Türkiye Triatlon Federasyonu Baþkanlýðýndan:
TÜRKÝYE TRÝATLON FEDERASYONU ANA STATÜSÜ
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanýmlar ve Kýsaltmalar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Ana
Statünün amacý, Türkiye Triatlon Federasyonunun teþkilatý, genel kurul ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn oluþumu, görev, yetki ve sorumluluklarý ile çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Ana
Statü, Türkiye Triatlon Federasyonunun genel kurulu, yönetim kurulu, denetim kurulu ve disiplin kurulu ile
diðer kurullarýný, triatlon spor dalýnda faaliyet gösteren spor kulüplerini ve ilgili diðer kuruluþlarý, sporcu, antrenör, menajer, hakem, gözlemci, yönetici, temsilci ve benzer spor elemanlarý ile bunlarýn katýldýðý yurt içi ve yurt dýþý tüm faaliyetleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Ana
Statü, 21/5/1986
tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli
ve 28358 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
Tanýmlar ve kýsaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Ana
Statüde geçen;
a) Bakanlýk: Gençlik ve Spor Bakanlýðýný,
b) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanýný,
c) ETU: Avrupa
Triatlon Birliðini,
ç) Federasyon: Türkiye Triatlon Federasyonunu,
d) Federasyon
Baþkaný: Türkiye Triatlon Federasyonu Baþkanýný,
e) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,
f) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüðünü,
g) Ýl Müdürlüðü: Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüðünü,
ð) Ýlçe Müdürlüðü: Gençlik hizmetleri ve spor ilçe müdürlüðünü,
h) ITU:
Uluslararasý Triatlon Birliðini,
ý) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunu,
i) Spor dalý : Triatlon spor dalýný,
j) Tahkim
Kurulu: 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi hükümlerine göre oluþturulan kurulu,
k) Talimat: Ana
Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýnlanarak yürürlüðe giren düzenlemeyi,
l) Yönetmelik: 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmeliði,
ifade eder.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Federasyonun Teþkilatý, Görev ve Yetkileri
Teþkilat
MADDE 5 – (1)
Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, baðýmsýz statüye ve tüzel kiþiliðe sahiptir. Federasyonun merkezi Ankara’dýr. Federasyon merkez ve il temsilciliklerinden oluþur.
(2)
Federasyonun merkez teþkilatý;
a) Genel kurul,
b) Yönetim kurulu,
c) Denetim
kurulu,
ç) Disiplin kurulu,
d) Genel Sekreterlikten,
teþekkül eder.
(3)
Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere, illerde Federasyon temsilcilikleri
kurulabilir.
Federasyonun görev ve yetkileri
MADDE 6 – (1)
Federasyonun görev ve yetkileri þunlardýr:
a) Spor dalýnýn ülke düzeyinde dengeli bir þekilde yayýlýp geliþmesini saðlamak, bu konuda her türlü düzenlemeyi yapmak, kararlar almak, uygulamak ve
uygulatmak.
b) ITU ve ETU
ve diðer üye olunacak uluslararasý federasyonlar tarafýndan konulan ve uygulanan uluslararasý kurallarýn ve mevzuatýn uygulanmasýný saðlamak ve Türkiye’yi ilgili spor dalý ile ilgili uluslararasý faaliyetlerde temsil etmek.
c) Yurt dýþýndaki ve yurt içindeki, triatlon ile ilgili geliþmeleri izlemek, ilgili kiþi ve kuruluþlar arasýndaki iliþkileri düzenlemek, yarýþma, çalýþma ve diðer faaliyetleri programlayýp, bunlarýn izinlerini verip, uygulamalarýný kontrol etmek.
ç) Antrenörlerin, eðitmenlerin, hakemlerin ve gözlemcilerin yetiþtirilmesini ve eðitilmesini saðlamak, baþarýlý olanlarýn belgelerini düzenleyip tescillerini yapmak, bunlarýn çalýþmalarýný sürekli izlemek, gerektiðinde yurt dýþýndaki kurs ve seminerlere göndermek.
d) Ulusal ve
uluslararasý faaliyetler düzenlemek ve düzenlenen tüm faaliyetlerin sürekliliðini saðlamak, bu faaliyetlere hakem, temsilci, gözlemci ve diðer görevlilerin atamasýný yapmak.
e) Yurt dýþýndaki triatlonla ilgili geliþmeleri izleyerek, bu geliþmelerden ülke içinde daha çok kiþinin yararlanmasýný saðlamak.
f) Spor dalýnda kullanýlan malzemelerin standartlarýný tespit ederek, bunlarýn yurt içinden veya yurt dýþýndan temin edilmesini, yaptýrýlmasýný veya satýn alýnmasýný saðlamak.
g) Kulüpler, il müdürlükleri, il temsilcilikleri, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yerel yönetimlerle iþbirliði yapmak, bunlar arasýnda doðabilecek teknik uyuþmazlýklarý çözümlemek.
ð) Genel Müdürlük ile uluslararasý Federasyonlarýn belirlediði eðitim kriterlerine uygun olarak iþbirliði içerisinde hakem ve antrenörlerin yetiþtirilmesini ve eðitilmesini saðlamak, baþarýlý olanlarýn belgelerini düzenleyip tescillerini yapmak, bunlarýn çalýþmalarýný sürekli izlemek, kurs, seminer, panel, sempozyum ve
diðer spor
organizasyonlarýný düzenlemek.
h) Uluslararasý yarýþmalara iþtirak edecek olan milli takým sporcularý ile menajer, antrenör, yardýmcý antrenör, masör, doktor, hakem, mekanisyen ve istatistikçi gibi teknik elamanlarý seçmek, seçilen takýmlarý yarýþmalara hazýrlamak ve katýlýmlarýný saðlamak.
ý) Spor dalý ile ilgili yarýþmalarýn düzenlenmesi için talimatlar hazýrlamak ve uygulamak.
i) Sonuçlara göre baþarýlý sporcularý izlemek ve bu sporcularýn yetiþmesi için gerekli önlemleri almak.
j) Her
kademedeki sporcular için eðitim ve hazýrlýk kamplarý açmak.
k) Spor dalý ile ilgili arþiv ve istatistiki çalýþmalar yapmak, eðitici film, CD-DVD, slayt, kitap ve broþür hazýrlayarak bu konuda basýn ve televizyon kuruluþlarýyla iþbirliði yapmak.
l) Spor dalýný yaygýnlaþtýrmak için, öðretim kurumlarý ve diðer özel kuruluþlar ve kamu kurumlarý ile iþbirliði yapmak.
m) Spor dalý ile ilgili, belirli bir sistemin uygulanmasý için yapýlacak iþlemleri belirlemek ve uygulamasýný saðlamak.
n) Ýllerdeki triatlon temsilcilerinin kendi aralarýnda ve Federasyonla uyumlu ve koordineli bir þekilde çalýþmalarýný saðlamak.
o) Yurt içinde açýlmýþ ve açýlacak olan kulüpler için, gerekli kurallarý düzenlemek, talimat hazýrlamak, denetlemelerini yapmak.
ö) Federasyona gelir saðlamak amacýyla, her türlü ticari faaliyette bulunmak, taþýnýr veya taþýnmaz mal alým, satýmý ve kiralanmasý faaliyetlerini yürütmek ve ilgili birimlere kayýt ettirmek.
p) Tescil,
lisans ve vize iþlemlerini yapmak.
r) Federasyonun
yýllýk ve dört yýllýk master ve stratejik planý ile performans programýný içeren taahhütnameyi Bakana sunmak.
s) Sporcu saðlýðý ile ilgili konularda gerekli önlemleri almak.
Genel kurul
MADDE 7 – (1) Genel
kurul Federasyonun en üst organýdýr. Genel kurulun üye sayýsý 150’den az ve 300’den fazla olamaz.
(2) Genel kurul
aþaðýdaki üyelerden oluþur;
a) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
b) Görevine adli veya idari soruþturma sonucu son verilmemek kaydýyla, asaleten Federasyon baþkanlýðý yapanlar,
c) Genel kurul üye sayýsýnýn yüzde 10’u oranýnda Genel Müdürlük temsilcileri,
ç) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
d) Türkiye Spor Yazarlarý Derneði Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
e) Genel
kurulun yapýldýðý tarihte
Federasyonun baðlý olduðu ITU ve ETU’nýn yönetim kurullarýnda Türkiye adýna görev yapanlar arasýndan öncelik sýrasýna göre en fazla beþ üye,
f) Genel
kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu býrakmýþ olmak kaydýyla en fazla milli olmuþ beþ sporcu,
g) Genel
kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal hakemliði býrakmýþ olmak kaydýyla en üst seviyede hakemlik yapanlar arasýndan kura ile belirlenecek en fazla beþ üye,
ð) Genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal antrenörlüðü býrakmýþ olmak kaydýyla büyükler kategorisinde milli takým teknik direktörlüðü veya antrenörlüðü yapanlar arasýndan kura ile belirlenecek en fazla beþ üye,
h) Genel kurul
tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezon üst üste Federasyon
faaliyetlerine katýlan kulüplerden bay/bayanlarda yýldýz, genç ve büyükler kategorilerinde, katýlan kulüplere üst üste her katýldýklarý ayrý ayrý ayný kategoriler için triatlon yarýþlarýna katýlan kulüplere iki üye, duatlon yarýþlarýna katýlan kulüplere de bir üye hakký verilir.
(3) Ayrýca ilave olarak:
a) Genel kurul
tarihinden önce iki sezonda üst üste Federasyon faaliyetlerine katýlan kulüplerin, yarýþmalara katýlan faal sporcu sayýlarý göz önünde bulundurularak on ve daha fazla faal sporcusu
olanlara ilave bir üye hakký verilir. Masterler faal sporcu kapsamýnda deðerlendirilmez.
b) Genel kurul
tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezonda üst üste masterler
kategorilerinde Federasyon faaliyetlerine katýlan kulüplere bir üye hakký verilir.
c) Genel kurul
tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezon üst üste Federasyon
faaliyetlerine katýlan kulüplerden bay ve bayanlarda yýldýz, genç ve büyükler kategorilerinin tamamýna katýlan kulüplere iki üye hakký verilir.
ç) Genel kurul tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezon üst üste triatlon ve duatlon yarýþlarýna katýlan kulüplere ilave bir üye hakký verilir.
(4) Bir kulübün genel kurullarda oy kullanacak üye sayýsý ondan fazla olamaz.
(5) Genel
kurulda kulüplerin üye sayýsý, toplam üye sayýsýnýn yüzde 60'ýndan az olamaz. Kulüp temsilcileri kulüp yönetim kurulunca kulüp üyeleri arasýndan belirlenir.
(6) Genel Müdürlük temsilcileri;
a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardýmcýlarý,
b) Merkez Danýþma Kurulu üyeleri,
c) Kurul ve
daire baþkanlarý ile il müdürleri,
arasýndan Federasyonun üye sayýsý dikkate alýnarak Genel Müdürlükçe belirlenir.
(7) Faal
sporculuðu býrakmýþ genel kurul üyesi olacak milli sporcularýn belirlenmesinde sýrasýyla;
a) Olimpiyat
oyunlarýnda ilk üç dereceye girmiþ milli sporcular,
b) Büyükler dünya þampiyonasýnda ilk üç dereceye girmiþ milli sporcular,
c) Büyükler kategorisinde Avrupa þampiyonu olmuþ milli sporcular,
esas alýnýr. Bu fýkrada belirtilen faaliyetlerde elde edilen
dereceler dikkate alýnarak öncelik sýralamasýna göre (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen þartlarý taþýyan sporcular yoksa milli olma sayýlarý esas alýnarak tespit edilir.
(8) Üye sayýlarýnýn hesaplanmasýnda her grup kendi içerisinde deðerlendirilir. Üye gruplarýna iliþkin sayýlarýn tespitinde yarýmlar tam sayýya iblað edilir.
(9)
Federasyonda maaþlý veya ücretli çalýþanlar ile genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu, hakemliði veya antrenörlüðü býrakmamýþ kiþiler genel kurul üyesi olamazlar.
(10) Bu maddede
belirtilen esaslara göre belirlenecek üye sayýsýnýn, birinci fýkrada öngörülen sayýyý aþmasý halinde her grup kendi içerisinde deðerlendirilerek, fazla üye sayýsý, grup bazýnda noter huzurunda çekilecek kura ile birinci fýkrada öngörülen sayýya indirilir.
(11) Birden
fazla oy kullanma hakkýna sahip üyeler ancak bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekaleten oy
kullanýlamaz.
(12) Kulüp delegeleri, kulübün yönetim kurulunca, kulüp üyeleri arasýndan belirlenir.
Genel kurulun görevleri
MADDE 8 – (1) Genel
kurulun görevleri þunlardýr;
a) Ana statüyü yapmak ve deðiþtirmek,
b) Baþkan ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn üyelerini seçmek,
c) Yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan faaliyet programýný ve bütçeyi onaylamak ve gerektiðinde bütçe harcama kalemleri arasýnda deðiþiklik yapma konusunda yönetim kuruluna yetki vermek,
ç) Yönetim kuruluna, taþýnmaz mal alýmý ve satýmý ile uluslararasý Federasyonlara karþý mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek,
d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak,
e) Denetim
kurulu raporlarýnýn ibra edilip
edilmemesini oylamak,
f) Yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan ödül ve yardým talimatýný onaylamak,
g) Spor dalýnýn geliþmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar
yapýlmasý amacýyla iktisadi iþletme kurulmasý için yönetim kuruluna yetki vermek,
ð) Federasyona farklý bir spor dalý baðlanmasý, baðlý spor dallarýnýn ayrýlmasý ve profesyonel þube kurulmasý konusunda karar almak ve Genel Müdürlüðe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek,
h) Ýlgili mevzuat ile verilen diðer görevleri yapmak.
Federasyon baþkaný
MADDE 9 – (1)
Federasyon baþkaný adaylarýnda aþaðýdaki þartlar aranýr;
a) T.C. vatandaþý olmak,
b) En az lise
veya dengi okul mezunu olmak,
c) Tahkim
Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor Federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almamýþ olmak,
ç) Anayasal düzene ve bu düzenin iþleyiþine karþý suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, yaðma, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya ihaleye fesat karýþtýrma, edimin ifasýna fesat karýþtýrma, suçtan kaynaklanan malvarlýðý deðerlerini aklama, kaçakçýlýk, vergi kaçakçýlýðý, haksýz mal edinme, þike ve teþvik primi suçlarýndan hükümlü bulunmamak.
(2) Baþkan adaylarý, genel kurul tarihinden en az on gün önce, üyelerin en az yüzde 15’inin yazýlý teklifini içeren adaylýk baþvurularýný Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir baþkan adayý için teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün önce baþkan adaylarý tarafýndan yatýrýlmasý gereken adaylýk baþvuru ücretini belirler. Adaylýk baþvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamýnýn memur aylýklarýna uygulanan katsayý ile çarpýmý sonucu bulunan meblaðý geçemez.
(3) Baþkan adaylarýndan baþvuru sýrasýnda aþaðýdaki belgeler istenir;
a) T.C. kimlik
numarasý beyaný,
b) Öðrenim belgesinin kurumca tasdikli örneði,
c) Tahkim
Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor Federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almadýðýna dair beyaný,
ç) Adli sicil kaydý yazýlý beyaný,
d) Adaylýk baþvuru ücret makbuzu,
e) Üyelerin en az yüzde 15’inin yazýlý teklifi.
(4) Baþkanýn görev süresi dört yýldýr. Baþkanýn seçimi, yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn seçimi ile birlikte yapýlýr.
(5) Baþkanýn ölümü, istifasý veya baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi halinde, üç ay içinde seçim yapýlmasý þartýyla, bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafýndan seçilecek bir yönetim kurulu üyesi yürütür. Ancak olimpiyat oyunlarýnýn yapýlmasýna altý aydan az bir süre kalmýþ ise olaðan üstü genel kurula gidilemez.
(6) Baþkan vekili veya asbaþkan olarak görevlendirilecek kiþilerin, Federasyon baþkanýnda aranan þartlarý haiz olmalarý gerekir.
(7) Federasyon
baþkaný, yönetim, disiplin ve denetim kurulu üyeleri; milletvekilliði ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin baþlangýcýndan bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme
kararýnýn ilanýndan baþlayarak onbir gün içinde, baþka bir Federasyon baþkanlýðýna aday olmalarý halinde, Federasyonun genel kurul tarihinden bir
ay önce görevlerinden ayrýlma isteðinde bulunmadýkça adaylýklarýný koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her ne þekilde olursa olsun istifa eden baþkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri istifalarýný geri alarak görevlerine dönemezler.
Federasyon baþkanýn görevleri
MADDE 10 – (1)
Federasyon baþkanýnýn görevleri þunlardýr;
a) Federasyonu
temsil etmek,
b) Federasyonun
faaliyetlerini ilgili mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarýna göre yürütmek,
c) Yönetim kuruluna baþkanlýk etmek,
ç) Yönetim kurulu kararlarýnýn uygulanmasýný saðlamak, bu faaliyetler için gerekli harcamalarýn yapýlmasýný ve/veya yaptýrýlmasýný saðlamak ve denetlemek, gerektiðinde bu yetkisini baþkan vekiline devretmek,
d) Yan kurullarýn kurulmasýný ve adaylarýný yönetim kuruluna teklif etmek, gerekli gördüðünde bu kurullara baþkanlýk etmek,
e) Baþkan vekilini veya asbaþkanlarý belirlemek,
f) Yönetim kurulunun onayý ile harcamalara iliþkin iþlemleri yürütmek, gerektiðinde bu yetkisini baþkan vekiline veya vekillerine devretmek,
g) Yönetim kurulunda yapýlacak görev daðýlýmýna göre, görev alacak üyelere sorumlu olduklarý bölümler için yetki kullanma iznini vermek ve sorumlu yönetim kurulu üyesi kiþi ile birlikte sorumluluk alanýnda müþtereken kararlar almak,
ð) Federasyonda çalýþtýrýlacak personelin seçimini yapmak ve uygun görülenleri yönetim kuruluna teklif etmek,
h) Federasyon
adýna basýn toplantýsý düzenlemek,
ý) Ýlgili mevzuat ile diðer görevleri yapmak.
Yönetim
kurulu
MADDE 11 – (1) Yönetim kurulu, Federasyon baþkaný ve on dört asýl üye olmak üzere onbeþ üyeden oluþur. Genel kurulda ayrýca ondört yedek üye seçilir.
(2) Yönetim kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Federasyon
Baþkaný tarafýndan yönetim kurulu üyeleri arasýndan en az bir baþkan vekili ve iki asbaþkan atanýr.
(4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yýldýr. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý gibi nedenlerin varlýðý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.
Yönetim
kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1) Yönetim kurulunun görevleri þunlardýr:
a) Spor dallarý ile ilgili kulüpleri kayýt ve tescil etmek, bunlarý gruplara ayýrmak, yarýþmalar düzenlemek, uygulanacak terfi ve tenzil statüsünü belirlemek.
b) Spor dallarý ile ilgili idareci, teknik eleman ve benzeri
elemanlarý eðitmek, bu elemanlarýn geliþmesi için her türlü tedbiri almak ve çalýþmalarý ile ilgili usul ve esaslarý tespit etmek.
c) Lisanslardan
alýnacak katýlým, aidat, ceza, tescil, vize, aktarma, sözleþme, ücret ve oranlarýný tespit etmek.
ç) Baþarýlý kulüp, sporcu, antrenör, menajer, spor elamanlarý ve teknik elemanlarý ödüllendirmek.
d)
Faaliyetlerde emniyet ve saðlýk ile ilgili tedbirleri almak ve aldýrmak.
e) Genel
kuruldan alýnan yetki doðrultusunda Federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taþýnmaz mal alýmý, satýmý ve kiralamasý yapmak, tesisleri iþletmek, iþlettirmek ve Federasyon faaliyetlerinin yapýlabilmesi için her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarý saðlamak.
f) Federasyonun
il temsilciliklerini kurmak.
g) Federasyonun
görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili idareci, teknik direktör, antrenör, masör, teknik eleman, hakem ve benzeri elemanlarý eðitmek, bu elemanlarýn yetiþtirilmesi için her türlü tedbiri almak, sosyal güvenlik haklarý hususunda ilgili kulüp ve/veya birimlerle koordine saðlamak, bunlarýn kulüp deðiþtirmeleri ve çalýþmalarý ile ilgili usul ve esaslarý tespit etmek.
ð) Spor dalý ile ilgili televizyon, radyo, internet, basýlý eser yayýnlarý, kulüplerin kullanacaklarý reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari ve mali haklarý düzenlemek ve denetlemek.
h) Baþkan tarafýndan teklif edilen yan kurullarý onaylamak.
ý) Genel kurul toplantýlarýný hazýrlamak.
i) Bütçeyi hazýrlamak.
j) Baþkan vekilini ve asbaþkanlarý belirlemek.
k) Genel
kurulun verdiði yetkileri kullanmak.
l) Genel
kurulun belirlediði limitler dahilinde, Federasyon baþkanýna olaðanüstü durumlar için belli bir oranda borçlanma ve harcama yetkisi vermek.
m) Federasyonun
görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacýyla; merkez, taþra teþkilatý bünyesinde yer alacak birimlerinde görevlendirilecek kamu görevlileri dýþýnda kalan idari ve teknik personelinin sayýsýný, bu personelle birlikte profesyonel olarak
istihdam edilecek görevlilerin, sözleþme ücretlerini ve sosyal haklarýný, gerekli görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve
yevmiyelerini tespit etmek.
n) Kulüpler, il müdürlükleri, il temsilcilikleri, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yerel yönetimlerle iþbirliði yapmak, bunlar arasýnda doðabilecek uyuþmazlýklarý çözümlemek.
o) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazýrlamak, bu talimatlardan ödül ve yardýmla ilgili olanlarý genel kurulun onayýna sunmak ve uygulamak.
ö) Federasyonun spor dalý ile ilgili faaliyetlerde bulunan ve disiplin suçu iþleyen kulüp, kamu kurum ve kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, teknik direktör, yönetici ve görevli diðer kiþilerle ilgili olay ve fiilleri incelemek, gerekli
belge ve kanýtlarla beraber bu kiþileri disiplin kuruluna sevk etmek.
p) Genel
kuruldan aldýðý yetki doðrultusunda spor dalýnýn geliþmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar
yapýlmasý amacýyla iktisadi iþletme kurarak faaliyetlerinin yürütülmesini saðlamak.
r) Ýlgili mevzuat ve genel kurul kararlarýyla verilen görevleri yerine getirmek ve bu konularla ilgili düzenlemeler yapmak.
(2) Yönetim kurulu, Federasyon baþkaný baþkanlýðýnda üyeleri arasýndan seçeceði beþ kiþilik bir icra kurulu oluþturabilir. Sýnýrlarýný tespit edeceði çerçevede yetkilerini bu kurula devredebilir. Bu kurul
gerekli zamanlarda toplanýr, kararlar alýr ve uygulayabilir. Yaptýðý iþlemler hakkýnda da ilk toplantýda yönetim kuruluna bilgi verir.
(3)
Federasyonun çalýþma usul ve
eseslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatla belirlenir.
Yönetim
kurulu toplantýlarý
MADDE 13 – (1) Yönetim kurulu, baþkan tarafýndan belirlenen gündemi görüþmek üzere, en az iki ayda bir kez üye tamsayýsýnýn yarýdan bir fazlasýnýn katýlýmýyla toplanýr. Üyelerin önereceði konular gündeme eklenir. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.
(2) Kararlar,
toplantýya katýlanlarýn çoðunluðu ile alýnýr. Oylarýn eþitliði halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.
(3) Mazeretsiz
olarak, üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak üç toplantýya katýlmayanýn üyeliði kendiliðinden ihbara gerek kalmadan sona erer ve yerine sýrasý gelen yedek üye çaðrýlýr.
(4) Mazeretler
yazýlý olarak, sebepleri ile birlikte toplantý saatinden önce baþkana bildirilir. Mazeretin geçerliliðine yönetim kurulu karar verir.
(5) Genel
sekreter yönetim kurulu
toplantýlarýna iþtirak eder ve Federasyonun idari iþlemleri hakkýnda yönetim kuruluna bilgi verir. Raportör olarak kararlarý yazar ve imzalar ancak oy kullanma hakký yoktur.
(6) Kararlar,
karar defterine yazýlýr ve imzalanýr. Alýnan kararlar baþkan tarafýndan uygulanýr.
Denetim kurulu
MADDE 14 – (1) Denetim
kurulu, Genel Müdürlük tarafýndan görevlendirilecek üç tabii üyenin yanýnda, genel kurulca dört yýl için seçilen ve mali konularda ihtisas sahibi olan iki asýl ve iki yedek üyeden oluþur.
(2) Denetim
kurulunun seçimle gelen asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan, bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, baþkan tarafýndan gerektiði zamanlarda toplantýya çaðrýlarak çalýþmalarýný yürütür. Kurul kararlarý çoðunluk ile alýnýr. Karara katýlmayan üye gerekçelerini genel kurula yazýlý bir rapor ile sunmak zorundadýr.
(4) Kurul görevinde baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz, yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde boþalan üyeliðe kalan süreyi tamamlamak üzere sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðýrýlarak kurul tamamlanýr.
(5) Mazeretsiz
olarak üst üste iki toplantýya veya iki yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce baþkana bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.
Denetim kurulunun görevleri
MADDE 15 – (1) Denetim
kurulu, Federasyonun mali iþlemlerinin mevzuata, belge ve kararlara uygun olup
olmadýðýný genel kurul adýna denetler. Her malî genel kurul için yýllýk esasa göre hazýrlayacaðý denetleme raporunu, genel kurulun onayýna sunar. Denetim kurulu iþ ve iþlemler hususunda yönetim kuruluna uyarýlarda bulunabilir. Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkiþilerden yararlanabilir. Bilirkiþilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif, yönetim kurulunca tespit edilir ve Federasyonca karþýlanýr.
(2) Kurul,
denetimleri yerine getirirken, Federasyon görevlileri kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri
vermek zorundadýr. Denetleme raporu genel kurul toplantýsýndan onbeþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan ettirmek suretiyle, genel
kurul üyelerine
duyurulur.
Disiplin kurulu
MADDE 16 – (1)
Disiplin kurulu, genel kurulca dört yýl için seçilen bir baþkan ve dört üye olmak üzere beþ üyeden oluþur. Asýl üyeler kadar yedek üye seçilir. Asýl ve yedek ikiþer üyenin hukukçu olmasý zorunludur. Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler.
(2) Disiplin
kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Kurul, görevlerinde ve kararlarýnda baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz ve yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boþalan üyeliðe sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.
(4) Disiplin
kurulu, Federasyonun faaliyet programýnda yer alan veya kurum ve kuruluþlarca Federasyondan izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin disiplin iþlerine bakar. Disiplin suçunu teþkil eden fiiller ile bu fiillere verilecek cezalara
iliþkin hususlar yönetim kurulunca çýkarýlacak talimat ile belirlenir.
(5) Disiplin
kurulu, kendi görev alanýný ilgilendiren iþleri görüþüp karara baðlamak üzere, Federasyon baþkanýnýn talebi üzerine, disiplin kurulu baþkanýnýn çaðrýsýyla toplanýr. Toplantý gündemi disiplin kurulu baþkaný tarafýndan belirlenir. Baþkanýn bulunmamasý halinde, kurula baþkan vekili baþkanlýk eder.
(6) Kurul, en
az üç üyenin katýlýmý ile toplanýr. Kurul kararlarýný çoðunlukla alýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.
(7) Mazeretsiz
olarak üst üste iki toplantýya veya iki yýl içinde aralýklý olarak üç toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce kurul baþkanýna bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.
Yan kurullar
MADDE 17 – (1)
Federasyon yan kurullarýnýn oluþumu, görev ve yetkileri ile çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatlarla belirlenir.
Genel sekreterlik
MADDE 18 – (1) Genel
sekreter en az dört yýllýk yüksekokul mezunu kiþiler arasýndan görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu veya özel sektörde en az on yýl iþ deneyimi olmasý, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek olanlarýn ise genel sekreter kadrosunda bulunmasý þarttýr. Lisansüstü eðitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iþ deneyimi olarak kabul edilir.
(2) Genel
sekreter tüm idari ve teknik
personelin amiridir.
(3) Genel
sekreter Federasyonun her türlü idari iþ ve iþlemlerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda:
a) Federasyon
baþkaný adýna ulusal veya uluslararasý Federasyonlar, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yazýþmalarý yapar, il müdürlükleri ile koordinasyonu saðlar.
b) Federasyonun
harcama talimatlarýna göre gerekli iþlemleri yapar, evraký düzenler ve ödeme aþamasýna getirir. Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkanýn yetki verdiði baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.
c) Federasyonun
taþýnýr ve taþýnmaz mal kayýtlarýnýn tutulmasýný saðlar.
Federasyon il temsilciliði
MADDE 19 – (1)
Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere yönetim kurulu kararý ile illerde Federasyon temsilcilikleri
kurulabilir.
(2) Federasyon
il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevlendirilir. Federasyon il temsilcisinin görev süresi, baþkanýn görev süresi kadardýr.
(3) Federasyon
il temsilcisi, Federasyon ile il müdürlüðü arasýndaki koordinasyonu saðlar. Federasyon adýna yaptýðý iþlemler hakkýnda il müdürlüðüne ve Federasyona bilgi verir. Federasyon il
temsilcileri, il müdürlüklerinin ya da Federasyonca temin edilecek bürolarda görev yapar.
(4) Federasyon
hizmet ve faaliyetlerini yerine getirmeyen, il müdürlüðü ve Federasyonla koordinasyon saðlamayan Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevden alýnýr.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Genel Kurul
Toplantýlarý ve Seçim Ýþleri
Genel kurul toplantýlarý
MADDE 20 – (1) Genel
kurul:
a) Olaðan genel kurul, dört yýlda bir, yaz olimpiyat oyunlarýnýn bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapýlýr.
b) Olaðanüstü genel kurul;
1) Sportif Deðerlendirme ve Geliþtirme Kurulu raporlarýnda yeterli düzeyde görülmeyen veya yapýlan denetim sonucu görev baþýnda kalmasýnda sakýnca görülen Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda Bakanýn istemi üzerine karar almak üzere,
2) Federasyon yönetim kurulunun kararý ile,
3) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda delege olanlarýn en az yüzde 40’ýnýn noter kanalý ile yaptýðý yazýlý müracaat üzerine,
4) Federasyon
baþkanýnýn istifasý, baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asýl ve yedek toplam üye sayýsýnýn yedi üyenin altýna düþmesi halinde,
olaðanüstü toplanýr.
c) Mali genel
kurul; seçimli olaðan genel kurul ile birlikte, seçimli genel kurulun olmadýðý yýllarda iki yýlda bir faaliyet döneminin bitiminden itibaren ilk iki ay içerisinde yönetim kurulunca belirlenecek bir tarihte yapýlýr. Federasyonun yýllýk faaliyet dönemi 1 Ocak’ta baþlar ve 31 Aralýk’ta biter.
(2) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda delege olanlarýn noter kanalý ile yapacaklarý olaðanüstü genel kurul çaðrýlarýnda ilk müracaat ile son müracaat arasýndaki süre 60 günü geçemez.
(3) Mali genel
kurulda ibra edilmeyen veya birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen hallerde, baþkan ve yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmýþ gün içerisinde seçimli olaðanüstü genel kurul toplanýr. Ancak birinci fýkranýn (b) bendinin (2) ve (3) numaralý alt bentlerinde belirtilen hallerde, son toplantý tarihinden itibaren altý ay geçmeden veya olimpiyat oyunlarýnýn yapýlmasýna altý aydan az süre kalmýþ ise olaðanüstü genel kurul toplantýsý yapýlamaz.
(4) Genel Müdürlük, genel kurul toplantýlarýnda gözlemci bulundurur. Gözlemci genel kurul baþkanlýk divanýnda yer alýr. Gözlemcinin yol giderleri Federasyon tarafýndan karþýlanýr. Gözlemci, genel kurul çalýþmalarýnýn 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanun ile diðer ilgili mevzuata uygun olarak yapýlýp yapýlmadýðýný denetleyerek, raporunu en geç onbeþ gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere, Genel Müdürlüðe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiði, ilgililer ise genel kurulun yapýldýðý tarihten itibaren otuz gün içerisinde asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun
iptalini isteyebilir.
(5) Olaðan ve olaðanüstü genel kurullarýn bu maddede öngörülen süre ve esaslara uygun olarak yapýlmamasý halinde genel kurul Tahkim Kurulunca oluþturulacak üç kiþilik komisyon marifetiyle altmýþ gün içerisinde yapýlýr. Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda mevzuata uymamaktan dolayý idari ve adli iþlem baþlatýlýr.
Genel kurulun toplantýya çaðrýlmasý
MADDE 21 – (1) Genel
kurul toplantýlarý Federasyonun
merkezi olan Ankara’da yapýlýr. Genel kurul
toplantýlarý ile ilgili her türlü iþlem yönetim kurulunca yapýlýr. Genel kurul çaðrýsý ve gündemi, toplantý tarihinden en az otuz gün önce; faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarýsý ise en az onbeþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere ilan edilir.
(2) Genel kurul
baþkanlýk divaný oluþuncaya kadar yönetim kurulunun genel kurul iþlemleriyle ilgili kararlarýna karþý Tahkim Kuruluna baþvurulabilir.
(3) Genel kurul
kararýnýn alýnmasýndan sonra Federasyon, ilan tarihinde genel kurula
katýlma hakký bulunan üyelerden delegelerini ve delegelere ait bilgileri
talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve kuruluþlar, Federasyon tarafýndan yapýlan duyuru ya da tebligatý takip eden en geç beþ gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek
delege listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadýr.
(4) Delege
listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan edilir. Federasyon tarafýndan hazýrlanacak genel kurul delege listesinde delegelerin
adý ve soyadý ile temsil ettiði kurum ve kuruluþ belirtilir.
(5) Hazýrlanan delege listesine, ilan tarihinden itibaren
on gün içerisinde itiraz edilebilir. Delege listesine itiraz,
yönetim kurulunca
itiraz süresinin bitiminden
itibaren iki gün içerisinde karara baðlanýr. Bu karara karþý iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim
Kurulu itirazýn kendisine ulaþtýðý tarihten
itibaren beþ gün içerisinde bu itirazý kesin olarak karara baðlar.
Genel kurulun açýlmasý
MADDE 22 – (1) Genel
kurul delegeleri, delegelik belgesini almak ve delege listesini imzalamak
zorundadýr.
(2) Genel kurul;
üye tam sayýsýnýn salt çoðunluðu ile toplanýr ve katýlanlarýn salt çoðunluðu ile karar alýr. Seçimde en fazla oyu alan aday ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Ýlk toplantýda çoðunluk saðlanamamasý halinde, takip eden günde çoðunluk aranmaksýzýn toplanýr. Ancak, toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn asýl üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz.
(3) Federasyon
baþkaný veya onun görevlendireceði baþkan vekili veya asbaþkan ya da yönetim kurulu üyesinin, genel kurul delege listesini incelemesi ve
katýlanlarýn sayýsýný belirlemesi ile genel kurul toplantýsý için aranan çoðunluðun bulunup bulunmadýðý tespit edilir.
(4) Genel kurul
toplantýsý Federasyon baþkanýnýn veya görevlendireceði baþkan vekili veya asbaþkan ya da yönetim kurulu üyesinin konuþmasý ile açýlýr. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluþturur.
Divan kurulu ve görevleri
MADDE 23 – (1) Divan
kurulu, bir baþkan, bir baþkan yardýmcýsý, bir yazman üyeden oluþur. Ayrýca genel kurulca üyeleri arasýndan seçim iþlerinde görev yapacak iki sandýk görevlisi seçilir. Divan kurulunun seçimi üyelerin açýk oyu ile yapýlýr. Divan kurulu baþkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olmasý zorunludur.
(2) Divan
kurulu, bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantýnýn yürütülmesini saðlamakla görevli ve yetkilidir.
(3) Divan
kurulu oluþtuktan sonra genel
kurul çalýþmalarýna iliþkin her türlü itiraz, divan kurulu tarafýndan karara baðlanýr.
(4) Divan
kurulu, görüþmelerin düzenini bozan delegelere uyarma cezasý verebileceði gibi düzeni sürekli olarak bozan delegeler hakkýnda toplantýdan çýkarma kararý alýnmasý için, genel kurula baþvurabilir. Genel kurulun oy çokluðuyla aldýðý karar sonucu toplantýdan çýkarýlan delege, toplantý süresince salonda bulunamaz, oylamaya katýlamaz.
Genel kurul gündemi
MADDE 24 – (1) Genel
kurul gündemi, yönetim kurulunca belirlenir ve toplantý tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere duyurulur.
(2) Genel kurul
gündeminde; açýlýþ, divan kurulu seçimi, mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarýnýn görüþülerek kabulü ile yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüþülüp onaylanmasý, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diðer hususlar yer alýr.
(3) Mali genel
kurul gündeminde seçim dýþýndaki hususlar yer alýr ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüþülerek karara baðlanýr, içinde bulunulan yýlýn bütçesi üzerinde düzenleme yapýlýr ve bir sonraki dönemin bütçesi onaylanýr. Mali genel kurulda, ana statü deðiþiklikleri ile Federasyonun iþ ve iþleyiþine iliþkin diðer konular da görüþülerek karara baðlanabilir.
(4) Olaðanüstü genel kurulda, ilanda belirtilen hususlar dýþýnda baþka bir husus görüþülemez.
(5) En az on
genel kurul üyesinin imzasýyla ana statüye aykýrý olmayan ve gündeme ilave edilmek istenen maddeler için yazýlý olarak baþvuru yapýlabilir ve açýk oylama sonucu salt çoðunluk ile kabul edilen öneriler gündeme eklenir.
Genel kurul oturumu ve görüþmeler
MADDE 25 – (1) Divan
kurulu, seçildikten ve yerini
aldýktan sonra divan
baþkaný, ilanda yer alan gündemi genel kurula açýklar, oya sunar ve gündem maddelerinin görüþülmesine geçer.
(2) Söz almak isteyen delegelere yazýlma sýrasýna göre söz verilir. Federasyon kurullarýnýn sözcüleri ile usul hakkýnda söz almak isteyenlere öncelik tanýnýr.
(3) Konuþma süresi, genel kurula katýlan delegelerden onunun yazýlý isteði üzerine yapýlacak açýk oylama ile görüþme açýlmaksýzýn sýnýrlandýrýlabilir.
(4) Genel
kurulda, delegelerin Federasyon iþ ve iþlemlerine iliþkin sorularýný, yönetim kurulu veya denetim kurulu sözcüleri yanýtlamakla yükümlüdür.
(5) Gündem maddelerine iliþkin görüþme yeterliliði teklifi, üç delegenin bu konu ile ilgili görüþlerini belirtmesinden sonra verilebilir. Sözkonusu teklif, daha önce bu konuyla ilgili söz almýþ kiþilerin adlarýnýn okunmasý ve söz haklarýnýn saklý bulunduðunun açýklanmasý suretiyle, teklif lehine ya da aleyhine konuþacak birer kiþiye söz verildikten sonra oylamaya açýlýr ve oylama sonucuna göre karar verilir. Karara baðlanan konular üzerinde yeniden görüþme açýlamaz.
(6) Genel
kurulda, görüþme yeterliliði, bütçe ve ana statü deðiþiklikleriyle ilgili tekliflerin yazýlý olarak yapýlmasý zorunludur.
(7) Divan baþkaný, gündem maddeleri görüþülürken ya da oylama yapýlýrken düþüncesini açýklayamaz. Konuþma yapmak isterse sýraya girer ve sýrasý gelince yerini baþkan yardýmcýsýna býrakarak düþüncelerini açýklar. Divan baþkaný, hakkýnda düþüncesini açýkladýðý gündem maddesinin görüþülmesi tamamlanýnca yerine geçebilir.
Seçim iþleri
MADDE 26 – (1) Federasyon,
baþkanlýk için baþvuran adaylarýn listesini ve genel kurul delegelerinin teklif yazýlarýný divan baþkanlýðýna iletir. Baþkan adaylarý, yönetim, denetim ve disiplin kurulu asýl ve yedek üye listelerini divan kuruluna yazýlý olarak teslim ederler.
(2) Oylamada,
baþkan adaylarý ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanýr. Kurullara münferit olarak aday olunmaz, oylanan listelerde çizme, eksiltme veya ekleme yapýlmaz.
(3) Divan baþkaný, istekleri halinde baþkan adaylarýna genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceði sýrayla söz hakký verir. Baþkan adaylarýnýn konuþma süresi aday sayýsý dikkate alýnarak divan kurulu tarafýndan belirlenerek oylamaya sunulur.
(4) Baþkan adaylarý, divan baþkanýna her sandýk baþýnda görevlendirilmek üzere aday olmayan gözlemci ismi bildirebilir.
(5) Divan baþkaný, baþkan adaylarý tarafýndan kendisine teslim edilen oy listelerini baþvuru sýrasýna göre oy verme kabinlerine koydurur.
(6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açýk tasnif þeklinde yapýlýr. Genel kurul delegeleri, genel kurul listesindeki
sýralara göre görevlilerden mühürlü zarfý imza karþýlýðý alýr ve hazýr bulundurulan yeterli sayýdaki sandýklarda oylarýný kullanýr. Adaylara ait oy pusulalarý oy kullanýlacak kabinde bulundurulur. Delege hangi aday ve
listesine oy vermek istiyor ise kabindeki “evet” mührünü basar ve oy listelerinden tercih ettiðini zarfa koyarak sandýða atar. Genel kurul oy kullaným listesini imzalayarak oyunu kullanmýþ olur. Oy pusulasýna isim veya herhangi bir iþaret konulmaz. Zarfýný kaybeden veya baþka bir þekilde elinden çýkaran delegeye yeni zarf verilmez.
(7) Genel
kurula katýlan tüm delegelerin oylarýný kullanmasý, baþkan adaylarýnýn muvafakatlarý veya oy kullanma süresinin sona ermesinden sonra sandýklar kapatýlýr. Sandýklar divan baþkanýnýn denetim ve gözetiminde aday ve gözlemcilerinin huzurunda açýlýr. Sandýklardan çýkan zarf sayýsýnýn, oy kullanan üye sayýsý ile eþit olup olmadýðý tespit edilir ve fazla zarflar açýlmadan iptal edilir.
(8) Oylarýn tasnifinde listeler sayýlýr. Bir zarfýn içinden ayný listeden birden fazla çýkmasý durumunda, bunlardan biri geçerli sayýlýr ve tek oy olarak hesaplanýr. Bir zarfýn içinden deðiþik iki liste çýkmasý durumunda, bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayýlýr.
(9) Seçimde en yüksek oyu alan baþkan adayý ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde ayný gün genel kurulda çoðunluk aranmaksýzýn ikinci bir oylama yapýlýr. Ancak bu toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz. Bu oylamada da eþitlik bozulmaz ise, baþkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.
(10) Divan baþkaný, seçim sonuçlarýný oy çoðunluðuna ve oy sýrasýna göre genel kurul üyelerine açýklar.
(11) Genel
kurul toplantý tutanaklarý divan kurulu tarafýndan tutulur ve toplantý tutanaklarýnýn her bir sayfasý toplantý sonunda divan baþkaný ile divan kurulu üyeleri tarafýndan birlikte imzalanýr. Gündemdeki bütün maddelerin görüþülmesi ve karara baðlanmasýndan sonra divan baþkaný toplantýyý bir konuþma ile kapatýr.
(12)
Tutanaklar, genel kurul toplantýsýnýn kapanýþýný takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve bunlarýn bir kopyasý da ayný süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine verilir. Federasyona teslim edilen
tutanaklar, teslimden itibaren en geç kýrk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayýnlanýr.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Federasyon bütçesi
MADDE 27 – (1)
Federasyonun bütçesi yönetim kurulu tarafýndan her bir mali yýla göre ve iki yýl için düzenlenerek, genel kurulun onayýndan sonra uygulamaya konulur. Federasyonun mali yýlý, 1 Ocak-31 Aralýk arasýdýr.
(2) Bütçede, Federasyonun gelirleri ve yapýlacak faaliyetler için ayrýlacak ödenekler, personel giderleri, kurullarýn masraflarý yönetim ve hizmet giderleri ile diðer giderler gösterilir.
(3) Federasyon
baþkaný bütçede belirtilen esaslar içinde tahsilat ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Baþkan bu yetkisini, sýnýrlarýný belirlemek kaydýyla ve yönetim kurulu kararý ile baþkan vekiline devredebilir.
(4) Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.
Federasyonun gelirleri
MADDE 28 – (1)
Federasyonun gelirleri þunlardýr:
a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay.
b) Genel Müdürlük bütçesinden eðitim ve altyapýnýn iyileþtirilmesine iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynak.
c) Katýlým payý, baþvuru harçlarý ve aidatlar.
ç) Antrenör, hakem ve sporcularýn, lisans, tescil ve vize ücretleri ile transferlerden alýnacak pay.
d) Kulüplerin tescil ücretleri.
e) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapýlacak müsabaka yayýnlarýndan, her türlü basýn ve yayýn organlarý ile yapacaklarý ve kulüplerin forma sözleþmelerinden elde ettikleri gelirlerin %10’u ile milli ve temsili müsabakalarýn televizyon, radyo ve internet üzerinden yayýnlarýndan elde edilecek gelirler.
f) Kurs,
seminer ve Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili olarak kurulan iktisadi iþletmelerden elde edilecek gelirler.
g) Sponsorluk
gelirleri.
ð) Reklam, basýlý yayýn ve basýlý evrak gelirleri.
h) Ceza ve
itiraz gelirleri.
ý) Yardým ve baðýþlar.
i) Kira ve iþletme gelirleri.
j) Federasyon
baþkan adaylarýndan alýnan baþvuru ücretleri.
k) Diðer gelirler.
(2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak toplam tutar ile gerektiðinde alt yapý ve eðitime iliþkin projelerinin desteklenmesi amacýyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüðün yýllýk harcama programý dikkate alýnarak, Federasyon hesabýna aktarýlýr.
(3)
Federasyonun tüm gelirleri katma deðer vergisi hariç, her türlü vergi, resim ve harçtan muaftýr.
(4)
Federasyonun mallarý Devlet malý hükmündedir, haczedilemez.
Federasyonun giderleri
MADDE 29 – (1)
Federasyon, yýllýk bütçe esasýna göre bütçesini hazýrlar. Ana Statü ve ilgili diðer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamalarý yapar.
(2) Harcamalar
aþaðýda belirtilen ilke ve esaslara uygun olarak yapýlýr;
a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlý olan iþ ve iþlemler için yapýlmýþ olmak,
b) Ýþin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarýna uygun olmak,
c) Federasyonun
gelirleri ile tedbirli ve basiretli yönetim ilkeleri, objektif ve iyi niyet kurallarý kapsamýnda orantýlý olmak.
Muhasebe ve raporlama sistemi
MADDE 30 – (1)
Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasýna göre kayýt tutulur.
(2) Muhasebe iþlemlerinin geçerli olan belgelere dayandýrýlmasý zorunludur. Kayýt, denetim, kontrol ve takip açýsýndan 213 sayýlý Vergi Usul Kanununda belirlenmiþ standart belge, rapor ve defterler kullanýlýr.
(3) Hesaplar
takvim yýlý esasýna göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk
ettirildikleri yýlýn hesaplarýnda gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul
tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir þekilde muhasebe raporlamalarýný yapabilir. Bu ihtiyari raporlarýn hazýrlanmýþ olmasý, takvim yýlýna göre kayýt ve raporlama yapýlmasýný engellemez.
(4) Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan yardýmlarýn izlenmesi ve spor politikalarýna yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayýtlarý, Genel Müdürlükte oluþturulacak bir merkezde belli bir otomasyon
sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluþturulacak standart hesap planýna uygun olarak kayýtlarýn düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu
merkezle iþbirliði içinde çalýþmasý zorunludur.
(5) Federasyon,
muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalýþan personeli kendi alanýnda eðitmekle yükümlüdür.
Denetim
MADDE 31 – (1)
Federasyonun her türlü faaliyetinin
denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafýndan görevlendirilecek denetim elemanlarýnca yapýlýr.
(2) Federasyon
harcamalarýnýn yerindelik denetimi Federasyonun genel kurulu ve
denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapýlan her türlü yardýmlarýn amaca uygunluðu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapýlýr. Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan ayni ve nakdi yardýmlarýn amacýna ve mevzuata uygun olarak harcanmamasý halinde oluþacak zarar, kusurlarý bulunan Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrýca sorumlular hakkýnda suç duyurusunda bulunulur.
Disiplin iþlemleri
MADDE 32 – (1)
Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili olarak;
a) Federasyonun
faaliyet programýnda yer alan yarýþ ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine Federasyonun disiplin kurulu,
b) Federasyonun
faaliyet programýnda yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine il veya ilçe ceza kurullarý,
c) Kurum veya
kuruluþlarca
Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eðitmen, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine, izin alýnan merciin disiplin/ceza kurulu,
bakar.
(2) Federasyon
disiplin kurulunca verilen kararlara karþý Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir.
(3) Ýl veya ilçe ceza kurullarý tarafýndan verilen cezalara karþý, 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayýlý Resmî Gazete'de yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Amatör Spor Dallarý Ceza Yönetmeliði hükümleri uyarýnca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.
(4) Tahkim
Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý, Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarýnca verilecek cezalar, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluþturulacak sportif ceza kütüðüne kaydedilir.
BEÞÝNCÝ BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Ödül ve
sponsorluk
MADDE 33 – (1) Ödül ve sponsorluk iþlemleri 3289 sayýlý Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2010 tarihli ve 2010/956 sayýlý Bakanlar Kurulu kararý ile kabul edilen Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik ve 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Sponsorluk Yönetmeliði çerçevesinde yürütülür.
(2) Federasyon,
Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik kapsamýnda yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörler için çýkaracaðý talimat hükümlerine göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay ile alt yapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynaktan ve Spor Toto Teþkilat Baþkanlýðýndan saðlanan reklam gelirlerinden karþýlanamaz.
Yayýnlarýn düzenlenmesi
MADDE 34 – (1)
Federasyon faaliyetleri kapsamýnda Türkiye Cumhuriyeti sýnýrlarý içindeki tüm yarýþlarýn televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz veya benzeri araçlarla yayýnlanmasýna, iletilmesine, yayýnlarýn düzenlenmesine ve programlanmasýna münhasýran yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Federasyon
tarafýndan yayýnlanmasýna izin verilmeyen müsabakalar televizyon, radyo, internet ve benzeri
araçlarla yayýnlanamaz.
Fikri, sýnaî ve
ticari haklar
MADDE 35 – (1)
Federasyonun kullandýðý veya kullanacaðý marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sýnai haklarýn mülkiyeti ve kullaným hakký münhasýran Federasyona aittir.
Kulüpler
MADDE 36 – (1)
Federasyonun baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diðer spor kulüplerinin triatlon þubeleri, Federasyonun görev alanýna giren konularda Federasyona baðlýdýr. Federasonun baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri veya spor kulüplerinin triatlon þubeleri yönetim kurulu tarafýndan tespit edilecek esaslar çerçevesinde kayýt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branþ tescili ve faaliyete katýlým iþlemleri Federasyonun ilgili mevzuatýna göre yapýlýr. Sorumluluklarýný yerine getirmeyen kulüplerin kayýt ve tescil iþlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katýlamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil
edilemezler.
(2) Tescil ücreti her yýl yönetim kurulunca belirlenir.
Kulüplerin
devri ve þirketleþme
MADDE 37 – (1)
Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan
spor branþlarýnda faaliyet gösteren kulüpler, þubelerini kanunlarla belirtilen þekil ve esaslara göre kuracaklarý veya kurulmuþ olan þirketlere devredebilirler. Kulüplerin þirketleþmesi halinde, tescilli bulunduklarý yerden baþka yere nakilleri yapýlmaz.
(2) Devirlerde
spor dalýnýn yayýlmasý, güçlenmesi ve yararlarý ön planda tutulur. Bu konuda Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulmasý zorunludur.
Alt düzenleyici iþlemler
MADDE 38 – (1) Ana
Statüye dayanýlarak hazýrlanan diðer alt düzenleyici iþlemler, Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanýr.
(2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diðer alt düzenleyici iþlemleri, Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine aykýrý olamaz.
Yürürlükten kaldýrýlan ana
statü
MADDE 39 – (1)
25/12/2009 tarihli ve 27443 sayýlý Resmî Gazete'de yayýmlanan Türkiye Triatlon Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
Yürürlük
MADDE 40 – (1) Bu
Ana Stütü yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 41 – (1) Bu Ana
Statü hükümlerini Türkiye Triatlon Federasyonu Baþkaný yürütür.
|