Türkiye Eskrim Federasyonu Başkanlığından:
TÜRKİYE
ESKRİM FEDERASYONU ANA STATÜSÜ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Ana
Statünün amacı; Türkiye Eskrim Federasyonunun teşkilatı, genel kurul ile
yönetim, denetim ve disiplin kurullarının oluşumu, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Ana
Statü, Türkiye Eskrim Federasyonunun genel kurulu ile yönetim, denetim ve
disiplin kurullarını, spor dalında faaliyet gösteren spor kulüplerini ve
ilgili diğer kuruluşları, yönetici, sporcu, teknik direktör, antrenör,
hakem, idareci, gözlemci, temsilci ve benzeri spor elemanları ile bunların
katıldığı yurt içi ve yurt dışı tüm faaliyetleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Ana
Statü, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012
tarihli ve 28358 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor
Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve
kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Ana
Statüde geçen;
a) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanını,
b) Bakanlık: Gençlik ve Spor Bakanlığını,
c) CEE: Avrupa Eskrim Konfederasyonunu,
ç) COMES: Akdeniz Ülkeleri Konfederasyonunu,
d) Federasyon: Türkiye Eskrim Federasyonunu,
e) Federasyon Başkanı: Türkiye Eskrim Federasyonu
Başkanını,
f) FIE: Uluslararası Eskrim Federasyonunu,
g) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüğünü,
ğ) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,
h) İl Müdürlüğü: Gençlik Hizmetleri ve Spor İl
Müdürlüğünü,
ı) İlçe müdürlüğü: Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe
Müdürlüğünü,
i) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunu,
j) Spor Dalı: Eskrim sporunu,
k) Tahkim Kurulu: 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğünün
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 9 uncu maddesine göre oluşturulan
kurulu,
l) Talimat: Ana Statüye uygun olarak yönetim kurulu
tarafından hazırlanan ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde yayınlanarak
yürürlüğe giren düzenlemeyi,
m) Yönetmelik: 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve
Esasları Hakkında Yönetmeliği,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Federasyonun
Teşkilatı Görev ve Yetkileri
Teşkilat
MADDE 5 – (1)
Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, bağımsız statüye ve tüzel kişiliğe
sahiptir. Federasyonun merkezi Ankara’dadır. Federasyon merkez ve il
temsilciliklerinden oluşur.
(2) Federasyonun merkez teşkilatı;
a) Genel kurul,
b) Yönetim kurulu,
c) Denetim kurulu,
ç) Disiplin kurulu,
d) Genel sekreterlikten
teşekkül eder.
(3) Federasyonun yurt içi bağlantısını sağlamak üzere,
illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.
Federasyonun
görev ve yetkileri
MADDE 6 – (1)
Federasyonun görevleri ve yetkileri şunlardır:
a) Spor dalının ülke düzeyinde dengeli bir şekilde
yayılıp gelişmesini sağlamak, bu konularda her türlü düzenlemeyi yapmak,
projeler üretmek, kararlar almak ve uygulamak.
b) FIE ve CEE ile diğer üye olunacak uluslararası
federasyonlar tarafından konulan ve uygulanan uluslararası kuralların ve
mevzuatın uygulanmasını sağlamak ve Türkiye’yi ilgili spor dalı ile ilgili
uluslararası faaliyetlerde temsil etmek.
c) Yurt dışında ve yurt içinde Federasyonun görev
alanına giren faaliyetlerle ilgili gelişmeleri izlemek, bu sporlarla ilgili
kişi ve kuruluşlar arasında ilişkiler düzenlemek, müsabaka, kamp, çalışma
ve diğer faaliyetleri programlayıp bunların uygulamalarını kontrol etmek.
ç) Hakem ve antrenörlerin yetiştirilmesini ve
eğitilmesini sağlamak, başarılı olanların belgelerini düzenleyip
tescillerini yapmak, bunların çalışmalarını sürekli izlemek.
d) Ülke içinde müsabakalar düzenlemek, düzenlenen
müsabakaların devamlılığını sağlamak, hakem, temsilci ve gözlemci atamasını
yapmak.
e) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor
dalı ile ilgili yabancı ülkelerdeki gelişmeleri ve yenilikleri izleyerek,
bu bilgilerden ülke içinde daha çok kişinin yararlanmasını sağlamak.
f) Spor dalında kullanılan malzemelerin standartlarını
uluslararası kurallara göre tespit ederek, bunların yurt içinde veya yurt
dışında yaptırılmasına veya temin edilmesine çalışmak.
g) Kulüpler, il müdürlükleri, kamu kurum ve kuruluşları
ve yerel yönetimlerle işbirliği yapmak.
ğ) Genel Müdürlük ile uluslararası federasyonun izni ile
uluslararası kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonları
düzenlemek.
h) Uluslararası müsabakalara iştirak edecek olan milli
takımları ve teknik kadroyu oluşturan sporcu, antrenör, yardımcı antrenör,
masör, doktor ve istatistikçi gibi teknik elemanları seçmek, spor
elemanları ile yönetici ve diğer elemanları belirlemek, seçilen takımların
müsabakalara hazırlanmalarını ve katılmalarını sağlamak.
ı) Başarılı sporcuların takibini yapmak ve bu
sporcuların yetişmesi için gerekli tedbirleri almak ve ödüllendirmek.
i) Federasyonun amacına yönelik çalışmaları
gerçekleştirmek ve kaynak sağlamak amacı ile iktisadi işletme kurmak.
j) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor
branşlarının yarışmalarının düzenlenmesi için talimatlar hazırlamak,
yayınlamak ve uygulamak.
k) Her kademedeki sporcular için eğitim ve hazırlık
kampları açmak.
l) Spor dalı ile ilgili arşiv ve istatistik
çalışmalarını yapmak, eğitici film, slayt ve broşür hazırlayarak, bu konuda
basın ve televizyon kuruluşlarıyla işbirliği yapmak.
m) Federasyonun yıllık ve dört yıllık master ve
stratejik planını, performans programını içeren taahhütnameyi Bakana
sunmak.
n) Tahkim Kurulu kararlarını uygulamak.
o) Yurt içindeki eskrim kulüplerinin ve tesislerinin
gözetim ve denetimi ile branş tescili ve vize işlemlerini yapmak.
ö) Antrenör, hakem ve sporcuların lisans, tescil ve
vizelerini yapmak, transfer ücretlerini belirlemek.
p) Eskrim sporu ile ilgili antrenman ve eğitim
alanlarını tespit etmek, kamu kurum ve kuruluşları ile özel ve tüzel
kişilerce yapılan tesis, işletme, alan ve benzeri yerlerin standartlarını
belirlemek ve denetimini yapmak.
r) Eskrim sporunu yaygınlaştırmak için eğitim ve öğretim
kurumları ile diğer kamu ve özel kurumlarla ortak programlar, bilimsel
araştırmalar ve çalışmalar yapmak.
Genel kurul
MADDE 7 – (1) Genel
kurul, Federasyonun en üst organıdır. Genel kurulun üye sayısı 150’den az
ve 300’den fazla olamaz.
(2) Genel kurul çağrı tarihinde aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) Genel kurul üye sayısının yüzde 10’u oranında Genel
Müdürlük temsilcileri.
b) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanlığınca,
Yönetim Kurulu üyeleri arasından belirlenecek en fazla iki üye.
c) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu
Başkanlığınca belirlenecek en fazla iki üye.
ç) Türkiye Spor Yazarları Derneği Başkanlığınca
belirlenecek en fazla iki üye.
d) FIE ve CEE’nin yönetim kurullarında seçimin yapıldığı
tarihte Türkiye adına görev yapanlar arasından öncelik sırasına göre en
fazla beş üye.
e) Görevlerine adli veya idari soruşturma sonucu son
verilmemek kaydıyla, asaleten Federasyon başkanlığı yapanlar.
f) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce
faal hakemliği bırakmış olmak kaydıyla, en üst seviyede hakemlik yapanlar
arasından kura ile belirlenecek iki üye.
g) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce
faal antrenörlüğü bırakmış olmak kaydıyla, büyükler kategorisinde milli
takım teknik direktörlüğü veya antrenörlüğü yapanlar arasından kura ile
belirlenecek iki üye.
ğ) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce
faal sporculuğu bırakmış olmak kaydıyla en fazla beş üye.
h) Kulüpleri temsilen genel kurul tarihinden önce
tamamlanmış, son iki sezon üst üste faaliyetlere katılan ve faal olan her
kulübü temsilen, kulüp yönetim kurulunca, kulüp üyeleri arasından aşağıdaki
sporcu sayılarına göre belirlenecek üyeler;
1) 1-10 arası sporcusu olan kulüpleri temsilen bir üye,
2) 11-20 arası sporcusu olan kulüpleri temsilen iki üye,
3) Yirmi sporcunun üstünde müsabakalara katılan her
kulübü temsilen üç üye.
(3) Genel Müdürlük temsilcileri;
a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardımcıları,
b) Merkez Danışma Kurulu üyeleri,
c) Kurul ve daire başkanları ile il müdürleri
arasından Federasyonun üye sayısı dikkate alınarak Genel
Müdürlükçe belirlenir.
(4) Sporcuların seçiminde sırasıyla olimpiyat oyunları,
Dünya şampiyonaları, Avrupa şampiyonaları ve diğer uluslararası müsabakalar
esas alınır. Aynı kategoride eşit sayıda sporcu var ise oy kullanacak
sporcular kura ile belirlenir. Oy kullanacak sporcu sayısı beşi geçemez.
(5) Faal sporculuğu bırakmış genel kurul üyesi olacak
milli sporcuların belirlenmesinde sırasıyla;
a) Olimpiyat oyunlarında ilk üç dereceye girmiş milli
sporcular,
b) Büyükler dünya şampiyonasında ilk üç dereceye girmiş
milli sporcular,
c) Büyükler kategorisinde Avrupa şampiyonu olmuş milli
sporcular,
esas alınır. Bu fıkrada belirtilen faaliyetlerde elde
edilen dereceler dikkate alınarak öncelik sıralamasına göre (a), (b) ve (c)
bentlerinde belirtilen şartları taşıyan sporcular yoksa milli olma sayıları
esas alınarak tespit edilir.
(6) Genel kurulu teşkil eden üyelerin en az % 60’ı kulüp
temsilcilerinden oluşur.
(7) Birden fazla oy kullanma hakkına sahip üyeler ancak
bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekaleten oy kullanılamaz. Genel
kurul üyesi olabilme hakkını elde edenlerin, on sekiz yaşını bitirmiş
olması şarttır.
(8) Federasyonda maaşlı veya ücretli çalışanlar ile
genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce faal sporculuğu,
hakemliği veya antrenörlüğü bırakmamış kişiler genel kurul üyesi olamazlar.
(9) Üye sayılarının hesaplanmasında her grup kendi
içerisinde değerlendirilir. Üye gruplarına ilişkin sayıların tespitinde
yarımlar tam sayıya tamamlanır.
(10) Bu maddede belirtilen esaslara göre belirlenecek
üye sayısının, birinci fıkrada öngörülen sayıyı aşması halinde her grup
kendi içerisinde değerlendirilerek, fazla üye sayısı, grup bazında noter
huzurunda çekilecek kura ile birinci fıkrada öngörülen sayıya indirilir.
(11) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya
spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beş yıl
içerisinde bir defada bir ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası
alan kişiler genel kurul üyesi olamazlar ve kulüpler genel kurul üyesi
bildiremezler.
Genel
kurulun görevleri
MADDE 8 – (1) Genel
kurulun görevleri şunlardır:
a) Ana Statüyü yapmak ve değiştirmek.
b) Başkan ile yönetim, denetim ve disiplin kurulu
üyelerini seçmek.
c) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan faaliyet
programı ile bütçeyi onaylamak ve gerektiğinde bütçe harcama kalemleri
arasında değişiklik yapmak konusunda yönetim kuruluna yetki vermek.
ç) Yönetim kuruluna, taşınmaz mal alımı ve satımı ile
uluslararası federasyonlara karşı mali taahhütlerde bulunmak için yetki
vermek.
d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarının ibra
edilip edilmemesini oylamak.
e) Denetim kurulu raporlarının ibra edilip edilmemesini
oylamak.
f) Spor dalının gelişmesi ve gelir getirici faaliyet ve
organizasyonlar yapılması amacıyla iktisadi işletme kurulması için yönetim
kuruluna yetki vermek.
g) Federasyona farklı bir spor dalı bağlanması, bağlı
spor dallarının ayrılması ve profesyonel şube kurulması konusunda karar
almak ve Genel Müdürlüğe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek.
ğ) İlgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
Federasyon
başkanı
MADDE 9 – (1)
Federasyon başkanı adaylarında aşağıdaki şartlar aranır:
a) T.C. vatandaşı olmak.
b) En az lise mezunu olmak.
c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya
spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beş yıl
içerisinde bir defada üç ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası
almamış olmak.
ç) Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar
ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, yağma, dolandırıcılık,
sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref
ve haysiyet kırıcı suçtan veya ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına
fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, kaçakçılık,
vergi kaçakçılığı, haksız mal edinme, şike ve teşvik primi suçlarından
hükümlü bulunmamak.
(2) Başkan adayları, genel kurul tarihinden en az on gün
önce, üyelerin en az yüzde 15’inin yazılı teklifini içeren adaylık
başvurularını Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir başkan adayı için
teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün
önce başkan adayları tarafından yatırılması gereken adaylık başvuru
ücretini belirler. Adaylık başvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamının memur
aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunan meblağı geçemez.
(3) Başkan adaylarından başvuru sırasında aşağıdaki
belgeler istenir:
a) T.C. kimlik numarası beyanı.
b) Öğrenim belgesinin kurumca tasdikli örneği.
c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya
spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beş yıl
içerisinde bir defada üç ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası
almadığına dair beyanı.
ç) Adli sicil kaydı yazılı beyanı.
d) Adaylık başvuru ücret makbuzu.
e) Üyelerin en az yüzde 15’inin yazılı teklifi.
(4) Başkanın görev süresi dört yıldır. Başkanın seçimi,
yönetim, denetim ve disiplin kurullarının seçimi ile birlikte yapılır.
(5) Başkanın ölümü, istifası veya başkan olma
şartlarından herhangi birisini kaybetmesi halinde, üç ay içinde seçim
yapılması şartıyla, bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafından seçilecek bir
yönetim kurulu üyesi yürütür.
(6) Başkan vekili veya asbaşkan olarak görevlendirilecek
kişilerin, başkanda aranan şartları haiz olmaları gerekir.
(7) Federasyon başkanı, yönetim, disiplin ve denetim
kurulu üyeleri; milletvekilliği ve yerel yönetimlerin genel ve ara
seçimlerinin başlangıcından bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar
verilmesi halinde yenileme kararının ilanından başlayarak yedi gün içinde,
başka bir federasyon başkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel
kurul tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrılma isteğinde bulunmadıkça
adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her ne şekilde olursa
olsun istifa eden başkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri
istifalarını geri alarak görevlerine dönemezler.
Federasyon
başkanının görevleri
MADDE 10 – (1)
Federasyon başkanının görevleri şunlardır:
a) Federasyonu temsil etmek.
b) Federasyonun faaliyetlerini ilgili mevzuat hükümleri
ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarına göre yürütmek.
c) Yönetim kuruluna başkanlık etmek ve yönetim kurulu
kararlarını uygulamak.
ç) Yan kurulların kurulmasını ve adaylarını yönetim
kuruluna teklif etmek, gerekli gördüğünde bu kurullara başkanlık etmek.
d) Federasyonun genel amaçlarını gerçekleştirmek için
harcamalar yapmak, gerektiğinde bu yetkisini başkan vekiline devretmek.
e) Başkan vekilini veya asbaşkanları belirlemek.
f) Federasyonda çalışacak personelin seçimini yapmak ve
uygun görülenleri yönetim kuruluna teklif etmek.
g) İlgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
Yönetim kurulu
MADDE 11 – (1)
Yönetim kurulu; Federasyon başkanı ve on dört asıl üye olmak üzere on beş
üyeden oluşur. Genel kurulda ayrıca on dört yedek üye seçilir.
(2) Yönetim kurulu asıl ve yedek üyelerinde, 9 uncu
maddenin birinci fıkrasının (a), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen şartlar
aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasının (a), (c)
ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Yönetim kurulunun bir üyesi başkan tarafından başkan
vekili olarak atanır.
(4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yıldır. Asıl
üyelerin ölümü veya istifası gibi nedenlerin varlığı halinde yedek
üyelerden sırası gelenler yönetim kuruluna alınır.
Yönetim
kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1)
Yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
a) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor
branşları ile ilgili kulüpleri kayıt ve tescil etmek, faaliyetlerini
düzenlemek.
b) Yurt içinde her türlü eskrim müsabakası ve
organizasyonunun iznini vermek ve uygulamalarını denetlemek, müsabakalardan
alınacak katkı paylarını tespit etmek, müsabaka sonuçlarını tescil etmek,
olaylı ve anlaşmalı müsabakalar hakkında karar vermek.
c) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor
branşları ile ilgili idareci, teknik direktör, antrenör, masör, teknik
eleman, hakem ve benzeri elemanları eğitmek, bu elemanların yetiştirilmesi
için her türlü tedbiri almak, sosyal güvenlik hakları hususunda ilgili
kulüp ve/veya birimlerle koordine sağlamak, bunların kulüp değiştirmeleri
ve çalışmaları ile ilgili usul ve esasları tespit etmek.
ç) Antrenör, hakem, sporcu ve benzeri lisanslardan
alınacak katılım, aidat, vize, disiplin, yerli ve yabancı sporcu tescil,
vize, aktarma bonservis ücretlerini ve oranlarını tespit etmek.
d) Kulüplerin eskrim ve Federasyonun görev alanı
içerisinde yer alan diğer bağlı branşlarda faaliyet göstermek için
yapacakları başvurularını karara bağlamak, kulüplerin spor dallarının
tescillerini yapmak, faaliyet ve taahhütlerini denetlemek.
e) Başarılı kulüpleri, sporcuları, antrenör spor
elemanları ve teknik elemanları ödüllendirmek.
f) Müsabakalarda emniyet ve sağlık ile ilgili tedbirleri
almak ve aldırmak.
g) Genel kuruldan alınan yetki doğrultusunda Federasyon
faaliyetleri ile ilgili olarak taşınmaz mal alımı satımı ve kiralaması
yapmak, tesisleri işletmek, işlettirmek ve faaliyetlerin yapılabilmesi için
her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarını sağlamak.
ğ) Federasyonun il temsilciliklerini kurmak.
h) Görev alanına giren konularda düzenleme yapmak,
uygulamak ve Federasyona bağlı spor dalları ile ilgili her türlü faaliyetleri
yürütmek.
ı) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor
branşları ile ilgili televizyon, radyo, internet, basılı eser yayınları,
kulüpleri ile sporcuların spor malzemelerinde ve teçhizatlarda
kullanacakları reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari ve mali
hakları düzenlemek ve denetlemek.
i) Başkan tarafından teklif edilen yan kurulları
onaylamak.
j) Sporda şiddetin önlenmesi için gerekli tedbirleri
almak ve aldırmak.
k) Kulüpler, sporcular, teknik yönetici ve antrenörler,
hakemler, müsabaka görevlileri ile spor dalında görevli diğer ilgililerin
başvurularını, gerekli olan durumlarda bağlı oldukları kuruluşların
görüşlerini alarak karara bağlamak.
l) Genel kurul toplantılarını hazırlamak.
m) Bütçeyi hazırlamak.
n) Genel kurulun verdiği yetkileri kullanmak.
o) Genel kurulun belirlediği limitler dahilinde,
Federasyon başkanına olağanüstü durumlar için borçlanma ve harcama yetkisi
vermek.
ö) Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini
düzenlemek amacıyla; merkez ve taşra teşkilatı bünyesinde yer alacak
birimlerinde görevlendirilecek kamu görevlileri dışında kalan idari ve
teknik personelin sayısını, bu personelle birlikte profesyonel olarak
istihdam edilecek görevlilerin sözleşme ücretlerini ve sosyal haklarını,
gerekli görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini
tespit etmek.
p) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar
hazırlamak, bu talimatlardan ödül ve yardımla ilgili olanlarını genel
kurulun onayına sunmak ve uygulamak.
r) Kulüplerin ve sporcuların vize, tescil ve lisans
işlemlerini yapmak.
s) İlgili mevzuat ve genel kurul kararı ile verilen
görevleri yerine getirmek ve konularla ilgili düzenlemeler yapmak.
(2) Federasyonun çalışma usul ve esasları yönetim kurulu
tarafından hazırlanan talimatla belirlenir.
(3) Yönetim kurulu, Federasyon başkanı başkanlığında
üyeleri arasından seçeceği en az dört en fazla altı kişilik bir icra kurulu
oluşturabilir. Ayrıca bu icra kurulunda profesyonel olarak görev yapacak
icra kurulu koordinatörü atayabilir ve sınırlarını tespit edeceği çerçevede
yetkilerini bu kurula devredebilir. Bu kurul gerekli zamanlarda toplanır,
kararlar alır ve uygulayabilir. Yaptığı işlemler hakkında ilk toplantıda
yönetim kuruluna bilgi verir.
Yönetim
kurulu toplantıları
MADDE 13 – (1) Yönetim
kurulu, başkan tarafından belirlenen gündemi görüşmek üzere en az iki ayda
bir kez üye tamsayısının yarıdan bir fazlasının katılımıyla toplanır.
Üyelerin önereceği konular gündeme eklenir. Asıl üyelerin ölümü veya
istifası halinde yedek üyelerden sırası gelenler yönetim kuruluna alınır.
(2) Yönetim kurulu kararları, toplantıya katılanların
çoğunluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın kullandığı oy
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(3) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya bir
yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliği sona
erer ve bunun yerine sırası gelen yedek üye çağırılır.
(4) Mazeretler, sebepleri ile birlikte yazılı olarak
toplantı saatinden önce başkana bildirilir. Mazeretin geçerliliğine yönetim
kurulu karar verir.
(5) Genel sekreter yönetim kurulu toplantılarına iştirak
eder ve Federasyonun idari işlemleri hakkında yönetim kuruluna bilgi verir.
Raportör olarak kararları yazar ve imzalar ancak oy kullanma hakkı yoktur.
(6) Kararlar, karar defterine yazılır ve imzalanır.
Alınan kararlar başkan tarafından uygulanır.
Denetim
kurulu
MADDE 14 – (1)
Denetim kurulu, Genel Müdürlük tarafından görevlendirilecek üç üyenin
yanında, genel kurulca dört yıl için seçilen ve mali konularda ihtisas
sahibi olan iki asıl ve iki yedek üyeden oluşur.
(2) Denetim kurulunun seçimle gelen asıl ve yedek
üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç)
bentlerinde belirtilen şartlar aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu
maddenin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen
belgeler istenir.
(3) Asıl üyeler kendi aralarından bir başkan, bir başkan
vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, başkan tarafından gerektiği
zamanlarda toplantıya çağrılarak çalışmalarını yürütür. Kurul kararları
çoğunluk ile alınır. Karara katılmayan üye gerekçelerini Genel Kurula
yazılı bir rapor ile sunmak zorundadır.
(4) Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe
veya çekilmiş sayılmadıkça görevlerinden alınamaz, yerlerine yenisi
görevlendirilemez. Asıl üyelerin ölüm veya istifası halinde boşalan üyeliğe
kalan süreyi tamamlamak üzere sırası gelen yedek üye başkan tarafından
çağırılarak kurul tamamlanır.
(5) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya iki
yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliği düşer.
Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazılı olarak toplantı saatinden
en geç bir saat önce başkana bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantıdaki
kurul üyelerince karar verilir.
Denetim
kurulunun görevleri
MADDE 15 – (1) Denetim
kurulu, Federasyonun mali işlemlerini mevzuata, belge ve kararlara uygun
olup olmadığını genel kurul adına denetler. Her malî genel kurul için
yıllık esasa göre hazırlayacağı denetleme raporunu, genel kurulun onayına
sunar. Denetim kurulu, iş ve işlemler hususunda yönetim kuruluna uyarılarda
bulunabilir. Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkişilerden
yararlanabilir. Bilirkişilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif,
yönetim kurulunca tespit edilir ve Federasyonca karşılanır.
(2) Kurul, denetimleri yerine getirirken, Federasyon
görevlileri kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadır.
Denetleme raporu genel kurul toplantısından on beş gün önce Federasyonun ve
Genel Müdürlüğün internet sitesinde ilan ettirmek suretiyle, genel kurul üyelerine
duyurulur.
Disiplin
kurulu
MADDE 16 – (1)
Disiplin kurulu, genel kurulca dört yıl için seçilen bir başkan ve dört
asıl üye olmak üzere beş üyeden oluşur. Asıl üyeler kadar yedek üye
seçilir. Asıl ve yedek ikişer üyenin hukukçu olması zorunludur. Asıl üyeler
kendi aralarından bir başkan vekili ve bir raportör seçerler.
(2) Disiplin kurulu asıl ve yedek üyelerinde, 9 uncu
maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen
şartlar aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasının
(a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Kurul, görevlerinde ve kararlarında bağımsızdır.
Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiş sayılmadıkça görevlerinden alınamaz
ve yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asıl üyelerin ölüm veya istifası
halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boşalan üyeliğe sırası gelen yedek
üye başkan tarafından çağrılarak kurul tamamlanır.
(4) Disiplin kurulu, Federasyonun faaliyet programında
yer alan veya kurum ve kuruluşlarca Federasyondan izin alınmak suretiyle
düzenlenen yarış ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona bağlı spor dalları
ile ilgili faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, öğretici,
yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı
davranışlarına ilişkin disiplin işlerine bakar. Disiplin suçunu teşkil eden
fiiller ile bu fiillere verilecek cezalara ilişkin hususlar yönetim
kurulunca çıkarılan talimat ile belirlenir.
(5) Disiplin kurulu, kendi görev alanını ilgilendiren
işleri görüşüp karara bağlamak üzere, Federasyon başkanının talebi üzerine,
disiplin kurulu başkanının çağrısıyla toplanır. Toplantı gündemi disiplin
kurulu başkanı tarafından belirlenir. Başkanın bulunmaması halinde, kurula
başkan vekili başkanlık eder.
(6) Toplantı, en az üç üyenin katılımı ile yapılır.
Kurul kararlarını çoğunlukla alır. Oyların eşit çıkması halinde başkanın
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(7) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya bir
yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliği düşer.
Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazılı olarak toplantı saatinden
en geç bir saat önce kurul başkanına bildirir. Mazeretin kabulüne o
toplantıdaki kurul üyelerince karar verilir.
Yan
kurullar
MADDE 17 – (1)
Federasyon yan kurullarının oluşumu, görev ve yetkileri ile çalışma usul ve
esasları yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatlarla belirlenir.
Genel
sekreterlik
MADDE 18 – (1) Genel
sekreter en az dört yıllık yüksekokul mezunu kişiler arasından
görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu
veya özel sektörde en az on yıl iş deneyimi olması, Genel Müdürlükçe
görevlendirilecek olanların ise genel sekreter kadrosunda bulunması
şarttır. Lisansüstü eğitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iş deneyimi
olarak kabul edilir.
(2) Genel sekreter, tüm idari ve teknik personelin
amiridir.
(3) Genel sekreter federasyonun her türlü idari iş ve
işlemlerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda;
a) Federasyon başkanı adına ulusal veya uluslararası
federasyonlar, kamu kurum ve kuruluşları ile yazışmaları yapar, il
müdürlükleri ile koordinasyonu sağlar.
b) Federasyonun harcama talimatlarına göre gerekli
işlemleri yapar, evrakı düzenler ve ödeme aşamasına getirir. Ödeme
evrakında başkan veya başkan vekilinin imzasının yanı sıra genel sekreterin
imzasının da bulunması zorunludur.
c) Federasyonun taşınır ve taşınmaz mal kayıtlarının
tutulmasını sağlar.
Federasyon
il temsilciliği
MADDE 19 – (1)
Federasyonun yurt içi bağlantısını sağlamak üzere yönetim kurulu kararı ile
illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.
(2) Federasyon il temsilcileri, Federasyon başkanının
teklifi ve Genel Müdürün onayı ile görevlendirilir. Federasyon il
temsilcisinin görev süresi, başkanın görev süresi kadardır.
(3) Federasyon il temsilcisi, Federasyon ile il
müdürlüğü arasındaki koordinasyonu sağlar. Federasyon adına yaptığı
işlemler hakkında il müdürlüğüne ve Federasyona bilgi verir. Federasyon il
temsilcileri, il müdürlükleri ya da federasyonca temin edilecek bürolarda
görev yapar.
(4) Federasyon hizmet ve faaliyetlerini yerine
getirmeyen, il müdürlüğü ve Federasyonla koordinasyon sağlamayan Federasyon
il temsilcileri, Federasyon başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile
görevden alınır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Genel Kurul
Toplantıları ve Seçim İşleri
Genel kurul
toplantıları
MADDE 20 – (1) Genel
kurul;
a) Olağan genel kurul; dört yılda bir, yaz olimpiyat
oyunlarının bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yapılır.
b) Olağanüstü genel kurul;
1) Sportif Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu
raporlarında yeterli düzeyde görülmeyen veya yapılan denetim sonucu görev
başında kalmasında sakınca görülen federasyon başkanı ve yönetim kurulu
üyeleri hakkında Bakanın istemi üzerine, karar almak üzere,
2) Federasyon yönetim kurulunun kararı ile,
3) Son yapılan genel kurul toplantısında üye olanların
en az yüzde 40’ının noter kanalı ile yaptığı yazılı müracaat üzerine,
4) Federasyon başkanının istifası, başkan olma
şartlarından herhangi birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asıl
ve yedek toplam üye sayısının yedi üyenin altına düşmesi halinde,
olağanüstü toplanır.
c) Mali genel kurul; seçimli genel kurul ile birlikte,
seçimli genel kurulun olmadığı yıllarda ise iki yılda bir Aralık veya Ocak
ayları içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapılır.
(2) Son yapılan genel kurul toplantısında delege
olanların noter kanalı ile yapacakları olağanüstü genel kurul çağrılarında
ilk müracaat ile son müracaat arasındaki süre 60 günü geçemez.
(3) Mali genel kurulda ibra edilmeyen veya birinci fıkranın
(b) bendinde belirtilen hallerde, başkan ve yönetim kurulu üyelerinin
yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmış gün içerisinde seçimli
olağanüstü genel kurul toplanır. Başkanlık ve yönetim kurulunun görevlerini
ise genel kurula kadar denetleme kurulu yürütür. Denetleme kurulu da ibra
edilmemiş ise bu görevi genel kurul başkanlık divanı yürütür. Ancak birinci
fıkranın (b) bendinin (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde belirtilen
hallerde, son toplantı tarihinden itibaren altı ay geçmeden veya olimpiyat
oyunlarının yapılmasına altı aydan az süre kalmış ise olağanüstü genel
kurul toplantısı yapılmaz.
(4) Genel Müdürlük genel kurul toplantılarında gözlemci
bulundurur. Gözlemci genel kurul başkanlık divanında yer alır. Gözlemcinin
yol giderleri Federasyon tarafından karşılanır. Gözlemci; genel kurul
çalışmalarının 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun ile ilgili diğer mevzuata uygun olarak yapılıp yapılmadığını
denetleyerek, raporunu en geç on beş gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere
Genel Müdürlüğe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiği,
ilgililer ise genel kurulun yapıldığı tarihten itibaren otuz gün içerisinde
asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun iptalini isteyebilir.
(5) Olağan ve olağanüstü genel kurulların bu maddede
öngörülen süre ve esaslara uygun olarak yapılmaması halinde genel kurul,
Tahkim Kurulunca oluşturulacak üç kişilik komisyon marifetiyle altmış gün
içerisinde yapılır. Federasyon başkanı ve yönetim kurulu üyeleri hakkında
mevzuata uymamaktan dolayı idari ve adli işlem başlatılır.
Genel
kurulun toplantıya çağrılması
MADDE 21 – (1) Genel
kurul toplantıları, Federasyonun merkezi olan Ankara’da yapılır. Genel
kurul toplantıları ile ilgili her türlü işlem yönetim kurulunca yapılır.
Genel kurul çağrısı ve gündemi, toplantı tarihinden en az otuz gün önce;
faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarısı ise en az on beş
gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet sitesinde üyelere
ilan edilir.
(2) Genel kurul başkanlık divanı oluşuncaya kadar,
yönetim kurulunun genel kurul işlemleriyle ilgili kararlarına karşı Tahkim
Kuruluna başvurulabilir.
(3) Genel kurul kararının alınmasından sonra Federasyon,
ilan tarihinde genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerden delegelerini ve
delegelere ait bilgileri talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve
kuruluşlar, Federasyon tarafından yapılan duyuru ya da tebligatı takip eden
en geç beş gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek delege
listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadır.
(4) Delege listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün
önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde ilan edilir.
Federasyon tarafından hazırlanacak genel kurul delege listesinde üyelerin
adı ve soyadı ile temsil ettiği kurum ve kuruluş belirtilir.
(5) Hazırlanan delege listesine, ilan tarihinden
itibaren on gün içerisinde itiraz edilebilir. Delege listesine itiraz,
yönetim kurulunca itiraz süresinin bitiminden itibaren iki gün içerisinde
karara bağlanır. Bu karara karşı iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz
edilebilir. Tahkim Kurulu itirazın kendisine ulaştığı tarihten itibaren beş
gün içerisinde bu itirazı kesin olarak karara bağlar.
Genel
kurulun açılması
MADDE 22 – (1) Genel
kurul delegeleri, delegelik belgesini almak ve delege listesini imzalamak
zorundadır.
(2) Genel kurul; üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Seçimde en fazla
oyu alan aday listesi seçilmiş sayılır. İlk toplantıda çoğunluk
sağlanamaması halinde takip eden günde çoğunluk aranmaksızın toplanır.
Ancak toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların asıl üye
sayısının iki katından aşağı olamaz.
(3) Federasyon başkanı veya onun görevlendireceği başkan
vekili, asbaşkan veya bir yönetim kurulu üyesi tarafından, genel kurul
delege listesini incelemesi ve katılanların sayısını belirlemesi ile genel
kurul toplantısı için aranan çoğunluğun bulunup bulunmadığı tespit edilir.
(4) Genel kurul toplantısı Federasyon başkanının veya
görevlendireceği başkan vekili, asbaşkan ya da bir yönetim kurulu üyesinin
konuşması ile açılır. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluşturur.
Divan
kurulu ve görevleri
MADDE 23 – (1) Divan
kurulu; bir başkan, bir başkan yardımcısı iki yazman üyeden oluşur. Ayrıca
genel kurul üyeleri arasından seçim işlerinde görev yapacak iki sandık
görevlisi seçilir. Divan kurulunun seçimi üyelerin açık oyu ile yapılır.
Divan kurulu başkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olması zorunludur.
(2) Divan kurulu; bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantının yürütülmesini
sağlamakla görevli ve yetkilidir.
(3) Divan kurulu oluştuktan sonra genel kurul
çalışmalarına ilişkin her türlü itiraz divan kurulu tarafından karara
bağlanır.
(4) Divan kurulu görüşmelerin düzenini bozan delegelere
uyarma cezası verebileceği gibi düzeni sürekli olarak bozan delegeler
hakkında toplantıdan çıkarma kararı alınması için genel kurula
başvurabilir. Genel kurulun oy çokluğuyla aldığı karar sonucu toplantıdan
çıkarılan delege, toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamaya katılamaz.
Genel kurul
gündemi
MADDE 24 – (1) Genel
kurul gündemi yönetim kurulunca belirlenir ve toplantı tarihinden en az
otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde üyelere
duyurulur.
(2) Genel kurul gündeminde; açılış, divan kurulu seçimi,
mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarının görüşülerek kabulü ile
yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüşülüp
onaylanması, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diğer hususlar yer alır.
(3) Mali genel kurul gündeminde seçim dışındaki hususlar
yer alır ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüşülerek karara
bağlanır, içinde bulunulan yılın bütçesi üzerinde düzenleme yapılır ve bir
sonraki dönemin bütçesi onaylanır. Mali genel kurulda Ana Statü
değişiklikleri ile Federasyonun iş ve işleyişine ilişkin diğer konular da
görüşülerek karara bağlanabilir.
(4) En az on genel kurul üyesinin imzasıyla Ana Statüye
aykırı olmayan ve gündeme ilave edilmek istenen maddeler için yazılı olarak
başvuru yapılabilir ve açık oylama sonucu salt çoğunluk ile kabul edilen
öneriler gündeme eklenir. Bu tür maddeler daha önce ilan edilmiş gündem
maddelerinin görüşülüp karara bağlanmasından sonra ele alınır.
(5) Olağanüstü genel kurulda ilanda belirtilen hususlar
dışında başka bir husus görüşülemez.
Genel kurul
oturumu ve görüşmeler
MADDE 25 – (1) Divan
kurulu seçildikten ve yerini aldıktan sonra divan başkanı, ilanda yer alan
gündemi genel kurula açıklar, oya sunar ve gündem maddelerinin görüşülmesine
geçer.
(2) Söz almak isteyen üyelere yazılma sırasına göre söz
verilir. Federasyon kurullarının sözcüleri ile usul hakkında söz almak
isteyenlere öncelik tanınır.
(3) Konuşma süresi genel kurula katılan en az on üyenin
yazılı isteği üzerine yapılacak açık oylama ile görüşme açılmaksızın
sınırlandırılabilir.
(4) Genel kurulda üyelerin Federasyon iş ve işlemlerine
ilişkin sorularını yönetim kurulu ve denetim kurulu sözcüleri yanıtlamakla
yükümlüdür.
(5) Gündem maddelerine ilişkin görüşme yeterliliği teklifi
üç üyenin bu konu ile ilgili görüşlerini belirtmesinden sonra verilebilir.
Söz konusu teklif daha önce bu konu ile ilgili söz almış kişilerin
adlarının okunması ve söz haklarının saklı bulunduğunun açıklanması
suretiyle, teklif lehine ya da aleyhine konuşacak birer kişiye söz
verildikten sonra oylamaya açılır ve oylama sonucuna göre karar verilir.
Karara bağlanan konular üzerinde yeniden görüşme açılamaz.
(6) Genel kurulda, görüşme yeterliliği, bütçe ve Ana
Statü değişiklikleri ile ilgili tekliflerin yazılı olarak yapılması
zorunludur.
(7) Divan başkanı, gündem maddeleri görüşülürken ya da
oylama yapılırken düşüncesini açıklayamaz. Konuşma yapmak isterse sıraya
girer ve sırası gelince yerini başkan yardımcısına bırakarak düşüncelerini
açıklar. Divan başkanı, hakkında düşüncesini açıkladığı gündem maddesinin
görüşülmesi tamamlanınca yerine geçebilir.
Seçim
işleri
MADDE 26 – (1)
Federasyon, başkanlık için başvuran adayların listesini ve genel kurul
delegelerinin teklif yazılarını divan başkanlığına iletir. Başkan adayları,
yönetim, denetim ve disiplin kurulu asıl ve yedek üyelerin isim listelerini
divan kuruluna yazılı olarak teslim ederler.
(2) Oylamada, başkan adayları ve önerdikleri kurul
listeleri blok olarak oylanır. Kurullara münferit olarak aday olunmaz.
Oylanan listelerde çizme, eksiltme yapılmaz.
(3) Divan başkanı, istekleri halinde başkan adaylarına
genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceği sırayla
söz hakkı verir. Başkan adaylarının konuşma süresi aday sayısı dikkate
alınarak divan kurulu tarafından belirlenerek oylamaya sunulur.
(4) Başkan adayları divan başkanına her sandık başında
görevlendirilmek üzere gözlemci ismi bildirebilir.
(5) Divan başkanı, başkan adayları tarafından kendisine
teslim edilen oy listelerini başvuru sırasına göre oy verme kabinlerine
koydurur.
(6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açık tasnif
şeklinde yapılır. Genel kurul üyeleri genel kurul listesindeki sıralara
göre görevlilerden mühürlü zarfı imza karşılığı alır ve hazır bulundurulan
yeterli sayıdaki sandıklarda oylarını kullanır. Adaylara ait oy pusulaları
oy kullanılacak kabinlerde bulundurulur. Delege hangi aday ve listesine oy
vermek istiyor ise kabindeki “evet” mührünü basar ve oy listelerinden
tercih ettiğini zarfa koyarak sandığa atar. Genel kurul oy kullanım
listesini imzalayarak oyunu kullanmış olur. Oy pusulasına isim veya
herhangi bir işaret konulamaz. Zarfı kaybeden veya başka bir şekilde
elinden çıkaran delegeye yeni bir zarf verilmez.
(7) Genel kurula katılan tüm delegelerin oylarını
kullanması veya oy kullanma süresinin sona ermesinden sonra sandıklar
kapatılır. Sandıklar divan başkanının denetim ve gözetiminde aday ve
gözlemcilerin huzurunda açılır. Sandıklardan çıkan zarf sayısının oy
kullanan üye sayısı ile eşit olup olmadığı tespit edilir ve fazla zarflar
açılmadan iptal edilir.
(8) Oyların tasnifinde listeler sayılır. Bir zarfın
içinden aynı listeden birden fazla çıkması durumunda, bunlardan biri
geçerli sayılır ve tek oy olarak hesaplanır. Bir zarfın içinden değişik iki
liste çıkması durumunda bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayılır.
(9) Seçimde en yüksek oyu alan başkan adayı ve bu adayın
listesi seçilmiş sayılır. Oyların eşit çıkması halinde aynı gün genel
kurulda çoğunluk aranmaksızın ikinci bir oylama yapılır. Ancak bu
toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların üye sayısının
iki katından aşağı olamaz. Bu oylamada da eşitlik bozulmaz ise başkan ve
seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.
(10) Divan başkanı, seçim sonuçlarını oy çoğunluğuna ve oy
sırasına göre genel kurul üyelerine açıklar.
(11) Genel kurul toplantı tutanakları divan kurulu
tarafından tutulur ve toplantı tutanaklarının her bir sayfası toplantı
sonunda divan başkanı ile divan kurulu üyeleri tarafından birlikte
imzalanır. Gündemdeki bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından
sonra divan başkanı toplantıyı bir konuşma ile kapatır.
(12) Tutanaklar, genel kurul toplantısının kapanışını
takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve
bunların bir kopyası da aynı süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine
verilir. Federasyona teslim edilen tutanaklar tesliminden itibaren en geç
kırk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayınlanır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Mali
Hükümler ile Denetim ve Disiplin İşlemleri
Federasyon
bütçesi
MADDE 27 – (1)
Federasyonun bütçesi, yönetim kurulunca her bir mali yıla göre ve iki yıl
için düzenlenerek genel kurulun onayından sonra uygulamaya konulur.
Federasyonun mali yılı 1 Ocak-31 Aralık arasıdır.
(2) Bütçede, Federasyonun her türlü gelirleri ve
yapılacak faaliyetler için ayrılacak ödenekler, personel giderleri,
kurulların masrafları, yönetim ve hizmet giderleri ile diğer giderler
gösterilir.
(3) Federasyon başkanı bütçede belirtilen esaslar içinde
tahsilat ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Federasyon başkanı bu yetkisini
sınırlarını belirlemek kaydıyla ve yönetim kurulu kararı ile başkan
vekiline devredebilir.
(4) Ödeme evrakında başkan veya başkan vekilinin
imzasının yanı sıra genel sekreterin imzasının bulunması zorunludur.
Federasyonun
gelirleri
MADDE 28 – (1)
Federasyonun gelirleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay.
b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eğitime ilişkin
projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynak.
c) Antrenör, hakem ve sporcuların, lisans, tescil ve
vize ücretleri ile transferlerden alınacak pay.
ç) Kulüplerin tescil ve vize ücretleri.
d) Katılım payları, başvuru harçları ve aidatlar.
e) Sponsorluk gelirleri.
f) Reklam, basılı yayın ve basılı evrak gelirleri.
g) Ceza ve itiraz gelirleri.
ğ) Yardım ve bağışlar.
h) Kira ve işletme gelirleri.
ı) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapılacak müsabaka
yayınlarından, her türlü basın ve yayın organları ile yapacakları ve
kulüplerin forma sözleşmelerinden elde ettikleri gelirlerin %10’u ile milli
ve temsili müsabakaların televizyon, radyo ve internet üzerinden
yayınlarından elde edilecek gelirler.
i) Kurs, seminer ve Federasyonun görev alanı içerisinde
yer alan spor branşları ile ilgili olarak kurulan iktisadi işletmelerden
elde edilecek gelirler.
j) Federasyon başkan adaylarından alınacak başvuru
ücretleri.
k) Diğer gelirler.
(2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam tutar
ile gerektiğinde alt yapı ve eğitime ilişkin projelerinin desteklenmesi
amacıyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüğün yıllık harcama programı
dikkate alınarak, Federasyon hesabına aktarılır.
(3) Federasyonun tüm gelirleri katma değer vergisi
hariç, her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
(4) Federasyonlar tarafından yapılan faaliyet ve
müsabakalarda elde edilen reklam, sponsorluk, naklen yayın, milli
müsabakalara ait bilet gelirleri Federasyona aittir.
(5) Federasyonun malları Devlet malı hükmündedir,
haczedilemez.
Federasyonun
giderleri
MADDE 29 – (1)
Federasyon, yıllık bütçe esasına göre bütçesini hazırlar; Ana Statü ve
ilgili diğer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için
Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamaları yapar.
(2) Harcamalar aşağıda belirtilen ilke ve esaslara uygun
olarak yapılır:
a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim
kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlı olan iş ve işlemler
için yapılmış olmak.
b) İşin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarına uygun
olmak.
c) Federasyonun gelirleri ile tedbirli ve basiretli
yönetim ilkeleri, objektif ve iyi niyet kuralları kapsamında orantılı
olmak.
Muhasebe ve
raporlama sistemi
MADDE 30 – (1)
Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasına göre kayıt
tutulur.
(2) Muhasebe işlemlerinin geçerli olan belgelere
dayandırılması zorunludur. Kayıt, denetim, kontrol ve takip açısından 213
sayılı Vergi Usul Kanununda belirlenmiş standart belge, rapor ve defterler
kullanılır.
(3) Hesaplar takvim yılı esasına göre tutulur. Gelir ve
giderler tahakkuk ettirildikleri yılın hesaplarında gösterilir. Ancak
Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir
şekilde ayrıca muhasebe raporlamalarını yapabilir. Bu ihtiyari raporların
hazırlanmış olması, takvim yılına göre kayıt ve raporlama yapılmasını
engellemez.
(4) Genel Müdürlük tarafından yapılan yardımların
izlenmesi ve spor politikalarına yön verilebilmesi için; Federasyona ait
muhasebe kayıtları, Genel Müdürlükte oluşturulacak bir merkezde belli bir
otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel
Müdürlükçe oluşturulacak standart hesap planına uygun olarak kayıtların
düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle işbirliği içinde
çalışması zorunludur.
(5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste
çalışan personeli kendi alanında eğitmekle yükümlüdür.
Denetim
MADDE 31 – (1)
Federasyonların her türlü faaliyetlerinin denetimi; genel kurul, denetim
kurulu ve Bakan tarafından görevlendirilecek denetim elemanlarınca yapılır.
(2) Federasyon harcamalarının yerindelik denetimi
Federasyonun genel kurulu ve denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapılan
her türlü yardımların amaca uygunluğu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe
yapılır. Genel Müdürlük tarafından yapılan ayni ve nakdi yardımların
amacına veya mevzuata uygun olarak harcanmaması halinde oluşacak zarar,
kusurları bulunan federasyon başkanı ve yönetim kurulu üyelerinden Genel
Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir.
Ayrıca sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunulur.
Disiplin
işlemleri
MADDE 32 – (1)
Federasyona bağlı spor dalları ile ilgili olarak;
a) Federasyonun faaliyet programında yer alan müsabaka
ve faaliyetlerde kulüp, Federasyona bağlı spor dallarında faaliyette
bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, öğretici, menajer, yönetici ve
görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına
ilişkin ceza işlerine Federasyonun disiplin kurulu,
b) Federasyonun faaliyet programında yer almayan il veya
ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili
spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, menajer,
yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı
davranışlarına ilişkin ceza işlerine il veya ilçe ceza kurulları,
c) Kurum veya kuruluşlarca Federasyondan, il veya ilçe
müdürlüklerinden izin alınmak suretiyle düzenlenen müsabaka ve
faaliyetlerde ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, kulüp,
sporcu, hakem, antrenör, eğitmen, menajer, yönetici ve görevli diğer
kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza
işlerine izin alınan merciin disiplin/ceza kurulu,
bakar.
(2) İl veya ilçe ceza kurulları tarafından verilen
cezalara karşı 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliği hükümleri
uyarınca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.
(3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük Ceza Kurulları,
Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarınca verilecek
cezalar Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluşturulacak sportif ceza
kütüğüne kaydedilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Ödül ve
sponsorluk
MADDE 33 – (1) Ödül ve
sponsorluk işlemleri 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2010
tarihli ve 2010/959 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Spor
Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi
Hakkında Yönetmelik ve 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği
çerçevesinde yürütülür.
(2) Federasyon, Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün
Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında yer
almayan sporcu, kulüp ve antrenörler için çıkaracağı talimat hükümlerine
göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük
bütçesinden ayrılacak pay ile alt yapı ve eğitime ilişkin projelerin
desteklenmesi için aktarılacak kaynaktan ve Spor Toto Teşkilat
Başkanlığından sağlanan reklam gelirlerinden karşılanamaz.
Yayınların
düzenlenmesi
MADDE 34 – (1)
Federasyon faaliyetleri kapsamında Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki
tüm müsabakaların ve faaliyetlerin televizyon, radyo, internet ve her türlü
teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanması, iletilmesi, yayınların
düzenlenmesine ve programlanmasına münhasıran yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Federasyon tarafından yayınlanmasına izin verilmeyen
müsabaka ve faaliyetler televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla
yayınlanamaz.
Fikri,
sınai ve ticari haklar
MADDE 35 – (1)
Federasyonun kullandığı veya kullanacağı marka, logo ve benzeri tüm fikri
ve sınai hakların mülkiyeti ve kullanım hakkı münhasıran Federasyona
aittir.
Kulüpler
MADDE 36 – (1)
Federasyona bağlı spor dallarında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diğer
spor kulüplerinin eskrim şubeleri, Federasyonun görev alanına giren
konularda Federasyona bağlıdır. Federasyonun bağlı spor dallarında faaliyet
gösteren spor kulüpleri veya spor kulüplerinin eskrim şubeleri il
müdürlükleri tarafından kayıt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten
sonra, branş tescili ve faaliyet katılım işlemleri Federasyonun ilgili
mevzuatına göre yapılır. Sorumluluklarını yerine getirmeyen kulüplerin
kayıt ve tescil işlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katılamaz
ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler.
(2) Tescil ücreti her yıl yönetim kurulunca belirlenir.
Kulüplerin
devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1)
Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branşlarında eskrim
dalında faaliyet gösteren kulüpler, eskrim şubelerini, kanunlarla
belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere
devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi halinde, tescilli bulundukları
yerden başka yere nakilleri yapılamaz.
(2) Devirlerde eskrim sporunun yayılması, güçlenmesi ve
yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim
kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur.
Alt
düzenleyici işlemler
MADDE 38 – (1) Bu Ana
Statüye dayanılarak hazırlanan diğer alt düzenleyici işlemler Genel
Müdürlüğün internet sitesinde yayımlanır.
(2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diğer alt düzenleyici
işlemleri Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik hükümlerine aykırı olamaz.
Yürürlükten
kaldırılan ana statü
MADDE 39 – (1)
16/3/2007 tarihli ve 26464 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Eskrim
Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 40 – (1) Bu Ana
Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 41 – (1) Bu Ana
Statü hükümlerini Türkiye Eskrim Federasyonu Başkanı yürütür.
|