Kamu
Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumundan:
TÜRKİYE
MUHASEBE STANDARTLARI HAKKINDA TEBLİĞLERDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
(SIRA NO: 11)
MADDE 1 – 3/5/2009
tarihli ve 27217 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Finansal
Raporlama Standartlarının İlk Uygulamasına İlişkin Türkiye Finansal
Raporlama Standardı (TFRS 1) Hakkında Tebliğ (Sıra No: 146)’in Ek’inde yer
alan “TFRS 1 Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının İlk Uygulaması”
Standardının;
(a) 4 üncü
paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer alan 4A ve 4B paragrafları
eklenmiştir.
“4A. 2 nci
ve 3 üncü paragraflardaki hükümlere bağlı olmaksızın, önceki bir raporlama
döneminde TFRS’leri uygulayan ancak düzenlenen en
son yıllık finansal tablolarının TFRS’lerle
uyumunu açık ve tam bir şekilde belirtmemiş olan bir işletme, bu TFRS’yi uygulamalı ya da TFRS’leri
uygulamayı hiç bırakmamış gibi TMS 8 Muhasebe Politikaları, Muhasebe
Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar Standardı uyarınca geriye dönük
olarak TFRS’leri uygulamalıdır.
4B. İşletme 4A Paragrafı uyarınca bu TFRS’yi
uygulamayı tercih etmediği durumlarda da, TMS 8’deki açıklama hükümlerine
ilave olarak TFRS 1’in 23A-23B Paragraflarındaki açıklama hükümlerini
uygular.”
(b) 23 üncü
paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer alan 23A ve 23B paragrafları
eklenmiştir.
“23A. 4A Paragrafında belirtildiği üzere, önceki bir
dönemde TFRS’leri uygulayan işletme aşağıdaki
hususları açıklar:
(a) TFRS’leri uygulamayı
bırakma nedenini ve
(b) TFRS’leri uygulamaya
tekrar başlama nedenini.
23B. İşletme, 4A Paragrafı uyarınca, TFRS 1’i uygulamayı
tercih etmediğinde, TFRS’leri uygulamayı tercih
etme nedenlerini TFRS’leri uygulamayı hiç
bırakmamış gibi açıklar.”
(c) 39O
paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer alan 39P ve 39Q paragrafları
eklenmiştir.
“39P. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 4A-4B ve 23A-23B Paragrafları eklenmiştir. Bu değişiklik TMS
8 Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
Standardı uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya
sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken
uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması
durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.
39Q. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle D23 Paragrafı eklenmiştir. Bu değişiklik TMS 8 Muhasebe
Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar Standardı
uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya sonrasında başlayan
yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken uygulamaya izin
verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması durumunda, bu
husus dipnotlarda açıklanır.”
(ç) D23
paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“D23. TFRS’leri ilk kez
uygulayan bir işletme geçiş tarihinden itibaren veya TMS 23’ün 28 inci
Paragrafında izin verildiği üzere daha erken bir tarihten itibaren TMS 23
hükümlerini uygulamayı tercih edebilir. Bu istisnayı uygulayan işletme TMS
23’ü uygulamaya başladığı tarihten itibaren:
(a) Önceki GKGMİ’ye göre
aktifleştirilen ve varlıkların söz konusu tarihteki defter değerine dahil edilen olan borçlanma maliyeti unsurlarını
düzeltmez ve
(b) Halihazırda inşa edilmekte olan özellikli varlıklara
ilişkin olarak söz konusu tarihte veya sonrasında katlanılan borçlanma
maliyetleri de dahil olmak katlanılan borçlanma
maliyetlerini TMS 23 uyarınca muhasebeleştirir.”
MADDE 2 – 13/8/2008 tarihli ve 26966 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Finansal Tabloların Sunuluşuna İlişkin Türkiye Muhasebe
Standardı (TMS 1) Hakkında Tebliğ’in (Sıra No: 66) ekinde yer alan
"TMS 1 Finansal Tabloların Sunuluşu" Standardının;
(a) 10 uncu
Paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“10. Tam bir finansal tablolar seti aşağıdakileri
içerir:
(a) Dönem sonu finansal durum tablosu,
(b) Döneme ait kar veya zarar ve diğer kapsamlı gelir
tablosu,
(c) Döneme ait özkaynak
değişim tablosu,
(d) Döneme ait nakit akış tablosu,
(e) Önemli muhasebe politikalarını özetleyen dipnotlar
ve diğer açıklayıcı notlar,
(ea) 38 ve 38A Paragraflarında
belirtildiği şekilde bir önceki döneme ait karşılaştırmalı bilgi ve
(f) İşletme bir muhasebe politikasını geriye dönük
olarak uyguladığında, finansal tablo kalemlerini geriye dönük olarak düzelttiğinde
ya da finansal tablo kalemlerini yeniden sınıflandırdığında, 40A-40D
Paragrafları uyarınca bir önceki dönemin başındaki finansal durum tablosu.
İşletme, finansal tabloları için bu Standartta
kullanılanlardan farklı başlıklar kullanabilir. Örneğin, işletme ‘kar veya
zarar ve diğer kapsamlı gelir tablosu’ yerine ‘kapsamlı gelir tablosu’
başlığını kullanabilir.”
(b) 38 inci
paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiş,
aşağıda yer alan 38 ve 38C paragraflarından önce gelen başlıklar ile
38A-38D paragrafları eklenmiştir.
“Asgari
karşılaştırmalı bilgi
38. Başka bir TFRS’de aksine
bir hüküm bulunmadıkça, işletme cari dönem finansal tablolarında raporlanan
tüm tutarlara ilişkin bir önceki döneme ait karşılaştırmalı bilgileri
sunar. Cari dönemin finansal tablolarının anlaşılması bakımından gerekli
olması durumunda, metinsel ve tanımsal bilgilere ilişkin de karşılaştırmalı
bilgi verir.
38A. İşletme asgari olarak iki finansal durum tablosu,
iki kar veya zarar ve diğer kapsamlı gelir tablosu, iki ayrı kar veya zarar
tablosu (sunulması durumunda), iki nakit akış tablosu ve iki özkaynaklar değişim tablosu ve bunlara ilişkin
dipnotları sunar.
38B. Bazı durumlarda, bir önceki dönemde veya dönemlerde
finansal tablolarda yer alan metinsel bilgi, cari dönemde de geçerliliğini
sürdürebilir. Örneğin, işletme bir önceki dönemde sonucu belirsiz olan ve
halen çözüm bekleyen yasal bir anlaşmazlığa ilişkin detayları cari dönemde
de açıklar. Finansal tablo kullanıcıları, bir önceki dönemin sonunda mevcut
olan belirsizlik ve cari dönemde bu belirsizliği çözme konusunda ne tür
adımlar atıldığı hakkında açıklanan bilgilerden yararlanabilirler.
İlave
karşılaştırmalı bilgi
38C. TFRS’lere uygun olarak
hazırlandığı sürece, işletme TFRS’lerde öngörülen
asgari karşılaştırmalı finansal tablolara ilave olarak karşılaştırmalı
bilgi sunabilir. İlave karşılaştırmalı bilgi 10 uncu Paragrafta belirtilen
tablolardan bir veya daha fazlasını içerebilir, başka bir ifadeyle söz
konusu karşılaştırmalı bilgilerin tam bir finansal tablolar setini kapsaması
gerekmez. Bu durumda, işletme ilave tablolara ilişkin dipnot bilgisini
sunar.
38D. Örneğin, işletme üçüncü bir kar veya zarar ve diğer
kapsamlı gelir tablosu sunabilir (böylece cari döneme, bir önceki döneme ve
ilave bir karşılaştırmalı döneme ilişkin bilgiler sunulur). Bununla
birlikte, işletmenin üçüncü bir finansal durum tablosu, üçüncü bir nakit
akış tablosu veya üçüncü bir özkaynaklar değişim
tablosu (başka bir ifadeyle; başka bir ilave karşılaştırmalı finansal
tablo) sunması zorunlu değildir. İşletmenin finansal tablolara ilişkin
dipnotlarda ilave kar veya zarar ve diğer kapsamlı gelir tablosuna ilişkin
karşılaştırmalı bilgi sunması gerekir.”
(c) 39 ve 40 ıncı paragrafları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“39. “-”
40. “-””
(ç) 40 ıncı paragraftan sonra gelmek üzere aşağıda yer alan
başlık ile 40A-40D paragrafları eklenmiştir.
“Muhasebe
politikasında değişiklik, geriye dönük düzeltme veya yeniden sınıflandırma
40A. İşletme aşağıdaki durumlarda, 38A paragrafında
öngörülen asgari karşılaştırmalı finansal tablolara ilave olarak bir önceki
dönemin başlangıcına ait üçüncü bir finansal durum tablosu sunar:
(a) Bir muhasebe politikasını geriye dönük olarak
uyguladığında, finansal tablo kalemlerini geriye dönük olarak düzelttiğinde
veya finansal tablo kalemlerini yeniden sınıflandırdığında ve
(b) Geriye dönük uygulamanın, geriye dönük düzeltmenin
veya yeniden sınıflandırmanın, bir önceki dönemin başındaki finansal durum
tablosunda yer alan bilgiler üzerinde önemli bir etkisi bulunduğunda.
40B. 40A Paragrafında belirtilen durumlarda, işletme
aşağıdaki üç finansal durum tablosunu sunar;
(a) Cari dönemin sonundaki finansal durum tablosu,
(b) Bir önceki dönemin sonundaki finansal durum tablosu
ve
(c) Bir önceki dönemin başındaki finansal durum tablosu.
40C. İşletmenin 40A Paragrafı uyarınca ilave bir
finansal durum tablosu sunması gerektiğinde, işletme 41-44 üncü
paragraflarda ve TMS 8’de öngörülen bilgileri açıklamalıdır. Bununla
birlikte, bir önceki dönemin başındaki açılış finansal durum tablosunda
ilgili dipnotları sunması gerekli değildir.
40D. Bu açılış finansal durum tablosunun tarihi,
işletmenin finansal tablolarının önceki dönemlere ilişkin karşılaştırmalı
bilgi sunup sunmadığına bakılmaksızın (38C Paragrafında izin verildiği
üzere) bir önceki dönemin başlangıcı olur.”
(d) 41 inci
paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“41. İşletme, finansal tablolarındaki kalemlerin
sunuluşunu ve sınıflandırılmasını değiştirmesi durumunda, uygulanabilir
olduğu sürece, karşılaştırmalı tutarları yeniden sınıflandırır.
Karşılaştırmalı tutarları yeniden sınıflandırdığında aşağıdaki açıklamaları
yapar (bir önceki dönemin başlangıcı da dahil
olmak üzere):
(a) Yeniden sınıflandırmanın niteliği,
(b) Yeniden sınıflandırılan her bir hesap kaleminin veya
sınıfının tutarı ve
(c) Yeniden sınıflandırmanın nedeni.”
(e) 139K paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer
alan 139L paragrafı eklenmiştir.
“139L. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 10, 38 ve 41 inci Paragraflar değiştirilmiş, 39-40 ıncı Paragraflar silinmiş ve 38A-38D ile 40A-40D
Paragrafları eklenmiştir. Bu değişiklik TMS 8 Muhasebe Politikaları,
Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar Standardı uyarınca geriye
dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya sonrasında başlayan yıllık
raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken uygulamaya izin verilmektedir. Söz
konusu değişikliğin erken uygulanması durumunda, bu husus dipnotlarda
açıklanır.”
MADDE 3 – 3/5/2009 tarihli ve 27217 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının İlk Uygulamasına
İlişkin Türkiye Finansal Raporlama Standardı (TFRS 1) Hakkında Tebliğ (Sıra
No: 146)’in Ek’inde yer alan “TFRS 1 Türkiye Finansal Raporlama
Standartlarının İlk Uygulaması” Standardının;
(a) 21 inci paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“21. TFRS’lerin ilk kez
uygulandığı finansal tablolar, sunulan tüm tablolar için karşılaştırmalı
bilgiye yer verecek şekilde, en az üç finansal durum tablosunu, iki
kapsamlı gelir tablosunu, iki bireysel gelir tablosunu (sunulması
durumunda), iki nakit akış tablosunu, iki özkaynaklar
değişim tablosunu ve ilgili dipnotları yer içerir.”
(b) 39Q paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda verilen
39R paragrafı eklenmiştir.
“39R. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 21 inci Paragraf değiştirilmiştir. Bu değişiklik TMS 8
Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
Standardı uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya
sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken
uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması
durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.”
MADDE 4 – 2/2/2006 tarihli ve 26068 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Ara Dönem Finansal Raporlamaya İlişkin Türkiye Muhasebe
Standardı (TMS 34) Hakkında Tebliğ (Sıra No: 19)’in Ek’inde yer alan “TMS
34 Ara Dönem Finansal Raporlama” Standardının;
(a) 5 inci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“5. TMS 1 uyarınca tam bir finansal tablolar seti
aşağıdakileri içerir:
(a) Dönem sonu finansal durum tablosu,
(b) Döneme ait kâr veya zarar ve diğer kapsamlı gelir
tablosu,
(c) Döneme ait özkaynak
değişim tablosu,
(d) Döneme ait nakit akış tablosu,
(e) Önemli muhasebe politikalarını özetleyen dipnotlar
ve diğer açıklayıcı notlar,
(ea) TMS 1’in 38 ve 38A
Paragraflarında belirtildiği şekilde bir önceki döneme ait karşılaştırmalı
bilgi ve
(f) İşletme bir muhasebe politikasını geriye dönük
olarak uyguladığında, finansal tablo kalemlerini geriye dönük olarak
düzelttiğinde ya da finansal tablo kalemlerini yeniden sınıflandırdığında,
TMS 1’in 40A-40D Paragrafları uyarınca bir önceki dönemin başındaki
finansal durum tablosu.
İşletme, finansal tabloları için bu Standartta kullanılanlardan
farklı başlıklar kullanabilir. Örneğin, işletme ‘kâr veya zarar ve diğer
kapsamlı gelir tablosu’ yerine ‘kapsamlı gelir tablosu’ başlığını
kullanabilir.”
(b) 51 inci paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer
alan 52 nci paragraf eklenmiştir.
“52. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler ile TMS
1 Finansal Tabloların Sunuluşu Standardındaki değişiklikten kaynaklanan bir
değişiklik olarak 5 inci Paragraf değiştirilmiştir. Bu değişiklik, TMS 8
Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
Standardı uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya
sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken
uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması
durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.”
MADDE 5 – 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Maddi Duran Varlıklara İlişkin Türkiye Muhasebe Standardı (TMS
16) Hakkında Tebliğ (Sıra No: 15)’in Ek’inde yer alan “TMS 16 Maddi Duran
Varlıklar” Standardının;
(a) 8 inci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“8. Yedek parça, yardımcı donanım ve servis donanımı
gibi kalemler, maddi duran varlık tanımını karşılamaları durumunda, bu TFRS
uyarınca muhasebeleştirilir. Aksi halde söz konusu kalemler stok olarak sınıflandırılır.”
(b) 81F paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer
alan 81G paragrafı eklenmiştir.
“81G. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 8 inci Paragraf değiştirilmiştir. Bu değişiklik TMS 8
Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
Standardı uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya
sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken
uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması
durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.”
MADDE 6 – 28/10/2006 tarihli ve
26330 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Finansal Araçlar: Sunuma İlişkin
Türkiye Muhasebe Standardı (TMS 32) Hakkında Tebliğ (Sıra No: 40)’in
Ek’inde yer alan “TMS 32 Finansal Araçlar: Sunum” Standardının;
(a) 35 inci paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“35. Bir finansal araçla veya finansal borç
niteliğindeki bir unsurla ilgili faiz, temettü, kayıp ve kazançlar, kâr ya
da zararda gelir veya gider olarak muhasebeleştirilir. Özkaynağa
dayalı finansal araç sahiplerine yapılan dağıtımlar doğrudan özkaynaklarda muhasebeleştirilir. Özkaynak
işlemlerinden kaynaklanan işlem maliyetleri özkaynaktan
indirim olarak muhasebeleştirilir.”
(b) 35 inci paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer
alan 35A paragrafı eklenmiştir.
“35A. Özkaynağa dayalı
finansal araç sahiplerine yapılan dağıtımlara ve özkaynak
işlemlerinden kaynaklanan işlem maliyetlerine ilişkin gelir vergileri, TMS
12 Gelir Vergileri uyarınca muhasebeleştirilir.”
(c) 37 nci paragrafı aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“37. İşletme, kendi özkaynağına
dayalı finansal araçlarının ihracında ya da geri satın alımında genellikle
çeşitli maliyetlere katlanır. Bu maliyetler, tescil ve diğer mevzuata
dayalı ücretleri, yasal, mali ve diğer profesyonel danışmanlık ücretlerini,
basım maliyetlerini ve damga vergilerini içerebilir. Özkaynak
işlemlerinden kaynaklanan işlem maliyetleri, doğrudan bu işlemlerden dolayı
katlanılan yani aksi halde katlanılmasına gerek olmayan ek maliyetler
olduğu sürece, özkaynaktan indirim olarak
muhasebeleştirilir. Bunun yanı sıra, vazgeçilen özkaynak
işlemleriyle ilgili maliyetler gider olarak muhasebeleştirilir.”
(ç) 39 uncu paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“39. Dönem içinde özkaynaktan
indirim olarak muhasebeleştirilen işlem maliyetlerinin tutarı, TMS 1’e göre
ayrıca açıklanır.”
(d) 97K paragrafından sonra gelmek üzere aşağıda yer
alan 97L ve 97M paragrafları eklenmiştir.
“97L. TMS 32’de yapılan Finansal Varlıkların ve Finansal
Borçların Netleştirilmesi değişikliğiyle UR38 Paragrafı silinmiş ve
UR38A-UR38F Paragrafları eklenmiştir. Bu değişiklik 1 Ocak 2014 tarihinde
veya sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Bu
değişiklik geriye dönük olarak uygulanır. Erken uygulamaya izin
verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması durumunda, bu
husus dipnotlarda açıklanır ve TFRS 7’de yapılan Açıklamalar-Finansal
Varlıkların ve Finansal Borçların Netleştirilmesi değişikliği uyarınca
gereken açıklamalar yapılır.
97M. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 35, 37 ve 39 uncu Paragraflar değiştirilmiş, 35A Paragrafı
eklenmiştir. Bu değişiklik TMS 8 Muhasebe Politikaları, Muhasebe
Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar Standardı uyarınca geriye dönük
olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya sonrasında başlayan yıllık raporlama
dönemlerinde uygulanır. Erken uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu
değişikliğin erken uygulanması durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.”
MADDE 7 – 15/6/2007 tarihli ve 26553 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Türkiye Finansal Raporlama Standartları Yorumları Hakkında Tebliğ (Sıra No:
44)’in Ek-2’sinde yer alan “TFRS Yorum 2 Üyelerin Kooperatif İşletmelerdeki
Hisseleri ve Benzeri Finansal Araçlar” yorumunun;
(a) 11 inci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“11. TMS 32’nin 35 inci Paragrafı uyarınca, özkaynağa dayalı finansal araç sahiplerine yapılan
dağıtımlar doğrudan özkaynakta
muhasebeleştirilir. Finansal borç olarak sınıflandırılan finansal araçlarla
ilgili faiz, temettü ve diğer getiriler yasal açıdan temettü veya faiz
olarak ya da başka bir şekilde nitelendirilip nitelendirilmediğine bakılmaksızın
gider olarak muhasebeleştirilir.”
(b) 16 ncı paragrafından sonra
gelmek üzere aşağıda yer alan 17 nci paragraf
eklenmiştir.
“17. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 11 inci Paragraf değiştirilmiştir. Bu değişiklik TMS 8
Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
Standardı uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya
sonrasında başlayan yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken
uygulamaya izin verilmektedir. Söz konusu değişikliğin erken uygulanması
durumunda, bu husus dipnotlarda açıklanır.”
MADDE 8 – 2/2/2006 tarihli ve 26068 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Ara Dönem Finansal Raporlamaya İlişkin Türkiye Muhasebe
Standardı (TMS 34) Hakkında Tebliğ (Sıra No: 19)’in Ek’inde yer alan “TMS
34 Ara Dönem Finansal Raporlama” Standardının;
(a) 16A paragrafının (g) bendinin (iv) alt bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(iv) İşletmenin faaliyetlere ilişkin karar almaya
yetkili merciine bu tür tutarların düzenli olarak sunulması ve en son
yıllık finansal tablolarda raporlanabilir bölüm için açıklanan tutarlarda
önemli değişikliklerin söz konusu olması durumunda, belirli bir raporlanabilir
bölüme ilişkin toplam varlık ve borçlara dair bir ölçümü,”
(b) 52 nci paragrafından sonra
gelmek üzere aşağıda yer alan 53 üncü paragraf eklenmiştir.
“53. 2009-2011 Dönemindeki Yıllık İyileştirmeler
değişikliğiyle 16A Paragrafı değiştirilmiştir. Bu değişiklik TMS 8 Muhasebe
Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar Standardı
uyarınca geriye dönük olarak 1 Ocak 2013 tarihinde veya sonrasında başlayan
yıllık raporlama dönemlerinde uygulanır. Erken uygulamaya izin verilmektedir.
Söz konusu değişikliğin erken uygulanması durumunda, bu husus dipnotlarda
açıklanır.”
MADDE 9 – Bu Tebliğ,
31/12/2012 tarihinden sonra başlayan yıllık
raporlama dönemlerinde geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. İsteyen işletmeler bu Tebliği 1/1/2013
tarihinden önce başlayan hesap dönemlerine ilişkin finansal tablolarında
uygulayabilir. Bu durumda, anılan husus dipnotlarda açıklanır.
MADDE 10 – Bu Tebliğ
hükümlerini Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu Başkanı
yürütür.
|