Maliye
Bakanlığı ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığından:
ELEKTRONİK
DEFTER GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 1)’NDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR GENEL TEBLİĞ (SIRA NO: 2)
MADDE 1 – 13/12/2011 tarihli ve 28141
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No:
1)’nin 3.1.1. bölümünün (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“a) Gerçek kişi mükelleflerin Elektronik İmza Kanunu
hükümleri çerçevesinde üretilen nitelikli elektronik sertifika veya 397
sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği çerçevesinde Mali Mühür temin
etmiş olmaları,
b) Tüzel kişi mükelleflerin 397 sıra numaralı Vergi Usul
Kanunu Genel Tebliği çerçevesinde Mali Mühür temin etmiş olmaları,”
MADDE 2 – Aynı Genel
Tebliğin 3.1.2. bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3.1.2. Yukarıda yer alan şartları taşıyanlardan, bu
Tebliğ kapsamında elektronik defter oluşturmak, kaydetmek, muhafaza ve
ibraz etmek isteyen mükelleflerin www.edefter.gov.tr İnternet adresinde yayımlanan başvuru
kılavuzuna uygun olarak başvuruda bulunması gerekmektedir. Başkanlık veya
Genel Müdürlük, gerek görmesi halinde www.edefter.gov.tr İnternet
adresinde yayımlanan kılavuzlara ilave olarak teknik bilgi ve belge
talebinde bulunabilir.”
MADDE 3 – Aynı Genel
Tebliğin 3.3.3. bölümünün (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“a) Gerçek kişiler elektronik defterlerini, ilgili
olduğu ayı takip eden üçüncü ayın son gününe kadar kendilerine ait güvenli
elektronik imza veya mali mühür ile imzalar.
b) Tüzel kişiler elektronik defterlerini, ilgili olduğu
ayı takip eden üçüncü ayın son gününe kadar (Hesap döneminin son ayına ait
defterler kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği ayın son gününe kadar)
kendilerine ait mali mühür ile onaylar.”
MADDE 4 – Aynı Genel
Tebliğin 3.3.4. bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3.3.4. Aylık dönem, sadece onaya sunulan ayın defter
kayıtlarını ifade etmekte olup, önceki aylara ait kayıtları içermez. Hesap
dönemi veya takvim yılı içerisinde de elektronik defter tutmaya
başlanabilir. Ancak hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde elektronik
defter tutmaya başlayanlar, başladıkları tarihi izleyen bir aylık süre
içerisinde eski defterlerine kapanış tasdiki yaptıracaklardır.”
MADDE 5 – Aynı Genel
Tebliğin 4.1. bölümünün (ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“ç) Muhafaza ve ibraz yükümlülüğü, elektronik
defterlerin ve beratların doğruluğuna, bütünlüğüne ve değişmezliğine
ilişkin olan (elektronik imza ve mali mühür değerleri dâhil) her türlü elektronik kayıt ve veri ile
doğrulama ve görüntüleme araçlarının tümünü kapsamakta olup, elektronik
defterlere istenildiğinde kolaylıkla erişebilmeyi, anlaşılabilir ve
eksiksiz bir biçimde görüntüleyebilmeyi ve okunabilir kâğıt baskılarını
üretebilmeyi sağlayacak biçimde yerine getirilmelidir.”
MADDE 6 – Bu Tebliğ
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Tebliğ olunur.
|