Sermaye
Piyasasý Kurulundan:
PORTFÖY YÖNETÝM ÞÝRKETLERÝ VE BU ÞÝRKETLERÝN FAALÝYETLERÝNE
ÝLÝÞKÝN ESASLAR TEBLÝÐÝ (III-55.1)’NDE DEÐÝÞÝKLÝK
YAPILMASINA DAÝR TEBLÝÐ
(III-55.1.a)
MADDE 1 ‒ 2/7/2013 tarihli ve 28695 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Portföy Yönetim Þirketleri ve Bu Þirketlerin Faaliyetlerine Ýliþkin Esaslar Tebliði (III-55.1)’nin 5 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 5 – (1)
Kuruluþ izni baþvurularýnýn Kurulca deðerlendirilebilmesi
için Þirketin;
a) TTK hükümleri uyarýnca kayýtlý sermaye sistemine tabi anonim ortaklýk þeklinde kurulmasý,
b) Paylarýnýn tamamýnýn nama yazýlý olmasý,
c) Paylarýnýn nakit karþýlýðý çýkarýlmasý,
ç) Baþlangýç sermayesinin en az 2.000.000 TL olmasý,
d) Esas sözleþmesinin Kanun hükümlerine ve Kurul düzenlemelerine uygun olmasý,
e) Kurucu
ortaklarýnýn;
1) Müflis olmamasý, konkordato ilân etmiþ olmamasý ya da hakkýnda iflasýn ertelenmesi kararý verilmiþ olmamasý,
2) Faaliyet
izinlerinden biri Kurulca iptal edilmiþ kuruluþlarda, bu müeyyideyi gerektiren olayda sorumluluðu bulunan kiþilerden olmamasý,
3) Kanunda yazýlý suçlardan kesinleþmiþ mahkûmiyetinin bulunmamasý,
4) 14/1/1982 tarihli ve 35 sayýlý Ödeme Güçlüðü Ýçinde Bulunan Bankerlerin Ýþlemleri Hakkýnda Kanun Hükmünde Kararname ve eklerine göre kendileri veya
ortaðý olduðu kuruluþlar hakkýnda tasfiye kararý verilmemiþ olmasý,
5) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayýlý Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiþ olsa bile; kasten iþlenen bir suçtan dolayý beþ yýl veya daha fazla süreyle hapis cezasýna ya da devletin güvenliðine karþý suçlar, anayasal düzene ve bu düzenin iþleyiþine karþý suçlar, zimmet, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karýþtýrma, edimin ifasýna fesat karýþtýrma, biliþim sistemini
engelleme, bozma, verileri yok etme veya deðiþtirme, banka veya kredi kartlarýnýn kötüye kullanýlmasý, suçtan kaynaklanan malvarlýðý deðerlerini aklama, kaçakçýlýk, vergi kaçakçýlýðý veya haksýz mal edinme suçlarýndan mahkûm olmamasý,
6) 7/2/2013 tarihli ve 6415 sayýlý Terörizmin Finansmanýnýn Önlenmesi Hakkýnda Kanunda düzenlenen suçlardan mahkum olmamasý,
7) Muaccel
vergi borcu bulunmamasý,
8) Ýþlem yasaklý olmamasý,
9) Ýþin gerektirdiði dürüstlük ve itibara sahip bulunmasý,
10) Gerekli
mali güce sahip olmasý,
f) Ortaklýk yapýsýnýn þeffaf ve açýk olmasý,
g) Önemli etkiye sahip ortaklarýnýn birinci fýkranýn (e) bendinin (1) ila (9) no’lu alt bentlerinde
yer alan þartlarý taþýmalarý,
zorunludur.
(2) Birinci fýkranýn (e) bendinin (1) no’lu alt bendinde
belirtilen þartlar, iflasýn kaldýrýlmasýna, kapatýlmasýna veya konkordato teklifinin tasdikine iliþkin kararýn, (2) no’lu
alt bendinde yer alan þartlar ise buna iliþkin kararýn kesinleþme tarihinden itibaren on yýl geçmesi hâlinde, bu fýkranýn uygulamasýnda dikkate alýnmaz.
(3) Þirket ortaklarýnýn yabancý uyruklu olmasý veya yurtdýþýnda yerleþik olmasý halinde, bu maddede belirtilen belgelerin muadili istenir ve
Kurulca yabancý ortaðýn ülkesindeki yetkili otoriteden söz konusu ortak
hakkýnda görüþ alýnýr.
(4) Kurucu ortaðýn banka olmasý halinde, bankanýn birinci fýkranýn (e) bendinin (7) no’lu alt bendinde
belirtilen niteliði taþýdýðýný tevsik eden bilgi ve belgelerin Kurula gönderilmesi yeterlidir. Bankada sahip olunan doðrudan ve dolaylý pay sahipliði yoluyla Þirkette dolaylý pay sahibi olan kiþiler için birinci fýkranýn (e) bendi hükmü uygulanmaz. Bankanýn þirkette doðrudan veya dolaylý olarak pay sahibi olmasý halinde, Bankacýlýk Düzenleme ve Denetleme Kurumunun uygun görüþü alýnýr.”
MADDE 2 ‒ Ayný Tebliðin 7 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (ç) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“ç) Kurucularýn 5 inci maddenin
birinci fýkrasýnýn (e) bendinde, önemli etkiye sahip
ortaklarýn ise 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (e) bendinin (1) ila (9) no’lu alt bentlerinde
yer alan þartlarý taþýdýklarýný tevsik eden belgeler,”
MADDE 3 ‒ Ayný Tebliðin 8 inci
maddesinin birinci fýkrasý, ikinci fýkrasýnýn (c) bendi ve beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, sekizinci fýkrasýndan sonra gelmek üzere aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(1) Þirket, portföy yöneticiliði faaliyetine baþlayabilmek için, Kurulca kuruluþ izninin verildiði tarihten itibaren
en geç üç ay içinde gerekli
faaliyet izni ve yetki belgesinin alýnmasý talebiyle Kurula baþvurmak zorundadýr. Aksi halde
verilen kuruluþ izni iptal edilir. Kurulca uygun görülecek makul gerekçelerin varlýðý halinde, bu fýkrada belirtilen üç aylýk süre bir defaya mahsus olmak üzere üç ay daha uzatýlabilir.”
“c) Varsa mevzuatta öngörülen teminatlarý Kurul adýna Takasbank nezdinde bloke etmiþ olmasý,”
“(5) Portföy saklayýcýsý ve fon portföyüne
varlýk alým-satýmýna aracýlýk hizmeti veren yatýrým kuruluþunun yöneticileri ile bu
kuruluþlarý temsil ve ilzama yetkili kiþiler, Þirkette ortak, yönetici ya da
temsilci olamazlar. Þirketin ortaklarý, yöneticileri ile bu þirketleri temsil ve ilzama yetkili kiþiler de portföy
saklayýcýsýnda yönetici ya da
temsilci olamazlar. Kurulun konuya iliþkin diðer düzenlemeleri saklýdýr. Bu hükmün uygulanmasýnda yönetici ile temsil ve ilzama yetkili kiþiler; yönetim kurulu baþkan ve üyeleri, genel müdür, genel müdür yardýmcýlarý ve sermaye piyasalarý ile ilgili
birimlerin yönetiminden sorumlu kiþiler ile bu kiþilerin baðlý olduðu yöneticilerdir.”
“(9) Þirketin müþterilerinin
Kurulca yetkilendirilmiþ bir portföy
saklayýcýsý ile daha önce sözleþme imzalamýþ olmasý veya Þirket müþterilerinin, Þirketin fon daðýtým ve pazarlama sözleþmesi imzaladýðý kiþilerin veya Þirketçe bireysel portföy yöneticiliði hizmeti verilen
kiþilerin yurt dýþýnda yerleþik ya da yabancý ülke vatandaþý olmasý ve ilgili ülke mevzuatý çerçevesinde yetkilendirilmiþ bir saklama kuruluþu ile sözleþme imzalamýþ olmasý halinde, söz konusu kiþiler tarafýndan, ilgili
hususu tevsik edici bilgi ve belgeler ile söz konusu kiþilerin Kurulca yetkilendirilmiþ bir portföy saklayýcýsý ile sözleþme imzalamamýþ olmasýndan kaynaklanacak
riskleri üstlendiðine iliþkin beyanýnýn Þirkete iletilmesi kaydýyla Þirketin yeniden bir portföy saklayýcýsý ile sözleþme imzalamasý zorunlu deðildir.”
MADDE 4 ‒ Ayný Tebliðin 9 uncu
maddesinin birinci fýkrasýnýn (ð) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“ð) Münhasýran paylarý yurt dýþýnda yerleþik kiþilere pazarlanacak
yabancý kolektif yatýrým kuruluþu kurmak ve yönetmek, yurt dýþýnda yerleþik kiþilere portföy yönetim hizmeti vermek ve bu Teblið kapsamýndaki yan hizmetleri sunmak üzere kurulan þirket yurt dýþýnda yerleþik kiþilere yatýrým danýþmanlýðý hizmeti verebilir, kurucusu ve yöneticisi olmadýðý fonlarýn katýlma paylarýna iliþkin pazarlama ve daðýtým faaliyetinde bulunabilir. Þirketin kurucusu ve/veya yöneticisi olduðu yabancý kolektif yatýrým kuruluþu için kurulu olduðu ülkede fon hizmet biriminin görev ve sorumluluklarýný yerine getirecek muadili organizasyonun oluþturulmasý ve bu durumu tevsik edici bilgi ve belgelerin
Kurula iletilmesi halinde, sadece bu müþterilerle sýnýrlý olmak üzere 14 üncü madde çerçevesinde fon hizmet birimi kurma þartý aranmaz. Bu þirketin yönetim kurulu üyelerinden en az
birinin ve genel müdürünün finansal piyasalar alanýnda en az beþ yýllýk tecrübeye sahip olmasý zorunludur.”
MADDE 5 ‒ Ayný Tebliðin 12 nci maddesinin birinci fýkrasý ve dördüncü fýkrasýnýn (a) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve altýncý fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(1) Þirketin faaliyetleri ile yönetimindeki portföyler
için bir risk yönetim sisteminin
oluþturulmasý ve buna iliþkin prosedürlerin yazýlý hale getirilmesi zorunludur. Risk yönetim sistemine
iliþkin yazýlý prosedürlerin
kabulü ve yürürlüðe konulmasý için þirket yönetim kurulunun
kararý þarttýr. Bu prosedürlerde yapýlacak deðiþikliklerde de ayný usul ve esaslara
uyulmasý gerekir.”
“a) Þirketin ve yönettiði portföylerin
maruz kalabileceði riskleri tespit etmekle,”
MADDE 6 ‒ Ayný Tebliðin 19 uncu maddesinin ikinci fýkrasýnýn (b) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“b) (b) bendi
kapsamýna giren Þirket, araþtýrma hizmetini yatýrým kuruluþlarýndan, kontrolü ve takibi yönetim kurulu tarafýndan gerçekleþtirilmek þartýyla risk yönetim sistemine
iliþkin hizmeti yatýrým kuruluþlarýndan ve Kurulca uygun görülecek uzmanlaþmýþ diðer kuruluþlardan,”
MADDE 7 ‒ Ayný Tebliðin 20 nci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Þirketin yönetim kurulu baþkan ve üyeleri ile genel müdürünün 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (e) bendinin (1) ila (9) no’lu alt bentlerinde
sayýlan þartlarý taþýmasý, genel müdür dýþýndaki personelin ise 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (e) bendinin (1) ila (8) no’lu alt bentlerinde
sayýlan þartlarý taþýmasý gerekmektedir. Ayrýca, þirket yöneticileri ve fon müdürünün dört yýllýk lisans eðitimi veren
kurumlardan mezun olmalarý gerekmektedir.”
MADDE 8 ‒ Ayný Tebliðin 24 üncü maddesinin ikinci fýkrasýnýn (e) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“e) Bu madde kapsamýndaki doðrudan ve dolaylý pay devirlerinde tek baþýna veya birlikte hareket ederek paylarý devralan gerçek ve tüzel kiþiler ile önemli etkiye sahip ortaklar için de 5 inci
maddenin birinci fýkrasýnýn (e) bendinin (1) ila (9) no’lu alt bentlerinde
sayýlan þartlar aranýr.”
MADDE 9 ‒ Ayný Tebliðin 25 inci
maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Þirket, Kurulun finansal raporlamaya ve baðýmsýz denetime iliþkin düzenlemelerine uymak ve finansal raporlarýný KAP’ta
yayýmlamak zorundadýr.”
MADDE 10 ‒ Ayný Tebliðin 26 ncý maddesinin birinci
fýkrasý ve dördüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, altýncý fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþ ve takip eden fýkra numarasý buna göre teselsül ettirilmiþtir.
“(1) Þirket;
a) Ortaklar ve önemli etkiye sahip ortaklarýn 5 inci maddede,
yöneticileri ve personelinin ise 20 nci maddede belirtilen þartlarýnda herhangi bir deðiþiklik olmasý halinde, deðiþikliðin meydana geldiði tarihi izleyen,
b) Yöneticileri ve personeli ile þubelerindeki personelin görevden ayrýlmasý, bunlarýn yerine veya
mevcutlara ilave yeni kiþilerin istihdam edilmesi, görev ve görev yerlerinin deðiþtirilmesi ve benzeri her türlü deðiþikliði; yeni istihdam edilenlerin ise 20 nci maddede belirtilen þartlarý taþýdýklarýný gösterir belgeler ve kimlik bilgileri ile birlikte,
deðiþikliðin meydana geldiði tarihi izleyen,
10 iþ günü içinde SPL’ye
bildirmek zorundadýr.”
“(4) Birlik, bu madde uyarýnca kendisine yapýlan bildirimler kapsamýnda Þirket ve merkez dýþý örgütleri, SPL ise ortak, yönetici ve personeli hakkýnda bu Teblið hükümlerine aykýrý bir durum tespit etmesi halinde üç iþ günü içinde Kurula yazýlý olarak bildirimde bulunur.”
MADDE 11 ‒ Ayný Tebliðin 35 inci maddesinin
birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Müþteri portföyünde yer alan varlýklarýn, Kurulun portföy
saklama hizmeti ve bu hizmette bulunacak kuruluþlara iliþkin düzenlemeleri çerçevesinde saklanmasý zorunludur.
Yabancý kolektif yatýrým kuruluþlarýnýn portföyünde yer alan varlýklarýn ilgili ülke mevzuatý çerçevesinde yetkilendirilmiþ bir saklama kuruluþu nezdinde saklanmasý halinde de bu yükümlülüðün yerine getirilmiþ olduðu kabul edilir.”
MADDE 12 ‒ Ayný Tebliðin 37 nci maddesinin dördüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(4) Þirket, fon katýlma payý alým satým talimatlarýný ancak talimat veren kiþiler ile sözleþme imzalamak koþuluyla kabul
edebilir. Portföy yönetim sözleþmesi imzalamadýðý kiþilere ait nakitlerin ve fon paylarýnýn da Kurulca yetkilendirilmiþ portföy
saklayýcýlarý nezdinde Kurulun yatýrým hizmetleri ve faaliyetlerine iliþkin düzenlemeleri çerçevesinde saklanmasý zorunludur. Yurt
dýþýnda yerleþik ya da yabancý ülke vatandaþý olan, fon daðýtým ve pazarlama sözleþmesi imzaladýðý kiþilere ait nakit ve fon paylarýnýn ilgili ülke mevzuatý çerçevesinde yetkilendirilmiþ bir saklama kuruluþu vasýtasýyla saklanmasý halinde de bu yükümlülüðün yerine getirilmiþ olduðu kabul edilir.”
MADDE 13 ‒ Ayný Tebliðin 39 uncu
maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Bireysel portföy yöneticiliði hizmeti sunulan kiþilerin portföyünde yer alan varlýklar Kurulca
yetkilendirilmiþ portföy saklayýcýlarý nezdinde Kurulun yatýrým hizmetleri ve faaliyetlerine iliþkin düzenlemeleri çerçevesinde saklanýr. Yurt dýþýnda yerleþik ya da yabancý ülke vatandaþý olan, bireysel portföy yöneticiliði hizmeti alan kiþilerin portföyünde yer alan varlýklarýn ilgili ülke mevzuatý çerçevesinde yetkilendirilmiþ bir saklama kuruluþu vasýtasýyla saklanmasý halinde de bu yükümlülüðün yerine getirilmiþ olduðu kabul edilir.”
MADDE 14 ‒ Ayný Tebliðe 41 inci maddeden
sonra gelmek üzere aþaðýdaki maddeler eklenmiþtir.
“Þirketlerin yatýracaklarý
teminatlara iliþkin esaslar
MADDE 41/A – (1) Kurul, mali durumlarý açýsýndan gerekli görülmesi halinde Þirketlerin tamamýndan, bir kýsmýndan veya herhangi birisinden belirli bir tutar
veya orandaki teminatý belirli bir süre için Kurul adýna Takasbank nezdinde
bloke etmesini isteyebilir.
(2) Teminatlarýn kullanýmýna iliþkin esaslar, söz konusu teminatlarýn yatýrýlmasýna iliþkin Kurul kararýnda açýkça belirtilir. Teminatlar bu amaçlar dýþýnda kullanýlamaz, üçüncü kiþilere devredilemez, kamu alacaklarý için olsa dahi haczedilemez, rehnedilemez,
iflas masasýna dâhil edilemez ve üzerine ihtiyati
tedbir konulamaz.
(3) Þirketlerin yatýracaklarý teminatlar,
nakit, kamu borçlanma aracý, 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayýlý Kamu Finansmaný ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkýnda Kanun kapsamýnda ihraç edilen kira
sertifikasý, Türkiye'de kurulu ve þirket ile sermaye,
yönetim veya denetim bakýmýndan doðrudan veya dolaylý iliþkisi olmayan bir banka tarafýndan verilen teminat mektubu veya þirketin kurucusu
olmadýðý para piyasasý yatýrým fonu katýlma paylarý þeklinde olabilir.
Teminatlarýn yatýrýlmasý,
izlenmesi ve deðerlendirilmesine iliþkin esaslar
MADDE 41/B – (1) Teminat yatýrmasýna karar verilen Þirket tarafýndan, Kurulca
belirlenen tutardaki teminatlar, ilgili Kurul kararýnda belirlenen süre boyunca Takasbank nezdinde
bloke edilir. Kurul gerekli gördüðü durumlarda, teminatlarýn bloke edilmesine
iliþkin süreyi uzatabilir.
(2) Teminatýn Þirket adýna üçüncü bir kiþi tarafýndan tevdi edilmesi durumunda, üçüncü kiþi teminata iliþkin haklarýný Þirkete devrettiðine iliþkin bir temlikname verir. Teminat ile ilgili hususlarda Kurul nezdindeki iþlemleri Þirket yürütür. Teminatýn serbest býrakýlmasýna yönelik iþlemlerde de
muhatap Þirkettir.
(3) Þirketlerin yatýrmýþ olduðu teminatlarýn deðerlemesinde Kurulun aracý kurumlarýn sermayeleri ve sermaye yeterliliði ile ilgili düzenlemelerinde yer alan deðerleme ilkeleri esas alýnýr. Buna göre teminatlar Takasbank
tarafýndan aylýk olarak izlenir
ve teminat yükümlülüklerini karþýlayamayan Þirketlere iliþkin teminatlarýn tamamlattýrýlmasý dahil tüm iþlemler Takasbank tarafýndan yerine getirilir.
(4) Teminatlarýn ilk defa yatýrýlmasý ve teminatýn tamamlatýlmasýna iliþkin yükümlülüklerin Þirket tarafýndan tebellüð edildiði tarihi takip
eden beþ iþ günü içinde yerine getirmeyen Þirketler Takasbank tarafýndan ivedilikle Kurula bildirilir.
(5) Takasbank teminatlarýn durumuna iliþkin bir rapor hazýrlayarak yýlsonunu takip eden
20 iþ günü içerisinde Kurula gönderir.
Teminatlarýn serbest
býrakýlmasý
MADDE 41/C – (1)
Faaliyette olan Þirketlerin 41/A maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca Takasbank nezdinde Kurul adýna bloke edilen teminatlarý, bu teminatlarýn bloke edilmesine iliþkin Kurul kararýnda belirtilen nedenin ortadan kalkmasý veya Kurulca
belirlenen sürenin sona ermesini müteakip herhangi
bir koþul öngörülmeksizin Kurulun bildirim yazýsý üzerine Takasbank tarafýndan Þirketlere iade edilir.
(2)
Faaliyetleri geçici olarak durdurulan Þirketlerin 41/A maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca Takasbank nezdinde
Kurul adýna bloke edilen teminatlarý, yeniden faaliyete geçinceye veya
faaliyet izni iptal edilinceye kadar serbest býrakýlmaz. Yeniden faaliyete geçen Þirketlerin teminatlarý, faaliyetine
kesintisiz olarak en az bir yýl süreyle devam etmiþ olmalarý þartýyla Kurulun bildirim yazýsý üzerine Takasbank tarafýndan serbest býrakýlýr. Söz konusu bir yýllýk süreyi doldurmadan faaliyetleri yeniden geçici olarak durdurulan ve daha sonra yeniden faaliyete geçen Þirketler için bir yýllýk sürenin hesaplanmasýna son faaliyete
geçme tarihinden itibaren baþlanýr.
(3) Faaliyet
izni iptal edilen Þirketlerden hakkýnda iflas kararý alýnmamýþ olanlarýn teminatlarýnýn serbest býrakýlmasý konusunda Kurula baþvuruda bulunmasý gerekmektedir. Söz konusu baþvurunun deðerlendirmeye alýnabilmesi için;
a) Teminatlarýn serbest býrakýlmasýna engel teþkil edecek
mahiyette Þirket nezdinde yürütülen herhangi bir denetim olmamasý veya Kurula iletilen herhangi bir þikayet ve uyuþmazlýk bulunmamasý,
b) Þirketin Borsa, Takasbank, MKK, Birlik ve
Kurula karþý herhangi bir mali yükümlülüðünün bulunmamasý,
c) Þirket unvanýnýn ve faaliyet konusunun sermaye piyasasý faaliyetlerini içermeyecek þekilde deðiþtirilmiþ olmasý veya Þirketin sona ermesine dair karar verilmiþ olmasý,
þartlarýnýn
yerine getirilmesi zorunludur. Bu þartlarý yerine getirmiþ olan ve baþvurularý Kurulca uygun bulunan Þirketlerin
teminatlarý, Kurulun bildirim yazýsý üzerine Takasbank tarafýndan serbest býrakýlýr.
(4) Kanunun 41
inci maddesi kapsamýnda faaliyet izinleri iptal edilen Þirketlerden hakkýnda iflas kararý verilen Þirketlerin teminatlarý, iflas süreci sonuçlanýncaya kadar serbest býrakýlmaz. Söz konusu teminatlar, iflas idaresinin iflasýn kapanmasý için ticaret mahkemesine baþvurmasý ve 9/6/1932 tarihli ve
2004 sayýlý Ýcra ve Ýflas Kanunu uyarýnca mahkeme tarafýndan iflasýn kapanmasý kararý verilmesinden sonra anýlan kararýn iflas dairesi tarafýndan ilan edilerek
iflas tasfiyesi tamamlanýncaya kadar Takasbank
nezdinde tutulur. Ýflas tasfiyesi tamamlandýktan sonra iflas dairesinden alýnan sýra cetveline göre iflas idaresi tarafýndan aciz vesikasý verilen alacaklýlardan teminat üzerinde hak sahibi olabilecekler için keyfiyet Kurul
tarafýndan ülke çapýnda günlük olarak yayýmlanan tirajý en yüksek on gazeteden en az ikisinde ve en az beþ iþ günü boyunca KAP’ta ilan edilir. Söz konusu ilanlarý takip eden üçüncü ayýn sonuna kadar baþvuranlardan Þirketlerden alacaklý olduðu tespit
edilenler, teminat tutarý alacaklarýn tamamýný karþýlamasý durumunda
tamamen, karþýlamamasý durumunda ise garameten ödeme yapýlmak üzere Takasbank’a bildirilir. Bu ödemeyi müteakip bakiye teminat kalmasý durumunda, bu tutar ilanlarýn yayýmlanmasýný takip eden altýncý ayýn sonunda Kurulun bildirimi üzerine ilgili iflas dairesine tevdi edilmek üzere Takasbank tarafýndan serbest býrakýlýr.”
MADDE 15 ‒ Ayný Tebliðin geçici 1 inci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) 1/7/2014 tarihinden önce faaliyette olan þirketlerin 1/7/2014 tarihi itibariyle mevcut yönetim kurulu üyelerinden en az birinin, genel müdürünün, genel müdür yardýmcýlarýnýn ve 1/7/2014 tarihi itibariyle fon müdürü olarak görev yapan kiþilerin 20 nci maddenin üçüncü fýkrasýnda belirtilen lisans belgelerine sahip bulunmamasý halinde, söz konusu kiþiler tecrübe þartýný saðlamak koþulu ile 1/7/2016
tarihine kadar veya bu Tebliðin yürürlüðe girdiði tarihten
itibaren açýlacak ilk dört sýnava katýlmak þartýyla, dördüncü sýnavýn sonuçlarýnýn açýklandýðý tarihe kadar,
Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Türev Araç Lisans Belgesine sahip olmasý gereken yönetim kurulu üyesi ise ilk altý sýnava katýlmak þartýyla altýncý sýnavýn sonuçlarýnýn açýklandýðý tarihe kadar görevine devam eder. Söz konusu sýnavlarda gerekli
lisanslarý almaya hak kazanamayanlar, son sýnavýn sonuçlarýnýn açýklanmasýný takip eden ay sonu veya 1/7/2016 tarihi
itibariyle görevlerinin gerektirdiði vasfý kaybetmiþ sayýlýrlar.”
MADDE 16 ‒ Ayný Tebliðe aþaðýdaki geçici madde eklenmiþtir.
“Mevcut teminatlarýn serbest
býrakýlmasý
GEÇÝCÝ MADDE 3 – (1) Bu Tebliðin yürürlüðe girdiði tarih itibariyle
faaliyette olan Þirketlerin, mülga Portföy Yönetim Þirketleri Tarafýndan Yatýrýlan Teminatlarýn Kullaným Esaslarý Tebliði (Seri: V,
No:130)’nin 6 ncý
maddesinin birinci fýkrasý kapsamýnda Kurul adýna Takasbank nezdinde bloke edilen
teminatlarý, bu Tebliðe uyum saðlandýðýný tevsik edici bilgi ve belgelerin Kurula
iletilmesini takiben Kurulun bildirimi üzerine Takasbank tarafýndan serbest býrakýlýr.
(2) Bu Tebliðin yürürlüðe girdiði tarihten önce faaliyetleri durdurulmuþ veya faaliyet
konusu deðiþtirilmiþ olan Þirketler tarafýndan Takasbank nezdinde
bloke edilmiþ olan teminatlara iliþkin herhangi bir
sebeple mahkemelere intikal etmiþ olan uyuþmazlýklarýn bulunmasý durumunda, söz konusu uyuþmazlýklara iliþkin kararlarýn hukuken nihai olarak kesinleþmesine kadar geçen sürede bu teminatlar serbest býrakýlmaz.”
MADDE 17 – Bu Teblið 1/7/2014 tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 18 – Bu Teblið hükümlerini Sermaye Piyasasý Kurulu yürütür.
|