kapsamýnda il proje yürütme birimi tarafýndan hazýrlanan raporlarý uygulama rehberindeki kriterlere göre inceleyerek deðerlendirir. Yatýrýma uygun bulunan listeleri onaylayarak sonuç tablolarýný hazýrlar ve Genel Müdürlüðe gönderir.

c) Ýl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin çalýþmasý için her türlü idari ve teknik desteði saðlar.

(4) Ýl proje yürütme birimi;

a) Valilik oluru ile il müdürlüðü bünyesinde hayvan saðlýðý yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlüðü ve çevre ve þehircilik il müdürlüðü ya da diðer kamu kurumlarýnýn konu uzmaný teknik elemanlarýnýn katýlýmý ile en az beþ asýl ve beþ yedek üyeden oluþur. Asýl üye olmadýðý zaman yerine yedek üye görev alýr. Çevre ve þehircilik il müdürlüðü elemaný inþaat iþleri ile ilgili çalýþmalarda görev alýr. Yatýrýmýn gerçekleþtirileceði yerin aplikasyonunun yapýlmasý amacýyla il kadastro müdürlüðünden bir teknik eleman ve inþaat hak ediþlerinin düzenlenmesi amacýyla il çevre ve þehircilik müdürlüðünden bir teknik eleman bu birim içerisinde görevlendirilir. Ýhtiyaç duyulmasý halinde komisyona il bilim, sanayi ve teknoloji müdürlüðü uzmaný da dahil edilir.

b) Baþvurularýn, Karar, bu Teblið ve uygulama rehberine göre incelemesini yaparak hazýrladýðý raporu Ýl Proje Deðerlendirme Komisyonuna gönderir.

c) Ýl düzeyinde yatýrýmlarýn tamamlanmasýna kadar yapýlacak iþ ve iþlemleri il proje deðerlendirme komisyonu adýna yürütür.

ç) Ýl düzeyinde proje hazýrlanmasý aþamasýnda baþvuru sahiplerini yatýrým konularý, destekleri hakkýnda ve proje baþvurularýnýn hazýrlanmasý konusunda bilgilendirir.

d) Yatýrýmlarýn uygulamasýný kontrol eder, izler ve deðerlendirir.

(5) Merkez proje deðerlendirme komisyonu, Ýl proje deðerlendirme komisyonu ve Ýl proje yürütme biriminin görev süreleri projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yatýrýmlara Yönelik Destekleme Uygulama Esaslarý

Yatýrým konularý ve hibe oranlarý

MADDE 6 (1) Bu Teblið kapsamýnda damýzlýk sýðýr ve koyun-keçi iþletme yatýrýmlarýna aþaðýda belirtilen konular ve oranlarda hibe desteði uygulanýr:

a) Projede yer alan inþaat yatýrýmý konusunda, yatýrýmýn gerçekleþme tutarýnýn % 50si oranýnda hibe desteði uygulanýr ve ahýr-aðýl tadilatý veya yeni yapýlacak kapalý, yarý açýk ve açýk sistemli ahýr ve aðýllarý kapsar.

b) Projede yer alan damýzlýk erkek hayvan alýmý yatýrýmý konusunda, hayvan alým tutarýnýn % 80i oranýnda hibe desteði uygulanýr ve damýzlýk boða, damýzlýk koç-teke alýmýný kapsar.

Desteklemeden yararlanacaklar

MADDE 7 (1) Bu Teblið kapsamýndaki hibe desteklemesinden Bakanlýk Türkvet veri tabanýna ve Koyun Keçi Kayýt Sistemine kayýtlý en az 10 en fazla 49 baþ anaç sýðýr veya en az 100 en fazla 200 baþ anaç koyun-keçi kapasiteli aktif iþletmesi olan gerçek ve tüzel kiþiler yararlanýr. Ýþletme baþvuru tarihinden en az 1 yýl önce kayýt altýna alýnmýþ olmalýdýr.

(2) Bu Teblið kapsamýndaki esaslar çerçevesinde baþvurusu onaylanarak yeni inþaat yapýmý, tadilatý, damýzlýk boða alýmý ve damýzlýk koç-teke alýmýný gerçekleþtiren yatýrýmcýlara destekleme ödemesi yapýlýr. Damýzlýk erkek hayvan alýmý yatýrýmý konusunda, büyükbaþ iþletmeleri 1 (bir) baþ damýzlýk boða, küçükbaþ iþletmeleri ise mevcut anaç koyun-keçi sayýsýnýn % 5ini aþmayacak miktarda damýzlýk koç-teke alýmý için uygulanacak hibe desteklemesinden faydalandýrýlýr.

(3) Bu Teblið kapsamýnda uygulanacak hibe desteðinden, projesi onaylanan ve projesinde belirtilen süre içinde yatýrýmý tamamlanan iþletmeler yararlanýr. Yatýrýmýn tamamlanamamasý halinde, ek süre verilmesinde Ýl Proje Deðerlendirme Komisyonunun görüþü doðrultusunda Bakanlýk yetkilidir.

Baþvuru yeri, zamaný ve istenecek belgeler

MADDE 8 (1) Bu Teblið kapsamýnda yatýrým yapmak isteyenler:

a) Ýnþaat yatýrýmý yapmak isteyen yatýrýmcýlar, yýlý için Genel Müdürlükçe yayýnlanacak olan uygulama rehberinde belirtilen usul ve esaslara göre yatýrýmý yapacaðý yerdeki il müdürlüðüne baþvurur.

b) Damýzlýk boða, koç-teke alýmý hibe desteðinden yararlanmak isteyen yatýrýmcýlar il/ilçe müdürlüklerine baþvurur. Ýlçe müdürlüðü, baþvuru formu (Ek-1) ekinde anaç hayvan varlýðýný gösterir Türkvetten alýnmýþ liste ile baþvurularý kabul eder, baþvurular geciktirilmeden deðerlendirilmek üzere il müdürlüðüne gönderir.

(2) Ýnþaat yatýrýmý yapmak isteyen yatýrýmcýlar, uygulama rehberindeki þartlarý taþýmak zorundadýr.

(3) Baþvurular yýlý için geçerli olup, yatýrýma alýnamadýðý takdirde sonraki yýllar için yeniden baþvuru yapýlmasý gerekir.

(4) Baþvuru sahibi, inþaat yatýrým konusunda Bakanlýk veya diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnca uygulanan faiz indirimi veya hibe desteði programlarýndan yararlanmadýðýna, yararlanmýþ ise Karar kapsamýndaki hibe desteðinin iptal edileceðini kabul ettiðine dair noter tasdikli taahhütname verir.

Yatýrým konularý hakkýnda genel esaslar

MADDE 9 (1) Yatýrýmcý, uygulanacak her bir hibe destek konusundan bir kez yararlandýrýlýr.

(2) Yatýrým tutarý üst sýnýrý bütçe imkânlarý dikkate alýnarak gerektiðinde yýl içinde Bakanlýkça belirlenip il müdürlüklerine bildirilir.

(3) Onaylanan yatýrým proje tutarýnýn üst sýnýrýný aþan kýsmý, aynî katký olarak yatýrýmcý tarafýndan karþýlanýr.

(4) Her bir proje sahibi inþaat ve hayvan alýmý yatýrým konularý için birlikte ya da ayrý ayrý sadece bir defa hibe desteðinden yararlanabilir. Projeden þirket ortaðý olarak yararlanan yatýrýmcý þirket ortaklýðýndan ayrýlsa dahi yatýrýmdan bir daha yararlanamaz.

(5) Yatýrýmcýlar, yatýrým sahasýna ipotek koydurtmamak kaydýyla kredi ve vergi teþviklerinden yararlanabilirler.

(6) Ýnþaatlar hakkýnda;

a) Yatýrýmcý proje gereðince yapacaðý yapý ve tesislerle ilgili her türlü izinleri yetkili mercilerden almak ve yürürlükteki mevzuat hükümlerine uymak zorundadýr. Ýnþaat izni ve yapý kullaným ruhsatýnýn alýnmasý süreci, termin planýnda belirtilenden daha uzun sürecekse ilgili birimlerden olumlu görüþ ve yatýrýmcýdan taahhütname alýnmak koþulu ile bu madde kapsamý dýþýnda tutulur.

b) Yeni yapýlacak ahýr/aðýllar; ahýrlar, DAP ve DOKAP bölgelerinde kapalý veya yarý açýk sistem, GAP ve KOP bölgesinde ise açýk veya yarý açýk sistem olacaktýr. Aðýllarda ise aðýl tipi seçiminde il müdürlükleri yetkilidir.

c) Ýnþaat gider kalemleri; kapasiteye uygun yeni ahýr/aðýl, gübre çukuru, yem deposu, silaj çukuru, süt saðým odasý, soðutma sistem odasý ve küçükbaþ yýkama ünitesi inþaatlarý veya bunlardan herhangi birini ve esaslý onarým inþaatlarýný kapsar.

ç) Ýdari binalar, bakýcý evi, bekçi kulübesi, buzaðý kulübesi, basit onarým, arazi düzeltme ve çevre yapýlarý destekleme kapsamýnda deðerlendirilmezler.

d) Ýnþaatlarýn destekleme hesaplamasý yapýlýrken; proje onay tarihi itibariyle, Çevre ve Þehircilik Bakanlýðýnca yayýnlanan Mimarlýk ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabýnda Kullanýlacak Yapý Yaklaþýk Birim Maliyetleri Hakkýnda Teblið”de yer alan birim fiyatlar ve “Ýnþaat ve Tesisat Birim Fiyatlarý” esas alýnýr.

(7) Damýzlýk boða ve koç-tekeler;

a) Bakanlýkça belirlenen teknik-saðlýk þartlarýný taþýr. Desteðe konu damýzlýk boða, koç-teke ýrklarý Bakanlýkça belirlenir.

b) Damýzlýk boðalar TÝGEM veya hastalýktan ari iþletmelerden temin edilecektir. Damýzlýk koç ve teke ise TÝGEM ve/veya halk elinde ýslah projesi kapsamýnda olan iþletmelerden baðlý bulunduklarý Damýzlýk Koyun Keçi Yetiþtiricileri Birliði vasýtasý ile temin edilecektir. Düzenlenecek fatura, müstahsil makbuzu veya eþdeðer alým satým belgesindeki tutar Bakanlýkça belirlenen fiyatlardan fazla olamaz.

c) Hibe kapsamýnda satýn alýnacak erkek materyalin seçimi, il müdürlüðünce görevlendirilen bir ziraat mühendisi (zooteknist) ve bir veteriner hekimden oluþan seçim heyetince Bakanlýkça belirlenen teknik ve saðlýk þartlarý doðrultusunda yapýlýr.

ç) Hibe kapsamýnda satýn alýnan damýzlýk erkek materyalin üç yýl süre ile satýlmayacaðýna dair taahhütname alýnýr.

d) Anne, baba ile çocuklar, eþler ve kardeþler arasýnda yapýlan alým ve satýmlar destekleme kapsamý dýþýndadýr.

e) Damýzlýk boða ve koç-teke alýmlarýnda desteklemeye esas birim fiyatlarý her yýl Bakanlýkça belirlenir.

(8) Yatýrým tamamlanana kadar oluþabilecek sorunlardan yatýrýmcý sorumludur.

Yatýrýma baþlama ve bitirme süreleri

MADDE 10 (1) Uygulanacak inþaat hibe desteðinden, projesi onaylanan ve projesinde belirtilen süre içinde yatýrýmý tamamlanan iþletmeler yararlanýr. Projede termin planý baþlangýcý, proje yatýrýma alýndýktan sonra yatýrým yerine gidilerek düzenlenen baþlama tutanaðý tarihi itibari ile baþlar ve bir yýl içerisinde bitirilir. Termin planýndaki sürede tamamlanamayan yatýrýmlarda yatýrýmcýnýn gerekçeli baþvurusu üzerine il proje deðerlendirme komisyonunun görüþü ve Merkez Proje Yürütme Komisyonunun kararýyla ek süre verilebilir.

(2) Termin planýna göre yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya yatýrým yapmaktan vazgeçen yatýrýmcýnýn projesi iptal edilir ve hibe desteðinden yararlandýrýlmaz.

(3) Damýzlýk boða, koç-teke alýmý hibe desteðinden baþvurusu onaylanan iþletmeler yararlanýr, yükümlülüklerini yerine getirmeyen ve hayvan alýmýndan vazgeçenlerin baþvurularý iptal edilir ve hibe desteðinden yararlandýrýlmaz.

Yatýrýmýn ve iþletmenin denetimi

MADDE 11 (1) Ýl müdürlüðü yatýrým projesinin süresi içerisinde yapýlmasýný, yatýrým konusu yapý ve tesisleri müþtereken kontrol etmeye veya ettirmeye yetkilidir.

(2) Yatýrýmýn tamamlanmasý ve hak ediþlerin ödenmesi sonrasýnda üç yýl süre ile yýlda en az iki defa olmak üzere il müdürlüklerince iþletmeler denetlenir. Yapýlacak kontrol ve denetimler sonucunda tespit edilen hata veya noksanlýklarýn, il müdürlüðünce belirlenecek süre içerisinde yatýrýmcý tarafýndan giderilmesinin zorunlu olduðu yazý ile yatýrýmcýya bildirilir.

Yatýrým baþvurularýnýn incelenmesi ve deðerlendirilmesi

MADDE 12 (1) Yatýrýmcý inþaat ve hayvan alýmý yatýrým konularý için ayrý ayrý baþvurur.

(2) Yapýlan baþvurular, on beþ gün içinde, il proje yürütme birimince incelenir ve rapor olarak, il proje deðerlendirme komisyonuna gönderilir. Ýncelenen baþvurular geliþ sýrasý esas alýnarak yatýrým konularýna göre listelenir.

(3) Ýnceleme raporu, on beþ gün içinde il proje deðerlendirme komisyonunca deðerlendirilir. Ýl müdürlüðü yatýrýma uygun bulunan veya gerekçeli olmak þartýyla reddedilen baþvurularý geliþ sýrasýný esas alarak yatýrým konularýna göre inþaat ve damýzlýk boða, koç-teke alýmý baþvuru listesini (Ek-2) ayrý ayrý listeleyip, aylar bazýnda Genel Müdürlüðe bir üst yazý ile gönderir.

(4) Merkez proje deðerlendirme komisyonu, il proje deðerlendirme komisyonlarýndan gelen raporlarý inceler geliþ sýrasý esas alýnarak ve bütçe imkanlarý dahilinde asýl ve yedek olarak listeleyerek il müdürlüðüne gönderir.

(5) Ýl müdürlüðü, Genel Müdürlükten gelen asýl listelerde yer alan yatýrýmcýlara, uygulama rehberinde yer alan temel kriterlere göre inþaat yatýrým projesinin hazýrlanmasýný ve onaya sunulmasýný, damýzlýk boða, koç-teke alýmlarýnýn ise gerçekleþtirilmesini yazý ile bildirir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hak Ediþler

Destekleme hak ediþine baþvuru ve hak ediþ belgelerinin hazýrlanmasý

MADDE 13 (1) Yatýrýmcý tamamlanan yatýrýmlarý için dilekçe ile Ýl Müdürlüðüne baþvurur. Damýzlýk erkek hayvan alýmýný gerçekleþtirenler il/ilçe müdürlüðüne dilekçe ve taahhütname (Ek-3) ile baþvurur.

(2) Hak ediþler proje yürütme birimince yerinde incelenerek hazýrlanýr.

(3) Onaylanan inþaat projelerinde, proje tamamlandýðýnda hak ediþ düzenlenir.

(4) Onaylanan hayvan alýmý baþvurularýnda hayvan alýmý gerçekleþtikten ve iþletmeye getirildikten sonra hak ediþ düzenlenir.

(5) Hayvan alýmlarý için düzenlenecek hak ediþlerde bir ziraat mühendisi (zooteknist) ve bir veteriner hekimin iþletmede yapacaðý tespit sonrasýnda verilecek raporun esas alýnmasý zorunludur.

(6) Ýnþaat hak ediþlerinde il çevre ve þehircilik müdürlüðünden konu uzmaný en az bir teknik elemanýn imzasý bulunmasý zorunludur.

(7) Yatýrýmcý hibe alacaðýný baþkasýna devredemez. Ancak, hayvan alýmlarý TÝGEMden yapýldýðýnda hibe edilecek tutar yatýrýmcý adýna TÝGEMe aktarýlýr.

Hak ediþ icmallerinin düzenlenmesi ve destekleme ödemesine esas çalýþmalar

MADDE 14 (1) Ýl proje yürütme birimince uygulama rehberindeki kriterlere göre hazýrlanan hak ediþler il müdürlüðü onayýna sunulur.

(2) Ödemeye uygun bulunan hak ediþler için uygulama rehberinde yer alan ödeme icmal cetveli ve hayvan alýmlarý için hazýrlanan ödeme icmal cetveli (Ek-4) ayrý ayrý düzenlenerek onaylanýr ve Genel Müdürlüðe gönderilir.

(3) Proje için öngörülen bütçe miktarýný aþmamak þartýyla, gelen icmaller Genel Müdürlükçe deðerlendirilerek yatýrýmcýya ödeme yapýlmak üzere bankaya gönderilir. Hayvan alýmýný TÝGEMden yapan yatýrýmcýlara ödenecek hibe tutarý yatýrýmcý adýna TÝGEMe ödenmek üzere bankaya gönderilir.

(4) Projenin tamamlanmasý sonucu yatýrýmcýya ödenecek hak ediþ, yatýrýmcý tarafýndan üçüncü kiþilere devredilemez ve temlik konulamaz.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Finansman ve ödemeler

MADDE 15 (1) Karar uyarýnca yapýlacak ödemeler için gerekli kaynak, Bakanlýðýn ilgili bütçesine tahsis edilen ödeneklerden karþýlanýr.

(2) Ödemeler Banka aracýlýðýyla yapýlýr. Uygulama ile ilgili olarak Bankaya destekleme tutarýnýn % 0,2si oranýnda hizmet komisyonu ödenir.

Desteklerden yararlanamayacak olanlar

MADDE 16 (1) Bu Teblið kapsamýndaki hibe desteklerinden kamu kurum ve kuruluþlarý ile ortaklýklarý yararlanamaz.

(2) Baþvuru sahibi, ayný yatýrým için Bakanlýk veya diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnca uygulanan faiz indirimi veya hibe desteði programlarýndan yararlanamaz, yararlanmýþ ise karar kapsamýnda yararlanýlan destekler, ilgili mevzuat çerçevesinde geri alýnýr.

Denetim, haksýz ödemelerin geri alýnmasý ve hak mahrumiyeti

MADDE 17 (1) Bu Tebliðde yer almayan teknik konularda uygulama rehberi, genelgeler ve talimatlar uygulanýr. Ancak Tebliðde, uygulama rehberinde, genelgelerde ve talimatlarda yer almayan hususlarda taþrada oluþacak problemlerin çözümünde, yürürlükteki mevzuat çerçevesinde kalmak koþulu ile il müdürlükleri yetkilidir.

(2) Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda denetimi saðlayacak tedbirleri Bakanlýk alýr.

(3) Kararla belirlenen destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapýlan ödemeler hariç, haksýz yere yararlandýðý tespit edilen yatýrýmcýya 5488 sayýlý Tarým Kanununun 23 üncü maddesi hükümleri uygulanýr.

Yürürlük

MADDE 18 (1) Bu Teblið yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 19 (1) Bu Teblið hükümlerini Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakaný yürütür.

 

Tebliðin ekleri için týklayýnýz