Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýndan:
ISLAH AMAÇLI HAYVAN YETÝÞTÝRÝCÝ BÝRLÝKLERÝNÝN KURULMASI VE
HÝZMETLERÝ HAKKINDA YÖNETMELÝKTE DEÐÝÞÝKLÝK
YAPILMASINA DAÝR YÖNETMELÝK
MADDE 1 – 8/4/2011
tarihli ve 27899 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Islah Amaçlý Hayvan Yetiþtirici Birliklerinin Kurulmasý ve Hizmetleri Hakkýnda Yönetmeliðin 1 inci maddesinin birinci fýkrasýndaki “bunlarýn soy kütüðü ve ön soy kütüðü kayýtlarýnýn tutulmasý,” ibaresinden sonra gelmek üzere “ýslah programlarýnýn yapýlmasý,” ibaresi eklenmiþtir.
MADDE 2 – Ayný Yönetmeliðin 3 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlýk: Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýný,
b) Birlik: Her
türden hayvan için ýslah esas olmak üzere yetiþtirme, üretim ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleþtirmek amacýyla, gerçek ve tüzel kiþiliði haiz yetiþtiriciler ile
kurum ve kuruluþlarýn oluþturduklarý birlikleri,
c) Birlik þubesi: Potansiyeli olan ilçelerde oluþturulan ve yetiþtirici birliði adýna birlik faaliyetlerini yürüten alt birimleri,
ç) Genetik materyal: Damýzlýk hayvan, sperma, ovum,
embriyo, larva ve ana arý gibi biyolojik materyalleri,
d) Hayvan gen
kaynaklarý: Türkiye’ye özgü ve/veya özel niteliklere
sahip evcil ve yabani hayvan türünü, alt türünü, ýrkýný, tipini, ekotipini ve
topluluklarýný,
e) Islah
programý: Türkiye koþullarýna uyumlu nitelikli damýzlýklar elde etmek amacýyla ulusal veya bölgesel olarak
planlanan ýslah çalýþmalarýný düzenlemek ve yönlendirmek amacýyla yapýlan programý,
f) Ýl müdürlüðü: Bakanlýk il müdürlüklerini,
g) Kanun: 5996
sayýlý Veteriner Hizmetleri, Bitki Saðlýðý, Gýda ve Yem Kanununu,
ð) Kayýt sistemi: Islah
programýna yönelik olarak tür bazýnda tutulan kayýt sistemini,
h) Merkez birliði: Ýl yetiþtirici
birliklerinin bir araya gelerek oluþturduklarý ülke genelinde faaliyet yürütecek her türden hayvan için ayrý ayrý
kurulmuþ üst birlikleri,
ý) Ön soy kütüðü: Sadece yetiþtirme kayýtlarý tutulan iþletmelerde mensup olduðu ýrkýn özelliklerini taþýyan hayvanlar için oluþturulan kayýt sistemini, küçükbaþ hayvanlar için ise sürü kaydýnýn tutulduðu kayýt sistemini,
i) Soy kütüðü: Yetiþtirme ve verim kayýtlarý tutulan iþletmelerde mensup
olduðu ýrkýn özelliklerini taþýyan hayvanlar için oluþturulan kayýt sistemini,
j) Yetiþtirici: Islah amacýna yönelik damýzlýk hayvan ve koruma amaçlý yerli ýrk yetiþtiren, hayvansal üretimde bulunan kiþi, kuruluþ ve kurumlarý,
ifade eder.”
MADDE 3 – Ayný Yönetmeliðin 4 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (c), (e), (f), (g) ve (k) bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, (m) ve (r)
bentleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“c) Bakanlýkça merkez birliðine verilen yetkiler doðrultusunda, Bakanlýðýn kontrol ve denetiminde ön soy kütüðü, soy kütüðü, döl
kontrolü ve/veya ýslah programlarý faaliyetlerini yürütmek,”
“e) Yurt içinden veya gerekli hallerde yurt dýþýndan saðlanan erkek ve diþi hayvan, sperma, yumurta, embriyo, larva, ana arý ya da diðer biyolojik materyali kullanarak ýslah programlarý ile bütünleþen her türlü faaliyet için gerekli kadro ve ekipleri oluþturmak, gerekli hallerde sperma, yumurta, embriyo, larva, ana arý ve benzeri ýslah materyallerini üretmek için Bakanlýk izniyle ya da Bakanlýktan ruhsatlý üretim merkezleri ve laboratuarlar kurmak, bu
konudaki bilgileri yetiþtiricilere duyurmak, kullanýmlarýna imkân veren sistemler
geliþtirmek ve bu konuda kurslar düzenlemek, araþtýrma kurumlarýyla iþbirliði yapmak,”
“f) Hayvanlarýn bakým ve beslenmesi ile ilgili her türlü girdi temini ile teknik ve idari tedbirleri almak veya aldýrmak,”
“g) Üyelerce yetiþtirilen damýzlýk hayvanlarýn satýþýný yapmak, satýþlarýný organize etmek, bunun için müzayede düzenlemek, fuar,
sergi ve panayýrlar kurmak ve kurulanlara katýlmak, yarýþmalar tertiplemek, ödüller vermek, yetiþtirilen ýrklarý tanýtmak,”
“k) Hayvancýlýðýn geliþtirilmesi amacýyla gerekli
tesisleri kurmak, ortak olmak, iþletmek, gerektiðinde bu iþler için tüm hisseleri birliðe ait olmak üzere þirket ve/veya iktisadi iþletme kurmak,”
MADDE 4 – Ayný Yönetmeliðin 5 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 5 – (1) Islah,
yetiþtirme ve pazarlama amacý ile tüzel kiþiliðe sahip, özel hukuk hükümlerine tabi kooperatif nitelikli birlikler kurulabilir. Bir birliðin kurulabilmesi için ayný tür, ýrk veya hattan hayvanlarla çalýþan, kuruluþ belgesinde
belirlenen üyelik þartlarýný haiz yedi yetiþtiricinin baðlý bulunduklarý il müdürlüðüne yazýlý olarak baþvurmalarý gerekir. Kuruluþ izni alan birlik kuruluþ belgesi özetini Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde yayýmlatýr ve kuruluþ belgesinde
belirlenen süre içerisinde ilk olaðan genel kurul
toplantýsýný yapar. Ýlk olaðan genel kurulunu yapan birlik 1 inci maddede belirlenen amaçlar doðrultusunda faaliyetlerine baþlar. Birliðin çalýþma adresi kuruluþ belgesinde
belirlenir. Ancak potansiyeli olan ilçelerde þube açýlabilir.
(2) Bir ilde
ayný tür, ýrk veya hat için ýslah amacýna yönelik yalnýz bir birlik
kurulabilir.
(3) Üyelik þartlarý kuruluþ belgesinde belirlenir.”
MADDE 5 – Ayný Yönetmeliðin 6 ncý maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 6 – Hazýrlanan kuruluþ belgesi il müdürlüðüne verilir. Müracaatýn Kanuna ve bu Yönetmeliðe uygunluðu il müdürlüðünce onaylandýktan sonra birlik
merkezinin bulunduðu yer ticaret siciline tescil ve ilan olunur. Ýl müdürlüðü baþvuruyu deðerlendirme iþlemini bir ay içerisinde sonuçlandýrýr. Kuruluþ belgesi ile
ilgili tescil ve ilan olunacak hususlar þunlardýr:
a) Kuruluþ belgesi tarihi.
b) Birliðin amacý, konusu.
c) Birliðin unvaný ve merkezi.
ç) Giriþ aidatý tutarý, ödeme þekli ve üyelerin sorumluluk durumu.
d) Birliðin ne suretle temsil olunacaðý, denetleneceði ve organlarýn yetki, sorumluluk ve seçim tarzlarý.
e) Yönetim kurulu üyeleriyle birliði temsile yetkili kimselerin ad ve soyadlarý.
f) Birliðin yapacaðý ilanlarýn þekli ve kuruluþ belgesinde bu hususta bir hüküm varsa yönetim kurulu
kararlarýnýn üyelere ne suretle bildirileceði.
g) Üyelik sýfatýný kazandýran ve kaybedilen
haller.
(2) Birlikler,
lüzum gördükleri takdirde il içinde þubeler açabilirler. Þubeler, merkezin sicil kaydýna atýf yapýlmak suretiyle
bulunduðu ilde ticaret siciline tescil olunurlar.”
MADDE 6 – Ayný Yönetmeliðin 7 nci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Birliðin sermayesi üyelerin birliðe girerken ödemiþ olduklarý giriþ aidatlarýndan oluþur. Giriþ aidatý ve yýllýk aidat artýrýmlarý genel kurul kararý ile tespit
olunur. Yapýlacak artýrýmlara iliþkin düzenlemeler kuruluþ belgesinde belirlenir.”
MADDE 7 – Ayný Yönetmeliðin 8 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 8 – (1) Birlik
amaçlarýný gerçekleþtirmek için þartlarý ve miktarý genel kurulca
belirlenmek koþulu ile bankalardan, uygun bulacaðý kiþi ve kuruluþlardan ve üyelerinden borç para alabilir. Gerçek ve tüzel kiþilerden baðýþ ve yardým kabul edebilir.”
MADDE 8 – Ayný Yönetmeliðin 9 uncu maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 9 – (1) Üyelerin sorumluluðu kuruluþ belgesinde
belirlenir.
(2) Birlik,
kuruluþ belgesinde aksine hüküm yoksa borçlarýndan dolayý alacaklýlara karþý mal varlýðý ve tüm aktifleriyle sorumludur.”
MADDE 9 – Ayný Yönetmeliðin 10 uncu
maddesinin birinci fýkrasýndaki “organlarý” ibaresi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 10 – Ayný Yönetmeliðin 12 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi “Kuruluþ belgesinde belirlenmek üzere genel kurulun görevleri þunlardýr:” þeklinde ve (a), (b), (f), (n) ile (þ) bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, (c) ve (v)
bentleri ile ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“a) Yönetim
kurulu, denetleme kurulu ve gerektiðinde hesap tetkik
komisyonu ile tasfiye kurulunu seçmek,”
“b) Yönetim
kurulu üyelerini ve denetleme kurulu üyeleri faaliyet raporlarýný, gerektiðinde hesap tetkik komisyonu ve tasfiye kurulunu
ibra etmek veya etmemek,”
“f) Kuruluþ belgesinde yapýlacak deðiþiklikleri önermek, Bakanlýkça hazýrlanmýþ kuruluþ belgesi deðiþikliklerini kabul etmek,”
“n) Yönetim
kurulu tarafýndan yapýlan üyelikten çýkarma teklifleri hakkýnda karar vermek,”
“þ) Gerekli hallerde yönetim kurulunun
teklifi üzerine toplanarak illerinde uygulanacak olan teknik
ve saðlýk hizmetleri ile ilgili ücret ve ödentiler ile aidat ve katýlým payý tutarlarýný belirlemek ve uygulamasý için Yönetim Kuruluna yetki vermek.”
MADDE 11 – Ayný Yönetmeliðin 13 üncü maddesinin ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 12 – Ayný Yönetmeliðin 14 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 14 – (1) Kuruluþ belgesinde aykýrý bir hüküm bulunmadýkça, olaðan genel kurul, yönetim kurulunun daveti üzerine her hesap
devresi sonundan itibaren altý ay içinde yýlda bir defa yapýlmasý zorunludur. Genel kurul üye tam sayýsýnýn en az yarýsýndan bir fazlasýnýn katýlýmý ile toplanýr. Genel kurulda
toplantý için gerekli çoðunluk saðlanamadýðý takdirde, çoðunluk aranmaksýzýn, en geç otuz gün içerisinde ikinci toplantý yapýlýr.”
MADDE 13 – Ayný Yönetmeliðin 15 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 15 – (1) Yönetim kurulu veya kuruluþ belgesi ile bu
hususta yetkili kýlýnan diðer bir organ ve gerektiðinde denetçiler kurulu, üyesi olduðu merkez birliði ve tasfiye memurlarý genel kurulu
toplantýya çaðýrma yetkisine sahiptirler. Ancak genel kurul yukarýda belirtildiði þekilde toplanamadýðý takdirde Bakanlýk genel kurulu toplantýya çaðýrma yetkisine sahiptir.
(2) Dört üyeden az olmamak kaydýyla ortak sayýsýnýn en az onda birinin isteði üzerine Genel Kurul toplantýya çaðrýlýr.
(3) Yönetim kurulu, üyeleri toplantýya çaðýrma isteðini en az on gün içinde yerine getirmediði takdirde, istek
sahiplerinin müracaatý üzerine veya doðrudan doðruya Bakanlýk tarafýndan olaðanüstü genel kurul toplantý çaðrýsý yapýlýr.
(4) Genel kurul
toplantýya çaðrýlmadýðý takdirde istek sahipleri mahalli mahkemeye baþvurarak genel kurulu bizzat toplantýya çaðýrma müsaadesini
alabilirler.”
MADDE 14 – Ayný Yönetmeliðin 16 ncý maddesinin birinci
ve dördüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(1) Genel kurul, yönetim kurulu tarafýndan, kuruluþ belgesinde gösterilen þekil ve surette toplantýya çaðrýlýr.”
“(4) Genel kurulda gündemde olmayan
hususlar görüþülemez. Ancak birliðe kayýtlý
üyelerin en az 1/10'unun gündem maddelerinin görüþülmesine
geçilmeden önce yazýlý
teklifte bulunmalarý halinde,
hesap tetkik komisyonunun seçilmesi,
bilanço incelemesinin ve ibranýn geriye býrakýlmasý, çýkan
veya çýkarýlan
üyeler hakkýnda karar alýnmasý,
genel kurulun yeni bir toplantýya çaðrýlmasý
ve Kanun, kuruluþ belgesi ve iyiniyet esaslarý
ile genel kurul kararlarýna aykýrý
olduðu ileri sürülen
yönetim kurulu kararlarýnýn
iptali, yönetim kurulu üyeleri ile denetçilerin azli ve yerlerine
yenilerinin seçilmesi ile ilgili hususlar,
genel kurula katýlanlarýn yarýdan bir fazlasýnýn
kabulü ile gündeme alýnýr.”
“(5) Dörtten az olmamak üzere ortaklarýn en az 1/10'u tarafýndan genel kurul
toplantýsýndan en az 20 gün önce yazýlý olarak bildirilecek hususlarýn gündeme konulmasý zorunludur.”
MADDE 15 – Ayný Yönetmeliðin 19 ncu maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 19 – (1) Kanun
veya kuruluþ belgesinde aykýrý hüküm bulunmadýkça genel kurul kararlarýnda ve seçimlerde oylarýn yarýdan bir fazlasýna itibar olunur.
(2) Birliðin daðýlmasý ve kuruluþ belgesinin deðiþtirilmesi kararlarýnda fiilen kullanýlan oylarýn 2/3'ü çoðunluðu gereklidir. Kuruluþ belgesinde, bu
kararlarýn alýnmasý için oy çoðunluðu hakkýnda daha aðýr hükümler konulabilir. Genel kurulda verilen kararlar tüm üyeler için geçerlidir.”
MADDE 16 – Ayný Yönetmeliðin 21 inci
maddesinin ikinci ve üçüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Yönetim
kurulu ve denetleme kurulu ile merkez birliði delegeleri seçimleri adaylarýn tek listede
toplanmasý halinde açýk, birden fazla
listede toplanmasý halinde ise gizli oyla yapýlýr. Ancak üye sayýsý 500’den fazla olan birliklerin seçimleri gizli oy açýk tasnif esasýna göre yapýlýr. Birliklerin organ seçimlerinde her üye en fazla bir üyeyi temsilen oy
kullanabilir. Kuruluþ belgesinin bu fýkraya aykýrý hükümleri uygulanmaz.
(3) Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, seçimlerin gizli yapýlmasý halinde birlik mührünü taþýyan zarflar, hazýr bulunanlar
listesini imzalayan üyelere verilir. Üyelerin imzalarý divan tarafýndan Bakanlýk temsilcisinin gözetiminde, Bakanlýk temsilcisinin genel kurula gelmemesi durumunda
divanýn gözetiminde kontrol edilerek oylarýný seçim sandýðýna atarlar.
Kullanýlan oylar sayýlýr. Katýlanlara göre oylarýn fazla çýkmasý halinde oy pusulalarý açýlmadan, fazla oylar rastgele seçilerek iptal
edilir. Sandýk açýlýp oy ayrýmý bittikten sonra sonuçlar tutanaða yazýlýr.”
MADDE 17 – Ayný Yönetmeliðin 23 üncü maddesinin birinci ve dokuzuncu fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ beþinci fýkrasýnýn (b) bendindeki “sahtekarlýk” ibaresi “sahtecilik”, (e) bendindeki “Islah amaçlý baþka bir birliðin Yönetim Kurulu üyesi olmamak” ibaresi “Tarýmsal amaçlý baþka bir sivil toplum örgütünde yönetim kurulu üyesi olmamak,” sekizinci fýkrasýndaki, “boþalan Yönetim Kurulu üyeliklerine” ibaresinden sonra gelen “Yönetim” ibaresi “Denetleme” þeklinde deðiþtirilmiþ, maddeye aþaðýdaki fýkralar eklenmiþtir.
“(1) Birlik yönetim kurulu, dört yýl için genel kurul tarafýndan üyeleri arasýndan seçilen, en az üç asýl üye ile üç yedek üyeden oluþur. Üst sýnýr kuruluþ belgesinde
belirlenir.”
“(9) Tarýmsal amaçlý baþka bir sivil toplum örgütünde baþkan olarak görev yapanlar yönetim kurulu baþkaný olamaz.”
“(11) Birlik yönetim kurulu üyeleri ve denetçileri; bu birliklerin hissedarý olduklarý þirketlerde, katýldýklarý vakýflarda ve diðer teþekküllerde yönetim kurulu üyesi veya denetçi olamazlar, personel olarak yahut baþka bir þekilde ücretli görev alamazlar.”
“(12) Onbirinci fýkrada belirtilen diðer görevleri bulunmasýna raðmen birliklerin yönetim kurulu üyesi veya denetçi olarak seçilenler, seçildikleri tarih
itibariyle diðer görevlerinden ayrýlmak zorundadýrlar. Bu görevlerinden ayrýlmayanlarýn yönetim kurulu üyeliðine veya denetçiliðe seçilmelerine iliþkin iþlemler hükümsüzdür. Seçildikten sonra onbirinci fýkradaki diðer görevleri edinen birliklerin yönetim kurulu üyeleri ve denetçilerinin sonradan
edindikleri görevlere iliþkin seçilme veya görevlendirme iþlemleri ile sözleþmeler de hükümsüzdür. Yönetim kurulu üyeliðine veya denetçiliðe seçilme iþlemleri bu þekilde hükümsüz olanlarýn yerlerine
yedekleri çaðrýlýr.”
“(13) Birliklerin yönetim kurulu üyeleri ve denetçilerinin fiilen bu
görevleri yürüttükleri dönemde; bunlarýn eþ ve ikinci derece dâhil kan ve kayýn hýsýmlarý, bu Birlikler ile % 50’den fazla hissedarý olduklarý þirketlerde, katýldýklarý vakýflarda ve diðer teþekküllerde yönetim kurulu üyesi veya denetçi olamazlar, personel olarak veya baþka bir þekilde ücretli olarak iþe alýnamazlar.”
“(14) Bu madde hükümlerine aykýrý uygulamalar denetçiler tarafýndan araþtýrýlýr.”
“(15) Onbirinci fýkraya aykýrý olarak görev yapmakta
olanlar, bu fýkranýn yürürlüðe girdiði tarihten
itibaren üç ay içerisinde bu görevlerinden sadece birisini tercih ederek diðerlerinden ayrýlýrlar. Süresi içerisinde tercihte bulunmayanlarýn seçilmiþ olduklarý birliklerin yönetim kurulu üyeliði veya denetçilik görevleri dýþýndaki diðer görevlerinin tamamý kendiliðinden sona erer.”
MADDE 18 – Ayný Yönetmeliðin 24 üncü maddesinin ikinci, üçüncü ve altýncý fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, dördüncü ve dokuzuncu fýkralarý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(2) Yönetim
kurulu, yönetim kurulu baþkanýnýn katýlýmý ile toplanýr. Baþkanýn mazeret bildirdiði toplantýlar baþkan yardýmcýsýnýn baþkanlýðýnda gerçekleþtirilir. Yönetim kurulunda görev deðiþikliði ile ilgili olarak, yönetim kurulu üyelerinin yapacaðý yazýlý müracaatlar, yönetim kurulu baþkaný tarafýndan ilk yönetim kurulu toplantýsýnda görüþülmek üzere gündeme alýnýr.”
“(3) Yönetim Kurulu
kararlarý, katýlanlarýn çoðunluk kararý ile alýnýr. Oylar eþit olduðu takdirde görüþme konusunda Baþkanýn oyu belirleyici olur. Yönetim kurulunda üyeler vekâlet ya da temsil yolu ile oy kullanamazlar.”
“(6) Yönetim
kurulu üyeleri her zaman üyelikten ayrýlabilirler. Ancak kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, ayrýlan üyenin iþ gördüðü zamana ait sorumluluðu devam eder.
Zarar ve sorumluluklarýnýn öðrenildiði tarihten
itibaren genel hukuk hükümlerine göre denetleme
kurulu tarafýndan tazminat davasý açýlabilir.”
MADDE 19 – Ayný Yönetmeliðin 25 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn (c) ve (i) bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“c) Soy kütüðü, ön soy kütüðü, ýslah faaliyetleri ve verim kontrollerini mevzuat doðrultusunda yaptýrýr ve takip eder.”
“i) Mevcut bütçe dâhilinde gerekli harcamalarý, mevzuata göre yapar.”
MADDE 20 – Ayný Yönetmeliðin 26 ncý maddesinin madde baþlýðýna “ve ücret” ibaresi ile maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(5) Aylýk mutat toplantý baþýna huzur hakký þeklinde yapýlacak ödemeler, kuruluþ belgesinde düzenlemelerin yapýlmasý kaydýyla, genel kurul tarafýndan belirlenir.
MADDE 21 – Ayný Yönetmeliðin 29 uncu
maddesinin madde baþlýðýna “ve ücret” ibaresi ile maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(2) Üç ayda bir mutat toplantý baþýna huzur hakký þeklinde yapýlacak ödeme denetleme
kurulu üyeleri için, kuruluþ belgesinde düzenlemelerin yapýlmasý kaydýyla, genel kurul tarafýndan belirlenir.”
MADDE 22 – Ayný Yönetmeliðin 32 nci maddesinin üçüncü fýkrasýnýn (b) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“b) Bilançonun 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayýlý Türk Ticaret Kanunu, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayýlý Vergi Usul Kanunu ve ilgili diðer mevzuat hükümleri ile Tek Düzen Muhasebe
Sistemi Esaslarýna göre hazýrlanýp hazýrlanmadýðýna bakmak.”
MADDE 23 – Ayný Yönetmeliðin 34 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 34 – (1) Sorumlu müdür, hayvancýlýk ve idari konularda iki yýl deneyimli kiþiler arasýndan yönetim kurulu tarafýndan atanýr. Veteriner fakültesi veya ziraat
fakültesi (zooteknist) mezunu
ile il birliðinde çalýþan deneyimli personel tercih nedenidir. Sorumlu müdür teknik, saðlýk ve idari ve mali iþler þube müdürlüklerini yönetir. Çalýþmalar konusunda yönetim kuruluna karþý sorumludur. Birlik yönetim kurulu gerek gördüðünde þube müdürlüklerini birleþtirebilir veya
sorumlu müdürün uhdesine verebilir.”
MADDE 24 – Ayný Yönetmeliðin 35 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi, ikinci fýkrasýnýn birinci cümlesi ve (a) bendi
ile üçüncü fýkrasýnýn birinci cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Teknik iþler þube müdürlüðüne, hayvancýlýk konusunda asgari iki yýl saha deneyimi
olan veteriner fakültesi veya ziraat fakültesi (zooteknist) mezunu ya da birlikte en az iki yýldan beri çalýþan birlik personeli arasýndan yönetim kurulu tarafýndan þube müdürü atanýr.”
“Saðlýk iþleri þube müdürlüðüne, veteriner fakültesi mezunu,
hayvancýlýk konusunda asgari iki yýl saha deneyimi olan birlik personelleri arasýndan yönetim kurulu tarafýndan þube müdürü atanýr.”
“a) Hayvan saðlýðý ile ilgili faaliyetleri Bakanlýðýn konu ile
ilgili mevzuatý, merkez birliðinin talimatý ve programlarý doðrultusunda yürütür.”
“Ýdari ve mali iþler þube müdürlüðüne, dört yýllýk fakülte mezunu, idari
ve mali konularda asgari iki yýl deneyimli kiþiler arasýndan yönetim kurulu tarafýndan þube müdürü atanýr.”
MADDE 25 – Ayný Yönetmeliðin 38 inci
maddesinin birinci fýkrasý, beþinci fýkrasýnýn ilk cümlesi, altýncý ve yedinci fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Birlik üyeliði;
a) Üyelikle ilgili þartlarý kaybetmesi,
b) Ölüm hali,
durumlarýnda düþer.”
“Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, aþaðýdaki hallerde yetiþtiriciler üyelikten çýkarýlýr:”
“(6) Üyelikten çýkarýlmayla ilgili karar, birlik yönetim kurulunca
genel kurula sunulur. Bu karar, yapýlacak ilk genel
kurulda kesin karara baðlanýr. Bu süre içerisinde üyenin haklarý saklý kalýr.”
“(7) Üyeler, çýkarýlma kararýna tebliði tarihinden
itibaren üç ay içerisinde, birliðin bulunduðu yerdeki mahkemede iptal davasý açabilirler. Üç ay içerisinde mahkemeye baþvurmak üzere itiraz
edilmeyen çýkarýlma kararý kesinleþir.”
MADDE 26 – Ayný Yönetmeliðin 39 uncu maddesi
baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Kuruluþ
MADDE 39 – (1) Kurulmuþ bulunan en az
yedi birlik ortaklaþa merkez birliðini kurarlar.
Bakanlýktan kuruluþ izni alan merkez
birliði kuruluþ belgesi özetini Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde tescil ettirerek yayýnlatýr. Tescil ve ilan ettirilecek hükümlerde birliklere uygulanan hükümler uygulanýr. Merkez birliðinin çalýþma adresi kuruluþ belgesinde
belirlenir.”
MADDE 27 – Ayný Yönetmeliðin 40 ýncý maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Merkez
birliðine giriþ
MADDE 40 – (1) Birlik, birliðin geliþmesi, menfaatlerinin korunmasý, eðitim ve denetim konusunda hizmet verilmesi gibi faaliyetlerin yerine
getirilmesi için kurulmuþ veya kurulacak
olan ayný çalýþma konularýna sahip ýslah birliklerinin oluþturduðu merkez birliðine üye olabilir.”
MADDE 28 – Ayný Yönetmeliðin 41 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 41 – (1) Yeni
kurulan bir birlik, Merkez Birliðine girmek için, bu Yönetmelik ve merkez birliði kuruluþ belgesinde belirtilen hükümleri, bütün hak ve ödevleri ile kabul ettiðini gösteren bir dilekçe ile merkez birliði yönetim kuruluna baþvurur. Merkez
birliði yönetim kurulunun giriþ isteðini kabul etmesi ile birliðin merkez birliði üyeliði baþlar. Birlik, merkez birliðine girmekle, üyelerine bu Yönetmeliðe göre hazýrlanacak kuruluþ belgesinde belirtilenler dýþýnda baþka sorumluluk yükleyemez.”
MADDE 29 – Ayný Yönetmeliðin 44 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi ile (f),
(h), (ý) ve (j) bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve fýkraya aþaðýdaki bentler eklenmiþtir.
“Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, merkez birliðinin amaçlarý þunlardýr:”
“f) Mevzuata iliþkin yapýlmasý istenen deðiþiklikler için ilgili kurum ve kuruluþ mercileri ile iliþki kurmak.”
“h) Birliklerin ihtiyaç duyduðu eðitimleri yapmak, seminerler düzenlemek, çalýþtay, kongre, sempozyum ve benzeri toplantý organizasyonlar ve etkinlikler düzenlemek, yetiþtirme konularýnda yayýnlar çýkarmak, gerektiðinde Bakanlýkla bu konularda müþtereken çalýþmak.”
“ý) Merkez birliði ve birliklerin
her tür ihtiyaçlarýný karþýlamak, bu iþler için gerektiðinde þirket kurmak ya da
þirketlere ortak olmak, sigorta iþlemleri yapmak.”
“j) Ulusal düzeyde ýslah programlarýnýn gereklerinin yerine getirilmesi için gayret göstermek Bakanlýðýn çýkartacaðý mevzuat doðrultusunda damýzlýk deðer tahminlerini yapmak veya yaptýrmak ve yayýnlamak.”
“n) Faaliyet alaný ile ilgili canlý hayvan, genetik materyal, her türlü girdi ve hayvansal ürünün ithalat ve ihracatýný yapmak ve yaptýrmak.”
“o) Islah programý için gerekli her türlü girdileri tedarik etmek, daðýtmak ve pazarlamak.”
“ö) Merkez birliði, bu maddede
belirtilen faaliyetlere ek olarak üye birliklerinin yürüttüðü görevler ve faaliyetleri denetler. Denetim sonuçlarýný Bakanlýða bildirir.”
MADDE 30 – Ayný Yönetmeliðin 46 ncý maddesinin birinci
fýkrasýnýn (e) ve (g) bentleri yürürlükten kaldýrýlmýþ, (j) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve fýkraya aþaðýdaki bent eklenmiþtir.
“j) Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, yönetim kurulu,
denetleme kurulu ve tasfiye kurulu üyelerine
verilecek, huzur hakký ile yolluklarý bütçeye göre belirlemek, ayrýca personelin kadro ve aylýk ücretleri ile yolluklarýný tespit etmek üzere yönetim kuruluna
yetki vermek.”
“m) Þirketlerin kurulmasýna veya þirketlere ortak olunmasýna karar vermek.”
MADDE 31 – Ayný Yönetmeliðin 47 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Çaðýrma þekli ve gündem
MADDE 47 – (1) Genel Kurul, yönetim kurulu tarafýndan, kuruluþ belgesinde gösterilen þekil ve surette toplantýya çaðrýlýr.
(2) Kuruluþ belgesinin deðiþtirilmesi söz konusu ise yapýlacak ilanda deðiþtirilecek madde numaralarýnýn yazýlmasý ile yetinilir.
(3) Ýlanýn bir örneði toplantýdan en az on beþ gün evvel Bakanlýða gönderilir. Toplantý için Bakanlýk temsilcisi görevlendirilmesi
talep edilir. Bakanlýk temsilcisi toplantýnýn baþlamasýndan itibaren bir
saat içerisinde gelmez ise toplantýya katýlan üyelerden birisinin nezaretinde toplantý yapýlýr.
(4) Gündemde olmayan hususlar gürüþülemez. Ancak merkez birliðine kayýtlý
delegelerin en az 1/10'unun gündem
maddelerinin görüþülmesine
geçilmeden önce yazýlý
teklifte bulunmalarý halinde;
hesap tetkik komisyonunun seçilmesi,
bilanço incelemesinin ve ibranýn geriye býrakýlmasý, çýkan
veya çýkarýlan
birlikler hakkýnda karar alýnmasý,
genel kurulun yeni bir toplantýya çaðrýlmasý
ve Kanun, kuruluþ belgesi ve iyiniyet esaslarý
ile genel kurul kararlarýna aykýrý
olduðu ileri sürülen
yönetim kurulu kararlarýnýn
iptali, yönetim kurulu üyeleri ile denetçilerin azli ve yerlerine
yenilerinin seçilmesi ile ilgili hususlar,
genel kurula katýlanlarýn yarýdan bir fazlasýnýn
kabulü ile gündeme alýnýr.
(5) Toplantý; yönetim kurulu baþkaný tarafýndan, bulunmamasý durumunda yönetim kurulu üyelerinden biri, o da yoksa denetleme kurulu üyelerinden biri, o da yoksa genel kurulca gösterilecek bir delege tarafýndan yoklamayý müteakip açýlýr.
(6) Toplantýda delegelerin gerekli çoðunluðu saðladýðý tespit edilince divan baþkanlýðýnýn seçimine geçilir.
(7) Toplantýya katýlan oy verme yetkisine haiz delegeler arasýndan bir divan baþkaný, iki kâtip üye seçilir. Seçimin gizli yapýlmasý durumunda ayrýca iki oy tasnifçisi seçilir. Divan baþkanlýðýna; merkez birliði baþkaný, yönetim kurulu üyeleri, denetleme
kurulu üyeleri ve merkez birliði çalýþanlarý seçilemez.
(8) Toplantý açýlýp gündem maddelerinin görüþülmesine baþlandýktan sonra herhangi bir sebeple toplantýnýn devamýna imkân görülmemesi veya divanýn çekilmesi halinde; gündemi tamamlamak üzere genel kurulda
ibra maddesi görüþülmemiþse yönetim kurulu, görüþülmüþse Bakanlýk veya yetkili
mahkemece atanacak yönetici kurul (kayyum) tarafýndan yapýlacak çaðrý üzerine genel kurul yeniden toplanýr.
(9) Genel kurul
toplantýsýna katýlan delegeleri gösteren hazýr bulunanlar listesi düzenlenir. Bu listede delegelerin üyeliðe kabul tarihleri, oy yetkisine haiz delegelerin adý, soyadý, ili, Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarasý ve imza bölümü, tüzel kiþiliði haiz delegeler için unvaný, vergi numarasý, temsilcinin adý soyadý, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasý, ili ve imza bölümü yer alýr.
(10) Hazýr bulunanlar listesi toplantýya baþlamadan önce toplantýya katýlan delegelere imzalatýlýr. Listenin Bakanlýk temsilcisi ve divan baþkanlýðý tarafýndan da imzalanmasý gereklidir.
(11) Kararlar
kullanýlan oylarýn yarýdan bir fazlasýnýn kabulü ile alýnýr. Oylarýn eþitliði durumunda tekrar oylama yapýlýr. Ýkinci oylamada da eþit çýktýðý takdirde madde kabul edilmemiþ sayýlýr. Ancak kuruluþ belgesi deðiþikliði, daðýlma ve merkez
birliðinin feshi teklifleri konularýnda kullanýlan oylarýn 2/3'ü, sorumluluklarýn aðýrlaþtýrýlmasý veya ek ödeme yükümlülükleri konusunda alýnacak kararlar için kullanýlan oylarýn 3/4'ünün kabul oyu gereklidir.
(12) Genel
kurulda verilen kararlar tüm üyeler için geçerlidir.
(13) Merkez
birliðin bütün delegelerinin toplantýda hazýr bulunmasý halinde, genel
kurul toplantýsýna dair diðer hükümler saklý kalmak þartý ile toplantýya çaðrý hakkýndaki hükümlere uyulmamýþ olsa dahi,
kararlar alýnabilir.
(14) Olaðan genel kurul, yönetim kurulunun daveti üzerine her yýl ekim ayýnýn sonuna kadar, birlik üyelerinden bu Yönetmelikte belirlenen oranda seçilen delegelerin
salt çoðunluðunun katýlýmý ile toplanýr. Toplanamadýðý takdirde en geç bir ay içerisinde çoðunluk aranmaksýzýn toplanýr.
(15) Genel
kurul; gerektiðinde yönetim kurulu,
denetleme kurulu veya delege tam sayýsýnýn en az 1/10'unun imzaladýklarý ortak dilekçe ile dilekçe tarihinden itibaren iki ay içerisinde olaðanüstü toplanýr. Bu þekilde çoðunluk saðlanamaz ise takip
eden iki ay içerisinde kurucu üye sayýsýndan aþaðý olmamak üzere tekrar toplanýr. Bu toplantýda çoðunluk þartý aranmaz.”
MADDE 32 – Ayný Yönetmeliðin 48 inci maddesi
baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Yönetim kurulu ve ücret
MADDE 48 – (1) Merkez birliði yönetim kurulu, dört yýl için merkez birliði genel kurulunca
delegeleri arasýndan seçilen yedi asýl, yedi yedek üyeden oluþur. Yönetim kuruluna veya denetleme kuruluna ayný ilden en fazla bir üye seçilir.
(2) Merkez
birliði yönetim kurulu baþkaný, il birlikleri yönetim kurulu üyelik koþullarýný saðlamak zorundadýr. Ayrýca tarýmsal amaçlý baþka bir sivil toplum örgütünde baþkan olarak görev yapanlar yönetim kurulu baþkaný olamaz.
(3) Merkez
birliðinin yönetim kurulu üyeleri ve denetçileri; kendi birliklerinin hissedarý olduklarý þirketlerde, katýldýklarý vakýflarda ve diðer teþekküllerde yönetim kurulu üyesi veya denetçisi olamaz, personel olarak yahut baþka bir þekilde ücretli görev alamazlar.
(4) Üçüncü fýkrada belirtilen diðer görevleri bulunmasýna raðmen merkez
birliklerinin yönetim kurulu üyesi veya denetçi olarak seçilenler, seçildikleri tarih
itibariyle diðer görevlerinden ayrýlmak zorundadýrlar. Bu görevlerinden ayrýlmayanlarýn yönetim kurulu üyeliðine veya denetçiliðe seçilmelerine iliþkin iþlemler hükümsüzdür. Seçildikten sonra üçüncü fýkradaki diðer görevleri edinen merkez birliklerinin yönetim kurulu üyeleri ve denetçilerinin sonradan edindikleri görevlere iliþkin seçilme veya görevlendirme iþlemleri ile sözleþmeler de hükümsüzdür. Yönetim kurulu üyeliðine veya denetçiliðe seçilme iþlemleri bu þekilde hükümsüz olanlarýn yerlerine
yedekleri çaðrýlýr.
(5) Merkez birliklerinin yönetim kurulu üyeleri ve denetçilerinin fiilen bu görevleri yürüttükleri dönemde; bunlarýn eþ ve ikinci derece dâhil kan ve kayýn hýsýmlarý, bu merkez birlikleri ile % 50’den fazla hissedarý olduklarý þirketlerde, katýldýklarý vakýflarda ve diðer teþekküllerde yönetim kurulu üyesi veya denetçisi olamaz, personel olarak veya baþka bir þekilde ücretli olarak iþe alýnamazlar.
(6) Bu madde hükümlerine aykýrý uygulamalar denetçiler tarafýndan araþtýrýlýr.
(7) Üçüncü fýkraya aykýrý olarak görev yapmakta olanlar, bu maddenin yürürlüðe girdiði tarihten
itibaren üç ay içerisinde bu görevlerinden sadece birisini tercih ederek diðerlerinden ayrýlýrlar. Süresi içerisinde tercihte bulunmayanlarýn seçilmiþ olduklarý merkez
birliklerinin yönetim kurulu üyeliði veya denetçilik görevleri dýþýndaki diðer görevlerinin tamamý kendiliðinden sona erer.
(8) Aylýk ücret ve huzur hakký þeklinde yapýlacak aylýk net ödemeler toplamý kuruluþ belgesinde düzenlemelerin yapýlmasý kaydýyla, genel kurul
tarafýndan belirlenir.”
MADDE 33 – Ayný Yönetmeliðin 49 uncu
maddesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dokuzuncu fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Kuruluþ Belgesinde düzenlenmek kaydýyla, merkez birliði yönetim kurulu ilk toplantýsýnda kendi üyeleri aralarýnda; bir genel baþkan, bir genel baþkan yardýmcýsý ve bir muhasip üye ile sekretaryayý yürütecek bir üye seçer ve diðerleri üye olarak görev yapar. Baþkan ve bir yönetim kurulu üyesi olmak üzere en az iki kiþi, birliði ticaret siciline tescil ettirmek üzere temsile
yetkili kýlýnýr. Ayný toplantýda Yönetim Kurulunun yapacaðý toplantý tarihi ve yeri belirlenir. Bu toplantýda ayrýca gerektiðinde zorunlu
olabilecek olaðan dýþý toplantýlara iliþkin karar alýnýr. Kuruluþ belgesinde aksine
bir hüküm yoksa yönetim kuruluna ayný ilden en fazla bir üye seçilir.
(2) Merkez
birliði yönetim kurulu, genel baþkanýnýn katýlýmý ile toplanýr. Genel baþkanýn mazeret bildirdiði toplantýlar genel baþkan yardýmcýsýnýn baþkanlýðýnda gerçekleþtirilir. Yönetim kurulu deðiþikliði ile ilgili olarak yönetim kurulu üyelerinin yapacaðý yazýlý müracaatlar yönetim kurulu baþkaný tarafýndan ilk yönetim kurulu toplantýsýnda görüþülmek üzere gündeme alýnýr.
(3) Yönetim kurulunda dört üyeden az olmamak üzere kararlar çoðunlukla alýnýr. Oylar eþit olduðu takdirde görüþme konusunda genel baþkanýn oyu belirleyici olur. Yönetim kurulunda üyeler vekâlet ya da temsil yolu ile oy kullanamazlar.”
“(9) Yönetim kurulundan
istifa eden bir üyenin yerine geçecek yedek üye yok ise denetleme kurulu merkez birliði delegeleri arasýndan birini yönetim kurulu üyeliðine seçerek yeni üyeyi toplanacak ilk genel kurulun onayýna sunar.”
MADDE 34 – Ayný Yönetmeliðin 50 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, (ý) ve (i) bentleri yürürlükten kaldýrýlmýþ ve fýkraya aþaðýdaki bent eklenmiþtir.
“Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, yönetim kurulunun görevleri þunlardýr:”
“(m) Merkez birliði yönetim kurulu, yukarýda belirtilen faaliyetlere ek olarak, üye birliklerinin yürüttüðü görevler ve faaliyetleri denetler. Denetleme sonucunu
Bakanlýða bildirir.”
MADDE 35 – Ayný Yönetmeliðin 51 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 51 – (1) Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, genel
sekreter istihdam edebilir. Genel Sekreter; ziraat fakültesi veya veteriner fakültesi mezunu,
birliðin faaliyeti ile ilgili yürüttüðü konularda en az iki yýl tecrübeli kiþiler arasýndan merkez birliði yönetim kurulunca sözleþmeli olarak istihdam edilir. Genel Sekreter yönetim kurulu toplantýlarýna katýlabilir ancak oy
hakký yoktur. Genel Sekreter yönetim kurulu kararlarýný uygular.
(2) Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla, yönetim kurulu, resmi dairelerde, mahkemelerde ve üçüncü kiþiler nezdinde temsil yetkisini genel sekretere ve
ilgili þube müdürüne devredebilir. Ancak merkez birliðini idari ve mali konularda taahhüt altýna koyabilecek iþlerde yönetim kurulunun
vereceði yetki ile genel sekreter yetkilendirilir. Genel
sekretere birinci derecede imza yetkisi verilebilir.
(3) Genel
sekreter, genel kurul ve yönetim kurulu üyeleri tarafýndan verilen görevleri yapar.”
MADDE 36 – Ayný Yönetmeliðin 52 nci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 52 – (1) Denetleme
kurulu, dört yýl süre için genel kurulca delegeler arasýndan seçilen, üç asýl ve üç yedek üyeden oluþur. Denetleme kurulu üyelerinde yönetim kurulu üyelerinde aranan þartlar aranýr. Denetleme
kurulu ibra edilmedikçe üyelerinden hiç biri kurullara seçilemez. Kuruluþ belgesinde aksine bir hüküm yoksa denetleme kuruluna seçilen üyeler, yönetim kurulu üyelerinin seçildiði iller dýþýnda olmak
zorundadýr. Kuruluþ belgesinde aksine
bir hüküm yoksa bir ilden birden fazla üye seçilemez.
(2) Üç ayda bir mutat toplantý baþýna huzur hakký þeklinde yapýlacak ödeme, denetleme kurulu üyeleri için, kuruluþ belgesinde düzenlemelerin yapýlmasý kaydýyla, genel kurul
tarafýndan belirlenir.”
MADDE 37 – Ayný Yönetmeliðin 53 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (d) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“d) Kuruluþ belgesinde düzenleme yapýlmasý kaydýyla, yönetim kurulu üyeleri hakkýnda merkez birliði adýna gerekli durumlarda her türlü davayý açar.”
MADDE 38 – Ayný Yönetmeliðin 54 üncü maddesinin baþlýðý ile birinci fýkrasýnýn (b) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve birinci fýkrasýnýn baþýna “Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla merkez birliði teknik iþler þube müdürlüðü kurabilir.” Cümlesi eklenmiþtir.
“Merkez birliði teknik iþler þube müdürlüðü”
“b) Bakanlýk mevzuatlarý çerçevesinde damýzlýk veya pedigri belgelerini düzenler, soy kütüðü, ön soy kütüðü ve ýslah programlarý ile ilgili
esaslarý belirler. Sergi, müsabaka ve benzeri
gösterilerle ilgili kurallarý tespit eder.”
MADDE 39 – Ayný Yönetmeliðin, 55 inci
maddesinin baþlýðý ile birinci fýkrasýnýn (ç) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve birinci fýkrasýnýn baþýna “Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla merkez birliði saðlýk iþleri þube müdürlüðü kurabilir.” cümlesi eklenmiþtir.
“Merkez birliði saðlýk iþleri þube müdürlüðü”
“ç) Hayvan saðlýðý ile ilgili çalýþmalar yapýlýrken Bakanlýðýn hayvan saðlýðý ile ilgili mevzuatý hükümleri dikkate alýnýr.”
MADDE 40 – Ayný Yönetmeliðin 56 ncý maddesi baþlýðý ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Merkez
birliði idari ve mali iþler þube müdürlüðü
MADDE 56 – (1) Kuruluþ belgesinde düzenlenmek kaydýyla merkez birliði idari ve mali iþler þube müdürlüðü kurabilir. Þube müdürü, yönetim kurulu tarafýndan dört yýllýk fakülte mezunu, idari
ve mali konularda asgari iki yýl deneyimli kiþiler arasýndan atanýr. Merkez birliði idari ve mali iþler þube müdürünün görevleri þunlardýr:
a) Merkez birliðinin idari ve mali iþlerini yürütmek.
b) Birliklerde örnek bir idari ve mali yapýnýn oluþturulmasý doðrultusunda birlik ve þube müdürlükleri arasýnda koordinasyonu
saðlamak.
c) Birliklerin
idari ve mali konularda eðitim, denetim ve koordinasyon çalýþmalarýný yürütmek.
(2) Merkez
birliðinde gerektiðinde konu bazýnda alt birimler kurulabilir.”
MADDE 41 – Ayný Yönetmeliðin 60 ýncý maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendindeki “programý hizmet” ibaresi “çalýþmalarý için alýnan ýslah bedeli” þeklinde deðiþtirilmiþ, (b) bendindeki “programý hizmet” ibaresi yürürlükten kaldýrýlmýþ ve maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(2) Bu Yönetmelik çerçevesinde yetiþtiricilere teslimi
yapýlan mal ve hizmet alacaklarý dýþýnda devlet tarafýndan üyelere ödenmek üzere il birliðine aktarýlan destekleme ödemelerinden her
ne ad altýnda olursa olsun kesinti yapýlamaz. Ancak kuruluþ belgesinde yetki verildiði takdirde, birliðin paraya dayalý yapacaðý faaliyetler için, genel kurul toplantýsýnda üyelerin çoðunluk kararý doðrultusunda mahsuplaþma yapýlmadan kesinti ve kesinti oraný belirlenebilir.”
MADDE 42 – Ayný Yönetmeliðin 61 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Kuruluþ belgesinde aksine bir hüküm yoksa gelir gider farký, birlik gelirlerinin toplamýndan her nevi
masraflar, vergi ve faiz çýktýktan sonra kalan kýsýmdýr.”
MADDE 43 – Ayný Yönetmeliðin 68 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 68 – Birlik aþaðýdaki sebeplerden dolayý daðýlýr:
a) Kuruluþ belgesi gereðince,
b) Genel kurul
kararýyla,
c) Ýflasýn açýlmasýyla,
ç) Üst üste üç yýl olaðan genel kurulunu
yapmamasý halinde,
d) Amacýna ulaþma imkânýnýn bulunmadýðýnýn Bakanlýkça tespiti halinde mahkemeden alacaðý kararla,
daðýlýr.”
MADDE 44 – Ayný Yönetmeliðin 69 uncu
maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, beþinci fýkrasýnýn ikinci cümlesindeki “toplantýlarýnda” ibaresinden sonra gelen “nisap” ibaresi “yeter sayý” ibaresi þeklinde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Tasfiye haline giren birliðin bütün borçlarý ödendikten sonra kalan mallar, kuruluþ belgesinde bu husus öngörülmüþ olduðu takdirde üyelere eþit oranda daðýtýlýr.”
MADDE 45 – Ayný Yönetmeliðin 70 inci
maddesinin ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 46 – Ayný Yönetmeliðin 11, 12, 17, 18,
20, 23, 28, 29 ve 30 uncu maddelerinde yer alan “asýl” ifadesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 47 – Ayný Yönetmeliðin geçici birinci maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 48 – Ayný Yönetmeliðe aþaðýdaki geçici maddeler
eklenmiþtir.
“Geçiþ süreci
GEÇÝCÝ MADDE 2 – (1) Bu
maddenin Resmî Gazete’de yayýmý tarihinden itibaren il birlikleri, bu madde ile
ayný tarihte yürürlüðe giren hükümleri kuruluþ belgelerine uyarlamak için altý ay, merkez birlikleri ise dokuz ay içerisinde genel kurullarýný yapmak zorundadýr. Verilen süre içerisinde genel kurulunu yapmayan birlik ve merkez birliðinin iþ ve iþlemleri askýya alýnýr.
Uygulama
GEÇÝCÝ MADDE 3 – (1) Birlikler
ve merkez birlikleri; kuruluþ belgesi intibaklarýný tamamlayana kadar, yapacaklarý iþ ve iþlemleri bu madde ile ayný tarihte yürürlüðe giren hükümlere göre yaparlar.”
MADDE 49 – Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 50 – Bu Yönetmelik hükümlerini Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakaný yürütür.
Yönetmeliðin Yayýmlandýðý Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayýsý
|
8/4/2011
|
27899
|
|