Ýstanbul Aydýn Üniversitesinden:
ÝSTANBUL AYDIN ÜNÝVERSÝTESÝ SAÐLIK UYGULAMA VE
ARAÞTIRMA MERKEZÝ YÖNETMELÝÐÝ
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliðin amacý; Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Rektörlüðüne baðlý olarak kurulan Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Saðlýk Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin amaçlarýna, faaliyetlerine, yönetim organlarýna ve çalýþma þekline iliþkin usul ve
esaslarý düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Saðlýk Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin amaçlarýna, faaliyet alanlarýna, organlarýna , organlarýn görevlerine ve çalýþma þekline iliþkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (d) bendinin (2) numaralý alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
Tanýmlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danýþma Kurulu: Merkezin Danýþma Kurulunu,
b) Dekan: Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Saðlýk Bilimleri Fakültesi Dekanýný,
c) Merkez: Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Saðlýk Uygulama ve Araþtýrma Merkezini,
ç) Müdür (Baþhekim): Merkezin Müdürünü,
d) Müdür (Baþhekim) yardýmcýlarý: Merkezin müdür yardýmcýlarýný,
e) Rektör: Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Rektörünü,
f) Týp Fakültesi: Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Týp Fakültesini,
g) Üniversite: Ýstanbul Aydýn Üniversitesini,
ð) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Merkezin Amaçlarý ve Faaliyet Alanlarý
Merkezin amaçlarý
MADDE 5 – (1) Merkezin amaçlarý þunlardýr:
a) Öncelikli olarak toplumun saðlýðýný ilgilendiren konularda ileri taný ve tedavi yöntemlerini sunmak amacýyla bilimsel araþtýrma ve geliþtirme çalýþmalarý yapmak.
b) Çaðýn gereklilikleri doðrultusunda ihtiyaç ve beklentilere uygun, hasta haklarýna saygýlý, kaliteli ve modern bir teþhis ve tedavi hizmeti sunmak.
c) Üniversitenin saðlýk bilimleri arasýnda ön lisans, lisans, lisansüstü eðitim-öðretime devam eden
öðrencilerin eðitim ve
uygulamalarýna akademik olarak katkýda bulunmak.
ç) Her düzeyde týp ve saðlýk personeli yetiþtirilmesine katký saðlamak amacýyla Üniversite bünyesindeki fakülte, enstitü, yüksekokul, uygulama ve araþtýrma merkezleri ile ulusal ve uluslararasý kurumlarla iþbirliði yaparak eðitim ve saðlýk hizmetlerinin verimliliðini arttýrmasýný saðlamak.
Faaliyet alanlarý
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanlarý þunlardýr:
a) Toplum saðlýðý ile ilgili alanlarda, bu Yönetmeliðin 5 inci maddesinde belirtilen amaçlarýn gerçekleþtirilmesi için gerekli uygulama ve araþtýrmalar yapmak ve bunlarla ilgili programlar düzenlemek.
b) Toplumun saðlýðý için teþhis ve tedavi
hizmeti vermek, toplum saðlýðý konusunda bireylerin bilinçlendirilmesine yönelik projeler geliþtirmek ve saðlýk politikalarýna katkýda bulunmak.
c) Toplum saðlýðýnýn korunmasý ve geliþtirilmesi için ilgili kamu kurum ve kuruluþlarý ile özel sektörle iþbirliði yapmak, bu kurum
ve kuruluþlara bilimsel destek saðlamak.
ç) Saðlýk alanýnda ulusal ve
uluslararasý kurumlarýn iþbirliðinde hizmet içi kurslar, eðitim programlarý, paneller, seminerler ve benzeri faaliyetler düzenlemek, bilimsel görüþler sunmak.
d) Saðlýk hizmetleri alanýnda yapýlan araþtýrma, eðitim ve
uygulamalarýna destek olmak üzere Merkez bünyesinde uygulama birimleri veya üniteleri kurmak ve
iþletmek.
e) Merkeze baðlý olarak çalýþan, kapsamlý saðlýk hizmeti vermek üzere Merkez ünite ve poliklinik birimleri kurmak ve iþletmek, bu tesisleri satýn almak, baðýþ veya sair suretlerde devir almak ve iþletmek, toplum saðlýðý ile ilgili çeþitli sosyal hizmet birimlerinin ve benzeri iþletmelerin kurulmasýný ve iþletilmesini
desteklemek, gerekirse iþletmek ya da bu konuda hizmet satýn almak.
f) Üniversite öðrencilerinin; saðlýklý yaþam bilinci kazanmalarýný ve Merkez projelerinde etkin görev almalarýný saðlamak ve bu amaçla özendirici eðitsel faaliyetlerde bulunmak.
g) Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren týp ve saðlýk personeli yetiþtiren fakülte ve diðer eðitim ve öðretim birimleri öncelikli olmak üzere saðlýk uygulama ve araþtýrma faaliyetlerine iliþkin alt yapýyý hazýrlamak, ulusal ve uluslararasý bilimsel kongre, çalýþtay, kurs ve seminerler düzenlemek.
ð) Toplumun saðlýklý yaþam konusunda bilgilendirilmesi ve eðitilmesi amacýyla, kitap, dergi, broþür ve benzeri süreli ve süresiz yayýnlar yapmak, yazýlý ve görsel basýn organlarýnda programlar düzenlemek, bilimsel
görüþ sunmak.
h) Mütevelli Heyet, Rektör ve Merkez yönetim organlarýnýn kararlaþtýracaðý diðer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organlarý ve Görevleri
Merkezin yönetim
organlarý
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organlarý þunlardýr:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danýþma Kurulu.
ç) Ýdari Direktör.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet Baþkaný tarafýndan iki yýllýk bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
Müdür ayný zamanda saðlýkla ilgili diðer ünite ve birimlerin de yöneticisidir. Müdür, gerektiðinde Rektörün teklifi ve Mütevelli Heyetinin
onayý ile iki yýllýk süre dolmadan da görevinden alýnabilir. Müdür görevi baþýnda olmadýðý zaman müdür yardýmcýlarý kendisine vekalet eder.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluklarý
MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri þunlardýr:
a) Merkezi
temsil etmek, Yönetim Kurulu toplantýlarýna baþkanlýk etmek ve Yönetim Kurulu tarafýndan alýnan kararlarýn uygulanmasýný saðlamak.
b) Merkezin
stratejik plan ve hedefleri doðrultusunda geliþmesi için gerekli tedbirleri almak, gerekli düzenleme ve çalýþmalarý yapmak, belirli
periyotlarda Merkezin tüm hizmetlerini denetlemek veya denetlettirmek.
c) Merkezin
insan kaynaklarý ihtiyacýný belirlemek, temin etmek ve gerekirse araþtýrma ve proje çalýþma ekiplerini kurmak.
ç) Medikal ve Ýdari Direktörün görevlendirilmesi için Rektöre teklifte bulunmak.
d) Hastalarýn ve saðlýk personelinin ihtiyaç ve beklentilerine
göre mevcut hizmetlerin geliþtirilmesini saðlamak ve bu amaçla saðlýk teknolojisi alanýndaki deðiþen dinamiklerin Merkeze taþýnmasýna öncülük etmek.
e) Kamu kurum
ve kuruþlarý ve akademik çevrelerde Merkezi
temsil etmek, hekimlerin mesleki sorunlarýný ve çalýþma koþullarýný iyileþtirmek üzere projeler hazýrlamak.
f) Merkezin araþtýrma, saðlýk, idari, teknik destek hizmet üniteleri ile baðlý birimlerinin amaç ve hedefleri doðrultusunda düzenli, uyumlu, etkili, sürekli ve verimli biçimde çalýþmasýný saðlamak.
g) Merkezin
faaliyetleri ile ilgili yýllýk raporlarý Yönetim Kuruluna sunmak.
ð) Merkez ve baðlý birimlerinde oluþturulan proje grubu, ünite, komite ve
komisyonlarýn iþleyiþini denetlemek.
h) Hekimlerin
ve saðlýk personelinin rapor ve izin gibi sebeplerle geçici olarak görev yapamadýðý hallerde
hizmetlerin aksamamasý için gerekli planlamalarý yapmak.
ý) Saðlýk Bilimleri Fakültesi, Saðlýk Bilimleri Enstitüsü ve Saðlýk Meslek Yüksek Okulu öðrencileri eðitim ve pratiklerini geliþtirmek, Merkezdeki hizmetlere katkýlarýný arttýrmak üzere Dekanlýk ve anabilim dalý baþkanlarý ile ortak programlar düzenlemek.
i) Týbbi kayýt ve raporlarýn bilimsel
esaslara uygun olarak düzenlenmesini denetlemek.
j) Merkez ile
ilgili kendisine tevdi edilen diðer görevleri yapmak.
Müdür yardýmcýlarý
MADDE 10 – (1) Müdür yardýmcýlarý; Saðlýk Bilimleri Fakültesi öðretim elemanlarý arasýndan, en fazla iki
kiþi olarak, Rektörün ve Müdürün önerisi üzerine Mütevelli Heyet Baþkaný tarafýndan iki yýllýk bir süre için görevlendirilirler. Görev süresi biten müdür yardýmcýsý yeniden görevlendirilebilir.
Müdür yardýmcýlarý, gerektiðinde Rektörün ve Müdürün teklifi üzerine, Mütevelli Heyetinin onayý ile iki yýllýk süre dolmadan da görevinden alýnabilir. Müdür yardýmcýlarý, görevleri baþýnda olmadýðý zaman Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceði bir hekim vekalet eder.
Müdür yardýmcýlarýnýn görevleri
MADDE 11 – (1) Müdür yardýmcýlarýnýn görevleri þunlardýr:
a) Týbbi hizmetlerin politika, prosedür ve standartlarýnýn oluþturulmasýna ve uygulamaya geçirilmesine yönelik çalýþmalar yapmak.
b) Týbbi hizmetlerin hedef ve stratejilerini oluþturmak ve gerekli planlama, koordinasyon ve bilgilendirmeyi gerçekleþtirmek.
c) Bilimsel
veriler, klinik rehberler ve Merkezin amaçlarý doðrultusunda sunulan týbbi hizmetlerin
performansýný izleyerek yönlendirmek.
ç) Sunulan saðlýk hizmetlerinin altyapýsýnýn oluþturulmasýna ve teknolojik ihtiyaçlarýnýn karþýlanmasýna katký saðlamak.
d) Merkez bünyesinde ve Merkeze baðlý birimlerde týbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliþtirilmesine katký saðlamak.
e) Hizmetin
gerekleri doðrultusunda saðlýk personelinin sevk ve idaresini saðlamak.
f) Merkez ile
ilgili kendisine tevdi edilen diðer görevleri yapmak.
Yönetim Kurulu
MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür yardýmcýlarý ile Üniversitede
konusunda uzman olan öðretim üyelerinden Rektörün teklifi ve Mütevelli Heyet Baþkanýnýn onayý üzerine iki yýllýðýna görevlendirilen üç kiþi olmak üzere toplam altý kiþiden oluþur. Görev süresi sona eren üyeler tekrar görevlendirebilir.
(2) Yönetim Kurulunun baþkaný Müdürdür. Yönetim Kurulu Müdürün baþkanlýðýnda yýlda dört kez, önceden belirlenen gündem ile toplanýr. Müdürün olmadýðý zaman müdür yardýmcýlarýndan birisi Müdüre vekalet eder. Müdür, Yönetim Kurulunu olaðanüstü toplantýya çaðýrabilir. Yönetim Kurulu salt çoðunlukla toplanýr ve kararlar oy çokluðuyla alýnýr, üyeler çekimser oy
kullanamazlar. Oylarýn eþitliði halinde Müdürün oyu yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr. Kurulun raportörlüðünü, alýnan kararlarýn uygulama ve
takibini müdür yardýmcýlarý yapar.
Yönetim Kurulunun görevleri
MADDE 13 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri þunlardýr:
a) Merkez
faaliyetlerinin verimli ve düzenli bir þekilde yürütülmesini saðlamak.
b)Yönetim organlarýna baðlý birimlerce veya çalýþma grubu ve komitelerce hazýrlanan raporlarý, teklifleri ve projeleri görüþerek karara baðlamak.
c) Yýllýk akademik faaliyet raporu, plan ve programlarý karara baðlamak.
ç) Merkez bünyesinde kurulacak
proje grubu, ünite, komite veya komisyonlarýn çalýþma usul ve esaslarýný belirlemek.
d) Kuruluþ amacýna uygun çalýþma alanlarýnda kararlar almak.
e) Saðlýk hizmetleri alanýnda yeni ünite veya birimlerin kurulmasý konusunda Mütevelli Heyetinin onayýna sunmak üzere teklif hazýrlamak.
f) Merkezin yýllýk bütçesini, kadro ve personel ihtiyaçlarýný ve yýllýk faaliyet raporunu hazýrlayarak Rektöre ve Mütevelli Heyetine sunmak.
Danýþma Kurulu ve görevleri
MADDE 14 – (1) Danýþma Kurulu; Rektör tarafýndan görevlendirilen bir
Rektör yardýmcýsý, Müdür tarafýndan görevlendirilecek bir müdür yardýmcýsý, Saðlýk Bilimleri Fakültesi Dekaný, Saðlýk Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü, Dahili ve Cerrahi Týp Bilimleri Bölümlerinden Dekan tarafýndan görevlendirilen profesör unvanýna sahip birer öðretim üyesi ve Laboratuvarýn Sorumlu Uzmanlarýndan iki kiþi olmak üzere toplam sekiz
kiþiden oluþur.
(2) Danýþma Kurulu, rektör yardýmcýsýnýn baþkanlýðýnda yýlda en az bir kez
olaðan toplantýsýný yapar. Ancak Rektör, Dekan veya Müdür tarafýndan Danýþma Kurulunun görüþüne ihtiyaç duyulmasý halinde rektör yardýmcýsý tarafýndan gündemli olarak olaðanüstü toplantýya çaðrýlabilir.
(3) Danýþma Kurulunun görevi, Merkezin çalýþmalarý ile ilgili konularda tavsiye niteliðinde görüþ ve önerilerde bulunmaktýr.
Ýdari Direktör
MADDE 15 – (1) Ýdari Direktör; saðlýk sektöründe deneyimli kiþiler arasýndan Rektörün ve Müdürün önerisi üzerine Mütevelli Heyet Baþkaný tarafýndan iki yýllýk bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten Ýdari Direktör yeniden görevlendirilebilir. Ýdari Direktör, gerektiðinde Rektörün ve Müdürün teklifi üzerine, Mütevelli Heyetinin onayý ile iki yýllýk süre dolmadan da görevinden alýnabilir. Ýdari Direktör görevi baþýnda olmadýðý zaman Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceði bir idari
personel vekalet eder.
Ýdari Direktörün görevleri
MADDE 16 – (1) Ýdari Direktörün görevleri þunlardýr:
a) Merkezin ve
Merkeze baðlý birimlerin altyapýsýnýn kurulmasýna, iþletilmesine, ihtiyaçlarýn giderilmesine, kýsa, orta ve uzun
vadeli amaçlarýn gerçekleþtirilmesine yönelik çalýþmalarý yürütmek.
b) Personel
sevk ve idaresinde, yönetim ve denetimlerde, yýllýk faaliyet raporunu hazýrlamak.
c) Merkezin ödenek, kadro ihtiyaçlarý ve bütçe ile ilgili önerilerini gerekçeleri ile birlikte
hazýrlamak.
ç) Merkezin klinik, ameliyathane, hasta kabul ve
taburcu, týbbi dokümantasyon ve arþiv, teþhis, tedavi, bakým ve diðer saðlýk, idari, teknik destek hizmetleri birimlerinin,
Merkezin amaç ve hedefleri doðrultusunda düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli
biçimde çalýþmasýný saðlamak ve bunun için gerekli fiziki þartlarýn oluþturulmasý, personel ihtiyacýnýn tespiti ve giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimi saðlamak ve hizmet içi eðitim alt yapý imkanlarýný oluþturmak.
d) Merkeze baðlý idari, saðlýk ve teknik olmak üzere tüm Merkez
personelinin yönetimi, koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak.
e) Merkezin
mesai sonrasý çalýþma, nöbet ve yönetim hizmetleri ile ilgili düzenlemeleri
belirlemek ve uygulanmasýný saðlamak.
f) Merkez
hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli her türlü cari mal ve hizmet alýmý ile cihaz, diðer demirbaþ ve sarf malzeme temin ve bakým-onarým ihtiyacý ile bina bakým-onarým ihtiyacýnýn tespiti, zamanýnda temin edilmesi
ve yapýlmasý için gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu saðlamak ve giriþimde bulunmak.
g) Merkeze alýnacak her türlü cari mal ve demirbaþ malzemenin ilgili
mevzuat hükümleri çerçevesinde giriþ ve çýkýþ, yýlsonu devir ve düþüm iþlemlerinin yapýlmasý ile kurulacak muayene kabul komisyonlarýnýn görev ve iþlemlerini izlemek.
ð) Ýlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet satýn alýnmasýný, hizmet satýn alma yolu ile
yapýlan sözleþmeleri hazýrlamak, uygulanmasýný ve denetimini saðlamak.
h) Merkez ile
ilgili kendisine tevdi edilen diðer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ücret ve Raporlar
Tedavi ücretleri
MADDE 17 – (1) Hastalara uygulanacak muayene ve tedavi ücretleri Türk Tabipler Birliði Asgari Ücret tarifesi baz alýnarak yetkili kurullarca belirlenir. Saðlýk Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin, Sosyal Güvenlik Kurumu ile
anlaþma yapmasý halinde; kurumun
kabul ettiði þartlar çerçevesinde, yetkili kurullar tarafýndan hazýrlanacak ücret tarifesi esas alýnýr.
Ýstirahat raporlarý
MADDE 18 – (1) Merkezde tedavi görenlere ihtiyaç halinde verilecek istirahat raporlarý tedaviyi uygulayan hekim tarafýndan düzenlenir ve Müdür (Baþhekim) tarafýndan onaylanýr.
BEÞÝNCÝ BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diðer mevzuat hükümleri ile Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Senatosu kararlarý uygulanýr.
Merkez ünitelerinin
ve baðlý
birimlerinin çalýþma usul
ve esaslarý
MADDE 20 – (1) Merkezde ve baðlý birimlerde bulunan ameliyathane, servis, poliklinik veya
laboratuvar hizmetleri ile Merkezin idari iþlerinde görevli olanlar, yürüttükleri hizmetler açýsýndan Müdür, müdür yardýmcýlarý ve Ýdari Direktöre karþý sorumludurlar.
(2) Merkezde
verimlilik ve hizmet kalitesinin arttýrýlmasý, hizmet kontrolünün saðlanmasý ve deðerlendirilmesi amacýyla proje grubu, kurul, komisyon ve komite ya da baðlý birimler oluþturulabilir.
Yürürlük
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 22 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ýstanbul Aydýn Üniversitesi Rektörü yürütür.
|