20 Temmuz 2013  CUMARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 28713

YÖNETMELÝK

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðýndan:

ERÝÞÝLEBÝLÝRLÝK ÝZLEME VE DENETLEME YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý, umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlar ve açýk alanlar ile toplu taþýma araçlarýnda eriþilebilirliðin izleme ve denetimini yapacak olan komisyonlarýn teþkili, çalýþma usul ve esaslarý, Kanun ile belirtilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi için ek süre verilmesine, idari para cezalarýnýn uygulanmasýna ve genel bütçeye gelir kaydedilen idari para cezasý tutarlarýnýn kullanýmýna iliþkin hususlarý belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik, 1/7/2005 tarihli ve 5378 sayýlý Engelliler Hakkýnda Kanunun geçici 2 nci ve 3 üncü maddelerinde yer alan umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlar ve açýk alanlar ile toplu taþýma araçlarýný kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik, 5378 sayýlý Kanunun geçici 2 nci ve 3 üncü maddeleri hükümlerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar ve kýsaltmalar

MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakanlýk: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðýný,

b) Eriþilebilirlik: Binalarýn, açýk alanlarýn, ulaþým ve bilgilendirme hizmetleri ile bilgi ve iletiþim teknolojisinin engelliler tarafýndan güvenli ve baðýmsýz olarak ulaþýlabilir ve kullanýlabilir olmasýný,

c) Eriþilebilirlik belgesi: Komisyon tarafýndan denetlenen umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlar ve açýk alanlar ile toplu taþýma araçlarýnýn denetim tarihi itibari ile eriþilebilirlik mevzuatýna uygun olduðunu içeren komisyonca düzenlenecek belgeyi,

ç) Eriþilebilirlik standartlarý: Türk Standardlarý Enstitüsü’nün eriþilebilirlikle ilgili yayýmladýðý TS 9111, TS 12576, TS 12460, TS ISO 23599, TS 13536, TS 23600 ve diðer standartlarýný,

d) Eriþilebilirlik tespiti: Umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlar ve açýk alanlar ile toplu taþýma araçlarýnýn Yönetmeliðin EK-1, EK-2 ve EK-3’ündeki eriþilebilirlik izleme ve denetleme formlarýnda yer alan hususlarýn yerinde ve/veya konu ile ilgili dokümanlar aracýlýðýyla yapýlan incelemeler sonucu standartlara uygunluk durumunun belirlenmesini,

e) Genel Müdürlük: Engelli ve Yaþlý Hizmetleri Genel Müdürlüðünü,

f) Ýl müdürlüðü: Aile ve Sosyal Politikalar Ýl Müdürlüðünü,

g) Ýl müdürü: Aile ve Sosyal Politikalar Ýl Müdürünü,

ð) Ýzleme ve denetleme formu: Eriþilebilirlik standartlarýna göre oluþturulan ve izleme veya denetlemede kullanýlacak olan formu,

h) Ýzleme ve denetleme planý: Komisyonun izleme ve denetleme önceliklerini ve hedeflerini belirleyen ve Genel Müdürlük tarafýndan hazýrlanan belgeyi,

ý) Ýzleme ve denetleme programý: Komisyon tarafýndan izleme ve denetleme planý çerçevesinde yýl içinde gerçekleþtirilmesi amaçlanan faaliyetleri içeren belgeyi,

i) Kanun: 1/7/2005 tarihli ve 5378 sayýlý Engelliler Hakkýnda Kanunu,

j) Komisyon: Eriþilebilirlik standartlarýnýn uygulanmasýný izleyen ve denetleyen komisyonu,

k) TSE: Türk Standardlarý Enstitüsünü,

l) Ulusal eriþilebilirlik izleme sistemi: Kamu kurum ve kuruluþlarýna ait mevcut resmî yapýlar, mevcut tüm yol, kaldýrým, yaya geçidi, açýk ve yeþil alanlar, spor alanlarý ve benzeri sosyal ve kültürel alt yapý alanlarý ile gerçek ve tüzel kiþiler tarafýndan yapýlmýþ ve umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlarda eriþilebilirlik standartlarýnýn uygulanmasýnýn takip edilmesini,

m) Umuma açýk hizmet veren yapý: Kamu hizmeti için kullanýlan resmi binalar ile ibadet yerleri, özel eðitim, özel saðlýk tesisleri, sinema, tiyatro, opera, müze, kütüphane, konferans salonu gibi kültürel binalar ile gazino, düðün salonu gibi eðlence yapýlarý, otel, özel yurt, iþ haný, büro, pasaj, çarþý, alýþveriþ merkezi gibi ticari yapýlar, spor tesisleri, yüzme havuzu, genel otopark ve buna benzer umuma ait binalarý,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Komisyonlarýn Teþkili, Görev ve Yetkileri,

Çalýþma Usul ve Esaslarý

Ýllerde kurulacak komisyonlarýn teþkili

MADDE 5 (1) Komisyon, vali veya görevlendireceði vali yardýmcýsý baþkanlýðýnda il müdürü, Kanunun geçici 3 üncü maddesinde belirtilen Bakanlýklarýn taþra teþkilatýnda görevli tercihen mimar, mühendis, þehir plancýsý, peyzaj mimarý veya inþaat teknikerlerinden birer asil ve birer yedek üye ile toplam dört kiþiyi geçmeyecek þekilde, engellilerle ilgili konfederasyonlarýn farklý engel gruplarýný temsil eden, o ilde mukim tercihen engelli bireylerden ikiþer asil ve ikiþer yedek üyeden teþekkül eder.

(2) Bakanlýk temsilcisi olarak görev yapacak komisyon üyeleri valilik tarafýndan görevlendirilir.

(3) Komisyonda, açýk alanlar ile ilgili konularýn görüþülmesi esnasýnda en az bir þehir plancýsý veya peyzaj mimarý, binalar ile ilgili konularýn görüþülmesi esnasýnda en az bir inþaat mühendisi, taþýtlar ile ilgili konularýn görüþülmesi esnasýnda en az bir makine mühendisi bulunur.

(4) Komisyon üyelikleri 3 yýlda bir yenilenir. Yeni üyeler görevlendirilene kadar mevcut üyeler görevine devam eder.

(5) Herhangi bir nedenle bir yýl içinde yýllýk izin, hastalýk ve mazeret izinleri hariç dört veya üst üste üç toplantýya katýlmayan komisyon üyelerinin üyelikleri sona erer.

(6) Komisyon gerekli gördüðü durumlarda ön deðerlendirme yapmak ve rapor hazýrlayarak komisyona sunmak üzere komisyon üyelerinden oluþan en az ikisi birinci fýkrada belirtilen meslek gruplarýndan olmak üzere üç kiþilik teknik deðerlendirme ekipleri kurabilir. Ekipler yerinde inceleme yaparak uygulamanýn standartlara uygunluðunu deðerlendirerek rapor hazýrlar ve komisyona sunar.

(7) Komisyon üyelerine iliþkin bilgiler Genel Müdürlüðe bildirilir.

(8) Komisyon üyelerinin çalýþma ortamý ve yerinin hazýrlanmasý, üyelerin toplantýya gidiþ ve geliþleri, izleme ve denetleme amacýyla gidecekleri yerlere ulaþýmlarý ile izleme ve denetleme için kullanacaklarý araç ve gereçler il müdürlüðünce saðlanýr.

Komisyonun görev ve yetkileri

MADDE 6 (1) Komisyonun görev ve yetkileri þunlardýr:

a) Ýzleme ve denetleme programýný hazýrlamak.

b) Kamu kurum ve kuruluþlarýna ait mevcut resmî yapý, yol, kaldýrým, yaya geçidi, açýk ve yeþil alanlar, spor alanlarý ve benzeri sosyal ve kültürel alt yapý alanlarý ile gerçek ve tüzel kiþiler tarafýndan yapýlmýþ ve umuma açýk hizmet veren her türlü yapýlar ile büyükþehir belediyeleri ve belediyeler, þehir içinde kendilerince sunulan ya da denetimlerinde olan toplu taþýma hizmetlerini EK-1, EK-2 ve EK-3teki formlara göre izlemek, denetlemek ve rapor hazýrlamak.

c) Gerekli görülen hallerde teknik deðerlendirme ekibi kurmak ve ön deðerlendirme yapmak üzere görevlendirmek.

ç) Bu maddenin (b) bendi kapsamýnda yapýlan izleme ve denetleme sonucu görülen eriþilebilirlik eksikliklerinin giderilmesi için ek süre vermek, eksiklik bulunmamasý halinde eriþilebilirlik belgesi düzenlemek.

Komisyon baþkanýnýn görev ve sorumluluklarý

MADDE 7 (1) Komisyon baþkanýnýn görev ve sorumluluklarý þunlardýr:

a) Komisyona baþkanlýk etmek.

b) Ýzleme ve denetleme yapýlacak umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý ile ilgili varsa daha önce yapýlan izleme ve denetleme bulgularýný toplatmak.

c) Komisyonu toplantýya çaðýrmak.

ç) Komisyon tarafýndan düzenlenen raporlarýn bir nüshasýný sekretaryaya iletmek.

Komisyon üyelerinin görev ve sorumluluklarý

MADDE 8 (1) Komisyon üyelerinin görev ve sorumluluklarý þunlardýr:

a) Ýzleme ve denetleme yapýlacak umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý ile ilgili izleme ve denetleme formlarýný varsa diðer bilgi ve belgeler ile birlikte incelemek ve deðerlendirmek.

b) Ýzleme ve denetleme yapýlacak umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarýný incelemek, varsa daha önce yapýlan izleme ve denetleme bulgularýný deðerlendirmek.

c) Ýzleme ve denetleme esnasýnda yapýlan iþbölümü kapsamýnda kendisine verilen görevi mevzuata uygun olarak baðýmsýz, tarafsýz, etkin ve verimli bir þekilde yürütmek.

ç) Ýzleme ve denetleme sonunda denetim bulgularýný komisyon baþkanýna sunmak.

Komisyonun toplanma usulü ve kararlarýn içeriði

MADDE 9 (1) Komisyon baþkaný, izleme ve denetleme programý çerçevesinde görüþülecek dosya sayýsý ve baþvurularý göz önüne alarak aylýk toplantý sayýsýný belirler.

(2) Toplantý günleri ve gündemleri il müdürlüðünce belirlenir. Komisyon baþkaný tarafýndan üyeler toplantýya çaðýrýlýr. Görüþülecek dosyalar çaðrýda üyelere bildirilir. Üyeler görüþülmesini talep ettikleri diðer dosyalarý toplantý gününden önce sekretaryaya bildirir. Üyelere en az beþ gün önceden toplantý günü, saati, yeri ve gündemi bildirilir.

(3) Üyelerin üçte birinin isteði üzerine komisyon baþkaný tarafýndan üyeler olaðanüstü olarak toplantýya çaðýrýlýr.

(4) Komisyon karar verme sürecinde gündemde yer alan konulara iliþkin uygulama imar planý, çevre düzeni projesi, mimari proje ve diðer projeler ile izleme ve denetleme planý kapsamýnda hazýrlanmýþ belgeleri inceler; fotoðraflar, videolar, uydu görüntüleri, uygulamaya iliþkin numunelerin analiz sonuçlarý gibi ilgili bilgi ve belgelerden yararlanýr.

(5) Komisyon en az altý üyenin katýlýmýyla toplanýr. Komisyon toplantýya katýlan üyelerin salt çoðunluðu ile karar verir. Oylarýn eþitliði halinde baþkanýn oyu iki oy sayýlýr.

(6) Komisyon kararlarý gerekçeli olarak yazýlýr, üyeler tarafýndan imzalanýr. Karara muhalif olanlar muhalefet þerhini gerekçeli olarak belirtir.

(7) Komisyon kararlarýnda verilecek ek süre açýkça belirtilir.

(8) Komisyon üyesi, kendisinin, eþinin veya üçüncü dereceye kadar kan ve sýhri hýsýmlarýnýn iliþkili veya menfaati olduðu konularda, incelemede yer alamaz ve karar alma sürecinde oy kullanamaz.

(9) Komisyon üyesi, görev yaptýðý veya baðlý olduðu kurumu ile ilgili umuma açýk hizmet veren yapýlarýn, açýk alanlarýn ve toplu taþýma araçlarýnýn incelenmesinde yer alamaz ve karar sürecinde oy kullanamaz.

(10) Gerek görülen durumlarda görüþüne baþvurulmak üzere teknik uzmanlar komisyon baþkaný tarafýndan toplantýya davet edilebilir.

Birden fazla komisyon kurulmasý

MADDE 10 (1) Ýllerde birden fazla komisyon kurulmasý ihtiyacý bulunmasý halinde il müdürlüðünün teklifi ve valilik onayý ile birden fazla komisyon kurulabilir.

Kararlarýn bildirimi

MADDE 11 (1) Komisyon tarafýndan alýnan kararlar izleme ve denetleme talebinde bulunanlara veya izleme ve denetleme yapýlan umuma açýk hizmet veren yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý sahipleri ile ilgili kamu kurum ve kuruluþlarýna il müdürlüðü tarafýndan kararýn alýndýðý tarihten itibaren on gün içinde yazýlý olarak bildirilir.

(2) Komisyon tarafýndan alýnan kararlar Bakanlýðýn belirleyeceði yöntem ile elektronik ortamda Genel Müdürlüðe bildirilir.

Sekretarya hizmetleri

MADDE 12 (1) Komisyonun sekretarya hizmetleri il müdürlüðü tarafýndan yerine getirilir.

(2) Komisyon sekretaryasý tarafýndan aþaðýdaki hizmetler yürütülür:

a) Komisyon tarafýndan alýnan kararlarýn ve hazýrlanan raporlarýn kaydýný almak, numaralandýrmak, korumak ve arþivlemek.

b) Komisyon toplantýlarýndan önce görüþülecek konularla ilgili tüm bilgi ve materyalleri komisyona sunmak üzere hazýrlamak.

c) Komisyon ve il müdürü tarafýndan alýnan kararlarý ilgililere bildirmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Ýzleme ve Denetleme Usul ve Esaslarý

Ýzleme ve denetleme planý ve programý

MADDE 13 (1) Eriþilebilirlik politikasý ve stratejisi çerçevesinde izleme ve denetleme konusundaki öncelikler ile genel amaç ve hedefleri belirlemek üzere Bakanlýk tarafýndan ulusal düzeyde yýllýk plan hazýrlanýr ve gerekli hallerde deðiþtirilebilir.

(2) Ýzleme ve denetleme planýnda yer alan öncelikler çerçevesinde gerçekleþtirilecek faaliyetleri belirlemek üzere komisyon tarafýndan il düzeyinde yýllýk izleme ve denetleme programý hazýrlanýr.

Ýzleme sistemi

MADDE 14 (1) Ulusal eriþilebilirlik izleme sistemi ile yýllýk izleme ve denetleme programý kapsamýnda umuma açýk hizmet veren yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarýnýn eriþilebilirlik tespitlerinin yapýlmasý takvime baðlanýr.

(2) Ýllerde kamu kurum ve kuruluþlarýna ait her bir bina, açýk alan ve her bir toplu taþýma türü için ayrý ayrý olmak üzere yeterli sayýda asil ve yedek eriþilebilirlik izleme sorumlusu ilgili kamu kurum ve kuruluþu personeli arasýndan valilik onayý ile belirlenir. Sorumlular, sorumlu olduklarý bina, açýk alan veya taþýtlarla ilgili tespitlerini eriþilebilirlik izleme ve denetleme formunu düzenleyerek ulusal eriþilebilirlik izleme sistemine kaydeder.

(3) Ulusal eriþilebilirlik izleme sisteminde kayýtlý olmayan veya kayýtlarýnda hata tespit edilen bina, açýk alan ve toplu taþýma araçlarýna ait bilgiler, sisteme girilmek üzere il müdürlüðüne bildirilir. Bilgi güncellemesi il müdürlüðünce yapýlýr.

(4) TSE tarafýndan izleme formlarý kullanýlmak suretiyle, izleme tarihi itibari ile eriþilebilir olduðu tespit edilen umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý için düzenlenecek belge izlemeye esas kabul edilir. Komisyon tarafýndan baþvuru üzerine veya resen denetleme yapýlabilir.

Ýzleme ve denetleme usul ve esaslarý

MADDE 15 (1) Ýzleme ve denetleme aþaðýda belirtilen usul ve esaslar doðrultusunda yapýlýr:

a) Umuma açýk hizmet veren yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý için eriþilebilirlik tespitleri ulusal eriþilebilirlik izleme sistemi kullanýlarak yapýlýr.

b) Yeniden tespit yapýlmasý gereken umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý komisyon tarafýndan belirlenir ve yerinde tespit yapýlýr.

c) Eriþilebilirlik kararý verilebilmesi için yerinde inceleme yapýlýr. Ýnceleme sonucu uygunluðu belirlenen umuma açýk hizmet veren her türlü yapý, açýk alan ve toplu taþýma araçlarý için eriþilebilirlik kararý verilir ve komisyon tarafýndan uygunluk belgesi düzenlenir.

ç) Denetim kapsamýnda istenilen belgelerin denetleme yapanlara verilmesi zorunludur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Diðer Mevzuatýn Uygulanmasý

Diðer mevzuatýn uygulanmasý

MADDE 16 (1) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý veya yetkilendirdiði kurum ve kuruluþlardan alýnmýþ 28/11/2008 tarihli ve 27068 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Araçlarýn Ýmal, Tadil ve Montajý Hakkýnda Yönetmelik kapsamýnda tadil edilerek seri tadilat tip onayý veya münferit araç uygunluk belgesi almýþ olduðu ve 2/7/2004 tarihli ve 25510 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Sürücü Koltuðuna Ýlave Olarak Sekizden Fazla Koltuðu Bulunan ve Yolcu Taþýmak Amacýyla Kullanýlan Araçlarýn Özel Hükümleri Ýle Ýlgili Tip Onayý Yönetmeliði (2001/85/AT)ne uygun imal edilmiþ olduðu izleme sonucu anlaþýlan toplu taþýma araçlarý hakkýnda komisyonca ayrýca denetim yapýlmaz. Ancak baþvuru üzerine veya gerekli görülen hallerde komisyon tarafýndan bu araçlara iliþkin ayrýca denetleme yapýlýr.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Ek Süre Verilmesi, Ýdari Para Cezasýnýn

Uygulanmasý ve Kullanýlmasý

Ek süre verilmesi

MADDE 17 (1) Komisyon yaptýðý izleme ve denetleme sonucunda, talep üzerine veya resen ilgili belediye ve kamu kurum ve kuruluþlarý ile umuma açýk hizmet veren her türlü yapý ve açýk alan malikleri ile toplu taþýma araçlarýnýn sahiplerine eksikleri tamamlamasý için 7/7/2015 tarihine kadar uygun ek süre verebilir.

Ýdari para cezasý uygulanmasý

MADDE 18 (1) Umuma açýk hizmet veren her türlü yapý ve açýk alan ile toplu taþýma araçlarýnýn sahibi olan gerçek ve özel hukuk tüzel kiþilerine her bir tespit için bin Türk Lirasýndan beþ bin Türk Lirasýna kadar idari para cezasý uygulanýr. Bu þekilde bir yýl içinde uygulanacak idari para cezasýnýn tutarý ellibin lirayý geçemez. Büyükþehir belediyeleri, belediyeler ve diðer kamu kurum ve kuruluþlarýna her bir tespit için beþbin Türk Lirasýndan yirmibeþ bin Türk Lirasýna kadar idari para cezasý uygulanýr. Bu þekilde bir yýl içinde uygulanacak idari para cezasýnýn tutarý beþyüz bin lirayý geçemez.

(2) Yönetmeliðin EK-1, EK-2, EK-3 cetvelleri dikkate alýnarak komisyon tarafýndan hazýrlanan rapor gereði için il müdürlüðüne gönderilir. Gelen rapor doðrultusunda il müdürünce ceza miktarý belirlenir ve idari yaptýrým kararý, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayýlý Tebligat Kanunu hükümlerine göre ilgiliye teblið edilir. Tebligat metninde idari yaptýrým kararýna karþý baþvurulabilecek kanun yolu, mercii ve süresi açýk bir þekilde belirtilir.

(3) Ýdari para cezasý, idari yaptýrým kararýnýn tebliðinden itibaren bir ay içinde muhasebe yetkilisi mutemetleri ve muhasebe birimlerine ödenir.

(4) Ýdari para cezasýnýn dava açma süresi içinde ödenmesi halinde, idari para cezasý tutarýnýn dörtte üçü tahsil edilir.

(5) Ýdari para cezasýna muhatap olanýn ekonomik durumunun müsait olmamasý halinde idari para cezasýnýn ilk taksitinin peþin ödenmesi koþuluyla, bir yýl içinde ve dört eþit taksit halinde ödenmesine il müdürlüðü tarafýndan karar verilebilir.

(6) Tahsil edilen idari para cezalarý genel bütçeye gelir kaydedilir.

(7) Kesinleþen idari para cezalarýnýn ödeme süresi içinde ödenmemesi veya taksitlendirilmesi halinde taksitlerin tam ve zamanýnda ödenmemesi halinde, ödenmeyen idari para cezasý tutarlarý bildirim üzerine 6183 sayýlý Kanun hükümlerine göre vergi dairelerince takip ve tahsil edilir.

(8) Ýdari para cezalarýna karþý, teblið tarihinden itibaren 15 gün içinde sulh ceza mahkemesine baþvurulabilir. Bu süre içerisinde baþvurunun yapýlmamýþ olmasý halinde idari para cezalarý kesinleþir.

(9) Ýdari para cezasýný tahsil eden mercii, ilde tahsil edilen toplam idari para cezasý tutarýný her yýlýn Haziran ve Aralýk aylarýnýn ilk haftasýnda il müdürlüðüne bildirir.

Ýdari para cezasý tutarlarýnýn kullanýlmasý

MADDE 19 (1) Bir önceki yýl gelir kaydedilen idari para cezasý tutarlarý dikkate alýnarak eriþilebilirlik konusundaki projelerde kullanýlmak üzere Bakanlýk bütçesinde ödenek öngörülür.

ALTINCI BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Olaðanüstü þartlarda yapýlacak düzenlemeler

MADDE 20 (1) Komisyon, doðal afet ve mücbir sebeplerin varlýðý halinde bu Yönetmelikte belirlenen izleme ve denetim faaliyetlerini belirli bir süre için erteleyebilir.

Ýzleme ve denetleme programlarý ve faaliyet raporlarý

MADDE 21 (1) Ýllerin izleme ve denetleme programlarý, ilki komisyonun kurulduðu tarihten itibaren bir ay içinde, sonraki yýllarda ise Ocak ayý sonuna kadar Genel Müdürlüðe gönderilir.

(2) Komisyonun izleme ve denetleme faaliyetlerine iliþkin altý aylýk dönemi içeren raporlar, il müdürlüðünce Ocak ve Temmuz aylarýnýn 15ine kadar Genel Müdürlüðe gönderilir.

Formlar ve tutanaklar

MADDE 22 (1) Ýzleme ve denetlemeye iliþkin formlar, tutanaklar ve belgelerin þekli ve içeriði Bakanlýkça belirlenir.

Komisyonlarýn oluþumu

GEÇÝCÝ MADDE 1 (1) Komisyon, vali tarafýndan bu Yönetmeliðin yürürlüðe girdiði tarihten itibaren bir ay içinde oluþturulur.

Yürürlük

MADDE 23 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 24 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Aile ve Sosyal Politikalar Bakaný yürütür.

 

Yönetmeliðin Ekleri