Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
DEMİRYOLU
HEMZEMİN GEÇİTLERİNDE ALINACAK TEDBİRLER
VE UYGULAMA
ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; demiryolu hemzemin geçitlerinin ve bunlara ait koruma
sistemlerinin yapımına, bakımına, işletilmesine ve işaretlemesine ilişkin
standartları, usul ve esasları, ilgililerin yetki ve sorumluluklarını
belirleyerek demiryolu hemzemin geçitlerinde demiryolu ve karayolu
trafiğinin düzenini ve güvenliğini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik, Ulusal Demiryolu Altyapısı Ağı üzerinde tesis edilen tüm
hemzemin geçitleri kapsar.
(2) Bu Yönetmelik hükümleri, kent içi hafif raylı
sistem, tramvay ve metro hatları ve benzeri hatlar
üzerinde bulunan demiryolu hemzemin geçitleriyle ulusal demiryolu
hatlarıyla bağlantılı iltisak hatları üzerinde bulunan ve sadece iltisak
hattının ilgili olduğu işyerinin araçlarının geçişleri için kullanılan
demiryolu hemzemin geçitleri için uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik; 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı
Karayolları Trafik Kanununun 13 üncü ve 76 ncı
maddeleri, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 8 inci maddesi ile 24/4/2013 tarihli ve 6461 sayılı Türkiye
Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanunun 9 uncu
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Bakanlık: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığını,
b) TCDD: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
İşletmesi Genel Müdürlüğünü,
c) Ağır taşıt: Karayolları üzerinde seyreden ve toplam
yüklü ağırlığı 10 tondan fazla olan otobüs, kamyon ve treyler tipi
taşıtları,
ç) Aliyman: Yolun proje yatay
hattındaki doğrusal kısmını,
d) Ayırıcı: Taşıt yollarını veya yol bölümlerini
birbirinden ayıran, bir taraftaki taşıtların diğer tarafa geçmesini
engelleyen veya zorlaştıran karayolu yapısı, trafik tertibatı veya
gerecini,
e) Bariyer: Demiryolu hemzemin geçidini otomatik veya
mekanik olarak kapatan, karayolu trafiğinin geçişini engelleme düzeneğini,
f) Boden boşluğu: Demiryolu
hemzemin geçitlerde kontray veya zemin kaplama
malzemesi ile esas ray arasında demiryolu aracı tekerinin serbestçe
geçişine olanak sağlamak için bırakılan boşluğu,
g) Bordür: Ayırıcı, ada, yaya yolu, bisiklet yolu gibi
karayolu bölümlerini taşıt yolundan ayıran, taşıt yoluna göre yükseltilmiş
olarak tesis edilen, sayılan bu bölümlere araçların doğrudan çıkışını
güçleştiren ve taşıt yolundaki trafiği yönlendiren sınırlayıcı
tertibatları,
ğ) Demiryolu hemzemin geçidi: Karayolu ile demiryolunun
aynı seviyede kesiştiği bariyerli veya bariyersiz geçitleri,
h) Deray: Lokomotif ya da
vagon tekerlerinin ray dışına çıkmasını,
ı) Dever: Demiryolu
taşıtlarını kurp içinde etkiyen merkezkaç
kuvvetinin savurma ve devirme etkilerine kısmen karşı koymak için hız ve kurp yarıçapına göre dış raya verilen yükseltmeyi,
i) Drenaj: Fazla herhangi bir sıvının bulunduğu ortamdan
boşaltılması ve uzaklaştırılmasını,
j) Düşey kurp: Demiryolu
güzergâhı üzerinde farklı eğimlerin birleştiği noktalarda geçişi
kolaylaştırmak için oluşturulan yer merkezli veya gök merkezli daire yayı
şeklindeki demiryolunu,
k) Geçiş eğrisi: Kurplarda
merkezkaç kuvvetinin demiryolu aracına olan etkisine karşı ani olmayan
düzenli bir geçiş sağlamak amacıyla aliyman ile kurp arasına yerleştirilen eğri parçasını,
l) Işıklı ve sesli trafik işaretleri: Trafiği
düzenlemede kullanılan ışıklı ve sesli, sabit veya taşınabilir, elle kumanda
edilebilen veya otomatik çalışan, üzerinde çeşitli renk, şekil, sembol,
yazı bulunan ve belirli yanma süresi olan, ışık veya sesle özel bir
talimatın aktarılmasını sağlayan trafik tertibatlarını,
m) İltisak hattı: Demiryolunu fabrika, depo, antrepo
gibi yük alma ve verme tesislerine bağlayan hatları,
n) İşaretleme: Taşıt yolu, bordür, ayırıcı, otokorkuluk ve kenar taşı gibi karayolu elemanları
üzerine, çeşitli renkte çizgi çizilmesi, şekil ve sembol yapılması, yazı
yazılması, yansıtıcı ve benzerleri ile özel bir talimatın aktarılmasına
yarayan yer işaretlemeleri veya benzerlerini,
o) Kenar taşı: Taşıt yolundan yararlanan araçların
sürücülerine banket dış kenarlarını göstermek üzere aralıklarla tesis
edilen ve üzerinde belli renkte ışık yansıtıcı elemanı bulunan yükseltilmiş
tertibatı,
ö) Kontray: Yolun normal profilinden farklılaştığı bölümlerinde; tekerlek bodenlerinin rahat hareket etmesini sağlayarak
taşıtların deray etmesini önlemek veya deraylı gelen araçların risk altındaki tesislere zarar
vermesini önlemek için normal işletme rayının yanına döşenen belirli
uzunluktaki ikinci rayları veya çelik profillerden oluşturulmuş donatıları,
p) Ofset tarama: Geometrik burun ile fiziksel burun
arasında kalan bölgede yapılan taramayı,
r) Reflektör: Başlıca yansıma olayından yararlanarak,
bir ışık kaynağının ışık akısının uzaysal dağılışını değiştirmeye yarayan
nesneyi,
s) Refüj: Taşıt trafiğinde yayaların karşıdan karşıya
geçmesi için yolun ortasında düzenlenmiş kaldırım, orta kaldırımı,
ş) Seyir momenti: Demiryolu hemzemin geçidinden son bir
yılda geçen tren sayısının yıllık ortalama günlük değeri ile karayolu araç
sayısının yıllık ortalama günlük trafik (YOGT) değerinin çarpımıyla elde
edilen sayıyı,
t) Taşıt yolu (kaplama): Karayolunun genel olarak taşıt
trafiğince kullanılan kısmını,
u) Trafik işaretleri: Trafiği düzenleme amacı ile
kullanılan işaret levhalarını, ışıklı ve sesli işaretleri, yer işaretlemelerini,
ü) Trafik işaret levhası: Sabit veya taşınabilir bir
mesnet üzerine yerleştirilmiş ve üzerindeki sembol, renk ve yazı ile özel
bir talimatın aktarılmasını sağlayan trafik tertibatını,
v) Ulusal Demiryolu Altyapısı Ağı: Türkiye sınırları
içerisinde bulunan il, ilçe merkezleri ve diğer yerleşim yerleri ile
limanlar, hava meydanları, organize sanayi bölgeleri, lojistik ve yük
merkezlerini birbirine bağlayan devlete veya şirketlere ait bütünleşik
demiryolu altyapısı ağını,
y) Yatay kurp: İki düz
demiryolunu birbirine bağlayan daire yayı (viraj)
şeklindeki demiryolunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Genel
Esaslar
Demiryolu hemzemin geçitleri ile yaklaşım yollarının
yapımı, bakımı ve işletilmesi
MADDE 5 – (1)
Demiryolu hemzemin geçitleri ile yaklaşım yollarının; bu Yönetmelikte
belirtilen standart, anlam, nicelik ve niteliklere ve şematik olarak
gösterilen örneklerine uygun şekilde yapımından karayolunun bağlı olduğu
kurum ve kuruluşlar sorumludur.
(2) Demiryolu hemzemin geçit yaklaşım yollarının bakım
ve onarımından geçidin yapımından sorumlu kurum veya kuruluş sorumludur.
(3) Demiryolu hemzemin geçitlerinin bakımı-onarımı ve
işletilmeleri, geçitten sorumlu kurum veya kuruluş nam ve hesabına TCDD
tarafından yapılır ve bununla ilgili masraflar karayolunun bağlı olduğu
kurum veya kuruluşlara tahakkuk ettirilerek tahsil edilir. Bu durum,
sorumlu kurum ve kuruluşun üçüncü kişilere olan ve birinci ve ikinci
fıkralardan kaynaklanan sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Yaklaşım
yollarının trafik işaretleri
MADDE 6 – (1)
Demiryolu hemzemin geçitlerine yaklaşım yollarının trafik işaretlerini
koymaya ve kaldırmaya karayolunun bağlı olduğu kurum veya kuruluşlar
sorumlu ve yetkilidir.
(2) Trafiği düzenleme yetkisi olan kuruluş ve kişiler de
geçici olarak, aşağıda sayılan yer, hal ve durumlarda düzenleyici trafik
işareti koymaya ve bunları kaldırmaya yetkilidir.
a) Trafik güvenliği nedeni ile,
b) Genel asayiş bakımından gerekli hallerde,
konulan trafik
işaretleri, iş veya hizmetin bitiminde derhal kaldırılır.
(3) Birinci ve ikinci fıkrada belirtilenler dışında
hiçbir kuruluş veya kişi, kendiliğinden herhangi bir yere trafik işareti
koyamaz, mevcut olanların anlam ve niteliğini değiştiremez.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Demiryolu
Hemzemin Geçitlerinde Uygulanacak Standartlar
Demiryolu
hemzemin geçitlerinin koruma sistemlerine göre sınıflandırılması
MADDE 7 – (1)
Demiryolu hemzemin geçitler koruma sistemlerine göre aşağıdaki şekilde
sınıflandırılır:
a) Bekçili-bariyerli hemzemin geçitler,
b) Flaşörlü-çanlı ve otomatik
bariyer sistemli hemzemin geçitler,
c) Çapraz, dur, lokomotif ve yaklaşım işaret levhaları
bulunan, mekanik veya otomatik koruma sistemleri olmayan serbest hemzemin
geçitler.
Demiryolu
hemzemin geçit açılamayacak yerler
MADDE 8 – (1)
Hemzemin geçit açılamayacak yerler aşağıda belirtilmiştir:
a) Yeni yollarda kesinlikle hemzemin geçit yapılmaz.
b) Tren hızlarının 160 km/saat’i aştığı yerlerde
hemzemin geçit tesis edilmez.
c) Arazi ve demiryolu şartlarına göre;
1) Karayolu aracından demiryoluna beş metre mesafede,
demiryolunun her iki yönünün görüş uzaklığının 500 metrenin altında olduğu
(Şekil 1),

Şekil 1:Karayolu Aracı Görüş
Mesafesi
2) Demiryolu aracından her iki yönden hemzemin geçidin
görüş uzaklığının 750 metrenin altında olduğu (Şekil 2),

Şekil 2: Demiryolu Aracı
Görüş Mesafesi
3) Demiryolu kurp yarıçapı 500
metrenin altındaki,
4) Kurp geçiş eğrileri
üzerindeki,
5) Geçide bağlı taşıt yolu uzunluğunun güvenlik
çizgisinden en az 30 metrelik kısmında; taşıt yolu ve demiryolu kesişme
açısı 70 dereceden küçük, 110 dereceden büyük olan (Şekil 3),

Şekil 3: Kesişim Açıları
demiryolu hatları üzerinde
hemzemin geçit açılmasına izin verilmez.
ç) İki demiryolu hemzemin geçidi arasındaki en az mesafe
yerleşim yeri dışında 5000 metre, yerleşim yerlerinde 1000 metreden az
olamaz. Bu mesafelerde ikinci bir demiryolu hemzemin geçit açılamaz.
Tren hızı
ve trafik yoğunluğuna göre tesis edilecek demiryolu hemzemin geçit koruma
sistemleri
MADDE 9 – (1) Tren
hızı ve trafik yoğunluğuna göre tesis edilecek hemzemin geçit koruma
sistemleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Tren hızlarının en fazla 120 km/saat, seyir momentinin
3.000’e kadar olduğu konvansiyonel hatlarda trafik işaretlerine sahip
demiryolu hemzemin geçitler serbest olarak açılabilir.
b) Tren hızlarının en fazla 160 km/saat, seyir
momentinin 30.000’e kadar olduğu konvansiyonel hatlardaki geçitlerde flâşör,
çan ve bariyerden oluşan otomatik veya bekçili bariyer sistemi kurulur.
(2) Seyir momenti 30.000 katsayısını geçen hatlarda
hemzemin geçit açılamaz, alt veya üst geçit yapılır.
Genel
fiziki standartlar
MADDE 10 – (1)
Demiryolu hemzemin geçitlerinde uygulanacak fiziki standartlar aşağıda
belirtilmiştir.
a) Demiryolu hemzemin geçitlerinin her iki yanına,
karayolundan görülecek şekilde “Demiryolu Acil Durum İhbar Hattı”
telefonlarının numaraları konulur.
b) Demiryolu hemzemin geçitlerde ray üst seviyesi ile
demiryolu hattının sağ ve solundaki 50’şer metrelik taşıt yolu aynı
seviyededir (Şekil 4).

Şekil 4: Demiryolu hemzemin geçidin sağ ve sol
tarafındaki 50’şer metrelik taşıt yolu aynı seviyede olması
c) Tüm demiryolu hemzemin geçitlerde karayolu
araçlarının demiryolu gabari sahasına tehlikeli şekilde yaklaşmasını önlemek
için en yakın raydan itibaren 5 metre mesafede karayoluna “DUR” çizgisi
çizilir ve “DUR” levhası konulur.
ç) Ana taşıt yoluna bağlı tali yol üzerindeki demiryolu
hemzemin geçitlerde, araç sonlarının taşıt yolu veya demiryolu üzerinde
tehlike yaratmaması için, geçide bağlı taşıt yolu uzunluğunun güvenlik
çizgisinden itibaren mesafesi en az 30 metredir.
d) Demiryolu hemzemin geçitlerde, ray üst seviyesinden
50 mm derinliğinde ve ray mantarı iç yanağından 55 mm genişliğinde boden boşluğu bırakılır.
e) Seyir momentinin 15.000 katsayısını geçtiği demiryolu
hemzemin geçitlerde; demiryoluna 5 metre kala taşıt yolu üzerine hemzemin
geçit sinyali konur. Tablo 1’de belirtilen hız ve mesafelere göre taşıt
yoluna ayrıca kırmızı flaşörlü uyarı sinyali
konulur (Şekil 5).


Şekil 5:
L Şeklinde Profil Üzerinde Kırmızı Flaşör Sistemi
f) Demiryolu hemzemin geçitlerin zemini, karayolu
vasıtalarının rahatça geçeceği şekilde kompozit
veya kauçuk malzeme ile kaplanır.
g) Demiryolu hemzemin geçit kaplamaları ray üst koduyla
aynı seviyededir.
ğ) Demiryolu hemzemin geçit bulunan kurplara
maksimum 105 mm dever verilir.
h) Taşıt yolundan veya demiryolundan hemzemin geçide
gelecek suların uzaklaştırılması için drenaj kanalları yapılır ve geçidin
yapılmasından sorumlu olan kurum/kuruluşlar drenajların işlevini
sağlamasından sorumludur.
ı) Seyir momentinin 3000’i geçtiği tüm hemzemin
geçitlerin yaklaşım yollarının 50 metrelik kısımları asfalt veya parke
taşıdır.
i) Şehiriçi geçişler hariç,
hemzemin geçitlerde, geçit mahallerinde karayolu şerit genişliği araçların
birbirini sollamayacağı şekilde daraltılarak
tanzim edilir.
j) Demiryolu hemzemin geçitlere 750 metre mesafede
demiryolunun kenarına “DİKKAT HEMZEMİN GEÇİT DÜDÜK ÇAL” levhası konulur.
k) Seyir momenti katsayısı 15.000’i geçen demiryolu
hemzemin geçitlerde bu Yönetmelikteki şematik örneğine göre;
1) Yaklaşım yolunda, her iki yönden karayolu ortasında
sarı renkli, 25 cm yükseklikte, taş malzemesinden, 150 metre boyunda refüj veya Karayolları Genel Müdürlüğünce kullanılan
standartlarda beton oto korkuluk tesis edilir (Şekil 6).

Şekil 6:
Beton Korkuluk Sistemi
2) Demiryolu hemzemin geçitlerde karayolu üzerindeki
yaklaşım levhaları kapsamında yer alan lokomotif veya bariyer işaretinin
altına dikdörtgen levha içerisine “DİKKAT DEMİRYOLU” ibaresi eklenir.
3) Kullanılan levhaları üzerinde aydınlatılmamış
alanlarda yüksek performanslı reflektif malzeme,
aydınlatılmış alanlarda ise diamont tipi malzeme
kullanılır.
4) Demiryolu hemzemin geçidi kesen karayolu üzerine, 150
metre uzunluğunda, sarı renkli, 10 cm yüksekliğinde bordür taşı döşenir ve
CTP kenar dikmesi ile belirli aralıklarla sağda kırmızı, solda beyaz olacak
şekilde reflektörler yerleştirilir (Şekil 7).

Şekil
7: CTP Kenar Dikmesi
5) Demiryolu hemzemin geçit yaklaşımlarında karayolu
üzerindeki refüjün fiziki burnundan itibaren
geriye doğru yaklaşık 80 metre ofset tarama yapılır (Şekil 8).

Şekil 8: Ofset tarama
6) Yaklaşım yolları üzerinde karayolu araçlarını fiziki
olarak uyarıcı, gerekli yatay işaretlemeler yapılır.
Demiryolu
hemzemin geçitlerde kurulacak koruma sistemlerinin özellikleri
MADDE 11 – (1) Demiryolu
hemzemin geçitlerde kurulacak koruma sistemlerinin özellikleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Demiryolu hemzemin geçit koruma sistemleri, demiryolu
aracı hemzemin geçide gelmeden en az 25 saniye önce hemzemin geçidi
karayolu araç geçişine kapatır.
b) Her bir bariyer kolu üzerinde uygun aralıklarla
yerleştirilmiş 3 adet kırmızı renk lamba yer alır. Söz konusu lambalar
hemzemin geçidin aktivasyonu sonrası bariyer mekanizmasına en uzak lamba
sabit, diğer ikisi yanar söner olacak şekilde işarete başlar ve lambalar
hemzemin geçit koruma sistemi çalışmasını tamamlayıncaya kadar yanıp sönmeye
devam eder.
c) Her bir bariyer kolu kırmızı beyaz renklerden oluşan,
ışığı yansıtıcı, reflektörlü malzemeler ile bariyer kolu boyunca kaplanır.
ç) Bariyer sürücülerinin mekanizması en yakın raya en az
3 metre mesafeye tesis edilir.
d) Bariyerler yolu tam kapatacak şekildedir. Her bir
bariyer kolu maksimum 6 metre uzunluğundadır. Bariyer kollarının tesisinde
sağdan gidiş trafik yönü dikkate alınarak demiryolunun her iki tarafına
tesis edilir. Yol genişliği 6 metrenin üzerinde olan hemzemin geçitlerde
karayolunu tamamen kapatacak şekilde, gidiş yönlerine ikişer adet bariyer
kolu konulur.
e) Mekanik bariyerli geçitlerde 24 saat süresince,
personel belgelendirme konusunda yetkili otoritelerce sertifikalandırılmış
görevli personel çalıştırılır.
f) Geçit koruma sisteminin demiryolu aracı tarafından
aktive edilmesini müteakip ışıklı ve sesli hemzemin geçit sinyalleri anında
çalışmaya başlar. Kırmızı renk bildirili ve sıra ile yanıp sönen iki ışıklı
sinyal ve yavaş vuruşlu yüksek tonlu çanlar ile hemzemin geçidin karayolu
araçlarının geçişine kapalı olduğu bildirisi verilmiş olur.
g) Geçit sinyallerine ait lambalar TS EN 12368 numaralı
standarda uygun olacaktır.
ğ) Geçit sinyaline ait lambalar yanıp sönmekte iken, gün
ışığında 25 derecelik açı ile bakıldığında, lambaların yanıp söndüğü net
olarak görülür.
h) Geçit sinyallerine ait lambalar enerjilendiğinde
en az dakikada 60 kez yanıp söner ve lambaların aydınlatıldıkları süreler
yaklaşık aynı olur.
ı) Elektromekanik çan enerjilendiğinde
dakikada en az 100 vuruş yapılır.
i) Çan çalışırken, çanın ön yüzünden 3 metre mesafede 20
derecelik açıyla ölçülecek ses minimum 85 dB(A)’dir.
j) 7 nci maddenin birinci
fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde belirtilen geçitlerde geçitten sorumlu
kurum ve kuruluşlar tarafından kamerayla izlenme sistemleri kurulur. Bu
sistem, Emniyet Genel Müdürlüğünce kullanılan elektronik denetim sistemlerine
uyumlu ve bağlıdır. İzlenen ve denetlenen hemzemin geçitlerde hatalı
kullanıcılara ceza yaptırımı uygulamasını teminen
kayıtlar ilgili birimlere gönderilir.
Hemzemin
geçit yaya yolu
MADDE 12 – (1)
Yerleşim merkezlerindeki hemzemin geçitlerde yayaların ve engelli
vatandaşların rahatça geçişini sağlamak için geçidin her iki tarafında en
az 100 cm genişliğinde yaya yolu yapılır.
Seyir
momentinin tespiti
MADDE 13 – (1) Seyir
momentinin tespiti için geçidi kullanan karayolları, belediyeler ve il özel
idareleri her yıl nisan ayı sonuna kadar geçitten geçen yıllık taşıt
sayısının günlük ortalamasını valiliklere bildirirler. Yukarıdaki kurum ve
kuruluşların sorumluluk alanı dışındaki şahıs ve tarla geçitlerinden geçen
taşıt sayısı ortalaması ile geçitlerden geçen tren sayısı ortalamalarını
TCDD bölge müdürlükleri bildirir.
Valilikler, seyir momentini tespit ettikten sonra yolu kullanan
ilgili kurum ve kuruluşlara yazılı bildirimde bulunarak seyir momentine
göre önlem aldırır.
Proje
MADDE 14 – (1)
Demiryolu hemzemin geçidini yapmakla sorumlu kurum/kuruluş tarafından bu
Yönetmelikte belirtilen standartlara uygun olarak hazırlanan projeler,
Karayolu Genel Müdürlüğünün trafik güvenliğine uygun olduğu değerlendirmesinden
sonra TCDD’nin uygun görüşü ve Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün
onayına müteakip uygulanmak üzere ilgili kuruluşa ve il valiliğine
gönderilir.
Trafik
işaretleri
MADDE 15 – (1) Bu
Yönetmelik kapsamındaki demiryolu hemzemin geçit çalışmalarında,
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanmış el kitaplarında
belirtilen trafik işaretleri ve standartları kullanılır.
Hemzemin
geçitlerin kapatılması
MADDE 16 – (1) Geçici
1 inci maddede belirtilen sürenin sonunda ve ayrıca zamanla özellikleri ve
standartları değişen demiryolu hemzemin geçitlerden bu Yönetmelikte
belirtilen şartlara 6 ay içinde uygun hale getirilmeyenler ilgili
valilikler tarafından kapatılır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Mevcut
hemzemin geçitlerin Yönetmeliğe uygun hale getirilmesi
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Mevcut demiryolu hemzemin geçitleri, bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç yıl içerisinde, bir
defaya mahsus olmak ve ödeneği Bakanlık bütçesinden karşılanmak üzere TCDD
tarafından bu Yönetmeliğe uygun hale getirilir.
Yürürlük
MADDE 17 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
|