|
Millî
Eğitim Bakanlığından:
MİLLÎ
EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ
ATAMA VE
YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları
yöneticiliklerini ikinci görev olarak yürüteceklerin seçimine, atanmasına
ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumu müdürleri, müdür
başyardımcıları ve müdür yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 652 sayılı Millî Eğitim
Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Aday: Eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılığını
ikinci görev olarak yürütmek üzere başvuranları,
b) Atama: Eğitim kurumu müdür, müdür başyardımcılığı ve
müdür yardımcılıklarını yürütmek üzere, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 88 inci maddesine göre verilen ikinci görevi,
c) Atama puanı: Eğitim kurumu müdürlüğüne yapılacak
atamalarda yazılı ve sözlü sınav puanları ile Ek-1 Yönetici Değerlendirme
Formuna göre yapılacak değerlendirme esas alınarak hesaplanan puanı; eğitim
kurumu müdür yardımcılığına yapılacak atamalarda ise yazılı sınav puanı ve
Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre yapılacak değerlendirme esas
alınarak hesaplanan puanı,
ç) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
d) Eğitim kurumu: Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki okul ve kurumları,
e) Hizmet bölgesi: İllerde, Ek-2 Kurum Tipleri Tespit
Formuna göre tespit edilen A, B, C ve D eğitim kurumu tiplerini,
f) Sınav Komisyonu: Eğitim kurumu müdür ve müdür
yardımcılığı için yapılacak yazılı sınavlara ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek üzere Bakanlıkta kurulan komisyonu,
g) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu: Eğitim kurumu
müdürlüğüne atanacakların belirlenmesi amacıyla illerde kurulan komisyonu,
ğ) Yer değiştirme: Eğitim kurumu müdür, müdür
başyardımcısı ve müdür yardımcılarının, bu Yönetmelikle belirlenen usul ve
esaslar çerçevesinde il içerisinde görev yerlerini değiştirmelerini,
h) Yıl: Göreve başlama tarihine göre geçen on iki aylık
süreyi,
ı) Yönetici: Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında müdür
ve müdür yardımcısı görevlerini yürütenleri,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Başvuru,
Atama Şartları ve Komisyonlar
Sınava
başvuru ve atama şartları
MADDE 5 – (1)
Yönetici adaylarında;
a) Yükseköğrenim mezunu öğretmen olmak,
b) Son başvuru tarihi itibariyle Bakanlık kadrolarında
öğretmen olarak görev yapıyor olmak,
c) Atanmak üzere başvurulacak eğitim kurumuna alanı
itibariyle öğretmen olarak atanabilmek veya bu eğitim kurumunda aylık
karşılığı okutabileceği ders bulunmak; fen ve sosyal bilimler liseleri ile
bilim ve sanat merkezleri yöneticiliği için bu okullarda öğretmenlik yapmış
veya yapmakta olmak,
ç) Bakanlıkça yapılan yazılı sınavda başarılı olmak,
d) Yazılı sınavın son başvuru tarihi itibariyle müdürlük
sınavı için bir yıl müdür başyardımcılığı veya müdür yardımcılığı veyahut
müdür yetkili öğretmenlik yapmış olmak; müdür yardımcılığı sınavı için de
en az iki yıl asıl öğretmenlik yapmış olmak,
e) Yazılı sınavın son başvuru tarihi itibariyle son dört
yıl içinde adlî veya idarî soruşturma sonucu yöneticilik görevi üzerinden
alınmamış olmak veya aylıktan kesme veya daha ağır bir disiplin cezası
almamış olmak,
şartları aranır.
(2) Yöneticilik sınavına başvuru için birinci fıkranın
(d) bendinde belirtilen sürelerin hesabında, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte geçen sürelerin
tamamı ile özel okullarda öğretmen veya yönetici olarak geçen sürelerin
2/3’ü değerlendirilir.
Sınav
duyuruları ve başvuru
MADDE 6 – (1)
Yöneticilik yazılı sınavı, sınav tarihinden en az bir ay önce Bakanlıkça,
sözlü sınav ise en az on gün önce atamanın yapılacağı eğitim kurumunun
bulunduğu il valiliğince duyurulur. Duyurularda sınav tarihi ve yerleri,
başvuru usulü ve süresi ile diğer hususlara yer verilir.
Komisyonlar
ve görevleri
MADDE 7 – (1) Eğitim
kurumu yöneticiliği sınavlarını yürütmek üzere Bakanlıkta Sınav Komisyonu,
illerde Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu oluşturulur.
(2) Sınav Komisyonu;
Bakanlıkta, bir müsteşar yardımcısının veya İnsan Kaynakları Genel
Müdürünün veyahut görevlendirilecek bir grup başkanının başkanlığında,
İnsan Kaynakları, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi,
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüklerinden birer grup başkanı ile bir hukuk müşavirinin
katılımıyla dokuz asıl üyeden oluşturulur.
(3) Sınav Komisyonu, üye tamsayısıyla toplanır ve oy
çokluğuyla karar verir. Sınav Komisyonunun sekretarya işlemleri İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğünce yürütülür.
(4) Sınav Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce
yazılı sınav sorularının hazırlanması için 9 uncu maddenin birinci
fıkrasının (h) bendindeki mevzuat konularını belirlemek,
b) Yazılı sınavın yürütülmesine ilişkin tedbirleri
almak, genel gözetim ve denetimi yapmak,
c) Yazılı sınav sonuçlarının ilanını sağlamak.
(5) Sözlü Sınav ve
Değerlendirme Komisyonu; il millî eğitim müdürü veya görevlendireceği bir
millî eğitim müdür yardımcısı başkanlığında, iki millî eğitim müdür
yardımcısı veya şube müdürü, bir ilçe millî eğitim müdürü ile İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından okul müdürü veya daha üst görevlerde bulunan
Bakanlık personeli veya üniversite öğretim elemanları arasından
görevlendirilecek bir kişinin katılımıyla beş asıl üyeden oluşur. İllerde
gerekli durumlarda birden fazla komisyon kurulabilir.
(6) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun sekretarya
işlemleri insan kaynakları hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce
yürütülür.
(7) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun görevleri
şunlardır:
a) Sözlü sınavları yapmak ve eğitim kurumu
yöneticiliğine atama puanlarını belirlemek,
b) Sözlü sınavla ilgili itirazları değerlendirip oy
çokluğuyla sonuçlandırmak.
(8) Sınav Komisyonu ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme
Komisyonuna ikinci ve beşinci fıkralarda belirtilen usullerle aynı sayıda
yedek üye belirlenebilir.
(9) Sınav Komisyonu ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme
Komisyonu başkan ve üyeleri, kendilerinin veya boşanmış olsalar dahi
eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın
hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sınavlarda görev alamazlar.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Sınavlar ve
Değerlendirme
Yöneticilik
sınavları ve değerlendirme
MADDE 8 – (1) Eğitim
kurumu yöneticiliği sınavı, eğitim kurumu müdürlüğü için yazılı ve sözlü
sınav aşamalarından, müdür yardımcılığı için ise yazılı sınavdan oluşur.
(2) Yazılı sınav duyurusu İnsan Kaynakları Genel
Müdürlüğü tarafından yazılı sınav tarihinden en az bir ay önce Bakanlık
internet sitesinden ilan edilir. Yazılı sınav, Yenilik ve Eğitim
Teknolojileri Genel Müdürlüğünce kadro ihtiyaçları dikkate alınarak merkezî
sistemle yapılır. Yazılı sınavda 100 tam puan üzerinden 70 ve üstü puan
alan adaylar başarılı sayılır.
(3) Eğitim kurumu müdürlüğüne
yapılacak atamalarda; türü itibarıyla ayrı ayrı
her ilde ilan edilen boş eğitim kurumu yöneticiliği sayısının üç katı kadar
aday, yazılı sınavda başarılı olmak kaydıyla puan üstünlüğüne göre sözlü
sınava çağrılır. Son sıradaki adayla aynı puana sahip adaylar da sözlü
sınava çağrılır.
(4) Eğitim kurumu müdürlüğüne
yapılacak atamalar için, yazılı sınav puanının %70’i, sözlü sınav puanının
%30’u ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puanın tamamı
esas alınarak atama puanı belirlenir.
(5) Eğitim kurumu müdür
yardımcılığına yapılacak atamalar için, yazılı sınav puanı ile Ek-1
Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puanın toplamı esas alınarak
atama puanı belirlenir.
(6) Adayların Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu
tarafından hesaplanan atama puanları il millî eğitim müdürlüğü internet
sitesi üzerinden ilan ve elektronik posta yoluyla en geç 10 gün içerisinde
adaylara tebliğ edilir.
Yazılı
sınav konuları ve puan ağırlıkları
MADDE 9 – (1) Eğitim
kurumu yöneticiliği yazılı sınavı, müdür ve müdür yardımcıları için ayrı ayrı yapılır ve aşağıdaki yazılı sınav konularından
hazırlanan soruların puan ağırlıkları esas alınarak düzenlenir:
a) Türkçe dil bilgisi: % 10,
b) Yönetimde insan ilişkileri ve iletişim: % 4,
c) Okul yönetimi ve geliştirme: %10,
ç) Eğitim-öğretim liderliği:%10,
d) Eğitim ve yönetimde etik: %4,
e) Türk idare sistemi: %5,
f) Protokol kuralları: %2,
g) Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi: %2,
ğ) Genel kültür: %8,
h) T.C. Anayasası, 657
sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 652
sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararname, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin
Yargılanması Hakkında Kanun, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı
Kanunu, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 4688 sayılı Kamu Görevlileri
Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile bunlara bağlı mevzuat ve görevin
gerektirdiği diğer mevzuat: % 45.
Yazılı
sınav sonuçlarının ilânı, tebligat ve itirazlar
MADDE 10 – (1) Yazılı
sınav sonuçları, en geç bir ay içinde Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel
Müdürlüğünce Bakanlık internet sitesinde ilan edilir, İnsan Kaynakları
Genel Müdürlüğüne liste hâlinde yazılı olarak bildirilir ve adayın
başvurusunda belirttiği elektronik posta adresine tebliğ edilir. Yazılı
sınav sonuçları, üç yılı geçmemek kaydıyla bir sonraki sınav tarihine kadar
geçerlidir.
(2) Yazılı sınav sonuçlarına itiraz, ilgililere tebliğ
tarihinden itibaren beş iş günü içerisinde yapılır. İtiraz süresinin
bitiminden itibaren en geç on gün içerisinde, itirazla ilgili işlemler
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce sonuçlandırılarak sonuç
ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Sözlü sınav
konuları ve puan değerleri
MADDE 11 – (1) Sözlü
sınav, Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunca yapılır.
(2) Sözlü sınavda aday;
a) Mevzuat bilgisi ve uzmanlık düzeyi: %20,
b) Analitik düşünme ve analiz yapabilme kabiliyeti: %10,
c) Temsil kabiliyeti ve liyakat düzeyi: %15,
ç) Muhakeme gücü ve kavrayış düzeyi: %10,
d) İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti:
%10,
e) Davranış ve tepkilerinin yapacağı işe uygunluğu: %10,
f) Yeniliklere ve teknolojik gelişmelere hakimiyeti: %10,
g) Genel kültür düzeyi: %15,
konularından
değerlendirmeye tabi tutulur.
(3) Sözlü sınavda adaylar, ikinci fıkranın (a) ve (g)
bentlerinde belirlenen konulardaki soru zarflarını kura çekmek suretiyle
seçer.
(4) Her aday, sözlü sınavda komisyon üyelerinin her biri
tarafından ikinci fıkradaki sınav konularının karşılarında belirtilen puan
ağırlıkları esas alınarak 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Her
üyenin vermiş olduğu puanlar toplamının aritmetik ortalaması alınarak sözlü
sınav puanı belirlenir.
(5) Sözlü sınav sonuçlarına itiraz Sözlü Sınav ve
Değerlendirme Komisyonuna, ilgililere tebliğ tarihinden itibaren üç iş günü
içerisinde yapılır. İtiraz süresinin bitiminden itibaren en geç beş iş günü
içerisinde, sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Atamalar
Yöneticiliğe
atama
MADDE 12 – (1) İl
millî eğitim müdürlükleri, başvuru ve atamalara ilişkin hususları atama puanı
hesaplanan adaylara elektronik ortamda ilan ve elektronik posta yoluyla
tebliğ eder. Adaylara, yönetici olarak atanmak istedikleri eğitim
kurumlarını seçmeleri için en fazla 20 tercih hakkı verilir. Adaylar
tercihlerini elektronik ortamda, duyuru tarihinden itibaren 5 iş günü
içerisinde gerçekleştirirler.
(2) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından
adayların atanacakları eğitim kurumları; yapacakları tercihler ve atanma
puanı üstünlüğüne göre belirlenir. Eğitim kurumu yöneticileri, il millî eğitim
müdürünün teklifi üzerine vali tarafından atanır. Bu fıkraya göre yapılacak
atamalar Mayıs-Haziran aylarında ilgili valiliklerce sonuçlandırılır.
(3) Adaylar, sadece kadrosunun bulunduğu ildeki eğitim
kurumları yöneticiliklerine başvurabilir.
(4) Yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumları ile
öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından
en az biri öncelikli olarak kadın adaylar arasından atanır.
(5) İmam hatip ortaokulu ve liseleri ile mesleki ve
teknik eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri öncelikli
olarak meslek dersi öğretmeni adaylar arasından atanır.
(6) Müdür başyardımcılığına, kurumdaki müdür
yardımcıları arasından, kurum müdürünün inhası, il millî eğitim müdürünün
teklifi ve valinin onayı ile eğitim kurumu norm sayısı kadar atama yapılır.
Kurucu
müdür
MADDE
13 –
(1) Eğitim ve öğretime yeni açılacak eğitim kurumlarına; eğitim kurumunu
eğitim ve öğretime hazır hale getirmek, eğitim ve öğretime açılıncaya ve
norm kadroya bağlı atama yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde kurumun
yönetim hizmetlerini yürütmek üzere, 5 inci maddeye göre müdürlük sınavına
girme şartı taşıyanlar arasından, valilikler tarafından kurucu müdür
görevlendirilebilir. Bu görevde geçen süreler, bu Yönetmeliğin uygulanmasında
eğitim kurumu müdürlüğünde geçen süreler gibi değerlendirilir.
Müdür
yetkili öğretmenliğe görevlendirme
MADDE 14 – (1) Müdür
normu bulunmayan eğitim kurumlarında fiilen görevli öğretmenler arasından,
öğretmenlik görevi yanında yönetim hizmetlerini de yürütmek üzere, il millî
eğitim müdürünün teklifi ve valiliğin onayıyla müdür yetkili öğretmen
görevlendirilebilir. Bu görevde geçen süreler, bu Yönetmeliğin
uygulanmasında eğitim kurumu müdür yardımcılığında geçen süreler gibi
değerlendirilir.
Merkez
teşkilata bağlı eğitim kurumları
MADDE 15 – (1)
Doğrudan Bakanlık merkez teşkilatına bağlı; hizmet içi eğitim enstitüleri,
kız teknik olgunlaşma enstitüleri, akşam sanat okulları, öğretmen evleri
ile yaygın eğitim kurumları ve diğer kurumların yöneticiliklerine yapılacak
atamalarda sözlü sınav ve değerlendirme, eğitim kurumunun bulunduğu ilde
kurulan Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından yapılır. Sözlü
Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından adayların atanacakları eğitim
kurumları; yapacakları tercihler ve atanma puanı üstünlüğüne göre
belirlenir. Eğitim kurumu yöneticileri, il millî eğitim müdürünün teklifi
üzerine vali tarafından atanır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Hizmet
Bölgeleri, Kurum Tiplerinin Tespiti ve Yer Değiştirmeler
Hizmet
bölgeleri ve kurum tipleri
MADDE 16 – (1) Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında hizmet bölgeleri her ilde Ek-2 Kurum Tipleri Tespit Formuna
göre tespit edilen eğitim kurumu tiplerini ifade eder.
(2) Her derece ve türdeki eğitim kurumlarının tipleri,
Ek-2 üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda A, B, C ve D tipi olmak
üzere valiliklerce belirlenerek Bakanlığa bildirilir.
Hizmet
süresinin başlangıcı
MADDE 17 – (1)
Dönüşüme, birleşmeye, ad değişmesine, statü değişikliğine veya fiziki mekan değişikliğine tabi tutulan eğitim kurumları
yöneticilerinin bulundukları kurumdaki hizmet süresinin hesabında bu
yöneticilerin söz konusu eğitim kurumuna ilk atanma tarihi esas alınır.
(2) İsteğe veya çalışma süresine bağlı olarak, kendi
hizmet bölgesine veya diğer hizmet bölgelerine yer değiştirme suretiyle ataması
yapılan yöneticilerin hizmet süresi yeniden başlar.
İsteğe
bağlı yer değiştirmeler
MADDE
18 – (1)
Görevli oldukları eğitim kurumlarında fiilen en az üç yıl görev yapan
yöneticiler, il içinde boş bulunan eğitim kurumlarına, 5 inci maddenin
birinci fıkrasının (c) bendine uygun olmak kaydıyla, kendi hizmet
bölgesindeki eğitim kurumları için 10, bir alt veya bir üst hizmet
bölgesindeki eğitim kurumlarından da 10 olmak üzere en fazla 20 tercih
yaparak yer değiştirme suretiyle atanma talebinde bulunabilir. Bu suretle
yapılacak yer değiştirmeler; başvuru tercihleri ve Ek-1 Yönetici
Değerlendirme Formu puanı üstünlüğüne göre ilgili valiliklerce gerçekleştirilir.
(2) 12 nci maddenin altıncı
fıkrasına göre atanan müdür başyardımcıları, boş bulunan müdür yardımcılıklarına
bu madde kapsamında yer değiştirme suretiyle atanma talebinde
bulunabilirler.
(3) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce müdür
başyardımcısı olarak atananlar, tercihleri ve norm ihtiyaçları dikkate
alınarak bu madde kapsamında yer değiştirme suretiyle müdür başyardımcısı
olarak atanabilirler.
(4) Bu maddeye göre yer değiştirmelerde çalışma süresi
30 Haziran tarihi esas alınarak belirlenir ve yer değiştirmeler her yıl
Temmuz-Ağustos aylarında sonuçlandırılır.
Çalışma
süresine bağlı yer değiştirmeler
MADDE 19 – (1)
Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür
yardımcısı olarak görev yapanların yer değiştirmeleri, il içinde bölge
hizmeti ve rotasyon esasına göre yapılır.
(2) Müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak
görev yaptıkları eğitim kurumunda altı yıllık çalışma süresini tamamlayan
yöneticilerin görev yerleri; tercihleri ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme
Formuna göre hesaplanan puan üstünlüğüne göre, 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (c) bendine uygun olmak kaydıyla değiştirilir.
(3) Yöneticilerin her hizmet bölgesi için belirlenen
altı yıllık hizmet sürelerini aynı eğitim kurumunda tamamlamaları esastır.
Bulundukları hizmet bölgesindeki hizmet süresini tamamlayan yöneticiler,
kendi hizmet bölgesindeki eğitim kurumları için 10, bir alt veya bir üst
hizmet bölgesindeki eğitim kurumları için de 10 olmak üzere en fazla 20
tercihte bulunurlar. Bu suretle yapılacak yer değiştirmeler; başvuru
tercihleri ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formu puanı üstünlüğüne göre ilgili
valiliklerce gerçekleştirilir.
(4) Tercihlerine göre ataması yapılamayan veya tercihte
bulunmayanların atamaları elektronik ortamda valiliklerce
gerçekleştirilecek kura sonucuna göre hizmet bölgelerinden birine re’sen yapılır.
(5) Bu maddeye göre yer değiştirmelerde çalışma süresi
30 Haziran tarihi esas alınarak belirlenir ve yer değiştirmeler her yıl
Temmuz-Ağustos aylarında sonuçlandırılır. Yer değiştirme işlemlerinin
takvimi ve başvuruya ilişkin hususlar valiliklerce duyurulur.
(6) Bu madde kapsamında yer değiştirmeye tabi eğitim
kurumu yöneticilerinden boş eğitim kurumu bulunmaması nedeniyle ataması
yapılamayanların yer değişiklikleri, bir sonraki çalışma süresine bağlı yer
değiştirme döneminde öncelikli olarak gerçekleştirilir.
(7) 12 nci maddenin altıncı
fıkrasına göre atanan müdür başyardımcıları, bu madde kapsamında müdür yardımcısı
olarak yer değiştirirler. Ancak, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce
müdür başyardımcısı olarak atananlar, müdür başyardımcısı olarak yer
değiştirmeye tabi tutulur.
Atama ve
yer değiştirmelerde puan eşitliği
MADDE 20 – (1)
Atamalarda ve yer değiştirmelerde puan eşitliği halinde; sırasıyla eğitim
düzeyi, öğretmenlik kariyer basamağı üstünlüğü, yöneticilikteki ve
öğretmenlikteki hizmet süresi atamaya esas alınır.
Soruşturmaya
bağlı yer değiştirmeler
MADDE 21 – (1)
Soruşturma sonucu görev yerlerinin değiştirilmesi teklif edilen
yöneticiler, öncelikle alt hizmet bölgelerinde bulunan eğitim kurumlarına
olmak kaydıyla hizmet bölgelerindeki başka bir eğitim kurumuna atanırlar.
(2) Soruşturma sonucu yöneticilik görevinden alınması
gerekenler ise aynı veya başka bir eğitim kurumundaki durumuna uygun
öğretmen kadrosuna il içinde veya iller arasında atanır.
(3) Bu madde kapsamında yer değiştirme veya atamaya tabi
tutulanlar, yeni görevlerine başladıkları tarihten itibaren dört yıl
süreyle yöneticilik başvurusunda bulunamaz, beş yıl geçmeden ayrıldıkları
ile sekiz yıl geçmeden aynı eğitim kurumuna hiçbir şekilde yönetici olarak
atanamazlar.
Norm kadro
fazlası yöneticiler
MADDE 22 – (1) Norm
kadrosu kaldırılan veya herhangi bir nedenle norm kadro fazlası haline
gelen yöneticiler, Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan en
düşük puandan başlanarak belirlenir. Bu yöneticiler, valiliklerce,
talepleri ve hizmet gerekleri birlikte değerlendirilerek atanma şartlarını
taşıdıkları uygun görülecek eğitim kurumu yöneticiliklerine öncelikle
atanırlar.
(2) Birinci fıkra kapsamındakilerin yöneticilikleri,
durumlarına uygun boş eğitim kurumu bulunmaması halinde, Bakanlığın norm
kadrolarını onayladığı tarihten itibaren iki yıl daha devam eder. Bu süre
içerisinde boş eğitim kurumu yöneticilikleri için yapılacak duyurulara
başvuruda bulunabilirler. Bu madde kapsamında iki yıllık süre içerisinde
ilgili mevzuatında belirtilen yöneticilik normuna esas ölçütler
çerçevesinde görev yapmakta olduğu eğitim kurumunda durumuna uygun yöneticilik
normunun artması ya da herhangi bir nedenle boş yönetici normu oluşması
halinde norm kadro fazlası durumuna düşen yönetici bu kadroya atanır.
(3) Bu madde kapsamında iki yıl içerisinde yönetici
olarak ataması yapılamayan norm kadro fazlası yöneticiler, istekleri de
dikkate alınarak kendi okullarına ya da ihtiyaç bulunan bir başka eğitim
kurumuna öğretmen olarak atanırlar.
(4) Bu madde kapsamında talepte bulunmayan yöneticilerin
görev yerleri, Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan en düşük
puandan başlanarak re’sen belirlenir.
Yöneticilik
görevinin sona ermesi
MADDE 23 – (1) Eğitim
kurumu yöneticilerinden;
a) Yurt dışında eğitim müşaviri, eğitim ataşesi, eğitim
ataşe yardımcısı olarak atananlar, Bakanlıklar arası Ortak Kültür Komisyonu
kararıyla görevlendirilenler ile uluslararası kuruluşlarda ya da yurt
içinde, Bakanlık taşra teşkilatında görevlendirilenler hariç, bir yıl ve
daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak görevlendirilenlerin
yöneticilikleri,
b) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 108 inci
maddesinin (D) fıkrası hükümleri çerçevesinde bir yıldan daha fazla süre
ile aylıksız izin alanların yöneticilikleri,
c) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu
Sözleşme Kanununun 18 inci maddesi kapsamında bir yıldan daha fazla süre
ile aylıksız izin alanların yöneticilikleri,
ç) Norm kadro fazlası durumuna gelen ve iki yılın
sonunda durumlarına uygun eğitim kurumu yöneticiliğine atanamayan
yöneticilerin yöneticilikleri,
d) Soruşturma veya inceleme sonucu yöneticiliklerinin
alınmasına karar verilenler ile 5 inci maddede öngörülen şartları
kaybedenlerin yöneticilikleri,
sona erer.
(2) Birinci fıkranın (a), (b) ve (c) bentleri kapsamında
yöneticilikleri sona erenlerden bu durumları ortadan kalkanlar; daha önce
ayrıldıkları eğitim kurumu yöneticiliğinin boş olması durumunda öncelikle
bu eğitim kurumlarına, bunun mümkün olmaması ve talepleri halinde il millî
eğitim müdürlüklerince önerilecek durumlarına uygun boş bir eğitim kurumu
yöneticiliğine atanırlar. Bu şekilde atanamayanlar, durumlarına uygun
eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanırlar. Bu fıkraya göre öğretmen
olarak atananlar, bulundukları yerleşim biriminde iki yıl içinde eğitim kurumu
yöneticiliği normu boşalması halinde, boşalan yöneticilik görevine
öncelikle yeniden atanmak üzere başvuruda bulunabilirler.
(3) Kendi istekleri ile eğitim kurumu yöneticiliğinden
ayrılanlar, tercihleri dikkate alınarak durumlarına uygun boş kadro bulunan
eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanırlar.
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 24 – (1) 28/2/2013 tarihli ve 28573 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Atama ve Yer
Değiştirme Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Korunan
haklar
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 1-2 Ekim 2011 tarihlerinde yapılan yönetici seçme sınavından
alınan puanlara göre herhangi bir eğitim kurumu yöneticiliğine atanmamış
olanların bu puanları, yapılacak ilk yazılı sınava kadar, bu Yönetmelik
hükümlerine göre yapılacak atamalara başvurabilmek üzere yazılı sınav
sonucu olarak kabul edilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak atamalar, bir
defaya mahsus olmak üzere, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren iki
ay içerisinde gerçekleştirilir.
Dönüştürülen
okulların yöneticileri
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) 30/3/2012 tarihli ve 6287
sayılı Kanun gereği dönüşümleri yapılan okulların, 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (c) bendi dolayısıyla norm kadro fazlası haline gelen ve
durumlarına uygun bir eğitim kurumu yöneticiliğine atanamayan yöneticiler,
19 uncu maddeye göre yer değiştirmeye tabi tutulana kadar bir defaya mahsus
olmak üzere kadrolarının bulunduğu okullarda bırakılır. Bu durumdaki
yöneticilerin 18 inci maddeye göre isteğe bağlı yer değiştirme hakları
saklıdır.
Yürürlük
MADDE 25 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Ekler için tıklayınız.
|