Kamu
İhale Kurumundan:
HİZMET
ALIMI İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 4/3/2009 tarihli ve
27159 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına (ğ) bendinden
sonra gelmek üzere aşağıdaki bent eklenmiştir.
“h) Endeks: Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
yayımlanan Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksini (Yİ-ÜFE),”
MADDE 2 – Aynı
Yönetmeliğin 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 6 – (1)
İdareler tarafından aday, istekli ve istekli olabileceklere tebligat
öncelikli olarak EKAP üzerinden veya imza karşılığı elden yapılır.
(2) EKAP üzerinden tebligat, Elektronik İhale Uygulama
Yönetmeliğinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde gerçekleştirilir.
(3) Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle birinci fıkrada
belirtilen yöntemler kullanılarak yapılamaması halinde Kanunun 65 inci
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere
başvurulur.
(4) İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatta,
mektubun teslim edildiği tarih tebliğ tarihi sayılır.
(5) Faks ile yapılan tebligatta, bildirim tarihi tebliğ
tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan tebligatın aynı gün idare tarafından
teyit edilmesi zorunludur. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilebilmesi
için tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması
yeterlidir. Tebligatın, teyit işlemi ile bildirim tarihini kapsayacak
şekilde ayrıca belgelendirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde tebligat
usulsüz yapılmış sayılır ve Tebligat Kanununun usule aykırı tebliğe ilişkin
hükümleri uygulanır.
(6) İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak
bildirim ve tebligat, belirtilen esaslar çerçevesinde pilot veya
koordinatör ortağa yapılır. Ancak pilot veya koordinatör ortağın yabancı
istekli olduğu ortak girişimlerde tebligatın imza karşılığı elden
yapılamaması halinde;
a) Yerli isteklilerden hisse oranı en fazla olana,
b) En fazla hisse oranına sahip birden çok yerli
isteklinin bulunması durumunda ise bu isteklilerden herhangi birine,
tebligat yapılır.
(7) Aday, istekli ve istekli olabilecekler tarafından
idare ile yapılacak yazışmalarda elektronik ortam ve faks kullanılamaz.
Ancak, idare tarafından dokümanın posta veya kargo yoluyla satılmasının
öngörülmesi halinde, doküman satın almaya ilişkin talepler faksla veya
postayla bildirilebilir.”
MADDE 3 – Aynı
Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Türkiye
İstatistik Kurumu aylık ÜFE Genel Endeksi (2003=100 Üretici Fiyatları
Endeksi G satırındaki endeks)” ibaresi “endeks” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 4 – Aynı
Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ilk cümlesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“İhale konusu işte çalışacak personele ilişkin yemek,
yol gibi maliyetlerin teklif fiyatına dahil
edilmesinin öngörüldüğü hallerde, yukarıda yapılan hesaplamalara; bu
maliyetlerin brüt tutarları da eklenir.”
MADDE 5 – Aynı
Yönetmeliğin 25 inci maddesine aşağıdaki birinci fıkra eklenmiş, mevcut
dördüncü fıkrasına “dekont” ibaresinden sonra
gelmek üzere “ve adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye
ait TC Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisi” ibaresi eklenmiş ve fıkra
numaraları buna göre teselsül ettirilmiştir.
“(1) Ön yeterlik dokümanı veya ihale dokümanı satın
alınabilmesi için adına doküman satın alınacak Türkiye Cumhuriyeti
kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiler ile Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı
gerçek kişilerin EKAP’a kayıtlı olması
zorunludur. Ortak girişimlerde ise Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre
kurulmuş tüzel kişi ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişi ortakların
tamamının bu koşulu sağlaması gerekir.”
MADDE 6 – Aynı
Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin birinci ve
dördüncü fıkralarında yer alan “gönderilir veya imza karşılığı elden tebliğ
edilir” ibareleri, “bildirim ve tebligat esasları çerçevesinde gönderilir.”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin
37 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b)
bentlerinde yer alan “Türkiye İstatistik Kurumu Üretici Fiyatları Alt
Sektörlere Göre Endeks Sonuçları Tablosunun ‘Genel’ sütunundaki (2003=100
Temel Yıllı)” ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 8 – Aynı
Yönetmeliğin 49 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmış, üçüncü ve beşinci
fıkralarında yer alan “ve ikinci” ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) İş deneyimini gösteren belgelerdeki iş deneyim
tutarı; sözleşmenin yapıldığı aydan bir önceki aya ait endeksin, ilk ilan
veya davet tarihinin içinde bulunduğu aydan bir önceki aya ait endekse
oranlanması suretiyle bulunan katsayı üzerinden güncellenir.”
MADDE 9 – Aynı
Yönetmeliğin 51 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “, ihale usulüne
göre son başvuru ve/veya” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 10 – Aynı
Yönetmeliğin 55 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2) İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının % 6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin % 9’u oranında kesin teminat alınır. Kısmi teklif
verilmesine imkan tanınan ihalelerde, tek bir
sözleşmeye konu olacak kısımların herhangi birisi veya birkaçı için teklif
edilen fiyatın, ilgili kısım için hesaplanan sınır değerin altında olması
halinde alınacak kesin teminat tutarı, isteklinin sınır değerin altında
teklif sunmuş olduğu kısma veya kısımlara ilişkin yaklaşık maliyetin % 9’u,
sözleşmeye konu diğer kısma veya kısımlara ilişkin teklif fiyatının ise %
6’sı oranında hesaplanır ve bu tutarların toplamı kadar kesin teminat
alınır.”
MADDE 11 – Aynı
Yönetmeliğin 59 uncu maddesi başlığı ile beraber aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Sınır
değer ve aşırı düşük teklifler
MADDE 59 – (1) İhale
komisyonu verilen teklifleri değerlendirdikten sonra Kurum tarafından
belirlenen yönteme göre sınır değeri hesaplar.
(2) İhale ilanında ve dokümanında teklifi sınır değerin
altında olan isteklilerden açıklama isteneceğinin belirtilmesi halinde,
sınır değerin altında olan teklifler ihale komisyonunca aşırı düşük teklif
olarak tespit edilir. Bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte önemli olduğu tespit edilen
bileşenler ile ilgili ayrıntılar yazılı olarak istenir. İhale komisyonu;
a) Verilen hizmetin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin işin
yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen hizmetin özgünlüğü,
gibi hususlarda
yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak aşırı düşük teklifleri
değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen
veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir. İhale
komisyonunca reddedilmeyen teklifler geçerli teklif olarak belirlenir.
(3) İhale ilanında ve dokümanında ihalenin, Kanunun 38
inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin sonuçlandırılacağının belirtilmesi
halinde; ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılır.
Ancak Kanunun 20 nci maddesi uyarınca belli
istekliler arasında ihale usulü ile yapılan ihalelerde ve niteliği gereği
aşırı düşük teklif sorgulaması yapılamayacağı Kurumca belirlenen konularda
yapılacak alımlarda, ihalenin aşırı düşük teklif açıklaması istenmeksizin
sonuçlandırılacağının ihale ilanında ve dokümanında belirtilmesi
zorunludur.
(4) Yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde
öngörülen eşik değerin yarısına kadar olan ihalelerde, ihale ilanında ve
dokümanında sınır değerin altında olan tekliflerin reddedileceğinin
belirtilmesi halinde, sınır değerin altında olduğu tespit edilen
isteklilerin teklifleri açıklama istenmeksizin reddedilir.”
MADDE 12 – Aynı
Yönetmeliğin 63 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki üçüncü fıkra eklenmiştir.
“(1) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat
esasına göre belirlendiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından
teklif edilen fiyatın en düşük fiyat olması durumunda; ekonomik açıdan en
avantajlı teklifin belirlenmesinde;
a) Vergi matrahının/mali zararın net satışlar tutarına
oranının büyüklüğü,
b) İsteklinin ve istekli tarafından söz konusu ihalede
tüzel kişiliğinin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait iş deneyim
belgesi kullanılmış ise bu ortağının, ihale ilan/davet tarihi itibariyle
yüklenimlerinde bulunan ve Kanuna göre sözleşmeye bağlanmış olan hizmet
işlerine ait sözleşme tutarları toplamının düşüklüğü,
c) İsteklinin korumalı iş yerine sahip olması,
ç) Faaliyet süresinin uzunluğu,
kriterleri, sırayla
dikkate alınır. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere
göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki kritere başvurulur.”
“(3) Birinci fıkranın (a) bendindeki kriter,
işletme hesabı esasına göre defter tutan istekliler için vergi matrahı/mali
zararın gayrisafi satış hasılatı tutarına oranı şeklinde uygulanacak, aynı
fıkranın (b) bendine göre yapılacak değerlendirmede KİK028.0/H nolu standart forma göre düzenlenecek yazılı beyan esas
alınacaktır.”
MADDE 13 – Aynı
Yönetmeliğin 68 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkralarında yer alan
“son başvuru ve/veya” ibareleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 14 – Aynı
Yönetmeliğin 70 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki Ek-1 inci
madde eklenmiştir.
“İş bitirme
belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi
EK MADDE 1
– (1)
İş bitirme belgesi düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından 31/8/2014 tarihinden sonra düzenlenecek olan iş bitirme
belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur.
(2) İlanı veya duyurusu 31/8/2010
tarihinden sonra yapılan Kanun kapsamındaki ihalelere ilişkin olup EKAP’a kayıt edilmeden 1/9/2014 tarihine kadar
düzenlenmiş bulunan iş bitirme belgelerinin asıllarının 1/7/2015 tarihine
kadar belgeyi düzenleyen idareye teslim edilmesi ve EKAP üzerinden yeniden
düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur. Bu durumda; EKAP üzerinden
düzenlenen yeni belgeye, daha önce düzenlenen belgenin tarih ve sayısının
da belirtildiği ve eski belgenin yerine verildiğine dair bir şerh düşülür
ve eski belge dosyasında muhafaza edilir.
(3) Birinci ve ikinci fıkra uyarınca EKAP üzerinden
kayıt edilme zorunluluğu getirilen iş bitirme belgeleri EKAP üzerinden
kayıt edilmedikleri müddetçe ilanı veya duyurusu 1/7/2015
tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamaz.
(4) İlanı veya duyurusu 1/9/2014
tarihinden sonra yapılan ihalelerde, aday veya istekliler tarafından
sunulan ve üzerinde EKAP kayıt numarası bulunan iş bitirme belgelerinin EKAP
üzerinden sorgulanması zorunludur.”
MADDE 15 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK002.1/H sayılı Açık İhale Usulü İlan
Formu, KİK002.2/H sayılı Belli İstekliler Arasında İhale Usulü Ön Yeterlik
İlan Formu, KİK002.3/H sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin
(a)/(d)/(e) bentlerine göre Pazarlık Usulüyle Yapılan İhale İlanı Formu ile
KİK002.4/H sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin (b)/(c)/(f)
bentlerine göre Pazarlık Usulüyle Yapılan İhale İlanı Formunun (1) numaralı
dipnotunda yer alan “dekontu” ibaresinden sonra
gelmek üzere “ve adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye
ait TC Kimlik/Vergi Kimlik numarası bilgisi” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 16 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK004.0/H sayılı Ön Yeterlik/İhale Dokümanının
Satın Alındığına İlişkin Form Ek-A’daki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 17 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK004.1/H sayılı EKAP Üzerinden e-imza
Kullanılarak Ön Yeterlik/İhale Dokümanının İndirildiğine İlişkin Form Ek-B’deki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE
18 –
Aynı Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK012.0/H sayılı Ön Yeterlik
Değerlendirmesinde Yeterli Bulunmayan/Listeye Giremeyen Adaylara Sonucun
Bildirilmesine İlişkin Formu, KİK013.0/H sayılı Ön Yeterlik Değerlendirmesi
Sonucu Yeterli Bulunan Adaylara Sonucun Bildirimi ve Teklif Vermeye Davet
Mektubu Formu, KİK014.1/H sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin
(a), (d) ve (e) bentlerine göre yapılan İhalelerde Yeterlik Değerlendirmesi
Sonucu Yeterli Bulunan İsteklilere Sonucun Bildirimi ve Teknik Teklif
Vermeye Davet Mektubu Formu, KİK014.2/H sayılı 4734 sayılı Kanunun 21 inci
maddesinin (a), (d) ve (e) Bentlerine Göre Yapılan İhalelerde Teknik
Görüşme Sonucunda Şartları Sağlamayanlara Bildirim Formu, KİK014.3/H sayılı
4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d) ve (e) Bentlerine Göre
Pazarlık Usulü ile Yapılan İhalelerde İsteklilerin Fiyat Tekliflerini
Vermeye Davet Edilmelerine İlişkin Formu, KİK014.4/H sayılı Pazarlık Usulü
ile Yapılan İhalelerde İsteklilerin Son Yazılı Fiyat Tekliflerini Vermeye
Davet Edilmelerine İlişkin Formda, KİK019.1/H sayılı Kesinleşen İhale
Kararının Bildirilmesine İlişkin Formu, KİK019.2/H sayılı İhale İptal
Kararının Bildirilmesi Formu, KİK019.3/H sayılı Bütün Başvuruların veya
Tekliflerin Reddedilmesi Sebebiyle İhalenin İptal Kararının Bildirilmesi
Formu ile KİK020.0/H sayılı İhale Üzerinde Kalan İsteklinin Sözleşmeye
Davet Edilmesine İlişkin Formunda yer alan “elektronik posta yoluyla”
ibareleri “EKAP üzerinden” şeklinde değiştirilmiş ve anılan standart
formların (1) numaralı dipnotlarında yer alan “Elektronik posta yoluyla
veya” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
19 –
Aynı Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK012.1/H sayılı 4734 sayılı
Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) Bentlerine Göre Yapılan İhalelerde
Yeterlik Değerlendirmesinde Yeterli Bulunmayan İsteklilere Sonucun
Bildirilmesine İlişkin Formda yer alan “elektronik posta yoluyla” ibaresi
“EKAP üzerinden” şeklinde değiştirilmiş ve anılan standart formun (1)
numaralı dipnotunda yer alan “Elektronik posta veya” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 20 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK015.1/H sayılı Belli İstekliler
Arasında İhale Usulünde Ön Yeterlik/Pazarlık Usulünde Yeterlik Başvuru
Mektubu Formunun 2 nci maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 21 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK015.2/H sayılı Götürü Bedel Teklif
Mektubu Formunun 2 nci maddesinde yer alan “Son
başvuru ve” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
22 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK015.1/H sayılı Belli İstekliler
Arasında İhale Usulünde Ön Yeterlik/Pazarlık Usulünde Yeterlik Başvuru
Mektubu Formu, KİK015.2/H sayılı Götürü Bedel Teklif Mektubu Formu ile
KİK015.3/H sayılı Birim Fiyat Teklif Mektubu Formunda yer alan “Tebligat
Adresi” ibareleri “Adresi” şeklinde değiştirilmiş, “Elektronik posta adresi
(varsa)” ibareleri ile 4 üncü maddeleri ve (2) numaralı dipnotları
yürürlükten kaldırılmış ve diğer madde ve dipnotlar buna göre teselsül
ettirilmiştir.
MADDE 23 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK020.0/H sayılı İhale Üzerinde Kalan
İsteklinin Sözleşmeye Davet Edilmesine İlişkin Formunda yer alan “ihalesi”
ibaresi “işine ait ihale” ve “ihale bedelinin % 6’sı oranında” ibaresi
“Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen oranlarda”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 24 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK022.0/H sayılı İş Ortaklığı
Beyannamesi Formu Ek-C’deki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 25 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’de yer alan KİK023.0/H sayılı Konsorsiyum Beyannamesi
Formu Ek-Ç’deki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 26 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-1’ine Ek-D’deki KİK028.0/H
sayılı Yükleniminde Bulunulan Hizmet Alımı Sözleşmelerine İlişkin Form
eklenmiştir.
MADDE 27 – Aynı Yönetmeliğin
eki Ek-2’sinde yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen Hizmet Alımlarında
Uygulanacak Tip İdari Şartname, Ek-3’ünde yer alan Belli İstekliler
Arasında İhale Usulü İle İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesi, Ek-4’ünde yer alan Belli İstekliler Arasında İhale
Usulü İle İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname,
Ek-5’inde yer alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c), (f)
Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet Alımlarında
Uygulanacak Tip İdari Şartname ile Ek-6’sında yer alan 4734 sayılı Kanunun
21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale
Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin, 1.1 inci
maddesinin (d) bendi ile (1) numaralı dipnotu yürürlükten kaldırılmış, 4.3
üncü maddesine ait dipnotun (2) numaralı açıklamasında yer alan “Dokümanın
posta veya kargo yoluyla satın alınmasına ilişkin talep yazısı, doküman
bedelinin İdarenin hesabına yatırıldığına ilişkin dekont
ile birlikte ihale tarihinden en az beş gün önce İdareye faks veya posta
yoluyla bildirilir.” ibaresi “Dokümanın bu şekilde satın alınabilmesi için
adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye ait TC Kimlik/Vergi
Kimlik numarası bilgisini de içeren talep yazısının, doküman bedelinin
idarenin hesabına yatırıldığına ilişkin dekont ile birlikte ihale
tarihinden en az beş gün önce idareye faks veya posta yoluyla bildirilmesi
gerekmektedir.” şeklinde, anılan Şartnamelerin 6 ncı
maddeleri de aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 6 –
Bildirim ve tebligat esasları
6.1. İdareler tarafından aday, istekli ve istekli
olabileceklere tebligat öncelikli olarak EKAP üzerinden veya imza karşılığı
elden yapılır.
6.2. EKAP üzerinden tebligat, Elektronik İhale Uygulama
Yönetmeliğinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde gerçekleştirilir.
6.3. Tebligatın haklı veya zorunlu nedenlerle 6.1 inci maddede belirtilen yöntemler kullanılarak
yapılamaması halinde Kanunun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (a)
bendinde sayılan diğer yöntemlere başvurulur.
6.4. İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatta,
mektubun teslim edildiği tarih tebliğ tarihi sayılır.
6.5. Faks ile yapılan tebligatta, bildirim tarihi tebliğ
tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan tebligatın aynı gün idare tarafından
teyit edilmesi zorunludur. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilebilmesi
için tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması
yeterlidir. Tebligatın, teyit işlemi ile bildirim tarihini kapsayacak
şekilde ayrıca belgelendirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde tebligat
usulsüz yapılmış sayılır ve Tebligat Kanununun usule aykırı tebliğe ilişkin
hükümleri uygulanır.
6.6. İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak
bildirim ve tebligat, belirtilen esaslar çerçevesinde pilot veya koordinatör
ortağa yapılır. Ancak pilot veya koordinatör ortağın yabancı istekli olduğu
ortak girişimlerde tebligatın imza karşılığı elden yapılamaması halinde;
a) Yerli isteklilerden hisse oranı en fazla olana,
b) En fazla hisse oranına sahip birden çok yerli
isteklinin bulunması durumunda ise bu isteklilerden herhangi birine,
tebligat yapılır.
6.7. Aday, istekli ve istekli olabilecekler tarafından
idare ile yapılacak yazışmalarda elektronik ortam ve faks kullanılamaz.
Ancak, bu şartnamenin 4.3 üncü maddesinde ihale
dokümanının posta veya kargo yoluyla satılmasının öngörülmesi halinde,
doküman satın almaya ilişkin talepler faksla veya postayla bildirilebilir.”
MADDE
28 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 25 inci maddesinin (30)
numaralı dipnotunda yer alan 25.3.1 inci maddesinin sonuna “Ayrıca kıst ay/artık gün sayısı ile bu süre içerisinde kaç gün
yol ve yemek bedeli verileceği de burada belirtilecektir.” ibaresi eklenmiş,
aynı dipnotta yer alan 25.3.2 nci maddesinin
başlığı “25.3.2. Yemek ve yol giderleri:” olarak değiştirilmiş ve aynı
dipnotta yer alan “Giyecek gideri sadece ayni olarak öngörülebilecektir.”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 29 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 33 üncü maddesi başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddeye aşağıdaki (33.1) numaralı dipnot eklenmiştir.
“Madde 33 –
Sınır değer
33.1. İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır
değer hesaplar.
33.2. ………………………………33.1”
“33.1 Bu madde idare tarafından aşağıdaki
(I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek düzenlenecektir.
Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin
yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı seçenek
kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 40.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden
Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda; ihale
komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği
bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Verilen hizmetin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin işin
yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen hizmetin özgünlüğü,
gibi hususlarda
yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak aşırı düşük teklifleri
değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen
veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifi reddedilir. İhale
komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 40.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit edilen
isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 30 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 35.2
nci maddesinin (35) numaralı dipnotunda yer alan
(1) ve (2) numaralı açıklamalar aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (3)
numaralı açıklama yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat
esasına göre belirlendiği ihalelerde, maddeye “Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 63 üncü maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen kriterler sırasıyla dikkate alınarak ekonomik açıdan en
avantajlı teklif belirlenir. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki
kritere başvurulur.” ibaresi yazılacaktır.
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin, fiyat ile
birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesi halinde maddeye
“teklif fiyatı daha düşük olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan en
avantajlı teklif olarak belirlenecektir. Teklif fiyatlarının eşit olması
halinde ise 35.1.1 inci maddesindeki fiyat dışı unsurların öncelik
sıralaması esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif
belirlenecektir.” ibaresi yazılacaktır.”
MADDE 31 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-2’de yer alan Açık İhale Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 40.1
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“40.1. İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının %6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin %9’u oranında kesin teminat alınır. Kısmi teklif
verilmesine imkan tanınması halinde, tek bir
sözleşmeye konu olacak kısımların herhangi birisi veya birkaçı için teklif
edilen fiyatın, ilgili kısım için hesaplanan sınır değerin altında olması
halinde alınacak kesin teminat tutarı, isteklinin sınır değerin altında
teklif sunmuş olduğu kısma veya kısımlara ilişkin yaklaşık maliyetin %9’u,
sözleşmeye konu diğer kısma veya kısımlara ilişkin teklif fiyatının ise
%6’sı oranında hesaplanır ve bu tutarların toplamı kadar kesin teminat
alınır.”
MADDE 32 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-3’te yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle
İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Şartnamesinin 10.1 inci maddesi yürürlükten kaldırılmış ve 10.2 nci maddesinde yer alan “fıkrası” ibaresi “fıkrasının
(h), (i) ve (j) bentleri” şeklinde değiştirilmiş ve maddeler buna göre
teselsül ettirilmiştir.
MADDE 33 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-4’te yer alan “Belli İstekliler Arasında İhale Usulü
İle İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname”nin 25.3 üncü maddesinin (25) numaralı dipnotunda yer alan
25.3.1 inci maddesinin sonuna “Ayrıca kıst
ay/artık gün sayısı ile bu süre içerisinde kaç gün yol ve yemek bedeli
verileceği de burada belirtilecektir.” ibaresi eklenmiş, aynı dipnotta yer
alan 25.3.2 nci maddesinin başlığı “Yemek ve yol
giderleri:” olarak değiştirilmiş ve “Giyecek gideri sadece ayni olarak
öngörülebilecektir.” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 34 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-4’te yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle
İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 33 üncü
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 33 –
Sınır değer
33.1. İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır
değer hesaplar.
33.2. İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen
açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde
bırakılacaktır. İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır
değerin altında olması durumunda kesin teminat 40.1
inci maddede yer alan hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.”
MADDE 35 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-4’te yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle
İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 35.2 nci maddesinin (30)
numaralı dipnotunda yer alan (1) ve (2) numaralı açıklamalar aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş, (3) numaralı açıklama yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat
esasına göre belirlendiği ihalelerde, maddeye “Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 63 üncü maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen kriterler sırasıyla dikkate alınarak ekonomik açıdan en
avantajlı teklif belirlenir. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki
kritere başvurulur.” ibaresi yazılacaktır.
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin, fiyat ile
birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesi halinde
maddeye “teklif fiyatı daha düşük olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan
en avantajlı teklif olarak belirlenecektir. Teklif fiyatlarının eşit olması
halinde ise 35.1.1 inci maddesindeki fiyat dışı unsurların öncelik
sıralaması esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif
belirlenecektir.” ibaresi yazılacaktır.”
MADDE 36 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-4’te yer alan Belli İstekliler Arasında İhale Usulü İle
İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 40.1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“40.1. İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının %6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin %9’u oranında kesin teminat alınır. Kısmi teklif
verilmesine imkan tanınması halinde, tek bir
sözleşmeye konu olacak kısımların herhangi birisi veya birkaçı için teklif
edilen fiyatın, ilgili kısım için hesaplanan sınır değerin altında olması
halinde alınacak kesin teminat tutarı, isteklinin sınır değerin altında
teklif sunmuş olduğu kısma veya kısımlara ilişkin yaklaşık maliyetin %9’u,
sözleşmeye konu diğer kısma veya kısımlara ilişkin teklif fiyatının ise
%6’sı oranında hesaplanır ve bu tutarların toplamı kadar kesin teminat
alınır.”
MADDE 37 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-5’te yer alan “4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname” nin 25.3 üncü maddesinin (30) numaralı dipnotunda yer alan
25.3.1 inci maddesinin sonuna “Ayrıca kıst ay/artık
gün sayısı ile bu süre içerisinde kaç gün yol ve yemek bedeli verileceği de
burada belirtilecektir.” ibaresi eklenmiş, aynı dipnotta yer alan 25.3.2 nci maddesinin başlığı “Yemek ve yol giderleri:” olarak
değiştirilmiş ve “Giyecek gideri sadece ayni olarak öngörülebilecektir.”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 38 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-5’te yer alan “4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname”nin 34 üncü maddesi başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddeye aşağıdaki (33.1) numaralı dipnot eklenmiştir.
“Madde 34 –
Sınır değer
34.1. İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır
değer hesaplar.
34.2. ………………………………33.1”
“33.1 Bu madde idare tarafından aşağıdaki
(I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek düzenlenecektir.
Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin
yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı seçenek
kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 41.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden
Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda; ihale
komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği
bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Verilen hizmetin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin işin
yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen hizmetin özgünlüğü,
gibi hususlarda
yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak aşırı düşük teklifleri
değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen
veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifi reddedilir. İhale
komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 41.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit edilen
isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 39 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-5’te yer alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 36.2
nci maddesinin (35) numaralı dipnotunda yer alan
(1) ve (2) numaralı açıklamalar aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (3)
numaralı açıklama yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat esasına
göre belirlendiği ihalelerde, maddeye “Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama
Yönetmeliğinin 63 üncü maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen kriterler sırasıyla dikkate alınarak ekonomik açıdan en
avantajlı teklif belirlenir. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki
kritere başvurulur.” ibaresi yazılacaktır.
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin, fiyat ile
birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesi halinde
maddeye “teklif fiyatı daha düşük olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan
en avantajlı teklif olarak belirlenecektir. Teklif fiyatlarının eşit olması
halinde ise 36.1.1 inci maddedeki fiyat dışı unsurların öncelik sıralaması
esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenecektir.” ibaresi
yazılacaktır.”
MADDE 40 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-5’te yer alan “4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(b), (c), (f) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname” nin 41.1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“41.1 İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının %6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin %9’u oranında kesin teminat alınır. Kısmi teklif
verilmesine imkan tanınması halinde, tek bir
sözleşmeye konu olacak kısımların herhangi birisi veya birkaçı için teklif
edilen fiyatın, ilgili kısım için hesaplanan sınır değerin altında olması
halinde alınacak kesin teminat tutarı, isteklinin sınır değerin altında
teklif sunmuş olduğu kısma veya kısımlara ilişkin yaklaşık maliyetin %9’u,
sözleşmeye konu diğer kısma veya kısımlara ilişkin teklif fiyatının ise
%6’sı oranında hesaplanır ve bu tutarların toplamı kadar kesin teminat
alınır.”
MADDE 41 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-6’da yer alan “4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname” nin 29.3 üncü maddesinin (30) numaralı dipnotunda yer alan
29.3.1 maddesinin sonuna “Ayrıca kıst ay/artık
gün sayısı ile bu süre içerisinde kaç gün yol ve yemek bedeli verileceği de
burada belirtilecektir.” ibaresi eklenmiş, aynı dipnotta yer alan 29.3.2 nci maddesinin başlığı “Yemek ve yol giderleri:” olarak
değiştirilmiş ve “Giyecek gideri sadece ayni olarak öngörülebilecektir.”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 42 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-6’da yer alan “4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname” nin
38 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu
maddeye aşağıdaki (33.1) numaralı dipnot
eklenmiştir.
“Madde 38 –
Sınır değer
38.1 İhale komisyonu verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır
değer hesaplar.
38.2 ………………………………33.1”
“33.1 Bu madde idare tarafından aşağıdaki
(I), (II) ve (III) numaralı seçeneklerden biri seçilerek düzenlenecektir.
Ancak yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen eşik değerin
yarısına eşit ve bunun üzerinde olan ihalelerde (III) numaralı seçenek
kullanılamaz.
(I) İhale, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 45.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(II) Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden
Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir. Bu kapsamda; ihale
komisyonu sınır değerin altında kalan teklifleri aşırı düşük teklif olarak
tespit eder ve bu teklif sahiplerinden Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre teklifte önemli olduğunu tespit ettiği
bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak ister. İhale komisyonu;
a) Verilen hizmetin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin işin
yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen hizmetin özgünlüğü,
gibi hususlarda
yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak aşırı düşük teklifleri
değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen
veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifi reddedilir. İhale
komisyonunca reddedilmeyen teklifler, geçerli teklif olarak belirlenir.
İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin sınır değerin altında olması
durumunda kesin teminat 45.1 inci maddede yer alan
hüküm uyarınca hesaplanan tutar üzerinden alınır.
(III) Teklifi sınır değerin altında olduğu tespit edilen
isteklilerin teklifleri, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama
istenmeksizin reddedilecektir.”
MADDE 43 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-6’da yer alan 4734 sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 40.2
nci maddesinin 35 numaralı dipnotunda yer alan
(1) ve (2) numaralı açıklamalar aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (3) numaralı
açıklama yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece fiyat
esasına göre belirlendiği ihalelerde, maddeye “Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 63 üncü maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen kriterler sırasıyla dikkate alınarak ekonomik açıdan en
avantajlı teklif belirlenir. Buna göre, üst sırada belirtilen kritere göre eşitliğin bozulmaması durumunda sonraki
kritere başvurulur. ” ibaresi yazılacaktır.
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin, fiyat ile
birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirlenmesi halinde
maddeye “teklif fiyatı daha düşük olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan
en avantajlı teklif olarak belirlenecektir. Teklif fiyatlarının eşit olması
halinde ise 40.1.1 inci maddedeki fiyat dışı unsurların öncelik sıralaması
esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenecektir.” ibaresi
yazılacaktır.”
MADDE 44 – Aynı
Yönetmeliğin eki Ek-6’da yer alan 4734 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin
(a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlık Usulü İle İhale Edilen Hizmet
Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 45.1
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“45.1 İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme
imzalanmadan önce, teklif fiyatının sınır değere eşit veya üzerinde olması
halinde teklif fiyatının %6’sı, sınır değerin altında olması halinde ise
yaklaşık maliyetin %9’u oranında kesin teminat alınır. Kısmi teklif
verilmesine imkan tanınması halinde, tek bir
sözleşmeye konu olacak kısımların herhangi birisi veya birkaçı için teklif
edilen fiyatın, ilgili kısım için hesaplanan sınır değerin altında olması
halinde alınacak kesin teminat tutarı, isteklinin sınır değerin altında
teklif sunmuş olduğu kısma veya kısımlara ilişkin yaklaşık maliyetin %9’u,
sözleşmeye konu diğer kısma veya kısımlara ilişkin teklif fiyatının ise %6’sı
oranında hesaplanır ve bu tutarların toplamı kadar kesin teminat alınır.”
MADDE 45 – Aynı
Yönetmeliğe aşağıdaki geçici 12 nci madde
eklenmiştir.
“Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 12 – (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce ilanı
veya yazılı olarak duyurusu yapılmış olan ihaleler, ilanın veya duyurunun
yapıldığı tarihte yürürlükte olan yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır.
Ancak, bu maddeyi yürürlüğe koyan Yönetmeliğin 9, 13, 20, 21, 32 nci maddelerinde yer alan hükümler ilan veya duyuru tarihlerine
bakılmaksızın bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren uygulanır.”
MADDE 46 – Bu
Yönetmeliğin;
a) 1, 3, 7 ve 8 inci maddeleri 1/2/2014
tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) 2, 5, 6, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 24, 25 ve 27 nci maddeleri 1/1/2015
tarihinde,
c) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 47 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
4/3/2009
|
27159
(Mükerrer)
|
Yönetmelikte
Değişiklik
Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
3/7/2009
|
27277
|
2-
|
10/1/2010
|
27458
|
3-
|
4/3/2010
|
27511
|
4-
|
16/12/2010
|
27787
|
5-
|
16/3/2011
|
27876
|
6-
|
20/4/2011
|
27911
|
7-
|
16/7/2011
|
27996
|
8-
|
15/7/2012
|
28354
|
9-
|
13/4/2013
|
28617
|
10-
|
24/9/2013
|
28775
|
11-
|
28/11/2013
|
28835
|
12-
|
25/12/2013
|
28862
|
Ekleri için tıklayınız.
|